Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlése 45/2005. (X.28.) önkormányzati rendelete
a szociális szolgáltatásokról és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról
Hatályos: 2009. 07. 01- 2010. 03. 19Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlése 45/2005. (X.28.) önkormányzati rendelete
a szociális szolgáltatásokról és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlése a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 92. § (1) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.) 29. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazása alapján az alábbi önkormányzati rendeletet alkotja:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A rendelet célja
1. § E rendelet célja, hogy meghatározza a szociális biztonság megteremtése és megőrzése, valamint a gyermekek veszélyeztetettségének megelőzése és megszüntetése érdekében biztosított szociális szolgáltatások, illetve személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások rendszerét, igénybevételük feltételeit és módjait.
A rendelet hatálya
2. §1 (1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzat közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel rendelkező
a) magyar állampolgárokra,
b) bevándoroltakra és letelepedettekre,
c) hontalanokra,
d) a magyar hatóság által menekültként elismert személyekre.
(2) A rendelet hatálya kiterjed az Szt. 3. § (3) bekezdésében meghatározott személyekre.
(3) A rendelet V. fejezetében meghatározott ellátások tekintetében a rendelet hatálya kiterjed a Gyvt. 4. § (1)-(2) bekezdésében meghatározott személyekre.
(4) A rendelet hatálya kiterjed a rendelet 3. § (2) bekezdése b) és jb), valamint (3) bekezdés cb) pontjában szabályozott ellátások tekintetében az e § (1)-(3) bekezdéseiben foglaltakon túlmenően az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a Magyar Köztársaság területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is, ha az ellátás biztosításának hiánya mindezen személyek életét, testi épségét veszélyezteti.
(5)2 A rendelet hatálya az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően, a rendelet 19/A. § (3), a 21. § (4), a 22/A. § (3), valamint a 23. § (3) bekezdésében szabályozott ellátások esetén az ott meghatározott személyekre terjed ki.
SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK ÉS SZEMÉLYES GONDOSKODÁST NYÚJTÓ GYERMEKJÓLÉTI ELLÁTÁSOK IGÉNYBEVÉTELÉNEK KÖZÖS SZABÁLYAI
Az ellátások rendszere
3. § (1) Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) a (2)-(3) bekezdésben meghatározott szociális szolgáltatásokat és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátási formákat biztosítja.
(2) 3Szociális szolgáltatások:
Eljárási rendelkezések
4. §10 (1) A szociális szolgáltatások és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások igénybevételére az Szt. 93-94/D. §-aiban, a Gyvt. 31-32. §-aiban, valamint az e rendeletben szabályozottak az irányadóak.
(2) A rendelet 3. §-ában meghatározott ellátások igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője indítványára történik. A 3. § (3) bekezdés a) és b) pontjában foglalt ellátások igénybevételére – ha a gyermek védelme az ellátás önkéntes igénybevételével nem biztosított – a jegyző hivatalból kötelezi a szülőt, illetve a törvényes képviselőt.
(3)11 A rendelet 3. §-ában meghatározott ellátások iránti kérelmet – a családsegítés, a pszichiátriai betegek nappali ellátása, a szenvedélybetegek nappali ellátása, a hajléktalan személyek nappali ellátása, a hajléktalanok éjjeli menedékhelye és átmeneti szállása, továbbá a 3. § (3) bekezdés a) és b) pontban foglalt ellátások kivételével – a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999. (XI.24.) SzCsM. rendelet 1. számú mellékletében meghatározott formanyomtatványon kell benyújtani.
A fenntartó feladat- és jogköre
5. §18 Az önkormányzatnak, mint intézményfenntartónak a szociális szolgáltatások, illetve személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások körében felmerült fenntartói feladat- és hatáskörét a közgyűlés; a közgyűlés által átruházott hatáskörben a polgármester, valamint a Szociális, Lakás- és Egészségügyi Bizottság gyakorolja.
A közgyűlés feladata
6. § (1) A szociális és gyermekjóléti intézmények folyamatos működésének biztosításához az állami szociális intézményi normatíván kívül saját bevételeiből is hozzájárul.
(2) Dönt a szociális és gyermekjóléti intézmények alapító okiratának elfogadásáról, gazdálkodási köréről, átszervezéséről, megszüntetéséről, tevékenységi körének módosításáról, nevének megállapításáról.
(3)19 Meghatározza az intézményi térítési díjat, valamint a 22/A. § (5) bekezdésben meghatározott emelt szintű elhelyezéskor fizetendő egyszeri hozzájárulás összegét.
(4) Elkészíti, illetve felülvizsgálja az önkormányzat Szt. 92. § (3) bekezdése szerinti szociális szolgáltatástervezési koncepcióját az általa működtetett szociális szolgáltatások és gyermekjóléti ellátások vonatkozásában.
(5) Kikéri az ellátottak országos érdekképviseleti szervezete területileg illetékes szervének – gyermekjóléti intézménynek esetében a megyei szociális és gyámhivatal - véleményét az intézmény működését érintő lényeges döntés meghozatala előtt. Lényeges döntéshozatalnak minősül különösen az intézmény megszüntetése, az intézményi típus, forma megváltoztatása.
(6) Gyakorolja az intézményvezetővel kapcsolatos alapvető munkáltatói jogokat (kinevezés, felmentés, vezetői megbízás és visszavonása, összeférhetetlenség megállapítása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása).
(7) Jóváhagyja az intézmények szervezeti és működési szabályzatát.
