Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése 36/2021. (VI.21.) önkormányzati rendelete

a települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 06. 22- 2021. 06. 23

Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése 36/2021. (VI. 21.) önkormányzati rendelete

a települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet módosításáról

Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdés b) pontjában, 132. § (4) bekezdés g) pontjában, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 34. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdés b) pontjában, 132. § (4) bekezdés g) pontjában, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 34. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet I. Fejezete a 4. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:

3. § A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az eljárás során az igénylőnek nyilatkoznia kell:

  • a) saját és a családjában/háztartásában élők
    • aa) természetes személyazonosító adatairól (név, születési hely és idő, anyja neve),
    • ab) lakó- és tartózkodási helyéről, továbbá hajléktalan személy esetében arról a címről, amelyre a megállapított ellátást kéri folyósítani,
    • ac) állampolgárságáról, nem magyar állampolgár esetén idegenrendészeti státuszáról,
    • ad) az egyes ellátási formáknál meghatározott jogosultsági feltételekre vonatkozó adatokról,
    • ae) társadalombiztosítási azonosító jeléről,
    • af) jövedelemi viszonyairól,
    • ag) e rendeletben meghatározott esetekben vagyoni viszonyairól;
  • b) lakásfenntartási segély, valamint hátralékra tekintettel igényelt támogatás esetén a támogatott szolgáltatást szerződőként igénybe vevő fogyasztónak és a fogyasztási helynek az azonosításához szükséges adatokról.”

4. § A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A véglegesen megállapított pénzbeli ellátások folyósításáról a jegyző gondoskodik postai vagy folyószámlára utalással, illetve pénztári kifizetéssel

  • a) rendszeres támogatás esetén – kivéve a b)-c) pont szerinti esetet - utólag, minden hónap 5. napjáig,
  • b) gyermekétkeztetési támogatás esetén havonta utólag, minden hónap 15. napjáig,
  • c)
  • d) egyéb esetben a véglegessé válást követő 5 munkanapon belül.”

5. § A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) E rendeletben meghatározott szabályok alapján a jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására az önkormányzat költségvetése terhére az alábbi ellátások állapíthatók meg:

  • a) pénzben nyújtható rendszeres települési támogatás: a megélhetési támogatás;
  • b) természetben nyújtható rendszeres települési támogatás: a gyógyszertámogatás;
  • c) pénzben vagy természetben nyújtható rendszeres települési támogatás: a lakásfenntartási segély;
  • d) pénzben nyújtható rendkívüli települési támogatás:
    • da) a temetési segély,
    • db) a gyógyászati segédeszköz támogatás;
  • e) természetben nyújtható rendkívüli települési támogatás: a lakhatási krízisalap támogatás;
  • f) pénzben vagy természetben nyújtható rendkívüli települési támogatás:
    • fa) a szociális krízisalap támogatás,
    • fb) az átmeneti segély,
    • fc) a tűzifa támogatás;
  • g) pénzben nyújtható rendszeres gyermekvédelmi ellátás: a gyermekétkeztetési támogatás;
  • h) pénzben nyújtható rendkívüli gyermekvédelmi ellátás: az egyszeri nevelési juttatás.”

6. § A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 17. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„17. § E rendeletben meghatározott ellátások finanszírozására Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzatának költségvetésében kell előirányzatot biztosítani.”

7. § (1) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közgyűlés által átruházott hatáskörben a polgármester kérelemre megélhetési támogatást állapíthat meg annak az aktív korú, állástalan személynek, aki

  • a) a rá irányadó nyugdíjkorhatárt 5 éven belül betölti és az aktív korúak ellátásának az Szt. 33. § (1) bekezdésében foglalt feltételeinek megfelel, azonban részére az ellátás az Szt. 33. § (5) bekezdésére tekintettel nem állapítható meg, vagy
  • b) a (3) bekezdés szerinti szakhatósági állásfoglalás, szakvélemény, vagy komplex minősítés alapján munkaképességét legalább 40 %-ban elvesztette, vagy legalább 30 %-os mértékű egészségkárosodást szenvedett, valamint közvetlenül a kérelem benyújtását megelőzően az állami foglalkoztatási szervvel legalább 90 napig együttműködött.”

