Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2017.(VI.30.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, és a hivatali munkaidőn kívül történő családi esemény engedélyezésének szabályairól és díjairól

Hatályos: 2017. 07. 15- 2021. 12. 02

Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2017.(VI.30.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, és a hivatali munkaidőn kívül történő családi esemény engedélyezésének szabályairól és díjairól

2017.07.15.

Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete Szigetújfalu Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) a) és 32. cikk (2) pontjában biztosított jogalkotói jogkörében eljárva az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a)-b) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. § E rendelet hatálya Szigetújfalu község közigazgatási területén történő házasságkötési és egyéb családi események (továbbiakban: anyakönyvi események) megünneplése kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.

2. § (1) Az anyakönyvi eseményeken történő hivatalos közreműködésre Szigetújfalu közigazgatási területén – a munkaszüneti napok kivételével – a hét bármely napján van lehetőség.

(2) A képviselő-testület az anyakönyvi események lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget a 2319 Szigetújfalu, Fő út 45. szám alatti Szigetújfalu Polgármesteri Hivatal Üléstermében biztosítja.

3. § (1) Hivatali munkaidőtől függetlenül hivatali helyiségen vagy a hivatali munkaidőn kívül hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény kérelmezése az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg történik.

(2) Az (1) bekezdés szerinti kérelem ügyében a jegyző esetenként – az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően – dönt.

(3) A döntést megelőzően az anyakönyvvezető a kérelmezők által választott helyszínen szemlét tart, melyről feljegyzést készít és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.

(4) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

4. § (1) Az anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja, hivatali munkaidőtől függetlenül, hivatali helyiségben bruttó 25.000.-Ft, hivatali helyiségen kívül bruttó 35.000,-Ft, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.

(2) Amennyiben kérelmezők megbízást adnak pezsgő, virág, díszítés beszerzésére, azok bekerülési költségét a díj nem tartalmazza.

(3) Rendkívüli körülmények esetén, különös tekintettel a kérelmezők valamelyikének közeli hallállal fenyegető egészségi állapotára, az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.

(4) A megállapított díjat hivatali munkaidőben és hivatali helyiségben tartandó anyakönyvi esemény esetén legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 30. napon kell kérelmezőknek megfizetniük.

5. § (1) A 4. § (1) bekezdésben megállapított díjból az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt bruttó 20.000 Ft díjazás illeti meg.

(2) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségbe és hivatali helyiségen kívülre történő utazására, a részére az (1) bekezdésben meghatározott díj nyújt fedezetet.

(3) Az anyakönyvvezető –az anyakönyvi eseményen való közreműködésért járó díj kifizetése helyett - kérheti a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő egésze vagy annak egy része megállapítását is.

Záró rendelkezések

Ez a rendelet 2017. július 15. napján lép hatályba. A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a 4/2011. (III.30.) ök. rendelet a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményekről.