Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelete

Paszab Község Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről

Hatályos: 2025. 09. 20

Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelete

Paszab Község Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről

2025.09.20.

[1] A 2025. évi önkormányzati gazdálkodás szabályainak meghatározása érdekében, a stabil, takarékos és átlátható gazdálkodás célkitűzésekre figyelemmel,

[2] az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Paszab Község Önkormányzata a következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya Paszab Község Önkormányzat Képviselő-testületére, bizottságára, az Önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.

2. A költségvetés bevételei és kiadásai

2. § (1) Az Önkormányzat megállapítja, hogy 2025. évi költségvetésének

a)1 költségvetési bevételi főösszege: 1 004 599 632.- Ft,

b)2 költségvetési kiadások főösszege: 1 040 195 279.-Ft,

c) finanszírozási bevételek: 49 880 215.- Ft,

d) finanszírozási kiadások: 14 284 568.-Ft,

e)3 bevételi főösszege: 1 054 479 847 - Ft,

f)4 kiadási főösszege: 1 054 497 847 - Ft.

(2)5 Az Önkormányzat a 2025. évi költségvetésének költségvetési egyenlegét 31.841.647.- Forint működési hiánnyal, és 3.754.000.- Forint felhalmozási hiánnyal, a finanszírozási egyenleg összegét 37 846 772.- Forint működési többlettel és 2.251.125.- Forint felhalmozási többlettel állapítja meg.

3. § (1) A 2. § (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat, a költségvetési és finanszírozási egyenleget a rendelet 1. melléklete határozza meg.

(2) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1. melléklet szerint került megállapításra.

(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten az 5. melléklet és a 6. melléklet részletezi.

(4) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében az önkormányzat az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.

(5) A felhalmozási hiány finanszírozása a költségvetési maradvány igénybevételével történik.

4. § A 2. § (1) bekezdésben megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves tervezett létszám előirányzatot, a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 2. melléklet, 3. melléklet, 4. melléklet szerint határozza meg.

5. § (1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 8. melléklet mutatja be.

(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 7. melléklet tartalmazza.

(3) Az Önkormányzat 2025. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 9. melléklet részletezi.

6. § (1) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházási kiadási előirányzat feladatonkénti részletezését a 10. melléklet tartalmazza.

(2) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő felújítási kiadási előirányzat feladatonkénti részletezését a 10. melléklet tartalmazza.

(3) Az európai uniós forrásból finanszírozott, támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit, kiadásait elkülönítetten a 10. melléklet tartalmazza.

7. § Az Önkormányzat a költségvetési kiadási főösszegen belül

a) 0 Ft általános tartalékot és

b) 24 811 804- Ft céltartalékot állapít meg.

8. § Az Önkormányzat a költségvetési szervek éves létszám-előirányzatát intézményenként a 2. melléklet, 3. melléklet 4. melléklet szerinti részletező táblájában állapítja meg.

9. § Az önkormányzat 15 000 000 -Ft szociális segélykeretet hoz létre.

3. A költségvetés végrehajtásának szabályai

10. § (1) Az önkormányzat pénzügyi egyensúlyának megteremtése érdekében elrendeli, hogy a Jegyző készítse elő a helyi önkormányzatok rendkívüli támogatásának igénybejelentését.

(2) Az (1) bekezdés szerinti intézkedés megtételéről és a támogatási igény kimunkálásáról, valamint annak határidőben történő benyújtásáról a Polgármester köteles gondoskodni.

11. § (1) Az önkormányzat és költségvetési szervei bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a (3) bekezdésben foglalt kivétellel a Képviselő-testület dönt.

(2) Az önkormányzat esetében a polgármester, a költségvetési szerv esetében a költségvetési szerv vezetője a kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(3) A Képviselő-testület az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 5.000 eFt értékhatárig, mely esetenként az 1.000 eFt értékhatárt nem haladhatja meg, a polgármesterre átruházza.

(4) A (1)–(2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester, illetve a költségvetési szerv vezetője a költségvetési rendelet soron következő módosításánál a testületi ülésen köteles beszámolni a képviselő-testület felé.

