Aszófő Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018. (III.8.) önkormányzati rendelete

Aszófő Község Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2019. 05. 31- 2022. 03. 08 11:00

Aszófő Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018. (III.8.) önkormányzati rendelete

Aszófő Község Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről 1

2019.05.31.

Aszófő Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed Aszófő Község Önkormányzatára, valamint a támogatásokban részesített magánszemélyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre.

2. Az Önkormányzat 2018. évi költségvetése, költségvetési egyenlege

2. § A Képviselő-testület Aszófő Község Önkormányzat 2018. évi

a) költségvetési bevételét: 64.693 ezer Ft
b) költségvetési kiadását: 96.896 ezer Ft
c) költségvetési egyenlegét: 0 Ft
d) finanszírozási bevételek 32.203 ezer Ft
ebből:
da) belső hiányt finanszírozó pénzmaradvány: 32.203 ezer Ft
db) külső hiányt finanszírozó (hitel): 0 Ft
e) finanszírozási kiadásait: 0 Ft
f) finanszírozási hiányát: 0 Ft
g) összes bevételét: 96.896 ezer Ft
h)összes kiadását: 96.896 ezer Ft
összegben állapítja meg.

3. § Az önkormányzat 2018.évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:

a) kapott költségvetési támogatás 41.404 ezer Ft

b) közhaztalmi bevétel 19.724 ezer Ft

c) intézményi működési bevétel 3.506 ezer Ft

d) felhalmozási bevétel 0 ezer Ft

e) működési célú átvett pénzeszköz 60 ezer Ft

f) kölcsönök visszatérülése 0 ezer Ft

g) előző évi költségvetési pénzmaradvány 32.203 ezer Ft

4. § Az önkormányzat 2018.évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből

állnak:
a) működési kiadások 73.374 ezer Ft
aa) személyi juttatások 12.131 ezer Ft
ab) munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 2.500 ezer Ft
ac) dologi kiadások 26.455 ezer Ft
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai 1.503 ezer Ft
ae) egyéb működési célú kiadások 15.277 ezer Ft
af) általános tartalék 30.785 ezer Ft
b) felhalmozási kiadások 8.245 ezer Ft
ba) beruházások 2.190 ezer Ft
bb) felújítások 4.543 ezer Ft
bc) finanszírozási kiadások 1.512 ezer Ft

5. § Aszófő Község Önkormányzat 2018. évi költségvetési főösszesítőjét e rendelet 1. melléklete mutatja.

6. § A költségvetés egyensúlyát a 96.896 ezer Ft főösszegben megállapított bevételi és kiadási költségvetési előirányzat a 2.melléklet szerinti bontása biztosítja.

7. § (1) Az Önkormányzat 2018. évi működési bevételei a 3. melléklet szerint alakulnak.

(2) Az Önkormányzat 2018. évi működési kiadásai a 4. melléklet szerint alakulnak.

8. § Az Önkormányzat 2018. évi felhalmozási kiadásait a 5. melléklet mutatja.

9. § Az Önkormányzat 2018. évi kiadásait és bevételeit 6. melléklet mutatja.

10. § A helyi önkormányzat 2017. dec. 31. napi pénzkészlet állományát a 7. melléklet mutatja.

11. § Az Önkormányzat 2018. évi általános és céltartalékát a 8. melléklet mutatja.

12. § Az Önkormányzat 2018. évi felhalmozási kiadásait a 9. melléklet mutatja.

13. § Az Önkormányzat 2018. évi általános működésének támogatási összegét a 10. melléklet mutatja.

14. § Az Önkormányzat 2018. évi átadott pénzeszközeit a 11. melléklet mutatja.

15. § . Az Önkormányzat 2018. évi adóbevételeit a 12. melléklet mutatja.

16. § Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteit, kezességvállalásból fennálló kötelezettségeit

a 13. melléklet mutatja.

17. § Az Önkormányzat 2018. évi hosszú lejáratú kötelezettségeit a 14. melléklet mutatja.

18. § Az Önkormányzat 2018. évi előirányzat felhasználási (likviditási) ütemtervét a 15. melléklet mutatja.

19. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi – közfoglalkoztatottak nélküli – létszám-előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg:
a) átlagos statisztikai állományi létszám – átlaglétszám – 2 fő
b) az év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 2 fő
(2) A közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzata: 5 fő


3. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

20. § (1) Az önkormányzat a Stabilitási tv. 3. §(1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit az adósságot keletkeztető ügyletek futamidejének végéig, illetve a kezesség érvényesíthetőségéig, és a figyelembe vehető saját bevételeit a gördülő tervezés alapján határozza meg.

(2) A Stabilitási tv. értelmében önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletet fő szabályként – néhány kivétellel - csak a Kormány előzetes hozzájárulásával köthet.

