Zalakaros Város Képviselő-testületének 1/2015 (II.13..) önkormányzati rendelete
2015. évi költségvetésről
Hatályos: 2015. 11. 27- 2016. 01. 29Zalakaros Város Képviselő-testületének 1/2015 (II.13..) önkormányzati rendelete
2015. évi költségvetés
2015-11-27-tól 2016-01-29-ig
Zalakaros Város Önkormányzat Képviselőtestületének
1/2015. ( II.13.)
önkormányzati rendelete
a 2015. évi költségvetésről
Zalakaros Város Önkormányzat képviselőtestülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1 bekezdésében, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet 27.§ (1) és (2) bekezdésében kapott felhatalmazás, valamint a Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény rendelkezései alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) és g) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (3) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva Zalakaros Város Önkormányzata 2015. évi költségvetéséről és annak végrehajtási feladatairól a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§
A rendelet (a továbbiakban „R”) hatálya Zalakaros Város Képviselő-testületére, annak bizottságaira, az önkormányzatra, és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.
2. §
A költségvetés címrendje: az önkormányzat, az önkormányzati hivatal, valamint az önkormányzat költségvetési szerve külön egy-egy címet alkotnak.
A költségvetés bevételei és kiadásai
3.§[1]
(1) A Képviselőtestület az Önkormányzat 2015. évi költségvetésének főösszegét
1.421.653 eFt-ban
állapítja meg.
(2) A 2015. évi költségvetési bevételeinek összegét 1.413.250 eFt –ban hagyja jóvá, melynek jogcímei:
- működési célú támogatások államháztartáson belülről 551.111 eFt
- felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 404.058 eFt
- közhatalmi bevételek 340.000 eFt
- működési bevételek 83.819 eFt
- felhalmozási bevételek 3.809 eFt
- működési célú átvett pénzeszközök 11.969 eFt
- felhalmozási célú átvett pénzeszközök 18.484 eFt
(3) A 2015. évi költségvetési kiadások összegét 1.421.653 eFt-ban hagyja jóvá, melynek jogcímeit a (4), (5), és bekezdések tartalmazzák.
(4) Működési költségvetés kiadásai:
- személyi juttatások összege 253.984 eFt
- munkaadókat terhelő járulékok és szociális hj.-i adó 61.913 eFt
- dologi kiadások 377.623 eFt
- ellátottak pénzbeli juttatásai 10.650 eFt
- egyéb működési célú kiadások 225.122 eFt
ebből: véglegesen átadott pénzeszközök 100.234 eFt
működési célú kölcsön 1.000 eFt
elvonások, befizetések 957 eFt
tartalékok (működési célú, általános) 122.931 eFt
(5) Felhalmozási költségvetés kiadásai:
- beruházások 437.837 eFt
- felújítások 27.373 eFt
- egyéb felhalmozási célú kiadások 3.905 eFt
- tartalék felhalmozási célra 23.246 eFt
A beruházásokat, felújításokat feladatonként, az 5. számú melléklet, a fejlesztési célú pénzeszközátadást a 4/a. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
(5) Felhalmozási költségvetés kiadásai:
- beruházások 427.874 eFt
- felújítások 12.000 eFt
- egyéb felhalmozási célú kiadások 3.905 eFt
- tartalék felhalmozási célra 20.700 eFt
A beruházásokat feladatonként, az 5. számú melléklet, a fejlesztési célú pénzeszközátadást a 4/a. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
(6) A költségvetési hiány összegét 8.403 eFt-ban állapítja meg, amelyből 8.403 eFt fejlesztési hiány.
A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló finanszírozási bevételek:
Előző évek pénzmaradványának igénybevétele
Felhalmozási célra 8.403 eFt
(7) A működési és felhalmozási célú bevételei és kiadási előirányzatokat, ezen belül a költségvetési és finanszírozási bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen a 2. számú melléklet tartalmazza.
(8) Az éves gazdálkodás során a gazdaságossági intézkedések eredményeként keletkező pénzügyi többleteket, illetve egyszeri bevételeket lehetőség szerint tartalékba kell helyezni, amelynek felhasználásáról a képviselőtestület határoz.
Költségvetési szervek létszáma
4. §
(1) A Képviselőtestület az önkormányzat költségvetési létszám előirányzatát 127,6 főben állapítja meg, a 11. számú melléklet szerint.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal engedélyezett létszámkeretét - az állomány-tábla szerint - 24 főben, Óvoda, Bölcsőde, Közösségi Ház és Könyvtár létszámkeretét 31,6 főben, egyéb önkormányzat létszámkeretét 7 főben hagyja jóvá, amelyből 1 fő választott tisztségviselő a 11. számú melléklet szerint.
(3) A közfoglalkoztatottak éves, átlagos létszám-előirányzatát: 65 főben állapítja meg.
Az önkormányzat bevételei
5.§
(1) A 3. § (1) bekezdésében megállapított bevételi főösszeg forrásonkénti megbontását az 1-3. számú mellékletek tartalmazzák.
(2) A megállapított bevételek közül az önkormányzat és a hozzá tartozó költségvetési szervek bevételeinek rovatonkénti, kormányzati funkciónkénti részletezését a rendelet 3/a. melléklete tartalmazza.
Az önkormányzat kiadásai
6.§
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei (ideértve a Közös Önkormányzati Hivatalt is) 2015. évi kiadási előirányzatait rovatonkénti, kormányzati funkciónkénti bontásban a 4. számú melléklet szerint állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzat működési és felhalmozási célú támogatásait, átadott pénzeszközeit a 4/a. számú mellékletben részletezettek szerint hagyja jóvá.
(3) Az önkormányzat által folyósított ellátások (szociális) részletezését a 4/b. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
Több éves kihatással járó feladatok
7.§
(1) A Képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 8. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi éves előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben a későbbi évekre jóváhagyott előirányzatokon belül a polgármester kötelezettséget vállalhat.
Finanszírozási célú pénzügyi műveletek
8.§
(1) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök befektetésére kincstárjegy és állampapír vásárlása, illetve betétbe történő lekötés formájában.
(2) A hitelműveletekkel kapcsolatos hatásköröket - értékhatártól függetlenül – át nem ruházható hatásköréből adódóan, a Képviselőtestület gyakorolja.
(3) A Képviselőtestület egyetért azzal, hogy szükség szerint a számlavezető pénzintézethez az önkormányzat folyószámla hitel kérelmet nyújtson be az átmenti likviditási hiányok kezelésére, a hitelkeret rendelkezésre állásához, a hitelszerződés aláírásához a Képviselőtestület hozzájárulása szükséges. A folyószámlahitel maximált összege 90.000 e Ft, a hitel lejáratának időpontja 2015. december 31.
Előirányzat felhasználási terv
9.§
Az év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet a 10. számú melléklet szerint fogadja el a Képviselő-testület.
Közvetett támogatások
10. §
A Képviselő-testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke, összege, illetőleg kedvezményezettje szerinti részletezettséggel a 9. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.
Európai Uniós Projektek
11.§
Az Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait a 6. számú melléklet szerint állapítja meg.
II.
A 2015. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
12.§
(1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás és a költségvetés szabályszerű végrehajtásáért a polgármester a felelős.
(2) A polgármester és a bizottságok a költségvetés végrehajtásáról meghatározott hatásköreik szerint gondoskodnak.
(3) Az költségvetési szervek költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért és a bevételek növeléséért – az alapfeladatok ellátásának biztosításával – a költségvetési szervek vezetői a felelősek.
(4) Az költségvetési szerv éves költségvetését a jóváhagyott önkormányzati finanszírozás és saját bevételeik terhére kötelesek úgy megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodása, teljesíthető legyen a kötelezően ellátandó feladatai.
(5) Az költségvetési szerv kifizetéseket csak a költségvetésben jóváhagyott célokra és feladatokra teljesíthet. Többletfeladat csak a források egyidejű biztosításával, az előirányzatok módosítását (felemelését) követően, a képviselőtestületi döntés után vállalható.
(6) Az önállóan működő költségvetési szerv előirányzatának a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó változtatását a Polgármester jogosult kezdeményezni a
Képviselő-testületnél.
(7) Az előirányzat-módosításokat a polgármester felhatalmazása alapján – a jegyző irányításával – a pénzügyi osztály készíti elő jóváhagyásra a polgármester, illetve a képviselő-testület részére.
(8) Az önkormányzati költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli többletbevétellét a képviselő-testület jóváhagyásával, a tényleges többletnek megfelelő összegű, saját hatáskörű előirányzat-módosítást a jóváhagyás után használhatja fel.
A képviselő-testület a többletbevételek költségvetési szerv hatáskörében felhasználható körét nem korlátozza.
A költségvetési szerv többletbevételei és azok felhasználásának előirányzatai a megküldött értesítések alapján, a megküldést követő, soron következő költségvetési rendelt-módosítás során kerülnek beépítésre a költségvetési szerv költségvetésébe.
