Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlése 45/2005. (X.28.) önkormányzati rendelete

a szociális szolgáltatásokról és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról

Hatályos: 2005. 10. 28- 2005. 12. 31

Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlése 45/2005. (X.28.) önkormányzati rendelete

a szociális szolgáltatásokról és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról

2005.10.28.

Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlése a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 92. § (1) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.) 29. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazása alapján az alábbi önkormányzati rendeletet alkotja:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A rendelet célja

1. § E rendelet célja, hogy meghatározza a szociális biztonság megteremtése és megőrzése, valamint a gyermekek veszélyeztetettségének megelőzése és megszüntetése érdekében biztosított szociális szolgáltatások, illetve személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások rendszerét, igénybevételük feltételeit és módjait.

A rendelet hatálya

2. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzat közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel rendelkező

a) magyar állampolgárokra,

b) bevándorlási engedéllyel rendelkező személyekre és gyermekeikre,

c) letelepedési engedéllyel rendelkező személyekre és gyermekeikre,

d) a magyar hatóság által menekültként elismert személyekre és gyermekeikre.

(2) A rendelet hatálya kiterjed az Szt. 4. § (2) és (3) bekezdéseiben meghatározott hajléktalan személyekre a törvényben szabályozott esetekben.

(3) A rendelet hatálya kiterjed a munkavállalók Közösségen belüli szabad mozgásáról szóló 1612/68/EGK tanácsi rendeletében meghatározott jogosulti körbe tartozó, az önkormányzat területén tartózkodó személyekre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában érvényes tartózkodási engedéllyel rendelkeznek.

(4) A rendelet hatálya kiterjed a rendelet 3. § (2) bekezdése b) és ib), valamint (3) bekezdés cb) pontjában szabályozott ellátások tekintetében az e § (1)-(3) bekezdéseiben foglaltakon túlmenően az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2001. évi XXXIX. tv. rendelkezései szerint jogszerűen Magyarországon tartózkodó állampolgáraira is, ha az ellátás biztosítása mindezen személyek élete, testi épsége megóvásához nélkülözhetetlen.

II. Fejezet

SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK ÉS SZEMÉLYES GONDOSKODÁST NYÚJTÓ GYERMEKJÓLÉTI ELLÁTÁSOK IGÉNYBEVÉTELÉNEK KÖZÖS SZABÁLYAI

I. cím CÍM

Az ellátások rendszere

3. § (1) Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) a (2)-(3) bekezdésben meghatározott szociális szolgáltatásokat és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátási formákat biztosítja.

(2) Szociális szolgáltatások:

Alapszolgáltatások:
a) szociális információs szolgáltatás
b) étkeztetés,
c) házi segítségnyújtás,
d) családsegítés,
e) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
f) támogató szolgáltatás
g) utcai szociális munka,
h) nappali ellátás,
ha) időskorúak nappali ellátása,
hb) fogyatékos személyek nappali ellátása,
hc) hajléktalan személyek nappali ellátása,
Szakosított ellátások:
i) átmeneti elhelyezést nyújtó intézmények
ia) időskorúak gondozóháza,
ib) hajléktalanok éjjeli menedékhelye és átmeneti szállása,
(3) Gyermekjóléti alapellátások:
a) gyermekek napközbeni ellátása,
aa) bölcsődei ellátás,
ab) óvodai ellátás,
ac) iskolai napközis ellátás,
b) gyermekjóléti szolgáltatások,
c) gyermekek átmeneti gondozása,
ca) gyermekek átmeneti otthona
cb) családok átmeneti otthona
(4) Az ellátási formákat biztosító intézmények felsorolását a rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
II. cím CÍM

Eljárási rendelkezések

4. § (1) A szociális szolgáltatások és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások igénybevételére az Szt. 93-94/D. §-aiban, a Gyvt. 31-32. §-aiban, valamint az e rendeletben szabályozottak az irányadóak.

(2) A rendelet 3. §-ában meghatározott ellátások igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője indítványára történik. A 3. § (3) bekezdés a) és b) foglalt ellátások igénybevételére – ha a gyermek védelme az ellátás önkéntes igénybevételével nem biztosított – a jegyző hivatalból kötelezi a szülőt, illetve a törvényes képviselőt.

(3) A rendelet 3. §-ában meghatározott ellátások iránti kérelmet - e rendeletben az egyes ellátásoknál meghatározottak szerint - a hatályos jogszabályokban előírt formanyomtatványon kell benyújtani.

(4) A kérelemhez – a 3. § (2) bekezdés a), d), g), hc), és 3. § (3) bekezdés a), és b) pontban foglalt ellátások kivételével – csatolni kell az igénylő, illetve családja:

a) jövedelmi-, vagyoni viszonyairól szóló igazolást, nyugellátásban részesülő személy esetén a nyugdíjfolyósító szervnek a tárgy év január 1-jén érvényes nyugellátás összegét, valamint a törzsszámot tartalmazó névre szóló igazolást kell benyújtani,

b) nyilatkozatát arról, hogy érvényes tartási, öröklési vagy életjáradéki szerződéssel

rendelkezik-e.

(5) A jövedelemszámításnál irányadó időszak:

a) a havonta rendszeresen mérhető jövedelmeknél a kérelem benyújtását megelőző három hónap,

b) egyéb jövedelmeknél a kérelem benyújtását megelőző egy év.

(6) A 3. §. (2) és (3) bekezdésében a szociális szolgáltatások és a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások iránti kérelemről – a 3. § (3) bekezdés ca) pontjában foglalt ellátás kivételével - az intézményvezető dönt.

(7) Az intézményvezető az ellátás igénybevételéről szóló döntésről a 3. § (2) bekezdésének b), c), e), ha), hb), és ia) pontjaiban, továbbá a 3. § (3) bekezdésének a), és b) pontjaiban meghatározott ellátások esetében írásban értesíti az ellátást igénylőt, illetve törvényes képviselőjét. A 3. § (2) bekezdés ha), hb) és ia) pontjaiban foglalt ellátások igénybevételének megkezdésekor az igénylővel, illetőleg törvényes képviselőjével az Szt. 94/B. § (2) bekezdése, illetve a Gyvt. 32. §. (4) bekezdése szerinti megállapodást köt, melyet 15 napon belül megküld a fenntartónak.