(2) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 18. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) Az első bekezdésben meghatározott kritériumok megléte esetén csak abban az esetben állapítható meg támogatás, ha az alábbi együttes feltételek fennállnak:

  • a) az igénylő családjában egy főre jutó jövedelem nem éri el a nyugdíjminimum 90 %-át,
  • b) saját maga és családja vagyonnal nem rendelkezik.”

8. § (1) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 19. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A közgyűlés által átruházott hatáskörben a polgármester kérelemre gyógyszertámogatást állapíthat meg annak, aki az alábbi feltételeknek együttesen megfelel:

  • a) családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg
    • aa) egyedülálló esetén a nyugdíjminimum 300 %-át,
    • ab) többszemélyes család esetén a nyugdíjminimum 250 %- át,
  • b) a kérelem benyújtását megelőző három naptári hónapban az egészségbiztosítási feladatokat ellátó illetékes szerv által igazolt, vényre kiváltott gyógyszerek kérelmező által térített, vagy közgyógyellátás hiányában általa térítendő havi átlagos költsége eléri az 5.000.- Ft-ot, valamint
  • c) saját maga és családja vagyonnal nem rendelkezik.

(3) Ha az igénylő olyan háztartásban él – kivéve az ápolást, gondozást nyújtó intézményben élőt –, amelynek tagjai kizárólag öregségi nyugdíjjal, rehabilitációs, vagy rokkantsági ellátással rendelkeznek, a (2) bekezdés a) pontjától eltérően gyógyszertámogatásra való jogosultság állapítható meg akkor is, ha a kérelmező háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg

  • a) egyszemélyes háztartás esetén a nyugdíjminimum 365 %-át,
  • b) többszemélyes háztartás esetén a nyugdíjminimum 315 %-át.”

(2) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 19. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) A támogatás megállapítása iránti kérelmet a rendelet 4. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, melyhez mellékelni kell:

  • a) a rendelet 1. melléklete szerinti jövedelemnyilatkozatot, valamint – figyelemmel e rendelet 5. § (1)-(3) bekezdésére – a családban/háztartásban élők jövedelemigazolásait,
  • b) a rendelet 2. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot,
  • c) a kérelmező hozzájáruló nyilatkozatát, miszerint a jogosultság megállapításához a 19. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott igazolást az egészségbiztosítási feladatokat ellátó illetékes szerv kiadhatja a hivatal gyógyszertámogatás ügyében eljáró osztálya számára.

(5) A jogosultságot a kérelem benyújtása hónapjának 1. napjától, az adott hónapban még fennálló jogosultság esetén a jogosultság megszűnését követő hónap 1. napjától egy évre kell megállapítani. A támogatás havi összege

  • a) a (2)-(3) bekezdés alapján megállapított jogosultság esetén a (2) bekezdés b) pontja szerint igazolt
    • aa) 5000 - 6000 Ft közötti gyógyszerköltséghez 3.000.- Ft,
    • ab) 6001 - 8000 Ft közötti gyógyszerköltséghez 4.000.- Ft,
    • ac) 8001 - 10000 Ft közötti gyógyszerköltséghez 6.000.- Ft,
    • ad) 10001 – 12000 Ft közötti gyógyszerköltséghez 8.000.- Ft,
    • ae) 12001 Ft feletti gyógyszerköltséghez 10.000.- Ft.
  • b) a (3a) bekezdés alapján megállapított jogosultság esetén 3.000.- Ft.”

9. § (1) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Szociálisan rászoruló az a személy, aki az alábbi együttes feltételeknek megfelel:

  • a) háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg
    • aa) egyszemélyes háztartás esetén a nyugdíjminimum 275%-át,
    • ab) többszemélyes háztartás esetén a nyugdíjminimum 250 %-át;
  • b) a háztartásában élők vagyonnal nem rendelkeznek.”

