Sé Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2021. (VII.29.) önkormányzati rendelete

a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról

Hatályos: 2021. 07. 31- 2023. 01. 31

Sé Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete

a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról

Sé Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 92. § (1) bekezdés a) pontjában, 92. § (2) bekezdésében és 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában szabályozott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. FEJEZET Általános rendelkezések

1. Hatáskörök

1. § Települési támogatási ügyekben Sé Község Önkormányzata Képviselő-testületének a Sé Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2020. (X. 01.) önkormányzati rendelete önkormányzati rendeletének 2. mellékletében rögzített átruházott hatáskörben a polgármester jogosult eljárni.

2. Eljárási rendelkezések

2. § (1) A pénzbeli és természetbeni támogatási formák igénybevételére irányuló 1. melléklet szerinti kérelmet az erre rendszeresített formanyomtatványon a Séi Közös Önkormányzati Hivatalnál kell benyújtani.

(2) A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a kérelmezőnek a saját és a családja jövedelmi viszonyairól nyilatkoznia kell.

(3) A jövedelem igazolható:

  • a) munkabérből származó jövedelem esetén, a munkáltató által kiállított igazolással. Amennyiben az adott hónapban többletjuttatás is kifizetésre került, annak összegét a havi munkabértől elkülönítve kell feltüntetni,
  • b) munkanélküli ellátás esetén a Vas Megyei Kormányhivatal Szombathelyi Járási Hivatal Foglalkozási Osztály (9700 Szombathely, Hunyadi utca 45.) által kiállított igazolással,
  • c) nyugdíj vagy nyugdíjszerű ellátás esetén, a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által a tárgyév elején megküldött elszámolási lappal,
  • d) őstermelők esetén a bevételről vezetett dokumentum fénymásolatával és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) által kiállított igazolással, továbbá támogatás esetén a támogatás összegéről szóló igazolással,
  • e) vállalkozásból származó jövedelem esetén a NAV igazolásával, továbbá az adóbevallással nem lezárt időszakra vonatkozóan az egy havi átlagjövedelemről szóló könyvelői igazolással, ennek hiányában az érintett nyilatkozatával,
  • f) alkalmi munka esetén a jövedelemre vonatkozó nyilatkozattal és az alkalmi munkavállalói kiskönyv fénymásolatával,
  • g) tartásdíj esetén a ténylegesen felvett tartásdíjról szóló irattal, így különösen elismervény, postai feladóvevény és a szülők közötti egyezséget tartalmazó közokirattal, vagy a teljes bizonyító erejű magánokirattal vagy a tartásdíj megállapításáról szóló jogerős bírói ítélettel, állam által megelőlegezett gyermektartásdíjról a járási hivatal határozatával,
  • h) ösztöndíjról a felsőfokú oktatási intézmény igazolásával,
  • i) az a) - h) pontokba nem tartozó jövedelmek esetén egyéb, a jövedelem típusának megfelelő igazolással.

(4) Amennyiben a pénzbeli és természetbeni ellátás iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata során a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, a kérelmezőnél környezettanulmányt kell készíteni.

(5) A havi rendszeres pénzbeli és természetbeni ellátásokat a kérelem benyújtása hónapja első napjától kezdődően egy évre kell megállapítani.

(6) A pénzbeli települési támogatást és rendkívüli települési támogatást utólag, minden hónap 5. napjáig kell folyósítani azzal, hogy a december hónapra tekintettel járó települési támogatást és rendkívüli települési támogatást december 30-áig kell folyósítani. A kifizetés történhet kézpénzben a házipénztárból, postai úton vagy a jogosult kérelme alapján a bankszámlára. Ha a települési támogatás közüzemi díj megfizetésére kerül megállapításra, az közvetlenül a közüzem részére történő átutalással is kerülhet folyósításra vagy előre fizetős mérőóra esetén, annak feltöltésével történik.

(7) A havi rendszeres pénzbeli és természetbeni ellátásokra való jogosultság megszüntetése esetében a megszüntetés dátuma az okot adó körülmény bekövetkezte hónapjának utolsó napja.

