Badacsonytomaj

Badacsonytomaj Badacsonytomaj Város Önkormányzata képviselő-testületének 1/2014.(I.24.) önkormányzati rendelete a közterület használat rendjéről és annak engedélyezésével kapcsolatos eljárásról

Hatályos: 2014. 01. 31- 2014. 09. 30

Badacsonytomaj Város Önkormányzata

képviselő – testületének


1/2014.(I.24.) önkormányzati


r e n d e l e t e


a közterület használat rendjéről és annak engedélyezésével kapcsolatos eljárásról



Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a.) pontjában foglalt feladatkörében Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 2. pontjában foglalt feladatok ellátása érdekében a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény 37.§ (4) bekezdése valamint a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény 144.§ (5) bekezdésében, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 54.§ (5) bekezdésében, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a közterület használat rendjéről és annak engedélyezésével kapcsolatos eljárásról az alábbi rendeletet alkotja:

I.Fejezet

Általános rendelkezések

1. A rendelet hatálya, és a közterület kategóriái

  1. §


(1)   E rendelet hatálya kiterjed Badacsonytomaj Város Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) tulajdonában lévő, az ingatlan-nyilvántartás (telekkönyv) helyrajzi számmutatójában közterületként (pl.: közút, járda, tér, park) nyilvántartott belterületi földrészekre, beleértve a közterület alatt létesített alépítményeket, távközlési, hírközlési és műsorelosztó építmények (kábelek) nyomvonalas hálózatát is (a továbbiakban: építmények).

(2)   A rendelet hatálya kiterjed a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény 27.§ a) pontjában foglalt területekre.

(3)   A közterület használati bérleti díj tekintetében azon közhasználatra átadott belterületi földrészletekre, amelyekre, az Önkormányzat az ingatlan tulajdonosaként építmény, épületrész elhelyezéséhez a megállapodását megadta, az építmény, építményrész által elfoglalt terület mértékéig.

(4)   E rendelet hatálya nem terjed ki a közutak igazgatásáról szóló 19/1994. (V.31.) KHVM r. 4. mellékletében foglalt tevékenységekre, díjfizetési kötelezettségekre és az azokkal kapcsolatos hatósági eljárásokra.


2. §

(1)   A rendelet hatálya alá tartozó közterületeket I. II. III. és IV. közterületi övezeti kategóriákba kell sorolni.

(2)   Díjszámítási övezetek:

a) I. övezet: Badacsony településrész egész területe, kivéve a strandok és a III. övezet területét.

b) II. övezet: Az I. és III. övezeten kívüli közterületek.

c) III. övezet: Badacsony, Park utca Posta előtti terület.


  1.  Értelmező rendelkezések


3.§


E rendelet alkalmazásában:

a) közterület: a közterület felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény értelmező rendelkezése szerint,

b) filmforgatás: közterület lezárását igénylő forgatás,

c) helyi ünnep: „Badacsonyi Nyár” (május 1. – szeptember 15.),

d) Badacsonyi Nyár ünnephez kapcsolódó az ünneppel, illetve az adott alkalomhoz kapcsolódó helyi hagyománnyal összefüggő termékek:

da)       szőlőtermesztés és a szőlőből elállított, ahhoz kapcsolódó termékek,

db)       nép- és képzőművészeti termékek.

e) jármű: a közúti közlekedés szabályairól szóló miniszteri rendelet értelmező rendelkezése szerint

f) közterület rendeltetése: az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 54.§ (4) bekezdése szerint,

g) üzemképtelen jármű tárolása: a közúti közlekedés szabályairól szóló miniszteri rendelet szerint, a közlekedésben való részvétel valamennyi feltételével nem rendelkező jármű, amelyet helyi közúton vagy közterületen tárolnak,

h) építési terület: építkezés céljára és építő-anyag elhelyezésére szolgáló terület,

i) reklámtábla: a szolgáltatás helyének, tevékenységének figyelemfelhívó rajzos vagy szöveges ismertetése, önálló tartószerkezettel nem rendelkező felülettel,

j) hirdető berendezés: ugyanaz mint a reklámtábla, csak önálló sík vagy térbeli tartószerkezettel, dekorációs elemmel rendelkezik,

k) tájékoztató tábla: közcélú intézmények (posta, bank, hotel, Polgármesteri Hivatal, Tourinform Iroda stb.) megközelítését elősegítő, szimbolképes (boríték, bankjegy, ágy stb.) vagy egy szavas (posta, hotel, bank, stb.) tájékoztatást tartalmazó tábla. A tábla egy időben több tájékoztató ábrát is tartalmazhat,

l) szezon: az év május 1. – szeptember 15. közötti időszak.

m) turisztikailag kiemelt közterület: a 2.§ (2) bekezdésben meghatározott I. övezetbe tartozó közterületek.


II.Fejezet

A közterület használat engedélyezése


3. A közterület használata és a közterület-használati megállapodás


4.§


(1)      A közterületet rendeltetésének megfelelő célra - a jogszabályok keretei között - bárki szabadon használhatja.

(2)      A közterület rendeltetésszerű használata mások hasonló célú jogait nem csorbíthatja.

(3)      Rendeltetésétől eltérő célú a közterület használata, ha a használat a közterület vagy annak meghatározott része mások általi rendeltetésszerű igénybevételét az e rendeletben megfogalmazott módon akadályozza.

(4)      A közterület rendeltetéstől eltérő használatához (a továbbiakban: közterület-használat) közterület-használati megállapodás, továbbá használati díj fizetése szükséges a jogszabályokban meghatározott kivételekkel.

(5)      A rendeltetéstől eltérő használat ideiglenes jellegű, legfeljebb 1 év időtartamra köthető megállapodás.

(6)      Az 1.§ (3) bekezdésében szabályozott esetekben a jelen paragrafus (5) bekezdésében meghatározott időtartamtól el lehet térni.

(7)      A megállapodás megkötése során figyelembe kell venni az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvényben foglaltakat, a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. tv. előírásait, a kulturális örökségvédelméről szóló 2001. évi LXIV. törvényt, az üzletek működésének rendjéről, valamint a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló  210/2009.(IX.29.) Korm. rendelet előírásait, továbbá Badacsonytomaj Város Helyi Építési Szabályzatának, valamint Szabályozási Tervének jóváhagyásáról szóló 8/2010. (IX. 29.) önkormányzati rendeletének előírásait, és a közreműködő szakhatóságok megállapodásában előírt követelményeket.