A polgármester feladata
7. § (1) Ellenőrzi – éves ellenőrzési terv alapján – az intézmény működésének törvényességét. Az ellenőrzésre vonatkozó részletes szabályokat a rendelet 5. sz. melléklete tartalmazza. Amennyiben az intézmény működésének ellenőrzése során jogszabálysértést állapít meg, intézkedik annak megszűntetéséről.
(2)20 Jóváhagyja az intézmény szakmai programját, valamint a nappali és bentlakásos intézmények esetében a házirendet, illetve megtagadja azok jóváhagyását, ha nem felelnek meg az Szt-ben, Gyvt-ben, valamint a külön jogszabályokban előírt feltételeknek.
(3) Az intézmény vezetőjének bevonásával gondoskodik az Szt. 99. §-a, továbbá a Gyvt. 35. §-a szerinti érdekképviseleti fórum megalakításáról. Az érdekképviseleti fórumban Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzatát a polgármester által delegált személy képviseli. Az érdekképviseleti fórum működésének részletes szabályait az intézmény házirendje tartalmazza.
(4) Kivizsgálja a Gyvt. 36. § (2) bekezdése alapján hozzá érkező panaszokat és szükség esetén intézkedik a panaszt kiváltó okok megszüntetése iránt, és a megtett intézkedéséről tájékoztatja a működést engedélyező szervet.
(5) Az éves költségvetésben meghatározott keretek között gondoskodik a szakemberek képzéséről, továbbképzéséről. Az éves képzési, továbbképzési tervet az intézmény vezetője köteles elkészíteni és minden év március 31. napjáig megküldeni a polgármesternek.
(6) Az intézmény vezetője tekintetében gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat.
(7)21 A helyettes szülői ellátás igénybevételéről, valamint az ellátás megszüntetéséről a közgyűlés által átruházott hatáskörben a polgármester dönt.
A Szociális, Lakás- és Egészségügyi Bizottság feladata
8. § (1) A Szociális, Lakás- és Egészségügyi Bizottság évente egy alkalommal - minden év július 31. napjáig - értékeli az intézményekben folyó szakmai munka eredményességét.
(2)25 Jóváhagyja a Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ krízissegély szabályzatát, valamint az Egyesített Bölcsődék felvételi szabályzatát.
Szociálpolitikai kerekasztal
9. § (1)26 A szociális szolgáltatások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások fejlesztése, az ellátások színvonalának, hatékonyságának javítása, a szociális szolgáltatástervezési koncepcióban foglalt feladatok megvalósulásának, végrehajtásának figyelemmel kísérése, továbbá a közfoglalkoztatási terv véleményezése érdekében helyi szociálpolitikai kerekasztal működik.
(2) A szociálpolitikai kerekasztal tagjainak jegyzékét e rendelet 6. számú melléklete tartalmazza.
(3) A szociálpolitikai kerekasztal szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülést tart, üléseit a polgármester hívja össze. A szociálpolitikai kerekasztal ülései nyilvánosak
(4) A szociálpolitikai kerekasztal működésének további szabályait az általa elfogadott működési szabályzatban határozza meg.
SZOCIÁLIS ALAPSZOLGÁLTATÁSOK
10. §27
Étkeztetés
11. §28 (1) Étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen
a) koruk,
b) egészségi állapotuk,
c) fogyatékosságuk,
d) pszichiátriai betegségük,
e) szenvedélybetegségük, vagy
f) hajléktalanságuk
miatt.
(2) Életkora miatt rászoruló az a személy, aki személyi azonosításra alkalmas okmány másolatával igazolja, hogy 65. életévét betöltötte.
(3) Egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki a háziorvos/kezelőorvos igazolása szerint önmaga ellátásáról részben vagy teljesen gondoskodni nem tud.
(4) Fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki önmaga ellátására részben képes és fogyatékosságát az Szt. 65/C. § (6) bekezdésében foglaltak szerint igazolja.
(5) Pszichiátriai betegsége, illetve szenvedélybetegsége miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaga ellátására részben képes. A pszichiátriai, illetve a szenvedélybetegséget a 9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 21. §-ában meghatározott szakvéleménnyel kell igazolni.
(6) Hajléktalansága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki - nyilatkozata szerint – bejelentett lakóhellyel nem rendelkezik, kivéve azt, akinek bejelentett lakóhelye a hajléktalan szállás.
(7) Az étkeztetést – amely legalább napi egyszeri meleg élelmezést jelent – a Gondozási Központ biztosítja
a) az étel kiszolgálásával egyidejű helyben fogyasztással
b) elviteli lehetőséggel,
c) indokolt esetben házhoz szállítással.
(8) Az étkeztetés iránti kérelmet, a jegyző által kiadott, az Szt.119/C §-ában meghatározott jövedelemigazolást, valamint a (2)-(6) bekezdésekben foglaltak fennállásáról szóló igazolást a Gondozási Központ vezetőjéhez kell benyújtani, aki dönt az ellátás igénybevételéről, valamint megszüntetéséről.
(9) Az étkeztetésért fizetendő intézményi térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.
Házi segítségnyújtás
12. §29 (1) A házi segítségnyújtást az önkormányzat az Szt. 63. §-ában meghatározottak szerint biztosítja.
(2) A házi segítségnyújtást az önkormányzat a Gondozási Központ keretében működő házigondozó szolgálata útján biztosítja.
(3) A házi segítségnyújtás igénybevétele iránti kérelmet a Gondozási Központ vezetőjének kell benyújtani, aki kezdeményezi a gondozási szükséglet, valamint a jövedelmi viszonyok vizsgálatát.
(4) A házi segítségnyújtásért fizetendő intézményi térítési díjat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.
Családsegítés
13. § (1) A családsegítést az önkormányzat a Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ intézményében biztosítja.