(3) Ha az önkormányzat új fejlesztés indításához fejlesztési célú hitel felvételét tervezi – ami adósságot keletkeztető ügyletnek minősül a Stabilitási tv. szerint – a jogszabályi előírásokat betartva előzetesen meg kell kérni a Kormány hozzájárulását, az Államkincstár illetve a Kormányhivatal előzetes kontrollján keresztül.

(4) Az önkormányzati gazdálkodás során év közben esetlegesen keletkezett működési hiány finanszírozási módja a likviditási hitelfelvétel a számlavezető banktól.

(5) Hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartoznak.

(6) Az értékpapír kibocsátása értékhatárra tekintet nélkül a Képviselő-testület hatásköre.

(7) A hitel, kölcsön felvétele és törlesztése (előtörlesztés, átváltás másik pénznemre) érték-határra tekintet nélkül a Képviselő-testület hatásköre.

(8) A szabad pénzeszközök betétként való elhelyezése, annak visszavonása Képviselő-testület hatásköre.

21. § A Képviselő-testület 2018. évre a Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatal Aszófői Kirendeltségén foglalkoztatott köztisztviselők cafetéria juttatásának keretét bruttó 200.000 Ft/év/fő összegben költségvetésében biztosítja.

22. § (1) Költségvetési támogatás főszabályként csak pályázati kiírás vagy egyedi elbírálás útján nyújtható.

(2) A Képviselő-testület által odaítélt támogatások folyósítása előtt az önkormányzat szerződést köt a támogatott szervezettel. Ebben meghatározza a támogatás összegét, célját, határidejét, az elszámolási módját, ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.

(3) A támogatott szervezetnek igazolnia kell, hogy nincs köztartozása, és az előző önkormányzati támogatással rendben elszámolt.

(4) A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a polgármester jogosult.

23. § (1) Az általános és céltartalék feletti rendelkezési jogát a Képviselő-testület nem ruházza át.

(2) Az önkormányzati támogatási igénnyel járó pályázatok benyújtásához a Képviselő-testület előzetes engedélye szükséges.

(3) Az önkormányzati pályázatokról és azok önrészének mértékéről a Képviselő-testület határozattal dönt.

24. § (1) A költségvetési bevételek beszedésekor, a kiadások teljesítésekor lehetőség szerint a készpénzkímélő fizetési módot kell alkalmazni.

(2) A kiadások készpénzben történő teljesítésének szabályait az önkormányzat Pénzkezelési Szabályzata tartalmazza.

25. § A Képviselő-testület az önkormányzat pénzmaradványát felülvizsgálja és a zárszámadási rendelettel egy időben hagyja jóvá.

4. Egyéb rendelkezések

26. § (1) A belső ellenőrzés kialakításáról, megfelelő működtetéséről és függetlenségének biztosításáról a költségvetési szerv vezetője köteles gondoskodni.

(2) A belső ellenőrzési tevékenységet az Önkormányzat a Balatonfüredi Többcélú Társulás keretében oldja meg.

27. § (1) Önkormányzati biztos kirendelésére az Áht. 71. § (4) bekezdésében foglaltak illetve az Ávr. 119. §-a szerint kell eljárni.

(2) Önkormányzati biztost kell kirendelni, ha a költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállománya eléri az eredeti kiadási előirányzat 10 %-át, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani

28. § Az önkormányzat kiadási előirányzatai terhére történő kötelezettségvállalás, a pénzügyi ellenjegyzés során az Áht. előírásai szerint kell eljárni.

29. § (1) Az Önkormányzati vagyon értékesítésére, hasznosítására, a vagyonnal való gazdálkodásra vonatkozóan az önkormányzat vagyonrendelete szerint kell eljárni.

(2) Az önkormányzat árubeszerzéseire, építési és egyéb beruházásaira, szolgáltatás megrendeléseire vonatkozó belső szabályokat, illetve az ún. Közbeszerzési tv. előírásait be kell tartani.

5. Átruházott hatáskörök

30. § (1) A polgármester a Mötv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyekben a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett.

(2) A polgármester az (1) bekezdésben foglalt felhatalmazás alapján a forrásfelhasználásról esetenként legfeljebb 200.000,-Ft összeghatárig önállóan dönthet.

(3) Az önkormányzat behajthatatlan követeléseinek, kintlévőségeinek törléséről átruházott hatáskörben a Polgármester dönt.

6. Záró rendelkezések

31. § (1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2018. január 1. napjától kell alkalmazni.

1

Az önkormányzati rendeletet az Aszófő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (III. 8.) önkormányzati rendelete 15. §-a hatályon kívül helyezte 2022. március 8. napjával.