Táplánszentkereszt Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (I. 29.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2024. 02. 01

Táplánszentkereszt Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (I. 29.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2024.02.01.

Táplánszentkereszt község Önkormányzata Képviselőtestülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. Az Önkormányzat elnevezése, székhelye és jelképei

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: TÁPLÁNSZENTKERESZT KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA /továbbiakban: Önkormányzat/

(2) Az Önkormányzat székhelye: 9761 Táplánszentkereszt, Rákóczi u. 1.

(3) Az Önkormányzat hivatalának neve: Táplánszentkereszti Polgármesteri Hivatal /továbbiakban: Hivatal/.

2. § Az önkormányzat pecsétje: kör alakú, benne Magyarország címerével ellátott „Táplánszentkereszt község Önkormányzata” körfelirat található.

3. § (1) Az Önkormányzat hivatalos lapja: Táplánszentkereszt.

(2) Az önkormányzat hivatalos lapja megjelenik: negyedévente

(3) Az önkormányzat hivatalos lapja ingyenes kiadvány.

(4) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.taplanszentkereszt.hu.

2. Az Önkormányzat feladatvállalása

4. § (1) Új közszolgáltatási feladat felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselőtestület illetékes bizottságát véleményezési jogkör illeti meg. Az előkészítő eljárást a képviselőtestület döntésétől függően a polgármester, illetve az alpolgármester vagy az erre felkért bizottság folytatja le.

(2) Az előkészítő eljárás eredményét összegző előterjesztés csak akkor terjeszthető a képviselőtestület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célokat és az (1) bekezdésben említett feltételeket.

(3) Az Önkormányzat önként vállalt feladatait az 1. melléklet melléklet tartalmazza.

3. A Képviselőtestület

5. § A képviselőtestület által átruházott hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.

6. § A képviselőtestület létszáma 7 fő.

7. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a korelnök hívja össze és vezeti.

4. A Képviselőtestület ülése

8. § (1) A képviselőtestület rendes nyílt ülésére meg kell hívni:

a) a képviselőket,

b) a jegyzőt,

c) a polgármester által meghívottakat.

(2) A polgármester által meghívottak, valamint a 9. §-ban meghatározott közösségek a Hivatalhoz írásban bejelentett képviselői tanácskozási joggal vehetnek részt a képviselő-testület ülésén a tevékenységi körüket érintő napirendek tárgyalásakor.

(3) A rendes ülések és a rendkívüli ülések hivatalos helyszíne a hivatal tanácskozóterme 9761 Táplánszentkereszt, Rákóczi u. 1.

(4) A képviselőtestület évente kötelezően 6 alkalommal ülésezik.

9. § A lakosság tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségei: Táplánszentkereszt község közigazgatási területén bejegyzett székhellyel rendelkező civil szervezetek.

10. § (1) A képviselőtestületi ülés írásos meghívóját, továbbá az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.

(2) Sürgős esetben az ülés előtt 24 órával is kiküldhető a meghívó.

(3) Sürgős esetekben az ülés összehívása más módon (telefonon, szóban) is történhet.

(4) A polgármester a képviselőtestületi ülések időpontjáról a lakosságot az ülés előtt az Önkormányzat honlapján és a Hivatal hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel tájékoztatja. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét.

(5) A közmeghallgatással egybekötött képviselőtestület ülés időpontjáról a (4) bekezdésben foglaltakon túlmenően a meghívót minden lakóházhoz kézbesíteni kell az ülést megelőző 8 napon belül.

11. § A képviselőtestület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel, számozott határozat nélkül, jegyzőkönyvi rögzítéssel, a szavazati arány feltüntetésével dönt.

12. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület, illetve annak bizottsága, valamint bármely képviselő által előzetesen javasolt döntés-előkészítő anyag, rendelet- vagy határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban (sürgős esetben szóban) kerül benyújtásra. A szóbeli előterjesztés csak abban az esetben lehetséges, ha a tárgyalandó téma világos és közérthető.

(3) Írásos előterjesztések, illetve határozati javaslatok a polgármester és a jegyző jóváhagyásával kerülhetnek a testület elé.

(4) Az írásbeli előterjesztés főbb részei:

a) az előterjesztés címe, tárgya,

b) ismertetni kell az előzményeket (így különösen: testületi megállapodások, hozott határozatok eredménye, a kérdést szabályozó jogszabályok),

c) az előkészítésben résztvevőket, véleményeket, javaslatokat, tényeket, adatokat, melyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják,

d) határozati javaslatot, rendeletalkotási javaslatot,

e) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.