(2)30 A Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ az Szt. 64. § (1)-(5) bekezdésében meghatározott feladatokon túl
a) a krízishelyzetbe került családoknak, személyeknek pénzbeli és természetbeni segítséget nyújthat,
b)31 biztosítja Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlésének a pénzbeli és természetben nyújtott szociális, valamint gyermekvédelmi ellátásokról szóló 25/2006. (VI. 15.) számú önkormányzati rendeletében meghatározott rendszeres szociális segélyben részesülők számára a beilleszkedési programok megszervezését,
c)32 biztosítja az állami foglalkoztatási szerv által – az aktív korúak ellátására jogosult részére – előírt együttműködési kötelezettség keretében az egyéni képességeket fejlesztő vagy az egyéni életmódot formáló foglalkozás, tanácsadás, illetőleg a munkavégzésre történő felkészülési program megszervezését.
(3) A pénzbeli és természetbeni segítségnyújtás részletes feltételei - a Szociális, Lakás- és Egészségügyi Bizottság által jóváhagyott - krízissegély szabályzatban kerülnek meghatározásra.
(4) A családsegítés igénybevétele térítésmentes.
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
14. §33 (1) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás a saját otthonukban élő, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló, a segélyhívó készülék megfelelő használatára képes időskorú vagy fogyatékos személyek, illetve pszichiátriai betegek részére az önálló életvitel fenntartása mellett felmerülő krízishelyzetek elhárítása céljából nyújtott ellátás.
(2) Az önkormányzat a jelzőrendszeres házi segítségnyújtást a szociálisan rászorultak számára biztosítja.
(3) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevétele szempontjából a szociálisan rászorultak körét az Szt. 65. § (4)-(5) bekezdése határozza meg. A szociális rászorultság fennállását a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 22. §-ában foglaltak szerint kell igazolni.
(4) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtást az önkormányzat a Gondozási Központ keretében biztosítja.
(5) Az ellátás iránti kérelmet a Gondozási Központ vezetőjéhez kell benyújtani, aki a 9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet szerint a szociális rászorultságot megállapítja, és gondoskodik a jelzőkészülékek kihelyezéséről és működtetéséről.
(6) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtásért fizetendő intézményi térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.
Támogató szolgáltatás
15. § (1) A támogató szolgáltatás keretében a fogyatékos személyek lakókörnyezetben történő ellátását kell biztosítani.
(2) A támogató szolgáltatás keretében elsősorban az Szt. 65/C. §-ában meghatározott szolgáltatásokat kell biztosítani, ezeken kívül a szolgáltató szerint a szakmai programjában meghatározott további szolgáltatást is nyújthat.
(3) A támogató szolgáltatást az önkormányzat a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete útján, ellátási szerződés alapján biztosítja.
(4) A támogató szolgáltatás igénybevétele iránti kérelmet a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete Fogyatékkal Élők Támogató Szolgálatának vezetőjénél kell benyújtani.
(5) A támogató szolgáltatásért fizetendő intézményi térítési díjat az intézmény fenntartója, a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete határozza meg.
Utcai szociális munka
16. § (1) Az Szt. 65/E. §-ában meghatározott utcai szociális munkát az önkormányzat a szociális szolgáltatások keretében a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete útján, ellátási szerződés alapján, illetve a gyermekjóléti szolgáltatások keretében a Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ intézményében biztosítja.
(2) Az utcai szociális munka igénybevétele térítésmentes.
16/A. §34
Nappali ellátás35
17. § Az önkormányzat a nappali ellátás keretében időskorúak nappali ellátását, fogyatékos személyek nappali ellátását, pszichiátriai és szenvedélybetegek nappali ellátását, valamint hajléktalan személyek nappali ellátását biztosítja.
Időskorúak nappali ellátása
18. § (1) Az időskorúak nappali ellátása keretében kell biztosítani a saját otthonukban élő, 18. életévüket betöltött, egészségi állapotuk vagy idős koruk miatt szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátásra részben képes személyek napközbeni tartózkodásának, igény szerint étkeztetésének lehetőségét.
(2) Az időskorúak nappali ellátását az önkormányzat a Gondozási Központ36 a rendelet 1. számú mellékletében meghatározott Idősek Klubjaiban biztosítja.
(3) Az ellátás biztosításánál előnyt élvez az a rászoruló, aki
a) 62. életévét, illetőleg (a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 7. § (4)-(5) bekezdésében meghatározottak alapján) a reá irányuló nyugdíjkorhatárt betöltötte,
b) egyedülálló,
c) több igénylő esetén alacsonyabb jövedelemmel rendelkezik vagy szociálisan hátrányos helyzetű.
(4) Nem vehető fel az idősek klubjába az a személy, aki egészségi állapota, összeférhetetlen magatartása, vagy bármely más okból közösségi életre alkalmatlan.
(5) Az időskorúak nappali ellátása igénybevétele iránti kérelmet a Gondozási Központ37 vezetőjéhez kell benyújtani, aki dönt az ellátás igénybevételéről, valamint az intézményi jogviszony megszüntetéséről.
(6) Az időskorúak nappali ellátásáért fizetendő intézményi térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.
Demens személyek nappali ellátása
18/A. §38 (1) A demens személyek nappali ellátása keretében kell biztosítani a Pszichiátriai/Neurológiai Szakkollégium által befogadott demencia centrum demencia kórképet megállapító szakvéleményével rendelkező személyek napközbeni tartózkodásának, igény szerint étkeztetésének lehetőségét.
(2) A demens személyek nappali ellátását az önkormányzat a Gondozási Központ Landorhegyi Idősek Klubjában biztosítja.
