Lenti Város Önkormányzat képviselő-testületének 8/2017 (III.30..) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és az azokért fizetendő díjakról
Hatályos: 2017. 03. 31Lenti Város Önkormányzat képviselő-testületének 8/2017 (III.30..) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és az azokért fizetendő díjakról
Lenti Város Önkormányzat képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ban kapott felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § A rendelet hatálya Lenti Város Önkormányzata közigazgatási területén történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének engedélyezésében való közreműködésre, valamint Lenti Polgármesteri Hivatalnál közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvezetőre és a szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.
2. § E rendelet alkalmazásában:
- a) anyakönyvi esemény: házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése,
- b) hivatali munkaidő: Lenti Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő,
- c) hivatali helyiség: Lenti Polgármesteri Hivatal Házasságkötő Terme.
3. § Anyakönyvi esemény céljára Lenti Város Önkormányzata hivatali helyiséget biztosít Lenti Polgármesteri Hivatalban 8960 Lenti, Zrínyi Miklós utca 4. szám alatt.
4. § Az anyakönyvi esemény a hivatali helységben díjmentes.
5. § (1) Kérelemre az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül is megtartható, ha az erre a célra bejelentett helyen biztosítható az anyakönyvi esemény méltósága és nyilvánossága.
(2) A hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő anyakönyvi esemény e rendelet, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény szabályai szerint engedélyezhető.
(3) A hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő anyakönyvi esemény esetén, a többletszolgáltatás ellentételezéseként 20 000,- Ft + ÁFA díjat (a továbbiakban: ellenszolgáltatás) kell fizetni.
(4) Az ellenszolgáltatás az önkormányzat bevétele. Az ellenszolgáltatás befizetéséről szóló igazolást az anyakönyvvezetőnek be kell mutatni az anyakönyvi esemény bejelentése során.
(5) Az ellenszolgáltatás visszatérítésre kerül, amennyiben az anyakönyvi eseményre nem kerül sor.
6. § (1) Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményen történő közreműködéséért az alábbi díjazás illeti meg, amennyiben a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő egészére vagy részére nem tart igényt:
- a) bruttó 6 000,- Ft díj illeti meg a hivatali helyiségben megtartott anyakönyvi eseményen való közreműködésért,
- b) bruttó 10 000,- Ft díj illeti meg a hivatali helyiségen kívüli helyszínen megtartott anyakönyvi eseményen való közreműködésért.
(2) Az anyakönyvi esemény elmaradása esetén az anyakönyvvezetőt az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti díjazás nem illeti meg.
2. Záró rendelkezések
7. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.
(3) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, továbbá az azokért fizetendő ellenszolgáltatás mértékéről szóló 15/2011. (IV. 28.) önkormányzati rendelet.