13.§
(1) A Képviselőtestület a költségvetési szerve részére – az önkormányzati finanszírozását - a likviditási tervének megfelelően biztosítja. Ettől csak rendkívüli kifizetések esetén lehet eltérni.
(2) A költségvetés előirányzatainak módosítását – az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítéséig, december 31-ei hatállyal módosítja.
(3) A Képviselő-testület az évközben keletkezett saját bevételek többlete terhére történő előirányzat – átcsoportosítási jogát átruházza a polgármesterre azzal, hogy az éves felhasználás nem haladhatja meg az 5.000 e Ft-ot.
(4) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra a polgármester az alábbiak szerint jogosult:
a) A működési kiadások dologi kiadási előirányzatain belül, a feladatok közötti átcsoportosítást engedélyezheti. Új feladatokra csak a források egyidejű megjelölésével lehet átcsoportosítani.
b) Felhalmozási célú előirányzatotok esetében a képviselőtestület által már jóváhagyott fejlesztési feladatok és felújítási célok előirányzatai között 1 millió forint összegig az átcsoportosításokat engedélyezhet.
c) A költségvetési cél megvalósítása érdekében indokolt esetben jogosult a működési és a felhalmozási célú kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítások engedélyezésére.
(5) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról a polgármester a negyedévet követő költségvetési rendelet módosítás keretében köteles beszámolni.
(6) A Közös Önkormányzati Hivatal működési kiadásai és bevételei között – a meghatározott célok teljesítése mellett - a polgármester a kiadási előirányzatokat átcsoportosíthatja.
(7) A Képviselő-testület a tartalék terhére történő átcsoportosítás jogáról a 7. sz. mellékletben felsorolt feladatok vonatkozásában, a mellékletben megjelöltek szerint rendelkezik.
(8) A saját határkörben hozott döntések a későbbi években – a Képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb – többletkiadással nem járhatnak.
14. §
(1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról – ha az érdemi döntést igényel – a testület dönt a polgármester előterjesztésében, a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok miatti költségvetési rendelet módosításáról a Képviselő-testület a 12. § (2) bekezdésben foglalt módon dönt.
15. §
(1) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat – a jegyző ellenjegyzésének birtokában -, amelynek indokairól és a felhasznált összegről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
16. §
Önkormányzati biztost kell kirendelni, ha az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerv 30 napon túli tartozás állományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át, vagy a 150 millió Ft-ot, és e tartozását egy hónapon belül nem képes 30 nap alá szorítani.
III.
Vegyes rendelkezések
17. §.
- Pályázat alapján támogatásban részesülhetnek a helyi érdekeket képviselő és a városban működő egyesületek, alapítványok, valamint azon városi rendezvények, melyeket a Képviselőtestület támogat.
- A támogatások kiutalásának feltétele, hogy a támogatott és a támogató nevében eljáró között írásbeli megállapodás kerüljön megkötésre, amely megállapodás kiemelten kell, hogy tartalmazza a támogatott elszámolási kötelezettségét. A támogatott újabb támogatásra nem jogosult, amennyiben elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget.
- A Képviselőtestület a 8 órát meghaladó hivatalos külföldi tartózkodás esetén 40 EURO, négy óránál hosszabb, de 8 órát el nem érő hivatalos külföldi tartózkodás esetén 20 EURO napidíjat állapít meg.
- A külföldi kiküldetés elrendelésének és elszámolási rendjének megállapítására a Képviselőtestület a polgármestert hatalmazza fel. A polgármester külföldi kiküldetését a Képviselőtestület hagyja jóvá.
- A béren kívüli juttatásokról, azok igénybevételéről és feltétel rendszeréről a közszolgálati szabályzat rendelkezik. A közalkalmazottak és egyéb munkavállalók juttatásairól a munkaügyi szabályzat rendelkezik. A béren kívüli juttatások összege 2015. évben a költségvetési törvényben foglaltak szerint került megállapításra.
- A köztisztviselőket megillető illetmény-kiegészítés mértékét a "Közszolgálati tisztviselők jogviszonyáról" szóló rendeletben jóváhagyott mértékben állapítja meg.
- Az állami támogatás igényléséhez szolgáltatott adatok 3 %-nál nagyobb mértékű eltéréséért a költségvetési szerv vezetője a felelős.
- A Karos - Park Kft 2015. évi nettó 200 e Ft összeg feletti fejlesztési célú beszerzéseihez a Képviselő-testület előzetes jóváhagyása szükséges, ami egy évre előre is meghatározható.
18. §
(1) A lejárt követelés, térítési díj hátralékok behajtásáról az Önkormányzat esetében a polgármester, a költségvetési szervek esetében az a költségvetési szerv vezetője köteles intézkedni.
(2) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Önkormányzat esetében a Polgármester, a költségvetési szervek esetében az intézményvezető az alábbi esetekben saját hatáskörben engedélyezheti a meg nem térült követelések törlését:
a) a felszámolási eljárás alá vont szervezettel szemben fennálló meg nem térült követelés,
b) egyéb, végrehajtás során behajthatatlanná vált, valamint bírósági döntéssel alátámasztott behajthatatlan követelés,
c) a kisösszegű lejárt követeléseik körül azon követeléseik esetében, melyeknek érvényesítésével kapcsolatos költségei igazoltan meghaladják a követelés összegeit, vagy a követelés összege nem éri el a 100.000 Ft-ot, amennyiben az önkéntes teljesítésre történő felszólás eredménytelenül zárul több mint 5 éve.
IV.
Záró rendelkezések
19.§
(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2015. év során alkalmazni kell.
(2)Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az átmeneti gazdálkodásról szól 33/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.
Novák Ferenc Szabóné Dr. Csányi Marianna
polgármester jegyző
Záradék:
Kihirdetve: 2015. II.13-án.
Szabóné Dr. Csányi Marianna
jegyző
Zalakaros Város Önkormányzat Képviselőtestületének
1/2015. ( II.13.)
önkormányzati rendelete
a 2015. évi költségvetésről
Zalakaros Város Önkormányzat képviselőtestülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1 bekezdésében, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet 27.§ (1) és (2) bekezdésében kapott felhatalmazás, valamint a Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény rendelkezései alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) és g) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (3) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva Zalakaros Város Önkormányzata 2015. évi költségvetéséről és annak végrehajtási feladatairól a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§
A rendelet (a továbbiakban „R”) hatálya Zalakaros Város Képviselő-testületére, annak bizottságaira, az önkormányzatra, és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.
2. §
A költségvetés címrendje: az önkormányzat, az önkormányzati hivatal, valamint az önkormányzat költségvetési szerve külön egy-egy címet alkotnak.
A költségvetés bevételei és kiadásai
3.§[2]
(1) A Képviselőtestület az Önkormányzat 2015. évi költségvetésének főösszegét
1.491.808 eFt-ban
állapítja meg.
(2) A 2015. évi költségvetési bevételeinek összegét 1.428.540 eFt –ban hagyja jóvá, melynek jogcímei:
- működési célú támogatások államháztartáson belülről 556.189 eFt
- felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 404.937 eFt
- közhatalmi bevételek 340.000 eFt
- működési bevételek 86.148 eFt
- felhalmozási bevételek 3.881 eFt
- működési célú átvett pénzeszközök 18.616 eFt
- felhalmozási célú átvett pénzeszközök 18.769 eFt
(3) A 2015. évi költségvetési kiadások összegét 1.476.274 eFt-ban hagyja jóvá, melynek jogcímeit a (4), (5), és bekezdések tartalmazzák.
(4) Működési költségvetés kiadásai:
- személyi juttatások összege 262.672 eFt
- munkaadókat terhelő járulékok és szociális hj.-i adó 64.497 eFt
- dologi kiadások 396.115 eFt
- ellátottak pénzbeli juttatásai 11.637 eFt
- egyéb működési célú kiadások 226.911 eFt
ebből: véglegesen átadott pénzeszközök 110.268 eFt
működési célú kölcsön 16.000 eFt
elvonások, befizetések 1.597 eFt
tartalékok (működési célú, általános) 99.046 eFt
(5) Felhalmozási költségvetés kiadásai:
- beruházások 456.009 eFt
- felújítások 36.573 eFt
- egyéb felhalmozási célú kiadások 3.905 eFt
- tartalék felhalmozási célra 17.955 eFt
A beruházásokat, felújításokat feladatonként, az 5. számú melléklet, a fejlesztési célú pénzeszközátadást a 4/a. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
(6) A költségvetési hiány összegét 47.734 eFt-ban állapítja meg.
A költségvetési hiány belső finanszírozású.
A finanszírozási bevételek összegét 63.268 eFt-ban hagyja jóvá, melynek jogcíme:
2014. évi maradvány igénybevétele 63.268 eFt
A finanszírozási kiadások összegét 15.534 eFt-ban állapítja meg, melynek jogcíme:
2015. évi megelőlegezés visszafizetése 15.534 eFt
A finanszírozási bevételek kiadások egyenlegét 47.734 eFt többlettel állapítja meg
(7) A működési és felhalmozási célú bevételei és kiadási előirányzatokat, ezen belül a költségvetési és finanszírozási bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen a 2. számú melléklet tartalmazza.