(8) Ha a kérelmező, illetve törvényes képviselője az intézményvezető (6) bekezdés szerinti döntését vitatja, a (7) bekezdés szerinti értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül a fenntartóhoz fordulhat. A 3. § (2) bekezdés a)-e), valamint ha), hb), ia), továbbá a 3. § (3) bekezdés a), b) pontjai esetében a polgármester, a közgyűlés által átruházott hatáskörben határozattal dönt az ellátás igénybevételéről.

(9) Ha az intézményvezető férőhely hiányában az ellátásra vonatkozó igényt nem teljesíti, úgy a Szt. 20/A §-ában meghatározott módon kell eljárnia.

(10) A 3. § (2) bekezdés ia) pontjában meghatározott ellátás vonatkozásában több soron kívüli elhelyezésre vonatkozó kérelem esetén az intézményvezető az igények kielégítésének sorrendjéről az intézmény orvosának és polgármester által kijelölt személynek a bevonásával dönt.

(11) A 3. §-ban meghatározott ellátások megszűnésére és megszüntetésére az Szt. 100-104. §-aiban, illetve a Gyvt. 37/A. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.

III. cím CÍM

A fenntartó feladat- és jogköre

5. § Az önkormányzatnak, mint intézményfenntartónak a szociális szolgáltatások, illetve személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások körében felmerült fenntartói feladat- és hatáskörét a közgyűlés, a polgármester, valamint a Szociális, Lakás- és Egészségügyi Bizottság gyakorolja.

A közgyűlés feladata

6. § (1) A szociális és gyermekjóléti intézmények folyamatos működésének biztosításához az állami szociális intézményi normatíván kívül saját bevételeiből is hozzájárul.

(2) Dönt a szociális és gyermekjóléti intézmények alapító okiratának elfogadásáról, gazdálkodási köréről, átszervezéséről, megszüntetéséről, tevékenységi körének módosításáról, nevének megállapításáról.

(3) Meghatározza az intézményi térítési díjat.

(4) Elkészíti, illetve felülvizsgálja az önkormányzat Szt. 92. § (3) bekezdése szerinti szociális szolgáltatástervezési koncepcióját az általa működtetett szociális szolgáltatások és gyermekjóléti ellátások vonatkozásában.

(5) Kikéri az ellátottak országos érdekképviseleti szervezete területileg illetékes szervének – gyermekjóléti intézménynek esetében a megyei szociális és gyámhivatal - véleményét az intézmény működését érintő lényeges döntés meghozatala előtt. Lényeges döntéshozatalnak minősül különösen az intézmény megszüntetése, az intézményi típus, forma megváltoztatása.

(6) Gyakorolja az intézményvezetővel kapcsolatos alapvető munkáltatói jogokat (kinevezés, felmentés, vezetői megbízás és visszavonása, összeférhetetlenség megállapítása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása).

(7) Jóváhagyja az intézmények szervezeti és működési szabályzatát.

A polgármester feladata

7. § (1) Ellenőrzi – éves ellenőrzési terv alapján – az intézmény működésének törvényességét. Az ellenőrzésre vonatkozó részletes szabályokat a rendelet 5. sz. melléklete tartalmazza. Amennyiben az intézmény működésének ellenőrzése során jogszabálysértést állapít meg, intézkedik annak megszűntetéséről.

(2) Jóváhagyja az intézmény szakmai programját, valamint – a jogszabályban meghatározott intézmények esetében - a házirendet, illetve megtagadja azok jóváhagyását, ha nem felelnek meg az Szt-ben, Gyvt-ben, valamint a külön jogszabályokban előírt feltételeknek.

(3) Az intézmény vezetőjének bevonásával gondoskodik az Szt. 99. §-a, továbbá a Gyvt. 35. §-a szerinti érdekképviseleti fórum megalakításáról. Az érdekképviseleti fórumban Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzatát a polgármester által delegált személy képviseli. Az érdekképviseleti fórum működésének részletes szabályait az intézmény házirendje tartalmazza.

(4) Kivizsgálja a Gyvt. 36. § (2) bekezdése alapján hozzá érkező panaszokat és szükség esetén intézkedik a panaszt kiváltó okok megszüntetése iránt, és a megtett intézkedéséről tájékoztatja a működést engedélyező szervet.

(5) Az éves költségvetésben meghatározott keretek között gondoskodik a szakemberek képzéséről, továbbképzéséről. Az éves képzési, továbbképzési tervet az intézmény vezetője köteles elkészíteni és minden év március 31. napjáig megküldeni a polgármesternek.

(6) Az intézmény vezetője tekintetében gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat.

(7) A gyermekek átmeneti otthonának igénybevételéről a közgyűlés által átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

A Szociális, Lakás- és Egészségügyi Bizottság feladata

8. § (1) A Szociális, Lakás- és Egészségügyi Bizottság évente egy alkalommal - minden év július 31. napjáig - értékeli az intézményekben folyó szakmai munka eredményességét.

(2) Jóváhagyja a Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ krízissegély szabályzatát.

IV. cím CÍM

Szociálpolitikai kerekasztal

9. § (1) A szociális szolgáltatások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások fejlesztése, az ellátások színvonalának, hatékonyságának javítása, a szociális szolgáltatástervezési koncepcióban foglalt feladatok megvalósulásának, végrehajtásának figyelemmel kísérése érdekében helyi szociálpolitikai kerekasztal működik.

(2) A szociálpolitikai kerekasztal tagjainak jegyzékét e rendelet 6. számú melléklete tartalmazza.

(3) A szociálpolitikai kerekasztal szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülést tart, üléseit a polgármester hívja össze. A szociálpolitikai kerekasztal ülései nyilvánosak

(4) A szociálpolitikai kerekasztal működésének további szabályait az általa elfogadott működési szabályzatban határozza meg.

