Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2019. (II.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 05. 03- 2019. 06. 27Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2019. (II.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
2019-05-03-tól 2019-06-27-ig
Egységes szerkezetben a 4/2019.(III.11.), 10/2019.(V.02.) önkormányzati rendeletekkel
Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23.§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében eljárva,
az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva
a következőket rendeli el:
- Általános rendelkezések
1.§ (1) A rendelet meghatározza az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásához szükséges bevételeket és kiadásokat.
(2) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézményeknek ésszerű és takarékos gazdálkodást kell folytatnia, feltárva minden lehetséges pótlólagos külső és belső forrást.
(3) A (2) bekezdésben foglaltak végrehajtását Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete – a továbbiakban: képviselő-testület – a költségvetési szerv vezetőjének, a polgármesternek általános és eseti jellegű gazdasági beszámoltatásával végzi, a jegyző a gazdálkodás szabályszerűségét az éves belső ellenőrzési tervben megfogalmazottak alapján, a költségvetési ellenőrzések keretében végzi.
- Az önkormányzat 2019. évi költségvetése
2.§ A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi költségvetés
a) [1],[2]bevételi előirányzatát 4 387 000 910 Ft-ban,
b) [3],[4]kiadási előirányzatát 4 387 000 910 Ft-ban,
c) a költségvetési hiányát 0 Ft-ban,
d) a költségvetési többletét 0 Ft-ban,
e) [5],[6]a bevételek és kiadások főösszegét 4 387 000 910 Ft-ban
állapítja meg.
3.§ (1) Az önkormányzat egységes rovatrend szerinti kiemelt kiadási és bevételi jogcímeit a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(2) Az önkormányzat kiadási előirányzatait működési kiadások, felhalmozási kiadások, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(3) Az önkormányzat költségvetési szervei működési kiadások, felhalmozási kiadások, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban a rendelet 3/A és 3/B melléklete tartalmazza.
(4) Az önkormányzat és költségvetési szervei összesített működési kiadásait, felhalmozási kiadásait, kiemelt előirányzatait kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban a rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(5) Az önkormányzat költségvetési bevételi előirányzatait, működési bevételek, felhalmozási bevételek, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban a rendelet 5. melléklete tartalmazza.
(6) Az önkormányzat költségvetési szervei költségvetési bevételi előirányzatait, működési bevételek felhalmozási bevételek, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban a rendelet 6/A és 6/B melléklete tartalmazza.
(7) Az önkormányzat és költségvetési szervei összesített költségvetési bevételi előirányzatait, működési bevételek felhalmozási bevételek, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban a rendelet 7. melléklete tartalmazza.
4.§ Az önkormányzat nevében végzett beruházások és felújítások kiadásait beruházásonként és felújításonként a rendelet 8. melléklete tartalmazza.
5.§ (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évre foglalkoztatottak létszám előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg:
a) átlagos statisztikai állományi létszám – átlaglétszám – 47 fő,
b) az év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 47 fő.
(2) Az önkormányzat és intézményei engedélyezett létszámkeretét a rendelet 9. melléklete tartalmazza.
6.§ Az önkormányzat európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok és projektek kiadásait, bevételeit és az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait a rendelet 10. melléklete tartalmazza.
7.§ Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a rendelet 11. és 12. melléklete tartalmazza.
8.§ Az önkormányzat költségvetési tartalékát a rendelet 13. melléklete tartalmazza.
9.§ Az önkormányzat által adott közvetett támogatások részletezését a rendelet 14. melléklete tartalmazza.
10.§ Az önkormányzat 2019. évi működési célú pénzeszközátadását, bevételét, lakosságnak juttatott támogatását, szociális és rászorultsági jellegű ellátásokat a rendelet 15., 16. és 17. melléklete tartalmazza.
11.§ Az önkormányzat helyi adóbevételeinek és egyéb közhatalmi bevételeinek részletezését a 18. melléklet tartalmazza.
12.§ Az önkormányzat irányítószervi támogatását a 19. melléklet tartalmazza.
13.§ A költségvetési hiány külső finanszírozására vagy a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási bevételek és kiadások működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban történő kimutatását a 20. melléklet tartalmazza.
- A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok
14.§ A képviselő-testület dönt az önkormányzat kiadásainak és bevételeinek módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról.