(8) Az éves gazdálkodás során a gazdaságossági intézkedések eredményeként keletkező pénzügyi többleteket, illetve egyszeri bevételeket lehetőség szerint tartalékba kell helyezni, amelynek felhasználásáról a képviselőtestület határoz.
Költségvetési szervek létszáma
4. §
(1) A Képviselőtestület az önkormányzat költségvetési létszám előirányzatát 127,6 főben állapítja meg, a 11. számú melléklet szerint.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal engedélyezett létszámkeretét - az állomány-tábla szerint - 24 főben, Óvoda, Bölcsőde, Közösségi Ház és Könyvtár létszámkeretét 31,6 főben, egyéb önkormányzat létszámkeretét 7 főben hagyja jóvá, amelyből 1 fő választott tisztségviselő a 11. számú melléklet szerint.
(3) A közfoglalkoztatottak éves, átlagos létszám-előirányzatát: 65 főben állapítja meg.
Az önkormányzat bevételei
5.§
(1) A 3. § (1) bekezdésében megállapított bevételi főösszeg forrásonkénti megbontását az 1-3. számú mellékletek tartalmazzák.
(2) A megállapított bevételek közül az önkormányzat és a hozzá tartozó költségvetési szervek bevételeinek rovatonkénti, kormányzati funkciónkénti részletezését a rendelet 3/a. melléklete tartalmazza.
Az önkormányzat kiadásai
6.§
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei (ideértve a Közös Önkormányzati Hivatalt is) 2015. évi kiadási előirányzatait rovatonkénti, kormányzati funkciónkénti bontásban a 4. számú melléklet szerint állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzat működési és felhalmozási célú támogatásait, átadott pénzeszközeit a 4/a. számú mellékletben részletezettek szerint hagyja jóvá.
(3) Az önkormányzat által folyósított ellátások (szociális) részletezését a 4/b. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
Több éves kihatással járó feladatok
7.§
(1) A Képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 8. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi éves előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben a későbbi évekre jóváhagyott előirányzatokon belül a polgármester kötelezettséget vállalhat.
Finanszírozási célú pénzügyi műveletek
8.§
(1) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök befektetésére kincstárjegy és állampapír vásárlása, illetve betétbe történő lekötés formájában.
(2) A hitelműveletekkel kapcsolatos hatásköröket - értékhatártól függetlenül – át nem ruházható hatásköréből adódóan, a Képviselőtestület gyakorolja.
(3) A Képviselőtestület egyetért azzal, hogy szükség szerint a számlavezető pénzintézethez az önkormányzat folyószámla hitel kérelmet nyújtson be az átmenti likviditási hiányok kezelésére, a hitelkeret rendelkezésre állásához, a hitelszerződés aláírásához a Képviselőtestület hozzájárulása szükséges. A folyószámlahitel maximált összege 90.000 e Ft, a hitel lejáratának időpontja 2015. december 31.
Előirányzat felhasználási terv
9.§
Az év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet a 10. számú melléklet szerint fogadja el a Képviselő-testület.
Közvetett támogatások
10. §
A Képviselő-testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke, összege, illetőleg kedvezményezettje szerinti részletezettséggel a 9. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.
Európai Uniós Projektek
11.§
Az Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait a 6. számú melléklet szerint állapítja meg.
II.
A 2015. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
12.§
(1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás és a költségvetés szabályszerű végrehajtásáért a polgármester a felelős.
(2) A polgármester és a bizottságok a költségvetés végrehajtásáról meghatározott hatásköreik szerint gondoskodnak.
(3) Az költségvetési szervek költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért és a bevételek növeléséért – az alapfeladatok ellátásának biztosításával – a költségvetési szervek vezetői a felelősek.
(4) Az költségvetési szerv éves költségvetését a jóváhagyott önkormányzati finanszírozás és saját bevételeik terhére kötelesek úgy megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodása, teljesíthető legyen a kötelezően ellátandó feladatai.
(5) Az költségvetési szerv kifizetéseket csak a költségvetésben jóváhagyott célokra és feladatokra teljesíthet. Többletfeladat csak a források egyidejű biztosításával, az előirányzatok módosítását (felemelését) követően, a képviselőtestületi döntés után vállalható.
(6) Az önállóan működő költségvetési szerv előirányzatának a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó változtatását a Polgármester jogosult kezdeményezni a
Képviselő-testületnél.
(7) Az előirányzat-módosításokat a polgármester felhatalmazása alapján – a jegyző irányításával – a pénzügyi osztály készíti elő jóváhagyásra a polgármester, illetve a képviselő-testület részére.
(8) Az önkormányzati költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli többletbevétellét a képviselő-testület jóváhagyásával, a tényleges többletnek megfelelő összegű, saját hatáskörű előirányzat-módosítást a jóváhagyás után használhatja fel.
A képviselő-testület a többletbevételek költségvetési szerv hatáskörében felhasználható körét nem korlátozza.
A költségvetési szerv többletbevételei és azok felhasználásának előirányzatai a megküldött értesítések alapján, a megküldést követő, soron következő költségvetési rendelt-módosítás során kerülnek beépítésre a költségvetési szerv költségvetésébe.
13.§
(1) A Képviselőtestület a költségvetési szerve részére – az önkormányzati finanszírozását - a likviditási tervének megfelelően biztosítja. Ettől csak rendkívüli kifizetések esetén lehet eltérni.
(2) A költségvetés előirányzatainak módosítását – az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítéséig, december 31-ei hatállyal módosítja.
(3) A Képviselő-testület az évközben keletkezett saját bevételek többlete terhére történő előirányzat – átcsoportosítási jogát átruházza a polgármesterre azzal, hogy az éves felhasználás nem haladhatja meg az 5.000 e Ft-ot.
(4) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra a polgármester az alábbiak szerint jogosult:
a) A működési kiadások dologi kiadási előirányzatain belül, a feladatok közötti átcsoportosítást engedélyezheti. Új feladatokra csak a források egyidejű megjelölésével lehet átcsoportosítani.
b) Felhalmozási célú előirányzatotok esetében a képviselőtestület által már jóváhagyott fejlesztési feladatok és felújítási célok előirányzatai között 1 millió forint összegig az átcsoportosításokat engedélyezhet.
c) A költségvetési cél megvalósítása érdekében indokolt esetben jogosult a működési és a felhalmozási célú kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítások engedélyezésére.
(5) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról a polgármester a negyedévet követő költségvetési rendelet módosítás keretében köteles beszámolni.
(6) A Közös Önkormányzati Hivatal működési kiadásai és bevételei között – a meghatározott célok teljesítése mellett - a polgármester a kiadási előirányzatokat átcsoportosíthatja.
(7) A Képviselő-testület a tartalék terhére történő átcsoportosítás jogáról a 7. sz. mellékletben felsorolt feladatok vonatkozásában, a mellékletben megjelöltek szerint rendelkezik.
(8) A saját határkörben hozott döntések a későbbi években – a Képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb – többletkiadással nem járhatnak.
14. §
(1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról – ha az érdemi döntést igényel – a testület dönt a polgármester előterjesztésében, a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok miatti költségvetési rendelet módosításáról a Képviselő-testület a 12. § (2) bekezdésben foglalt módon dönt.
15. §
(1) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat – a jegyző ellenjegyzésének birtokában -, amelynek indokairól és a felhasznált összegről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
16. §
Önkormányzati biztost kell kirendelni, ha az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerv 30 napon túli tartozás állományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át, vagy a 150 millió Ft-ot, és e tartozását egy hónapon belül nem képes 30 nap alá szorítani.
III.
Vegyes rendelkezések
17. §.
- Pályázat alapján támogatásban részesülhetnek a helyi érdekeket képviselő és a városban működő egyesületek, alapítványok, valamint azon városi rendezvények, melyeket a Képviselőtestület támogat.
- A támogatások kiutalásának feltétele, hogy a támogatott és a támogató nevében eljáró között írásbeli megállapodás kerüljön megkötésre, amely megállapodás kiemelten kell, hogy tartalmazza a támogatott elszámolási kötelezettségét. A támogatott újabb támogatásra nem jogosult, amennyiben elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget.
- A Képviselőtestület a 8 órát meghaladó hivatalos külföldi tartózkodás esetén 40 EURO, négy óránál hosszabb, de 8 órát el nem érő hivatalos külföldi tartózkodás esetén 20 EURO napidíjat állapít meg.
- A külföldi kiküldetés elrendelésének és elszámolási rendjének megállapítására a Képviselőtestület a polgármestert hatalmazza fel. A polgármester külföldi kiküldetését a Képviselőtestület hagyja jóvá.
- A béren kívüli juttatásokról, azok igénybevételéről és feltétel rendszeréről a közszolgálati szabályzat rendelkezik. A közalkalmazottak és egyéb munkavállalók juttatásairól a munkaügyi szabályzat rendelkezik. A béren kívüli juttatások összege 2015. évben a költségvetési törvényben foglaltak szerint került megállapításra.