(8) A szociális ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények, így különösen anyagi, jövedelmi helyzetének, lakóhelyének, tartózkodási helyének megváltozását köteles a változást követő 15 napon belül a Séi Közös Önkormányzati Hivatalban bejelenteni.

(9) A létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe (a továbbiakban: rendkívüli élethelyzet) került személy részére megállapított szociális ellátás - az ügyfél kérelmére - házipénztárból is kifizethető.

(10) Pénzbeli ellátás formájában megállapított települési támogatás, valamint rendkívüli települési támogatás felhasználásáról a jogosult elszámoltatható. Az elszámolás módjáról, határidejéről a támogatást megállapító határozatban kell rendelkezni.

(11) A jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett támogatás esetében a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Sztv.) 17. § és 17/A. § rendelkezései az irányadók.

II. FEJEZET II. Pénzbeli és természetbeni ellátások

3. Települési támogatás

3. § A Képviselő-testület települési támogatást nyújthat

  • a) a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadásokhoz (a továbbiakban: lakásfenntartási támogatás),
  • b) a 18. életévét betöltött tartósan beteg ápolását, gondozását végző hozzátartozó részére (a továbbiakban: ápolási támogatás).

4. § (1) A Képviselő-testület a szociálisan rászoruló családok részére a családtagjai által lakott lakás lakhatásához kapcsolódó rendszeres kiadásokhoz való hozzájárulásként települési támogatás keretében lakásfenntartási támogatást nyújthat. A támogatás villanyáram-, víz- és gázfogyasztás költségeihez nyújtható.

(2) Lakásfenntartási támogatásra jogosult az a személy, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedül élő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 350%-át, és a kérelem benyújtását megelőző hónapban az (1) bekezdésben megjelölt díjakra kifizetett kiadása meghaladja a család egy főre jutó havi jövedelmének 20%-át, egyedül élő esetén 15%-át.

(3) A lakásfenntartási támogatás összege: legfeljebb havi 5.000.-Ft.

(4) A lakásfenntartási támogatás ugyanazon lakásra egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(5) A lakásfenntartási támogatásra való jogosultság megállapításához szükséges körülményeket a kérelmezőnek hitelt érdemlően igazolnia kell.

(6) A lakásfenntartási támogatás iránti kérelemhez 2. § (1) bekezdésben szabályozott 1. melléklet szerinti formanyomtatványon túl csatolni kell a 4. melléklet szerinti meghatározott tartalmi elemekkel rendelkező formanyomtatványt.

5. § (1) A Képviselő-testület a 18. életévét betöltött a családok támogatásáról szóló az 1998. évi LXXXIV. törvény szerinti tartósan beteg ápolását, gondozását végző hozzátartozó részére települési támogatás keretében ápolási támogatást nyújt.

(2) Ápolási támogatásra jogosult az a személy, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át, egyedül élő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400%-át.

(3) Az ápolási támogatás havi összege legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50%-a.

(4) Az ápolási támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell

  • a) a családban élő személyek 2. § (3) szerinti jövedelemigazolását,
  • b) a 2. § (1) bekezdésben szabályozott, a 3. melléklet szerint meghatározott tartalmi elemekkel rendelkező háziorvos által kiállított igazolást, szakvéleményt arról, hogy a 18. életévét betöltött tartósan beteg 3 hónapot meghaladó állandó és tartós gondozásra szorul.

(5) Ha az önkormányzat az ápolási kötelezettség elmulasztását valószínűsíti, az ápolási tevékenység ellenőrzése végett környezettanulmányt készíthet.

(6) Az ápolást végző személy, ápolási kötelezettségének abban az esetben nem tesz eleget, ha tevékenységét nem az ápolt személy fizikai, mentális, szociális szükségleteinek megfelelően látja el, így:

  • a) ellátása, élelmezése nem megfelelő,
  • b) állapotában beállt változásról kezelőorvosát, az ápolást végző személy nem tájékoztatja,
  • c) a szükséges ápolási feltételeket, az ápolást végző személy nem biztosítja, gyógyszereiről és a szükséges ápolási eszközökről nem gondoskodik,
  • d) felügyeletét a szükséges mértékben nem látja el vagy akadályoztatása esetén arról nem gondoskodik.