13. § Az ülés vezetője a testületi ülés vezetése során:

a) megnyitja, illetve berekeszti az ülést,

b) megállapítja az ülés határozatképességét és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri azt,

c) amennyiben az ülés vezetője határozatképtelenséget észlel, úgy a polgármesternek 8 napon belül intézkednie kell az ülés ismételt összehívásáról,

d) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

e) az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról dönt a testület.

f) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,

g) megállapítja a szavazás eredményét.

14. § (1) Az ülés vezetője a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.

(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor.

(3) A felszólalás során az előterjesztésben szereplő önkormányzati rendelethez vagy határozati javaslathoz a képviselő, illetve a tanácskozási joggal meghívottak módosító javaslatot terjeszthetnek elő.

(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatot a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor visszavonhatja.

(5) Ugyanazon napirend keretében a polgármester ismételt felszólalást engedélyezhet.

(6) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(7) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.

(8) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

15. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) Nyílt szavazás esetén bármely képviselő indítványára egyszerű szótöbbséggel név szerinti szavazás rendelhető el. Név szerinti szavazás esetén a polgármester felolvassa a képviselőtestületi tagok névsorát, a képviselő válaszát „igen”-nel, „nem”-mel vagy „tartózkodom”-mal adja meg.

(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és urna igénybevételével történik.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni,amelynek tartalmaznia kell:

a) a szavazás helyét, napját, kezdő és befejező időpontját,

b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket.

16. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek érdekében feladatai a következők:

a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és

b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyen tartózkodhatnak. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén az ülés vezetője rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására kötelezheti.

17. § (1) A képviselőtestület tagjai a testület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez valamint a jegyzőhöz önkormányzati ügyekben, szóban vagy írásban interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában, vagy intézkedés elmulasztása esetén lehet előterjeszteni.

(2) Az interpellációt a polgármesternél lehetőleg az ülést megelőző 15 nappal vagy az ülésen, a napirend megtárgyalásának megkezdése előtt kell benyújtani. A polgármester az interpellációt haladéktalanul továbbítja a címzettnek.

(3) Amennyiben az interpellációt a képviselőtestület ülését megelőző 15 napon belül nyújtják be, az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell választ adni, és ennek tartalmáról a soron következő ülésen tájékoztatást adni.

(4) A képviselőtestület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik. Ha az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, a képviselőtestület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt az elfogadásról vagy a kérdés további napirenden tartásáról.

18. § Amennyiben a képviselőtestület az interpellációra adott választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni.

19. § (1) A képviselőtestület üléséről 2 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:

a) a megjelent – továbbá az igazoltan és az igazolatlanul távol lévő – képviselők, valamint a meghívottak nevét (utalva az ülés határozatképességére),

b) a tanácskozási joggal megjelent résztvevők nevét,

c) a napirend előtti felszólalások lényegét,

d) a felszólalók nevét, az adott napirendi ponthoz kapcsolódó mondanivalójuk lényegét, a szóban előterjesztett határozati javaslatokat, az elhangzott interpellációkat és bejelentéseket, a képviselő testület ülésén (folyamatában) történt fontosabb eseményeket.

e) az eredeti példányt a jegyző kezeli, gondoskodva /a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével/ azok évenkénti elkülönítéséről,

f) 1 példányt - a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével - az Irattárban kell elhelyezni.

g) az ülést követő 30 napon belül a jegyzőkönyv település hivatalos honlapján történő közzétételével biztosítja a hivatal a hozzáférhetőséget a képviselők és az érdeklődő állampolgárok számára.

(2) A képviselőtestület üléséről készült jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót és mellékleteit, az elfogadott rendeleteket. Ha a képviselő hozzászólását írásban nyújtja be, azt kell mellékelni a jegyzőkönyvhöz.

20. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő,

b) a polgármester,

c) az alpolgármester,

d) a képviselőtestület bizottsága,

e) a jegyző.

(2) A kezdeményezést írásban kell a polgármesternek benyújtani. A kezdeményezésnek tartalmaznia kell a rendelet megalkotásának indoklását, a szabályozás fő célját.

(3) A rendelet-tervezet elkészítéséhez a lakosság legszélesebb körét érintő kérdések szabályozásánál a Képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.

(4) A képviselőtestület előírhatja, hogy a tervezet megvitatásában az illetékes bizottságok részt vegyenek.

