Zalakaros Város Képviselő-testületének 25/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelete

A Képviselőtestület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 31/2014.(XI.27.) számú önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 11. 23- 2019. 11. 23

Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének

25/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelete

A Képviselőtestület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 31/2014.(XI.27.) számú önkormányzati rendelet módosításáról


Zalakaros Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a Képviselőtestület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról a következőket rendeli el:


  1. §


A Képviselőtestület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 31/2014.(XI.27.) számú önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SZMSZ) 2.§ (2) bekezdés az alábbiak szerint módosul:

Az SZMSZ 2.§ (2) A képviselőtestület tagjainak névsorát e rendelet 1. függeléke tartalmazza.



  1. §


(1) Az SZMSZ 3. § (4) af) pontját hatályon kívül helyezi.



(2) Az SZMSZ 3.§ (6) c.) pontja az alábbiak szerint módosul:


„3.§ (6) c.) pont: Az egészségügyi alapellátást egyrészt az Önkormányzattal háziorvosi feladatok ellátása vállalkozási formában szerződést kötött háziorvos biztosítja, továbbá a fogorvosi alapellátásról társulásos formában és a háziorvosi ügyeleti ellátásról az a szolgáltatást igénybe vevő önkormányzatokkal kötött feladatellátási szerződés alapján gondoskodik.”



(3) Az SZMSZ 3.§ (6) e) pontja az alábbiak szerint módosul:


3”.§ (6) e.) pont: az intézményi villamos energia és a közvilágítás szolgáltatást az önkormányzat által vásárolt villamos energia szállításával az E.ON Energiakereskedelmi Kft. biztosítja.”



  1. §


(1) Az SZMSZ 4.§ (1) bekezdés helyébe az alábbi rendelkezés lép:


4.§ (1) Az Önkormányzat jogállását az Mötv. 2.§ -9. §-a határozza meg.


(2) Az SZMSZ 4.§ (10) bekezdés az alábbiak szerint módosul:

„4.§ (10) – „Gránit Zrt. vezérigazgatója” szövegrész helyébe a „Zalakarosi Fürdő Zrt.” szövegrész lép.”


4.§


  1. Az SZMSZ 8.§ (3) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


„8.§ (3) A polgármester és a képviselők megválasztásukat követő – a választás eredményének jogerőssé válásától számított - 5 munkanapon belül átveszik megbízó levelüket, majd az alakuló ülésen, illetve a – időközi választás esetén – megválasztásukat követő első ülésen ünnepélyes esküt tesznek és aláírják az eskü szövegét.”


(2) Az SZMSZ 8.§ (6) bekezdése h-j pontjai az alábbiak szerint módosulnak:


„8.§ (6) bekezdése h-j pontjaiban szereplő „az alpolgármesterek” szövegrész helyébe „az alpolgármester” szövegrész lép.”

             5.§


Az SZMSZ 12.§ (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„12.§ (2) „Vállalkozók helyi egyesületének elnöke” szövegrész helyébe „Zalakarosi Vállalkozók Szövetségének elnöke” szövegrész lép

6.§.


Az SZMSZ 13. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


„13.§ (4). Hatályon kívül helyezi a” a helyi kábeltévében 48 órán belül” szövegrészt, és „a zárt ülési határozatokat a képviselőtestületi ülés levetítését követően ismertetni kell” szövegrészt.



   7.§



Az SZMSZ 18.§ (9) b) pontja az alábbiak szerint módosul:


 „.18.§ (9) b) pontja „7 nappal” szövegrész helyébe „14 nappal” szövegrész lép.”



  8. §


Az SZMSZ 20.§(4) bekezdés az alábbiak szerint módosul:

„20.§(4). Ha az interpelláció benyújtására a Képviselőtestület ülését megelőzően legalább 8 nappal sor került, úgy arra az ülésen kell érdemi választ adni, 8 napon belül benyújtott interpelláció megválaszolása írásban is történhet a polgármester döntése alapján.”



9. §


Az SZMSZ 21.§(1) bekezdés az alábbiak szerint módosul:

Az SZMSZ 21.§ (1) bekezdés „alpolgármesterek” szövegrész helybe „alpolgármester” szövegrész lép



10. §


Az SZMSZ 24.§(7) bekezdés c) pontja az alábbiak szerint módosul:

„24.§ (7) c) pont: Rendzavarás esetén figyelmeztetésben részesíti a rendbontót. Amennyiben a rendzavarás a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi az ülést határozott időre félbeszakíthatja.”


11.§


Az SZMSZ 33.§ (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


„33.§ (1) A titkos szavazás lebonyolításában a Humánpolitikai és Ügyrendi Bizottság vesz részt.”


12. §


Az SZMSZ 41.§ (3) bekezdését hatályon kívül helyezi.


13. §


Az SZMSZ 47.§ (1) bekezdése jelen rendelet-módosítás 3. sz. melléklete szerinti tartalommal alábbiak szerint módosul:


„47.§(1) A bizottságok tagjainak névsorát az SZMSZ 2. sz. függeléke tartalmazza. A részletszabályokat az SZMSZ rendelkezéseivel összhangban az ügyrendjükben állapítják meg.


14.§


Az SZMSZ 52.§ (2) bekezdése e) pontja az alábbiak szerint módosul:


„ SZMSZ 52.§ (2) e)  ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait, dönt a külföldi delegációban résztvevők személyéről.



15. §


Az SZMSZ 53.§ (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„53.§ (2) „Gránit Zrt.” szövegrész helyébe a „Zalakarosi Fürdő Zrt.” szövegrész lép.”



16. §


Az SZMSZ 54.§ (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

54.§ (1) Hatályon kívül helyezi az „MSZ EN ISO 14001:2005. szabvány” szövegrészt.


17. §


Az SZMSZ 56.§ (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


56.§ (2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség együttes betöltetlensége, illetve tartós távolléte, akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat legfeljebb 6 hónapra a megfelelő szakképzettséggel rendelkező pénzügyi osztályvezető látja el.


18.§


Az SZMSZ az alábbi XIII. fejezettel egészül ki:


XIII. FEJEZET

Az önkormányzat és a kisebbségi önkormányzat kapcsolatai

64. § (1) Az önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat jogainak gyakorlásához a jogszabályi keretek között nyújt segítséget.

(2) A német nemzetiségi önkormányzat megnevezését, tagjainak jegyzékét saját hatáskörben hozott határozattal állapítja meg és a települési önkormányzattal kötött együttműködési megállapodásban foglaltaknak megfelelően működik. Az együttműködési megállapodás a rendelet 9. sz. mellékletét képezi, amely tartalmazza, hogy a városi önkormányzat a helyi nemzetiségi önkormányzat részére biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról a nemzetiségek jogairól szóló törvény alapján.

(3) A nemzetiségi önkormányzatot a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben és az Mötv.-ben meghatározott jogosítványok illetik meg.

(4)  A nemzetiségi önkormányzat képviseletére jogosult személy tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testület ülésein.

(5)  A nemzetiségi önkormányzat elnökét a nemzetiséget érintő ügyekben megilleti az interpelláció és a kérdés-feltevés joga.

(6)   A nemzetiségi önkormányzat költségvetését a települési önkormányzat költségvetése tartalmazza. A költségvetés és beszámoló tervezetét a jegyző készíti elő, a nemzetiségi önkormányzat határozatát a nemzetiségi önkormányzat elnöke továbbítja a polgármesternek.

                                                          

19. §


(1) Az SZMSZ.2 sz. melléklet I. rész Gazdasági Bizottság feladat- és hatásköre jelen rendelet 1. sz. melléklete szerinti tartalommal módosul

(2) Az SZMSZ 2. sz. melléklet II. rész Humánpolitikai és Ügyrendi Bizottság feladat- és hatásköre jelen rendelet 1. sz. melléklete szerinti tartalommal módosul.



Záró rendelkezések


Jelen rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba és hatálybalépését követő napon hatályát veszti.



Novák Ferenc                                                                 Szabóné dr. Csányi Marianna

polgármester                                                                                    jegyző



Kihirdetve: 2019. november 22.


     Szabóné dr. Csányi Marianna

                                                                                                                     jegyző




  1. sz. melléklet a 25/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelethez


  1. sz. melléklet a 31/2014.(XI.27.) számú önkormányzati rendelethez


I.