(2) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 20. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

„(2a) Jogosult a támogatásra az a személy is, aki az alábbi együttes feltételeknek megfelel:

  • a) háztartásában élők mindegyike öregségi nyugdíjban, rehabilitációs vagy rokkantsági ellátásban részesül és az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg
    • aa) egyszemélyes háztartás esetén a nyugdíjminimum 325%-át,
    • ab) többszemélyes háztartás esetén a nyugdíjminimum 275 %-át;
  • b) a háztartásában élők vagyonnal nem rendelkeznek. ”

(3) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 20. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A támogatás megállapítása iránti kérelmet a rendelet 5. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, melyhez mellékelni kell:

  • a) a rendelet 1. melléklete szerinti jövedelemnyilatkozatot, valamint – figyelemmel e rendelet 5. § (1)-(3) bekezdésére – a háztartásban élők jövedelemigazolásait,
  • b) a rendelet 2. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot,
  • c) a fogyasztónak és a fogyasztási helynek a szolgáltató általi azonosításához szükséges adatokat tartalmazó iratot,
  • d) a lakásfenntartási segély utalásához szükséges számlaszámot.”

10. § (1) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 21. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A temetés költségeihez megállapított temetési segély százasra kerekített összege - a 3a) bekezdésben foglalt kivétellel - azonos a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének

  • a) 30 %-ával, ha a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum 200 %-át,
  • b) 20 %-ával, ha a családban az egy főre jutó jövedelem meghaladja a nyugdíjminimum 200 %-át, de nem haladja meg annak 250 %-át,
  • c) 15 %-ával, ha a családban az egy főre jutó jövedelem meghaladja a nyugdíjminimum 250 %-át, de nem haladja meg annak 350 %-át, egyedülélő esetén 400 %-át.”

(2) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 21. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) A temetési segély összege nem lehet magasabb a temetés számlával igazolt költségénél.”

(3) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 21. § (7) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„b) a temetés számlával igazolt költsége a 600.000.- Ft-ot meghaladja,”

11. § A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 21/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A támogatás megállapítása iránti kérelmet a rendelet 12. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, melyhez mellékelni kell:

  • a) a rendelet 1. melléklete szerinti jövedelemnyilatkozatot, valamint – figyelemmel e rendelet 5. § (1)-(3) bekezdésére – a családban/háztartásban élők jövedelemigazolásait,
  • b) a rendelet 2. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot,
  • c) a gyógyászati segédeszközt forgalmazó igazolását, ami tartalmazza a segédeszköz megnevezését, ISO kódját, mennyiségét, kihordási idejét, a társadalombiztosítási finanszírozás tényét, valamint a beteg által fizetendő térítési díjat.”

12. § (1) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Szociálisan rászoruló az a személy, aki az alábbi együttes feltételeknek megfelel:

  • a) háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg
    • aa) egyszemélyes háztartás esetén a nyugdíjminimum 500 %-át,
    • ab) többszemélyes háztartás esetén a nyugdíjminimum 350 %-át;
  • b) a háztartásában élők vagyonnal nem rendelkeznek.”

(2) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 22. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A támogatás megállapítása iránti kérelmet a rendelet 7. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, melyhez mellékelni kell:

  • a) a rendelet 1. melléklete szerinti jövedelemnyilatkozatot, valamint – figyelemmel e rendelet 5. § (1)-(3) bekezdésére – a háztartásban élők jövedelemigazolásait,
  • b) a rendelet 2. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot,
  • c) a fogyasztónak és a fogyasztási helynek a szolgáltató általi azonosításához szükséges adatokat tartalmazó iratot,
  • d) a követelés jogosultja által kiállított igazolást, ami tartalmazza az adósság megnevezését, keletkezésének kezdő dátumát, a hátralékkal érintett hónapokat és a hátralék fennálló összegét, valamint a támogatás utalásához szükséges számlaszámot.”

13. § A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 22/A. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A támogatás megállapítása iránti kérelmet a rendelet 10. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, melyhez mellékelni kell:

  • a) a rendelet 1. melléklete szerinti jövedelemnyilatkozatot, valamint – figyelemmel e rendelet 5. § (1)-(3) bekezdésére – a háztartásban élők jövedelemigazolásait,
  • b) a rendelet 2. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot,
  • c) a krízishelyzetet igazoló dokumentumokat.”

14. § (1) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közgyűlés által átruházott hatáskörben a polgármester átmeneti segélyt állapíthat meg annak a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került személynek, aki az alábbi együttes feltételeknek megfelel:

  • a) önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni és váratlan esemény, elemi kár, vagy egyéb rendkívüli ok miatt előre nem látható, jelentős többletkiadása keletkezett vagy várható;
  • b) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg
    • ba) egyedül élő esetén a nyugdíjminimum összegének 150 %-át,
    • bb) egyéb esetben a nyugdíjminimum összegének 130 %-át;
  • c) saját maga és családja vagyonnal nem rendelkezik.”