12. § (1) A költségvetési szerv szellemi tevékenység szolgáltatási szerződéssel, vagy számla ellenében történő igénybevételére – dologi kiadások között tervezett és elszámolt kiadásra – szerződést külső személlyel, szervezettel csak jogszabályban előírt esetekben, vagy a polgármester és a jegyző együttes írásbeli engedélye alapján köthet.

(2) Költségvetési szerv nyugdíjast csak abban az esetben alkalmazhat, ha a munkakört munkaképes korú szakemberrel nem tudja betölteni. A foglalkoztatáshoz ebben az esetben is a polgármester és a jegyző együttes írásbeli engedélye szükséges.

13. § A költségvetési szerv állományába tartozó személy részére megbízási díj, vagy más szerződés alapján díjazás, munkakörébe tartozó, munkaköri leírása szerint számára előírt feladatra nem fizethető. Más esetben díjfizetésre a költségvetési szerv által a feladatra vonatkozó előzetesen írásban kötött szerződés igazolt teljesítése után kerülhet sor. A szerződésben ki kell kötni, hogy a díj kizárólag abban az esetben illeti meg a költségvetési szerv állományába tartozó személyt, ha a szerződésben rögzített feladat mellett a munkakörébe tartozó feladatainak is maradéktalanul eleget tett. Erről a szerződés megküldése mellett a jegyzőt írásban kell tájékoztatni.

14. § Az önkormányzat – az önkormányzati bevételek növelése érdekében – felhatalmazza a polgármestert és a jegyzőt, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközöket betétként elhelyezze, vagy tőkegarantált értékpapírt vásároljon.

15. § (1) Az intézményi költségvetési előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság tekintetében a költségvetési szervek vezetői a jegyzővel történt egyeztetést követően rendelkezhetnek.

(2) Az önkormányzati előirányzatok felett kizárólag a polgármester és a jegyző együttesen rendelkezik teljes jogkörrel.

16. § A feladat elmaradásból származó – kiemelt – kiadási előirányzat megtakarítások felhasználására csak a Képviselő-testület engedélyével kerülhet sor.

17. § (1) A költségvetési szerv pénzellátásáról, szállítói tartozásainak kiegyenlítéséről a havi likviditási számítás figyelembevételével az intézményvezető köteles gondoskodni.

(2) Az intézményvezető kötelezettségvállalás előtt köteles meggyőződni a pénzügyi fedezet időbeni rendelkezésre állásáról.

(3) Az intézményvezető felelősséggel tartozik azért, hogy az intézmény az engedélyezett éves finanszírozási előirányzatán belül gazdálkodjon.

4. Kiadások készpénzben történő teljesítése

18. § (1) Az Önkormányzat és a költségvetési szervek bevételeinek beszedésekor, kiadásainak teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni.

(2) Az Önkormányzatnál, valamint az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél az alábbi jogcímeken teljesíthetők készpénzben kifizetések:

a) kivételes és indokolt esetben a közfoglalkoztatásban résztvevők bére,

b) az egységes rovatrend K48. ellátottak pénzbeli juttatásai rovaton elszámolandó kiadások,

c) az egységes rovatrend K31. Készletbeszerzés és K34. Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások rovatain elszámolandó kiadások,

d) az egységes rovatrend K61. Immateriális javak beszerzése, létesítése, K63. Informatikai eszközök beszerzése, létesítése és K64. Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése rovatain elszámolandó, kis értékű immateriális javak, tárgyi eszközök beszerzésére irányuló kiadások,

e) az egységes rovatrend K33. Szolgáltatási kiadások és K123. Egyéb külső személyi juttatások rovatain elszámolandó kiadások,

f) a c)–e) pont szerinti kiadásokhoz kapcsolódóan az egységes rovatrend K351. Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó és a K67. Beruházási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó rovatain elszámolandó kiadások,

g) az a)–f) pont szerinti kiadásokra a foglalkoztatottaknak elszámolási kötelezettséggel adott előlegek.

5. Államháztartáson kívülre történő forrás átadásra vonatkozó rendelkezések

19. § (1) Az államháztartáson kívüli forrás vagy támogatás átadására csak abban az esetben kerülhet sor, ha a támogatott szervezettel, személlyel elszámolási kötelezettség mellett megállapodás megkötésére kerül sor.