III. Fejezet

SZOCIÁLIS ALAPSZOLGÁLTATÁSOK

Szociális információs szolgáltatás

10. § (1) A szociális információs szolgáltatás keretében biztosítani kell, hogy a szociális biztonság megteremtéséhez kapcsolódó ellátások és szolgáltatások igénylői megfelelő tájékoztatást kapjanak az ellátások hozzáférhetőségéről és igénybevételének szabályairól.

(2) Ha a tájékoztatást kérő személy által igényelt ellátás, illetve szolgáltatás helyben nem elérhető, a szociális információs szolgáltatást nyújtó intézkedik az ellátási lehetőségek felkutatása érdekében, valamint segítséget nyújt az ügyintézésben.

(3) A szociális információs szolgáltatást az önkormányzat a Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ intézményében biztosítja.

(4) A szociális információs szolgáltatás igénybevétele térítésmentes.

Étkeztetés

11. § (1) Étkeztetés szempontjából szociálisan rászorultnak kell tekinteni azt a személyt

a) aki hajléktalan,

b) aki jövedelemmel nem rendelkezik.

(2) Életkora miatt rászoruló az a személy, aki 65. életévét betöltötte.

(3) Egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki mozgásában korlátozott, krónikus, vagy akut megbetegedése, fogyatékossága miatt önmaga ellátásáról – részben vagy teljesen – gondoskodni nem tud.

(4) A (2) és (3) bekezdésekben meghatározott rászorulók közül elsősorban azt a személyt lehet étkeztetésben részesíteni, aki egyedülálló és havi jövedelme nem haladja meg az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összegének (továbbiakban: nyugdíjminimum) kétszeresét, illetve aki családban él, és családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum másfélszeresét.

(5) Az étkeztetés - amely legalább napi egyszeri meleg élelmezést jelent - az Időskorúak Gondozási Központja biztosítja

a) az étel kiszolgálásával egyidejű helyben fogyasztással,

b) elviteli lehetőséggel,

c) indokolt esetben házhoz szállítással.

(6) Az étkeztetés iránti kérelmet, valamint a szociális és egészségügyi rászorultságot igazoló jövedelemigazolást és orvosi igazolást az Időskorúak Gondozási Központjának vezetőjéhez kell benyújtani, aki dönt az étkeztetési ellátás igénybevételéről, valamint az ellátás megszüntetéséről.

(7) Az étkeztetésért fizetendő intézményi térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.

Házi segítségnyújtás

12. § (1) A házi segítségnyújtásban részesülő személy jogosult:

a) egyéni szükséglet szerinti alapvető ápolásra, gondozásra,

b) napi egyszeri meleg élelem házhoz szállítására,

c) saját, illetve lakókörnyezete higiénés körülményeinek megtartásában való közreműködésre,

d) segítségnyújtásra a veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzésében, illetve elhárításában.

(2) A házi segítségnyújtást az önkormányzat az Időskorúak Gondozási Központja keretében működő házigondozó szolgálata útján biztosítja.

(3) A házi segítségnyújtás igénybevétele iránti kérelmet az Időskorúak Gondozási Központja vezetőjénél, jövedelemigazolás és orvosi igazolás mellékelésével kell benyújtani.

(4) A házi segítségnyújtásért fizetendő intézményi térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.

Családsegítés

13. § (1) A családsegítést az önkormányzat a Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ intézményében biztosítja.

(2) A Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ az Szt. 64. § (1)-(3) bekezdésében meghatározott feladatokon túl

a) a krízishelyzetbe került családoknak, személyeknek pénzbeli és természetbeni segítséget nyújthat,

b) biztosítja Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlésének a pénzbeli és természetben nyújtott szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló többször módosított 8/1998. (III. 26.) számú önkormányzati rendeletében meghatározott együttműködési programok megszervezését.

(3) A pénzbeli és természetbeni segítségnyújtás részletes feltételei - a Szociális, Lakás- és Egészségügyi Bizottság által jóváhagyott - krízissegély szabályzatban kerülnek meghatározásra.

(4) A családsegítés igénybevétele térítésmentes.

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

14. § (1) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás a saját otthonukban élő, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló, a segélyhívó készülék megfelelő használatára képes időskorú vagy fogyatékos személyek, illetve pszichiátriai betegek részére az önálló életvitel fenntartása mellett felmerülő krízishelyzetek elhárítása céljából nyújtott ellátás.

(2) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtást az önkormányzat az Időskorúak Gondozási Központja keretében biztosítja.

(3) Az ellátás iránti kérelmeket az Időskorúak Gondozási Központjának vezetőjéhez kell benyújtani, aki gondoskodik jelzőkészülékek kihelyezéséről és működtetéséről.

(4) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevétele térítésmentes.

Támogató szolgáltatás

15. § (1) A támogató szolgáltatás keretében a fogyatékos személyek lakókörnyezetben történő ellátását kell biztosítani.

(2) A támogató szolgáltatás keretében elsősorban az Szt. 65/C. §-ában meghatározott szolgáltatásokat kell biztosítani, ezeken kívül a szolgáltató szerint a szakmai programjában meghatározott további szolgáltatást is nyújthat.

(3) A támogató szolgáltatást az önkormányzat a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete útján, ellátási szerződés alapján biztosítja.

(4) A támogató szolgáltatás igénybevétele iránti kérelmet a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete Fogyatékkal Élők Támogató Szolgálatának vezetőjénél kell benyújtani.

(5) A támogató szolgáltatásért fizetendő intézményi térítési díjat az intézmény fenntartója, a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete határozza meg.

Utcai szociális munka

16. § (1) Az Szt. 65/E. §-ában meghatározott utcai szociális munkát az önkormányzat a szociális szolgáltatások keretében a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete útján, ellátási szerződés alapján, illetve a gyermekjóléti szolgáltatások keretében a Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ intézményében biztosítja.

(2) Az utcai szociális munka igénybevétele térítésmentes.

Nappali ellátás

17. § Az önkormányzat a nappali ellátás keretében időskorúak nappali ellátását, fogyatékos személyek nappali ellátását és hajléktalan személyek nappali ellátását biztosítja.