(8)      Közterület-használati megállapodás a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (továbbiakban: Nvt.) 11. § (10) bekezdésében foglaltak alapján csak természetes személynek vagy az Nvt. alapján átláthatónak minősülő szervezetnek adható.

(9)      A nem természetes személy kérelmezőknek, az átláthatóságról a kérelem benyújtásával egyidejűleg nyilatkoznia kell.

(10)    Az egyes ünnepekhez kapcsolódó alkalmi árusítás céljára közterület-használati megállapodás az ünnep kezdetét megelőző 20. naptól kezdődő időszakra adható ki.


5. §


(1)     Közterület használati megállapodást azon személlyel, szervezettel lehet kötni, aki:

a) a közterületen folytatni kívánt tevékenység végzéséhez szükséges engedélyekkel rendelkezik, és azokat a kérelemhez csatolja,

b) a közterületen elhelyezni szándékolt, ideiglenes építménynek minősített szerkezetek szakszerű műszaki terveit elkészítteti, és a kérelemhez csatolja.


(2)     Nem lehet kereskedelmi célra közterület használati megállapodást kötni azzal, akinek a kérelem benyújtását megelőzően 5 éven belül

a)    a közterület használati engedélyét, bérleti szerződését,

b)   a közterület használatra megkötött megállapodást

a használati, vagy bérleti díj nem fizetése, vagy eltérő használata miatt vonták vissza, illetve mondták fel.

(3)        Nem lehet közterület használati megállapodást kötni azzal, akinek a kérelem benyújtásakor az önkormányzattal szemben tartozása áll fenn.

6.§


(1)     Nem kell közterület-használati megállapodás:

a) a közút, a járda és a zöldterület építésével, javításával és fenntartásával kapcsolatos közterület-igénybevételhez,

b) a távközlő hálózatok, valamint közműves berendezések, illetve létesítmények hibaelhárítása érdekében végzett munkák esetében,

c) az úttartozékok és a közúti közlekedés szervezésének és irányításának céljait szolgáló berendezések elhelyezéséhez,

d) az élet- és balesetveszély elhárításához szükséges időtartamot meg nem haladó munkálatok elvégzéséhez,

(2)     Az (1) bekezdésben felsorolt közterület-használati megállapodás nélkül végezhető közterület-igénybevételt a hatóságnál - lehetőleg az igénybevétel megkezdése előtt 1 nappal, legkésőbb azonban a használat megkezdésekor - be kell jelenteni.

7. §


(1)     Nem köthető közterület-használati megállapodás:

a) tömegközlekedési járművek megállóira, kivéve, ha a közterület igénybevétele az utasforgalom céljait, illetve az utasok ellátását, tájékoztatását szolgálja,

b) közutak, hidak, felüljárók területére, kivéve a mozgó hírlapárusítást és a filmforgatást,

c) zöldterületekre, ha a tervezett használat az ott levő növényállomány rongálásának, pusztításának, csonkításának, károsításának elkerülését, megelőzését nem biztosítja, kivéve a területükön húzódó közművek javításához, létesítéséhez nélkülözhetetlen munkálatokat,

d) a közút és a járda felületének reklám céljára történő használatához,

e) közterületen nem árusítható termékek forgalmazásához,

f) pavilonok létesítéséhez, kivéve ha arra a településrendezési terv ad lehetőséget,

g) olyan tevékenység gyakorlására, amely a környezetre káros hatással lenne, a közbiztonságot vagy az egészséget veszélyeztetné,

h) olyan létesítmények és berendezések létesítésére, amelyek működtetéséhez a szükséges energia- és vízellátás, csatorna vagy a szabványoknak megfelelő zárt rendszerű szennyvízelvezetés és hulladéktárolás nem biztosítható, vagy a felhasználás mértéke nem állapítható meg,

i) jármű iparszerű javítására,

j) vízből kiemelt vízállások, vízi járművek lehelyezésére, üzemképtelen jármű tárolására,

k) mutatványos tevékenység folytatására – az alkalmi rendezvények kivételével,

l) azon személyeknek, vállalkozásoknak, amelyeknek Badacsonytomaj Város Önkormányzatával szemben - az önkormányzat által megállapított és lejárt - tartozása áll fenn.


(2)      Megtagadható a közterület-használati megállapodás megkötése, ha a kért közterület-használat:

a) a lakosság nyugalmának túlzott mértékű zavarásával járna, a környezetvédelemről és a környezetvédelmi alapról szóló 30/2004.(IX.30.) önkormányzati rendelet zaj- és rezgésvédelmi fejezete szerint,

b) veszélyeztetné a közrendet, a közbiztonságot,

c) sértené városképet, figyelembe véve a település hatályos helyi építési szabályzatában foglalt előírásokat,

d) gátolná a települési esztétikai követelmények érvényesülését, figyelembe véve a település hatályos helyi építési szabályzatában foglalt előírásokat,

e) a természeti és az épített környezet túlzott megterhelésével járna, figyelembe véve a település hatályos helyi építési szabályzatában foglalt előírásokat,

f) veszélyeztetné a közegészségügyi előírások érvényesülését,

g) indokolatlanul korlátozná a település közlekedését.

         

 (3)       Nem helyezhető el hirdető berendezés és hirdetmény:

a) a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 12.§ (3) bekezdésében meghatározott területeken,

b) közparkban,

c) a középületek falain, buszvárókban, közterületeken álló fákon és a közterületek berendezési tárgyain (pl. utcabútorokon),

d) emlékműveken, szobrokon.


4. A közterület használati díj

8. §


(1)      A közterület-használatért a közterület-használati megállapodás jogosultja az e rendelet 1. melléklete szerinti közterület-használati díjat köteles fizetni.

(2)     A 6 hónapnál rövidebb időtartamra szóló közterület használat esetén a használati díjat a szerződéskötés előtt egy összegben, az ennél hosszabb időtartam esetén a szerződésben foglaltak szerint kell megfizetni. A használati díjon felül, azzal egyidejűleg kell megfizetni az általános forgalmi adót is.

(3)     A díjat a jogosult a közterület tényleges használatára, illetve a közterületen elhelyezett létesítmény tényleges üzemeltetésére tekintet nélkül a közterület-használati megállapodásban rögzített időtartamra és módon köteles megfizetni.

