Táplánszentkereszt Község Önkormányzata Képviselőtestületének 10/2013(VI.28.) önkormányzati rendelete
A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
Hatályos: 2017. 12. 29- 2019. 10. 27Táplánszentkereszt Község Önkormányzata Képviselőtestületének 10/2013(VI.28.) önkormányzati rendelete
A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
Táplánszentkereszt község Önkormányzata Képviselőtestülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
Az önkormányzat és feladatai
1. Az Ön kormányzat elnevezése, székhelye és jelképei
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: TÁPLÁNSZENTKERESZT KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA /továbbiakban: önkormányzat/
(2) Az Önkormányzat székhelye: 9761 Táplánszentkereszt, Rákóczi u. 1.
(3) Az Önkormányzat hivatalának neve: Táplánszentkereszti Polgármesteri Hivatal /továbbiakban: hivatal/.
2. §
3. § (1)
(2) Az önkormányzat pecsétje: kör alakú, benne Magyarország címerével ellátott „Táplánszentkereszt község Önkormányzata” körfelirat található.
4. § (1) Az Önkormányzat hivatalos lapja: Táplánszentkereszt.
(2) Az önkormányzat hivatalos lapja megjelenik: kéthavonta.
(3) Az önkormányzat hivatalos lapja ingyenes kiadvány.
5. § Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.taplanszentkereszt.hu.
2 Az Önkormányzat feladatvállalása
6. § (1) Új közszolgáltatási feladat felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselőtestület illetékes bizottságát véleményezési jogkör illeti meg. Az előkészítő eljárást a képviselőtestület döntésétől függően a polgármester, illetve az alpolgármester vagy az erre felkért bizottság folytatja le.
(2) Az előkészítő eljárás eredményét összegző előterjesztés csak akkor terjeszthető a képviselőtestület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célokat és az /1/ bekezdésben említett feltételeket.
7. § (1) A képviselőtestület által a polgármesterre átruházott hatásköröket az SZMSZ 1. sz. melléklete tartalmazza.
(2) A képviselőtestület jelen rendelet 2. sz. mellékletében foglalt feladatkört állapítja meg a bizottságok részére. továbbá ebben a mellékletben határozza meg azon feladat és hatásköreit, melyeket a bizottságaira ruházza át.
8. § (1) A képviselőtestület létszáma 7 fő.
(2) A képviselők nevét és elérhetőségét az SZMSZ 3. számú melléklete tartalmazza.
9. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a korelnök hívja össze és vezeti.
10. § (1) A képviselőtestület rendes nyílt ülésére meg kell hívni:
a) a képviselőket,
b) a jegyzőt,
c) a polgármester által meghívottakat.
(2) A polgármester által meghívottak, valamint a 10/A §-ban meghatározott közösségek Polgármesteri Hivatalhoz írásban bejelentett képviselői tanácskozási joggal vehetnek részt a képviselő-testület ülésén a tevékenységi körüket érintő napirendek tárgyalásakor.
(3) A rendes ülések és a rendkívüli ülések hivatalos helyszíne a hivatal tanácskozóterme 9761 Táplánszentkereszt, Rákóczi u. 1.
(4) A képviselőtestület évente kötelezően 6 alkalommal ülésezik.
10/A. § A lakosság tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségei: Táplánszentkereszt község közigazgatási területén bejegyzett székhellyel rendelkező civil szervezetek.
11. § (1) A képviselőtestületi ülés írásos meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.
(2) Halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt 24 órával is kiküldhető a meghívó. Erre bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, a sürgősség okát azonban a meghívottal mindenképpen közölni kell.
(3) A polgármester a képviselőtestületi ülések időpontjáról a lakosságot az ülés előtt a Hivatal hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel tájékoztatja. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét.
12. § A közmeghallgatás időpontjáról szóló meghívót a lakóházakhoz kézbesített szórólapon kell nyilvánosságra hozni a közmeghallgatást megelőző 8 napon belül.
13. § A képviselőtestület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
14. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület, illetve annak bizottsága, valamint bármely képviselő által előzetesen javasolt döntés-előkészítő anyag, rendelet- vagy határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban (rendkívüli esetben szóban) kerül benyújtásra. A szóbeli előterjesztés csak abban az esetben lehetséges, ha a tárgyalandó téma világos és közérthető, ebben az esetben a döntést az előzetes bizottsági vélemény nélkül is meg lehet hozni.
