Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelete

Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2011. (X.26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 11. 27- 2014. 11. 27


Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2011. (X.26.) önkormányzati rendeletét (a továbbiakban: Rendelet) az alábbiak szerint módosítja:


1. § A Rendelet bevezető része a következőre módosul:

„Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el”


2. § A Rendelet 10. § (3) bekezdése az alábbira módosul:

„(3) Az alakuló ülésen a helyi választási bizottság elnöke tájékoztatja a Képviselő-testületet a választás eredményéről.”


3. § A Rendelet 18. § (1) bekezdés c) pontja az alábbira módosul:

A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

 „(3) a bizottságok nem képviselő tagjait és állandó szakértőit.”


4. § A Rendelet 55. § (2) bekezdése a következőre módosul:

„(2) A bizottság elnökét, képviselő és nem képviselő tagjait, valamint az állandó szakértőket a Képviselő-testület választja meg. A bizottságok elnökeire és tagjaira a Polgármester tesz javaslatot.”


5. § (1) A Rendelet 60. § (4) bekezdése az alábbi f) ponttal egészül ki:

A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vehet:

„f) állandó szakértők.”

(2)  A Rendelet 60. § (5) bekezdése a következőre módosul:

„(5) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a Polgármester, az Alpolgármester, a Jegyző és az bizottság állandó szakértői.”

(3)A Rendelet 60. §-a az alábbi (9) bekezdéssel egészül ki:

„(9) A Kulturális és Igazgatási Bizottság határozatában megállapítja, mely állandó szakértők vehetnek részt önkormányzati hatósági ügyek tárgyalásakor a zárt ülésen.”


6. § (1) A Rendelet 62. § (2) bekezdése törlésre kerül.

(2)  A Rendelet 62. § (4) bekezdése a következőre módosul:

„(4) A Polgármester jutalmazására a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság tesz javaslatot”


7. § (1) A Rendelet 66. § (3) bekezdése a következőre módosul:

„(3) A jegyzői és aljegyzői tisztség betöltetlensége, tartós akadályoztatása, illetve tartós távolléte esetén, hat hónap időtartamra a jegyzői feladatokat, a polgármesteri hivatal- jegyzőre vonatkozó képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő, munkakörileg erre feljogosított hivatali köztisztviselője látja el.”

(2) A Rendelet az alábbi 66/A. §-sal egészül ki:

 „66/A. § (1) A polgármester a jegyzői álláshely tartós akadályoztatása esetén aljegyzői állás betöltésére vonatkozóan pályázatot írhat ki.

(2) Tartós akadályoztatáson a 30 napot meghaladó távollétet kell érteni.

(3) Tartós távolléten az egy munkanapot meghaladó távollétet (pl. szabadság) kell érteni.

(4) Az aljegyző a jegyző általános és teljes jogkörű helyettese, a jegyző tartós akadályoztatása, távolléte esetén gyakorolja mindazon jogosítványokat, amelyek a jegyzőt is megilletik.”


8. § A Rendelet 70. § (3) bekezdése, 71. §-a és a 72. § (1) bekezdése hatályon kívül helyezésre kerül.


9. § A Rendelet 76. §-a az alábbira módosul:

„(1) A Képviselő-testület - saját lehetőségeinek függvényében - a nemeztiségi önkormányzat működését anyagilag is támogathatja. Ennek keretében kérésük alapján:

a) biztosítja a nemeztiségi önkormányzat testületi működéséhez szükséges helyiséghasználatot a Polgármesteri Hivatalban,

b) rendezvényeik megtartására térítésmentesen biztosítja az Önkormányzat tulajdonában lévő intézmények helyiségeit,

c) részükre ügyviteli segítséget nyújt a Polgármesteri Hivatal igénybevételével:

ca) lehetővé teszi az adminisztrációs (gépelési, sokszorosítási helyi kézbesítési) feladatok ellátását,

cb) testületi ülések előterjesztéseinek elkészítését,

cc) az ülésekről hangfelvétel és jegyzőkönyv készítését.

d) biztosítja a Nemzetiségi Ház és udvara kertrendezési és az épület karbantartási feladatainak ellátását, az együttműködési megállapodásban foglaltak szerint.

(2) A Képviselő-testület saját költségvetésében a nemzetiségi önkormányzatnak - a központi támogatásoktól független, s azokat növelő - működési támogatást biztosíthat, a nemzetiségi önkormányzat által saját költségvetésükben és működési terveikben vállalt feladatokhoz igazodóan.

(3) A gazdálkodással kapcsolatos tervezési, nyilvántartási feladatok ellátására a Képviselő-testület és a helyi nemzetiségi önkormányzat közötti együttműködési megállapodásban foglaltak az irányadók.

(4) A Képviselő-testület a német nemeztiségi önkormányzat számára 6/2010. (II.10.) számú határozatával Nemzetiségi Ház kialakítására térítésmentesen átadta a Diófa u. 15. szám alatti ingatlant.


10. § A Rendelet 1. számú mellékletében a Dunanett Kft. helyére Vertikál Zrt. kerül.


11. § A Rendelet 2. számú mellékletében a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság  „A polgármester illetményével, bérfejlesztésével, jutalmazásával kapcsolatos döntések előkészítése” feladat helyére „A polgármester jutalmazásával kapcsolatos döntések előkészítése” kerül és kiegészül a „Méltatlansággal és összeférhetetlenséggel kapcsolatos döntések előkészítése” feladattal.


12. § A Rendelet 2. számú függeléke az alábbira módosul:


Képviselők névsora

2014. október 12-től


Polgármester:              Paulheim Vilmos

Képviselők:                  Beretvás Tamásné (alpolgármester)

                                   Dr. Bognár Mihály

                                   Gábor János

                                   Kaltenecker Józsefné

                                   Kolter Ferenc

                                   Dr. Vasuth-Bognár Edit


13. § A Rendelet 3. számú függeléke az alábbira módosul:


Bizottsági tagok, szakértők névsora


Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság:

Elnök:             Dr. Bognár Mihály

Tagok:             Beretvás Tamásné

                       Kolter Ferenc

Kültagok:         Horváth Benjamin

                       Vargáné Takács Tímea

Szakértők:       Deminger Zoltán

                       Held István

                       Tomin Jánosné


Kulturális és Igazgatási Bizottság:


Elnök:             Gábor János

Tagok:             Kaltenecker Józsefné

                       Dr. Vasuth-Bognár Edit

Kültagok:         Hufnaglné Somogyi Mária

                       Joszkinné Gocs Tímea

Szakértők:       Czuni László

                       György Attila Ottó

                       Lengyel Claudia

                       Nyisztorné Kása Ildikó

                       Pintér Ádám

           Időskorúak Klubja intézményvezetője

           Móra Ferenc Általános Iskola igazgatója

           Móra Ferenc Általános Iskola gyermekvédelmi felelőse

           Móra Ferenc Általános Iskola SZMK elnöke

           Ráckeve és Környéke Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat helyi családgondozója

                       Német Nemzetiségi Óvoda és Bölcsőde intézményvezetője

                       Német Nemzetiségi Óvoda és Bölcsőde SZMK elnöke

                       Német Nemzetiségi Óvoda és Bölcsőde gyermekvédelmi felelőse


14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


Szigetújfalu, 2014. november 26.



Paulheim Vilmos                                  HangayMarian

  polgármester                                           jegyző


Kihirdetési záradék:

Ezt a rendeletet kihirdettem és annak folyamatos megtekintési lehetőségét biztosítom.


Szigetújfalu, 2014. november 27.


Hangay Mariann