(7) Az (5) bekezdésben szabályozott ellenőrzést követően a hatáskör gyakorlója az ápolási támogatásra való jogosultság megszüntetéséről határozatban dönt, ha

  • a) az ellenőrzés során azt tapasztalja, hogy az ápolást végző személy a (6) bekezdés a)–d) pont valamelyikének nem tesz eleget,
  • b) az ápolást végző személy az ellenőrzés lefolytatását nem teszi lehetővé, és ezáltal az ápolási kötelezettség ellenőrzése nem lehetséges.

(8) Az ápolási támogatásra való jogosultság megállapításánál vagy megszűntetésénél az Sztv. 42. § (1)-(3) bekezdései az irányadók.

4. Rendkívüli települési támogatás

6. § (1) Rendkívüli települési támogatás nyújt eseti jelleggel:

  • a) annak a személynek, aki önmaga vagy családját érintően létfenntartási gonddal küzd vagy rendkívüli élethelyzetbe került.
  • b) betegsége miatt megélhetését veszélyeztető mértékű gyógyszer, gyógyászati segédeszköz kiadása merül fel, vagy egészség megőrzéséhez szükséges gyógyszer, gyógyászati segédeszköz, vagy oltóanyag beszerzése aránytalan megterheléssel járna
  • c) annak a személynek, aki elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodik.

(2) A rendkívüli települési támogatás megállapítása szempontjából rendkívüli élethelyzet különösen:

  • a) baleset, magas gyógyszerköltség, gyógyászati segédeszköz kiadás,
  • b) rendszeres ellátás megszűnése, egy hónapot meghaladó átmeneti jövedelem kiesés,
  • c) elemi kár,
  • d) tüzelő hiánya,
  • e) hozzátartozó halála,
  • f) 4 hónapot meghaladó közüzemi tartozás,
  • g) a gyermek fogadásának előkészítése,
  • h) a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása,
  • i) iskoláztatás biztosítása,
  • j) védelembe vett gyermek,
  • k) a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartása,
  • l) a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások,
  • m) a gyermek hátrányos helyzete,
  • n) egyéb.

(3) A rendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell

  • a) a 2. § (1) bekezdésben szabályozott az 1. melléklet szerinti meghatározott tartalmi elemekkel rendelkező formanyomtatványt, a 2. § (3) szerinti jövedelemigazolást, a rendkívüli élethelyzetet alátámasztó igazolásokat, nyilatkozatokat,
  • b) a temetési támogatáshoz az a) pontban rögzítetteken kívül csatolni szükséges az eltemettető nevére kiállított számlát, és a Sé község illetékességi területén kívüli elhunyt esetében a halotti anyakönyvi kivonatot,
  • c) gyógyszerköltség és gyógyászati segédeszköz támogatásához az a) pontban rögzítetteken kívül csatolni szükséges a 2. melléklet szerinti meghatározott tartalmi elemekkel rendelkező formanyomtatványt.

(4) Rendkívüli települési támogatásra való jogosultság áll fenn:

  • a) az (1) bekezdés a) és b) pont esetében ha a kérelmező családjában az egy főre jutó havi családi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedül élő esetén 250%-át nem haladja meg.
  • b) az (1) bekezdés c) pont esetén, amennyiben a kérelmező az elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodott, annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy köteles volt ugyan, de a temetési költségek viselése a saját vagy családja létfenntartását veszélyezteti és ha a családban az egy főre jutó havi családi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400%-át nem haladja meg.

(5) A rendkívüli települési támogatás összege:

  • a) Az (1) bekezdés a) és b) pont esetén nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.
  • b) Az (1) bekezdés c) pontban meghatározott esetben a települési támogatás összege a temetési költség 10%-a, de legfeljebb 30.000.-Ft.