Időskorúak nappali ellátása

18. § (1) Az időskorúak nappali ellátása keretében kell biztosítani a saját otthonukban élő, 18. életévüket betöltött, egészségi állapotuk vagy idős koruk miatt szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátásra részben képes személyek napközbeni tartózkodásának, igény szerint étkeztetésének lehetőségét.

(2) Az időskorúak nappali ellátását az önkormányzat az Időskorúak Gondozási Központjának a rendelet 1. számú mellékletében meghatározott Idősek Klubjaiban biztosítja.

(3) Az ellátás biztosításánál előnyt élvez az a rászoruló, aki

a) 62. életévét, illetőleg (a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 7. § (4)-(5) bekezdésében meghatározottak alapján) a reá irányuló nyugdíjkorhatárt betöltötte,

b) egyedülálló,

c) több igénylő esetén alacsonyabb jövedelemmel rendelkezik vagy szociálisan hátrányos helyzetű.

(4) Nem vehető fel az idősek klubjába az a személy, aki egészségi állapota, összeférhetetlen magatartása, vagy bármely más okból közösségi életre alkalmatlan.

(5) Az időskorúak nappali ellátása igénybevétele iránti kérelmet az Időskorúak Gondozási Központja vezetőjéhez kell benyújtani, aki dönt az ellátás igénybevételéről, valamint az intézményi jogviszony megszüntetéséről.

(6) Az időskorúak nappali ellátásáért fizetendő intézményi térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.

Fogyatékos személyek nappali ellátása

19. § (1) A fogyatékos személyek nappali ellátása keretében kell biztosítani a harmadik életévüket betöltött, önkiszolgálásra részben képes vagy önellátásra nem képes, de felügyeletre szoruló fogyatékos, illetve autista személyek napközbeni tartózkodásának, igény szerint étkeztetésének lehetőségét.

(2) Kivételesen indokolt esetben az olyan fogyatékos személyek nappali ellátást is biztosítani kell, akire nézve szülője vagy más hozzátartozója gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban vagy ápolási díjban részesül.

(3) A fogyatékos személyek nappali ellátását az önkormányzat a Gyimesi Lajos Fogyatékkal Élők Nappali Intézményében biztosítja.

(4) A fogyatékos személyek nappali ellátása igénybevétele iránti kérelmet a Gyimesi Lajos Fogyatékkal Élők Nappali Intézményének vezetőjéhez kell benyújtani.

(5) A fogyatékos személyek nappali ellátásáért fizetendő intézményi térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.

Hajléktalan személyek nappali ellátása

20. § (1) A hajléktalan személyek nappali ellátása keretében kell biztosítani a 18. életévüket betöltött, az Szt. 4. §. (3) bekezdésében meghatározott személyek napközbeni tartózkodásának és napi egyszeri étkeztetésének lehetőségét.

(2) A hajléktalan személyek nappali ellátását az önkormányzat a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete útján, ellátási szerződés alapján biztosítja.

(3) A hajléktalan személyek nappali ellátása igénybevétele iránti kérelmet a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete Hajléktalanok Átmeneti Gondozási Központja vezetőjéhez kell benyújtani.

(4) A hajléktalan személyek nappali ellátásának igénybevétele térítésmentes.

IV. Fejezet

SZAKOSÍTOTT ELLÁTÁSOK

Átmeneti elhelyezést nyújtó intézmények

Időskorúak gondozóháza

21. § (1) Időskorúak gondozóházában való elhelyezésre jogosult elsősorban az a 18. életévét betöltött személy,

a) aki egészségi állapota vagy más ok alapján önmaga ellátására otthonában időlegesen nem képes, és otthonában történő ellátása az alapszolgáltatások keretében, illetve családjában sem biztosított,

b) akinek egészségi állapota fekvőbeteg szakellátást nem igényel,

c) aki nem szenved olyan pszichiátriai vagy szenvedélybetegségben, ami miatt időskorúak gondozóházában nem gondozható,

d) aki esetében demencia körébe tartozó kórkép nem került megállapításra.

(2) Az időskorúak gondozóházában történő ellátást az önkormányzat az Időskorúak Gondozási Központja Idősek Gondozóházában biztosítja.

(3) Az Idősek Gondozóházában történő elhelyezés időtartama legfeljebb négy hónap lehet, mely időtartam az intézmény orvosának szakvéleménye alapján különösen indokolt esetben egy alkalommal, legfeljebb egy évvel meghosszabbítható.

(4) Az intézménybe legalább két hónapja bejelentett zalaegerszegi lakóhellyel rendelkező személy kérheti felvételét. Kivételesen indokolt esetben - szabad férőhely esetén - nem zalaegerszegi lakos is felvételt nyerhet.

(5) Az Idősek Gondozóháza igénybevétele iránti kérelmet az Idősek Gondozóháza vezetőjéhez kell benyújtani.

(6) Az Idősek Gondozóháza igénybevételéért fizetendő intézményi térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.

Hajléktalan személyek éjjeli menedékhelye és átmeneti szállása

22. § (1) A hajléktalan személyek éjjeli menedékhelyét és átmeneti szállását az önkormányzat a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete útján, ellátási szerződés alapján biztosítja.

(2) A hajléktalan személyek éjjeli menedékhelye és átmeneti szállása igénybevétele iránti kérelmet a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete Hajléktalanok Átmeneti Gondozási Központja vezetőjéhez kell benyújtani.

(3) A hajléktalan személyek éjjeli menedékhelye igénybevétele térítésmentes, az átmeneti szállás igénybevételéért fizetendő intézményi térítési díjat az intézmény fenntartója, a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete határozza meg.

V.FEJEZET

GYERMEKJÓLÉTI ALAPELLÁTÁSOK

I. cím CÍM

Gyermekek napközbeni ellátása

23. § (1) A gyermekek napközbeni ellátását az önkormányzat az Egyesített Bölcsődék intézményben, továbbá a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. tv. hatálya alá tartozó óvodákban és iskolai napközikben biztosítja.

(2) A bölcsődei ellátás iránti kérelmeket az intézményvezetőhöz kell benyújtani. A szülőnek (törvényes képviselőnek) a gyermek bölcsődei jelentkezéséhez csatolnia kell a házi gyermekorvos vagy háziorvos igazolását arról, hogy a gyermek egészségi állapota alapján bölcsődében gondozható.