(4)     Az I. övezetben lévő, önkormányzat által kijelölt közterület részek ügyében a közterület használati megállapodások megkötésére vonatkozóan minden év november 30-ig pályázatot ír ki a képviselő – testület, mely alapján a közterületekre január 31-ig lehet pályázatot benyújtani.

(5)     A (4) bekezdés szerinti pályázati kiírásra Badacsonytomaj Város nemzeti vagyonáról és a vagyonhasznosítás szabályairól szóló 23/2012.(V.24.) önkormányzati rendeletnek a IV. fejezetében foglaltakat kell alkalmazni az alábbi eltérésekkel:

a) zártkörű pályáztatás tilos, kivéve a 23/2012.(V.24.) önkormányzati rendelet 26.§ (7) bekezdésében foglalt esetet,

b) az induló alapár a rendelet 1. mellékletében szereplő, az övezetre vonatkozó összeg,

c) a bérleti díj mértékének az összegét minimum 100.- Ft összeggel emelni kell.

(6)     A pályázati eljárás eredménye alapján nem hasznosított területekre év közben is benyújtható kérelem.

(7)     A közterület-használati díjakat tevékenységenként a II. és III. övezet esetében a közterület kategóriába sorolása és a közterületen folytatni kívánt tevékenység jellege figyelembevételével jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza. A mellékletben szereplő díjakat általános forgalmi adó nélkül kell érteni.

(8)     A létesítménnyel elfoglalt közterület nagyságának megállapításánál a létesítmény négyzetméterekben számított alapterületét vagy területét, továbbá a hozzá tartozó - az alapterületen túlnyúló - szerkezet (ponyva, tető stb.) területét együttesen kell figyelembe venni.

(9)     Hirdetőtábla és hirdető berendezés esetén annak hirdetőfelületét kell számításba venni.

(10)    A számítás szempontjából minden töredék négyzetméter egész négyzetméternek számít.

(11)    A kézből történő utcai árusítással elfoglalt közterület a fizetendő díj szempontjából egységesen 1 négyzetméternek tekintendő.

(12)    A közterület-használati díjak szezon, havi vagy napi díjak.


9.§


(1)      Nem kell közterület-használati díjat fizetni:

a) a közterület-fenntartói szolgáltatást nyújtó szervezet által fenntartott létesítményekért,

b) a közterületen kertészeti tevékenységet szolgáló létesítményekért,

c) a közforgalmú közlekedési szolgáltatás ellátása céljából létesített állomáshelyekért és megállóhelyekért,

d) a közterületi rendezvényeken egészségügyi és köztisztasági célokat szolgáló létesítményekért és tárgyakért,

e) a szobrok, emlékművek, dísz kutak, szökőkutak, vízmedencék és más köztárgyak elhelyezéséért,

f) a fegyveres- és a rendészeti szervek, a mentők, a tűzoltóság és a vízügyi szolgálat közterületi létesítményeiért,

g) közművezeték és azok tartozékai,

h) azokért a létesítményekért, tárgyakért és eszközökért, amelyek közvetlen életveszély vagy balesetveszély elhárítását szolgálják a közterületen.

(2)      A közterület-használati díj mértéke korlátlanul csökkenthető:

a) az önkormányzat érdekében végzett építési, felújítási munkálatok,

b) humanitárius és karitatív célok érdekében végzett tevékenység,

c) az önkormányzat saját szervezetei (pl.: intézményei) által szervezett rendezvények esetében,


5. A közterület filmforgatási célú használatára vonatkozó külön rendelkezések


10.§


 (1)       A mozgóképről szóló törvény szerinti filmalkotás forgatása céljából történő közterület-használat (a továbbiakban: filmforgatás céljára történő közterület-használat) vonatkozásában e rendelet szabályait az ebben a címben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

(2)        A hatósági szerződés jóváhagyásának egyedi feltételeként kell meghatározni mindazon előírásokat, amelyeket a kérelmezett közterület-használattal kapcsolatban a közútkezelő a véleményében, vagy bármely más, a kérelmezett közterület-használat folytán érintett szerv, szervezet nyilatkozatában meghatároz. A közút közterület-használatára vonatkozó közútkezelői vélemény hiányában a hatósági szerződés nem hagyható jóvá.

(3)        A közterület-használat együttesen (forgatási helyszín, technikai kiszolgálás, stáb parkolás) nem haladhatja meg a 200 m2 területet.

(4)        A filmforgatás céljából történő közterület-használat időtartama nem haladhatja meg a két hetet.

(5)        Meg kell tagadni a hatósági szerződés jóváhagyását annak a kérelmezőnek, akinek a közterület-használati szerződése a kérelem benyújtását megelőző egy éven belül jogellenes közterület-használat, vagy díjfizetési hátralék miatt szűnt meg, vagy jóváhagyott hatósági szerződésétől eltérően szabálytalanul használata a közterületet, vagy a megállapított díjat nem fizette meg, vagy annak, aki a kérelem benyújtását megelőző 3 éven belül közterület-használati hozzájárulás nélkül használata a közterületet.

(6)        Amennyiben rendkívüli, előre nem látható körülmények miatt, különösen rendkívüli természeti események bekövetkezésekor a kérelmező részére megjelölt közterület nem biztosítható, más – a forgatásra alkalmas – közterület ajánlható fel a forgatás céljára.

(7)        Ha a kérelmező a felajánlott közterületet nem tartja alkalmasnak a forgatásra, a rendkívüli körülmények megszűnését követően haladéktalanul értesíteni kell a Veszprém Megyei Kormányhivatalt és a kérelmezőt az akadály megszűnéséről. Az értesítés tartalmazza, hogy mely időponttól alkalmas újra a közterület a forgatásra.

(8)        A közterület-használat díjaként a mozgóképről szóló törvényben meghatározott díjtételeket kell alkalmazni.

(9)        Mentes a közterület-használati díj alól:

a)     az önkormányzat megrendelésére készülő film forgatása,

b)    az önkormányzatról turisztikai célból készített film forgatása,

c)     filmművészeti oktatási intézményben hallgató vizsgafilmjének forgatása,

d)    a városi ünnepségeken, rendezvényeken készített felvétel forgatása, vagy

e)     tudományos, ismeretterjesztést szolgáló felvétel forgatása.


(10)      A filmalkotás forgatása céljából történő igénybevétel esetén a 12.§ (1) bekezdése alapján a polgármester

a) a közterület-használati díj alóli mentesség esetén a hatósági szerződés jóváhagyása során hivatkozik a mentesség okára,

b) jóváhagyja a kormányhivatal és a kérelmező között kötendő hatósági szerződést.