(6) A hozzátartozó halála miatt igényelt temetési támogatás iránti kérelmet a halálesettől számított 60 napon belül lehet benyújtani.

7. § A képviselő-testület méltányossági támogatást nyújthat annak a rászoruló személynek, aki jövedelmi viszonyai miatt az e rendelet szerinti szociális ellátásokra nem jogosult, de a családban az egy főre eső jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át nem haladja meg. Ebben az esetben adható legmagasabb összeg: 85.000.-Ft.

8. § (1) Rendkívüli települési támogatás eseti jelleggel adható.

(2) Rendkívüli települési támogatásban egy család egy naptári éven belül félévente 2 alkalommal részesíthető.

(3) Rendkívüli települési támogatás pénzben vagy természetbeni ellátás formájában is megállapítható.

(4) Természetbeni ellátás esetében a támogatás nyújtható, különösen élelmiszerre, tüzelővásárlásra, közüzemi díjak kifizetésére vagy a gyermek szükségleteihez igazodóan tankönyvre, tanszerekre, étkezési díjra, átmeneti gondozásért fizetendő térítési díjra, a kollégiumi elhelyezés díjára, speciális ellátást nyújtó intézmények térítési díjára, iskolai kirándulásra, táborozás költségeire. A természetbeni ellátást a javaslat, kérelem beérkezését követő hó 1. napjától kell megállapítani és annak összegét utólag minden hó 5. napjáig kell az érintett intézményeknek, közüzemi szolgáltatóknak folyósítani.

(5) Amennyiben a kérelmező olyan élethelyzetbe kerül, amely azonnali intézkedést igényel a támogatás bizonyítási eljárás nélkül, az igénylő nyilatkozata alapján megadható, a bizonyítékok utólagos csatolása mellett.

III. FEJEZET III. Szociális szolgáltatások

5. Szociális alapellátások formái

9. § (1) Az önkormányzat igény esetén a szociálisan rászoruló személyek részére önállóan a következő személyes gondoskodás keretébe tartozó szociális alapszolgáltatásokat biztosítja: étkeztetés.

(2) Szombathely Megyei Jogú Város útján - a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálattal (Szombathely, Széll Kálmán utca 4.) (a továbbiakban: Szociális Szolgáltató) kötött megállapodás alapján biztosított szociális alapszolgáltatások:

  • a) házi segítségnyújtás a Szociális Szolgáltató bevonásával,
  • b) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás a Szociális Szolgáltató bevonásával,
  • c) családsegítés a Szociális Szolgáltató bevonásával.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott ellátások iránti kérelmeket a 2. § (1) bekezdésben szabályozott az 5. melléklet szerinti meghatározott tartalmi elemekkel rendelkező formanyomtatványon a Szociális Szolgáltatóhoz kell benyújtani, ezek elbírálása az intézményvezető hatáskörébe tartozik.

(4) A (2) bekezdésben foglalt szociális alapszolgáltatások igénybevétele és a fizetendő térítési díj vonatkozásában a rendeletalkotásra felhatalmazott önkormányzat Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata.

6. Étkeztetés

10. § (1) Étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk vagy eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

  • a) aki a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. LXXXI. törvény alapján a reá irányadó nyugdíjkorhatárt betöltötte,
  • b) aki a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997.LXXXI. törvény alapján nyugdíjszerű ellátásban részesül.
  • c) akinek az egészségi állapota indokolja, és ezt orvosi igazolással igazolja,
  • d) az, aki fogyatékosságának fennállását hitelt érdemlő módon igazolja, így különösen ellátást megállapító határozattal, orvosi szakvéleménnyel stb.
  • e) aki pszichiátriai, vagy szenvedélybetegségét háziorvosi vagy szakorvosi igazolás alapján igazolja,
  • f) aki hajléktalannak minősül,
  • g) aki a pályakezdő fiatalok, az ötven év feletti munkanélküliek, valamint a gyermek gondozását vagy a családtag ápolását követően munkát keresők foglalkoztatásának elősegítéséről, továbbá az ösztöndíjas foglalkoztatásról szóló 2004. évi CXXIII. törvény alapján tartósan álláskeresőnek minősül.

