Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 42/2021. (IX. 14.) önkormányzati rendeletének indokolása

Zalaegerszeg Megyei Jogú Város építési szabályzatáról szóló 25/2016. (VII.07.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 09. 24

Zalaegerszeg Megyei Jogú Város építési szabályzatáról szóló 25/2016. (VII.07.) önkormányzati rendelet módosításáról

Részletes indokolás

Az 1. §-hoz

A szabályozási terv szelvényei a rendelet 20-44. mellékletében találhatók, melyek könnyebb kezelhetősége érdekében e szakasz kiegészült az erre vonatkozó utalással.

A 2. §-hoz és a 4–6. §-hoz

A hatályos helyi építési szabályzat nem rendelkezik külön a munkásszállások elhelyezhetőségéről, ez alapján jelenleg azon övezetekben, ahol a szállás jellegű épület elhelyezése engedélyezett, ott munkásszállás is kialakítható. A jelenlegi szabályozás szerint a beépítésre szánt övezetek közül az ipari gazdasági-, az általános gazdasági övezetekben, valamint a különleges övezetekben szállás jellegű épület nem helyezhető el.

Az elmúlt időszakban a városban jellemző tendencia, hogy meglévő lakóépületekben, sok esetben társasházi lakásokban rendeltetés módosítás nélkül működtetnek munkásszállást. Mindez a környező lakófunkcióra jelentős zavaró hatással lehet, illetve az érintett ingatlanoknál értékcsökkenést eredményez.

Az önkormányzat célja megkeresni azokat a területeket, melyek a munkásszállások kialakítására a legalkalmasabbak, illetve e szálláshelyek elhelyezhetőségét korlátozni ott, ahol környezetükre zavaró hatással lehetnek.

Annak érdekében, hogy a meglévő lakó funkciót biztosító területeken ne jelenjen meg zavaró hatású munkásszállás rendeltetés, a helyi építési szabályzatban a beépítésre szánt övezetek közül a nagyvárosias-, kisvárosias-, kertvárosias- és falusias lakóterületek, a településközpont és intézményi övezetek elhelyezhető rendeltetésekre vonatkozó előírásai kiegészülnek azzal, hogy munkásszállás elhelyezése nem engedélyezett.

A munkásszállások kialakítása a továbbiakban a kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági övezetek egy részében válik lehetővé, azonban nem minden terület esetében. Az egyes kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági területek övezeti besorolásától, övezeti kódjától függetlenül vizsgálat készült arra vonatkozóan, hogy melyek azok a területek, ahol kizárásra kerül a munkásszállás elhelyezése, annak kedvezőtlen közlekedési kapcsolatai, eltérő fejlesztési céljai és nem összeegyeztethető meglévő funkciói, valamint közvetlen lakókörnyezetre kifejtett zavaró hatásai miatt.

A szabályozásban azon övezetekben, ahol a munkásszállások kialakítása a vizsgálat alapján engedélyezhető, az övezeti kódok egy „-m” betűvel kerülnek kiegészítésre. Ezen övezetek normatív előírásaikat tekintve az „-m” kiegészítő kóddal nem rendelkező párjukkal megegyezőek, csak az elhelyezhető rendeltetésekben különböznek.

A 3. §-hoz

A rendelet veszélyeztetett területre vonatkozó előírásai kiegészítésre kerülnek az iparbiztonsági veszélyességi övezet különböző szintű zónáin belül elhelyezhető építményekre vonatkozó korlátozásokkal.

A 7. §-hoz

(1)-(18), (20)-(22), (24)-(34)

A hatályos helyi építési szabályzat nem rendelkezik külön a munkásszállások elhelyezhetőségéről, ez alapján jelenleg azon övezetekben, ahol a szállás jellegű épület elhelyezése engedélyezett, ott munkásszállás is kialakítható. A jelenlegi szabályozás szerint a beépítésre szánt övezetek közül az ipari gazdasági-, az általános gazdasági övezetekben, valamint a különleges övezetekben szállás jellegű épület nem helyezhető el.