(3) A gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményekbe a Zalaegerszeg városban bejelentett lakóhellyel rendelkező szülő, nevelő, gondozó (továbbiakban: szülő) gyermeke vehető fel.

(4) Különösen indokolt esetben - szabad férőhely esetén - az a gyermek is felvehető, akinek legalább egyik szülője Zalaegerszeg városban rendelkezik munkahellyel, vagy a szülő legalább egy éve életvitelszerűen a városban tartózkodik.

(5) A gyermekek napközbeni ellátásáért fizetendő térítési díjakat a a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.

II. cím CÍM

Gyermekjóléti szolgáltatások

24. § (1) A gyermekjóléti szolgáltatásokat az önkormányzat a Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ intézményében biztosítja.

(2) A gyermekjóléti köpont a Gyvt. 39. §-40. §-ában meghatározott feladatokat látja el.

(3) A gyermekjóléti központ igénybevétele térítésmentes.

III. cím CÍM

Gyermekek átmeneti gondozása

25. § A gyermekek átmeneti gondozását az önkormányzat gyermekek átmeneti otthonában, illetve családok átmeneti otthonában biztosítja.

Gyermekek átmeneti otthona

26. §

.

(1) A gyermekek átmeneti otthonában az a családban élő gyermek helyezhető el, aki átmenetileg ellátás és felügyelet nélkül marad, vagy elhelyezés hiányában ezek nélkül maradna, valamint akinek ellátása a család életvezetési nehézségei miatt veszélyeztetett.
(2) A gyermekek átmeneti otthona ellátást az önkormányzat a Zala Megyei Önkormányzat útján, ellátási szerződés alapján biztosítja.
(3) A gyermekek átmeneti otthona ellátás igénybevétele iránti kérelmet a Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatlánál kell benyújtani.
(4) A gyermekek átmeneti otthona ellátás igénybevételéről – a közgyűlés által átruházott hatáskörben - a polgármester dönt.
(4) A gyermekek átmeneti otthona igénybevételéért fizetendő intézményi térítési díjat az intézmény fenntartója, a Zala Megyei Önkormányzat határozza meg.

Családok átmeneti otthona

27. §

.

(1) A családok átmeneti otthonában együttesen helyezhető el a gyermek és szülője, ha elhelyezés hiányában lakhatásuk nem lenne biztosított, és a gyermeket emiatt el kellene választani szülőjétől.
(2) A Családok Átmeneti Otthonában történő ellátást az önkormányzat a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete útján, ellátási szerződés alapján biztosítja.
(3) A Családok Átmeneti Otthona igénybevétele iránti kérelmet a Magyar Vöröskereszt Családok Átmeneti Otthona vezetőjéhez kell benyújtani.
(4) A Családok Átmeneti Otthona igénybevételéért fizetendő intézményi térítési díjat az intézmény fenntartója, a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete határozza meg.
VI. Fejezet

TÉRITÉSI DÍJ

28. § A rendelet hatálya alá tartozó személyes gondoskodást nyújtó ellátási formáknál az 2. számú mellékletben foglalt intézményi térítési díjakat kell alkalmazni.

29. § (1) A személyi térítési díjat az intézményvezető állapítja meg, és a térítési díj fizetésére kötelezettet erről tájékoztatja.

(2) Az önkormányzata által fenntartott intézményekben a személyi térítési díjak intézményvezető által történő évi felülvizsgálata után, az új személyi térítési díjak minden évben április 1-jén kerülnek bevezetésre.

(3) A gyermekek napközbeni ellátása vonatkozásában a térítési díjak Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlésének az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerveknél, intézményeknél folyó munkahelyi étkeztetéssel és az intézeti élelmezés nyersanyagköltségeiről szóló mindenkor hatályos rendeletében meghatározott időponttól kerülnek bevezetésre.

(4) A rendelet 3. § (2) bekezdés b), c), ha), hb), és ia) pontjaiban meghatározott ellátási formáknál a személyi térítési díj összegét az intézményvezető csökkentheti vagy elengedheti,

- étkeztetési, házi segítségnyújtás, valamint idősek klubja ellátási formánál a 3. számú,
- a fogyatékosok nappali ellátását biztosító intézményben a 4. számú
mellékletben foglalt értékhatárok figyelembevételével, feltéve, hogy a kötelezett az Szt. 4. § (1) bekezdése b) pontjában meghatározott vagyonnal nem rendelkezik.
(5) A rendelet 15. § (4) bekezdésében meghatározott esetben a személyi térítési díj az intézményi térítési díj összegével azonos, csökkentésére illetve elengedésére nincs lehetőség.
(6) Amennyiben az idősek nappali ellátását igénybevevő csak egyszeri étkezést (ebédet) igényel, annak az intézményi térítési díja nem lehet kevesebb az étkeztetésben részesülők intézményi térítési díjánál.
(7) Az Idősek Gondozóházában történő elhelyezés esetén, ha a gondozott kórházi (gyógyintézeti) ellátás, vagy - az intézményvezető előzetes értesítésével - egyéb ok miatt az intézményből ideiglenesen eltávozik, akkor távolléte idejére a megállapított személyi térítési díjának 20 %-át kitevő helyfenntartási díjat fizet.

30. § Ha a térítési díj fizetésére kötelezett a térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, a térítési díj megállapításáról szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a polgármesterhez fordulhat, aki határozattal dönt a térítési díj összegéről.

31. § Az intézmény vezetője havonta ellenőrzi, hogy a térítési díj befizetése megtörtént-e, és a díjhátralékról nyilvántartást vezet. A hátralékokról negyedévente tájékoztatja a polgármestert, aki intézkedik a díjhátralék behajtásáról, vagy a behajthatatlan hátralék törléséről, illetve a díjhátralék méltányosságból történő elengedéséről.

VII. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Az Európai Unió jogának való megfelelés

32. § E rendelet 2. § (3) bekezdése a Tanács a munkavállalók Közösségen belüli szabad mozgásáról szóló 1968. október 15-i 1612/68/EGK rendeletének való megfelelést szolgálja.