(3) Írásos előterjesztések, illetve határozati javaslatok a polgármester és a jegyző jóváhagyásával kerülhetnek a testület elé. A tárgyalás további feltétele az illetékes bizottság véleményének ismertetése.
(4) Az írásbeli előterjesztés főbb részei:
a) az előterjesztés címe, tárgya,
b) ismertetni kell az előzményeket /testületi megállapodások, hozott határozatok eredménye, a kérdést szabályozó jogszabályok,
c) az előkészítésben résztvevőket, véleményeket, javaslatokat, tényeket, adatokat, melyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják,
d) határozati javaslatot, rendeletalkotási javaslatot, e) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.
15. § Az ülés vezetője a testületi ülés vezetése során:
a) megnyitja, illetve berekeszti az ülést,
b) megállapítja az ülés határozatképességét és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri azt,
c) amennyiben az ülés vezetője határozatképtelenséget észlel, úgy a polgármesternek 8 napon belül intézkednie kell az ülés ismételt összehívásáról,
d) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
e) az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról dönt a testület.
f) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,
g) megállapítja a szavazás eredményét.
16. § (1) Az ülés vezetője a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor.
(3) A felszólalás során az előterjesztésben szereplő önkormányzati rendelethez vagy határozati javaslathoz a képviselő, illetve a tanácskozási joggal meghívottak módosító javaslatot terjeszthetnek elő.
(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatot a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor visszavonhatja.
(5) Ugyanazon napirend keretében a polgármester ismételt felszólalást engedélyezhet.
(6) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.
(7) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.
(8) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
17. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) Nyílt szavazás esetén bármely képviselő indítványára egyszerű szótöbbséggel név szerinti szavazás rendelhető el. Név szerinti szavazás esetén a polgármester felolvassa a képviselőtestületi tagok névsorát, a képviselő válaszát „igen”-nel, „nem”-mel vagy „tartózkodom”-mal adja meg.
(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és urna igénybevételével történik.
(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni,amelynek tartalmaznia kell:
a) a szavazás helyét, napját, kezdő és befejező időpontját,
b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket.
18. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek érdekében feladatai a következők:
a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és
b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.
(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyen tartózkodhatnak. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén az ülés vezetője rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására kötelezheti.
19. § (1) A képviselőtestület tagjai a testület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez valamint a jegyzőhöz önkormányzati ügyeken, szóban vagy írásban interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában, vagy intézkedés elmulasztása esetén lehet előterjeszteni.
(2) Az interpellációt a polgármesternél lehetőleg az ülést megelőző 15 nappal vagy az ülésen, a napirend megtárgyalásának megkezdése előtt kell benyújtani. A polgármester az interpellációt haladéktalanul továbbítja a címzettnek.
(3) Amennyiben az interpellációt a képviselőtestület ülését megelőző 15 napon belül nyújtják be, az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell választ adni, és ennek tartalmáról a soron következő ülésen tájékoztatást adni.
(4) A képviselőtestület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik. Ha az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, a képviselőtestület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt az elfogadásról vagy a kérdés további napirenden tartásáról.
20. § Amennyiben a képviselőtestület az interpellációra adott választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni.
21. § (1) A képviselőtestület üléséről 3 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:
a) a megjelent – továbbá az igazoltan és az igazolatlanul távol lévő – képviselők, valamint a meghívottak nevét (utalva az ülés határozatképességére),
b) a tanácskozási joggal megjelent résztvevők nevét,
c) a napirend előtti felszólalások lényegét,
d) a felszólalók nevét, az adott napirendi ponthoz kapcsolódó mondanivalójuk lényegét, a szóban előterjesztett határozati javaslatokat, az elhangzott interpellációkat és bejelentéseket, a képviselő testület ülésén (folyamatában) történt fontosabb eseményeket.
(2) A képviselőtestület üléséről készült jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót és mellékleteit, az elfogadott rendeleteket és a jelenléti ívet. Ha a képviselő hozzászólását írásban nyújtja be, azt kell mellékelni a jegyzőkönyvhöz.