(5) A jegyző – a polgármester és a bizottságok egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselőtestület elé terjeszti.

21. § (1) A rendeletet a jegyző hirdeti ki a Nemzeti Jogszabálytárban történő publikálással és a település hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel.

(2) A kihirdetés időpontja a Nemzeti Jogszabálytárban történő publikálás időpontja.

5. A települési képviselő

22. § (1) A képviselő köteles:

a) tevékenyen részt venni a képviselőtestület munkájában és ennek érdekében a polgármesternél előzetesen bejelenteni, ha a testület ülésén nem tud megjelenni, továbbá egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik,

b) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,

c) a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot a polgármesternek haladéktalanul bejelenteni.

(2) Ha a képviselő a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget:

a) az első kötelezettség mulasztást követően a polgármester felhívja figyelmét, hogy a jövőben tegyen eleget a bejelentési kötelezettségének.

b) ismételt kötelezettségesetén a képviselőtestület elrendeli a részére megállapított tiszteletdíj 25 %-kal történő csökkentését 1 havi időtartamra.

23. § (1) A vagyonnyilatkozatot a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.

(2) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást a Pénzügyi és Gazdasági Bizottságnál bárki kezdeményezheti. Az eljárás eredményéről a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselőtestületet.

24. § (1) Az összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárással kapcsolatos feladatokat a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság látja el.

(2) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést írásban, a kezdeményezés alapjául szolgáló tények, körülmények megjelölésével, a polgármesternek címezve kell benyújtani.

(3) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést, illetve képviselői vagy bizottsági indítványt (a továbbiakban együtt: kezdeményezés) a polgármester átadja a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke, vagy akadályoztatása esetén a bizottság tagja részére.

(4) A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke az átvételt követő 5 napon belül összehívja a bizottság ülését.

(5) A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság kivizsgálja a kezdeményezést, amelynek során meghallgathatja az érintett képviselőket és a kezdeményezés benyújtóját, továbbá dokumentumokat tanulmányozhat és adatokat kérhet be.

(6) A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke a következő képviselő-testületi ülésen, de legkésőbb a kezdeményezés benyújtását követő 60 napon belül tájékoztatja a képviselő-testületet a vizsgálat megállapításairól, valamint az összeférhetetlenséggel kapcsolatos döntésre vonatkozó javaslatáról. A méltatlansággal kapcsolatos eljárás során az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni.

25. § A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke az összeférhetetlenségre, méltatlanságra vonatkozó iratokat az önkormányzati hivatalban e célra kijelölt helyen elkülönítetten kezeli, és gondoskodik az adatvédelmi szabályok betartásáról.

6. A képviselőtestület bizottságai

26. § (1) A képviselőtestület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Pénzügyi és Gazdasági Bizottság, létszáma 3 fő (2 fő képviselő, 1 fő külsős tag)

b) Jóléti Bizottság, létszáma 5 fő (3 képviselő, 2 külsős tag)

(2) A bizottságok ülését az elnök hívja össze és vezeti le.

(3) A bizottságokat 8 napon belüli időpontra össze kell hívni a képviselőtestület határozata alapján, illetve a polgármester, vagy a bizottsági tagok több mint felének napirendi javaslatot is tartalmazó indítványára.

(4) A bizottságok üléseire állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, valamint ágazati ügyben felelős ügyintézője.

(5) A képviselőtestület jelen rendelet 3. mellékletében foglalt feladatkört állapítja meg a bizottságok részére.

7. A polgármester, az alpolgármester és a jegyző

27. § A polgármester tisztségét főállásban látja el.

28. § (1) A polgármesternek a képviselőtestület működésével összefüggő feladatai:

a) segíti a képviselőtestület tagjainak a munkáját,

b) szervezi a településfejlesztést és közszolgáltatásokat,

c) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást és a közakarat érvényesítését.

(2) A polgármester a jogszabályokban és az e rendeletben meghatározott hatáskörein túl:

a) ellátja az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő protokolláris feladatokat,

b) nyilatkozatokat ad a hírközlő szerveknek,

c) gondoskodik a képviselőtestület és szervei, valamint az intézmények munkáját, céljait hitelesen és tárgyilagosan bemutató, a község érdekeinek megfelelő propaganda tevékenység kialakításáról,

d) ellátja a törvényben megfogalmazott honvédelmi és polgári védelmi feladatokat.

29. § (1) Az alpolgármesterek száma 1 fő képviselő.

(2) Az alpolgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.

30. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a jegyző helyettesítésével megbízott ügyintéző látja el.

31. § (1) A képviselőtestület szükség szerint, de legalább évente 1 közmeghallgatást tart az alábbi szabályok figyelembevételével:

a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, helyi civil szerveződések kérdéseket intézhetnek, közérdekű javaslatokat tehetnek.

b) a közmeghallgatás időpontjáról és napirendjéről a képviselőtestület határoz a polgármester javaslata alapján.

(2) A közmeghallgatást az ülés vezetője a képviselőtestület ülésére vonatkozó szabályok szerint vezeti.

(3) A közmeghallgatáson feltett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 napon belül írásban kell válaszolni.

(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselőtestület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.

32. § (1) A képviselő-testület határozataiban dönt lakossági fórumok tartásáról, amelyek a lakosság és a társadalmi szervezetek tájékoztatását, a döntések előkészítésébe való bevonását szolgálják.

(2) A lakossági fórumokról a jegyző, vagy megbízottja feljegyzést készít.

8. Az önkormányzat gazdasági alapjai, gazdálkodása

33. § (1) Az Önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerve: a Táplánszentkereszti Polgármesteri Hivatal.

(2) A Képviselő-testület rövid és hosszú távú fejlesztési elképzeléseit gazdasági programban foglalja össze. A tervezetet a polgármester a Képviselő-testület bizottságaival együttműködve állítja össze.

(3) A Képviselő-testület a költségvetését rendelettel állapítja meg, melyben dönt az adott költségvetési évben a kötelező feladatain túl, milyen önként vállalt feladatot lát el. A költségvetési rendeletet külön törvény rendelkezésének megfelelően tartalommal és szerkezetben kell megalkotni.

34. § Táplánszentkereszt község Önkormányzata és az általa irányított költségvetési szervek és közfeladatok belső ellenőrzését külső erőforrás bevonásával látja el.

35. § (1) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(2) Az 5. melléklet tartalmazza a társulási megállapodás keretében, valamint intézményi és intézményi keretek nélkül ellátott önkormányzati feladatokat.

36. § (1) Ez a rendelet 2024. február 1-jén lép hatályba.

(2) Jelen rendelet hatálybalépésével Táplánszentkereszt Község Önkormányzata Képviselőtestülete 10/2013(VI.28.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet a 2/2024. (I. 29.) önkormányzati rendelethez

Az Önkormányzat önként vállalt feladatai

1. Szociális ellátás területén:

1.1. Temetési segély

1.2. újszülöttek támogatása

1.3. 8. osztályos tanulók támogatása,

1.4. idősek támogatása

1.5. Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat támogatás megállapítása

1.6. HHH Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjában való részvétel támogatás megállapítása

2. Kulturális területen: Települési rendezvények támogatása

3. Sport területén: Sportszervezetek támogatása

4. Községüzemeltetés területén:

4.1. helyi jelentőségű természetvédelmi területek védetté nyilvánítása, illetve helyi jelentőségű védett természeti területek fenntartása ,

4.2. szilárd hulladék szelektív gyűjtése.

5. Lakásgazdálkodás: bérbeadás útján az önkormányzat tulajdonában lévő lakások hasznosítása.

6. Egyéb területeken:

6.1. civil szervezetek támogatása,

6.2. kitüntetések adományozása,

2. melléklet a 2/2024. (I. 29.) önkormányzati rendelethez

Önkormányzat átruházott hatáskörei

1. Polgármesterre átruházott hatáskörök:

1.1. Vagyonrendeletben foglalt értékhatáron belül a tulajdonosi hatáskörök gyakorlása

1.2. Tulajdonosi jogok gyakorlása és képviselete az önkormányzati részesedéssel rendelkező gazdasági társaságokban és társulásokban, egyesületekben,

1.3. Nyilatkozat a nem önkormányzati rendelettel alapított elővásárlási jogokkal kapcsolatban

1.4. Tulajdonosi nyilatkozat az önkormányzati vagyon megterhelésével nem járó ügyekben

1.5. Közútkezelői hozzájárulás megadása iránti ügyek (közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 3. §; 7. §; 12. §; 14. §; 29/B. §; 34. § (3)-(6); 35-37. §; 39. §; 41. §; 42. §; 42/A. § és 43. §-ában meghatározott hatáskörök)

1.6. Településképi vélemény kiadása, településképi bejelentési eljárás lefolytatása, településképi kötelezés kiadása, bírság kiszabása