33. § (1) E rendelet Zalaegerszeg Megyei Jogú Város közlönyében történő kihirdetése napján lép hatályba.

(2) Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlésének a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló, többször módosított 9/1998. (III. 26.) számú rendelete valamint az azt módosító 6/1999. (III.26.), 18/2000. (IV.7.), 11/2001. (III.9.), 4/2002. (III.8.), 6/2003. (III.7.), 34/2003. (XI.12.), 5/2004. (III.05.), 6/2005. (III.04.) számú önkormányzati rendeletei e rendelet kihirdetésével hatályát vesztik.

1. számú melléklet

Az önkormányzat által – saját intézményében vagy ellátási szerződés útján – nyújtott szociális és gyermekjóléti ellátásokat biztosító intézmények:
A L A P S Z O L G Á L T A T Á S O K :
Szociális információs szolgáltatás:
- Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ
Zalaegerszeg, Kis u. 8.
Étkeztetés:
- Időskorúak Gondozási Központja
Zalaegerszeg, Kossuth L. u. 58-60.
Házi segítségnyújtás:
- Időskorúak Gondozási Központja
Zalaegerszeg, Kossuth L. u. 58-60.
Családsegítés:
- Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ
Zalaegerszeg, Kis u. 8.
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás:
- Időskorúak Gondozási Központja
Zalaegerszeg, Kossuth L. u. 58-60.
Támogató szolgáltatás:
- Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete
Zalaegerszeg, Köztársaság u. 72.
Utcai szociális munka:
- Hajléktalnok Átmeneti Gondozási Központja
Zalaegerszeg, Hock J. u. 98.
Nappali ellátás:
- Idősek Klubja I. Zalaegerszeg, Kosztolányi D. u. 23.
- Idősek Klubja II. Zalaegerszeg, Kossuth L. u. 58-60.
- Idősek Klubja III. Zalaegerszeg, Platán sor 4.
- Idősek Klubja IV. Zalaegerszeg, Andráshida u. 5.
- Gyimesi Lajos Fogyatékkal Élők Nappali Intézménye
Zalaegerszeg, Kis u. 8.
- Nappali Melegedő Zalaegerszeg, Hock J. u. 98.
S Z A K O S Í T O T T E L L Á T Á S O K :
Átmeneti elhelyezést nyújtó intézmények:
- Idősek Gondozóháza Zalaegerszeg, Landorhegyi u. 13/A.
- Hajléktalanok Éjjeli Menedékhelye és Átmeneti Szállása
Zalaegerszeg, Hock J. u. 98.
G Y E R M E K J Ó L É T I A L A P E L L Á T Á S O K:
A gyermekek napközbeni ellátása:
- Egyesített Bölcsődék Tipegő Bölcsőde
Zalaegerszeg, Kis u. 8.
- Egyesített Bölcsődék Napsugár Bölcsőde
Zalaegerszeg, Napsugár u. 32.
- Egyesített Bölcsődék Cseperedő Bölcsőde
Zalaegerszeg, Petőfi S. u. 21-25.
- Egyesített Bölcsődék Űrhajós Bölcsőde
Zalaegerszeg, Űrhajós u. 2.
Gyermekjóléti szolgáltatás:
- Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ
Zalaegerszeg, Kis u. 8.
Gyermekek átmeneti gondozása:
- Gyermekek Átmeneti Otthona Zalaegerszeg, Landohegyi u. 35.
- Családok Átmeneti Otthona Zalaegerszeg, Hock J. u. 98.

2. számú melléklet

A személyes gondoskodást nyújtó ellátások
intézményi térítési díja


Ellátási forma


Intézményi térítési díj
(Áfá-val növelt összeg)

Gyermekjóléti alapellátások:
1./ Gyermekétkeztetés:
a./ bölcsőde
b./ óvodai napközi otthon
c./ ált.iskolai napközi otthon
d./ ált.iskolai menza
e./ középiskolai kollégium
f./ középiskolai menza

Szociális szolgáltatások:
2./ Étkeztetés
3./ Házi segítségnyújtás
- házi segítségnyújtás óradíja:
- ebédszállítás
4./ Időskorúak nappali ellátása
5./ Fogyatékos személyek nappali ellátása

Szociális szakellátás:
6./ Időskorúak gondozóháza
- napi
- havi




253,- Ft /nap
223,- Ft /nap
292,- Ft/nap
181,- Ft/nap
477,- Ft/nap
213,- Ft /nap


407,- Ft/nap

585, - Ft/ óra
90,- Ft/adag
628,- Ft/nap
581,- Ft/nap




4.185,- Ft
125.550,- Ft

3. számú melléklet

Az étkeztetés, a házi segítségnyújtás, valamint az időskorúak nappali ellátása személyi térítési díjának csökkentési rendszere

Jövedelem a nyugdíjminimum
%-ában

A személyi térítési díj mértéke az
intézményi térítési díj %-ában

I. 80 % alatt

II. 80 - 110 %

III. 110 - 130 %

IV. 130 - 150 %

V. 150 - 170 %

VI. 170 - 190 %

VII. 190 - 215 %

VIII. 215 - 240 %

IX. 240 - 270 %

X. 270 % felett

10 %

20 %

30 %

40 %

50 %

60 %

70 %

80 %

90 %
100 %

4. számú melléklet

A fogyatékos személyek nappali ellátásának személyi térítési díja-annak csökkentési rendszere
Jövedelem a nyugdíjminimum A személyi térítési díj mértéke az
%-ában intézményi térítési díj %-ában

I. 100 % alatt 0 %

II. 100 - 150 % 40 %

III. 150 - 175 % 50 %

IV. 175 - 200 % 60 %

V. 200 - 225 % 70 %

VI. 225 - 250 % 80 %

VII. 250 - 275 % 90 %

VIII. 275 % felett 100 %

5. számú melléklet

A SZEMÉLYES GONDOSKODÁST NYÚJTÓ INTÉZMÉNYEK ELLENŐRZÉSI RENDSZERE

I. Az ellenőrzések típusai

1. Átfogó ellenőrzések:

1.1 (törvényességi és szakmai) felügyeleti ellenőrzés
1.2. komplex (törvényességi és szakmai + költségvetési gazdálkodási) ellenőrzés

2. Témavizsgálat

3. Célvizsgálat

4. Utóellenőrzés

1. Átfogó ellenőrzések:

Az ellenőrzött intézmény meghatározott időszak alatt végzett szakmai feladatainak önálló vizsgálata (általános felügyeleti vizsgálat) illetve a szakmai feladatok és a költségvetési gazdálkodást jellemző folyamatok együttes, egymással összefüggésben történő ellenőrzése (komplex ellenőrzés).

