Kék Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VII. 14.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2025. 07. 15Kék Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VII. 14.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
[1] A helyi önkormányzás joga a települések választópolgárainak közösségét illetik meg, amelyet az általuk választott képviselő-testület útján gyakorolnak. A képviselő-testület törvényi keretek között, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi évi CLXXXIX. törvény alapján önállóan alakítja ki szervezeti felépítését, és a működésre vonatkozó alapvető szabályait, és részletezi azokat a szervezeti és működési szabályzatában.
[2] Kék Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (Mötv.) 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. Az önkormányzat hivatalos elnevezése és székhelye, a képviselő-testület és szervei és bélyegzői
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Kék Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat). Székhelye: 4515 Kék, Kölcsey utca 9.
(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Kék Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület). Székhelye: 4515 Kék, Kölcsey utca 9.
(3) A Képviselő-testület szervei:
a) Kék Község Önkormányzata Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester);
b) Kék Község Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság),
c) Kék Község Önkormányzata Képviselő-testületének Kulturális Bizottsága (a továbbiakban: Kulturális Bizottság
d) Kéki Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Önkormányzati Hivatal),
e) Kéki Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője (a továbbiakban: Jegyző)
f) Kéki Szociális Alapszolgáltatási Intézményi Társulás (továbbiakban: Társulás) 4515 Kék, Kölcsey utca 34.
(4) Az Önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzat elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.
(5) A Képviselő-testület körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Képviselő-testület elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.
(6) A Polgármester körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Polgármester elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.
(7) Az Önkormányzati Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzati Hivatal elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.
(8) A Jegyző körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Kéki Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője elnevezését, székhelyét.
(9) A Társulás bélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben Kéki Szociális Alapszolgáltatási Intézményi Társulás.
2. Az Önkormányzat jelképei, ünnepei, rendezvényei
2. § Az Önkormányzat jelképei: a címer és a zászló, amelynek színes grafikáját e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
3. § Az Önkormányzat rendezvényei:
a) Falunap,
b) Idősek Napja,
c) Gyermeknap,
d) Március 15. megemlékezés,
e) Nemzeti Összetartozás Napja megemlékezés,
f) Adventi gyertyagyújtás.
3. Az Önkormányzat által működtetett médiaszolgáltatások és az Önkormányzat által kiadott sajtótermékek
4. § (1) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.kekkozseg.hu
(2) Az Önkormányzat időszakonként megjelenő lapjának címe: Kéki Körkép.
(3) Az Önkormányzat facebook profilja: Kék Község.
4. A Képviselő-testület átruházott hatáskörei
5. § A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át az 2. mellékletben meghatározott hatásköröket.
6. § (1) Az Önkormányzat hatáskörének átruházására, illetve visszavonására az alpolgármester tesz javaslatot.
(2) Az átruházott hatáskört vissza kell vonni, ha nem a hatályos jogszabályoknak megfelelő a döntés.
(3) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről beszámol a döntés meghozatalát követő legközelebbi testületi ülésen.
A Képviselő-testület működése
5. A Képviselő-testület összehívása, vezetése
7. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a Pénzügyi Bizottság Elnöke hívja össze és vezeti.
(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában tartós akadályozatásnak minősül a szabadság kivételével 60 időtartamot meghaladó távollét.
8. § (1) A Képviselő-testület évente 6 ülést tart.
(2) A Képviselő-testület ülését az Ügyfélszolgálati Iroda (Kékház) tanácskozó termében tartja, melynek címe 4515 Kék, Kölcsey u. 11.
(3) A Képviselő-testület dönthet arról, hogy ülését a (2) bekezdésben megjelölt helyszíntől eltérő helyszínen tartja.
9. § (1) A Képviselő-testületet összehívására vonatkozó meghívó tartalmazza az ülés
a) tervezett időpontját,
b) helyszínét,
c) a napirendi javaslatot, az előterjesztők megjelölésével,
d) az egyes napirendi pontokhoz meghívottak nevét.
(2) A meghívót az ülés tervezett időpontja előtt 3 nappal papír alapon, vagy elektronikus levél formájában kell a képviselők és a meghívottak részére megküldeni. A helyi választópolgárok tájékoztatása érdekében a polgármester a meghívót az ülés tervezett időpontját megelőző 3 nappal az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján közzé teszi.
(3) A Képviselő-testület üléseit az ülésterv szerint tartja.
(4) Az üléstervre javaslatot tehetnek:
a) A képviselők,
b) A Képviselő-testület bizottságai,
c) A Képviselő-testület által alapított költségvetési szervek vezetői.