Gazdasági Bizottság feladat- és hatásköre

    1. Állást foglal és véleményezi az éves költségvetésről, és zárszámadásról.
    2. Előkészíti a Képviselőtestület költségvetési döntéseit
    3. Megvitatja és véleményezi az Önkormányzat gazdasági koncepcióját, a költségvetési előirányzatok teljesítését, a pót-előirányzati igényeket, a Képviselőtestület elé kerülő pénzügyi jelentéseket, előterjesztéseket, javaslatokat, a Képviselőtestület vállalkozásainak pénzügyi vonatkozású várható kiadásait, az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásról szóló féléves, éves beszámoló tervezetét
    4. Véleményezi az önkormányzat éves költségvetési rendelet-tervezetét, annak módosítására vonatkozó rendelet-tervezeteket, közreműködik az egyes intézményekkel kapcsolatos költségvetések egyeztetésében.
    5.  Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulására
    6. Vizsgálja az önkormányzati hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát
    7. Ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket Zalakaros Város Önkormányzat a mindenkori költségvetési rendeletében részére meghatároz.
    8. Részt vesz a gazdálkodással kapcsolatos rendelet-tervezetek előkészítésében.
    9. Részt vesz az önkormányzat gazdasági szerepvállalásával, valamint az önkormányzati vagyon hasznosításával kapcsolatos döntések előkészítésében.
    10. Javaslatot tesz kötvénykibocsátásra, közösségi célú alapítvány; létrehozására, alapítványi forrás átvételére, átadására.
    11. A bizottság véleményezi az Önkormányzat által benyújtandó EU-s pályázatokról szóló előterjesztéseket.
    12. Véleményezi az önkormányzati tulajdonú ingatlan hasznosítására vonatkozó pályázat kiírását és elbírálását és az erre vonatkozó pályázati szerződést.
    13. Állást foglal – a polgármester felkérésére – a költségvetésben tervezett, részben vagy egészben állami forrásból megvalósuló beruházások szükségességéről, a teljesítés üteméről, tapasztalatairól.
    14. Ellenőrzi a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését. A vizsgálat során tapasztalt megállapításait haladéktalanul közli a képviselő-testülettel. Ha a testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, a vizsgálati jegyzőkönyvét az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek.
    15. Ellenőrzi a meghatározott célra biztosított pénzeszközök felhasználását.
    16. Ellenőrzi az intézményekre és feladatokra jutó költségvetési előirányzatok és ezek terhére vállalt kötelezettségek összhangját.
    17. Véleményezi, beszámoltatja és ellenőrzi az önkormányzati érdekeltségű vállalkozások gazdálkodását, javaslatot tesz a szükséges intézkedések megtételére.
    18. Véleményt nyilvánít önkéntes feladat vállalása vagy annak megszüntetése előtt.
    19. Részt vesz a helyi adókoncepció előkészítésében.
    20. Havi rendszerességgel vizsgálja az adóbehajtást, illetve az adók módjára behajtandó köztartozások állását a Pénzügyi Osztály által készített kimutatás alapján.
    21. Véleményezi a városépítés komplex fejlesztési koncepcióját, figyelemmel a regionális és országos összefüggésekre és részt vesz annak kidolgozásában.
    22. Figyelemmel kíséri, és javaslataival segíti a város gazdaságának fejlesztését meghatározó programok kialakítását.
    23. Feladatkörében közreműködik a városfejlesztéssel, városrendezéssel, üzemeltetéssel kapcsolatos feladattervek összeállításában, beruházási felújítási feladat előkészítésében és végrehajtásában.
    24. Véleményezi a városfejlesztési célú önkormányzati ingatlanokkal kapcsolatos befektetéseket
    25. Véleményezi a területfejlesztési és területrendezési (úgy, mint regionális, agglomerációs, kistérségi, megyei, valamint városfejlesztési, közlekedésfejlesztési, infrastrukturális stb.) koncepciókat, programokat, terveket.
    26. Közreműködik a környezetvédelemhez, természetvédelemhez, város-, és műemlékvédelemhez kapcsolódó helyi rendelettervezetek, határozati javaslatok kialakításában, és azokat döntésre a testület elé terjeszti.
    27. Véleményezi a városüzemeltetéshez kapcsolódó helyi rendeleteket, képviselő-testületi határozatokat, és azokat a testület elé terjeszti.
    28. Véleményezi a városüzemeltetéshez kapcsolódó helyi rendeleteket, képviselő-testületi határozatokat, és azokat a testület elé terjeszti.
    29. Aktualizálja a város környezetvédelmi programját, környezet-egészségügyi és környezetnevelési feladatokkal kiegészíti, közreműködik a program időarányos beszámolójának, illetve feladattervének összeállításában, és azokat elfogadásra a képviselő-testület elé terjeszti.
    30. Javaslatot tesz a helyi jelentőségű természeti, építészeti, városképi értékek védetté nyilvánítására és megszüntetésére.
    31. Figyelemmel kíséri a helyi jelentőségű természeti, építészeti, városképi értékek megóvását, megőrzését, javaslatot tesz azok fenntartására, helyreállítására, valamint ezek támogatására.
    32. Véleményezi a védett természeti területen a védelmet érintő beavatkozást.
    33. Véleményezi a városüzemeltetést kiszolgáló intézmények, gazdasági társaságok alapítására, működtetésére, megszüntetésére vonatkozó előterjesztéseket.
    34. Véleményezi az idegenforgalom fejlesztéséről szóló koncepciókat, javaslatot tesz azok megvalósítására.
    35. Kapcsolatot tart a Turisztikai Egyesülettel
    36. Véleményezi a városi díjak odaítéléséről szóló előterjesztést.
    37. Figyelemmel kíséri, véleményezi, és javaslataival elősegíti a városüzemeltetéshez kapcsolódó növényvédelmi, parkosítási és állategészségügyi önkormányzati feladatok ellátását.
    38. Javaslatot tesz a város tulajdonában, használatában lévő külterületi mezőgazdasági földek hasznosítási módjára.
    39. Véleményezi a közterületek értékesítésével kapcsolatos előterjesztéseket.
    40. Véleményezi az utcanév változásokkal kapcsolatos előterjesztéseket.
    41. Javaslatot tesz a Képviselők tiszteletdíjára és költségtérítésére.
    42. Feladatkörében javaslatot tesz a költségvetés intézményekre és tevékenységekre való lebontására.
    43. A polgármester felkérése alapján részt vesz a költségvetési támogatás felhasználását célzó ellenőrzésekben.
    44. Javaslatot tesz a városban felállítandó köztéri műalkotásokról, a költségvetési kihatásaival együtt.
    45. A városban lévő építési és felújítási munkákkal kapcsolatos ideiglenes közlekedési rendet véleményezi, valamint rendszeresen figyelemmel kíséri az építési és felújítási munkákat.


