Vácrátót Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2011. (IV.15.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2011. 05. 01- 2014. 06. 30Vácrátót Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2011. (IV.15.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2011-05-01-tól 2014-06-30-ig
Vácrátót Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. Törvény 44/A. §. (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. §. (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés, engedélyezésének szabályairól, valamint a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történt házasságkötés esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díj mértékéről a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§.
A rendelet hatálya kiterjed Vácrátót Község Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi, közigazgatási területén történő házasságkötésre (a továbbiakban: anyakönyvi esemény).
Általános rendelkezések
2.§.
E rendelet alkalmazásában:
1. hivatali helyiség:
- Vácrátót Község Önkormányzata által biztosított kijelölt helyiség (2163 Vácrátót, Petőfi tér 3.) Polgármesteri Hivatal Tanácsterme
- Gárdonyi Géza Művelődési Ház (2163 Vácrátót, Szabadság u. 28.)
2. hivatali munkaidő: Vácrátót Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történt
anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3.§.
(1) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon és szombaton lehet.
(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn belül csak ügyfélfogadási időn kívül lehet lebonyolítani.
(3) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
(4) A 2.§-ban szereplő szabályoktól a 3. §. (2) bekezdésében foglalt esetekben lehet csak eltérni.
Az anyakönyvi események díjazása
4.§.
(1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításának díja 80.000,-Ft.
(2) Rendkívüli körülmény esetében, különös tekintettel a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.
5.§.
(1) Az Önkormányzati hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
(2) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításának díja: 10.000,-Ft.
Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
6.§.
(1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő illeti meg.
(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő és eseményenkénti 30.000,-Ft díjazás illeti meg.
(3) Az anyakönyvi esemény egyéb szolgáltatások – az igénylő döntése szerint igénybe vehető – díját a rendelet melléklete tartalmazza.
Hatálybalépés
7.§.
(1) Jelen rendelet 2011. május 1-jén lép hatályba.
(2) A rendelet kihirdetése a helyben szokásos módon a hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel történik.
Vácrátót, 2011. április 4.
Garamszegi Géza Matyó Anikó
polgármester jegyző