15.§ (1) A rendelet 2. mellékletében meghatározott kiadási előirányzaton belüli kötelezettségvállalásról a polgármester 1.000.000 Ft összeghatárig saját hatáskörben intézkedhet és átcsoportosítást hajthat végre a személyi jellegű kiadási előirányzatok és a (2) bekezdésben foglaltak kivételével. Az esetenkénti átcsoportosítás mértéke nem haladhatja meg az 1.000.000 Ft összeghatárt. Az átruházott hatáskörben hozott átcsoportosításról a polgármester köteles a képviselő-testület soron következő ülésén beszámolni.
(2) A polgármester a Magyar Államkincstár által kiközölt összegben, saját hatáskörben intézkedhet és átcsoportosítást hajthat végre a rendelet 2. mellékletében meghatározott K914 jogcímen és a rendelet 5. mellékletében meghatározott B814 jogcímen szereplő és az államháztartáson belüli megelőlegezés és annak visszafizetése előirányzatai tekintetében. Az átruházott hatáskörben hozott átcsoportosításról a polgármester köteles a képviselő-testület soron következő ülésén beszámolni.
16.§ (1) Az értékpapír kibocsátása értékhatárra tekintet nélkül a képviselő-testület hatásköre.
(2) A hitel, kölcsön felvétele és törlesztése értékhatárra tekintet nélkül a képviselő-testület hatásköre.
(3) A szabad pénzeszközök – ide nem értve a Magyarország 2019. évi központi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvény (a továbbiakban: Ktgv.tv.) szabályai szerint az önkormányzat részére megállapított támogatásokat – betétként való elhelyezésére a polgármester jogosult. A betét elhelyezésről a betét elhelyezést követő testületi ülésen tájékoztatni köteles a képviselő-testületet.
17.§ (1) Alapítványok, egyesületek és más egyéb civil szervezetek – a képviselő-testülethez címzett kérelmük alapján – az önkormányzat e célra elkülönített költségvetési előirányzatai terhére kizárólag a képviselő-testület döntése alapján írásbeli megállapodás szerint részesülnek önkormányzati támogatásban.
(2) Kizárólag azok az egyesületek, civil szervezetek, alapítványok kaphatnak támogatást, akik a kapott támogatás felhasználásának ellenőrzését biztosítják. A támogatáshoz megállapodást kell készíteni. A 2019. évi támogatás feltétele, hogy a 2018. évben kapott összegről a támogatott egyesület, civil szervezet elszámolást készít a támogatási megállapodásban megjelölt határidőig.
(3) A támogatott szervezet a támogatás összegével köteles elszámolni. A (2) bekezdésben megjelölt megállapodásban meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját, valamint ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.
(4) A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a polgármester jogosult.
18.§ Az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei elmaradnak a tervezettől, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
19.§ (1) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézmények adatot szolgáltatnak az önkormányzat részére a Ktgv.tv. szabályai szerint megállapítható támogatásokhoz. Az intézményvezető felelős az adatszolgáltatás valódiságáért és az általa szolgáltatott adatok 5%-ot meghaladó mértékű eltéréséért. Az adatszolgáltatásra kötelezett intézményvezető az adatszolgáltatást aláírásával hitelesíti.
(2) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézményeknél – a költségvetési rendelet készítésekor – a tervezett bevételek elmaradása nem vonja maga után a költségvetési támogatás növekedését.
(3) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézmények költségvetési éven túli kötelezettséget nem vállalhatnak.
(4) A jóváhagyott előirányzatok felhatalmazás nélküli túllépése az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézmények vezetőinek fegyelmi és anyagi felelősségre vonását vonja maga után.
20.§ (1) Az önkormányzat költségvetési szervei alapító okiratukban rögzített feladataik ellátásához pályázatot nyújthatnak be. A pályázat beadásának feltétele, hogy a megvalósításhoz szükséges önrész rendelkezésre álljon. Az önrészt a költségvetési szerv saját költségvetésén belüli átcsoportosítással biztosítja vagy azt a képviselő-testület biztosíthatja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti pályázat benyújtásához minden esetben vizsgálni kell a megvalósítandó cél jövőbeni kiadási vonzatát. A hozzájárulás olyan cél megvalósításához adható meg, amely a következő években önkormányzati finanszírozási többletigényt nem igényel.
(3) A közvetlen pénzbeli támogatás felajánlás elfogadásáról a költségvetési szerv vezetője köteles tájékoztatni a polgármestert.