6. A választási kampányra vonatkozó eltérő szabályok


11. §


(1)        A választási kampányban résztvevők (képviselőjelöltek) a kampány időtartama alatt közterületeken térítésmentesen elhelyezhetik:

a)     a településen e célt szolgáló hirdetőfelületeken,

b)    a használatukban lévő mozgatható – mobil - reklámtáblákon, vagy

c)     szórólap formájában, a parkok, játszóterek kivételével.

(2)        Az (1) bekezdés c) pont alatti esetben a szórólapot terjesztő, vagy ha a terjesztő személye nem állapítható meg, akkor, akinek az érdekében a terjesztés történt a kihelyezést követő 48 órán belül köteles a lapok összegyűjtéséről gondoskodni.

(3)        Az (1) bekezdés b) pontjában jelzett reklámtáblát úgy kell elhelyezni, hogy az

a)     ne akadályozza a közterület egyéb részeinek és a szomszédos ingatlan rendeltetésszerű használatát, a közterület fenntartási munkáit és

b)    megfeleljen az útügyi, közlekedési hatóságok előírásainak.

(4)        Nem helyezhető el plakát:

a)     az önkormányzat tulajdonában lévő, vagy

b)    állami vagy önkormányzati hatóság elhelyezésére szolgáló épületen vagy azon belül,

c)     műemléki, műemlék jellegű, városképi jelentőségű épületek falán, kapuján, kerítésén és tartozékain


7. A közterület - használati megállapodás megkötése

12. §

(1)      A közterület-használati megállapodás tárgyában – átruházott hatáskörben - a polgármester dönt.

(2)      Közterület-használati megállapodás csak ideiglenes jelleggel - meghatározott időtartamra vagy meghatározott feltétel bekövetkeztéig – köthető.

(3)      Az építési munka végzésével kapcsolatos tevékenységre - állvány, építőanyag, törmelék nem közúton történő elhelyezésére - közterület-használati megállapodás csak az építési munka végzésének tartamára köthető.

(4)     A közterület-használati megállapodás nem pótolja a jogszabályokban előírt egyéb - hatósági, illetve szakhatósági - engedélyek, illetve megállapodások beszerzését.

(5)      A közterület-használati megállapodást annak kell kérnie, aki a közterületet használni kívánja. Építési engedélyhez kötött építmény esetében az építtetőnek, az építési munkálatokkal összefüggő ideiglenes közterület-használat esetében pedig az építtetőnek vagy a kivitelezőnek kell a közterület-használati megállapodást beszereznie.

(6)      Települési szilárd hulladék képződésével járó közterület-használathoz közterület-használati megállapodás akkor köthető, ha a kérelmező igazolja, hogy a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatást - ennek teljesítésére jogosult szolgáltató útján - igénybe veszi.

(7)      A kérelem elbírálása során elsőbbséget kell biztosítani az építmények építésével, javításával és karbantartásával kapcsolatos közterület-használatnak.

(8)      A reklám, illetve a hirdetés céljából kötött közterület-használati megállapodás nem akadályozhatja az állami és önkormányzati ünnepekkel, megemlékezésekkel és az állami és önkormányzati rendezvényekkel kapcsolatos lobogózási kötelezettségek teljesítését.

13. §


(1)      A közterület-használati megállapodásnak tartalmaznia kell különösen a Ket. 76.§ (2a) bekezdésén kívül a következő adatokat:

a) a közterület-használat célját és időtartamát, illetve azt a feltételt, amelynek bekövetkeztéig a megállapodás érvényes,

b) a közterület-használat helyének, módjának, mértékének és egyéb feltételeinek pontos meghatározását,

c) utalást arra, hogy a megállapodás csak a tevékenységhez szükséges valamennyi közreműködő szakhatóságok engedélyében foglalt előírások megvalósítása esetén érvényes,

d) a megállapodás érvényének megszűnése vagy annak visszavonása esetére az eredeti állapot - kártalanítási igény nélküli - helyreállításának kötelezettségét,

e) közterület-használati díj fizetési kötelezettség esetén a díj mértékét és megfizetésének módját,

f) a jogosult közterületet érintő tevékenységében részt vevő bejelentett családtagjainak, alkalmazottainak, illetve megbízottjának nevét és lakcímét,

g) a közterület-használat jellegétől függően egyéb, a tevékenységhez szükséges hatósági bejelentési, engedélyezési eljárásról, szakhatósági előírásokról és kikötésekről szóló tájékoztatást, a településképi követelményeket, a környezetvédelmi, valamint a munka- és balesetvédelmi előírásokra történő utalást,

h) a közterület-használattal járó járulékos költségek (energiadíj, vízdíj stb.) viselésének és megfizetésének módját,

i) a közterület-használat időtartama alatt a szükséges állagmegóvási, karbantartási és tisztántartási kötelezettség előírását,

j) az esetleges szerzői jogdíj megfizetésére irányuló kötelezettség teljesítésére szóló felhívást,

k) az e rendeletben szereplő feltételeket.

(2)      A közterület-használati megállapodást meg kell küldeni:

a) a kérelmezőnek,

b) az eljárásban érintett hatóságoknak, szakhatóságoknak,

c) a közterület-használati díj beszedésével megbízott szervnek,

d) a Városüzemeltető Kft-nek, és

e) mindazoknak a felügyeleti, ellenőrző és rendészeti hatóságoknak, amelyek hatáskörét a közterület-használattal kapcsolatos tevékenység érinti.

14. §

(1)      E rendelet alkalmazása során a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (továbbiakban: Ket.) rendelkezései szerint kell eljárni.

(2)      A közterület-használati megállapodásra a Ket. hatósági szerződésre vonatkozó szabályait kell alkalmazni.

(3)      Ha a kérelmező (ügyfél) nem személyesen jár el, úgy a Ket. 40 – 40/A.§-ában foglalt szabályokat kell alkalmazni.


8. A közterület-használatra vonatkozó megállapodás megszűnése

15. §


A közterület-használati megállapodás megszűnésére a Ket. 77.§-ában foglalt szabályok az irányadók. 

16. §


(1)      Ha a közterület-használati megállapodás érvényét veszti, a jogosult kártalanítási igény nélkül köteles a közterület eredeti állapotát - különösen annak tisztaságát - haladéktalanul helyreállítani.