- A köztisztviselőket megillető illetmény-kiegészítés mértékét a "Közszolgálati tisztviselők jogviszonyáról" szóló rendeletben jóváhagyott mértékben állapítja meg.
- Az állami támogatás igényléséhez szolgáltatott adatok 3 %-nál nagyobb mértékű eltéréséért a költségvetési szerv vezetője a felelős.
- A Karos - Park Kft 2015. évi nettó 200 e Ft összeg feletti fejlesztési célú beszerzéseihez a Képviselő-testület előzetes jóváhagyása szükséges, ami egy évre előre is meghatározható.
18. §
(1) A lejárt követelés, térítési díj hátralékok behajtásáról az Önkormányzat esetében a polgármester, a költségvetési szervek esetében az a költségvetési szerv vezetője köteles intézkedni.
(2) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Önkormányzat esetében a Polgármester, a költségvetési szervek esetében az intézményvezető az alábbi esetekben saját hatáskörben engedélyezheti a meg nem térült követelések törlését:
a) a felszámolási eljárás alá vont szervezettel szemben fennálló meg nem térült követelés,
b) egyéb, végrehajtás során behajthatatlanná vált, valamint bírósági döntéssel alátámasztott behajthatatlan követelés,
c) a kisösszegű lejárt követeléseik körül azon követeléseik esetében, melyeknek érvényesítésével kapcsolatos költségei igazoltan meghaladják a követelés összegeit, vagy a követelés összege nem éri el a 100.000 Ft-ot, amennyiben az önkéntes teljesítésre történő felszólás eredménytelenül zárul több mint 5 éve.
IV.
Záró rendelkezések
19.§
(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2015. év során alkalmazni kell.
(2)Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az átmeneti gazdálkodásról szól 33/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.
Novák Ferenc Szabóné Dr. Csányi Marianna
polgármester jegyző
Záradék:
Kihirdetve:
Szabóné Dr. Csányi Marianna
jegyző
Zalakaros Város Önkormányzat Képviselőtestületének
1/2015. ( II.13.)
önkormányzati rendelete
a 2015. évi költségvetésről
Zalakaros Város Önkormányzat képviselőtestülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1 bekezdésében, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet 27.§ (1) és (2) bekezdésében kapott felhatalmazás, valamint a Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény rendelkezései alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) és g) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (3) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva Zalakaros Város Önkormányzata 2015. évi költségvetéséről és annak végrehajtási feladatairól a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§
A rendelet (a továbbiakban „R”) hatálya Zalakaros Város Képviselő-testületére, annak bizottságaira, az önkormányzatra, és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.
2. §
A költségvetés címrendje: az önkormányzat, az önkormányzati hivatal, valamint az önkormányzat költségvetési szerve külön egy-egy címet alkotnak.
A költségvetés bevételei és kiadásai
3. §[3]
(1) A Képviselőtestület az Önkormányzat 2015. évi költségvetésének főösszegét
1.492.620 eFt-ban
állapítja meg.
(2) A 2015. évi költségvetési bevételeinek összegét 1.429.352 eFt –ban hagyja jóvá, melynek jogcímei:
- működési célú támogatások államháztartáson belülről 557.001 eFt
- felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 404.937 eFt
- közhatalmi bevételek 340.000 eFt
- működési bevételek 86.148 eFt
- felhalmozási bevételek 3.881 eFt
- működési célú átvett pénzeszközök 18.616 eFt
- felhalmozási célú átvett pénzeszközök 18.769 eFt
(3) A 2015. évi költségvetési kiadások összegét 1.477.086 eFt-ban hagyja jóvá, melynek jogcímeit a (4), (5), és bekezdések tartalmazzák.
(4) Működési költségvetés kiadásai:
- személyi juttatások összege 263.621 eFt
- munkaadókat terhelő járulékok és szociális hj.-i adó 64.916 eFt
- dologi kiadások 404.304 eFt
- ellátottak pénzbeli juttatásai 11.970 eFt
- egyéb működési célú kiadások 210.605 eFt
ebből: véglegesen átadott pénzeszközök 110.603 eFt
működési célú kölcsön 16.000 eFt
elvonások, befizetések 1.597 eFt
tartalékok (működési célú, általános) 82.405 eFt
(5) Felhalmozási költségvetés kiadásai:
- beruházások 460.524 eFt
- felújítások 34.722 eFt
- egyéb felhalmozási célú kiadások 3.905 eFt
- tartalék felhalmozási célra 22.519 eFt
A beruházásokat, felújításokat feladatonként, az 5. számú melléklet, a fejlesztési célú pénzeszközátadást a 4/a. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
(6) A költségvetési hiány összegét 8.403 eFt-ban állapítja meg, amelyből 8.403 eFt fejlesztési hiány.
A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló finanszírozási bevételek:
Előző évek pénzmaradványának igénybevétele
Felhalmozási célra 8.403 eFt
(7) A működési és felhalmozási célú bevételei és kiadási előirányzatokat, ezen belül a költségvetési és finanszírozási bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen a 2. számú melléklet tartalmazza.
(8) Az éves gazdálkodás során a gazdaságossági intézkedések eredményeként keletkező pénzügyi többleteket, illetve egyszeri bevételeket lehetőség szerint tartalékba kell helyezni, amelynek felhasználásáról a képviselőtestület határoz.
Költségvetési szervek létszáma
4. §
(1) A Képviselőtestület az önkormányzat költségvetési létszám előirányzatát 127,6 főben állapítja meg, a 11. számú melléklet szerint.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal engedélyezett létszámkeretét - az állomány-tábla szerint - 24 főben, Óvoda, Bölcsőde, Közösségi Ház és Könyvtár létszámkeretét 31,6 főben, egyéb önkormányzat létszámkeretét 7 főben hagyja jóvá, amelyből 1 fő választott tisztségviselő a 11. számú melléklet szerint.
(3) A közfoglalkoztatottak éves, átlagos létszám-előirányzatát: 65 főben állapítja meg.
Az önkormányzat bevételei
5.§
(1) A 3. § (1) bekezdésében megállapított bevételi főösszeg forrásonkénti megbontását az 1-3. számú mellékletek tartalmazzák.
(2) A megállapított bevételek közül az önkormányzat és a hozzá tartozó költségvetési szervek bevételeinek rovatonkénti, kormányzati funkciónkénti részletezését a rendelet 3/a. melléklete tartalmazza.
Az önkormányzat kiadásai
6.§
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei (ideértve a Közös Önkormányzati Hivatalt is) 2015. évi kiadási előirányzatait rovatonkénti, kormányzati funkciónkénti bontásban a 4. számú melléklet szerint állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzat működési és felhalmozási célú támogatásait, átadott pénzeszközeit a 4/a. számú mellékletben részletezettek szerint hagyja jóvá.
(3) Az önkormányzat által folyósított ellátások (szociális) részletezését a 4/b. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
Több éves kihatással járó feladatok
7.§
(1) A Képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 8. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi éves előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben a későbbi évekre jóváhagyott előirányzatokon belül a polgármester kötelezettséget vállalhat.
Finanszírozási célú pénzügyi műveletek
8.§
(1) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök befektetésére kincstárjegy és állampapír vásárlása, illetve betétbe történő lekötés formájában.
(2) A hitelműveletekkel kapcsolatos hatásköröket - értékhatártól függetlenül – át nem ruházható hatásköréből adódóan, a Képviselőtestület gyakorolja.
(3) A Képviselőtestület egyetért azzal, hogy szükség szerint a számlavezető pénzintézethez az önkormányzat folyószámla hitel kérelmet nyújtson be az átmenti likviditási hiányok kezelésére, a hitelkeret rendelkezésre állásához, a hitelszerződés aláírásához a Képviselőtestület hozzájárulása szükséges. A folyószámlahitel maximált összege 90.000 e Ft, a hitel lejáratának időpontja 2015. december 31.
Előirányzat felhasználási terv
9.§
Az év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet a 10. számú melléklet szerint fogadja el a Képviselő-testület.
Közvetett támogatások
10. §
A Képviselő-testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke, összege, illetőleg kedvezményezettje szerinti részletezettséggel a 9. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.
Európai Uniós Projektek
11.§
Az Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait a 6. számú melléklet szerint állapítja meg.
II.
A 2015. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
12.§
(1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás és a költségvetés szabályszerű végrehajtásáért a polgármester a felelős.
(2) A polgármester és a bizottságok a költségvetés végrehajtásáról meghatározott hatásköreik szerint gondoskodnak.
(3) Az költségvetési szervek költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért és a bevételek növeléséért – az alapfeladatok ellátásának biztosításával – a költségvetési szervek vezetői a felelősek.
(4) Az költségvetési szerv éves költségvetését a jóváhagyott önkormányzati finanszírozás és saját bevételeik terhére kötelesek úgy megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodása, teljesíthető legyen a kötelezően ellátandó feladatai.
