Kék Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VII. 14.) önkormányzati rendelete

A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2025. 07. 15

Kék Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VII. 14.) önkormányzati rendelete

A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

2025.07.15.

[1] A helyi önkormányzás joga a települések választópolgárainak közösségét illetik meg, amelyet az általuk választott képviselő-testület útján gyakorolnak. A képviselő-testület törvényi keretek között, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi évi CLXXXIX. törvény alapján önállóan alakítja ki szervezeti felépítését, és a működésre vonatkozó alapvető szabályait, és részletezi azokat a szervezeti és működési szabályzatában.

[2] Kék Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (Mötv.) 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az önkormányzat hivatalos elnevezése és székhelye, a képviselő-testület és szervei és bélyegzői

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Kék Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat). Székhelye: 4515 Kék, Kölcsey utca 9.

(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Kék Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület). Székhelye: 4515 Kék, Kölcsey utca 9.

(3) A Képviselő-testület szervei:

a) Kék Község Önkormányzata Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester);

b) Kék Község Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság),

c) Kék Község Önkormányzata Képviselő-testületének Kulturális Bizottsága (a továbbiakban: Kulturális Bizottság

d) Kéki Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Önkormányzati Hivatal),

e) Kéki Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője (a továbbiakban: Jegyző)

f) Kéki Szociális Alapszolgáltatási Intézményi Társulás (továbbiakban: Társulás) 4515 Kék, Kölcsey utca 34.

(4) Az Önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzat elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.

(5) A Képviselő-testület körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Képviselő-testület elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.

(6) A Polgármester körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Polgármester elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.

(7) Az Önkormányzati Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzati Hivatal elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.

(8) A Jegyző körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Kéki Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője elnevezését, székhelyét.

(9) A Társulás bélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben Kéki Szociális Alapszolgáltatási Intézményi Társulás.

2. Az Önkormányzat jelképei, ünnepei, rendezvényei

2. § Az Önkormányzat jelképei: a címer és a zászló, amelynek színes grafikáját e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

3. § Az Önkormányzat rendezvényei:

a) Falunap,

b) Idősek Napja,

c) Gyermeknap,

d) Március 15. megemlékezés,

e) Nemzeti Összetartozás Napja megemlékezés,

f) Adventi gyertyagyújtás.

3. Az Önkormányzat által működtetett médiaszolgáltatások és az Önkormányzat által kiadott sajtótermékek

4. § (1) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.kekkozseg.hu

(2) Az Önkormányzat időszakonként megjelenő lapjának címe: Kéki Körkép.

(3) Az Önkormányzat facebook profilja: Kék Község.

4. A Képviselő-testület átruházott hatáskörei

5. § A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át az 2. mellékletben meghatározott hatásköröket.

6. § (1) Az Önkormányzat hatáskörének átruházására, illetve visszavonására az alpolgármester tesz javaslatot.

(2) Az átruházott hatáskört vissza kell vonni, ha nem a hatályos jogszabályoknak megfelelő a döntés.

(3) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről beszámol a döntés meghozatalát követő legközelebbi testületi ülésen.

II. Fejezet

A Képviselő-testület működése

5. A Képviselő-testület összehívása, vezetése

7. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a Pénzügyi Bizottság Elnöke hívja össze és vezeti.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában tartós akadályozatásnak minősül a szabadság kivételével 60 időtartamot meghaladó távollét.

8. § (1) A Képviselő-testület évente 6 ülést tart.

(2) A Képviselő-testület ülését az Ügyfélszolgálati Iroda (Kékház) tanácskozó termében tartja, melynek címe 4515 Kék, Kölcsey u. 11.

(3) A Képviselő-testület dönthet arról, hogy ülését a (2) bekezdésben megjelölt helyszíntől eltérő helyszínen tartja.

9. § (1) A Képviselő-testületet összehívására vonatkozó meghívó tartalmazza az ülés

a) tervezett időpontját,

b) helyszínét,

c) a napirendi javaslatot, az előterjesztők megjelölésével,

d) az egyes napirendi pontokhoz meghívottak nevét.

(2) A meghívót az ülés tervezett időpontja előtt 3 nappal papír alapon, vagy elektronikus levél formájában kell a képviselők és a meghívottak részére megküldeni. A helyi választópolgárok tájékoztatása érdekében a polgármester a meghívót az ülés tervezett időpontját megelőző 3 nappal az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján közzé teszi.

(3) A Képviselő-testület üléseit az ülésterv szerint tartja.

(4) Az üléstervre javaslatot tehetnek:

a) A képviselők,

b) A Képviselő-testület bizottságai,

c) A Képviselő-testület által alapított költségvetési szervek vezetői.