Az elmúlt időszakban a városban jellemző tendencia, hogy meglévő lakóépületekben, sok esetben társasházi lakásokban rendeltetés módosítás nélkül működtetnek munkásszállást. Mindez a környező lakófunkcióra jelentős zavaró hatással lehet, illetve az érintett ingatlanoknál értékcsökkenést eredményez.

Az önkormányzat célja megkeresni azokat a területeket, melyek a munkásszállások kialakítására a legalkalmasabbak, illetve e szálláshelyek elhelyezhetőségét korlátozni ott, ahol környezetükre zavaró hatással lehetnek.

Annak érdekében, hogy a meglévő lakó funkciót biztosító területeken ne jelenjen meg zavaró hatású munkásszállás rendeltetés, a helyi építési szabályzatban a beépítésre szánt övezetek közül a nagyvárosias-, kisvárosias-, kertvárosias- és falusias lakóterületek, a településközpont és intézményi övezetek elhelyezhető rendeltetésekre vonatkozó előírásai kiegészülnek azzal, hogy munkásszállás elhelyezése nem engedélyezett.

A munkásszállások kialakítása a továbbiakban a kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági övezetek egy részében válik lehetővé, azonban nem minden terület esetében. Az egyes kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági területek övezeti besorolásától, övezeti kódjától függetlenül vizsgálat készült arra vonatkozóan, hogy melyek azok a területek, ahol kizárásra kerül a munkásszállás elhelyezése, annak kedvezőtlen közlekedési kapcsolatai, eltérő fejlesztési céljai és nem összeegyeztethető meglévő funkciói, valamint közvetlen lakókörnyezetre kifejtett zavaró hatásai miatt.

A szabályozásban azon övezetekben, ahol a munkásszállások kialakítása a vizsgálat alapján engedélyezhető, az övezeti kódok egy „-m” betűvel kerülnek kiegészítésre. Ezen övezetek normatív előírásaikat tekintve az „-m” kiegészítő kóddal nem rendelkező párjukkal megegyezőek, csak az elhelyezhető rendeltetésekben különböznek.

(19)

A hatályos helyi építési szabályzat nem rendelkezik külön a munkásszállások elhelyezhetőségéről, ez alapján jelenleg azon övezetekben, ahol a szállás jellegű épület elhelyezése engedélyezett, ott munkásszállás is kialakítható. A jelenlegi szabályozás szerint a beépítésre szánt övezetek közül az ipari gazdasági-, az általános gazdasági övezetekben, valamint a különleges övezetekben szállás jellegű épület nem helyezhető el.

Az elmúlt időszakban a városban jellemző tendencia, hogy meglévő lakóépületekben, sok esetben társasházi lakásokban rendeltetés módosítás nélkül működtetnek munkásszállást. Mindez a környező lakófunkcióra jelentős zavaró hatással lehet, illetve az érintett ingatlanoknál értékcsökkenést eredményez.

Az önkormányzat célja megkeresni azokat a területeket, melyek a munkásszállások kialakítására a legalkalmasabbak, illetve e szálláshelyek elhelyezhetőségét korlátozni ott, ahol környezetükre zavaró hatással lehetnek.

Annak érdekében, hogy a meglévő lakó funkciót biztosító területeken ne jelenjen meg zavaró hatású munkásszállás rendeltetés, a helyi építési szabályzatban a beépítésre szánt övezetek közül a nagyvárosias-, kisvárosias-, kertvárosias- és falusias lakóterületek, a településközpont és intézményi övezetek elhelyezhető rendeltetésekre vonatkozó előírásai kiegészülnek azzal, hogy munkásszállás elhelyezése nem engedélyezett.

A munkásszállások kialakítása a továbbiakban a kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági övezetek egy részében válik lehetővé, azonban nem minden terület esetében. Az egyes kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági területek övezeti besorolásától, övezeti kódjától függetlenül vizsgálat készült arra vonatkozóan, hogy melyek azok a területek, ahol kizárásra kerül a munkásszállás elhelyezése, annak kedvezőtlen közlekedési kapcsolatai, eltérő fejlesztési céljai és nem összeegyeztethető meglévő funkciói, valamint közvetlen lakókörnyezetre kifejtett zavaró hatásai miatt.

A szabályozásban azon övezetekben, ahol a munkásszállások kialakítása a vizsgálat alapján engedélyezhető, az övezeti kódok egy „-m” betűvel kerülnek kiegészítésre. Ezen övezetek normatív előírásaikat tekintve az „-m” kiegészítő kóddal nem rendelkező párjukkal megegyezőek, csak az elhelyezhető rendeltetésekben különböznek.

A Zalaegerszeg, Ady Endre utca 1. házszámú, 3174 hrsz-ú ingatlan a volt Tiszti Klub épülete, melyet a Modern Városok Program keretében, a belváros rehabilitáció részeként az önkormányzat megvásárolt és felújítását tervezi. A tervek szerint az épületet középületként, kormányhivatali feladatok ellátásához kapcsolódóan hasznosítanák, oly módon, hogy emellett képtár funkciót is be tudjon tölteni.

Az épület tervezett felújítása során a jelenlegi udvar beépítésre kerül, így a tervek megvalósításához 100%-os megengedett legnagyobb beépítettségre és 0%-os kialakítható legkisebb zöldterület mértékre van szükség.

A 3174 hrsz-ú telek a tömb egyedi adottságokkal és fejlesztési irányokkal rendelkező ingatlana, így e telekre vonatkozóan a tömb további területeitől eltérő szabályozás meghatározása szükséges.

A tömb szerkezetének jellemzője, hogy a tömbbelső udvarai beépítetlenek, mely állapot fenntartása a jövőben is kívánatos.

A város helyi építési szabályzatában az intézményi övezetek között találhatunk olyan építési övezetet, mely OTÉK alóli felmentés kérelme nélkül írhat elő 100%-os megengedett legnagyobb beépítettséget. Az intézményi övezetben meghatározott elhelyezhető rendeltetések köre a tervezett fejlesztés számára megfelel.

A tervezett módosítás során a 3174 hrsz-ú telek a Vi-8 jelű intézményi övezetbe kerül átsorolásra.

(23)

A hatályos helyi építési szabályzat nem rendelkezik külön a munkásszállások elhelyezhetőségéről, ez alapján jelenleg azon övezetekben, ahol a szállás jellegű épület elhelyezése engedélyezett, ott munkásszállás is kialakítható. A jelenlegi szabályozás szerint a beépítésre szánt övezetek közül az ipari gazdasági-, az általános gazdasági övezetekben, valamint a különleges övezetekben szállás jellegű épület nem helyezhető el.

Az elmúlt időszakban a városban jellemző tendencia, hogy meglévő lakóépületekben, sok esetben társasházi lakásokban rendeltetés módosítás nélkül működtetnek munkásszállást. Mindez a környező lakófunkcióra jelentős zavaró hatással lehet, illetve az érintett ingatlanoknál értékcsökkenést eredményez.

Az önkormányzat célja megkeresni azokat a területeket, melyek a munkásszállások kialakítására a legalkalmasabbak, illetve e szálláshelyek elhelyezhetőségét korlátozni ott, ahol környezetükre zavaró hatással lehetnek.

Annak érdekében, hogy a meglévő lakó funkciót biztosító területeken ne jelenjen meg zavaró hatású munkásszállás rendeltetés, a helyi építési szabályzatban a beépítésre szánt övezetek közül a nagyvárosias-, kisvárosias-, kertvárosias- és falusias lakóterületek, a településközpont és intézményi övezetek elhelyezhető rendeltetésekre vonatkozó előírásai kiegészülnek azzal, hogy munkásszállás elhelyezése nem engedélyezett.

A munkásszállások kialakítása a továbbiakban a kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági övezetek egy részében válik lehetővé, azonban nem minden terület esetében. Az egyes kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági területek övezeti besorolásától, övezeti kódjától függetlenül vizsgálat készült arra vonatkozóan, hogy melyek azok a területek, ahol kizárásra kerül a munkásszállás elhelyezése, annak kedvezőtlen közlekedési kapcsolatai, eltérő fejlesztési céljai és nem összeegyeztethető meglévő funkciói, valamint közvetlen lakókörnyezetre kifejtett zavaró hatásai miatt.