A képviselő-testület által a bizottságra átruházott hatásköröket tartalmazó rendeletek



- 10/2004. (IV.21.) Ör. 1. § /6/ bek. A kitüntető cím, valamint díjak alapításáról és

adományozásáról

                                               - a kitüntetésre javaslatot tesz

- 14/2005. (VI.10.) Ör. 5. § /3/ bek. Környezetvédelmi alapról

                                                           - javaslatot tesz a környezetvédelmi alapra

- 27/2005. (XII.16.) Ör. 10. § /8/ bek. Épített környezet értékeinek helyi védelméről

                                                           - támogatás odaítéléséről javaslat


II.

Humánpolitikai és ügyrendi bizottság feladat- és hatásköre




  1. Vizsgálja a képviselő-testületi tagok összeférhetetlenségi ügyeit.
  2. Vizsgálja a képviselő-testületi tagok jogainak, kötelezettségeinek érvényesülését.
  3. A méltatlanság bármely képviselő által történt indítványozása esetén, annak megállapítását kezdeményezi a képviselő-testületnél.
  4. Előkészíti a jegyzővel együtt, és a polgármester a képviselő-testület elé terjeszti a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatát.
  5. Ellenőrzi a képviselő-testület és szervei jogszerű működését; az SZMSZ előírásainak megsértése esetén intézkedéseket kezdeményezhet az illetékes szervnél a jogszerű működés helyreállítása érdekében.
  6. Ellátja a képviselő-testület hatáskörébe tartozó fegyelmi ügyek előkészítését.
  7. Javaslatot tesz a polgármester illetményére; illetményének emelésére és egyéb juttatásaira.
  8. Nyilvántartja és ellenőrzi a képviselők vagyonnyilatkozatait, valamint előkészíti a képviselő-testület felé a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos döntéseket.
  9. Ellátja a titkos szavazás lebonyolításában törvényes feltételeinek biztosításával kapcsolatos feladatokat és a szavazatszámlálást
  10. Véleményezi a rendelet-tervezeteket.
  11. Vizsgálja a képviselő-testület határozatainak, rendeleteinek végrehajtását.
  12. Javaslatot tesz – ha az önkormányzat feladatainak ellátása szükségessé teszi – a képviselő-testület felé az önkormányzati rendeletalkotás előkészítésének a képviselő-testület munkatervében meghatározott rendjétől való eltérésre.
  13. Zalakaros Város Önkormányzatának a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázatokkal kapcsolatos eljárás lefolytatásának rendjéről szóló szabályzat 5. pontja alapján: benyújtott pályázatok véleményezése, 8. pontja alapján: „B” típusú pályázatokat benyújtó hallgatók szociális rászorultságának felülvizsgálata 
  14. Részt vesz az önkormányzat szociálpolitikai, egészségügyi és sport koncepciójának elkészítésében.
  15. Véleményezi az önkormányzat ifjúsági programját, távlati fejlesztési célkitűzéseit.
  16. Az ifjúsági feladatok gyakorlati végrehajtása során kapcsolatot tart és igény szerint együttműködik a városi ifjúsági képviseleti szervekkel, egyházzal, valamint szakmai szervezetekkel.
  17. Figyelemmel kíséri a szakterületéhez tartozó intézkedéseinek gyakorlati végrehajtását és ezen feladatokra fordítható költségvetési pénzeszközök célirányos felhasználását.
  18. Részt vesz a szociális és családvédelmi, valamint egészségügyi intézmények szakmai tevékenységének ellenőrzésében.
  19. Előkészíti a szociálpolitikához, a gyermek- és ifjúságvédelemhez, sport valamint az egészségügyhöz kapcsolódó képviselő-testületi rendelet- és határozat-tervezeteket.
  20. Segíti az önkormányzat együttműködését a karitatív szervezetekkel a szociális, gyermek- és ifjúságvédelmi kérdésekben.
  21. Részt vesz a szociális és egészségügyi ellátás helyzetének elemzésében, és megteszi a szükséges intézkedéseket.
  22. Az egészségügyi és szociális intézmények létesítésével, ellátottságával; átcsoportosításokkal, megszüntetésekkel; az ellátás színvonalának alakulásával, valamint éves beszámolóival kapcsolatos testületi anyagokat véleményezi.
  23. Előkészíti a szociális törvénnyel kapcsolatos támogatási rendszer testületi döntéseit.
  24. Közreműködik a sportrendezvények – különösen a város sportélete, iskolai és tömegsportja - szervezésében.
  25. A sport feladatok gyakorlati végrehajtása során kapcsolatot tart és igény szerint együttműködik a nem önkormányzati fenntartású intézményekkel, egyházakkal, valamint szakmai szervezetekkel.
  26. Közreműködik a bizottság elnöke vagy az általa kijelölt bizottsági tag a mindenkori hatályos vagyonrendelet szerint az önkormányzat vagyonát érintő pályázatok formai érvényességének elbírálásában.