(2) A megállapodást az önkormányzat nevében a polgármester köti meg. A megállapodásokat jogilag a jegyző, pénzügyileg a Gazdálkodási Szabályzatban kijelölt pénzügyi ügyintéző ellenjegyzi.

(3) A megállapodás megkötésének feltétele:

a) a támogatást kérelmező szervezetnek, személynek ne legyen az Önkormányzat, valamint költségvetési szervei felé semmiféle tartozása, továbbá

b) a kérelmező szervezet megfeleljen a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt feltételeknek, melyről a kérelmező írásban köteles nyilatkozni.

20. § (1) A támogatott jogosult részben vagy egészben lemondani a támogatásról, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból, nem vagy csak részben valósítható meg.

(2) Amennyiben a támogatott az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a kérelmében megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatás igényléséhez valótlan adatot szolgáltatott, a támogatást az Önkormányzat fizetési számlájára köteles egyösszegben visszafizetni.

(3) A támogatott a kapott támogatással a kérelmében, illetve a támogatási megállapodásban megfogalmazott cél, illetve tevékenység megvalósítását követően 30 napon belül, de legkésőbb a támogatás folyósítását követő év január 31-ig köteles elszámolni.

(4) A támogatott szervezet, személy – szöveges beszámolóból és a felhasználást igazoló számlamásolatokból álló – elszámolását a (3) bekezdésben foglalt határidőre nyújtja be, melyet a támogatást biztosító ellenőriz.

(5) Újabb támogatási igény benyújtásának feltétele, hogy a támogatott szervezet, személy hiánytalanul eleget tett – korábbi támogatással kapcsolatos – elszámolási (számadási) kötelezettségének és az elszámolás ellenőrzésével megbízott nem állapított meg szabálytalanságot.

21. § A nyújtott – nem normatív – céljellegű működési vagy fejlesztési támogatások kedvezményezettjeinek nevét, a támogatás célját, összegét az Önkormányzat honlapján közzé kell tenni.

6. Államháztartáson kívüli forrás átvételére átadására vonatkozó rendelkezések

22. § (1) Az államháztartáson kívüli forrás átvételére mind az Önkormányzatnál, mind a költségvetési szerveknél csak abban az esetben kerülhet sor, ha

a) az átvétel nem jár semmiféle kötelezettséggel,

b) az átvétel miatt nem keletkezik az átvevőnél többletkiadás (többletköltség),

c) az átvett forrást az átvevő az átadótól függetlenül, önállóan használhatja fel,

d) az átvett forrás felhasználása az átvevő feladatainak ellátását szolgálja.

(2) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről 1.000 eFt-ig a polgármester, illetve az átvétellel érintett költségvetési szerv vezetője, 1.000 eFt összeg felett minden esetben a Képviselő-testület dönt.

(3) A (1) bekezdés szerinti feltételeknek megfelelő államháztartáson kívüli forrás átvételéről a polgármester, illetve az átvétellel érintett költségvetési szerv vezetője feljegyzést készít, míg a (2) bekezdésben megjelölt összeg felett a Képviselő-testület határozattal dönt. A Képviselő-testületi határozatnak, valamint a feljegyzésnek legalább a következőket kell tartalmaznia:

a) átadó neve, címe,

b) átadott-átvett forrás tárgyiasult formája, mennyisége, értéke,

c) az államháztartáson kívüli forrás átadásának-átvételének célja,

d) az átvevő nyilatkozata, hogy az átvétel megfelel az (1) bekezdés a)–d) pontjában leírt feltételeknek,

e) az átvevő aláírását.

7. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

23. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzésről a jegyző által belső ellenőrrel kötött szerződés útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

8. Egyéb rendelkezések

24. § A helyben elismert legolcsóbb temetés összege nettó 125.985.- Ft.

25. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott, az Önkormányzat Képviselő-testülete részére a zárszámadáshoz csatolandó vagyonkimutatást az államháztartás számviteléről szóló 4/2013.(I.11.) Korm. rendelet 30. §-ban meghatározott szerkezetben kell összeállítani és azt tovább nem kell részletezni.

9. Záró rendelkezések

26. § Az önkormányzat 2025. évi költségvetéséről szóló rendelet rendelkezéseit 2025. január elsejétől kell alkalmazni.

27. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez

Paszab Község Önkormányzat összevont pénzügyi mérlege

1.6 Bevételek

A

B

C

D

E

1

Rovat megnevezése
(bevételek)

Rovat-szám

eredeti
előirányzat

módosított
előirányzat

Feladat

2

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

B1

588 587 210

592 969 199

kötelező

3

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

B2

374 634 181

374 634 181

kötelező

4

Közhatalmi bevételek

B3

11 120 000

11 120 000

kötelező

5

Működési bevételek

B4

19 076 252

19 076 252

kötelező

6

Felhalmozási bevételek

B5

6 800 000

6 800 000

7

Működési célú átvett pénzeszközök

B6

8

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök

B7

9

Költségvetési bevételek

B1-B7

1 000 217 643

1 004 599 632

kötelező

10

Finanszírozási bevételek

B8

49 880 215

49 880 215

kötelező

11

Összes bevétel

B1-B8

1 050 097 858

1 054 479 847

kötelező

2.7 Kiadások

A.

B.

C.

D

E

1

Rovat megnevezése
(bevételek)

Rovat-szám

eredeti
előirányzat

módosított
előirányzat

Feladat

2

Személyi juttatások összesen

K1

400 390 229

404 268 095

kötelező

3

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

K2

40 176 799

40 680 922

kötelező

4

Dologi kiadások

K3

151 452 828

151 452 828

kötelező

5

Ellátottak pénzbeli juttatásai

K4

15 000 000

15 000 000

kötelező

6

Egyéb működési célú kiadások

K5

43 605 253

43 605 253

kötelező

7

Beruházások

K6

355 188 181

355 188 181

kötelező

8

Felújítások

K7

30 000 000

30 000 000

kötelező

9

Egyéb felhalmozási célú kiadások

K8

kötelező

10

Költségvetési kiadások

K1-K8

1 035 813 290

1 040 195 279

kötelező

11

Hitel-, kölcsöntörlesztés államháztartáson kívülre

K911

12

Belföldi értékpapírok kiadásai

K912

13

Belföldi finanszírozás kiadásai

K91

14 284 568

14 284 568

kötelező

14

Külföldi finanszírozás kiadásai

K92

15

Finanszírozási kiadások

K9

14 284 568

14 284 568

kötelező

16

Összes Kiadás

K1-K9

1 050 097 858

1 054 479 847

kötelező

3.8 Létszám

A

B

C

D

E

1

Megnevezés

Rovat

eredeti

módosított

feladat

2

Átlagos statisztikai létszám

K1

133

133

kötelező

3

-ebből közfoglalkoztatottak létszáma

K1

101

101

kötelező

4.9 Egyenleg

A

B

C

D

1

Megnevezés

eredeti

módosított

feladat

2

Költségvetési egyenleg működési hiánya

31 841 647

31 841 647

kötelező

3

Költségvetési egyenleg felhalmozási hiánya

3 754 000

3 754 000

kötelező

4

Finanszírozási egyenleg működési többlete

37 846 772

37 846 772

kötelező

5

Finanszírozási egyenleg felhalmozási többlete

-2 251 125

-2 251 125

kötelező

2. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez

Paszab Község Önkormányzata pénzügyi mérlege

1.10 Bevételek

A.

B.

C.

D

E

1

Rovat megnevezése
(bevételek)

Rovat-szám

eredeti
előirányzat

módosított
előirányzat

Feladat

2

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

B1

588 587 210

592 969 199

kötelező

3

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

B2

374 634 181

374 634 181

kötelező

4

Közhatalmi bevételek

B3

11 120 000

11 120 000

kötelező

5

Működési bevételek

B4

7 029 364

7 029 364

kötelező

6

Felhalmozási bevételek

B5

6 800 000

6 800 000

7

Működési célú átvett pénzeszközök

B6

8

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök

B7

9

Költségvetési bevételek

B1-B7

988 170 755

992 552 744

kötelező

10

Finanszírozási bevételek

B8

49 254 302

49 254 302

kötelező

11

Összes bevétel

B1-B8

1 037 425 057

1 041 807 046

kötelező

2.11 Kiadások

A.

B.

C.