(2)      A polgármester az eredeti állapot helyreállítására vonatkozó kötelezettség teljesítésére a közterület-használat jellegétől függő, de legfeljebb 15 napos halasztást adhat a jogosult kérelmére.

(3)      A közterület-használattal járó kötelezettségek - így különösen a közterület-használati díj megfizetése - szempontjából azt az időt is be kell számítani a közterület-használatba, ameddig a jogosult az eredeti állapotot hiánytalanul helyre nem állította.

(4)      Arra az időtartamra, amely a közterület-használati megállapodás érvényének lejáratától a közterület eredeti állapotának helyreállításáig eltelik, az egyébként irányadó díjtétel kétszeresét kell megfizetni.



9. A közterület-használat ellenőrzése és a jogellenes közterület-használat következményei


17. §


(1)      A jelen rendeletben foglalt előírások megtartását a közterület-felügyelő, a jogszabályok szerint ellenőrzésre jogosult más szervek, illetve a jegyző által meghatalmazott személyek ellenőrizhetik. Az ellenőrzést jegyzőkönyv felvételével, illetőleg fényképek készítésével kell dokumentálni.

(2)      A közterület-használati megállapodás eredeti példányát, illetve annak hiteles másolatát a tevékenységet folytató személy köteles a helyszínen magánál tartani és az ellenőrzésre jogosult - (1) bekezdésben felsorolt - személyek felhívására felmutatni.

(3)      A közterület-használati megállapodás alapján a közterületet a jogosult, valamint a 13. § (1) bekezdés f) pontjában felsoroltak használhatják.


18.§


(1)      Aki közterületet megállapodás nélkül vagy a megállapodástól eltérő módon, illetve azt meghaladó mértékben használ, köteles a hatóság felhívására a jogellenes közterület-használatot haladéktalanul megszüntetni, továbbá kártalanítás nélkül kötelezhető a közterület eredeti állapotának helyreállítására. E kötelezettség elmulasztása esetén a hatóság az eredeti állapot helyreállítását a kötelezettséget elmulasztó költségére elvégeztetheti, amennyiben a helyreállításra vonatkozó felhívásnak az érintett 8 napon belül nem tesz eleget.

(2)      Az önkormányzat az eredeti állapotot az erre irányuló felhívás mellőzésével és az (1) bekezdésben megszabott határidő elteltére való tekintet nélkül azonnal helyreállíthatja, ha az az élet- és balesetveszély vagy jelentős anyagi kár, a közrend, közbiztonság, illetve a közterület rendje, rendeltetésszerű használata súlyos sérelmének elhárítása érdekében vagy jelentős közérdekből egyébként indokolt.  Az eredeti állapot helyreállításának költségeit ebben az esetben is a jogosulatlan közterület-használó köteles viselni.


10. A reklám és tájékoztató táblák elhelyezésére vonatkozó speciális szabályok

19. §


(1)        A megállapodás megkötése iránti kérelemhez csatolni kell a reklám és tájékoztató, valamint az egyéb hirdető berendezés méreteit és megjelenését bemutató terveket, vagy fotókat.

(2)        A tájékoztató táblák elhelyezése a polgármester által kiadott közterület használati megállapodás alapján történik.

(3)        Reklámtábla vagy egyéb hirdető berendezés díját a frontfelület négyzetméterben meghatározott mérete után kell fizetni a jelen rendelet mellékletét képező díjtételek figyelembevételével.

(4)        Mentes a díjfizetés alól az egy méter magasságot meg nem haladó reklámtábla, amelynek az épület homlokzati falsíkjától mért szélessége a 40 cm-t nem haladhatja meg. Mentes továbbá a díjfizetés alól a településen közlekedők tájékozódását elősegítő tájékoztató táblák.


III. Fejezet

A közterületbontás helyi feltételei

20. §


(1)        A közterületbontással kapcsolatos közútkezelői hozzájárulás kiadmányozása a jegyző hatáskörébe tartozik.

(2)        A közútkezelői hozzájárulás iránti kérelemnek (2. melléklet) fontos tartalmi eleme a felelős kivitelező neve, címe, kivitelezői jogosultsága és nyilatkozata arról, hogy vállalja a közterület igénybevételével járó kivitelezési munka elvégzését vagy felügyeletét.

(3)        Felelős kivitelezőként elfogadásra kerül az a személy,

a) aki legalább középfokú útépítő, mélyépítő, kert vagy parképítő végzettséggel rendelkezik és a szakmában minimum 2 éves referenciával, rendelkezik, vagy

b) aki a Magyar Mérnöki Kamara Hivatalos Tervezői és Szakértői Névjegyzékében szerepel, mint útépítési és útfenntartási szakértő (V-K4), vagy

c) aki az útfelbontással érintett közmű tervezésére jogosult.

(4)        A munka elvégzésével kapcsolatos garanciális kötelezettség az engedélyest terheli.

(5)        Különösen indokolt esetben adható közútkezelői hozzájárulás az alábbiaknál:

a) A június 1-től - augusztus 31-ig terjedő időszakban az idegenforgalmi szempontból jelentős nagy forgalmú utak burkolatának felbontása esetén. A beruházó ez esetben terelőút igénybevételére, építésére, illetve megerősítésére kötelezhető.

b) A november 15-től március 1-ig terjedő időszakban.

(6)        Ha a kivitelező nem megfelelő ütemben végzi munkáját újabb hozzájárulás kiadása megtagadható mindaddig, amíg a folyamatban lévő munkák üteme a kívánt mértéket el nem éri.

(7)        Út és járda esetén az építés befejezését követő 5. naptári év december 31-ig, aszfaltszőnyeg készítés esetén a befejezést követő 3. év december 31-ig azok bontásához hozzájárulni Badacsonytomaj Város Önkormányzathoz formanyomtatványon (4. melléklet) benyújtott kérelem alapján a hozzájárulásról szóló döntést követően lehet. Ez a tilalom nem vonatkozik a halasztást nem tűrő (veszélyt elhárító) bontásokra.


11. Igénybevételi díj

21. §


(1)        A közút területén végzett közmű fenntartási és rekonstrukciós munkák esetében a 3. mellékletben foglalt igénybevételi díjat kell fizetni. A közút igénybevételéért fizetendő díj a kezelői hozzájárulásban foglalt tervezett időtartam alapján előre esedékes napi díj.