  27. Ellenőrzi és vizsgálja a képviselő-testület elé kötelezően előterjesztendő szerződéseket és vizsgálni jogosult minden egyéb megállapodást, amit az önkormányzat harmadik személlyel köt.
  28. Figyelemmel kíséri a jegyző közreműködésével az önkormányzatot érintő peres eljárásokat. Rendszeresen nyomon követi a jelentősebb peres eljárások menetét, valamint a jogi útra terelt kintlévőségek behajtásának aktuális helyzetét.
  29. Véleményezi a művészeti, tudományos és közművelődési feladatokkal összefüggő koncepciókat.
  30. Véleményezi az intézmények alapítására, fejlesztésére, tevékenységi körének változására, megszüntetésére irányuló előterjesztéseket.
  31. Szakterületén véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó intézményvezetői kinevezéssel, felmentéssel kapcsolatos előterjesztéseket.
  32. Véleményezi a testvérvárosi kapcsolatok, kulturális rendezvények szervezését.
  33. Véleményezi a hatáskörébe tartozó kulturális feladatot ellátó szervezet középtávú és éves szakmai terveit és ezek teljesítéséről szóló beszámolóit.
  34. A közművelődési feladatok gyakorlati végrehajtása során kapcsolatot tart és igény szerint együttműködik a nem önkormányzati fenntartású intézményekkel, egyházakkal, valamint szakmai szervezetekkel.
  35. Véleményezi a városi díjak odaítéléséről szóló előterjesztést.
  36. Véleményezi az önkormányzat támogatásával megjelenő Karosi Krónika c. lappal kapcsolatos előterjesztéseket.
  37. Javaslatokat tesz a polgármester útján a rendészeti szerveknek a közrendi és közbiztonsági feladatok hatékonyabb ellátására.
  38. Részt vesz a Zalakarosi Rendőrőrssel, a Nagykanizsai Városi Rendőrkapitánysággal és a Helyi Polgárőrséggel való együttműködés kialakításában.
  39. Véleményezi a rendőrkapitány éves írásos tájékoztatóját a helyi közbiztonság megszilárdítása érdekében végzett tevékenységéről.
  40. Aktualizálja a város környezetvédelmi programját, környezet-egészségügyi és környezetnevelési feladatokkal kiegészíti.
  41. Közreműködik a környezetvédelemhez, természetvédelemhez, város-, és műemlékvédelemhez kapcsolódó helyi rendelettervezetek, határozati javaslatok kialakításában, és azokat döntésre a testület elé terjeszti.
  42. Együttműködik a városban működő különböző környezetvédelmi, természet-, és állatvédelmi egyesületekkel, csoportokkal, a falugazdászokkal, a mezőgazdasági termelők szervezeteivel.

A képviselő-testület által a bizottságra átruházott hatásköröket tartalmazó rendeletek


      

- 7/1999. (III.24.) Ör. 14. § /5/C/ bek.         Helyi közművelődésről

                                                                      - támogatásra javaslatot készít

- 6/2003. (IV.25.) Ör. 5. § /1/C/ bek.           A lakáscélú támogatásról

                                                                       - rászorultság vizsgálata

- 10/2004. (IV.21.) Ör. 1. § /6/ bek.             Kitüntető cím, valamint díjak         

                                                                  alapításáról és adományozásáról

                                                                    - a kitüntetésre javaslatot tesz

   - 14/2005. (VI.10.) Ör. 5. § /3/ bek.              Az önkormányzati környezetvédelmi alapról

                                                                         - pályázatokról dönt



  1. sz. melléklet a 25/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelethez

9. sz. melléklet a 31/2014.(XI.27.) számú önkormányzati rendelethez


EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS

amely létrejött egyrészről Zalakaros Város Önkormányzat (8749 Zalakaros, Gyógyfürdő tér 1. képviseletében eljár: Novák Ferenc polgármester) a továbbiakban: Települési önkormányzat,

másrészről Zalakaros Város Német Nemzetiségi Önkormányzata (8749 Zalakaros, Zrínyi u. 2. képviseletében eljár: Dr. Szabados Gyula elnök) a továbbiakban Nemzetiségi önkormányzat (a továbbiakban együtt: felek) között alulírott helyen és időben az alábbi feltételekkel:

Zalakaros Város Önkormányzata és Zalakaros Város Német Nemzetiségi Önkormányzata a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. §-a (továbbiakban: Nj. tv.), valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 6/C. § (2) bekezdés b) pontja (továbbiakban: Áht.) alapján a Nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételei biztosításáról, a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról, valamint a Nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával, elszámolási és nyilvántartási rendjével kapcsolatban az alábbiakban állapodnak meg.