1.7. Döntéshozatal a szociális rendeletben megállapított települési támogatások körében

1.8. Településképi vélemény kiadása, településképi bejelentési eljárás lefolytatása, településképi kötelezés kiadása, bírság kiszabása,

1.9. Döntéshozatal a szociális rendeletben megállapított települési támogatások körében.

2. A Táplánszentkereszt és Környéke Óvodai Intézményfenntartó Társulásra átruházott hatáskörök:

2.1. Gyakorolja a fenntartásába adott intézményekkel kapcsolatos fenntartói jogokat és kötelezettségeket.

2.2. Köznevelési feladatok ellátása a társulás által fenntartott óvoda útján.

2.3. Bölcsődei feladatok ellátásához kapcsolódó hatáskörök

3. A Táplánszentkereszti Mikrotérségi Társulásra átruházott hatáskörök

3.1. Gyakorolja a fenntartásába adott intézménnyel kapcsolatos fenntartói jogokat és kötelezettségeket.

3.2. A szociális ellátások keretében a fenntartásába adott intézmény útján az étkeztetés, a házi segítségnyújtás, a családsegítés és gyermekjóléti szolgálat biztosítása.

4. A Jegyzőre átruházott hatáskörök:

4.1. Közigazgatási bírság kiszabása a közösségi együttélés alapvető szabályainak megsértése esetén,

4.2. A házszámok címmegállapítás keretében történő megállapítása.

4.3. Intézkedés az elhagyott hulladék felszámolása érdekében

4.4. államháztartáson kívüli források átadása esetén a támogatás felhasználásáról szóló beszámoló elbírálása

3. melléklet a 2/2024. (I. 29.) önkormányzati rendelethez

Az Önkormányzat bizottságai

1. A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság feladatköre

1.1. Véleményezi és ellenőrzi az önkormányzat és szervei éves költségvetését, azok éves beszámolóit, valamint a Polgármesteri Hivatal gazdálkodását

1.2. Nyilvántartja és ellenőrzi a képviselői vagyonnyilatkozatokat, azokat a jogszabályban foglaltaknak megfelelő technikai előírások szerint kezeli.

1.3. Kivizsgálja az összeférhetetlenség és méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezést.

2. A Jóléti Bizottság feladatköre

2.1. Véleményezi a szociális és egészségügyi ellátásokra fordítható költségvetési pénzeszközök elosztását és felhasználását

2.2. Gondoskodik a hatáskörébe tartozó szociális, egészségügyi és gyermekvédelmi megelőző tevékenységek végrehajtásáról.

2.3. Közreműködik az egészségügyi és szociális gondoskodás fejlesztésében,

2.4. Figyelemmel kíséri a község foglalkoztatáspolitikai helyzetét,

2.5. Előkészíti a község kulturális és sportrendezvényeit,

2.6. Ápolja és fenntartja a falunapi szokásokat, a község ünnepnapjainak és azok programjainak szervezését felügyeli

2.7. Gondoskodik a sporttevékenységek támogatásáról, erősíti a fiatalok testnevelés és sport iránti érdeklődését.

2.8. Figyelemmel kíséri, segíti és összehangolja az oktatási, nevelési, művelődési intézmények munkáját,

4. melléklet a 2/2024. (I. 29.) önkormányzati rendelethez

Táplánszentkereszt község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

1

COFOG kód

COFOG megnevezés

2

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

3

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

4

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

5

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

6

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

7

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

8

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

9

084031

Civil szervezetek működési támogatása

10

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

11

104042

Család- és gyermekjóléti szolgáltatások

12

107052

Házi segítségnyújtás

13

094260

Hallgatói és oktatói ösztöndíjak, egyéb juttatások

14

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

15

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

16

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

17

107060

Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

18

042120

Mezőgazdasági támogatások

19

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

20

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

21

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

22

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

23

066010

Zöldterület-kezelés

24

061030

Lakáshoz jutást segítő támogatások

25

900060

Forgatási és befektetési célú finanszírozási műveletek

26

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

27

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

28

045150

Egyéb szárazföldi személyszállítás

29

082044

Könyvtári szolgáltatások

30

104051

Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

31

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

32

074011

Foglalkozás-egészségügyi alapellátás

33

018030

Támogatási célú finanszírozási műveletek

34

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

35

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

36

072311

Fogorvosi alapellátás

37

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

38

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

39

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

40

104035

Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

41

900020

Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről

42

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

43

018010

Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

44

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

45

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

46

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

47

074040

Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás

48

064010

Közvilágítás