(3) A demens személyek nappali ellátása igénybevétele iránti kérelmet a Gondozási Központ vezetőjéhez kell benyújtani, melyhez csatolni kell az 1/2000. (I.7.) SzCsM rendelet 84/A. § (1) bekezdésében meghatározott szakvéleményt.
(4) A demens személyek nappali ellátásáért fizetendő intézményi térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.
Fogyatékos személyek nappali ellátása
19. § (1) A fogyatékos személyek nappali ellátása keretében kell biztosítani a harmadik életévüket betöltött, önkiszolgálásra részben képes vagy önellátásra nem képes, de felügyeletre szoruló fogyatékos, illetve autista személyek napközbeni tartózkodásának, igény szerint étkeztetésének lehetőségét.
(2) Kivételesen indokolt esetben az olyan fogyatékos személyek nappali ellátást is biztosítani kell, akire nézve szülője vagy más hozzátartozója gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban vagy ápolási díjban részesül.
(3) A fogyatékos személyek nappali ellátását az önkormányzat a Gyimesi Lajos Fogyatékkal Élők Nappali Intézményében biztosítja.
(4) A fogyatékos személyek nappali ellátása igénybevétele iránti kérelmet a Gyimesi Lajos Fogyatékkal Élők Nappali Intézményének vezetőjéhez kell benyújtani.
(5) A fogyatékos személyek nappali ellátásáért fizetendő intézményi térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.
19/A. §39
Pszichiátriai és szenvedélybetegek nappali ellátása
Hajléktalan személyek nappali ellátása
20. § (1) A hajléktalan személyek nappali ellátása keretében kell biztosítani a 18. életévüket betöltött, az Szt. 4. §. (3) bekezdésében meghatározott személyek napközbeni tartózkodásának és napi egyszeri étkeztetésének lehetőségét.
(2) A hajléktalan személyek nappali ellátását az önkormányzat a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete útján, ellátási szerződés alapján biztosítja.
(3) A hajléktalan személyek nappali ellátása igénybevétele iránti kérelmet a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete Hajléktalanok Átmeneti Gondozási Központja vezetőjéhez kell benyújtani.
(4) A hajléktalan személyek nappali ellátásának igénybevétele térítésmentes.
SZAKOSÍTOTT ELLÁTÁSOK
Átmeneti elhelyezést nyújtó intézmények
Időskorúak gondozóháza
21. § (1) Időskorúak gondozóházában való elhelyezésre jogosult elsősorban az a 18. életévét betöltött személy,
a) aki egészségi állapota vagy más ok alapján önmaga ellátására otthonában időlegesen nem képes, és otthonában történő ellátása az alapszolgáltatások keretében, illetve családjában sem biztosított,
b) akinek egészségi állapota fekvőbeteg szakellátást nem igényel,
c) aki nem szenved olyan pszichiátriai vagy szenvedélybetegségben, ami miatt időskorúak gondozóházában nem gondozható,
d) aki esetében demencia körébe tartozó kórkép nem került megállapításra.
(2) Az időskorúak gondozóházában történő ellátást az önkormányzat a Gondozási Központ42 Idősek Gondozóházában biztosítja.
(3)43 Az Idősek Gondozóházában történő elhelyezés időtartama legfeljebb négy hónap lehet, mely időtartam az intézmény orvosának szakvéleménye alapján különösen indokolt esetben egy alkalommal, legfeljebb egy évvel meghosszabbítható.
(4)44 Az intézménybe legalább két hónapja bejelentett zalaegerszegi lakóhellyel rendelkező személy kérheti felvételét. Kivételesen indokolt esetben – amennyiben az elhelyezésre várakozók között nincs zalaegerszegi lakos - zalaegerszegi bejelentett lakcímmel nem rendekező igénylő is felvételt nyerhet.
(5)45 Az Idősek Gondozóháza igénybevétele iránti kérelmet a Gondozási Központ vezetőjéhez kell benyújtani, aki az intézményi elhelyezést megelőzően a 9/1999. (XI.24.) SzCsM. rendelet 2. és 3. számú melléklete szerinti adatlap felhasználásával elvégzi az előgondozást.
(6) Az Idősek Gondozóháza igénybevételéért fizetendő intézményi térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.
Hajléktalan személyek éjjeli menedékhelye és átmeneti szállása
22. § (1) A hajléktalan személyek éjjeli menedékhelyét és átmeneti szállását az önkormányzat a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete útján, ellátási szerződés alapján biztosítja.
(2) A hajléktalan személyek éjjeli menedékhelye és átmeneti szállása igénybevétele iránti kérelmet a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete Hajléktalanok Átmeneti Gondozási Központja vezetőjéhez kell benyújtani.
(3) A hajléktalan személyek éjjeli menedékhelye igénybevétele térítésmentes, az átmeneti szállás igénybevételéért fizetendő intézményi térítési díjat az intézmény fenntartója, a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete határozza meg.
Ápolást, gondozást nyújtó intézmény46
Idősek Otthona
22/A. §47 (1) Idősek otthonában történő elhelyezésre a Szt. 68. § (1)-(2) bekezdésében meghatározott személyek jogosultak.
(2) Az Idősek Otthonában történő ellátást az önkormányzat a Gondozási Központ Idősek Otthonában biztosítja.
(3)48 Az Idősek Otthonában az elhelyezést a legalább egy éves bejelentett zalaegerszegi lakóhellyel rendelkező veheti igénybe. Amennyiben az elhelyezésre várakozók között nincs zalaegerszegi lakos, abban az esetben bejelentett zalaegerszegi lakóhellyel nem rendelkező igénylő is felvételt nyerhet.