(2) A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 23. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) Különösen indokolt esetnek kell tekinteni elsősorban azt az élethelyzetet, ha

  • a) az igénylő:
    • aa) egyedül él,
    • ab) 70 éven felüli,
    • ac) balesetet szenvedett vagy elemi kár érte,
    • ad) betegsége miatt egy hónapot meghaladó táppénzes állományban volt;
  • b) a kiadás elősegíti:
    • ba) a gyermek iskoláztatását,
    • bb) a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartását,
    • bc) a gyermek fogadását,
    • bd) a nevelésbe vett gyermekkel való kapcsolattartást,
    • be) a gyermek családba való visszakerülését.

(4) Az átmeneti segély iránti kérelmet a rendelet 8. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, amelyhez mellékelni kell

  • a) a rendelet 1. melléklete szerinti jövedelemnyilatkozatot, valamint – figyelemmel e rendelet 5. § (1)-(3) bekezdésére – a családban élők jövedelemigazolásait,
  • b) a rendelet 2. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot,
  • c) a többletkiadásokat hitelt érdemlően bizonyító dokumentumokat vagy azok másolatát.”

15. § A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 23/A. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) Az (1) bekezdésben foglaltak fennállása esetén sem részesülhet támogatásban az igénylő, ha a háztartásában olyan aktív korú, munkaképes és munkanélküli hozzátartozó él,

  • a) aki az állami foglalkoztatási szerv nyilvántartásában nem szerepel álláskeresőként,
  • b) akit az állami foglalkoztatási szerv a kérelem benyújtását megelőző 6 hónapon belül neki felróható okból törölt az álláskeresők nyilvántartásából,
  • c) aki a közfoglalkoztatásra irányuló jogviszonyát az Szvhr. 17. § (10) bekezdése szerint jogellenesen megszünteti, továbbá akinek a közfoglalkoztatásra irányuló jogviszonyát a munkáltató a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 78. §-a szerint azonnali hatályú felmondással szüntette meg,
  • d) aki az önkormányzat, a Kontakt. Kft., vagy az állami foglalkoztatási szerv által, a kérelem benyújtását követően felajánlott, a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény (a továbbiakban: Flt.) 54. §-a szerinti megfelelő munkalehetőséget nem fogadja el.

(3) A tűzifa támogatás megállapítása iránti kérelmet a 11. sz. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, melyhez mellékelni kell:

  • a) a rendelet 1. melléklete szerinti jövedelemnyilatkozatot, valamint – figyelemmel e rendelet 5. § (1)-(3) bekezdésére – a háztartásban élők jövedelemigazolásait,
  • b) a rendelet 2. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot.”

16. § A települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 28. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A közgyűlés által átruházott hatáskörben a polgármester kérelemre a gyermekintézményben igénybe vett étkezés térítési díj megfizetéséhez gyermekétkeztetési támogatást állapíthat meg a köznevelési intézményben nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató nagykorú gyermeknek legfeljebb 25 éves korig, továbbá a saját háztartásában nevelt kiskorú gyermekre (a továbbiakban együtt: gyermek) tekintettel a törvényes képviselőnek, ha az alábbi együttes feltételeknek megfelel:

  • a) családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg
    • aa) a nyugdíjminimum 200 %-át,
    • ab) egyedül nevelés esetén a nyugdíjminimum 250 %-át;
  • b) családja vagyonnal nem rendelkezik.

(2) A támogatás megállapítása iránti kérelmet a rendelet 9. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, melyhez mellékelni kell:

  • a) a rendelet 1. melléklete szerinti jövedelemnyilatkozatot, valamint – figyelemmel e rendelet 5. § (1)-(3) bekezdésére – a családban élők jövedelemigazolásait,
  • b) a rendelet 2. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot.”

17. § Hatályát veszti a települési támogatásról és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet I. Fejezete 4.§-át megelőző alcím szövegrésze.

18. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

19. § Rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.