I. Általános rendelkezések


1. A Települési önkormányzat a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatokat a Zalakarosi Közös Önkormányzati Hivatal (8749 Zalakaros, Gyógyfürdő tér 1.) (továbbiakban: KÖH) útján biztosítja, ennek körében:

a) biztosítja a helyi nemzetiségi önkormányzat részére havonta igény szerint, de legalább 32 órában, az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiség ingyenes használatát, a Zalakaros Zrínyi u. 2. szám alatt található irodában. A helyiséghez, továbbá a helyiség infrastruktúrájához kapcsolódó rezsiköltségek és fenntartási költségek viselésével;

b) biztosítja az önkormányzat működéséhez (a testületi, tisztségviselői, képviselői feladatok ellátásához) szükséges tárgyi és személyi feltételeket;

c) gondoskodik a testületi ülések előkészítéséről (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása);

d) gondoskodik a testületi döntések és a tisztségviselők döntéseinek előkészítéséről, a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatok ellátásáról;

e) gondoskodik a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátásáról; és

f) a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatának biztosítása, és

g) az a)–f ) pontban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségek viselése a helyi nemzetiségi önkormányzat tagja és tisztségviselője telefonhasználata költségeinek kivételével.”


1.1. A Települési önkormányzat biztosítja, hogy a Nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi ülésein a jegyző, vagy megbízottja a Települési önkormányzat megbízásából és képviseletében részt vesz és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel.

1.2. A Nemzetiségi önkormányzat a használt javakat csak alapfeladatának ellátásához szükséges mértékben veheti igénybe, azokat a rendes és ésszerű gazdálkodás szabályai szerint, a jó gazda gondosságával kezelheti.

1.3. A Nemzetiségi önkormányzat a használat jogát másnak semmilyen formában nem engedheti át.

1/d. A Települési önkormányzat célhoz rendelten elszámolási kötelezettséggel támogatást biztosíthat a Nemzetiségi önkormányzat részére. A Települési önkormányzat rögzíti, a támogatás nem irányulhat a Nemzetiségi önkormányzat általános működési kiadásainak - Nemzetiségi önkormányzati tisztségviselők személyi juttatásainak ezek járulékainak, telefonhasználat költségeinek – finanszírozására.


II. A Nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos rendelkezések

2. A költségvetés elkészítésének, elfogadásának és módosításának rendje

2.1 A Nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának elkészítése

A Nemzetiségi önkormányzat költségvetésének összeállítására a költségvetési törvényből adódó részletes információk megismerése után kerül sor. A pénzügyi osztályvezető által kijelölt pénzügyi ügyintéző szakmai segítséget nyújt a költségvetés összeállításához.

A Nemzetiségi önkormányzat – figyelembe véve a várható éves bevételeit (a nemzetiségi önkormányzatok működésének általános támogatásával együtt) - elkészíti éves költségvetése eredeti előirányzatait. Bevételeknél forrásonként, kiadásoknál kiemelt előirányzatonként.

A Nemzetiségi önkormányzat elnöke a közös önkormányzati hivatal által előkészített költségvetési határozat-tervezetet a központi költségvetésről szóló törvény kihirdetését követő negyvenötödik napig nyújtja be a testületnek.

A költségvetési határozatnak tartalmaznia kell a Nemzetiségi önkormányzat költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban, a működési és felhalmozási célú bevételeket és kiadásokat, egymástól elkülönítetten, a külön jogszabályban meghatározott rend szerint. A Nemzetiségi önkormányzat elemi költségvetését a Nemzetiségi önkormányzat hagyja jóvá. A Nemzetiségi önkormányzat évente egyszer, legkésőbb a költségvetési határozat elfogadásáig határozatban állapítja meg a Stabilitási tv. 45. § (1) bekezdés a.) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeinek, valamint a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek a költségvetési évet követő három évre várható összegét.

A Nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatát úgy fogadja el, és erről információt a pénzügyi ügyintézőnek úgy szolgáltat, hogy az a költségvetésével kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének határidőben eleget tudjon tenni.

A Nemzetiségi önkormányzat önálló elemi költségvetést készít.

Zalakaros Város Önkormányzata a Nemzetiségi önkormányzat költségvetésére vonatkozóan nem rendelkezik döntési jogosultsággal.

