Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (I. 28.) önkormányzati rendelete
az agyhártyagyulladás elleni védőoltás támogatásáról
Hatályos: 2022. 02. 01- 2024. 04. 01Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (I. 28.) önkormányzati rendelete
az agyhártyagyulladás elleni védőoltás támogatásáról
Keszthely Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 4. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Keszthely város közigazgatási területén állandó lakcímmel rendelkező 0-12 hónapos gyermekekre és törvényes képviselőikre.
(2) A lakcím megállapítása szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai az irányadók.
(3) E rendelet alkalmazásában törvényes képviselő a szülői felügyeleti jogot gyakorló szülő, gyámolt esetében a gyám, örökbefogadott esetén az örökbefogadó szülő,
2. § Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete pénzbeli támogatásként biztosítja a legfeljebb 12 hónapos gyermekek meningococcus B típusú baktérium által okozott agyhártyagyulladás elleni védőoltás - három részoltásból álló oltássorozat - második vakcina vételárának 100 %-át.
3. § (1) A támogatás az 1. melléklet szerinti formanyomtatványon, utófinanszírozás keretében igényelhető. A támogatás iránti kérelmet a törvényes képviselő nyújthatja be.
(2) A támogatás iránti kérelemhez csatolni kell:
a) az oltássorozat első oltásának beadásáról szóló orvosi igazolást, vagy a gyermek oltási könyvének másolatát, ha abból az oltássorozat beadása megállapítható,
b) a vakcina megvásárlásának igazolása céljából a második vakcina megvásárlásakor kapott gyógyszertári nyugtát, vagy a törvényes képviselő nevére kiállított számlát.
(3) A támogatás iránti kérelmet és mellékleteit (a továbbiakban együtt: támogatás iránti kérelem) a Keszthelyi Polgármesteri Hivatalhoz (a továbbiakban: Hivatal) kell benyújtani. A támogatás iránti kérelmet postai úton a Hivatal postacímére címezve vagy személyesen (8360 Keszthely, Fő tér 1.) vagy elektronikus úton a www.epapir.gov.hu internetes oldalon elérhető üzenetküldő alkalmazáson keresztül lehet benyújtani.
(4) Az 1. melléklet szerinti formanyomtatvány beszerezhető a Hivatalban vagy a www.keszthely.hu internetes oldalról letölthető.
(5) A kérelmet az oltássorozat második részoltása beadását követő 90 napon belül lehet benyújtani. E határidő jogvesztő.
4. § (1) Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete a támogatással kapcsolatos hatásköreit a polgármesterre ruházza át. A polgármester átruházott hatáskörben dönt a támogatás megállapításáról, a kérelem elutasításáról, illetve a jogosulatlanul igénybe vett támogatás visszaköveteléséről.
(2) A polgármester átruházott hatáskörben hozott döntése ellen Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testületéhez címzett fellebbezést lehet benyújtani.
5. § (1) A támogatással kapcsolatos eljárásra az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezései az irányadók.
(2) A valótlan adatközlés a támogatás visszafizetési kötelezettségét vonja maga után.
(3) Az Önkormányzat, mint adatkezelő az ellátásra való jogosultság fennállásának elbírálása, az ellátások biztosítása (kifizetése), valamint jogszabályban meghatározott nyilvántartásvezetési kötelezettségeinek teljesítése céljából kezeli a jelen Rendeletben meghatározott jogosultsági feltételekre és az azokban bekövetkezett változásokra vonatkozó, valamint az érintettekkel való kapcsolattartásra szolgáló személyes adatokat. Az adatok megismerésére - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - kizárólag az adatkezelési cél teljesítéséhez kapcsolódó ügyviteli folyamatokat ellátó, adatkezelő nevében eljáró személyek, vagy az Adatkezelő tevékenységének ellenőrzését végző hatósági jogkörben eljáró személyek jogosultak. A személyes adatok megőrzési ideje a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 23. §-ában meghatározott megőrzési idővel egyezően a szociális ellátásra való jogosultság megszűnésétől számított öt év. A részletes adatkezelési tájékoztatónak a rendelet hatálybalépéséig történő elkészítéséről, valamint a kérelmezőknek való rendelkezésre bocsátásáról a jegyző gondoskodik.
6. § Ez a rendelet 2022. február 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a 2021. január 1. napja után született gyermekek esetén kell alkalmazni.
1. melléklet
1. Kérelmező
1.1. neve: .............................................................................................................................................
1.2. születési helye, ideje: ...................................................................................................................
1.3. anyja neve: ...................................................................................................................................
1.4. lakóhelye: .....................................................................................................................................
1.5. tartózkodási helye: .......................................................................................................................
1.6. elérhetősége (e-mail, telefonszám) : ...........................................................................................
2. Gyermek
2.1. neve: .............................................................................................................................................
2.2. születési helye, ideje: ...................................................................................................................
2.3. anyja neve: ...................................................................................................................................
2.4. TAJ száma. ..................................................................................................................................
2.5. lakóhelye: .....................................................................................................................................
2.6. tartózkodási helye: .......................................................................................................................
3. A gyermek részére beadásra került védőoltás neve:
…………………………………………………………………………………………...
4. A védőoltás részoltásai beadásának időpontjai
4.1. Első részoltás beadásának időpontja
4.2. Második részoltás beadásának időpontja
4.3. Harmadik részoltás beadásának időpontja
5. A támogatás megállapítása esetén bankszámlával kapcsolatos adatok, ha a folyósítást bankszámlára utalással kéri:
5.1. Bankszámla száma: .……………………………………………………………….
5.2. Számlavezető pénzintézet neve: …………………………………………...............
5.3. Alulírott kérelmező nyilatkozom, hogy saját és a kérelemben megnevezett gyermek személyes adatainak, a gyermek egészségügyi adatainak kezeléséhez hozzájárulok. Tudomásul veszem, hogy az adatok kezelése a támogatás igényléséhez, kiutalásához és a támogatás felhasználásának ellenőrzéséhez szükséges.
5.4. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
5.5. Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés a támogatás visszafizetési kötelezettségét vonja maga után.
6. Kelt:
kérelmező