(4)49 Az idősek Otthonában történő elhelyezést igénylők közül előnyben kell részesíteni azt, aki az idősek otthonában biztosított emelt szintű ellátásban részesülők közül kéri az elhelyezést átlagos elhelyezést biztosító, vagy demens részlegre.
(5) Az Idősek Otthona igénybevétele iránti kérelmet a Gondozási Központ vezetőjéhez kell benyújtani, aki kezdeményezi a gondozási szükséglet és a jövedelem vizsgálatot és az intézményi elhelyezést megelőzően a 9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 2. és 3. számú melléklete szerinti adatlap felhasználásával elvégzi az előgondozást.
(6) 50 Az Idősek Otthona igénybevételéért fizetendő intézményi térítési díjakat, valamint az emelt szintű elhelyezéskor fizetendő egyszeri hozzájárulás összegét a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.
V.FEJEZET
GYERMEKJÓLÉTI ALAPELLÁTÁSOK
Gyermekek napközbeni ellátása
23. §51 (1) A gyermekek napközbeni ellátását az önkormányzat az Egyesített Bölcsődék intézményben, továbbá a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. tv. hatálya alá tartozó óvodákban és iskolai napközikben biztosítja.
(2) Bölcsődei ellátás keretében kell biztosítani azon családban nevelkedő 3 éven aluli gyermekek napközbeni ellátását, szakszerű gondozását és nevelését, akiknek szülei, nevelői, gondozói (továbbiakban: szülők) munkavégzésük, munkaerőpiaci részvételt elősegítő programban, képzésben való részvételük, vagy egyéb ok miatt napközbeni ellátásukról nem tudnak gondoskodni.
(3) Bölcsődei ellátásba azon szülők gyermeke vehető fel és gondozható, akiknek bejelentett lakóhelye és egyben életvitelszerű tartózkodási helye Zalaegerszeg közigazgatási területén van. A lakóhely megállapításánál a személyi adat és lakcímnyilvántartás adatai az irányadók, míg az életvitelszerű tartózkodási hely megállapítása az Egyesített Bölcsőde vezetője által elvégzett családlátogatással ellenőrizhető.
(4) A bölcsődei ellátás iránti kérelmeket az intézményvezetőhöz kell benyújtani. A szülőnek a gyermek bölcsődei jelentkezéséhez csatolnia kell a házi gyermekorvos vagy háziorvos igazolását arról, hogy a gyermek egészségi állapota alapján bölcsődében gondozható.
(5) A gyermekek napközbeni ellátásáért fizetendő térítési díjakat a rendelet 2. számú melléklete határozza meg.
Gyermekjóléti szolgáltatások
24. § (1) A gyermekjóléti szolgáltatásokat az önkormányzat a Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ intézményében biztosítja.
(2) A gyermekjóléti köpont a Gyvt. 39. §-40. §-ában meghatározott feladatokat látja el.
(3) A gyermekjóléti központ igénybevétele térítésmentes.
Gyermekek átmeneti gondozása
25. §52 A gyermekek átmeneti gondozását az önkormányzat helyettes szülői ellátással, illetve családok átmeneti otthonában biztosítja.
Helyettes szülői ellátás
26. §53 (1) A helyettes szülő a családban élő gyermek átmeneti gondozását saját háztartásában biztosítja.
(2) A helyettes szülői ellátást az önkormányzat a Zala Megyei Önkormányzattal kötött ellátási megállapodás alapján biztosítja.
(3) A helyettes szülői ellátás iránti kérelmet a polgármesterhez kell benyújtani.
(4) A helyettes szülői ellátás igénybevételéért fizetendő térítési díjat a működtető intézmény vezetője a Zala Megyei Közgyűlés hatályos rendelete alapján állapítja meg.
Családok átmeneti otthona
27. § (1) A családok átmeneti otthonában együttesen helyezhető el a gyermek és szülője, ha elhelyezés hiányában lakhatásuk nem lenne biztosított, és a gyermeket emiatt el kellene választani szülőjétől.
(2) A Családok Átmeneti Otthonában történő ellátást az önkormányzat a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete útján, ellátási szerződés alapján biztosítja.
(3) A Családok Átmeneti Otthona igénybevétele iránti kérelmet a Magyar Vöröskereszt Családok Átmeneti Otthona vezetőjéhez kell benyújtani.
(4) A Családok Átmeneti Otthona igénybevételéért fizetendő intézményi térítési díjat az intézmény fenntartója, a Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete határozza meg.
TÉRITÉSI DÍJ
28. § A rendelet hatálya alá tartozó személyes gondoskodást nyújtó ellátási formáknál az 2. számú mellékletben foglalt intézményi térítési díjakat kell alkalmazni.
29. §54 (1) A személyi térítési díj összegét az intézményvezető az Szt. 114-119/D §-aiban foglalt szabályok figyelembevételével állapítja meg, és erről a térítési díj fizetésére kötelezettet írásban tájékoztatja.
(2) Az önkormányzat által fenntartott intézményekben a személyi térítési díjak intézményvezető által történő évi felülvizsgálata után, az új személyi térítési díjak minden évben április 1-jén kerülnek bevezetésre.
(3) A személyi térítési díjnak a 3. § (2) bekezdése b), c), e), i), k) pontjaiban meghatározott ellátások esetén havonta előre történő megfizettetésére az ellátást igénybe vevő hozzájáruló nyilatkozata alapján van lehetőség.
(4) A gyermek napközbeni ellátása vonatkozásában a térítési díjak az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerveknél, intézményeknél folyó munkahelyi étkeztetéssel és az intézeti élelmezés nyersanyagköltségeiről szóló mindenkor hatályos rendeletben meghatározott időponttól kerülnek bevezetésre.