D

E

1

Rovat megnevezése
(bevételek)

Rovat-szám

eredeti
előirányzat

módosított
előirányzat

Feladat

2

Személyi juttatások összesen

K1

219 183 031

219 183 031

kötelező

3

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

K2

16 697 866

16 697 866

kötelező

4

Dologi kiadások

K3

97 493 369

97 493 369

kötelező

5

Ellátottak pénzbeli juttatásai

K4

15 000 000

15 000 000

kötelező

6

Egyéb működési célú kiadások

K5

43 605 253

43 605 253

kötelező

7

Beruházások

K6

358 188 181

354 188 181

kötelező

8

Felújítások

K7

30 000 000

30 000 000

kötelező

9

Egyéb felhalmozási célú kiadások

K8

10

Költségvetési kiadások

K1-K8

776 167 700

776 167 700

kötelező

11

Hitel-, kölcsöntörlesztés államháztartáson kívülre

K911

12

Belföldi értékpapírok kiadásai

K912

13

Belföldi finanszírozás kiadásai

K91

261 257 357

265 639 346

kötelező

14

Külföldi finanszírozás kiadásai

K92

15

Finanszírozási kiadások

K9

261 257 357

265 639 346

kötelező

16

Összes Kiadás

K1-K9

1 037 425 057

1 041 807 046

kötelező

3.12 Létszám

A

B

C

D

E

1

Megnevezés

Rovat

eredeti

módosított

feladat

2

Átlagos statisztikai létszám (fő)

K1

105

105

kötelező

3

-ebből közfoglalkoztatottak létszáma

K1

101

101

kötelező

3. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez

Mandula Néni Óvodája pénzügyi mérlege

1.13 Bevételek

A.

B.

C.

D

E

1

Rovat megnevezése
(bevételek)

Rovat-szám

eredeti
előirányzat

módosított
előirányzat

Feladat

2

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

B1

3

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

B2

4

Közhatalmi bevételek

B3

5

Működési bevételek

B4

12 046 888

12 046 888

kötelező

6

Felhalmozási bevételek

B5

7

Működési célú átvett pénzeszközök

B6

8

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök

B7

9

Költségvetési bevételek

B1-B7

12 046 888

12 046 888

10

Finanszírozási bevételek

B8

171 377 702

175 759 691

kötelező

11

Összes bevétel

B1-B8

183 424 590

187 806 579

kötelező

2.14 Kiadások

A.

B.

C.

D

E

1

Rovat megnevezése
(bevételek)

Rovat-szám

eredeti
előirányzat

módosított
előirányzat

Feladat

2

Személyi juttatások összesen

K1

118 931 498

122 809 364

kötelező

3

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

K2

15 383 092

15 887 215

kötelező

4

Dologi kiadások

K3

48 610 000

48 610 000

kötelező

5

Ellátottak pénzbeli juttatásai

K4

6

Egyéb működési célú kiadások

K5

7

Beruházások

K6

500 000

500 000

kötelező

8

Felújítások

K7

9

Egyéb felhalmozási célú kiadások

K8

10

Költségvetési kiadások

K1-K8

183 424 590

187 806 579

kötelező

11

Hitel-, kölcsöntörlesztés államháztartáson kívülre

K911

12

Belföldi értékpapírok kiadásai

K912

13

Belföldi finanszírozás kiadásai

K91

14

Külföldi finanszírozás kiadásai

K92

15

Finanszírozási kiadások

K9

16

Összes Kiadás

K1-K9

183 424 590

187 806 579

kötelező

3.15 Létszám

A

B

C

D

E

1

Megnevezés

Rovat

eredeti

módosított

feladat

2

Átlagos statisztikai létszám (fő)

K1

18

18

kötelező

3

-ebből közfoglalkoztatottak létszáma

K1

0

0

4. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez

Paszabi Mesekert Bölcsőde pénzügyi mérlege

1. Bevételek

A

B

C

D

1

Rovat megnevezése
(bevételek)

Rovat-szám

eredeti
előirányzat

Feladat

2

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

B1

3

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

B2

4

Közhatalmi bevételek

B3

5

Működési bevételek

B4

6

Felhalmozási bevételek

B5

7

Működési célú átvett pénzeszközök

B6

8

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök

B7

9

Költségvetési bevételek

B1-B7

10

Finanszírozási bevételek

B8

76 221 000

kötelező

11

Összes bevétel

B1-B8

76 221 000

kötelező

2. Kiadások

A.

B.