(2) Az önkormányzat az étkeztetést vásárolt szolgáltatás útján a jogosult által történő elvitellel vagy kiszállítással biztosítja.

(3) Az étkeztetés megszűnik:

  • a) a jogosult halálával,
  • b) a jogosult megszüntetésről szóló bejelentésével, a bejelentésben meghatározott időponttól,
  • c) a megállapodásban foglalt kötelezettségek súlyos megszegése esetén,
  • d) amennyiben az ellátást igénybe vevő intézményi elhelyezése indokolttá válik,
  • e) ha a térítési díjat kettő hónapon belül nem fizeti ki, kivéve, ha ingyenes ellátásban kell részesíteni,
  • f) a szolgáltatást kettő hónapon keresztül nem veszi igénybe.

(4) Az étkeztetés igénybevételére és a személyes gondoskodásra irányuló kérelmet a Séi Közös Önkormányzati Hivatalnál kell benyújtani.

(5) Az étkeztetést az önkormányzat az Eurest Étteremüzemeltető Kft. (1117 Budapest, Irinyi J. utca 4-20/b.) által biztosítja.

(6) Az Önkormányzat az étkeztetést igénybe vevővel megállapodást köt.

(7) Az étkeztetésért intézményi térítési díjat (a továbbiakban: térítési díj) kell fizetni. A térítési díj mértékét e rendelet 6. melléklete tartalmazza.

IV. FEJEZET IV. Záró rendelkezések

11. § [1]

12. § Ez a rendelet 2021. július 30-án lép hatályba.

1. melléklet

KÉRELEM

TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS és rendkívüli települési támogatás MEGÁLLAPÍTÁSÁHOZ

(KÉREM, SZÍVESKEDJEN NYOMTATOTT BETŰKKEL KITÖLTENI)

Kérelmező neve: ………………………………………………………………………………

Születési neve : .……………………….………………………………………………………..

Anyja neve: …………………………………………. Családi állapota:……………………..

Születési helye: …………………………………. Ideje: ………..év……..…….hó……….nap

TAJ száma: □□□-□□□-□□□

Állampolgársága: ………………………..

Telefonszám/elérhetőség (kitöltése önkéntes): …………………………

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

- életvitelszerűen a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek

(a megfelelő rész aláhúzandó)

A támogatás folyósítását, amennyiben bankszámlára kéri

számlavezető pénzintézet megnevezése:......................................................................................

Pénzforgalmi számlaszáma: .................................-..................................-...................................

Kérelmező családtagjainak személyi adatai (férj, feleség, élettárs, kiskorú gyermek):

A

B

C

D

E

Név, születési név

Születési hely, év, hó, nap

Anyja neve

Rokoni kapcsolat

TAJ szám

1

2

3

4

5

6

JÖVEDELMI ADATOK:

A

B

C

1

A jövedelmek típusai

A kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös családban élők/
közös háztartásban élő személyek jövedelme

2

1.Munkaviszonyból,
munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

3

2. Társas és egyéni vállalkozásból származó
jövedelem:

4

3.Ingatlan, ingó vagyontárgyak
értékesítéséből származó jövedelem

5

4. Nyugellátás, baleseti
nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások

6

5. Gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék,
gyermektartásdíj, árvaellátás)

7

6. Munkaügyi szervek által folyósított rendszeres
pénzellátás

8

7. Föld bérbeadásából
származó jövedelem

9

8. Egyéb (különösen: kapott tartás, ösztöndíj,
értékpapírból származó
jövedelem, kis összegű kifizetések, stb.)

10

9.Önkormányzat által folyósított rendszeres pénzellátás a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993.évi
III. törvény 4. §(1) bekezdés i) pontja

11

10. A család összes
jövedelme

12

11. a család összes
jövedelmét csökkentő tényezők (tartásdíj összege)

A család összes jövedelme............................................................................................................ Ft/ hó.

