Hévíz Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2013(III.4.) önkormányzati rendelete

Hévíz Város Önkormányzat pénzkezelésének rendjéről

Hatályos: 2013. 03. 15- 2014. 10. 30

Hévíz Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2013(III.4.) önkormányzati rendelete

Hévíz Város Önkormányzat pénzkezelésének rendjéről

2013.03.15.

Hévíz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (6) bekezdésében, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) és g) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 12. § (2)-ében meghatározott feladatkörében eljárva, Hévíz Város Önkormányzat pénzkezelésének rendjéről és annak végrehajtási feladatairól a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya a Hévíz Város Önkormányzatra, a Hévízi Polgármesteri Hivatalra és a költségvetési szervekre terjed ki.

2. § A rendeletben meghatározottak alapján köteles az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a költségvetési szervek a Pénzkezelési Szabályzatot elkészíteni.

3. § Kötelezettségvállalás elsősorban utalással történő fizetésrendezéssel vállalható, az összeg nagyságrendjére való tekintet nélkül.

4. § Bankkártyával történő fizetés csak a tisztségviselőknek (polgármester, alpolgármester) engedélyezett, ennek szabályait a Pénzkezelési Szabályzatban kell rögzíteni.

5. § Intézmény a számlájáról bankkártyával nem fizethet, bankkártyát a számlavezető banktól nem igényelhet.

6. § A házipénztárba készpénzben befizethető bevételek: telefondíj térítés, közterület használati díj, lakbér, előírt bérvisszafizetés, folyóirat értékesítés, gondozási térítési díj, étkezési térítési díj, kártérítés, továbbértékesített nyomtatványok, kiadványok, bérleti díj, sírhely megváltás, jégpályahasználat, gyógyszertérítés.

7. § A házipénztárból készpénzben kifizethető kiadások: szociális juttatások, tisztségviselők költségátalánya, üzemanyag elszámolás, reprezentáció, beruházások engedélyezéséhez hatóságtól dokumentum beszerzése, kiküldetés útiköltség elszámolása, munkába járás költségtérítése, postaköltség, gépkocsi mosatás, autópálya matrica vétele, beszerzések, közmunkásoknak hóközi kifizetés.

8. § A pénztárban záró pénzkészletként a Pénzkezelési Szabályzatban maximum 500.000,- Ft határozható meg.

9. § A pénztár nyitva tartás rendjét úgy kell meghatározni, hogy az engedélyezett záró pénzkészlet feletti összeg a számlavezető bankba befizethető legyen.

10. § (1) Utólagos elszámolásra előleg kiadása: kiküldetési költségre legfeljebb 50.000,- Ft, beszerzésre legfeljebb 200.000,- Ft, reprezentációra legfeljebb 200.000,- Ft, postaköltségre legfeljebb 50.000,- Ft, üzemanyag vásárlásra legfeljebb 100.000,- Ft adható ki.

(2) Az utólagos elszámolásra kiadott előleg elszámolásakor a pénztáros kötelessége ellenőrizni, hogy az előleg a kiadott célra került felhasználásra. Az elszámolás amennyiben eltér a kérelmezett céltól, írásban köteles jelenteni a gazdasági vezetőnek, és addig nem teljesítheti a kifizetést, amíg arra külön engedélyt nem kap.

(3) A gazdasági vezető köteles ellenőrizni a céltól történő eltérést, arról jegyzőkönyvet készíteni és döntést kell hoznia a kifizetés engedélyezésére. Amennyiben a gazdasági vezető nem engedélyezi a kifizetést, a munkáltatónak kell az utólagos elszámolásra kiadott előleggel kapcsolatban döntést hozni.

(4) Az utólagos elszámolásra kiadott előleg 30 napon túl történő elszámolásakor a dolgozót terheli a személyi jövedelemadó megfizetési kötelezettség.

11. § A pénztárban kezelt értéket képviselő jegyek (Erzsébet utalvány, belépőjegy stb.) nyilvántartásának, elszámolásának rendjét, arra jogosultak személyét a Pénzkezelési Szabályzatban kell rögzíteni.

12. § Az önkormányzati rendelet 2013. március 15-én lép hatályba.