Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2015. (II.18.) önkormányzati rendelete

a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2015. 08. 28- 2016. 07. 14

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. § (1)[1]    A rendelet hatálya Badacsonytomaj város közigazgatási területén lefolytatott házasságkötési eljárásokra (továbbiakban: anyakönyvi esemény), az eljárásokban részt vevő természetes személyekre terjed ki.


  1. E rendelet alkalmazásában:
  1. hivatali munkaidő: Badacsonytomaji Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő,
  2. hivatali helyiség: Badacsonytomaji Közös Önkormányzati Hivatal 8258 Badacsonytomaj, Fő u. 14. szám alatti Rózsakő terme, amely anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas,
  3. alapszolgáltatás: az anyakönyvi eseményen az anyakönyvvezető közreműködése, jogszabályban rögzített hivatalos szöveg és eljárás,
  4. ünnepi szertartás: az anyakönyvi eseményen az anyakönyvvezető által tartott ünnepi beszéd, gyűrűcsere ceremónia, zeneszolgáltatás, közös gyertyagyújtás, szülőköszöntés, pezsgős koccintás.
  5. többletszolgáltatás: az anyakönyvi esemény lebonyolításában a hivatali helyiségen, illetve hivatali munkaidőn kívül történő közreműködés.


2.§ (1)[2] Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli, valamint munkaidőn kívüli megkötésének engedélyezése iránti kérelmet a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg kell az anyakönyvvezetőnél benyújtani.

(2)[3] A kérelemnek tartalmaznia kell az ügyfelek nyilatkozatát arról, hogy az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 18.§ (3) bekezdésében vagy 32.§ (3) bekezdésében foglalt feltételeket biztosítják és a rendelet 4.§-ában meghatározott díjat megfizetik. A feltételek meglétének ellenőrzésére az anyakönyvvezető az engedély megadása előtt jogosult. Az engedély iránti kérelemre vonatkozó formanyomtatványt jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(3)   Hivatali helyiségen kívül, szabad téren tartandó anyakönyvi esemény esetén fedett helyiségnek is rendelkezésre kell állnia.

(4)[4]  Hivatali munkaidőn kívül anyakönyvi esemény pénteki napokon 13.30 óra és 20.00 óra között engedélyezhető, szombati napokon 9.00 óra és 20.00 óra között engedélyezhető.

(5)   A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.


3.§ (1)   Az anyakönyvvezető hivatali helyiségén kívül, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény megtartásáért a házasulók az 4. §-ban meghatározott díjat kötelesek fizetni, kivéve ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.

(2)   Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik féltől mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt nem várható, hogy segítség nélkül az anyakönyvvezető hivatali helyiségében megjelenjék.


4.§ (1)   Az 1.§ (2) bekezdés b) pontja szerinti hivatali helyiség hivatali munkaidőben és anyakönyvi esemény lebonyolításához történő használata térítésmentes.

(2)   A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja hivatali munkaidőn kívül 15.000 Ft + ÁFA, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.

(3)   A hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja egységesen 25.000 Ft + ÁFA.

(4)   A többletszolgáltatási díjat legkésőbb az anyakönyvi esemény napját megelőző 5. munkanapon belül kell a Badacsonytomaji Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési elszámolási számlájára befizetni.   

(5)   A befizetett többletszolgáltatási díj az anyakönyvi esemény elmaradása esetén 10 munkanapon belül visszatérítésre kerül. Az anyakönyvi esemény elmaradásának tényét az anyakönyvvezető igazolja.


5.§  Az anyakönyvi eseményen közreműködő anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenként, ha nem a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő kiadását kéri

  1. a hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő közreműködés esetén bruttó 8.000.- Ft
  2. a hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőben történő közreműködés esetén bruttó 5.000.- Ft
  3. a hivatali helyiségben és munkaidőn kívül történő közreműködés esetén bruttó 8.000.- Ft

díjazás illeti meg.


6.§ (1)   Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2)   Jelen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 38/2011.(IX.29.) önkormányzati rendelete hatályát veszti.



Krisztin N. László sk.

polgármester

Wolf Viktória sk.

jegyző





[1]

Módosította a 21/2015.(VIII.27.) ör. 1.§-a. Hatályos 2015.08.28.

[2]

Módosította a 21/2015.(VIII.27.) ör. 2.§-a. Hatályos 2015.08.28.

[3]

Módosította a 21/2015.(VIII.27.) ör. 3.§-a. Hatályos 2015.08.28.

[4]

Módosította a 21/2015.(VIII.27.) ör. 4.§-a. Hatályos 2015.08.28.

Mellékletek