Egy főre jutó havi jövedelem (ügyintéző tölti ki):........................................................................................................ Ft/hó

Települési támogatás:

  • a) lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres támogatás
  • b) beteg hozzátartozó ápolása

Rendkívüli települési támogatás:

A rendkívüli települési támogatást az alábbi indok alapján kérem:

  • c) baleset, magas gyógyszerköltség, gyógyászati segédeszköz kiadás,
  • d) rendszeres ellátás megszűnése, egy hónapot meghaladó átmeneti jövedelem kiesés,
  • e) elemi kár,
  • f) tüzelő hiánya,
  • g) hozzátartozó halála,
  • h) 4 hónapot meghaladó közüzemi tartozás,
  • i) a gyermek fogadásának előkészítése,
  • j) a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása,
  • k) iskoláztatás biztosítása,
  • l) védelembe vett gyermek,
  • m) a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartása,
  • n) a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások,
  • o) a gyermek hátrányos helyzete,
  • p) egyéb.

Kérelem indoklása:

………………………...…………………………………………………………………………

………………………………...…………………………………………………………………

………………………………………...…………………………………………………………

………………...…………………………………………………………………………………

………………………...…………………………………………………………………………

………………………………...…………………………………………………………………

………………………………………...…………………………………………………………

………………...…………………………………………………………………………………

………………………………………...…………………………………………………………

………………...…………………………………………………………………………………

NYILTAKOZAT

Különélésről és gyerektartásról

Alulírott büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy gyermekemet/gyermekeimet egyedülállóként nevelem.

Házastársamtól/élettársamtól……….……….. óta különélek.

Gyermekem/gyermekeim után havi ……………………….. Ft, gyerektartásdíjat kapok.

- Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

- Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

- Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

- Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.

- Kijelentem, hogy a települési támogatás megállapítása iránti kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok. (Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)

………………., …………………..

..…………………………

Kérelmező/képviselő* aláírása

TÁJÉKOZTATÓ KÉRELEM BENYÚJTÁSÁHOZ SZÜKSÉGES IRATOKRÓL

Valamennyi támogatás típus esetében:

· Jövedelemigazolást, amely

- Rendszeres jövedelem esetén kérelmező és a családjában élő személy/ek munkáltatója által kiállított jövedelemigazolás a kérelem benyújtását megelőző hónapról

- Álláskereső személy esetén az állami foglalkoztatási szerv által kiállított irat (hatósági bizonyítvány, határozat, álláskeresési kiskönyv), amennyiben álláskeresési támogatásban részesül, úgy a kérelem benyújtását megelőző havi álláskeresési támogatás összegének igazolása

- Nyugdíjas esetében a nyugdíjbiztosítási igazgatási szervtől kapott éves összesítő/vagy nyugdíjas igazolvány és a kérelem benyújtását megelőző havi nyugdíjszelvény, folyószámla kivonat

- Vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását közvetlenül megelőző év Nemzeti Adó és Vámhivatal általi igazolása. A vállalkozás megszűnése esetén annak megszűnését igazoló dokumentum

- Gyermek elhelyezésére, tartásdíj igazolása bírói ítélet vagy nyilatkozat

- Egyéb igazolások

- Iskolalátogatási igazolás 16 éven felüli gyermek esetében,

- Hallgató jogviszony és az ösztöndíj összegéről szóló igazolás

Gyámszülők esetén gyámkirendelő határozat vagy bírósági döntés

Képviselő útján nyújtja be kérelmét, abban az esetben kérjük a képviseletre való jogosultságot igazoló okiratot (gondnok kirendelő határozat, két tanú által aláírt meghatalmazás)”

· A kérelem indoklásában leírt élethelyzet jellegét igazoló dokumentum, irat (munkahely megszűnése esetén annak igazolása, kórházi kezelés zárójelentéssel történő igazolása, nyugdíjazás iránt benyújtott kérelem igazolása, stb.)