2.2 A költségvetési előirányzatok módosításának elfogadási rendje

A Nemzetiségi önkormányzat év közben gondoskodik előirányzatának módosításáról. Ez vonatkozhat az elért bevételi többletből (pályázaton elnyert összegek, kamatbevételek, pénzmaradvány, központosított és egyéb támogatások stb.) a kiadási előirányzatok felemelésére, illetve a kiemelt kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra.

Az előirányzat átcsoportosításáról a Nemzetiségi önkormányzat határozattal dönt. Az előirányzat módosítást az eredeti költségvetési határozattal azonos szerkezetben kell elfogadni, módosítás esetén egyértelműen megjelölve, hogy melyik előirányzat milyen mértékben módosult. A Nemzetiségi önkormányzat határozatának hiányában az előirányzatok nem módosíthatók.

3. A költségvetési gazdálkodás bonyolításának rendje

3.1 A Nemzetiségi önkormányzat számlái

A Nemzetiségi önkormányzat fizetési számláját az 5/2019. (X.18.) számú határozata alapján a székhelye szerinti helyi önkormányzat által választott számlavezetőnél vezeti, mellyel kapcsolatos adminisztratív feladatokat a KÖH végzi.

A Nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával és pénzellátásával kapcsolatos minden pénzforgalmát saját számláján köteles lebonyolítani.

A Nemzetiségi önkormányzat működésének általános támogatását a költségvetési törvényben meghatározottak szerint veszi igénybe.

A törzskönyvi nyilvántartásba vétellel összefüggő feladatokat a KÖH látja el.

3.2 A költségvetés végrehajtása

A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos adminisztratív feladatokat a KÖH látja el.

a) Kötelezettségvállalás

Az éves gazdálkodás során a kötelezettségvállalás a Nemzetiségi önkormányzat elnökét, érintettsége, tartós távolléte, akadályozatása esetén az elnökhelyettest illeti meg, amelyért teljes körű felelősséggel tartozik a kiemelt előirányzatok kereteinek betartása mellett.

Kötelezettségvállalás előtt a kötelezettség vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet. A kötelezettség vállalás csak írásban és a kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzése után történhet.

Kötelezettségvállalások nyilvántartása: A nyilvántartást a KÖH vezeti. A nyilvántartás vezetéséhez a kötelezettségvállalások 1-1 példányát a megrendelést, szerződést, megállapodást stb. az aláírást követő 3 munkanapon belül el kell juttatni a KÖH részére.

b) Pénzügyi ellenjegyzés

A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére a pénzügyi osztályvezető által kijelölt pénzügyi ügyintéző jogosult.

A pénzügyi ellenjegyzésre jogosultnak az ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy: A jóváhagyott költségvetés fel nem használt, illetve le nem kötött, a kötelezettségvállalás tárgyával összefüggő kiadási előirányzata rendelkezésre áll-e, illetve a befolyt vagy várhatóan befolyó bevétel biztosítja-e a fedezetet. A kötelezettségvállalás nem sérti-e a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat. 

Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg az előírtaknak, a pénzügyi ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban tájékoztatni kell a kötelezettségvállalót, illetve a Nemzetiségi önkormányzat elnökét. Ha a Nemzetiségi önkormányzat elnöke, a tájékoztatás ellenére írásban pénzügyi ellenjegyzésre utasítja az ellenjegyzőt, az köteles az utasításnak eleget tenni. E tényről a Nemzetiségi önkormányzat képviselő testületét haladéktalanul írásban kell értesíteni.

A pénzügyi ellenjegyzés tényét az ellenjegyző a kötelezettségvállalás dokumentumán „pénzügyi ellenjegyzés” megjelöléssel, aláírásával igazolja.


c) Teljesítés igazolása

A kiadás teljesítésének utalványozása előtt okmányok alapján ellenőrizni és igazolni kell a kiadások jogosságát, összegszerűségét, a szerződés, megrendelés, megállapodás teljesítését.

A teljesítés igazolásának a kincstár által számfejtett személyi jellegű juttatások kifizetését kivéve ki kell terjednie valamennyi kiadásra.

Teljesítés igazolás ellátására a Nemzetiségi önkormányzat elnöke, érintettsége, tartós távolléte, akadályozatása esetén az elnökhelyettes jogosult.

A pénzügyi teljesítésre benyújtott bizonylat teljesítés igazolójának a kifizetés jogosságát, összegszerűségét, a szerződés, megrendelés, megállapodás, egyéb kötelezettségvállalás teljesítését kell aláírásával igazolnia.

Az igazolási kötelezettség végrehajtását

„A kiadás teljesítésének jogosságát, összegszerűségét, a szerződés, megrendelés, megállapodás teljesítését igazolom„

szöveg megjelölésével és az igazolás időpontjának feltüntetésével kell az arra jogosultnak aláírásával igazolni.