C.

D.

1

Rovat megnevezése
(kiadások)

Rovat-szám

eredeti
előirányzat

Feladat

2

Személyi juttatások összesen

K1

62 275 700

kötelező

3

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

K2

8 095 841

kötelező

4

Dologi kiadások

K3

5 349 459

kötelező

5

Ellátottak pénzbeli juttatásai

K4

6

Egyéb működési célú kiadások

K5

7

Beruházások

K6

500 000

kötelező

8

Felújítások

K7

9

Egyéb felhalmozási célú kiadások

K8

10

Költségvetési kiadások

K1-K8

76 221 000

kötelező

11

Hitel-, kölcsöntörlesztés államháztartáson kívülre

K911

12

Belföldi értékpapírok kiadásai

K912

13

Belföldi finanszírozás kiadásai

K91

14

Külföldi finanszírozás kiadásai

K92

15

Finanszírozási kiadások

K9

16

Összes Kiadás

K1-K9

76 221 000

kötelező

3. Létszám

A

B

C

1

Megnevezés

Rovat

eredeti

feladat

2

Átlagos statisztikai létszám (fő)

K1

10

kötelező

3

-ebből közfoglalkoztatottak létszáma

K1

0

kötelező

5. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez16

Működési célú bevételek és kiadások mérlege (önkormányzati szinten)

A

B

C

D

E

F

1

Bevételek Megnevezése

Eredeti
előirányzat

Módosított
előirányzat

Kiadások Megnevezése

Eredeti
előirányzat

Módosított
előirányzat

2

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

588 587 210

592 969 199

Személyi juttatások

400 390 229

404 268 095

3

2.-ból EU-s támogatás

49 517 460

49 517 460

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

40 176 799

40 680 922

4

Közhatalmi bevételek

11 120 000

11 120 000

Dologi kiadások

151 452 828

151 452 828

5

Működési célú átvett pénzeszközök

Ellátottak pénzbeli juttatásai

15 000 000

15 000 000

6

4.-ből EU-s támogatás

Egyéb működési célú kiadások

18 793 449

18 793 449

7

Egyéb működési bevételek

19 076 252

19 076 252

Tartalékok

24 811 804

24 811 804

8

Költségvetési bevételek összesen (2.+4.+5.+7.)

618 783 462

623 165 451

Költségvetési kiadások összesen (1.+…+7.)

650 625 109

655 007 098

9

Hiány belső finanszírozásának bevételei (10.+…+13. )

46 880 215

46 880 215

Értékpapír vásárlása, visszavásárlása

10

Költségvetési maradvány igénybevétele

46 880 215

46 880 215

Likviditási célú hitelek törlesztése

11

Vállalkozási maradvány igénybevétele

Rövid lejáratú hitelek törlesztése

12

Betét visszavonásából származó bevétel

Hosszú lejáratú hitelek törlesztése

13

Egyéb belső finanszírozási bevételek

pénzügyi lízing (tőke)

14

Hiány külső finanszírozásának bevételei (15.+…+16.)

Forgatási célú belföldi, külföldi értékpapírok vásárlása

15

Likviditási célú hitelek, kölcsönök felvétele

Előző évi megelőlegezés visszafizetése

9 033 443

9 033 443

16

Értékpapírok bevételei

17

Működési célú finanszírozási bevételek összesen (9.+14.)

46 880 215

46 880 215

Működési célú finanszírozási kiadások összesen (9.+...+16.)

9 033 443

9 033 443

18

BEVÉTEL ÖSSZESEN (8.+17.)

665 663 677

670 045 666

KIADÁSOK ÖSSZESEN (8.+17.)

659 658 552

664 040 541

6. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez

Felhalmozási célú bevételek és kiadások mérlege

A

B

C

D

1

Bevételek Megnevezése

Eredeti
előirányzat

Kiadások Megnevezése

Eredeti
előirányzat

2

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

374 634 181

Beruházások

355 188 181

3

1.-ből EU-s támogatás

347 613 498

1.-ből EU-s forrásból megvalósuló beruházás

347 613 498

4

Felhalmozási bevételek

6 800 000

Felújítások

30 000 000

5

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök átvétele

3.-ból EU-s forrásból megvalósuló felújítás

6

4.-ből EU-s támogatás (közvetlen)

Egyéb felhalmozási kiadások

7

Egyéb felhalmozási célú bevételek (önkorm műk tám-ból B1)

8

Tartalékok

9

Költségvetési bevételek összesen: (2.+4.+5.+7.)

