Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2015. (II.18.) önkormányzati rendelete
a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2015. 02. 19- 2015. 08. 27Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2015. (II.18.) önkormányzati rendelete
a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2015-02-19-tól 2015-08-27-ig
Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének
3/2015.(II.18.) önkormányzati rendelete
a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A rendelet hatálya Badacsonytomaj város közigazgatási területén lefolytatott házasságkötési és bejegyzett élettársi kapcsolatlétesítési eljárásokra (továbbiakban: anyakönyvi esemény), az eljárásokban részt vevő természetes személyekre terjed ki.
(2) E rendelet alkalmazásában:
a) hivatali munkaidő: Badacsonytomaji Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő,
b) hivatali helyiség: Badacsonytomaji Közös Önkormányzati Hivatal 8258 Badacsonytomaj, Fő u. 14. szám alatti Rózsakő terme, amely anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas,
c) alapszolgáltatás: az anyakönyvi eseményen az anyakönyvvezető közreműködése, jogszabályban rögzített hivatalos szöveg és eljárás,
d) ünnepi szertartás: az anyakönyvi eseményen az anyakönyvvezető által tartott ünnepi beszéd, gyűrűcsere ceremónia, zeneszolgáltatás, közös gyertyagyújtás, szülőköszöntés, pezsgős koccintás.
e) többletszolgáltatás: az anyakönyvi esemény lebonyolításában a hivatali helyiségen, illetve hivatali munkaidőn kívül történő közreműködés.
2.§ (1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli, valamint munkaidőn kívüli megkötésének engedélyezése iránti kérelmet a házasságkötési szándék vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése iránti szándék bejelentésével egyidejűleg kell az anyakönyvvezetőnél benyújtani.
(2) A kérelemnek tartalmaznia kell az ügyfelek nyilatkozatát arról, hogy az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 18.§ (3) bekezdésében vagy 32.§ (3) bekezdésében foglalt feltételeket biztosítják és a rendelet 5.§-ában meghatározott díjat megfizetik. A feltételek meglétének ellenőrzésére az anyakönyvvezető az engedély megadása előtt jogosult. Az engedély iránti kérelemre vonatkozó formanyomtatványt jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(3) Hivatali helyiségen kívül, szabad téren tartandó anyakönyvi esemény esetén fedett helyiségnek is rendelkezésre kell állnia.
(4) Hivatali munkaidőn kívül anyakönyvi esemény pénteki és szombati napokon 10.00 óra és 20.00 óra között engedélyezhető.
(5) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
3.§ (1) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségén kívül, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény megtartásáért a házasulók az 4. §-ban meghatározott díjat kötelesek fizetni, kivéve ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik féltől mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt nem várható, hogy segítség nélkül az anyakönyvvezető hivatali helyiségében megjelenjék.
4.§ (1) Az 1.§ (2) bekezdés b) pontja szerinti hivatali helyiség hivatali munkaidőben és anyakönyvi esemény lebonyolításához történő használata térítésmentes.
(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja hivatali munkaidőn kívül 15.000 Ft + ÁFA, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.
(3) A hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja egységesen 25.000 Ft + ÁFA.
(4) A többletszolgáltatási díjat legkésőbb az anyakönyvi esemény napját megelőző 5. munkanapon belül kell a Badacsonytomaji Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési elszámolási számlájára befizetni.
(5) A befizetett többletszolgáltatási díj az anyakönyvi esemény elmaradása esetén 10 munkanapon belül visszatérítésre kerül. Az anyakönyvi esemény elmaradásának tényét az anyakönyvvezető igazolja.
5.§ Az anyakönyvi eseményen közreműködő anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenként, ha nem a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő kiadását kéri
a) a hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő közreműködés esetén bruttó 8.000.- Ft
b) a hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőben történő közreműködés esetén bruttó 5.000.- Ft
c) a hivatali helyiségben és munkaidőn kívül történő közreműködés esetén bruttó 8.000.- Ft
díjazás illeti meg.
6.§ (1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Jelen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 38/2011.(IX.29.) önkormányzati rendelete hatályát veszti.
Krisztin N. László sk. polgármester | Wolf Viktória sk. jegyző |
Kihirdetési záradék:
A rendelet kihirdetésre került 2015. február 18. napján.
Wolf Viktória sk. jegyző |
- melléklet a 3/2015.(II.18.) önkormányzati rendelethez
Kérelem
Hivatali helyiségen és/vagy hivatali időn kívüli házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat
létesítésének engedélyezéséhez
Alulírottak kérjük házasságkötés/bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli/hivatali munkaidőn kívüli engedélyezését.*
Név: | ________________________________ |
Lakcím: | ________________________________ |
Kézbesítési cím: | ________________________________ |
Elérhetőség (telefon, email): | ________________________________ |
Név: | ________________________________ |
Lakcím: | ________________________________ |
Kézbesítési cím: | ________________________________ |
Elérhetőség (telefon, email): | ________________________________ |
A hivatali helyiségen kívüli cím:
Badacsonytomaj, ___________________________________________________________________
Tudomásul vesszük, hogy az anyakönyvi esemény díját legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 5. munkanapig meg kell fizetnünk.
Tudomásul vesszük, hogy engedély esetén az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre az anyakönyvi esemény lebonyolításánál, ha
- a tanúk – szükség esetén – a tolmács jelenlétét biztosítjuk;
- gondoskodunk az anyakönyvvezető helyszínre és a hivatali helyiségbe való utazásáról;
- a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tevő körülmények bekövetkezte esetére a házasságkötésre alkalmas helyiséget jelölünk meg.
Engedélyezni kért időpont: __________év__________hónap______nap___________óra
A hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tevő körülmények bekövezte esetére a házasságkötésre alkalmas helyiség: ________________________________
Badacsonytomaj, _______év__________hó_________nap
________________________________ ______________________________
aláírás aláírás
Az engedély kibocsátását javasolom/nem javasolom.*
A hivatali időn kívüli engedélyezés esetén a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidőt/az önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű díjazást kérem.*
__________________________________
közreműködő anyakönyvvezető
*megfelelő rész aláhúzandó