2. Témavizsgálat:

Egy adott feladat vagy kérdés, illetve jogszabály-alkalmazás több intézménynél (intézményi szervezeti egységnél) egy időben végzett ellenőrzése abból a célból, hogy a vizsgálat eredményeként általános következtetések legyenek levonhatók, és megfelelő intézkedések legyenek megtehetők.

3. Célvizsgálat:

Egy egyedi téma, feladat kivizsgálása egy adott intézménynél, intézményi szervezeti egységnél.

4. Utóellenőrzés:

A korábban végzett ellenőrzéseknél, vizsgálatoknál észlelt és tapasztalt hiányosságok megszüntetésének, valamint az azok alapján tett intézkedések végrehajtásának és eredményességének helyszíni ellenőrzése.

II. Az ellenőrzéssel szemben támasztott követelmények

1. Tényszerűség:

Az ellenőrzésnek ténymegállapításokon kell alapulni, a ténymegállapítás valódiságáért és helytállóságáért az ellenőrzést végző személy felelős.

2. Nyilvánosság:

Az ellenőrzés tapasztalatait széles körben ismertté kell tenni. A vizsgálat során tett megállapításokat, észrevételeket elsősorban az ellenőrzéssel érintett szerv vezetőjének tudomására kell hozni, majd az ellenőrzött tevékenységben közreműködő valamennyi dolgozóval is ismertetni kell.

3. Segítő jelleg:

Az ellenőrzés egyik feladata az elkövetett hibák, hiányosságok feltárása. Legalább ilyen fontos, hogy az ellenőrzés segítse az ellenőrzött intézmények munkáját, főként annak érdekében, hogy a hibák, hiányosságok elkerülhetővé váljanak. Ebben az értelemben az ellenőrzés megelőző, preventív jellegű tevékenység.

4. Kétoldalúság:

Az ellenőrzés kétoldalú folyamat. Az abban résztvevő ellenőrzött személynek, vagy szervezetnek meg kell adni a lehetőséget arra, hogy álláspontját kifejtse, magatartásának, cselekedeteinek miértjét megmagyarázza.

5. Tervszerűség:

Ez elsősorban abban nyilvánul meg, hogy az ellenőrző szervezet egy meghatározott időszakban elvégzendő feladatait, az ellenőrzés alapvető szempontjait, az ellenőrzés alá kerülő egységeket és az egyes vizsgálatok időpontját előzetesen meghatározza, és az ellenőrzöttek tudomására hozza.

6. Rendszeresség:

E követelmény azt jelenti, hogy az ellenőrzések meghatározott időszakonként ismétlődnek (évente: általános felügyeleti vizsgálat, kétévente: komplex vizsgálat).

7. Folyamatosság:

Az ellenőrzési időszakok kihagyás, megszakítás nélkül követik egymást, közvetlenül kapcsolódnak az előző vizsgálat által ellenőrzött időszakhoz.

8. Következetesség:

Az ellenőrzést végzőnek az azonos jellegű magatartásokat, cselekményeket azonos módon kell megítélnie, tartózkodni kell az eltérő mércétől, a szubjektív értékeléstől.

III. Az ellenőrzés folyamata

1. Éves munkaterv:

Az ellenőrzésekről éves munkatervet kell készíteni, amely tartalmazza:
- az ellenőrzendő intézmény, intézményi szervezeti egység nevét,
- az ellenőrzés típusát,
- téma- és célvizsgálat esetén: az ellenőrzés témáját, célját, az ellenőrzött időszakot,
- az ellenőrzések időbeli ütemezését,
- az ellenőrzést végző személy nevét.
Az éves munkaterv elkészítésének határideje: minden év november 30.
Az éves munkatervet a polgármester hagyja jóvá, amelyet meg kell küldeni valamennyi intézmény vezetőjének.

1. Vizsgálati szempontok:

- Az általános felügyeleti vizsgálat szempontjait az ellenőrzési adatlap tartalmazza.
- A tárgyévre vonatkozó ellenőrzési adatlapokat az ellenőrzést végző szakosztály minden év november 30. napjáig bocsátja az ellenőrzött szervezeti egység vezetőjének rendelkezésére, aki minden év január 31-ig kitöltve juttatja azt vissza.
- Az ellenőrző szervezet az adatlapok megküldésével egyes dokumentumokat előzetesen bekérhet.
- Téma- és célvizsgálatok esetén a vizsgálati szempontokat az esetenként összeállított téma- és célvizsgálati program tartalmazza. A programot a hivatal szakosztálya az éves munkatervben meghatározott időpontot – legalább 30 nappal – megelőzően juttatja el az ellenőrzött intézmény vezetője részére.
- Utóvizsgálat során külön vizsgálati programot nem kell készíteni, az ellenőrzés szempontjait a korábban végzett ellenőrzésről szóló jelentés alapozza meg.

3. Megbízólevél:

Az ellenőrzést végzőket a helyszíni ellenőrzés megkezdése előtt megbízólevéllel kell ellátni, amelyet a polgármester ír alá.
A megbízólevél tartalma:
- az ellenőrzést végző személy neve, beosztása,
- a ellenőrzés típusa,
- az ellenőrzés helye,
- az ellenőrzési programra való utalás,
- a kiállítás kelte,
- a kiállításra jogosult aláírása.

3. Az ellenőrzés módszerei:

- helyszíni ellenőrzés,
- adatkérés,
- dokumentumellenőrzés.

3. A vizsgálatok elvégzésének határideje:

- általános felügyeleti vizsgálat: minden évben április 30.
- téma és célvizsgálatok: minden év december 31.