(5) A Képviselő-testület üléstervét a megelőző év december 31. napjáig fogadja el.

(6) Az ülésterv tartalmazza:

a) az ülés napirendjét,

b) az előadó nevét,

c) az ülés időpontját.

10. § (1) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést a polgármesterhez lehet írásban benyújtani. Az indítványhoz csatolni kell az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslatot.

(2) A polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 15 napon belül az indítványban javasolt időpontra hívja össze.

(3) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze az (1) bekezdésében foglalt eseten kívül, az azonnali döntést igénylő esetekben. A rendkívüli ülésen csak az a napirend tárgyalható, amely az ülés összehívását indokolttá tette.

(4) A Képviselő-testület ülése szóban is összehívható: a rendkívüli döntést igénylő esetekben.

11. § A határozatképtelen ülést 2 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.

12. § A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.

13. § Az ülésvezető jogkörei:

a) megállapítja az ülés határozatképességét,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat

d) szünetet rendelhet el,

e) lezárja a vitát

f) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat

g) lezárja a napirendi pontok tárgyalását

h) rendre utasítja a Képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt

i) bezárja az ülést.

6. A tanácskozás rendje

14. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) polgármesteri beszámoló a két ülés közötti tárgyalásokról, eseményekről;

b) beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról;

c) a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok;

d) a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok;

e) határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok;

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet.

(3) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez;

b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét;

c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,

d) vita az előterjesztéssel kapcsolatban;

e) módosító javaslatok megtétele;

f) döntés a módosító javaslatokról;

g) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról,

(4) A döntés meghozatala előtt/után az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.

15. § (1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.

(2) Egy napirendi pont esetében 2 alkalommal maximum 2 perc időtartamban lehet hozzászólni.

(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:

a) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén,

b) ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik.

(4) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot a polgármester biztosítja.

7. Az előterjesztések

16. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) az írásbeli beadvány,

b) a szóbeli tájékoztatás

c) az írásbeli előterjesztés kiegészítése, vagy

d) minden olyan határozati javaslatot megfogalmazó iromány, amelynek ismeretében a képviselő-testület döntést tud hozni.

(2) Az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén szóbeli előterjesztés alapján kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.

(3) Előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) a polgármester, alpolgármester, települési képviselő, bizottsági tag,

b) a jegyző,

c) a segélykérelmek elbírálása esetén a közös hivatal köztisztviselője.

(4) Az illetékes bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések:

a) rendelet módosítását igénylő előterjesztések

b) pénzügyi tárgyú előterjesztések

c) személyi döntést, állásfoglalást igénylő előterjesztések.

(5) Kizárólag írásban nyújthatóak be a (4) bekezdésben felsorolt előterjesztések.

(6) Szóbeli előterjesztés esetén is a döntés tervezetét írásban kell benyújtani.

(7) A rendelet-tervezethez készítendő előzetes hatásvizsgálat eredményéről és indokolásról a 5. melléklet szerinti minta alkalmazásával kell a képviselő-testületet tájékoztatni.

(8) A rendelet-tervezetet az önkormányzati hivatal készíti el és - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.

8. Az alakuló ülésre vonatkozó szabályok

17. § (1) Az alakuló ülésre a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az ebben az alcímben foglalt eltérésekkel.

(2) Az alakuló ülés napirendje:

a) A Választási Bizottság Elnökének tájékoztatója a választás eredményéről,

b) Önkormányzati képviselők és a polgármester eskütétele, a polgármester illetményének, és költségtérítésének megállapítása,

c) Alpolgármester megválasztása,

d) A képviselők és az alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása,

e) Bizottságok megválasztása.

f) Az alakuló ülésen más napirendi pont is tárgyalható.

(3) Az alakuló ülésen a polgármester illetménye (tiszteletdíjára) költségátalánya a jegyző tájékoztatója után kerül megállapításra.

(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást lebonyolító bizottságot a Képviselő-testület esetenként saját tagjai közül választja.

(5) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazás szavazólapon történik, technikai feltételeit a jegyző biztosítja.

(6) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a választás időpontját,

b) a választás helyét,

c) a választás szavazati arányát,

d) a választás eredményét.

e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.

(7) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

9. A döntéshozatali eljárás

18. § (1) A Képviselő-testület nyílt szavazás során a képviselők kézfelnyújtással közlik az adott javaslattal kapcsolatos döntésüket.

(2) A névszerinti szavazás során a jegyző abc sorrendben felolvassa a megválasztott képviselők nevét, akik egymás után, felállva szóban az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés alkalmazásával szóban közlik döntésüket.