(5) Az költségvetési szerv kifizetéseket csak a költségvetésben jóváhagyott célokra és feladatokra teljesíthet. Többletfeladat csak a források egyidejű biztosításával, az előirányzatok módosítását (felemelését) követően, a képviselőtestületi döntés után vállalható.
(6) Az önállóan működő költségvetési szerv előirányzatának a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó változtatását a Polgármester jogosult kezdeményezni a
Képviselő-testületnél.
(7) Az előirányzat-módosításokat a polgármester felhatalmazása alapján – a jegyző irányításával – a pénzügyi osztály készíti elő jóváhagyásra a polgármester, illetve a képviselő-testület részére.
(8) Az önkormányzati költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli többletbevétellét a képviselő-testület jóváhagyásával, a tényleges többletnek megfelelő összegű, saját hatáskörű előirányzat-módosítást a jóváhagyás után használhatja fel.
A képviselő-testület a többletbevételek költségvetési szerv hatáskörében felhasználható körét nem korlátozza.
A költségvetési szerv többletbevételei és azok felhasználásának előirányzatai a megküldött értesítések alapján, a megküldést követő, soron következő költségvetési rendelt-módosítás során kerülnek beépítésre a költségvetési szerv költségvetésébe.
13.§
(1) A Képviselőtestület a költségvetési szerve részére – az önkormányzati finanszírozását - a likviditási tervének megfelelően biztosítja. Ettől csak rendkívüli kifizetések esetén lehet eltérni.
(2) A költségvetés előirányzatainak módosítását – az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítéséig, december 31-ei hatállyal módosítja.
(3) A Képviselő-testület az évközben keletkezett saját bevételek többlete terhére történő előirányzat – átcsoportosítási jogát átruházza a polgármesterre azzal, hogy az éves felhasználás nem haladhatja meg az 5.000 e Ft-ot.
(4) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra a polgármester az alábbiak szerint jogosult:
a) A működési kiadások dologi kiadási előirányzatain belül, a feladatok közötti átcsoportosítást engedélyezheti. Új feladatokra csak a források egyidejű megjelölésével lehet átcsoportosítani.
b) Felhalmozási célú előirányzatotok esetében a képviselőtestület által már jóváhagyott fejlesztési feladatok és felújítási célok előirányzatai között 1 millió forint összegig az átcsoportosításokat engedélyezhet.
c) A költségvetési cél megvalósítása érdekében indokolt esetben jogosult a működési és a felhalmozási célú kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítások engedélyezésére.
(5) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról a polgármester a negyedévet követő költségvetési rendelet módosítás keretében köteles beszámolni.
(6) A Közös Önkormányzati Hivatal működési kiadásai és bevételei között – a meghatározott célok teljesítése mellett - a polgármester a kiadási előirányzatokat átcsoportosíthatja.
(7) A Képviselő-testület a tartalék terhére történő átcsoportosítás jogáról a 7. sz. mellékletben felsorolt feladatok vonatkozásában, a mellékletben megjelöltek szerint rendelkezik.
(8) A saját határkörben hozott döntések a későbbi években – a Képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb – többletkiadással nem járhatnak.
14. §
(1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról – ha az érdemi döntést igényel – a testület dönt a polgármester előterjesztésében, a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok miatti költségvetési rendelet módosításáról a Képviselő-testület a 12. § (2) bekezdésben foglalt módon dönt.
15. §
(1) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat – a jegyző ellenjegyzésének birtokában -, amelynek indokairól és a felhasznált összegről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
16. §
Önkormányzati biztost kell kirendelni, ha az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerv 30 napon túli tartozás állományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át, vagy a 150 millió Ft-ot, és e tartozását egy hónapon belül nem képes 30 nap alá szorítani.
III.
Vegyes rendelkezések
17. §.
- Pályázat alapján támogatásban részesülhetnek a helyi érdekeket képviselő és a városban működő egyesületek, alapítványok, valamint azon városi rendezvények, melyeket a Képviselőtestület támogat.
- A támogatások kiutalásának feltétele, hogy a támogatott és a támogató nevében eljáró között írásbeli megállapodás kerüljön megkötésre, amely megállapodás kiemelten kell, hogy tartalmazza a támogatott elszámolási kötelezettségét. A támogatott újabb támogatásra nem jogosult, amennyiben elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget.
- A Képviselőtestület a 8 órát meghaladó hivatalos külföldi tartózkodás esetén 40 EURO, négy óránál hosszabb, de 8 órát el nem érő hivatalos külföldi tartózkodás esetén 20 EURO napidíjat állapít meg.
- A külföldi kiküldetés elrendelésének és elszámolási rendjének megállapítására a Képviselőtestület a polgármestert hatalmazza fel. A polgármester külföldi kiküldetését a Képviselőtestület hagyja jóvá.
- A béren kívüli juttatásokról, azok igénybevételéről és feltétel rendszeréről a közszolgálati szabályzat rendelkezik. A közalkalmazottak és egyéb munkavállalók juttatásairól a munkaügyi szabályzat rendelkezik. A béren kívüli juttatások összege 2015. évben a költségvetési törvényben foglaltak szerint került megállapításra.
- A köztisztviselőket megillető illetmény-kiegészítés mértékét a "Közszolgálati tisztviselők jogviszonyáról" szóló rendeletben jóváhagyott mértékben állapítja meg.
- Az állami támogatás igényléséhez szolgáltatott adatok 3 %-nál nagyobb mértékű eltéréséért a költségvetési szerv vezetője a felelős.
- A Karos - Park Kft 2015. évi nettó 200 e Ft összeg feletti fejlesztési célú beszerzéseihez a Képviselő-testület előzetes jóváhagyása szükséges, ami egy évre előre is meghatározható.
18. §
(1) A lejárt követelés, térítési díj hátralékok behajtásáról az Önkormányzat esetében a polgármester, a költségvetési szervek esetében az a költségvetési szerv vezetője köteles intézkedni.
(2) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Önkormányzat esetében a Polgármester, a költségvetési szervek esetében az intézményvezető az alábbi esetekben saját hatáskörben engedélyezheti a meg nem térült követelések törlését:
a) a felszámolási eljárás alá vont szervezettel szemben fennálló meg nem térült követelés,
b) egyéb, végrehajtás során behajthatatlanná vált, valamint bírósági döntéssel alátámasztott behajthatatlan követelés,
c) a kisösszegű lejárt követeléseik körül azon követeléseik esetében, melyeknek érvényesítésével kapcsolatos költségei igazoltan meghaladják a követelés összegeit, vagy a követelés összege nem éri el a 100.000 Ft-ot, amennyiben az önkéntes teljesítésre történő felszólás eredménytelenül zárul több mint 5 éve.
IV.
Záró rendelkezések
19.§
(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2015. év során alkalmazni kell.
(2)Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az átmeneti gazdálkodásról szól 33/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.
Novák Ferenc Szabóné Dr. Csányi Marianna
polgármester jegyző
Záradék:
Kihirdetve:
Szabóné Dr. Csányi Marianna
jegyző
Zalakaros Város Önkormányzat Képviselőtestületének
1/2015. ( II.13.)
önkormányzati rendelete
a 2015. évi költségvetésről
Zalakaros Város Önkormányzat képviselőtestülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1 bekezdésében, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet 27.§ (1) és (2) bekezdésében kapott felhatalmazás, valamint a Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény rendelkezései alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) és g) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (3) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva Zalakaros Város Önkormányzata 2015. évi költségvetéséről és annak végrehajtási feladatairól a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§
A rendelet (a továbbiakban „R”) hatálya Zalakaros Város Képviselő-testületére, annak bizottságaira, az önkormányzatra, és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.
2. §
A költségvetés címrendje: az önkormányzat, az önkormányzati hivatal, valamint az önkormányzat költségvetési szerve külön egy-egy címet alkotnak.
A költségvetés bevételei és kiadásai
3.§[4]
(1) A Képviselőtestület az Önkormányzat 2015. évi költségvetésének főösszegét
1.592.620 eFt-ban
állapítja meg.
(2) A 2015. évi költségvetési bevételeinek összegét 1.429.352 eFt –ban hagyja jóvá, melynek jogcímei:
- működési célú támogatások államháztartáson belülről 557.001 eFt
- felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 404.937 eFt
- közhatalmi bevételek 340.000 eFt
- működési bevételek 86.148 eFt
- felhalmozási bevételek 3.881 eFt
- működési célú átvett pénzeszközök 18.616 eFt
- felhalmozási célú átvett pénzeszközök 18.769 eFt
(3) A 2015. évi költségvetési kiadások összegét 1.577.086 eFt-ban hagyja jóvá, melynek jogcímeit a (4), (5), és bekezdések tartalmazzák.