(2)        A díj megfizetéséig a közutat érintő munkavégzés nem kezdhető meg. A díjat a hozzájárulásban meghatározott mértékben, módon és időpontban kell a közút kezelője részére megfizetni.

(3)        A közút igénybevételéért fizetendő díjat Badacsonytomaj Város Önkormányzata költségvetési elszámolási számlájára kell befizetni.

(4)        Nem kell díjat fizetni a közutak igazgatásáról szóló 19/1994. (V.31.) KHVM rendelet 6. § (4) bekezdésében foglalt esetekben.

(5)        Nem kell díjat fizetni a közműhálózat meghibásodása esetén szükséges munkálatok esetében, azonban a közterület felbontásához szükséges kezelői hozzájárulást a közműhálózat építése és fejlesztése esetén is meg kell kérni.

(6)        A közút kezelőjének kérelme alapján a közlekedési hatóság az igénybe vevőt az eredeti állapot helyreállítására, a hozzájárulásban előírt feltételek betartására, illetve a közút állagának védelme és a forgalom biztonsága érdekében szükséges intézkedések megtételére kötelezheti, továbbá pótdíj fizetésére kötelezheti.


22. §


(1)       Az igénybevétel helyszínét

a) a meglévő közműhálózatra történő csatlakozás esetében két héten belül,

b) a rendkívüli igénybevétel esetében két héten belül,

c) a 21. § (5) bekezdés szerint történő igénybevétel esetében 1 hónapon belül pedig az igénybevevőnek helyre kell állítani.

(2)        Az (1) bekezdésben meghatározott időtartamok indokolt esetben egy alkalommal ismételt kérelemre meghosszabbíthatók.

(3)        A közút kezelői hozzájárulás nélküli igénybevétele esetén, az adott igénybevételre vonatkozóan az (1) bekezdésben megállapított időtartamra a 3. melléklet alapján számított igénybevételi díjat az igénybevevőnek a közút kezelője részére meg kell fizetni. Az adott igénybevételre vonatkozóan az (1) bekezdésben megállapított időtartam letelte után, illetve a kezelői hozzájárulástól eltérő igénybevétel esetén a szabálytalanság fennállásának időtartamára, a közút kezelőjének kérelmére a közlekedési hatóság pótdíjat állapíthat meg, és szabhat ki az igénybevevővel szemben.

(4)        Az alapdíj, illetőleg a pótdíj késedelmes megfizetése esetén a közutak igazgatásáról szóló 19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet 6. § (9) bekezdésében foglaltak kell alkalmazni.


23. §


(1)        Kezelői hozzájárulás nélkül közterületet felbontani csak közmű üzemzavarának halasztást nem tűrő elhárítása - rendkívüli igénybevétel - érdekében szabad.

(2)        A rendkívüli igénybevétel miatt végzett bontást a közút kezelőjének – a Polgármesteri Hivatal Műszaki osztályához - 24 órán belül be kell jelenteni, aki azt nyilvántartásba veszi.

(3)        A bejelentéshez mellékelni kell helyszínrajzot, és közölni kell az ideiglenes és a végleges helyreállítás várható időpontját.

(4)        A hibaelhárítási munkálatok végzése előtt és alatt a forgalom biztonságos tereléséről a közmű fenntartója köteles gondoskodni.

(5)        A 20. § (5) bekezdés b) pontja szerinti időszakban történő rendkívüli igénybevétel esetén ideiglenes helyreállítást (30 cm. ckt. cement stabilizáció) kell végezni, majd március 1-je után – a közút típusának megfelelő – végleges helyreállítást.

(6)        Ha a hibaelhárítási munkálatok helyreállítása a bejelentéstől számított 2 héten belül nem történik meg, a 23.§ (3-4) bekezdés alapján, a kezelői hozzájárulás nélküli útfelbontásra vonatkozó előírásokat kell alkalmazni.

(7)        Ha a (2) bekezdésben megjelölt határidőn belül nem jelentik be a közterület felbontását, akkor az igénybevevőnek az észleléstől számított két héten belül a helyreállítást el kell végezni, továbbá a közút kezelőjének a 23. §. (3-4) bekezdés alapján a kezelői hozzájárulás nélküli útfelbontásra vonatkozó előírásokat kell alkalmaznia.


24. §


(1)        A város lakott területén bontási munkálatok 22 órától reggel 06 óráig nem végezhetők. Kivételek azok a rendkívüli munkák, amelyek végzését közérdekből a nappali órákig elhalasztani nem lehet, de csak külön engedéllyel vagy vis maior esetben végezhetők.

(2)        A munkák kezdési és befejezési időpontját a Polgármesteri Hivatal műszaki osztályához be kell jelenteni.

(3)        Az engedélyes köteles az érintett terület lakóit a felbontás kezdésének és a helyreállítás befejezésének időpontjáról értesíteni. Az értesítés elmulasztása esetén a szolgáltatás és ellátás akadályoztatásából származó károk megfizetése az engedélyest terheli. A munkálatok időtartamára az engedélyes minden esetben köteles az érintett telkek, épületek megközelítését ideiglenes átjáró (híd-provizórium) építésével biztosítani.

(4)        Ha a szemétszállító jármű a közterületbontás miatt 30 méternél távolabb képes csak megállni a szemétszállítással érintett ingatlan bejáratától, úgy a munkálatokat végző szerv, vagy személy köteles gondoskodni a gyűjtőedények kiszállításáról.

(5)        Az engedélyes köteles a munkálatok időtartama alatt a csapadék akadálytalan lefolyását biztosítani, a sár és egyéb szennyeződés eltakarítását elvégezni.


25. §


(1)        A burkolat végleges helyreállításáig az engedélyes köteles a felbontott helyet karbantartani, a felbontott és újrahasznosítható anyagokat gondosan megtisztítva szétválogatni és a burkolóanyagot idomba rakni úgy, hogy a közlekedést ne zavarja. Amennyiben a bontási anyag tárolása közlekedés zavarása nélkül nem oldható meg, az engedélyes köteles azt azonnal elszállítani.

(2)        A közterülettel határos ingatlanok beépítése során megrongálódott burkolat teljes felújítása is elrendelhető, ha az a funkciónak nem megfelelő használatra vezethető vissza (pl.: járdán átvezetett tehergépkocsi-forgalom).

