Zalakomár Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2010 (XII.1.) önkormányzati rendelete
a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2011. 01. 01- 2017. 07. 24Zalakomár Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2010 (XII.1.) önkormányzati rendelete
a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2011-01-01-tól 2017-07-25-ig
Zalakomár község Önkormányzata képviselő - testületének
19/2010.(XII.01.) Önkormányzati
r e n d e l e t e
a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Zalakomár község Önkormányzatának képviselő – testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. § (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól, valamint a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díj mértékéről a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya Zalakomár község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötésre (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) terjed ki.
2. §
(1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (2) és (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn túl pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.
(2) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket pénteken 15 és 19 óra, szombaton 9 és 19 óra között lehet lebonyolítani.
(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
3. §
(1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 10.000 Ft + ÁFA, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.
(3) A hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja egységesen 15.000 Ft + ÁFA.
(4) Rendkívüli körülmény esetén, különös tekintettel a házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára, az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.
4. §
(1) A rendelet 3. §-ának (2) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenkénti 5.000 Ft díjazás illeti meg.
(2) A rendelet 3. §-ának (3) bekezdésében meghatározott összegből a hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként 8.000 Ft díjazás illeti meg.
5. §
Ez a rendelet 2011. január 1-jén lép hatályba.
Varga Miklós polgármester | dr. Weller – Jakus Tamás jegyző |
Kihirdetve: Zalakomáron, 2010. december 1. napján.
dr. Weller – Jakus Tamás
jegyző