(5) A Képviselő-testület üléstervét a megelőző év december 31. napjáig fogadja el.
(6) Az ülésterv tartalmazza:
a) az ülés napirendjét,
b) az előadó nevét,
c) az ülés időpontját.
10. § (1) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést a polgármesterhez lehet írásban benyújtani. Az indítványhoz csatolni kell az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslatot.
(2) A polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 15 napon belül az indítványban javasolt időpontra hívja össze.
(3) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze az (1) bekezdésében foglalt eseten kívül, az azonnali döntést igénylő esetekben. A rendkívüli ülésen csak az a napirend tárgyalható, amely az ülés összehívását indokolttá tette.
(4) A Képviselő-testület ülése szóban is összehívható: a rendkívüli döntést igénylő esetekben.
11. § A határozatképtelen ülést 2 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.
12. § A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.
13. § Az ülésvezető jogkörei:
a) megállapítja az ülés határozatképességét,
b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat
d) szünetet rendelhet el,
e) lezárja a vitát
f) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat
g) lezárja a napirendi pontok tárgyalását
h) rendre utasítja a Képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt
i) bezárja az ülést.
6. A tanácskozás rendje
14. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:
a) polgármesteri beszámoló a két ülés közötti tárgyalásokról, eseményekről;
b) beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról;
c) a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok;
d) a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok;
e) határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok;
(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet.
(3) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:
a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez;
b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét;
c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,
d) vita az előterjesztéssel kapcsolatban;
e) módosító javaslatok megtétele;
f) döntés a módosító javaslatokról;
g) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról,
(4) A döntés meghozatala előtt/után az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.
15. § (1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.
(2) Egy napirendi pont esetében 2 alkalommal maximum 2 perc időtartamban lehet hozzászólni.
(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:
a) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén,
b) ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik.
(4) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot a polgármester biztosítja.
7. Az előterjesztések
16. § (1) Előterjesztésnek minősül:
a) az írásbeli beadvány,
b) a szóbeli tájékoztatás
c) az írásbeli előterjesztés kiegészítése, vagy
d) minden olyan határozati javaslatot megfogalmazó iromány, amelynek ismeretében a képviselő-testület döntést tud hozni.
(2) Az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén szóbeli előterjesztés alapján kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.
(3) Előterjesztés benyújtására jogosultak:
a) a polgármester, alpolgármester, települési képviselő, bizottsági tag,
b) a jegyző,
c) a segélykérelmek elbírálása esetén a közös hivatal köztisztviselője.
(4) Az illetékes bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések:
a) rendelet módosítását igénylő előterjesztések
b) pénzügyi tárgyú előterjesztések
c) személyi döntést, állásfoglalást igénylő előterjesztések.
(5) Kizárólag írásban nyújthatóak be a (4) bekezdésben felsorolt előterjesztések.
(6) Szóbeli előterjesztés esetén is a döntés tervezetét írásban kell benyújtani.
(7) A rendelet-tervezethez készítendő előzetes hatásvizsgálat eredményéről és indokolásról a 5. melléklet szerinti minta alkalmazásával kell a képviselő-testületet tájékoztatni.
(8) A rendelet-tervezetet az önkormányzati hivatal készíti el és - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.
8. Az alakuló ülésre vonatkozó szabályok
17. § (1) Az alakuló ülésre a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az ebben az alcímben foglalt eltérésekkel.
(2) Az alakuló ülés napirendje:
a) A Választási Bizottság Elnökének tájékoztatója a választás eredményéről,
b) Önkormányzati képviselők és a polgármester eskütétele, a polgármester illetményének, és költségtérítésének megállapítása,
c) Alpolgármester megválasztása,
d) A képviselők és az alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása,
e) Bizottságok megválasztása.
f) Az alakuló ülésen más napirendi pont is tárgyalható.
(3) Az alakuló ülésen a polgármester illetménye (tiszteletdíjára) költségátalánya a jegyző tájékoztatója után kerül megállapításra.
(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást lebonyolító bizottságot a Képviselő-testület esetenként saját tagjai közül választja.
(5) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazás szavazólapon történik, technikai feltételeit a jegyző biztosítja.
(6) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
a) a választás időpontját,
b) a választás helyét,
c) a választás szavazati arányát,
d) a választás eredményét.
e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.
(7) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
9. A döntéshozatali eljárás
18. § (1) A Képviselő-testület nyílt szavazás során a képviselők kézfelnyújtással közlik az adott javaslattal kapcsolatos döntésüket.