(3) A testületi ülésről a jegyzőkönyvet 3 példányban kell elkészíteni. Ebből
a) az eredeti példányt a jegyző kezeli, gondoskodva /a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével/ azok évenkénti elkülönítéséről,
b) 1 példányt 15 napon belül a Vas Megyei Kormányhivatalnak megküldeni –1 példányt - a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével - mellékletek nélkül, ugyanakkor az elfogadott rendeletek csatolásával az Irattárban kell elhelyezni. 1 példány a hivatal hivatalos helyiségében, illetve a település hivatalos honlapján történő közzétételével biztosítja a hivatal a hozzáférhetőséget a képviselők és az érdeklődő állampolgárok számára.
c) 1 példány a hivatal hivatalos helyiségében, illetve a település hivatalos honlapján történő közzétételével biztosítja a hivatal a hozzáférhetőséget a képviselők és az érdeklődő állampolgárok számára
(4) A test.ületi ülésről a jegyzőkönyvet 3 példányban kell elkészíteni. Ebből
a) az eredeti példányt a jegyző kezeli, gondoskodva /a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével/ azok évenkénti elkülönítéséről,
b) 1 példányt 15 napon belül a Vas Megyei Kormányhivatalnak megküldeni –1 példányt - a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével - mellékletek nélkül, ugyanakkor az elfogadott rendeletek csatolásával az Irattárban kell elhelyezni.
c) 1 példány a hivatal hivatalos helyiségében, illetve a település hivatalos honlapján történő közzétételével biztosítja a hivatal a hozzáférhetőséget a képviselők és az érdeklődő állampolgárok számára.
22. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő,
b) a polgármester,
c) az alpolgármester,
d) a képviselőtestület bizottsága,
e) a jegyző.
(2) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.
(3) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata.
(4) A rendelet-tervezet elkészítéséhez a lakosság legszélesebb körét érintő kérdések szabályozásánál a Képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.
(5) A képviselőtestület előírhatja, hogy a tervezet megvitatásában az illetékes bizottságok részt vegyenek.
(6) A jegyző – a polgármester és a bizottságok egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselőtestület elé terjeszti.
23. § (1) A rendeletet a Hivatal épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel a jegyző hirdeti ki.
(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja.
24. § A Képviselőtestület elrendeli a helyi népszavazást, ha azt a település választópolgárai 20 százalékának megfelelő létszámú választópolgár kezdeményezte.
(1)
(2)
25. §
26. § (1) A képviselő köteles:
a) tevékenyen részt venni a képviselőtestület munkájában és ennek érdekében a polgármesternél előzetesen bejelenteni, ha a testület ülésén nem tud megjelenni, illetőleg egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik,
b) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,
c) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titkot megőrizni (titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll)
d)
e) a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot a polgármesternek haladéktalanul bejelenteni.
(2) Ha a képviselő a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget:
a) az első kötelezettség mulasztást követően a polgármester felhívja figyelmét, hogy a
27. § (1) A vagyonnyilatkozatot a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.
(2)
(3) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást a Pénzügyi Gazdasági Bizottságnál bárki kezdeményezheti. Az eljárás eredményéről a bizottság tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselőtestületet.
27/A. § (1) Az összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárással kapcsolatos feladatokat a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság látja el.
(2) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést írásban, a kezdeményezés alapjául szolgáló tények, körülmények megjelölésével, a polgármesternek címezve kell benyújtani.
(3) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést, illetve képviselői vagy bizottsági indítványt (a továbbiakban együtt: kezdeményezés) a polgármester átadja a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke, vagy akadályoztatása esetén a bizottság tagja részére.
(4) A Bizottság az átvételt követő 5 napon belül kivizsgálja a kezdeményezést, amelynek során meghallgathatja az érintett képviselőket és a kezdeményezés benyújtóját, továbbá dokumentumokat tanulmányozhat és adatokat kérhet be.
(5) A Bizottság elnöke a következő képviselő-testületi ülésen, de legkésőbb a kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül tájékoztatja a képviselő-testületet a bizottság vizsgálatának megállapításairól, valamint az összeférhetetlenséggel kapcsolatos döntésre vonatkozó javaslatáról.
27/B. § A méltatlansággal kapcsolatos eljárás során az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni.