A kötelezettségvállalás alapján elvégzett teljesítés megtörténtét a szolgáltatásnak megfelelő mellékletekkel dokumentáltan (szállítólevél, munkalap, felmérési napló, műszaki átvételi jegyzőkönyv stb.) kell igazolni. Az igazolás történhet a számlán, a kifizetési bizonylaton közvetlenül, illetve a teljesítést igazoló külön nyomtatványon.

d) Érvényesítés

A teljesítésigazolás alapján az érvényesítést a pénzügyi osztályvezető által kijelölt pénzügyi ügyintéző végzi.

Az érvényesítés megtörténtét érvényesítési záradékban kell rögzíteni, amelynek tartalmaznia kell az „érvényesítve” megjelölést, az érvényesítés dátumát, az érvényesítő aláírását.

Az érvényesítő ellenőrzi az összegszerűséget, a fedezet meglétét és azt, hogy a megelőző ügymenetben a vonatkozó jogszabályokban, belső szabályzatokban foglaltakat betartották-e.

e) Utalványozás

A kiadások teljesítésének, a bevételek beszedésének elrendelésére (továbbiakban utalványozás) a Nemzetiségi önkormányzat elnöke, érintettsége, tartós távolléte, akadályozatása esetén az elnökhelyettes jogosul. Utalványozni csak az érvényesítés megtörténte után lehet. Pénzügyi telejésítésre az utalványozás után kerülhet sor.

4. Számviteli nyilvántartások, adatszolgáltatások, beszámolás rendje

4.1 Számviteli nyilvántartások

A KÖH a Nemzetiségi önkormányzat számviteli és vagyoni nyilvántartásait elkülönítetten vezeti.

A kötelezettségvállalások illetve az előirányzatok nyilvántartásáról bevételeknél forrásonként, kiadásoknál kiemelt előirányzatonként a KÖH, követve az előirányzat módosításokat. A KÖH ellátja továbbá a Nemzetiségi önkormányzat könyvelési, adóbevallási feladatait.

4.2 Beszámolási kötelezettség teljesítésének rendje

A Nemzetiségi önkormányzat belső ellenőrzését külön megállapodás alapján az adott évre vonatkozó szerződés alapján külső szervezet végzi, amelyről, valamint az ellenőrzést végző személyek kijelöléséről a Nemzetiségi önkormányzat képviselőtestülete dönt.

A beszámolókat a KÖH készíti el a gazdálkodás adatai alapján, melyet megküld a Nemzetiségi önkormányzat elnöke részére, aki a Nemzetiségi önkormányzat testülete elé terjeszti. A Nemzetiségi önkormányzat testülete azt megtárgyalja, és erről határozatot hoz.


III. Egyéb rendelkezések

5. A felek jelen megállapodás aláírásával kifejezetten rögzítik, hogy a Települési önkormányzat a Nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozata törvényességéért, bevételi és kiadási előirányzatainak megállapításáért és teljesítéséért, illetve egymás kötelezettségvállalásaiért és tartozásaiért felelősséggel nem tartoznak.

6. Jelen megállapodással nem érintett kérdések tekintetében az Nj. tv., valamint Zalakaros Város Önkormányzata képviselő-testületének rendeletei, határozatai és a Nemzetiségi önkormányzat határozatai az irányadóak.

7. A megállapodás a két testület jóváhagyása után, az aláírás napjától lép hatályba.

8. Az együttműködési megállapodást a Települési önkormányzat képviselő-testülete és a Nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete határozatlan időre kötik. Az együttműködési megállapodás rendelkezései 2020. évre is változatlan feltételek mellett vonatkoznak. Minden év január 31. napjáig, általános vagy időközi választás esetén az alakuló ülést követő 30 napon belül felül kell vizsgálni. Az első felülvizsgálat időpontja 2021. január 31.


A fenti megállapodást Zalakaros Város Önkormányzat képviselő-testülete a …../2019. (…….….) határozattal hagyta jóvá, Zalakaros Város Német Nemzetiségi Önkormányzata képviselő-testülete a …/2019. (…....) határozattal hagyta jóvá.


Zalakaros, 2019…………..



Novák Ferenc

Dr. Szabados Gyula

Polgármester

Elnök



3. sz. melléklet a 25/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelethez

2. sz. Függelék a 31/2014.(XI.27.) számú önkormányzati rendelethez

Zalakaros Város Önkormányzata Képviselőtestülete Bizottságai:

1./ Gazdasági Bizottság

A bizottság elnöke:  Magyarné Kovács Judit

A bizottság tagjai:    Kötő Attila

                                 Végh Andor

                                 Dr. Virág Zsolt (külsős)           

                               

2./ Humánpolitikai és Ügyrendi Bizottság

A bizottság elnöke:  Vlasicsné Dörgönye Márta

A bizottság tagja:     Végh Andor

                                  Stégli János

                                  Sinkovics Norbert (külsős)