(4) Működési költségvetés kiadásai:
- személyi juttatások összege 263.621 eFt
- munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 64.916 eFt
- dologi kiadások 404.524 eFt
- ellátottak pénzbeli juttatásai 11.970 eFt
- egyéb működési célú kiadások 193.979 eFt
ebből: véglegesen átadott pénzeszközök 110.603 eFt
működési célú kölcsön 16.000 eFt
elvonások, befizetések 1.597 eFt
tartalékok (működési célú, általános) 65.779 eFt
(5) Felhalmozási költségvetés kiadásai:
- beruházások 570.524 eFt
- felújítások 41.128 eFt
- egyéb felhalmozási célú kiadások 3.905 eFt
- tartalék felhalmozási célra 22.519 eFt
A beruházásokat, felújításokat feladatonként, az 5. számú melléklet, a fejlesztési célú pénzeszközátadást a 4/a. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
(6) A költségvetési hiány összegét 147.734 eFt-ban állapítja meg.
A költségvetési hiány 47. 734 eFt összegben belső finanszírozású, 100.000 eFt összegben külső finanszírozású.
A finanszírozási bevételek összegét 163.268 eFt-ban hagyja jóvá, melynek jogcímei:
2014. évi maradvány igénybevétele 63.268 eFt
Hitelfelvétel 100.000 eFt
A finanszírozási kiadások összegét 15.534 eFt-ban állapítja meg, melynek jogcíme:
2015. évi megelőlegezés visszafizetése 15.534 eFt
(7) A működési és felhalmozási célú bevételei és kiadási előirányzatokat, ezen belül a költségvetési és finanszírozási bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen a 2. számú melléklet tartalmazza.
(8) Az éves gazdálkodás során a gazdaságossági intézkedések eredményeként keletkező pénzügyi többleteket, illetve egyszeri bevételeket lehetőség szerint tartalékba kell helyezni, amelynek felhasználásáról a képviselőtestület határoz.
Költségvetési szervek létszáma
4. §
(1) A Képviselőtestület az önkormányzat költségvetési létszám előirányzatát 127,6 főben állapítja meg, a 11. számú melléklet szerint.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal engedélyezett létszámkeretét - az állomány-tábla szerint - 24 főben, Óvoda, Bölcsőde, Közösségi Ház és Könyvtár létszámkeretét 31,6 főben, egyéb önkormányzat létszámkeretét 7 főben hagyja jóvá, amelyből 1 fő választott tisztségviselő a 11. számú melléklet szerint.
(3) A közfoglalkoztatottak éves, átlagos létszám-előirányzatát: 65 főben állapítja meg.
Az önkormányzat bevételei
5.§
(1) A 3. § (1) bekezdésében megállapított bevételi főösszeg forrásonkénti megbontását az 1-3. számú mellékletek tartalmazzák.
(2) A megállapított bevételek közül az önkormányzat és a hozzá tartozó költségvetési szervek bevételeinek rovatonkénti, kormányzati funkciónkénti részletezését a rendelet 3/a. melléklete tartalmazza.
Az önkormányzat kiadásai
6.§
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei (ideértve a Közös Önkormányzati Hivatalt is) 2015. évi kiadási előirányzatait rovatonkénti, kormányzati funkciónkénti bontásban a 4. számú melléklet szerint állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzat működési és felhalmozási célú támogatásait, átadott pénzeszközeit a 4/a. számú mellékletben részletezettek szerint hagyja jóvá.
(3) Az önkormányzat által folyósított ellátások (szociális) részletezését a 4/b. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
Több éves kihatással járó feladatok
7.§
(1) A Képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 8. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi éves előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben a későbbi évekre jóváhagyott előirányzatokon belül a polgármester kötelezettséget vállalhat.
Finanszírozási célú pénzügyi műveletek
8.§
(1) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök befektetésére kincstárjegy és állampapír vásárlása, illetve betétbe történő lekötés formájában.
(2) A hitelműveletekkel kapcsolatos hatásköröket - értékhatártól függetlenül – át nem ruházható hatásköréből adódóan, a Képviselőtestület gyakorolja.
(3) A Képviselőtestület egyetért azzal, hogy szükség szerint a számlavezető pénzintézethez az önkormányzat folyószámla hitel kérelmet nyújtson be az átmenti likviditási hiányok kezelésére, a hitelkeret rendelkezésre állásához, a hitelszerződés aláírásához a Képviselőtestület hozzájárulása szükséges. A folyószámlahitel maximált összege 90.000 e Ft, a hitel lejáratának időpontja 2015. december 31.
Előirányzat felhasználási terv
9.§
Az év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet a 10. számú melléklet szerint fogadja el a Képviselő-testület.
Közvetett támogatások
10. §
A Képviselő-testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke, összege, illetőleg kedvezményezettje szerinti részletezettséggel a 9. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.
Európai Uniós Projektek
11.§
Az Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait a 6. számú melléklet szerint állapítja meg.
II.
A 2015. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
12.§
(1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás és a költségvetés szabályszerű végrehajtásáért a polgármester a felelős.
(2) A polgármester és a bizottságok a költségvetés végrehajtásáról meghatározott hatásköreik szerint gondoskodnak.
(3) Az költségvetési szervek költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért és a bevételek növeléséért – az alapfeladatok ellátásának biztosításával – a költségvetési szervek vezetői a felelősek.
(4) Az költségvetési szerv éves költségvetését a jóváhagyott önkormányzati finanszírozás és saját bevételeik terhére kötelesek úgy megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodása, teljesíthető legyen a kötelezően ellátandó feladatai.
(5) Az költségvetési szerv kifizetéseket csak a költségvetésben jóváhagyott célokra és feladatokra teljesíthet. Többletfeladat csak a források egyidejű biztosításával, az előirányzatok módosítását (felemelését) követően, a képviselőtestületi döntés után vállalható.
(6) Az önállóan működő költségvetési szerv előirányzatának a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó változtatását a Polgármester jogosult kezdeményezni a
Képviselő-testületnél.
(7) Az előirányzat-módosításokat a polgármester felhatalmazása alapján – a jegyző irányításával – a pénzügyi osztály készíti elő jóváhagyásra a polgármester, illetve a képviselő-testület részére.
(8) Az önkormányzati költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli többletbevétellét a képviselő-testület jóváhagyásával, a tényleges többletnek megfelelő összegű, saját hatáskörű előirányzat-módosítást a jóváhagyás után használhatja fel.
A képviselő-testület a többletbevételek költségvetési szerv hatáskörében felhasználható körét nem korlátozza.
A költségvetési szerv többletbevételei és azok felhasználásának előirányzatai a megküldött értesítések alapján, a megküldést követő, soron következő költségvetési rendelt-módosítás során kerülnek beépítésre a költségvetési szerv költségvetésébe.
13.§
(1) A Képviselőtestület a költségvetési szerve részére – az önkormányzati finanszírozását - a likviditási tervének megfelelően biztosítja. Ettől csak rendkívüli kifizetések esetén lehet eltérni.
(2) A költségvetés előirányzatainak módosítását – az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítéséig, december 31-ei hatállyal módosítja.
(3) A Képviselő-testület az évközben keletkezett saját bevételek többlete terhére történő előirányzat – átcsoportosítási jogát átruházza a polgármesterre azzal, hogy az éves felhasználás nem haladhatja meg az 5.000 e Ft-ot.
(4) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra a polgármester az alábbiak szerint jogosult:
a) A működési kiadások dologi kiadási előirányzatain belül, a feladatok közötti átcsoportosítást engedélyezheti. Új feladatokra csak a források egyidejű megjelölésével lehet átcsoportosítani.
b) Felhalmozási célú előirányzatotok esetében a képviselőtestület által már jóváhagyott fejlesztési feladatok és felújítási célok előirányzatai között 1 millió forint összegig az átcsoportosításokat engedélyezhet.
c) A költségvetési cél megvalósítása érdekében indokolt esetben jogosult a működési és a felhalmozási célú kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítások engedélyezésére.
(5) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról a polgármester a negyedévet követő költségvetési rendelet módosítás keretében köteles beszámolni.
(6) A Közös Önkormányzati Hivatal működési kiadásai és bevételei között – a meghatározott célok teljesítése mellett - a polgármester a kiadási előirányzatokat átcsoportosíthatja.
(7) A Képviselő-testület a tartalék terhére történő átcsoportosítás jogáról a 7. sz. mellékletben felsorolt feladatok vonatkozásában, a mellékletben megjelöltek szerint rendelkezik.
(8) A saját határkörben hozott döntések a későbbi években – a Képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb – többletkiadással nem járhatnak.
14. §
(1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról – ha az érdemi döntést igényel – a testület dönt a polgármester előterjesztésében, a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok miatti költségvetési rendelet módosításáról a Képviselő-testület a 12. § (2) bekezdésben foglalt módon dönt.
15. §
(1) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat – a jegyző ellenjegyzésének birtokában -, amelynek indokairól és a felhasznált összegről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
16. §
Önkormányzati biztost kell kirendelni, ha az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerv 30 napon túli tartozás állományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át, vagy a 150 millió Ft-ot, és e tartozását egy hónapon belül nem képes 30 nap alá szorítani.
III.
Vegyes rendelkezések
17. §.