(2) A névszerinti szavazás során a jegyző abc sorrendben felolvassa a megválasztott képviselők nevét, akik egymás után, felállva szóban az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés alkalmazásával szóban közlik döntésüket.
(3) Titkos szavazás szavazólapon történik, technikai feltételeit a jegyző biztosítja. A lebonyolítására a Képviselő-testült eseti bizottságot hoz létre saját tagjai közül.
19. § (1) A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról a javaslatok sorrendjében dönt.
(2) A módosító indítványt előterjesztője a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.
(3) Minősített többség szükséges a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott eseteken.
20. § (1) A Képviselő-testület közmeghallgatást tart:
a) évente egy alkalommal novemberben, vagy decemberben,
b) olyan ügyekben, amely a település lakóinak jelentős részét érinti,
c) ha jogszabály írja elő.
(2) A jegyző az önkormányzati rendeletet a hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki.
(3) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:
a) a rendelet számát,
b) a döntés időpontját,
c) a rendelet címét,
d) Kihirdetés időpontját,
e) a hatályba lépés napját.
(4) A Pénzügyi Bizottság minden év december 31-ig felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosulását és a vizsgálat eredményéről beszámol a Képviselő-testületnek.
21. § (1) A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.
(2) A Képviselő-testület határozatának megjelölésére a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelölésről szóló 5/2019. (ii. 13.) IM rendelet 15. §-át kell alkalmazni. A határozat tartalmazza a képviselő-testület döntését, a végrehajtásra vonatkozó határidőt és a végrehajtásért felelős megnevezését.
(3) E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.
10. A jegyzőkönyv
22. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv 2 példányban készül, melyből egy példányt a lakosság tájékoztatása érdekében a hivatalban kell elhelyezni.
(2) A jegyzőkönyvbe való betekintést a jegyzőnél lehet kezdeményezni. A jegyzőkönyv az önkormányzati hivatalban előre egyeztetett időpontban, munkaidőben tekinthető meg.
11. A közmeghallgatás
23. § A Képviselő-testület minden év novemberében a házasságkötő teremben közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 3 nappal kézbesítés útján minden családhoz eljuttatja.
Az Önkormányzat szervei, azok jogállása, feladataik
12. A Polgármester jogállása, feladatai
24. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.
(2) A polgármester fogadóórája hétfőn 9:00 – 12:00 és 13:00 – 16:30 óráig tart.
25. § (1) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló CLXXXI. törvény 42. §-ban foglaltak kivételével bármilyen ügyben.
a) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati hatósági ügyekben döntést hozhat.
b) Dönt a közfoglalkoztatással kapcsolatos pályázatok benyújtásáról, valamint irányítja és szervezi a közfoglalkoztatást.
(2) A polgármester 5.000.000 ft értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről, a döntést követő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
26. § A Képviselő-testület tagjai közül egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatású alpolgármesterként látja el tisztségét.
13. A Bizottságok jogállása feladatai
27. § (1) A Kulturális Bizottság 11 tagból áll, a bizottság 6 tagja önkormányzati képviselő, 5 tagja nem önkormányzati képviselő. A nem képviselő bizottsági tagok: a bölcsőde vezetője, az óvoda igazgatója, az általános iskola igazgatója, az idősek otthona vezetője, és a szociális alapszolgáltatási központ vezetője.
(2) A Kulturális Bizottság feladata:
a) kezdeményezi az SZMSZ felülvizsgálatát, illetőleg szükség szerinti módosítását;
b) állást foglal a Képviselő-testületi ülésen felmerülő ügyrendi kérdésekben;
c) véleményezi az Önkormányzati Hivatal szervezeti és működési szabályzatát;
d) véleményezi a Képviselő-testület munkatervét;
e) megvitatja a Képviselő-testület működését érintő önálló indítványokat, és ezzel kapcsolatban kialakítja véleményét;
f) Szervezi és koordinálja az önkormányzat ünnepségeit és rendezvényeit.
(3) A Pénzügyi Bizottság 4 tagból áll, a bizottsága elnöke és két tagja önkormányzati képviselő, egy tagja nem önkormányzati képviselő.