(5)55 A rendelet 3. § (2) bekezdés ib) pontjában meghatározott ellátási formánál a személyi térítési díj összegét az intézményvezető a 4. számú mellékletben foglalt értékhatárok figyelembevételével csökkentheti.
(6) Amennyiben az Idősek Gondozóházában, valamint az Idősek Otthonában történő elhelyezést nem zalaegerszegi lakos veszi igénybe, a személyi térítési díj az intézményi térítési díj összegével azonos, csökkentésére, illetve elengedésére nincs lehetőség.
(7) Az Idősek Gondozóházában, valamint az Idősek Otthonában történő elhelyezés esetén, ha a gondozott kórházi (gyógyintézeti) ellátás, vagy – az intézményvezető előzetes értesítésével – egyéb ok miatt az intézményből ideiglenesen eltávozik, akkor távolléte idejére a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II.17.) Korm. rendelet 28. § (1)-(2) bekezdéseiben foglalt helyfenntartási díjat fizet.
30. § Ha a térítési díj fizetésére kötelezett a térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, a térítési díj megállapításáról szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a polgármesterhez fordulhat, aki határozattal dönt a térítési díj összegéről.
31. § Az intézmény vezetője havonta ellenőrzi, hogy a térítési díj befizetése megtörtént-e, és a díjhátralékról nyilvántartást vezet. A hátralékokról negyedévente tájékoztatja a polgármestert, aki intézkedik a díjhátralék behajtásáról, vagy a behajthatatlan hátralék törléséről, illetve a díjhátralék méltányosságból történő elengedéséről.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
Az Európai Unió jogának való megfelelés
32. § E rendelet 2. § (3) bekezdése a Tanács a munkavállalók Közösségen belüli szabad mozgásáról szóló 1968. október 15-i 1612/68/EGK rendeletének való megfelelést szolgálja.
33. § (1) E rendelet 2005. október 28-án lép hatályba.
(2) Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlésének a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló, többször módosított 9/1998. (III. 26.) számú rendelete valamint az azt módosító 6/1999. (III.26.), 18/2000. (IV.7.), 11/2001. (III.9.), 4/2002. (III.8.), 6/2003. (III.7.), 34/2003. (XI.12.), 5/2004. (III.05.), 6/2005. (III.04.) számú önkormányzati rendeletei e rendelet kihirdetésével hatályát vesztik.
(3) A 60/2005. (XII.23.) sz. önkormányzati rendelettel módosított rendelkezések 2006. január 1-jén lépnek hatályba.
(4) A 8/2006. (III.07.) sz. önkormányzati rendelettel módosított rendelkezések 2006. március 7-én lépnek hatályba.
(5) A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelettel módosított rendelkezések 2006. május 12-én lépnek hatályba.
(6) Az 58/2006. (XII.22.) sz. önkormányzati rendelettel módosított rendelkezések 2006. december 22-én lépnek hatályba
(7) A 12/2007. (III.09.) sz. önkormányzati rendelettel módosított rendelkezések 2007. március 9-én lépnek hatályba. Jelen rendelet 2. sz. mellékletében a 3./a és 4./a pontokban meghatározott ellátások intézményi térítési díja 2008. január 1-jéig alkalmazandó. A 3. sz. melléklet B) pontjában meghatározott ellátás személyi térítési díjának csökkentési rendszere 2008. január 1-jéig alkalmazandó.
(8) A 35/2007. (IX.21.) sz. önkormányzati rendelettel módosított rendelkezések 2007. szeptember 21-én lépnek hatályba.
(9) A 7/2008. (III.21.) sz. önkormányzati rendelettel módosított rendelkezések 2008. március 21-én lépnek hatályba.
(10) A 19/2008. (V.30.) sz. önkormányzati rendelettel módosított rendelkezések 2008. május 30-án lépnek hatályba.
(11) A 7/2009. (III.20.) sz. önkormányzati rendelettel módosított rendelkezések 2009. március 20-án lépnek hatályba, kivéve jelen rendelet 3. § (2) bek. if. pontja, 4. § (9), (10) bekezdései, 18/A §-a, valamint a 2. sz. melléklet II.5. pontja, amelyek 2009. július 1-jén lépnek hatályba.
(12) A 24/2009. (VI.30.) sz. önkormányzati rendelettel módosított rendelkezések 2009. július 1-jén lépnek hatályba.
1. számú melléklet56
2. számú melléklet57
I. Gyermekek napközbeni ellátása
Ellátási forma |
Intézményi térítési díj napi összege |
bölcsőde |
262 Ft/fő + 25% ÁFA = |
bölcsődei ellátáson kívüli gyermekétkeztetés |
495 Ft/fő + 25% ÁFA= |
óvodai napközi otthon |
247 Ft/fő + 25% ÁFA = |
általános iskolai napközi otthon |
320 Ft/fő + 25% ÁFA = |
általános iskolai menza |
198 Ft/fő + 25% ÁFA= |
középiskolai kollégium |
526 Ft/fő + 25% ÁFA= |
középiskolai menza |
237 Ft/fő + 25% ÁFA= |
II. Szociális szolgáltatások
|
Intézményi térítési díj napi összege |
Intézményi térítési díj napi összege étel kiszállítása esetén |
---|---|---|
Ellátásban részesülő jogosult esetén, ha családjában a Szt. 119/C. § -a alapján megállapított egy főre jutó jövedelem az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összegének (továbbiakban: nyugdíjminimum) 150%-át nem haladja meg |
|
|
Ellátásban részesülő jogosult esetén, ha családjában a Szt. 119/C. § -a alapján megállapított egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 150%-a 300%-a között van |
264 Ft/fő +25% ÁFA = 330 Ft |
344 Ft +25%ÁFA |
Ellátásban részesülő jogosult esetén, ha családjában a Szt. 119/C. § -a alapján megállapított egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 300%-át meghaladja |
320 Ft/fő +25% ÁFA = 400 Ft |
400 Ft +25%ÁFA |
|
Intézményi térítési díj egy gondozási órára megállapított összege |
---|---|
Ellátásban részesülő jogosult esetén, ha családjában a Szt. 119/C. § -a alapján megállapított egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át nem haladja meg |
525 Ft |
Ellátásban részesülő jogosult esetén, ha családjában a Szt. 119/C. § -a alapján megállapított egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át meghaladja |
700 Ft |
Ellátási kategóriák |
Intézményi térítési díj napi összege |
---|---|
csak napközbeni tartózkodást igénybevevők esetén |
20 Ft |
napközbeni tartózkodást és egyszeri étkezést igénybevevők esetén |
450 Ft |
napközbeni tartózkodást és háromszori étkezést igénybevevők esetén |
690 Ft |
Ellátási kategóriák |
Intézményi térítési díj napi összege |
---|---|
csak napközbeni tartózkodást igénybevevők esetén |
20 Ft |
napközbeni tartózkodást és egyszeri étkezést igénybevevők esetén |
450 Ft |
napközbeni tartózkodást és háromszori étkezést igénybevevők esetén |
690 Ft |
Ellátási kategóriák |
Intézményi térítési díj napi összege kiskorú esetén |
Intézményi térítési díj napi összege felnőtt korú esetén |
---|---|---|
csak napközbeni tartózkodást igénybevevők esetén |
0 |
20 Ft |
napközbeni tartózkodást és egyszeri étkezést igénybevevők esetén |
240 Ft |
252 Ft |
napközbeni tartózkodást és háromszori étkezést igénybevevők esetén |
385 Ft |
2.730 Ft |
III. Szociális szakellátások
Normatíva kategóriák |
Intézményi térítési díj |
|
---|---|---|
havi összege |
napi összege |
|
Demens részlegen ellátott jogosult esetében |
69.500 Ft |
2.315 Ft |
Emelt szinten ellátott jogosult esetében |
69.500 Ft |
2.315 Ft |
Átlagos szinten elhelyezett, 2007. december 31-én már ellátásban részesülő jogosult esetében, amennyiben az Szt. 119/C §-a szerinti jövedelemvizsgálatot nem folytatták le |
69.500 Ft |
2.315 Ft |
Átlagos szinten elhelyezett, az Szt. 68. § -ában meghatározott gondozási szükséglettel rendelkező ellátott esetében, ha családjában az Szt. 119/C. § -a alapján megállapított egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át nem haladja meg |
|
|
Átlagos szinten elhelyezett, az Szt. 68. § -ában meghatározott gondozási szükséglettel rendelkező ellátott esetében, ha családjában a Szt. 119/C. § -a alapján megállapított egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át meghaladja, vagy akiknek az ellátására az Szt. 68/B. § -ának (1) bekezdése alapján azonnali és átmeneti jelleggel kerül sor. |
|
|
3. számú melléklet58
4. számú melléklet59
Jövedelem a nyugdíjminimum |
Fizetendő személyi térítési díj napi összege |
---|---|
100 % alatt |
275 Ft |
100 – 175 % |
490 Ft |
175 – 225 % |
710 Ft |
225 - 280 % |
820 Ft |
280 - 300 % |
1.230 Ft |
300 % felett |
2.730 Ft |
5. számú melléklet
I. Az ellenőrzések típusai
1. Átfogó ellenőrzések:
2. Témavizsgálat
3. Célvizsgálat
4. Utóellenőrzés
1. Átfogó ellenőrzések:
2. Témavizsgálat:
3. Célvizsgálat:
4. Utóellenőrzés:
II. Az ellenőrzéssel szemben támasztott követelmények
1. Tényszerűség:
2. Nyilvánosság:
3. Segítő jelleg:
4. Kétoldalúság:
5. Tervszerűség:
6. Rendszeresség:
7. Folyamatosság:
8. Következetesség:
III. Az ellenőrzés folyamata
1. Éves munkaterv:
1. Vizsgálati szempontok:
3. Megbízólevél:
3. Az ellenőrzés módszerei:
3. A vizsgálatok elvégzésének határideje:
5. Az ellenőrzés dokumentálása:
IV. Az ellenőrzésben résztvevők jogai és kötelességei
1. Az ellenőr jogai és kötelességei:
1. Az ellenőrzött jogai és kötelezettségei:
6. számú melléklet
1. Zalaegerszeg Megyei Jogú Város polgármestere |
4. Zala Megyei Önkormányzat |
5. Magyar Vöröskereszt Zm. Szervezete |
6. Notre Dame Női- Kanonok és Tanítórend |
7. Esthajnal Alapítvány |
8. Jézus Szíve Ferences Plébánia Caritas Szervezete |
9. Mária Magdolna Plébánia Egyházközség Caritas Szervezete |
10. Zalagerszegi Evangélikus Egyházközösség |
11. „Gondoskodás” Alapítvány |
12. Zalaegerszegi Diabetes Egyesület |
13. TESZ-Regionális Szellemi Forrásközpont |
14. Zala Megyei Rákellenes Egyesület |
15. Zalaegerszegi Szív- és Érbeteg Egyesület |
16. Cigány Kisebbségi Közösségi Ház Alapítvány |
17. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Társaság |
18. Családfesztivál Alapítvány |
19. Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület Zalaegerszegi Csoportja |
20. Keresztény Értelmiségiek Szövetsége Zalaegerszegi Csoportja |
21. Autista Sérültekért Zalában Alapítvány |
22. A „Remény Gyermekei” Alapítvány Agysérült Gyermekekért |
23. Mozgássérültek Zm-i Egyesülete |
24. Országos Nyugdíjas Polgári Egyesület |
25. „Sérült Embertársainkért” Egyesület |
26. Lakhatásért Közalapítvány |
27. Nyugdíjas Padagógus Egyesület |
28. KONTAKT Kht. Újra Dolgozom Programiroda |
29. „Együtt Élünk” Közhasznú Alapítvány |
30. Ortomobil Támogató Szolgálat |
31. Daganatos Betegek Egyesülete |
32. Zalai Civil Életért Közhasznú Egyesület |
33. Cigány Kisebbségi Önkormányzat |
34. Csontritkulásos Betegek Klubja |
35. Zala Megyei Önkormányzat Idősek Otthonának Támogatásáért Alapítvány |
36. Zalai Boldogasszony Alapítvány |
A 35/2007. (IX.21.) sz. rendelet 1. §-a mód.
