Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 35/2025. (XII. 16.) önkormányzati rendelete
a 2026. évi átmeneti gazdálkodásról
Hatályos: 2026. 01. 01Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 35/2025. (XII. 16.) önkormányzati rendelete
a 2026. évi átmeneti gazdálkodásról
[1] Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése kiemelt céljának tekinti a gazdálkodás stabilitását, kiszámíthatóságát, a város gyarapodását; fontosnak tartja az áttekinthető, hatékony, ellenőrizhető gazdálkodást.
[2] Jelen rendelet tervezete a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. tv. 37. § (4) bekezdése szerint a helyi önkormányzat területén működő Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamarával és a Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara Zalaegerszegi Térségi Szervezetével véleményeztetésre került.
[3] Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés l) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a 2026. évi költségvetésről szóló önkormányzati rendelet elfogadásáig terjedő időszakra a gazdálkodás zavartalanságának biztosítása érdekében felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzatot megillető bevételeket folytatólagosan beszedje és az önkormányzat kiadásait a 2. §-ban foglaltak szerint teljesítse.
(2) A rendelet hatálya Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzatára és annak irányítása alá tartozó költségvetési szervekre terjed ki.
2. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában
a) kiadás csak az előző évi eredeti kiadási előirányzatokon belül időarányosan, illetve folyamatos feladatellátás biztosításához szükséges mértékig teljesíthető,
b) a polgármester jogosult a 2025. évi költségvetésről szóló 2/2025. (II.13.) önkormányzati rendelet alapján tett kötelezettségvállalásokból és a megkötött szerződésekből eredő fizetési kötelezettségek teljesítésére,
c) fejlesztés és felújítás tekintetében új feladatra kötelezettség nem vállalható, kivéve pályázati forrás terhére,
d) az alapműködésen kívüli kötelezettségvállalás csak pályázati forrás terhére, annak kiutalását követően teljesíthető,
e) a polgármester jogosult a költségvetési szervek részére az alapműködéshez szükséges pénzügyi források biztosítására,
f) a személyi juttatások kifizetésénél az önkormányzatnál és a költségvetési szerveknél foglalkoztatottak részére 2026. évben a kötelező átsorolásokat, a minimálbérre és a garantált bérminimumra történő kiegészítéseket végre kell hajtani, a kötelezően előírt illetménypótlékokat, ágazati pótlékokat biztosítani kell.
g) Az önkormányzat és az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervek folyamatos működésének biztosításához szükséges – előre nem látható vis maior körülmények bekövetkezése miatt felmerült – kiadások finanszírozására a polgármester kötelezettséget vállalhat eredeti előirányzat nélkül is.
3. § (1) A célra, feladatra kapott forrásokon kívüli előző évi szabad maradványok terhére, annak jóváhagyásáig kötelezettség nem vállalható.
(2) A közigazgatási és önkormányzati hatósági jogkörben hozott határozatokból eredő kifizetési kötelezettségeknek eleget kell tenni. Az ilyen jellegű kiadásokra nem vonatkozik a 2. §-ban foglalt korlátozás.
4. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat a 2026. évi költségvetésről szóló önkormányzati rendeletbe be kell építeni.
5. § Ez a rendelet 2026. január 1-jén lép hatályba.
6. § Ez a rendelet a 2026. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet hatályba lépésének napján hatályát veszti.