· Gyógyszerköltséggel kapcsolatos kiadásokhoz mellékelni kell:

- Háziorvos által kiállított igazolás a rendszeresen szedett gyógyszerekről,

- Gyógyszertári számla vagy igazolás a gyógyszerek költségéről

· Gyermekneveléssel kapcsolatos kiadásokhoz mellékelni kell:

- várandóság alatti válsághelyzetét,

- az iskoláztatással kapcsolatos többletkiadást,

- gyermek fogadásának előkészítésével kapcsolatos többletkiadásokat,

- nevelésbe vett gyermekével a kapcsolattartás költségéről, a családba való visszakerülésének költségének igazolását, valamint a gyámhivatal határozatát a nevelésbe vételről

- hátrányos helyzet igazolásáról szóló döntést

· Temetési költségek finanszírozásához megállapításához csatolni kell:

- halotti anyakönyvi kivonat másolatát

- kérelmező nevére kiállított eredeti temetési számla

2. melléklet

IGAZOLÁS A GYÓGYSZERKÖLTSÉGEKRŐL

ORVOSI JAVASLAT

A beteg neve: ...............................................................................................................................

Anyja neve: ................................................................................................................................

Lakcíme: .....................................................................................................................................

TAJ száma :……………………………………………………………………………………

KÉRJÜK, AZ ALÁBBIAK KÖZÜL EGYET JELÖLJÖN MEG!

□ Betegségeinek kezelésére tartósan, és rendszeresen (várhatóan 6 hónapig, vagy 6 hónapnál

hosszabb ideig kell folyamatosan szednie) alkalmazandó gyógyszerek megnevezése: ...................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................

□ Betegségeinek kezelésére eseti jelleggel (várhatóan 6 hónapnál rövidebb ideig kell szednie) alkalmazandó gyógyszerek megnevezése: ...................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................

□ Gyógyászati segédeszköz megnevezése: ................................................................................ ......................................................................................................................................................

………………, 20.. …………….hó ………………nap

…………………………….

orvos aláírása

Igazolom, hogy nevezett havi rendszeres gyógyszerköltsége az orvosi javaslatban szereplők szerint havi ………………………….Ft.

Igazolom, hogy nevezett eseti gyógyszerköltsége az orvosi javaslatban szereplők szerint ………………………….Ft.

Ezt az igazolást nevezett kérelmére gyógyszertámogatás iránti jogosultságának elbírálásához adtam ki.

………………, 20.. …………….hó ………………nap

………………………………. gyógyszertár aláírása

3. melléklet

IGAZOLÁS ÉS SZAKVÉLEMÉNY
az ápolási díj megállapításához

(Az ápolt személy háziorvosa tölti ki.)

I. RÉSZ Igazolom, hogy

Neve: ....................................................................................................................

Születési neve: ......................................................................................................

Anyja neve: ...........................................................................................................

Születési hely, év, hó, nap: .....................................................................................

Lakóhely: ...............................................................................................................

Tartózkodási hely: .................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ....................................................................

tartósan beteg.

Fenti igazolást nevezett részére

a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal vagy a rehabilitációs szakigazgatási szerv .................... számú szakhatósági állásfoglalása vagy szakvéleménye, vagy a ...................... megyei gyermek szakfőorvos .................... számú igazolása, vagy ........................... fekvőbeteg-szakellátást nyújtó intézmény ....................................................... szakrendelő intézet szakorvosa által kiadott .................... keltű igazolás/zárójelentés, vagy a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértő Bizottság .................... számú szakvéleménye alapján állítottam ki. *

II. RÉSZ Szakvéleményem szerint a fent nevezett személy fogyatékossága/betegsége miatt állandó és tartós gondozásra szorul. A gondozás várható időtartama:

□ 3 hónapnál hosszabb, vagy

□ 3 hónapnál rövidebb.

Dátum: ................................................

................................................

háziorvos aláírása
munkahelyének címe

Tájékoztató
a háziorvosi igazolás és szakvélemény kitöltéséhez

A megfelelő választ X-szel kell jelölni, illetve a hiányzó adatokat kitölteni.

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 41. § (2) bekezdése b) pontja szerint az ápolási díjra való jogosultság szempontjából:

1. Tartósan beteg az a személy, aki előreláthatólag három hónapnál hosszabb időtartamban állandó ápolást, gondozást igényel.