5. Az ellenőrzés dokumentálása:

- Az ellenőrzések tapasztalatait – a megállapításokat, a javaslatokat, a szükséges intézkedéseket – minden esetben írásba kell foglalni, és szóban is ismertetni kell az érintett szervezet, illetve szervezeti egység vezetőjével.
- Az ellenőrzött szervezet a vizsgálattal kapcsolatban írásban és szóban tehet észrevételt, a vizsgálat jelentés átvételétől számított 8 napon belül.

IV. Az ellenőrzésben résztvevők jogai és kötelességei

1. Az ellenőr jogai és kötelességei:

Az ellenőrzést végző személy általánosságban jogosult az ellenőrzött intézménynél, intézményi szervezeti egységnél kérdéseket feltenni, arra a tájékoztatást kérni.
J o g á b a n áll különösen:
- az ellenőrzött szerv bármely helyiségébe belépni, figyelemmel az ellenőrzött szerv biztonsági előírásaira,
- az ellenőrzött szerv bármely dolgozójától írásban vagy szóban nyilatkozatot kérni, valamennyi dokumentumba betekinteni,
- a dokumentumokat átvételi elismervény ellenében átvenni, azokról másolatot, kivonatot készíteni,
- az ellenőrzött szervezet működésével és gazdálkodásával összefüggő kérdésekben felvilágosítást kérni más szervektől,
- indokolt esetben szakértő bevonását kezdeményezheti a vizsgálatba.
Az ellenőr k ö t e l e s :
- ellenőrizni munkája során az ellenőrzésre vonatkozó jogszabályokban, az ellenőrzési programban foglaltakat, valamint a megbízójának rendelkezéseit maradéktalanul betartani,
- tevékenységének megkezdéséről az ellenőrzendő intézmény vezetőjét tájékoztatni, és megbízólevelét bemutatni,
- az objektív vélemény kialakításához elengedhetetlenül szükséges dokumentumokat és körülményeket megvizsgálni,
- megállapításait tárgyszerűen, a valóságnak megfelelően írásba foglalni,
- az ellenőrzés alatt megismert állami-, szolgálati- és magántitkokat megőrizni, illetve a jogszabályban meghatározott adatvédelmi kötelezettségnek eleget tenni,
- az ellenőrzés befejezését követően megállapításait az ellenőrzött szerv vezetőjével, valamint a vonatkozó részek tekintetében a felelőssé tett személyekkel ismertetni,
- az átvett dokumentumokról átvételi elismervényt adni, illetőleg azokat hiánytalanul visszaszolgáltatni.

1. Az ellenőrzött jogai és kötelezettségei:

Az ellenőrzött szervnek j o g a van:
- a vizsgálat idejéről, típusáról, a vizsgálat tartalmáról előzetesen tájékoztatást kapni,
- az ellenőrzést végző személytől megbízólevelét kérni, ennek hiányában az ellenőrzést megtagadni,
- az ellenőrzés megállapításait megismerni, azokra észrevételeket tenni, és az észrevételekre szóban vagy írásban választ kérni,
- személyes felelősségével kapcsolatban adott írásbeli magyarázatára írásban választ kérni.
Az ellenőrzött szerv dolgozója k ö t e l e s :
- az ellenőrzés végrehajtását elősegíteni,
- az ellenőrzést végző részére szóban vagy írásban a kért tájékoztatást, felvilágosítást, nyilatkozatot megadni, a dokumentációkba a betekintést biztosítani, kérés esetén az eredeti iratokat, vagy másolatokat - átvételi elismervény ellenében – átadni,
- az ellenőr kérésére a rendelkezésre bocsátott dokumentumok teljességéről nyilatkozni,
- felelősségének megállapítása esetén a megadott határidőre írásbeli magyarázatot adni,
- az ellenőrzés megállapításai alapján a hibák kijavítása céljából a saját hatáskörébe tartozó intézkedéseket a megadott határidőre megtenni, és erről az ellenőrzést végzőt tájékoztatni.

6. számú melléklet

A szociálpolitikai kerekasztalban résztvevő szerveztek

1. Zalaegerszeg Megyei Jogú Város polgármestere
2. Zalaegerszeg Megyei Jogú Város szociális ügyekért felelős alpolgármestere
3. Szociális, Lakás- és Egészségügyi Bizottság elnöke

4. Zala Megyei Önkormányzat

5. Magyar Vöröskereszt Zm. Szervezete

6. Notre Dame Női- Kanonok és Tanítórend

7. Esthajnal Alapítvány

8. Jézus Szíve Ferences Plébánia Caritas Szervezete

9. Mária Magdolna Plébánia Egyházközség Caritas Szervezete

10. Zalagerszegi Evangélikus Egyházközösség

11. „Gondoskodás” Alapítvány

12. Zalaegerszegi Diabetes Egyesület

13. TESZ-Regionális Szellemi Forrásközpont

14. Zala Megyei Rákellenes Egyesület

15. Zalaegerszegi Szív- és Érbeteg Egyesület

16. Cigány Kisebbségi Közösségi Ház Alapítvány

17. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Társaság

18. Családfesztivál Alapítvány

19. Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület Zalaegerszegi Csoportja

20. Keresztény Értelmiségiek Szövetsége Zalaegerszegi Csoportja

21. Autista Sérültekért Zalában Alapítvány

22. A „Remény Gyermekei” Alapítvány Agysérült Gyermekekért

23. Mozgássérültek Zm-i Egyesülete

24. Országos Nyugdíjas Polgári Egyesület

25. „Sérült Embertársainkért” Egyesület

26. Lakhatásért Közalapítvány

27. Nyugdíjas Padagógus Egyesület

28. KONTAKT Kht. Újra Dolgozom Programiroda

29. „Együtt Élünk” Közhasznú Alapítvány

30. Ortomobil Támogató Szolgálat

31. Daganatos Betegek Egyesülete

32. Zalai Civil Életért Közhasznú Egyesület

33. Cigány Kisebbségi Önkormányzat

34. Csontritkulásos Betegek Klubja

35. Zala Megyei Önkormányzat Idősek Otthonának Támogatásáért Alapítvány

36. Zalai Boldogasszony Alapítvány