27/C. § A bizottság elnöke az összeférhetetlenségre, méltatlanságra vonatkozó iratokat az önkormányzati hivatalban e célra kijelölt helyen elkülönítetten kezeli, és gondoskodik az adatvédelmi szabályok betartásáról.
28. § (1)
(2) A képviselőtestület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a) Szociális és Egészségügyi Bizottság, létszáma 3 fő (2 fő képviselő, 1 fő külsős tag)
b) Pénzügyi és Gazdasági Bizottság, létszáma 3 fő (2 fő képviselő, 1 fő külsős tag)
c) Kulturális és Sportbizottság, létszáma 3 fő (2 fő képviselő, 1 fő külsős tag)
(3)
29. §
30. § (1) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le.
(2) A bizottságot 8 napon belüli időpontra össze kell hívni a képviselőtestület határozata alapján, illetve a polgármester, vagy a bizottsági tagok több mint felének napirendi javaslatot is tartalmazó indítványára.
(3) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, valamint a hivatal érintett ügyintézője.
31. § A polgármester tisztségét főállásban látja el.
32. § (1) A polgármesternek a képviselőtestület működésével összefüggő feladatai:
a) segíti a képviselőtestület tagjainak a munkáját,
b) szervezi a településfejlesztést és közszolgáltatásokat,
c) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást és a közakarat érvényesítését.
(2) A polgármester a jogszabályokban és az e rendeletben meghatározott hatáskörein túl:
a) ellátja az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő protokolláris feladatokat,
b) nyilatkozatokat ad a hírközlő szerveknek,
c) gondoskodik a képviselőtestület és szervei, valamint az intézmények munkáját, céljait hitelesen és tárgyilagosan bemutató, a község érdekeinek megfelelő propaganda tevékenység kialakításáról,
d) ellátja a törvényben megfogalmazott honvédelmi és polgári védelmi feladatokat.
33. § (1) Az alpolgármesterek száma 1 fő képviselő.
(2) Az alpolgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.
34. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a szociális főelőadó látja el.
35. § A képviselőtestület szükség szerint, de legalább évente 1 közmeghallgatást tart az alábbi szabályok figyelembevételével:
a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, helyi civil szerveződések kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.
b) a közmeghallgatás pontos időpontjára vonatkozó javaslatot a polgármester a közmeghallgatás napirendjével egyidejűleg terjeszti elő.
36. § (1) A közmeghallgatást az ülés vezetője a képviselőtestület ülésére vonatkozó szabályok szerint vezeti.
(2) A közmeghallgatáson feltett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 napon belül írásban kell válaszolni.
(3) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselőtestület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.
36/A. § (1) A képviselő-testület előre meghatározott közérdekű tárgykörben, vagy a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében, a lakosság, az egyesületek, és az önszerveződő közösségek közvetlen tájékoztatása céljából lakossági fórumot, településrészek fórumát (a továbbiakban együtt: lakossági fórum) hívhat össze.
(2) Lakossági fórum összehívását
a) polgármester,
b) települési képviselő,
c) jegyző, a
c) 10/A §-ban meghatározott közösség kezdeményezheti.
(3) A lakossági fórum helyéről, idejéről, és az ismertetésre, tárgyalásra kerülő ügyekről az érintetteket a közmeghallgatásra vonatkozó szabályok szerint előzetesen tájékoztatni kell.
(4) A lakossági fórumot a polgármester vagy a képviselő-testület által megbízott önkormányzati képviselő vezeti.
(5) A lakossági fórumon részt vesz a jegyző vagy a megbízottja, aki a lakossági fórumról jegyzőkönyvet készít.
(6) A lakossági fórum vezetője a lakossági fórumon elhangzott állásfoglalásokról és a felmerült kisebbségi véleményekről tájékoztatja a képviselő-testületet.