A szabályozásban azon övezetekben, ahol a munkásszállások kialakítása a vizsgálat alapján engedélyezhető, az övezeti kódok egy „-m” betűvel kerülnek kiegészítésre. Ezen övezetek normatív előírásaikat tekintve az „-m” kiegészítő kóddal nem rendelkező párjukkal megegyezőek, csak az elhelyezhető rendeltetésekben különböznek.

A volt ruhagyár területén a tervezett ALDI áruház engedélyezési eljárása folyamatban van. Az áruház telekalakítás során kialakuló telkén (4887/3 hrsz), annak keleti oldalán, a tervek szerint parkolók kerülnek elhelyezésre. E parkolók megközelítése a hatályos szabályozás szerint a Landorhegyi út felől kizárólag a tervezett szomszéd telken (48887/2 hrsz) keresztül lehetséges, közvetlen útkapcsolatuk nincs.

A parkolók közlekedési területen keresztül történő megközelíthetőségének biztosítása érdekében a szabályozási terv módosítása vált szükségessé, úgy, hogy a 4887/2 hrsz-ú telken, annak nyugati oldalán közúti közlekedési és közműterület kerül kiszabályozása.

A 8. §-hoz

A helyi építési szabályzat mellékletét képező szabályozási tervlapok korábban a rendelet.1 mellékletében 24 db csatolmányként szerepeltek. A LocLex rendszer 2021. augusztus 19-én módosításra került, mely eredményeképpen e dátumot követően egy melléklet csak egy csatolmányt tartalmazhat. E módosítás miatt a korábbi 1. mellékletben található csatolmányok nem módosíthatók.

Fentiek alapján szükségessé vált az 1. melléklet hatályon kívül helyezése, a korábbi csatolmányok egyesével, külön mellékletben történő szerepeltetése.

A 9. §-hoz

A rendelet hatályba lépéséről rendelkezik. A Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (3)-(4) bekezdése alapján az indokolást a rendelet kihirdetését követően a Nemzeti Jogszabálytárban közzé kell tenni.

A 10. §-hoz

A rendelet alkalmazására vonatkozó előírásokat tartalmazza.

Az 1–18. melléklethez, a 20–22. melléklethez és a 24–34. melléklethez

A hatályos helyi építési szabályzat nem rendelkezik külön a munkásszállások elhelyezhetőségéről, ez alapján jelenleg azon övezetekben, ahol a szállás jellegű épület elhelyezése engedélyezett, ott munkásszállás is kialakítható. A jelenlegi szabályozás szerint a beépítésre szánt övezetek közül az ipari gazdasági-, az általános gazdasági övezetekben, valamint a különleges övezetekben szállás jellegű épület nem helyezhető el.

Az elmúlt időszakban a városban jellemző tendencia, hogy meglévő lakóépületekben, sok esetben társasházi lakásokban rendeltetés módosítás nélkül működtetnek munkásszállást. Mindez a környező lakófunkcióra jelentős zavaró hatással lehet, illetve az érintett ingatlanoknál értékcsökkenést eredményez.

Az önkormányzat célja megkeresni azokat a területeket, melyek a munkásszállások kialakítására a legalkalmasabbak, illetve e szálláshelyek elhelyezhetőségét korlátozni ott, ahol környezetükre zavaró hatással lehetnek.

Annak érdekében, hogy a meglévő lakó funkciót biztosító területeken ne jelenjen meg zavaró hatású munkásszállás rendeltetés, a helyi építési szabályzatban a beépítésre szánt övezetek közül a nagyvárosias-, kisvárosias-, kertvárosias- és falusias lakóterületek, a településközpont és intézményi övezetek elhelyezhető rendeltetésekre vonatkozó előírásai kiegészülnek azzal, hogy munkásszállás elhelyezése nem engedélyezett.

A munkásszállások kialakítása a továbbiakban a kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági övezetek egy részében válik lehetővé, azonban nem minden terület esetében. Az egyes kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági területek övezeti besorolásától, övezeti kódjától függetlenül vizsgálat készült arra vonatkozóan, hogy melyek azok a területek, ahol kizárásra kerül a munkásszállás elhelyezése, annak kedvezőtlen közlekedési kapcsolatai, eltérő fejlesztési céljai és nem összeegyeztethető meglévő funkciói, valamint közvetlen lakókörnyezetre kifejtett zavaró hatásai miatt.