(3) Titkos szavazás szavazólapon történik, technikai feltételeit a jegyző biztosítja. A lebonyolítására a Képviselő-testült eseti bizottságot hoz létre saját tagjai közül.

19. § (1) A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról a javaslatok sorrendjében dönt.

(2) A módosító indítványt előterjesztője a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.

(3) Minősített többség szükséges a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott eseteken.

20. § (1) A Képviselő-testület közmeghallgatást tart:

a) évente egy alkalommal novemberben, vagy decemberben,

b) olyan ügyekben, amely a település lakóinak jelentős részét érinti,

c) ha jogszabály írja elő.

(2) A jegyző az önkormányzati rendeletet a hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki.

(3) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:

a) a rendelet számát,

b) a döntés időpontját,

c) a rendelet címét,

d) Kihirdetés időpontját,

e) a hatályba lépés napját.

(4) A Pénzügyi Bizottság minden év december 31-ig felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosulását és a vizsgálat eredményéről beszámol a Képviselő-testületnek.

21. § (1) A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.

(2) A Képviselő-testület határozatának megjelölésére a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelölésről szóló 5/2019. (ii. 13.) IM rendelet 15. §-át kell alkalmazni. A határozat tartalmazza a képviselő-testület döntését, a végrehajtásra vonatkozó határidőt és a végrehajtásért felelős megnevezését.

(3) E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.

10. A jegyzőkönyv

22. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv 2 példányban készül, melyből egy példányt a lakosság tájékoztatása érdekében a hivatalban kell elhelyezni.

(2) A jegyzőkönyvbe való betekintést a jegyzőnél lehet kezdeményezni. A jegyzőkönyv az önkormányzati hivatalban előre egyeztetett időpontban, munkaidőben tekinthető meg.

11. A közmeghallgatás

23. § A Képviselő-testület minden év novemberében a házasságkötő teremben közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 3 nappal kézbesítés útján minden családhoz eljuttatja.

III. Fejezet

Az Önkormányzat szervei, azok jogállása, feladataik

12. A Polgármester jogállása, feladatai

24. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A polgármester fogadóórája hétfőn 9:00 – 12:00 és 13:00 – 16:30 óráig tart.

25. § (1) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló CLXXXI. törvény 42. §-ban foglaltak kivételével bármilyen ügyben.

a) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati hatósági ügyekben döntést hozhat.

b) Dönt a közfoglalkoztatással kapcsolatos pályázatok benyújtásáról, valamint irányítja és szervezi a közfoglalkoztatást.

(2) A polgármester 5.000.000 ft értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről, a döntést követő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.

26. § A Képviselő-testület tagjai közül egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatású alpolgármesterként látja el tisztségét.

13. A Bizottságok jogállása feladatai

27. § (1) A Kulturális Bizottság 11 tagból áll, a bizottság 6 tagja önkormányzati képviselő, 5 tagja nem önkormányzati képviselő. A nem képviselő bizottsági tagok: a bölcsőde vezetője, az óvoda igazgatója, az általános iskola igazgatója, az idősek otthona vezetője, és a szociális alapszolgáltatási központ vezetője.

(2) A Kulturális Bizottság feladata:

a) kezdeményezi az SZMSZ felülvizsgálatát, illetőleg szükség szerinti módosítását;

b) állást foglal a Képviselő-testületi ülésen felmerülő ügyrendi kérdésekben;

c) véleményezi az Önkormányzati Hivatal szervezeti és működési szabályzatát;

d) véleményezi a Képviselő-testület munkatervét;

e) megvitatja a Képviselő-testület működését érintő önálló indítványokat, és ezzel kapcsolatban kialakítja véleményét;

f) Szervezi és koordinálja az önkormányzat ünnepségeit és rendezvényeit.

(3) A Pénzügyi Bizottság 4 tagból áll, a bizottsága elnöke és két tagja önkormányzati képviselő, egy tagja nem önkormányzati képviselő.