- Pályázat alapján támogatásban részesülhetnek a helyi érdekeket képviselő és a városban működő egyesületek, alapítványok, valamint azon városi rendezvények, melyeket a Képviselőtestület támogat.
- A támogatások kiutalásának feltétele, hogy a támogatott és a támogató nevében eljáró között írásbeli megállapodás kerüljön megkötésre, amely megállapodás kiemelten kell, hogy tartalmazza a támogatott elszámolási kötelezettségét. A támogatott újabb támogatásra nem jogosult, amennyiben elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget.
- A Képviselőtestület a 8 órát meghaladó hivatalos külföldi tartózkodás esetén 40 EURO, négy óránál hosszabb, de 8 órát el nem érő hivatalos külföldi tartózkodás esetén 20 EURO napidíjat állapít meg.
- A külföldi kiküldetés elrendelésének és elszámolási rendjének megállapítására a Képviselőtestület a polgármestert hatalmazza fel. A polgármester külföldi kiküldetését a Képviselőtestület hagyja jóvá.
- A béren kívüli juttatásokról, azok igénybevételéről és feltétel rendszeréről a közszolgálati szabályzat rendelkezik. A közalkalmazottak és egyéb munkavállalók juttatásairól a munkaügyi szabályzat rendelkezik. A béren kívüli juttatások összege 2015. évben a költségvetési törvényben foglaltak szerint került megállapításra.
- A köztisztviselőket megillető illetmény-kiegészítés mértékét a "Közszolgálati tisztviselők jogviszonyáról" szóló rendeletben jóváhagyott mértékben állapítja meg.
- Az állami támogatás igényléséhez szolgáltatott adatok 3 %-nál nagyobb mértékű eltéréséért a költségvetési szerv vezetője a felelős.
- A Karos - Park Kft 2015. évi nettó 200 e Ft összeg feletti fejlesztési célú beszerzéseihez a Képviselő-testület előzetes jóváhagyása szükséges, ami egy évre előre is meghatározható.
18. §
(1) A lejárt követelés, térítési díj hátralékok behajtásáról az Önkormányzat esetében a polgármester, a költségvetési szervek esetében az a költségvetési szerv vezetője köteles intézkedni.
(2) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Önkormányzat esetében a Polgármester, a költségvetési szervek esetében az intézményvezető az alábbi esetekben saját hatáskörben engedélyezheti a meg nem térült követelések törlését:
a) a felszámolási eljárás alá vont szervezettel szemben fennálló meg nem térült követelés,
b) egyéb, végrehajtás során behajthatatlanná vált, valamint bírósági döntéssel alátámasztott behajthatatlan követelés,
c) a kisösszegű lejárt követeléseik körül azon követeléseik esetében, melyeknek érvényesítésével kapcsolatos költségei igazoltan meghaladják a követelés összegeit, vagy a követelés összege nem éri el a 100.000 Ft-ot, amennyiben az önkéntes teljesítésre történő felszólás eredménytelenül zárul több mint 5 éve.
IV.
Záró rendelkezések
19.§
(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2015. év során alkalmazni kell.
(2)Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az átmeneti gazdálkodásról szól 33/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.
Novák Ferenc Szabóné Dr. Csányi Marianna
polgármester jegyző
Záradék:
Kihirdetve:
Szabóné Dr. Csányi Marianna
jegyző
Zalakaros Város Önkormányzat Képviselőtestületének
1/2015. ( II.13.)
önkormányzati rendelete
a 2015. évi költségvetésről
Zalakaros Város Önkormányzat képviselőtestülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1 bekezdésében, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet 27.§ (1) és (2) bekezdésében kapott felhatalmazás, valamint a Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény rendelkezései alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) és g) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (3) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva Zalakaros Város Önkormányzata 2015. évi költségvetéséről és annak végrehajtási feladatairól a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§
A rendelet (a továbbiakban „R”) hatálya Zalakaros Város Képviselő-testületére, annak bizottságaira, az önkormányzatra, és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.
2. §
A költségvetés címrendje: az önkormányzat, az önkormányzati hivatal, valamint az önkormányzat költségvetési szerve külön egy-egy címet alkotnak.
A költségvetés bevételei és kiadásai
3.§[5]
(1) A Képviselőtestület az Önkormányzat 2015. évi költségvetésének főösszegét
1.731.679 eFt-ban
állapítja meg.
(2) A 2015. évi költségvetési bevételeinek összegét 1.568.411 eFt –ban hagyja jóvá, melynek jogcímei:
- működési célú támogatások államháztartáson belülről 603.877 eFt
- felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 491.101 eFt
- közhatalmi bevételek 340.000 eFt
- működési bevételek 92.167 eFt
- felhalmozási bevételek 3.881 eFt
- működési célú átvett pénzeszközök 18.616 eFt
- felhalmozási célú átvett pénzeszközök 18.769 eFt
(3) A 2015. évi költségvetési kiadások összegét 1.716.145 eFt-ban hagyja jóvá, melynek jogcímeit a (4), (5), és bekezdések tartalmazzák.
(4) Működési költségvetés kiadásai:
- személyi juttatások összege 276.018 eFt
- munkaadókat terhelő járulékok és szociális hj.-i adó 68.057 eFt
- dologi kiadások 509.772 eFt
- ellátottak pénzbeli juttatásai 12.128 eFt
- egyéb működési célú kiadások 185.420 eFt
ebből: véglegesen átadott pénzeszközök 114.720 eFt
működési célú kölcsön 16.000 eFt
elvonások, befizetések 1.597 eFt
tartalékok (működési célú, általános) 53.103 eFt
(5) Felhalmozási költségvetés kiadásai:
- beruházások 605.381 eFt
- felújítások 37.909 eFt
- egyéb felhalmozási célú kiadások 6.805 eFt
- tartalék felhalmozási célra 14.655 eFt
A beruházásokat, felújításokat feladatonként, az 5. számú melléklet, a fejlesztési célú pénzeszközátadást a 4/a. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
(6) A költségvetési hiány összegét 147.734 eFt-ban állapítja meg.
A költségvetési hiány 47. 734 eFt összegben belső finanszírozású, 100.000 eFt összegben külső finanszírozású.
A finanszírozási bevételek összegét 163.268 eFt-ban hagyja jóvá, melynek jogcímei:
2014. évi maradvány igénybevétele 63.268 eFt
Hitelfelvétel 100.000 eFt
A finanszírozási kiadások összegét 15.534 eFt-ban állapítja meg, melynek jogcíme:
2015. évi megelőlegezés visszafizetése 15.534 eFt
(7) A működési és felhalmozási célú bevételei és kiadási előirányzatokat, ezen belül a költségvetési és finanszírozási bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen a 2. számú melléklet tartalmazza.
(8) Az éves gazdálkodás során a gazdaságossági intézkedések eredményeként keletkező pénzügyi többleteket, illetve egyszeri bevételeket lehetőség szerint tartalékba kell helyezni, amelynek felhasználásáról a képviselőtestület határoz.
Költségvetési szervek létszáma
4. §[6]
(1) A Képviselőtestület az önkormányzat költségvetési létszám előirányzatát 128,6 főben állapítja meg, a 11. számú melléklet szerint.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal engedélyezett létszámkeretét - az állomány-tábla szerint - 29 főben, a Zalakarosi Óvoda és Bölcsőde létszámkeretét 28 főben, a Közösségi Ház és Könyvtár létszámkeretét 2,6 főben, egyéb önkormányzati létszámkeretet 4 főben hagyja jóvá, amelyből 1 fő választott tisztségviselő a 11. számú melléklet szerint.
(3) A közfoglalkoztatottak éves, átlagos létszám-előirányzatát: 65 főben állapítja meg.
Az önkormányzat bevételei
5.§
(1) A 3. § (1) bekezdésében megállapított bevételi főösszeg forrásonkénti megbontását az 1-3. számú mellékletek tartalmazzák.
(2) A megállapított bevételek közül az önkormányzat és a hozzá tartozó költségvetési szervek bevételeinek rovatonkénti, kormányzati funkciónkénti részletezését a rendelet 3/a. melléklete tartalmazza.
Az önkormányzat kiadásai
6.§
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei (ideértve a Közös Önkormányzati Hivatalt is) 2015. évi kiadási előirányzatait rovatonkénti, kormányzati funkciónkénti bontásban a 4. számú melléklet szerint állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzat működési és felhalmozási célú támogatásait, átadott pénzeszközeit a 4/a. számú mellékletben részletezettek szerint hagyja jóvá.
(3) Az önkormányzat által folyósított ellátások (szociális) részletezését a 4/b. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
Több éves kihatással járó feladatok
7.§
(1) A Képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 8. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi éves előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben a későbbi évekre jóváhagyott előirányzatokon belül a polgármester kötelezettséget vállalhat.
Finanszírozási célú pénzügyi műveletek
8.§
(1) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök befektetésére kincstárjegy és állampapír vásárlása, illetve betétbe történő lekötés formájában.