(3)        Amennyiben az igénybevétel során az érintett útszakasz területének több mint 70 %-át felbontják, az építtető köteles az utat teljes szélességében és eredeti burkolattal azonos módon újjáépíteni. Ha a bontás a felület 50-70 %-át érinti a teljes felület kopórétegének újjáépítése kötelező. Az igénybevétel után az érintett járdaszakaszt minden esetben az építtető köteles teljes szélességben az eredeti burkolattal azonos módon újjáépíteni.

(4)        Burkolatépítés vagy helyreállítás esetén az aknák, szekrények és egyéb szerelvények közúton való elhelyezését az aszfaltozás előtt el kell végezni.

(5)        Aszfaltburkolatú utak esetén a korábbival megegyező, vagy annál magasabb egyenértékű aszfaltminőségben és szemszerkezettel történhet a helyreállítás. Az aszfaltjárdák esetén az alkalmazható kopóburkolat szemszerkezetében 5 mm-nél nagyobb szemcsenagyság nem lehet.

(6) A helyreállítást az eredetivel legalább azonos teherbírású és minőségű pályaszerkezet építésével kell végezni.

(7) Ha a bontással érintett út burkolatát sávban bontják fel, úgy a burkolatot a nyomvonal teljes hosszában félpályásan kell helyreállítani, úttengely felbontása esetén az út teljes szélességében helyreállítandó.

(8) Amennyiben az érintett út, vagy a 3,00 m-nél szélesebb járda területének 50 %-át felbontják, a beruházó köteles a felbontott burkolat kopórétegét teljes szélességében újraépíteni, szükség esetén a szegélyt megemelni.

(9) A 3,00 m, vagy annál keskenyebb járda esetében a beruházó köteles a járda burkolatát teljes szélességében újraépíteni, szükség esetén a szegélyt, és a burkolatban lévő szerelvényeket megemelni.

(10) Az aszfaltbeton és az öntött aszfalt szerkezetű közterületi burkolatok bontása során a technológiai előírásokat be kell tartani.

(11) Közterület bontási kérelem benyújtásával egyidejűleg a kérelmező köteles a kivitelezést követő helyreállításra vonatkozó megrendelőt bemutatni a Műszaki Osztályon.

(12) A helyreállítások ellenőrzésének tekintetében a Badacsonytomaj VN Kft. a felelős.



IV. Fejezet

12. Hatályba léptető és átmeneti rendelkezések


26. §


(1)      A rendelet 2.§ (2) d) pontja 2014. október 1. napján lép hatályba.

(2)      A rendelet 26.§ (1) bekezdését kivéve, 2014. január 31. napján lép hatályba.

(2)      E rendeletben foglaltakat a hatálybalépéskor folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(3)      Aki e rendelet hatálybalépésének napján az 1. §-ban meghatározott közterületet megállapodás nélkül használja, a rendelet hatálybalépésének napjától számított 30 napon belül az e rendelet szerinti közterület-használati megállapodás iránti kérelmet köteles benyújtani. Ebben az esetben a kérelmező a közterület-használati megállapodás megkötéséig jogosult a közterület adott részének használatára.

(4)      Azzal szemben, aki a (3) bekezdés szerinti megállapodást nem kérelmezi, illetve elutasított kérelme ellenére a közterületet továbbhasználja, a közösségi együttélés alapvető szabályairól szóló 21/2013.(IV.12.) önkormányzati rendeletben foglalt szabályokat kell alkalmazni.

(5)      E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Badacsonytomaj Város önkormányzat képviselő – testületének a közterület használat rendjéről és annak engedélyezésével kapcsolatos eljárásról szóló 34/2013.(IX.13.) önkormányzati rendelet.


Dr. Weller-Jakus Tamás                       

Krisztin N. László

jegyző

polgármester

     


Jelen rendelet Badacsonytomaj Városában 2014. január 24. napján kihirdetésre került.



Dr. Weller-Jakus Tamás

jegyző


1. melléklet az 1/2014.(I.24.) önkormányzati rendelethez


A közterületek és közterületnek nem minősülő 8. § (1) bekezdése szerinti területek

közterület használati díjainak legalacsonyabb mértéke


A.

B.

C.

D.

E.

F.


Közterület használati díjak

1.


  1. övezet
  1. övezet
  1. övezet




  1. övezet

 Díjtételek

Kiemelt rendezvények (Borhét, Rózsakő fesztivál, Szüret)

2.

Önálló hirdető berendezések, reklámtábla útbaigazító tábla, óriásplakát,vitrin stb.

3 647.-Ft/m2/hó

2 396.-Ft/m2/hó



3.

Közterületre 10 cm-en túl benyúló cégér,cég és címtábla, ernyőszerkezet, fényreklám,előtető,kirakatszekrény stb.

2 000 Ft/m2/hó

2 000 Ft/m2/hó



4.

Árusító és egyéb pavilonok elhelyezése kereskedelmi tevékenység folytatására

135.000 Ft/szezon/m2

felárként további szezondíjat fizetők részére 2.000 Ft/m2/nap

12 200.-Ft/m2/hó

4 200.-Ft/m2/hó


5.

Rendezvényeken történő alkalmi árusítás

4 000.-Ft/m2/nap                        (1-3 napos rendezvény)

2 500.-Ft/m2/nap                         (4 napon túli rendezvény)

6 000.-Ft/m2/nap                        (1-3 napos rendezvény)

3 500.-Ft/m2/nap                         (4 napon túli rendezvény

3 000.-Ft/m2/nap          (1-3 napos rendezvény)

2 000.-Ft/m2/nap                         (4-napon túli rendezvény)



6.

Mozgóárusítás

21.000.- Ft/hó/engedély

3 647.-Ft/nap/eng.

21 000.-Ft/hó/engedély

3 647.-Ft/nap/engedély



7.

Tüzelőanyag,építőanyag és építési törmelék tárolása

125.-Ft/m2/nap

63.-Ft/m2/nap



8.

Portrérajzolás,egyéb képzőművészeti tevékenység

1 000.-Ft/m2/nap

750-Ft/m2/nap



9.

Taxi állomás helye

363 650.-Ft/db/év

169 244.-Ft/db/év



10.

Mutatványosi tevékenység,utcai zenélés

3 főig 3 647.-Ft/nap minden további fő után: 1 824.-Ft/fő

4 főig 3 647.-Ft/nap            minden további fő után: 1 824.-Ft/fő



11.

Mutatványosi tevékenység, cirkuszi vendégszereplés

200.- Ft/m2/nap

200.- Ft/m2/nap



12.