(4) Pénzügyi Bizottság feladata:

a) az Önkormányzatnál és intézményeinél írásban véleményezi az önkormányzat gazdasági programját;

b) írásban véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról éves beszámoló tervezeteit;

c) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt, előidéző okokat;

d) részt vesz a pénzügyi - különös tekintettel a felújítási, beruházási előirányzatok célszerű, gazdaságos felhasználására vonatkozó – döntések előkészítésében, majd a végrehajtás ellenőrzésében;

e) vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését;

f) véleményezi és ellenőrzi az önkormányzat gazdálkodásának folyamatát, tevékenységével elő kell segítenie az eredményes gazdálkodást;

g) véleményezi az önkormányzat helyi adóztatással kapcsolatos rendeleteit, illetve a rendelet-módosításokat;

h) a bizottság vizsgálati megállapításairól haladéktalanul tájékoztatja a Képviselő-testületet. Ha a Képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet vagy a szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek;

i) véleményezi az éves belső ellenőrzési terv tervezetet, az éves ellenőrzési jelentést, az éves összefoglaló ellenőrzési jelentést;

j) véleményezi az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési intézményi adatszolgáltatását az általa elismert tartozásállományról.

k) a képviselők, és a polgármester, valamint a nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatával kapcsolatos eljárás eredményéről a Képviselő-testület következő ülésén beszámol;

l) ellátja az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségével kapcsolatos feladatokat.

28. § (1) A Pénzügyi Bizottság nyilván tartja és ellenőrzi a polgármester és hozzátartozója, az önkormányzati képviselő és hozzátartozója vagyonnyilatkozatát.

(2) Az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal összefüggő a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott bizottsági feladatokat a Pénzügyi Bizottság látja el.

14. Az Önkormányzati Hivatal jogállása és feladatai

29. § (1) A közös önkormányzati hivatal működésének szabályait, eljárási rendjét, és működésének szabályait a Kéki Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, amelyet a Képviselő-testület hagy jóvá.

(2) Az iratkezelés felügyeletét a képviselő-testület esetében a Kéki Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője látja el, aki felelős azért, hogy a biztonságos iratkezelés személyi, dologi feltételei és eszközei rendelkezésre álljanak.

(3) A jegyző évente ellenőrzi az iratkezelési szabályzat végrehajtását, intézkedik a szabálytalanságok megszüntetéséről, szükség esetén javaslatot tesz a szabályzat módosítására.

(4) Az elektronikus iratkezelés - a számítógépes programba építve - tartalmazza a hozzáférési jogosultságokat, valamint a hitelesítés rendjét és az ezzel kapcsolatos feladatokat.

15. A Jegyző jogállása és feladatai

30. § (1) Ellátja a Képviselő-testület, a bizottságok, valamint a Hivatal működésével kapcsolatos feladatait.

(2) A képviselő-testület vagy szerveinek jogszabálysértő döntését, működését észleli, köteles azt részükre jelezni.

(3) Felügyel a Hivatal tevékenységének törvényességére, ennek körében ellenőrzi a Hivatal hatósági tevékenységét, szükség esetén funkcionális, eseti és célvizsgálatot rendel el. Felelős a belső ellenőrzés megszervezéséért és működéséért.

(4) Gondoskodik az SZMSZ függelékeinek folyamatos naprakész vezetéséről.

(5) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén, legfeljebb 6 hónap időtartamra, a közös hivatalt alkotó önkormányzatok polgármesterei javaslatára, Kék Község Polgármestere bízza meg a közös hivatal egyik köztisztviselőjét.

IV. Fejezet

A képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok

31. § A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülést megelőző 1 órával a polgármesternek vagy a jegyzőnek köteles bejelenteni. A hiányzásokat az Pénzügyi Bizottság tartja nyilván.

32. § A helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület Pénzügyi Bizottság javaslata alapján

a) eskü letételének hiánya miatt,

b) személyes érintettség bejelentésének elmulasztása miatt,

c) a képviselő-testület üléséről való igazolatlan távollét miatt, legfeljebb tizenkét havi időtartamra csökkentheti, vagy megvonhatja a tiszteletdíj összegének 50%-át, mindaddig, amíg a képviselő nem teljesíti kötelezettségét.

V. Fejezet

Fórumok, az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatai, gazdálkodása

33. § (1) A lakosság, az egyesületek közvetlen tájékoztatása, valamint a fontosabb döntések előkészítésébe történő bevonás érdekében lakossági fórumot lehet szervezni.

(2) Falufórum lehet szervezni a lakosság egészét, vagy annak egy részét érintő feladat megvitatására, vagy érdekegyeztető tanácskozás céljából, melyek érintik a lakosságot, vagy a településen működő civil szerzeteket.

(3) A fórumon a közös önkormányzati hivatal köztisztviselője jegyzőkönyvet készít, mely tartalmazza a hozzászólásokat, megállapításokat, véleményeket, valamint a kisebbségi véleményt is.

34. § Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatait a 3. melléklet tartalmazza.

35. § Az önkormányzat által használt kormányzati funkciókat a 4. melléklet tartalmazza.

36. § Ez a rendelet 2025. július 15-én lép hatályba.