(2) A hitelműveletekkel kapcsolatos hatásköröket - értékhatártól függetlenül – át nem ruházható hatásköréből adódóan, a Képviselőtestület gyakorolja.
(3) A Képviselőtestület egyetért azzal, hogy szükség szerint a számlavezető pénzintézethez az önkormányzat folyószámla hitel kérelmet nyújtson be az átmenti likviditási hiányok kezelésére, a hitelkeret rendelkezésre állásához, a hitelszerződés aláírásához a Képviselőtestület hozzájárulása szükséges. A folyószámlahitel maximált összege 90.000 e Ft, a hitel lejáratának időpontja 2015. december 31.
Előirányzat felhasználási terv
9.§
Az év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet a 10. számú melléklet szerint fogadja el a Képviselő-testület.
Közvetett támogatások
10. §
A Képviselő-testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke, összege, illetőleg kedvezményezettje szerinti részletezettséggel a 9. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.
Európai Uniós Projektek
11.§
Az Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait a 6. számú melléklet szerint állapítja meg.
II.
A 2015. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
12.§
(1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás és a költségvetés szabályszerű végrehajtásáért a polgármester a felelős.
(2) A polgármester és a bizottságok a költségvetés végrehajtásáról meghatározott hatásköreik szerint gondoskodnak.
(3) Az költségvetési szervek költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért és a bevételek növeléséért – az alapfeladatok ellátásának biztosításával – a költségvetési szervek vezetői a felelősek.
(4) Az költségvetési szerv éves költségvetését a jóváhagyott önkormányzati finanszírozás és saját bevételeik terhére kötelesek úgy megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodása, teljesíthető legyen a kötelezően ellátandó feladatai.
(5) Az költségvetési szerv kifizetéseket csak a költségvetésben jóváhagyott célokra és feladatokra teljesíthet. Többletfeladat csak a források egyidejű biztosításával, az előirányzatok módosítását (felemelését) követően, a képviselőtestületi döntés után vállalható.
(6) Az önállóan működő költségvetési szerv előirányzatának a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó változtatását a Polgármester jogosult kezdeményezni a
Képviselő-testületnél.
(7) Az előirányzat-módosításokat a polgármester felhatalmazása alapján – a jegyző irányításával – a pénzügyi osztály készíti elő jóváhagyásra a polgármester, illetve a képviselő-testület részére.
(8) Az önkormányzati költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli többletbevétellét a képviselő-testület jóváhagyásával, a tényleges többletnek megfelelő összegű, saját hatáskörű előirányzat-módosítást a jóváhagyás után használhatja fel.
A képviselő-testület a többletbevételek költségvetési szerv hatáskörében felhasználható körét nem korlátozza.
A költségvetési szerv többletbevételei és azok felhasználásának előirányzatai a megküldött értesítések alapján, a megküldést követő, soron következő költségvetési rendelt-módosítás során kerülnek beépítésre a költségvetési szerv költségvetésébe.
13.§
(1) A Képviselőtestület a költségvetési szerve részére – az önkormányzati finanszírozását - a likviditási tervének megfelelően biztosítja. Ettől csak rendkívüli kifizetések esetén lehet eltérni.
(2) A költségvetés előirányzatainak módosítását – az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítéséig, december 31-ei hatállyal módosítja.
(3) A Képviselő-testület az évközben keletkezett saját bevételek többlete terhére történő előirányzat – átcsoportosítási jogát átruházza a polgármesterre azzal, hogy az éves felhasználás nem haladhatja meg az 5.000 e Ft-ot.
(4) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra a polgármester az alábbiak szerint jogosult:
a) A működési kiadások dologi kiadási előirányzatain belül, a feladatok közötti átcsoportosítást engedélyezheti. Új feladatokra csak a források egyidejű megjelölésével lehet átcsoportosítani.
b) Felhalmozási célú előirányzatotok esetében a képviselőtestület által már jóváhagyott fejlesztési feladatok és felújítási célok előirányzatai között 1 millió forint összegig az átcsoportosításokat engedélyezhet.
c) A költségvetési cél megvalósítása érdekében indokolt esetben jogosult a működési és a felhalmozási célú kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítások engedélyezésére.
(5) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról a polgármester a negyedévet követő költségvetési rendelet módosítás keretében köteles beszámolni.
(6) A Közös Önkormányzati Hivatal működési kiadásai és bevételei között – a meghatározott célok teljesítése mellett - a polgármester a kiadási előirányzatokat átcsoportosíthatja.
(7) A Képviselő-testület a tartalék terhére történő átcsoportosítás jogáról a 7. sz. mellékletben felsorolt feladatok vonatkozásában, a mellékletben megjelöltek szerint rendelkezik.
(8) A saját határkörben hozott döntések a későbbi években – a Képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb – többletkiadással nem járhatnak.
14. §
(1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról – ha az érdemi döntést igényel – a testület dönt a polgármester előterjesztésében, a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok miatti költségvetési rendelet módosításáról a Képviselő-testület a 12. § (2) bekezdésben foglalt módon dönt.
15. §
(1) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat – a jegyző ellenjegyzésének birtokában -, amelynek indokairól és a felhasznált összegről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
16. §
Önkormányzati biztost kell kirendelni, ha az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerv 30 napon túli tartozás állományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át, vagy a 150 millió Ft-ot, és e tartozását egy hónapon belül nem képes 30 nap alá szorítani.
III.
Vegyes rendelkezések
17. §.
- Pályázat alapján támogatásban részesülhetnek a helyi érdekeket képviselő és a városban működő egyesületek, alapítványok, valamint azon városi rendezvények, melyeket a Képviselőtestület támogat.
- A támogatások kiutalásának feltétele, hogy a támogatott és a támogató nevében eljáró között írásbeli megállapodás kerüljön megkötésre, amely megállapodás kiemelten kell, hogy tartalmazza a támogatott elszámolási kötelezettségét. A támogatott újabb támogatásra nem jogosult, amennyiben elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget.
- A Képviselőtestület a 8 órát meghaladó hivatalos külföldi tartózkodás esetén 40 EURO, négy óránál hosszabb, de 8 órát el nem érő hivatalos külföldi tartózkodás esetén 20 EURO napidíjat állapít meg.
- A külföldi kiküldetés elrendelésének és elszámolási rendjének megállapítására a Képviselőtestület a polgármestert hatalmazza fel. A polgármester külföldi kiküldetését a Képviselőtestület hagyja jóvá.
- A béren kívüli juttatásokról, azok igénybevételéről és feltétel rendszeréről a közszolgálati szabályzat rendelkezik. A közalkalmazottak és egyéb munkavállalók juttatásairól a munkaügyi szabályzat rendelkezik. A béren kívüli juttatások összege 2015. évben a költségvetési törvényben foglaltak szerint került megállapításra.
- A köztisztviselőket megillető illetmény-kiegészítés mértékét a "Közszolgálati tisztviselők jogviszonyáról" szóló rendeletben jóváhagyott mértékben állapítja meg.
- Az állami támogatás igényléséhez szolgáltatott adatok 3 %-nál nagyobb mértékű eltéréséért a költségvetési szerv vezetője a felelős.
- A Karos - Park Kft 2015. évi nettó 200 e Ft összeg feletti fejlesztési célú beszerzéseihez a Képviselő-testület előzetes jóváhagyása szükséges, ami egy évre előre is meghatározható.
18. §
(1) A lejárt követelés, térítési díj hátralékok behajtásáról az Önkormányzat esetében a polgármester, a költségvetési szervek esetében az a költségvetési szerv vezetője köteles intézkedni.
(2) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Önkormányzat esetében a Polgármester, a költségvetési szervek esetében az intézményvezető az alábbi esetekben saját hatáskörben engedélyezheti a meg nem térült követelések törlését:
a) a felszámolási eljárás alá vont szervezettel szemben fennálló meg nem térült követelés,
b) egyéb, végrehajtás során behajthatatlanná vált, valamint bírósági döntéssel alátámasztott behajthatatlan követelés,
c) a kisösszegű lejárt követeléseik körül azon követeléseik esetében, melyeknek érvényesítésével kapcsolatos költségei igazoltan meghaladják a követelés összegeit, vagy a követelés összege nem éri el a 100.000 Ft-ot, amennyiben az önkéntes teljesítésre történő felszólás eredménytelenül zárul több mint 5 éve.
IV.
Záró rendelkezések
19.§
(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2015. év során alkalmazni kell.
(2)Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az átmeneti gazdálkodásról szól 33/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.
Novák Ferenc Szabóné Dr. Csányi Marianna
polgármester jegyző
Záradék:
Kihirdetve:
Szabóné Dr. Csányi Marianna
jegyző
7/2015. (V.1.) sz. ör. 1. §-a módosította.
14/2015. (VI.19.) sz. ör. 1. §-a módosította.
Módosította 16/2015. (VIII.01.) sz. ör.
17/2015. (IX.11.) ör. módosította
20/2015. (XI.13.) ör. módosította
20/2015. (XI.13.) ör. módosította