(4) Pénzügyi Bizottság feladata:
a) az Önkormányzatnál és intézményeinél írásban véleményezi az önkormányzat gazdasági programját;
b) írásban véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról éves beszámoló tervezeteit;
c) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt, előidéző okokat;
d) részt vesz a pénzügyi - különös tekintettel a felújítási, beruházási előirányzatok célszerű, gazdaságos felhasználására vonatkozó – döntések előkészítésében, majd a végrehajtás ellenőrzésében;
e) vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését;
f) véleményezi és ellenőrzi az önkormányzat gazdálkodásának folyamatát, tevékenységével elő kell segítenie az eredményes gazdálkodást;
g) véleményezi az önkormányzat helyi adóztatással kapcsolatos rendeleteit, illetve a rendelet-módosításokat;
h) a bizottság vizsgálati megállapításairól haladéktalanul tájékoztatja a Képviselő-testületet. Ha a Képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet vagy a szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek;
i) véleményezi az éves belső ellenőrzési terv tervezetet, az éves ellenőrzési jelentést, az éves összefoglaló ellenőrzési jelentést;
j) véleményezi az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési intézményi adatszolgáltatását az általa elismert tartozásállományról.
k) a képviselők, és a polgármester, valamint a nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatával kapcsolatos eljárás eredményéről a Képviselő-testület következő ülésén beszámol;
l) ellátja az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségével kapcsolatos feladatokat.
28. § (1) A Pénzügyi Bizottság nyilván tartja és ellenőrzi a polgármester és hozzátartozója, az önkormányzati képviselő és hozzátartozója vagyonnyilatkozatát.
(2) Az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal összefüggő a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott bizottsági feladatokat a Pénzügyi Bizottság látja el.
14. Az Önkormányzati Hivatal jogállása és feladatai
29. § (1) A közös önkormányzati hivatal működésének szabályait, eljárási rendjét, és működésének szabályait a Kéki Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, amelyet a Képviselő-testület hagy jóvá.
(2) Az iratkezelés felügyeletét a képviselő-testület esetében a Kéki Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője látja el, aki felelős azért, hogy a biztonságos iratkezelés személyi, dologi feltételei és eszközei rendelkezésre álljanak.
(3) A jegyző évente ellenőrzi az iratkezelési szabályzat végrehajtását, intézkedik a szabálytalanságok megszüntetéséről, szükség esetén javaslatot tesz a szabályzat módosítására.
(4) Az elektronikus iratkezelés - a számítógépes programba építve - tartalmazza a hozzáférési jogosultságokat, valamint a hitelesítés rendjét és az ezzel kapcsolatos feladatokat.
15. A Jegyző jogállása és feladatai
30. § (1) Ellátja a Képviselő-testület, a bizottságok, valamint a Hivatal működésével kapcsolatos feladatait.
(2) A képviselő-testület vagy szerveinek jogszabálysértő döntését, működését észleli, köteles azt részükre jelezni.
(3) Felügyel a Hivatal tevékenységének törvényességére, ennek körében ellenőrzi a Hivatal hatósági tevékenységét, szükség esetén funkcionális, eseti és célvizsgálatot rendel el. Felelős a belső ellenőrzés megszervezéséért és működéséért.
(4) Gondoskodik az SZMSZ függelékeinek folyamatos naprakész vezetéséről.
(5) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén, legfeljebb 6 hónap időtartamra, a közös hivatalt alkotó önkormányzatok polgármesterei javaslatára, Kék Község Polgármestere bízza meg a közös hivatal egyik köztisztviselőjét.
A képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok
31. § A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülést megelőző 1 órával a polgármesternek vagy a jegyzőnek köteles bejelenteni. A hiányzásokat az Pénzügyi Bizottság tartja nyilván.
32. § A helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület Pénzügyi Bizottság javaslata alapján
a) eskü letételének hiánya miatt,
b) személyes érintettség bejelentésének elmulasztása miatt,
c) a képviselő-testület üléséről való igazolatlan távollét miatt, legfeljebb tizenkét havi időtartamra csökkentheti, vagy megvonhatja a tiszteletdíj összegének 50%-át, mindaddig, amíg a képviselő nem teljesíti kötelezettségét.
Fórumok, az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatai, gazdálkodása
33. § (1) A lakosság, az egyesületek közvetlen tájékoztatása, valamint a fontosabb döntések előkészítésébe történő bevonás érdekében lakossági fórumot lehet szervezni.
(2) Falufórum lehet szervezni a lakosság egészét, vagy annak egy részét érintő feladat megvitatására, vagy érdekegyeztető tanácskozás céljából, melyek érintik a lakosságot, vagy a településen működő civil szerzeteket.
(3) A fórumon a közös önkormányzati hivatal köztisztviselője jegyzőkönyvet készít, mely tartalmazza a hozzászólásokat, megállapításokat, véleményeket, valamint a kisebbségi véleményt is.
34. § Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatait a 3. melléklet tartalmazza.
35. § Az önkormányzat által használt kormányzati funkciókat a 4. melléklet tartalmazza.
36. § Ez a rendelet 2025. július 15-én lép hatályba.