Zalakaros Város Képviselő-testületének 29/2019 (XII.13..) önkormányzati rendelete
az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatról szóló 19/2018. (XII.14.) számú rendeletének módosításáról
Hatályos: 2019. 12. 14- 2019. 12. 14Zalakaros Város Képviselő-testületének 29/2019 (XII.13..) önkormányzati rendelete
az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatról szóló 19/2018. (XII.14.) számú rendeletének módosításáról
2019-12-14-tól 2019-12-15-ig
Zalakaros Város Önkormányzat Képviselőtestülete
29/2019. (XII.13.) önkormányzati rendelete
az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatról szóló 19/2018. (XII.14.) számú rendeletének módosításáról
Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott feladatkörben eljárva az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatról szóló 19/2018. (XII.14.) számú önkormányzati rendeletét (továbbiakban: Rendelet) az alábbiak szerint módosítja:
1. §.
- A Rendelet 7. § (1) bekezdés a) pontja az alábbiak szerint módosul:
7. § (1) a) „ A települési szilárd hulladék gyűjtésére és elszállítására a szolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített a közszolgáltató által biztosított edényazonosító matricával ellátott gyűjtőedényt köteles igénybe venni. A gyűjtőedény beszerzése, illetve pótlása rendelet hatálybalépésétől az ingatlanhasználó kötelezettsége tekintet nélkül arra, hogy a sérült vagy pótolt gyűjtőedény a Zalaispa Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás vagy Zalakaros Város Önkormányzatának tulajdonát képezik.
A beszerzés során az ingatlanhasználónak a közszolgáltatóval egyeztetési kötelezettsége van annak érdekében, hogy csak olyan gyűjtőedény kerüljön megvásárlásra, amelyet a közszolgáltató elfogad és ellát logójával.”
(2) A Rendelet 7. § (1) bekezdése az alábbi f) ponttal egészül ki:
„7. § (1) f) ” A Közszolgáltató által biztosított edényazonosító matricát a vegyes hulladékok gyűjtéséhez általa igénybevett szabványos gyűjtőedény oldalára legkésőbb a tárgyévet megelőző év december 31. napjáig felhelyezni.”
(3) A Rendelet 7. § (3) pontja az alábbiak szerint módosul:
7. § (3)” Az ingatlan tulajdonjogában (használatában) bekövetkezett változás esetén mindkét érintett fél (korábbi és az új kötelezett) köteles a Közszolgáltatónak az adás-vételi szerződés keltétől számított 30 napon belül bejelenteni, hogy mely időponttól, ki válik a közszolgáltatás igénybevételére kötelezetté. A határidőn túli bejelentés esetén a korábbi kötelezett felel a szolgáltatással összefüggő díj megfizetéséért. A bejelentésben meg kell jelölnie az ingatlanon keletkező rendszeres háztartási hulladék becsült mennyiségéhez igazodó edény űrméretét, valamint a közszolgáltatás új igénybevevőjének nevét, lakcímét, születési helyét, és anyja nevét.”
2. §.
A Rendelet 9. § (5) bekezdése az alábbi e) ponttal egészül ki:
9. § (5) e) „A vegyes hulladékok gyűjtéséhez használt, szabványos gyűjtőedény nincs a Közszolgáltató által biztosított, a tárgyévre vonatkozó, edényméretnek megfelelő edényazonosító matricával ellátva.”
3. §.
- A Rendelet 15. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
15. § (1) „A természetes személy ingatlanhasználó – részére történő közvetlen számlázás esetén - legalább 30 nappal a kívánt időpont előtt írásban kérheti a Közszolgáltatótól a hulladékkezelési közszolgáltatás szünetelését távolléte idejére, ha legalább 90 napig megszakítás nélkül nem tartózkodik lakóingatlanán, és ez idő alatt az ingatlanban senki sem lakik. Ezen feltétel teljesülését az ingatlanhasználó utólag – nullás, vagy csak alapdíjat tartalmazó, a szüneteltetés időpontjára vonatkozó közmű számlával (kivéve gáz) - igazolni köteles az időszakot követő 90 napon belül. Utóbbi hiányában a természetes személy ingatlanhasználó utólagosan az ürítési díj megfizetésére kötelezett. Szüneteltetni csak hiánytalanul kitöltött, aláírt Hulladékelszállítási Közüzemi Megállapodás megléte esetén lehetséges. A szüneteltetés megkezdése előtt, illetve időtartama alatt az ingatlanhasználónak nem lehet 180 napot meghaladó lejárt tartozása. A természetes személy ingatlanhasználó köteles a szüneteltetés időpontját megelőző utolsó ürítés után a tárgyévre biztosított edényazonosító matricát a Közszolgáltató ügyfélszolgálatára haladéktalanul eljuttatni.”
(2) A Rendelet 15. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
15. § (2) „ Ha a szünetelés (1) bekezdés szerinti feltételeiben változás következik be, az ingatlanhasználó ezt írásban, haladéktalanul köteles a Közszolgáltatónak bejelenteni. Ezt követően a Közszolgáltató az ismételten igénybevett gyűjtőedény azonosításához edényazonosító matricát biztosít.”
(3) A Rendelet 15. § (3) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
Rendelet 15. § (3) „A szüneteltetés idejére kizárólag alapdíj fizetési kötelezettség terheli a természetes személy ingatlanhasználót.”
(4) A Rendelet 15. §-a az alábbi (4) bekezdéssel egészül ki:
15. § (4) „Amennyiben a természetes ingatlanhasználó a szüneteltetés időtartamát nem tudja nullás, vagy csak alapdíjat tartalmazó közmű számlával igazolni, abban az esetben a Koordináló Szerv jogosult arra az időszakra a ki nem számlázott ürítési díjat a természetes ingatlanhasználó részére kiszámlázni.”
4.§
Záró rendelkezések
A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és hatályba lépését követő napon hatályát veszti.
Novák Ferenc Szabóné dr. Csányi Marianna
Polgármester jegyző
Kihirdetve: 2019. december 13.
Szabóné dr. Csányi Marianna
jegyző