37. § A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik:Az első fordulóban történik a költségvetési koncepció elkészítése. Ennek során történik meg a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek tartalmának az önkormányzat gazdálkodására gyakorolt hatásainak, valamint az önkormányzat alapellátási kötelezettségeivel és az önként vállalt feladatokkal kapcsolatos pénzügyi információk szakmai elemzése. A költségvetési koncepció kidolgozásával kapcsolatos kiemelt feladatok:
a) fel kell tárni a bevételi forrásokat és azok bővítési lehetőségeit,
b) a kiadási szükségletek meghatározása, azok gazdaságos, célszerű megoldásainak feltérképezése,
c) az igények és célkitűzések egyeztetése,
d) meg kell határozni a feladatvállalás sorrendjét,
e) el kell végezni a döntésekkel a hatásvizsgálatokat,
f) a második fordulóban történik a költségvetési rendelet tervezetének kidolgozása.
38. § (1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény a végrehajtására kiadott 368/201../XII.31./ Kormányrendelet, továbbá a költségvetési szervek belső kontroll-rendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011./XII.31./ Korm. rendelet alapján Táplánszentkereszt község Önkormányzata és az általa irányított költségvetési szervek és közfeladatok belső ellenőrzését külső erőforrás bevonásával látja el.
(2) A belső ellenőrzésről szóló feladatokat a 4. számú melléklet tartalmazza.
39. § (1) Az önkormányzat kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatait – kormányzati funkciók szerint a rendelet 5. számú melléklete tartalmazza.
(2) A 4. sz. melléklet tartalmazza a társulási megállapodás keretében, valamint intézményi és intézményi keretek nélkül ellátott önkormányzati feladatokat.
40. § Ez a rendelet 2013. július 1. napján lép hatályba.
1. melléklet
1. Polgármesterre átruházott hatáskörök:
1.1. Vagyonrendeletben foglalt értékhatáron belül a tulajdonosi hatáskörök gyakorlása
1.2. Tulajdonosi jogok gyakorlása és képviselete az önkormányzati részesedéssel rendelkező gazdasági társaságokban és társulásokban, egyesületekben,
1.3. Döntéshozatal a szociális rendeletben megállapított rendkívüli települési támogatás ügyében
1.4. Döntéshozatal a lakáscélú helyi támogatásokkal kapcsolatos ügyekben
1.5. Nyilatkozat a nem önkormányzati rendelettel alapított elővásárlási jogokkal kapcsolatban
1.6. Tulajdonosi nyilatkozat az önkormányzati vagyon megterhelésével nem járó ügyekben
1.7. Közútkezelői hozzájárulás megadása iránti ügyek.
2. A Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsára átruházott hatáskör:
2.1. A központi háziorvosi ügyeleti feladatok ellátása, azaz „Az egészségügyről” szóló 1997. évi CLIV. törvény 152. §. (1) bekezdés c.) pontja szerinti alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátás biztosítása a társult önkormányzatok illetékességi területére, illetve az önkormányzatok illetékességi területén tartózkodó polgárokra kiterjedően, figyelemmel „Az egészségügyi ellátás folyamatos működtetésének egyes szervezési kérdéseiről” szóló 47/2004. (V. 11.) ESzCsM rendelet rendelkezéseire is.
3. A Szociális és Egészségügyi Bizottságra átruházott hatáskörök:
3.1. Döntéshozatal a szociális rendeletben megállapított települési támogatások körében
4.A Jegyzőre átruházott hatáskörök:
4.1.Közigazgatási bírság kiszabása a közösségi együttélés alapvető szabályainak megsértése esetén
2. melléklet
1. A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság feladatköre
1.1. Véleményezi és ellenőrzi az önkormányzat és szervei éves költségvetését, azok éves beszámolóit, valamint a Polgármesteri Hivatal gazdálkodását
1.2. Nyilvántartja és ellenőrzi a képviselői vagyonnyilatkozatokat, azokat a jogszabályban foglaltaknak megfelelő technikai előírások szerint kezeli.
1.3. Kivizsgálja az összeférhetetlenség és méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezést.
2. A Szociális és Egészségügyi Bizottság feladatköre
2.1. Elbírálja az önkormányzathoz benyújtott települési támogatás iránti kérelmeket
2.2. Véleményezi a szociális és egészségügyi ellátásokra fordítható költségvetési pénzeszközök elosztását és felhasználását