Üzletek előtti terület

2 800-Ft/m2/hó

1 417.-Ft/m2/hó



13.

Épület, építmény, épületrész alatti terület

8 503.-Ft/m2/év

4 851.-Ft/m2/év



14.

Őstermelői elárusítóhelyen történő alkalmi árusítás díja

300.-Ft/nap/fm                               2000.-Ft/hó/fm

300.-Ft/nap/fm                                   2000.-Ft/hó/fm



15.

Légvár, hinta stb. berendezések elhelyezése és működtetése

nem adható ki engedély

520-Ft/m2/nap



16.

Egyéb személyszállítási eszköz állomáshelye (Városnéző kisvonat)

415 600.-Ft/db/év

300 000.-Ft/db/év













Megjegyzés: a díjak az ÁFA-t nem tartalmazzák.




2. melléklet az 1/2014.(I.24.) önkormányzati rendelethez


Közútkezelői hozzájárulás iránti kérelem közút nem közlekedési célú igénybevételhez

(közműépítéshez és útterület foglalásához)


1. Az igénybevétel


helye:                                                              ...........................................................................

célja:                                                               ...........................................................................


2. A beruházás (jogosult)neve:                          .........................................................................

címe:                                                              .........................................................................

telefonszáma:                                                  .........................................................................


3. Az elfoglalni kívánt útterület közterület


a) hosszúsága:                                                  .........................................................................

b) szélessége:                                                   .........................................................................

c) nagysága(m2):                                               .........................................................................


4. Az igénybevétel


a) kezdetének tervezett időpontja:                    .........................................................................

b) befejezésének tervezett időpontja:                .........................................................................


5. A kezelői hozzájárulásban foglalt feltételek betartásáért felelős személy


a) neve:                                                           ........................................................................

b) címe:                                                          ........................................................................

c) telefonszáma:.                                              ........................................................................

d) aláírása:                                                       .........................................................................


6. Az igénybevétel eredményeként a közút területén (az alatt vagy felett) elhelyezett építmény

(létesítmény)


a) tulajdonosának neve:                                               ......................................................................

címe:                                                   .......................................................................

b) üzemeltetőjének neve:                                 .......................................................................

címe:                                                   .......................................................................


7. Az útvonalat lezárják:


- kétirányú forgalmat biztosítjuk

- egyirányú forgalmat biztosítjuk


8. A bontandó útburkolat fajtája:                                  .........................................................................

                                                                       ……..................................m2


9. A bontandó járda fajtája:                               .........................................................................

................................................m2


10. A bontandó zöldterület, földút, földpadka: ....................m2


11. A bontási helyek száma:                             ................................................db


12. Nyomvonalas bontások hossza:                               ......................................fm


13. A kivitelező neve:                                                  ...........................................................


képesítése:                                                                  ……………………………………………..

címe:                                                                          ...............................................................

telefonszáma:                                                              ...............................................................



Badacsonytomaj,  ……….. év …………………hó …….. nap



.............................................

(cégszerű) aláírás

Melléklet:


  • az igénybevételt feltüntető terv (helyszínrajz, vázlat, műszaki leírás) 3 példányban
  • a közút érintett szakaszának hossz- és keresztszelvénye 3 példányban
  • az igénybevétel miatt szükséges forgalomszabályozás (korlátozás, forgalomelterelés) forgalomtechnikai terve 3 példányban



3. melléklet az 1/2014.(I.24.) önkormányzati rendelethez



A rendelet 20. § (1) bekezdése alapján a közút területének építési munkaterület céljából

történő igénybevételéért fizetendő díj



Közút kategóriája

Díja Ft/m2/nap

Aszfaltbeton és öntött aszfalt

1.000

Utótömörödő aszfalt

600

Kő,kavics

400



Közút teljes lezárása esetén alkalmazott szorzószám: 3





4. melléklet az 1/2014.(I.24.) önkormányzati rendelethez


Tulajdonosi hozzájárulás kérelem


1. Az igénybevétel


helye:                                                              ...........................................................................

célja:                                                               ...........................................................................


2. A beruházás (jogosult)neve:                          ...........................................................................

címe:                                                              ...........................................................................

telefonszáma:                                                  ...........................................................................


3. Az elfoglalni kívánt útterület közterület


a) hosszúsága:                                                  ...........................................................................

b) szélessége:                                                  ...........................................................................

c) nagysága(m2):                                               ...........................................................................


4. Az igénybevétel


a) kezdetének tervezett időpontja:                    ............................................................................

b) befejezésének tervezett időpontja:                ...........................................................................

c) végleges helyreállítás időpontja :                   ...........................................................................

d) helyreállításra vállalt garancia:                                   ...........................................................................


5. A kezelői hozzájárulásban foglalt feltételek betartásáért felelős személy


a) neve:                                                                       ...........................................................................

b) címe:                                                          ............................................................................

c) telefonszáma:                                                           ............................................................................

d) aláírása:                                                       ...........................................................................


6. Az igénybevétel eredményeként a közút területén (az alatt vagy felett) elhelyezett építmény

(létesítmény)


a) tulajdonosának neve:                                               .............................................................................

címe:                                                              .............................................................................

b) üzemeltetőjének neve:                                 .............................................................................

címe:                                                              .............................................................................


7. Az útvonalat lezárják:


- kétirányú forgalmat biztosítjuk

- egyirányú forgalmat biztosítjuk


8. A bontandó útburkolat fajtája:                                  ...........................................................................

...........................................................................m2



9. A bontandó járda fajtája:                               ...........................................................................

................................................m2


10. A bontandó zöldterület, földút, földpadka: ....................m2


11. A bontási helyek száma:                             ................................................db


12. Nyomvonalas bontások hossza:                   ......................................fm


13. A kivitelező neve:                                      ...........................................................................


képesítése:                                                      ...........................................................................

címe:                                                              ...........................................................................

telefonszáma:                                                  ...........................................................................



Badacsonytomaj,  ……….. év …………………hó …….. nap



.............................................

(cégszerű) aláírás





Melléklet:


  • az igénybevételt feltüntető terv (helyszínrajz M 1:500, műszaki leírás) 3 példányban
  • a közút érintett szakaszának hossz- és keresztszelvénye 3 példányban
  • az igénybevétel miatt szükséges forgalomszabályozás (korlátozás, forgalomelterelés) forgalomtechnikai terve 3 példányban