Aszófő Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2017. (V.22.) önkormányzati rendelete

Aszófő Község Önkormányzata Képviselő- testületének 5/2017. (V.22.) önkormányzati rendelete az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 05. 22

Aszófő Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2017. (V.22.) önkormányzati rendelete

Aszófő Község Önkormányzata Képviselő- testületének 5/2017. (V.22.) önkormányzati rendelete az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

2017.05.22.

Aszófő Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1/A. § A rendelet hatálya kiterjed Aszófő Község Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötések létesítésére (a továbbiakban: anyakönyvi esemény).

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) hivatali helyiség: Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatal Aszófői Kirendeltsége,8241 Aszófő, Árpád.u.2.

b) hivatali munkaidő: a Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott Aszófői Kirendeltségre vonatkozó munkarend.

c) A 2010. évi I. törvény 27. § (2) bekezdése alapján a közeli halállal fenyegető állapotot kivéve nem köthető házasság január 1-én, március 15- én, nagypénteken, húsvétvasárnap, húsvéthétfőn, május 1-én, pünkösdvasárnap, pünkösdhétfőn, augusztus 20-án, október 23-án, november 1-én és december 24-26-án.

II. Fejezet

2. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

3. § (1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését a rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor.

(2) A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével dönt.

(3) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton lehet.

(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn belül csak ügyfélfogadási időn kívül lehet lebonyolítani.

(5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

(6) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszínen az anyakönyvi esemény ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyvi alapiratok és a személyes adatok védelme biztosított. A külső helyszínen zajló anyakönyvi események lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.

(7) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelemhez csatolni kell a kérelemben megjelölt helyszín tulajdonosának, üzemeltetőjének, azzal rendelkezni jogosultnak a helyszín biztosításáról szóló nyilatkozatát, vagy a használatról szóló megállapodás másolatát.

3. Az anyakönyvi események díjazása

4. § Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:

a) amennyiben legalább az egyik fél Aszófő állandó lakóhellyel rendelkezik: ingyenes

b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik Aszófő állandó lakóhellyel: 20.000 Ft.

5. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

(2) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításnak díja:

a) amennyiben legalább az egyik fél Aszófő állandó lakóhellyel rendelkezik: ingyenes

b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik Aszófő állandó lakóhellyel: 10.000 Ft.

(3) A 4. és 5. § - okban meghatározott díjak a mindenkor hatályos ÁFA - t nem tartalmazzák.

(4) Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:

a) A hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben közreműködő és az egyéb szolgáltatás nélkül lebonyolított anyakönyvi esemény, továbbá

b) a rendkívüli körülmény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben vagy lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény.

6. § (1) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért a szolgáltatási díjfizetési kötelezettséget az anyakönyvvezető által biztosított csekkel kell teljesíteni.
(2) A szolgáltatási díjnak a befizetését a feladóvevény bemutatásával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A szolgáltatási díjat legkésőbb az anyakönyvi esemény létesítését megelőzően egy héttel kell teljesíteni.
(3) Amennyiben az anyakönyvi esemény az Önkormányzat hibájából meghiúsul, a kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.

4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke

7. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 10.000 Ft díjazás illeti meg.
(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenkénti nettó 20.000 Ft díjazás illeti meg.

III. Fejezet

5. Záró rendelkezések

8. § (1) A rendelet 2017. május 22-én lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett, e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell alkalmazni.
(2) Hatályát veszti a Aszófő Község Önkormányzata Képviselő-testületének az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 4/2013.(VI.6.) önkormányzati rendelete.