Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelete
Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2011. (X.26.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2014. 11. 27- 2014. 11. 27Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelete
Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2011. (X.26.) önkormányzati rendelet módosításáról
2014-11-27-tól 2014-11-28-ig
Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2011. (X.26.) önkormányzati rendeletét (a továbbiakban: Rendelet) az alábbiak szerint módosítja:
1. § A Rendelet bevezető része a következőre módosul:
„Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el”
2. § A Rendelet 10. § (3) bekezdése az alábbira módosul:
„(3) Az alakuló ülésen a helyi választási bizottság elnöke tájékoztatja a Képviselő-testületet a választás eredményéről.”
3. § A Rendelet 18. § (1) bekezdés c) pontja az alábbira módosul:
A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
„(3) a bizottságok nem képviselő tagjait és állandó szakértőit.”
4. § A Rendelet 55. § (2) bekezdése a következőre módosul:
„(2) A bizottság elnökét, képviselő és nem képviselő tagjait, valamint az állandó szakértőket a Képviselő-testület választja meg. A bizottságok elnökeire és tagjaira a Polgármester tesz javaslatot.”
5. § (1) A Rendelet 60. § (4) bekezdése az alábbi f) ponttal egészül ki:
A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vehet:
„f) állandó szakértők.”
(2) A Rendelet 60. § (5) bekezdése a következőre módosul:
„(5) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a Polgármester, az Alpolgármester, a Jegyző és az bizottság állandó szakértői.”
(3)A Rendelet 60. §-a az alábbi (9) bekezdéssel egészül ki:
„(9) A Kulturális és Igazgatási Bizottság határozatában megállapítja, mely állandó szakértők vehetnek részt önkormányzati hatósági ügyek tárgyalásakor a zárt ülésen.”
6. § (1) A Rendelet 62. § (2) bekezdése törlésre kerül.
(2) A Rendelet 62. § (4) bekezdése a következőre módosul:
„(4) A Polgármester jutalmazására a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság tesz javaslatot”
7. § (1) A Rendelet 66. § (3) bekezdése a következőre módosul:
„(3) A jegyzői és aljegyzői tisztség betöltetlensége, tartós akadályoztatása, illetve tartós távolléte esetén, hat hónap időtartamra a jegyzői feladatokat, a polgármesteri hivatal- jegyzőre vonatkozó képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő, munkakörileg erre feljogosított hivatali köztisztviselője látja el.”
(2) A Rendelet az alábbi 66/A. §-sal egészül ki:
„66/A. § (1) A polgármester a jegyzői álláshely tartós akadályoztatása esetén aljegyzői állás betöltésére vonatkozóan pályázatot írhat ki.
(2) Tartós akadályoztatáson a 30 napot meghaladó távollétet kell érteni.
(3) Tartós távolléten az egy munkanapot meghaladó távollétet (pl. szabadság) kell érteni.
(4) Az aljegyző a jegyző általános és teljes jogkörű helyettese, a jegyző tartós akadályoztatása, távolléte esetén gyakorolja mindazon jogosítványokat, amelyek a jegyzőt is megilletik.”
8. § A Rendelet 70. § (3) bekezdése, 71. §-a és a 72. § (1) bekezdése hatályon kívül helyezésre kerül.
9. § A Rendelet 76. §-a az alábbira módosul:
„(1) A Képviselő-testület - saját lehetőségeinek függvényében - a nemeztiségi önkormányzat működését anyagilag is támogathatja. Ennek keretében kérésük alapján:
a) biztosítja a nemeztiségi önkormányzat testületi működéséhez szükséges helyiséghasználatot a Polgármesteri Hivatalban,
b) rendezvényeik megtartására térítésmentesen biztosítja az Önkormányzat tulajdonában lévő intézmények helyiségeit,
c) részükre ügyviteli segítséget nyújt a Polgármesteri Hivatal igénybevételével:
ca) lehetővé teszi az adminisztrációs (gépelési, sokszorosítási helyi kézbesítési) feladatok ellátását,
cb) testületi ülések előterjesztéseinek elkészítését,
cc) az ülésekről hangfelvétel és jegyzőkönyv készítését.
d) biztosítja a Nemzetiségi Ház és udvara kertrendezési és az épület karbantartási feladatainak ellátását, az együttműködési megállapodásban foglaltak szerint.
(2) A Képviselő-testület saját költségvetésében a nemzetiségi önkormányzatnak - a központi támogatásoktól független, s azokat növelő - működési támogatást biztosíthat, a nemzetiségi önkormányzat által saját költségvetésükben és működési terveikben vállalt feladatokhoz igazodóan.
(3) A gazdálkodással kapcsolatos tervezési, nyilvántartási feladatok ellátására a Képviselő-testület és a helyi nemzetiségi önkormányzat közötti együttműködési megállapodásban foglaltak az irányadók.
(4) A Képviselő-testület a német nemeztiségi önkormányzat számára 6/2010. (II.10.) számú határozatával Nemzetiségi Ház kialakítására térítésmentesen átadta a Diófa u. 15. szám alatti ingatlant.
10. § A Rendelet 1. számú mellékletében a Dunanett Kft. helyére Vertikál Zrt. kerül.
11. § A Rendelet 2. számú mellékletében a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság „A polgármester illetményével, bérfejlesztésével, jutalmazásával kapcsolatos döntések előkészítése” feladat helyére „A polgármester jutalmazásával kapcsolatos döntések előkészítése” kerül és kiegészül a „Méltatlansággal és összeférhetetlenséggel kapcsolatos döntések előkészítése” feladattal.
12. § A Rendelet 2. számú függeléke az alábbira módosul:
Képviselők névsora
2014. október 12-től
Polgármester: Paulheim Vilmos
Képviselők: Beretvás Tamásné (alpolgármester)
Dr. Bognár Mihály
Gábor János
Kaltenecker Józsefné
Kolter Ferenc
Dr. Vasuth-Bognár Edit
13. § A Rendelet 3. számú függeléke az alábbira módosul:
Bizottsági tagok, szakértők névsora
Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság:
Elnök: Dr. Bognár Mihály
Tagok: Beretvás Tamásné
Kolter Ferenc
Kültagok: Horváth Benjamin
Vargáné Takács Tímea
Szakértők: Deminger Zoltán
Held István
Tomin Jánosné
Kulturális és Igazgatási Bizottság:
Elnök: Gábor János
Tagok: Kaltenecker Józsefné
Dr. Vasuth-Bognár Edit
Kültagok: Hufnaglné Somogyi Mária
Joszkinné Gocs Tímea
Szakértők: Czuni László
György Attila Ottó
Lengyel Claudia
Nyisztorné Kása Ildikó
Pintér Ádám
Időskorúak Klubja intézményvezetője
Móra Ferenc Általános Iskola igazgatója
Móra Ferenc Általános Iskola gyermekvédelmi felelőse
Móra Ferenc Általános Iskola SZMK elnöke
Ráckeve és Környéke Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat helyi családgondozója
Német Nemzetiségi Óvoda és Bölcsőde intézményvezetője
Német Nemzetiségi Óvoda és Bölcsőde SZMK elnöke
Német Nemzetiségi Óvoda és Bölcsőde gyermekvédelmi felelőse
14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Szigetújfalu, 2014. november 26.
Paulheim Vilmos HangayMarian
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
Ezt a rendeletet kihirdettem és annak folyamatos megtekintési lehetőségét biztosítom.
Szigetújfalu, 2014. november 27.
Hangay Mariann