A szabályozásban azon övezetekben, ahol a munkásszállások kialakítása a vizsgálat alapján engedélyezhető, az övezeti kódok egy „-m” betűvel kerülnek kiegészítésre. Ezen övezetek normatív előírásaikat tekintve az „-m” kiegészítő kóddal nem rendelkező párjukkal megegyezőek, csak az elhelyezhető rendeltetésekben különböznek.

A 19. melléklethez

A hatályos helyi építési szabályzat nem rendelkezik külön a munkásszállások elhelyezhetőségéről, ez alapján jelenleg azon övezetekben, ahol a szállás jellegű épület elhelyezése engedélyezett, ott munkásszállás is kialakítható. A jelenlegi szabályozás szerint a beépítésre szánt övezetek közül az ipari gazdasági-, az általános gazdasági övezetekben, valamint a különleges övezetekben szállás jellegű épület nem helyezhető el.

Az elmúlt időszakban a városban jellemző tendencia, hogy meglévő lakóépületekben, sok esetben társasházi lakásokban rendeltetés módosítás nélkül működtetnek munkásszállást. Mindez a környező lakófunkcióra jelentős zavaró hatással lehet, illetve az érintett ingatlanoknál értékcsökkenést eredményez.

Az önkormányzat célja megkeresni azokat a területeket, melyek a munkásszállások kialakítására a legalkalmasabbak, illetve e szálláshelyek elhelyezhetőségét korlátozni ott, ahol környezetükre zavaró hatással lehetnek.

Annak érdekében, hogy a meglévő lakó funkciót biztosító területeken ne jelenjen meg zavaró hatású munkásszállás rendeltetés, a helyi építési szabályzatban a beépítésre szánt övezetek közül a nagyvárosias-, kisvárosias-, kertvárosias- és falusias lakóterületek, a településközpont és intézményi övezetek elhelyezhető rendeltetésekre vonatkozó előírásai kiegészülnek azzal, hogy munkásszállás elhelyezése nem engedélyezett.

A munkásszállások kialakítása a továbbiakban a kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági övezetek egy részében válik lehetővé, azonban nem minden terület esetében. Az egyes kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági területek övezeti besorolásától, övezeti kódjától függetlenül vizsgálat készült arra vonatkozóan, hogy melyek azok a területek, ahol kizárásra kerül a munkásszállás elhelyezése, annak kedvezőtlen közlekedési kapcsolatai, eltérő fejlesztési céljai és nem összeegyeztethető meglévő funkciói, valamint közvetlen lakókörnyezetre kifejtett zavaró hatásai miatt.

A szabályozásban azon övezetekben, ahol a munkásszállások kialakítása a vizsgálat alapján engedélyezhető, az övezeti kódok egy „-m” betűvel kerülnek kiegészítésre. Ezen övezetek normatív előírásaikat tekintve az „-m” kiegészítő kóddal nem rendelkező párjukkal megegyezőek, csak az elhelyezhető rendeltetésekben különböznek.

A Zalaegerszeg, Ady Endre utca 1. házszámú, 3174 hrsz-ú ingatlan a volt Tiszti Klub épülete, melyet a Modern Városok Program keretében, a belváros rehabilitáció részeként az önkormányzat megvásárolt és felújítását tervezi. A tervek szerint az épületet középületként, kormányhivatali feladatok ellátásához kapcsolódóan hasznosítanák, oly módon, hogy emellett képtár funkciót is be tudjon tölteni.

Az épület tervezett felújítása során a jelenlegi udvar beépítésre kerül, így a tervek megvalósításához 100%-os megengedett legnagyobb beépítettségre és 0%-os kialakítható legkisebb zöldterület mértékre van szükség.

A 3174 hrsz-ú telek a tömb egyedi adottságokkal és fejlesztési irányokkal rendelkező ingatlana, így e telekre vonatkozóan a tömb további területeitől eltérő szabályozás meghatározása szükséges.