A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 1. §-a iktatta be.
A 60/2005. (XII.23.) sz. önkormányzati rendelet 1. § módosította.
Hatályon kívül helyezte a 12/2007. (III.09.) sz. rendelet 10. § (2) bek. a) pontja.
Hatályon kívül helyezte a 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 14. § (3) bek.
A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 2. §-a iktatta be.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 1. § iktatta be.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 1. § iktatta be.
A 35/2007. (IX.21.) sz. rendelet 2. §-a mód.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 2. § módosította.
A 12/2007. (III.09.) sz. rendelet 1. § (1) bek. mód. A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 1. § (1) bek. mód.
A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 1. § (2) bek. mód.
A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 2. §-a mód.
Az 58/2006. (XII.22.) sz. rendelet 1. §-a iktatta be és a következő bek-ek számozását megváltoztatta. A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 13. § (2) bek. hatályon kívül helyezte.
A 12/2007. (III. 09.) sz. rendelet 1. § (2) bek. mód.
A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 3. § (1) bek. mód.
A 12/2007. (III. 09.) sz. rendelet 1. § (3) bek. mód. A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 3. § (2) bek. mód.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 3. § módosította.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 4. § módosította.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdés módosította.
A 35/2007. (IX.21.) sz. rendelet 3. §-a mód.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdés iktatta be.
Az 58/2006.(XII.22.) sz. rendelet 2. §-a iktatta be.
Az 58/2006. (XII.22.) sz. rendelet 2. §-a iktatta be.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 6. § módosította.
A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 4. §-a mód.
Hatályon kívül helyezte a 12/2007. (III.09.) sz. rendelet 10. § (2) bek. b) pontja.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 7. § módosította. A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 3. §-a mód.
A 12/2007. (III.09.) sz. rendelet 3. §-a mód. A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 4. §-a mód.
Az 58/2006. (XII.22.) sz. rendelet 4. §-a mód.
A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 5. § (1) bek. mód.
A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 5. § (2) bek. iktatta be.
A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 5. §-a mód.
A 60/2005. (XII.23.) sz. önkormányzati rendelet 3. § iktatta be. Hatályon kívül helyezte a 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 14. § (3) bek.
A 60/2005. (XII.23.) sz. önkormányzati rendelet 4. § módosította.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdés módosította.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdés módosította.
A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 6. §-a iktatta be.
A 60/2005. (XII.23.) sz. önkormányzati rendelet 5. § iktatta be.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdés módosította.
A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 6. §-a mód. A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 7. §-a mód.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdés módosította.
A 8/2006. (III.07.) sz. önkormányzati rendelet 2. § módosította. Az 58/2006. (XII.22.) sz. önkormányzati rendelet 5. § módosította.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdés módosította.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 8. § (2) bekezdés módosította. A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 7. §-a mód.
A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 9. §-a iktatta be.
A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 8. §-a mód.
A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 8. § (1) bek. mód.
A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 8. § (2) bek. mód.
A 19/2008. (V.30.) sz. rendelet 1. §-a mód.
A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 9. §-a mód.
A 35/2007. (IX.21.) sz. rendelet 4. §-a mód.
A 35/2007. (IX.21.) sz. rendelet 5. §-a mód.
A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 9. §-a mód.
A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 10. §-a mód.
A 60/2005. (XII.23.) sz. önkormányzati rendelet 7. § módosította. A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 11. § módosította. A 35/2007. (IX.21.) sz. rendelet 6. §-a mód. A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 11. §-a mód.
A 60/2005. (XII.23.) sz. önkormányzati rendelet 8. § módosította. A 8/2006. (III.07.) sz. önkormányzati rendelet 4. § módosította. A 20/2006. (V.12.) sz. önkormányzati rendelet 12. § módosította. Az 58/2006. (XII.22.) sz. önkormányzati rendelet 7. § módosította. A 12/2007. (III.09.) sz. önkormányzati rendelet 7. § módosította. A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 10. §-a mód. A 19/2008. (V.30.) sz. rendelet 2. §-a mód. A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 12. §-a mód. A 24/2009. (VI.30.) sz. rendelet 1. § mód.
A 60/2005. (XII.23.) sz. önkormányzati rendelet 9. § módosította. A 12/2007. (III.09.) sz. önkormányzati rendelet 8. § módosította. A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 11. §-a mód. Hatályon kívül helyezte a 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 14. § (3) bek.
A 12/2007. (III.09.) sz. rendelet 9. §-a mód. A 7/2008. (III.21.) sz. rendelet 12. §-a mód. A 7/2009. (III.20.) sz. rendelet 13. §-a mód.