2.3. Gondoskodik a hatáskörébe tartozó szociális, egészségügyi és gyermekvédelmi megelőző tevékenységek végrehajtásáról.
2.4. Közreműködik az egészségügyi és szociális gondoskodás fejlesztésében,
2.5. Figyelemmel kíséri a község foglalkoztatáspolitikai helyzetét,
2.6. Ellenőrzi és vizsgálja az egészségügy és a szociális ellátás szintjét.
3. A Kulturális és Sportbizottság feladatköre
3.1. Előkészíti a község kulturális és sportrendezvényeit
3.2. Ápolja és fenntartja a falunapi szokásokat, a község ünnepnapjainak és azok programjainak szervezését felügyeli
3.3. Gondoskodik a sporttevékenységek támogatásáról, erősíti a fiatalok testnevelés és sport iránti érdeklődését.
3.4. Figyelemmel kíséri és segíti a hátrányos helyzetű gyermekek tanulmányi helyzetét, továbbtanulását,
3.5. Ellenőrzi a gyermekek óvodai ellátásának rendjét,
3.6. Figyelemmel kíséri, segíti és összehangolja az oktatási, nevelési, művelődési intézmények munkáját,
3.7. Vizsgálja az oktatási, nevelési és művelődési intézmények személyi, tárgyi feltételeit, felszereltségét, kihasználtságát.
A bizottságok részére átruházott feladat és hatásköröket az önkormányzat rendeletei tartalmazzák.
3. melléklet
4. melléklet
3 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
víztermelés,- kezelés, - ellátás |
||||||||||||||||||||||||||||
3 |
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
||||||||||||||||||||||||||||
3 |
8 |
1 |
1 |
0 |
3 |
települési hulladék vegyes /ömlesztett/ begyűjtése, szállítása, átrakása |
||||||||||||||||||||||||||||
4 |
1 |
2 |
0 |
0 |
0 |
lakó- és nem lakó épület építése |
||||||||||||||||||||||||||||
5 |
6 |
1 |
0 |
0 |
0 |
éttermi, mozgó vendéglátás |
||||||||||||||||||||||||||||
5 |
6 |
2 |
9 |
1 |
7 |
munkahelyi étkeztetés |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
1 |
1 |
1 |
6 |
országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
1 |
1 |
2 |
6 |
önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
1 |
3 |
3 |
9 |
mukanélküli ellátások finanszírozása |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
2 |
5 |
2 |
1 |
tűzoltás, műszaki mentés, katasztrófahelyzet elhárítása |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
2 |
5 |
3 |
2 |
a lakosság felkészítése, tájékoztatása, riasztás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
2 |
5 |
4 |
1 |
ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
6 |
2 |
1 |
0 |
1 |
háziorvosi alapellátás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
6 |
2 |
1 |
0 |
2 |
háziorvosi ügyeleti ellátás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
6 |
2 |
2 |
3 |
1 |
foglalkozás-egészségügyi alapellátás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
6 |
# |
3 |
0 |
1 |
fogorvosi alapellátás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
6 |
9 |
0 |
4 |
1 |
család- és nővédelmi egészségügyi gondozás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
2 |
1 |
2 |
1 |
helyi eseti lakásfenntartási támogatások |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
9 |
1 |
0 |
2 |
családi napközi |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
9 |
1 |
0 |
9 |
gyermekek napközbeni ellátásához kapcsolódó egyéb szolgáltatás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
9 |
9 |
2 |
1 |
szociális étkeztetés |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
9 |
9 |
2 |
2 |
házi segítségnyújtás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
9 |
9 |
2 |
4 |
családsegítés |
8 |
8 |
9 |
9 |
4 |
2 |
önkormányzatok által nyújtott lakástámogatás |
||||||||||||||||||||||||||||
9 |
6 |
0 |
3 |
0 |
2 |
köztemető-fenntartás és működtetés |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
9 |
0 |
1 |
1 |
1 |
esélyegyenlőség elősegítését célzó általános, komplex tevékenységek és |
||||||||||||||||||||||||||||
9 |
0 |
0 |
1 |
2 |
1 |
zeneművészeti tevékenység |
||||||||||||||||||||||||||||
4 |
9 |
3 |
9 |
0 |
9 |
Máshova nem sorolható egyéb szárazföldi személyszállítás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
1 |
1 |
1 |
6 |
Országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz |
||||||||||||||||||||||||||||
kapcsolódó tevékenységek |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
5 |
6 |
0 |
2 |
0 |
Pedagógiai szakmai szolgáltatások |