A tömb szerkezetének jellemzője, hogy a tömbbelső udvarai beépítetlenek, mely állapot fenntartása a jövőben is kívánatos.

A város helyi építési szabályzatában az intézményi övezetek között találhatunk olyan építési övezetet, mely OTÉK alóli felmentés kérelme nélkül írhat elő 100%-os megengedett legnagyobb beépítettséget. Az intézményi övezetben meghatározott elhelyezhető rendeltetések köre a tervezett fejlesztés számára megfelel.

A tervezett módosítás során a 3174 hrsz-ú telek a Vi-8 jelű intézményi övezetbe kerül átsorolásra.

A 23. melléklethez

A hatályos helyi építési szabályzat nem rendelkezik külön a munkásszállások elhelyezhetőségéről, ez alapján jelenleg azon övezetekben, ahol a szállás jellegű épület elhelyezése engedélyezett, ott munkásszállás is kialakítható. A jelenlegi szabályozás szerint a beépítésre szánt övezetek közül az ipari gazdasági-, az általános gazdasági övezetekben, valamint a különleges övezetekben szállás jellegű épület nem helyezhető el.

Az elmúlt időszakban a városban jellemző tendencia, hogy meglévő lakóépületekben, sok esetben társasházi lakásokban rendeltetés módosítás nélkül működtetnek munkásszállást. Mindez a környező lakófunkcióra jelentős zavaró hatással lehet, illetve az érintett ingatlanoknál értékcsökkenést eredményez.

Az önkormányzat célja megkeresni azokat a területeket, melyek a munkásszállások kialakítására a legalkalmasabbak, illetve e szálláshelyek elhelyezhetőségét korlátozni ott, ahol környezetükre zavaró hatással lehetnek.

Annak érdekében, hogy a meglévő lakó funkciót biztosító területeken ne jelenjen meg zavaró hatású munkásszállás rendeltetés, a helyi építési szabályzatban a beépítésre szánt övezetek közül a nagyvárosias-, kisvárosias-, kertvárosias- és falusias lakóterületek, a településközpont és intézményi övezetek elhelyezhető rendeltetésekre vonatkozó előírásai kiegészülnek azzal, hogy munkásszállás elhelyezése nem engedélyezett.

A munkásszállások kialakítása a továbbiakban a kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági övezetek egy részében válik lehetővé, azonban nem minden terület esetében. Az egyes kereskedelmi, szolgáltató-, ipari gazdasági- és általános gazdasági területek övezeti besorolásától, övezeti kódjától függetlenül vizsgálat készült arra vonatkozóan, hogy melyek azok a területek, ahol kizárásra kerül a munkásszállás elhelyezése, annak kedvezőtlen közlekedési kapcsolatai, eltérő fejlesztési céljai és nem összeegyeztethető meglévő funkciói, valamint közvetlen lakókörnyezetre kifejtett zavaró hatásai miatt.

A szabályozásban azon övezetekben, ahol a munkásszállások kialakítása a vizsgálat alapján engedélyezhető, az övezeti kódok egy „-m” betűvel kerülnek kiegészítésre. Ezen övezetek normatív előírásaikat tekintve az „-m” kiegészítő kóddal nem rendelkező párjukkal megegyezőek, csak az elhelyezhető rendeltetésekben különböznek.

A volt ruhagyár területén a tervezett ALDI áruház engedélyezési eljárása folyamatban van. Az áruház telekalakítás során kialakuló telkén (4887/3 hrsz), annak keleti oldalán, a tervek szerint parkolók kerülnek elhelyezésre. E parkolók megközelítése a hatályos szabályozás szerint a Landorhegyi út felől kizárólag a tervezett szomszéd telken (48887/2 hrsz) keresztül lehetséges, közvetlen útkapcsolatuk nincs.

A parkolók közlekedési területen keresztül történő megközelíthetőségének biztosítása érdekében a szabályozási terv módosítása vált szükségessé, úgy, hogy a 4887/2 hrsz-ú telken, annak nyugati oldalán közúti közlekedési és közműterület kerül kiszabályozása.