(4) A költségvetési szerv vezetője a költségvetési év során pályázatból vagy egyéb támogatásból keletkező többletbevételeiről a képviselő-testületet tájékoztatni köteles. A többletbevétel felhasználását a képviselő-testület adott feladat ellátására engedélyezheti.
21.§ A képviselő-testület 2019. évben a költségvetési szervek ellátmányát esetenként legfeljebb 200.000 Ft összegben állapítja meg.
22.§ (1) Az önkormányzat 100 %-os tulajdonában lévő Badacsonytomaji Városüzemeltető Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője a Kft. önkormányzati támogatásból és az önkormányzattal kötött szerződésből együttesen tervezett bevétele esetében a tervezett éves bevétele 10%-át vagy az 1millió Ft-ot elérő 30 napon túli tartozásállományáról – amennyiben e tartozást 1 hónap alatt nem képes 30 nap alá szorítani – köteles haladéktalanul a polgármestert és a Felügyelő Bizottságot írásban tájékoztatni.
(2) Az önkormányzat 100%-os tulajdonában lévő Menü Kft. az elfogadott éves üzleti tervében együttesen tervezett bevétele esetében a tervezett éves bevétele 10%-át vagy az 1 millió Ft-ot elérő 30 napon túli tartozásállományáról – amennyiben e tartozást 1 hónap alatt nem képes 30 nap alá szorítani – köteles haladéktalanul a polgármestert írásban tájékoztatni.
(3) Az (1) bekezdés szerinti esetben a polgármester a Felügyelő Bizottság javaslatára független, külső szakértőt bíz meg és arról a képviselő-testületet tájékoztatja.
(4) A (2) bekezdés szerinti esetben a polgármester független, külső szakértőt bíz meg és arról a képviselő-testületet tájékoztatja.
(4) A (3) és (4) bekezdésben meghatározott független külső szakértő tevékenységével kapcsolatos költségek az önkormányzatot terhelik, annak fedezetét az önkormányzat költségvetésében kell biztosítani.
23.§ Az önkormányzat a gyermekek, fiatalok harmonikus lelki, testi és értelmi fejlődését elősegítve, készségeik és képességeik fejlesztése és a tehetséggondozás érdekében a Pipitér Közös Fenntartású Napközi Otthonos Óvoda és Mini Bölcsődébe beíratott gyermekeinek és Tatay Sándor Általános Iskola beíratott tanulóinak térítésmentesen biztosítja önkormányzati tulajdonú gépjármű használatát gyermekszállítás, tanulmányi versenyek, sportrendezvények, sportversenyek, tanulmányi kirándulás, úszásoktatás céljából. Az eljárás rendjéről és a gépjármű igénybevételéről, használatáról a polgármester és jegyző mindenkor hatályos együttes utasítása alapján kerül sor
24.§ Az önkormányzat és intézmények házipénztárából a következő kiadások teljesíthetők készpénzben:
a) bérjellegű kifizetések,
b) készpénzelőleg,
c) postai kézbesítés,
d) belföldi-külföldi kiküldetéseknél útiköltség térítések,
e) karbantartással, működtetéssel kapcsolatos kiadások,
f) készletbeszerzéssel kapcsolatos kiadások,
g) reprezentáció,
h) jogszabályban meghatározott szociális vagy gyermekvédelmi pénzbeli ellátás,
i) utazási költségtérítés, bérlet,
j) természetes személy részére pénzbeli kártalanítás vagy kártérítés,
k) ellátottak részére személyi térítési díj visszafizetése,
l) ellátottak egyéb pénzbeli juttatása,
m) jogcímtől függetlenül 100.000 Ft összegig történő kifizetés.
- Záró rendelkezések
25.§ Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Krisztin N. László sk. polgármester | Wolf Viktória sk. jegyző |
Kihirdetési záradék:
A rendelet kihirdetésre került 2019. február 15. napján.
Wolf Viktória sk. jegyző |
Módosította a 4/2019.(III.11.) ör. 1.§-a. Hatályos 2019.03.12.
Módosította a 10/2019.(V.02.) ör. 1.§-a. Hatályos 2019.05.03.
Módosította a 4/2019.(III.11.) ör. 2.§-a. Hatályos 2019.03.12.
Módosította a 10/2019.(V.02.) ör. 2.§-a. Hatályos 2019.05.03.
Módosította a 4/2019.(III.11.) ör. 3.§-a. Hatályos 2019.03.12.
Módosította a 10/2019.(V.02.) ör. 3.§-a. Hatályos 2019.05.03.