NYILATKOZAT

ápolási díj megállapításához

Kérelmezőnek a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozóval való rokoni kapcsolata: ………………

Kérelmező, valamint a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozó nyilatkozatai:

- Egyetértek azzal, hogy az otthoni ápolásomat, gondozásomat a települési támogatást kérelmező hozzátartozóm végezze.

- Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

- Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

- Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

- Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.

Kelt: …………………………………………….

…………………………………. …………………………….…

az ápolást végző személy aláírása az ápolt személy vagy törvényes

képviselő aláírása

4. melléklet

NYILATKOZAT

települési támogatáshoz a lakásfenntartási költségekről.

Az ingatlan címe:…………………………………………………………………………………………………………………………

Fűtési mód: ..........................................................

A lakhatással kapcsolatos havi költségek:

Víz: …………………………………………………………

Gáz: …………………………………………………………

Villanyáram:……………………………………………….

Egyéb tüzelőanyag:………………………………………..

- Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. - Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

- Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

- Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.

Dátum: ........................................

.................................................. ……… ………………………………………….. kérelmező aláírása a család nagykorú tagjainak aláírása

5. melléklet

kérelem

1. Az ellátást igénybevevő adatai:

Neve:………………………………………………………………………………………………………………

Neme: férfi nő

Születési neve:…………………………………………………………………………………………………..

Anyja neve:……………………………………………………………………………………………………….

Születési helye, időpontja:…………………………………………………………………………..................

Lakóhelye:……………………………………………………………………………………………….............

Tartózkodási helye:……………………………………………………………………………………………...

Értesítési címe:…………………………………………………………………………………………………..

Állampolgársága:………………………………………………………………………………………………...

Bevándorolt, letelepedett vagy menekült jogállása:………………………………………………………….

Személyi igazolvány száma:……………………………………………………………………………………

TAJ szám:………………………………………………………………………………………….....................

Adószám:…………………………………………………………………………………………………………

Nyugdíjfolyósító törzsszám:…………………………………………………………………………………….

Telefonszáma:……………………………………………………………………………………………………

Cselekvőképességet KIZÁRÓ vagy KORLÁTOZÓ gondnokság alatt áll-e?  igen  nem

A gondnok neve:…………………………………………………………………………………………………

Elérhetősége:…………………………………………………………………………………………………….

2. Törvényes képviselőjének, kérelmező által megnevezett hozzátartozó adatai:

Neve:……………………………………………………………………………………………………………..

Születési neve:…………………………………………………………………………………………………..

Lakóhelye:……………………………………………………………………………………………….............

Tartózkodási helye:……………………………………………………………………………………………...

Értesítési címe:………………………………………………………………………………………………..

Telefonszáma:……………………………………………………………………………………………………

3. Jogosultsági feltételek:

o Életkor

o Egészségi állapot

o Fogyatékosság

o Szenvedélybetegség

o Pszichiátriai betegség

o Hajléktalanság

o Szociális rászorultság miatt

4. Milyen típusú ellátás igénybevételét kéri:

Alapszolgáltatás:

o házi segítségnyújtás

o jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

o családsegítés

5. A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybevételére vonatkozó adatok:

5.1 Házi segítségnyújtás esetén:

Milyen időponttól kéri a szolgáltatás biztosítását:…………………………………………………...............

Milyen gyakorisággal kéri a szolgáltatás biztosítását:……………………………………………………….

Milyen típusú segítséget igényel?

o segítség a napi tevékenységek ellátásában,

o bevásárlás, gyógyszerbeszerzés,

o személyes gondozás,

o egyéb, éspedig:…………………………………………………………...........................................

5.2 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetén:

Milyen időponttól kéri a szolgáltatás biztosítását:…………………………………………………...............

6.Megjegyzés: ………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………….

Szombathely, 20………………………………

…………………………………………..

ellátást igénybevevő (törvényes képviselő)

aláírása

6. melléklet

A szociális étkezésért fizetendő intézményi térítési díj összege 445,- Ft/adag


[1] A 11. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.