381 434 181

Költségvetési kiadások összesen: (2.+4.+6.+8.)

385 188 181

10

Hiány belső finanszírozás bevételei ( 11+…+15)

3 000 000

Értékpapír vásárlása, visszavásárlása

11

Költségvetési maradvány igénybevétele

3 000 000

Hitelek törlesztése

12

Vállalkozási maradvány igénybevétele

Rövid lejáratú hitelek törlesztése

13

Betét visszavonásából származó bevétel

Hosszú lejáratú hitelek törlesztése

14

Értékpapír értékesítése

Kölcsön törlesztése

15

Egyéb belső finanszírozási bevételek

Befektetési célú belföldi, külföldi értékpapírok vásárlása

16

Hiány külső finanszírozásának bevételei (17+…+21 )

Betét elhelyezése

17

Hosszú lejáratú hitelek, kölcsönök felvétele

Pénzügyi lízing kiadásai

5 251 125

18

Likviditási célú hitelek, kölcsönök felvétele

19

Rövid lejáratú hitelek, kölcsönök felvétele

20

Értékpapírok kibocsátása

21

Egyéb külső finanszírozási bevételek

22

Felhalmozási célú finanszírozási bevételek összesen (10.+16.)

3 000 000

Felhalmozási célú finanszírozási kiadások összesen
(10.+...+21.)

5 251 125

23

BEVÉTEL ÖSSZESEN (9+22)

384 434 181

KIADÁSOK ÖSSZESEN (9+22)

390 439 306

7. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez

Paszab Község Önkormányzata saját bevételeinek részletezése az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához

A.

B.

1

Bevételi jogcímek

2025. évi előirányzat

2

Helyi adók

10 620 000

3

Az önkormányzati vagyon és az önkormányzatot megillető vagyoni értékű jog értékesítéséből és hasznosításából származó bevétel

4

Osztalék, a koncessziós díj és a hozambevétel

5

Tárgyi eszköz és az immateriális jószág, részvény, részesedés, vállalat értékesítéséből vagy privatizációból származó bevétel

6 800 000

6

Bírság-, pótlék- és díjbevétel

500 000

7

Kezességvállalással kapcsolatos megtérülés

8

SAJÁT BEVÉTELEK ÖSSZESEN

17 920 000

8. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez

Paszab Község Önkormányzata saját bevétel és adósságot keletkeztető ügyletből eredő fizetési kötelezettség összegei tárgyév és az azt követő 7 évben17

A.

B.

C.

D.

E.

F.

G.

H.

I.

J.

1

MEGNEVEZÉS

2025.

2026.

2027.

2028.

2029.

2030.

2031.

2032.
és azt követő években

ÖSSZESEN (J=B…I.)

218

Helyi adók

10 620 000

10 400 000

10 500 000

10 550 000

10 600 000

10 600 000

10 600 000

21 200 000

95 070 000

3

Osztalék, koncessziós díjak

419

Díjak, pótlékok, bírságok

500 000

200 000

180 000

210 000

220 000

220 000

220 000

440 000

2 190 000

5

Tárgyi eszközök, immateriális javak, vagyoni értékű jog értékesítése, vagyonhasznosításból származó bevétel

6 800 000

6 800 000

6

Részvények, részesedések értékesítése

7

Vállalatértékesítésből, privatizációból származó bevételek

8

Kezességvállalással kapcsolatos megtérülés

920

Saját bevételek (01+… .+07)

17 920 000

10 600 000

10 680 000

10 760 000

10 820 000

10 820 000

10 820 000

21 640 000

104 060 000

1021

Saját bevételek (08. sor) 50%-a

8 960 000

5 300 000

5 340 000

5 380 000

5 410 000

5 410 000

5 410 000

10 820 000

52 030 000

11

Előző év(ek)ben keletkezett tárgyévi fizetési kötelezettség (12+…..+19)

153 432

153 432

12

Felvett, átvállalt hitel és annak tőketartozása

13

Felvett, átvállalt kölcsön és annak tőketartozása

14

Hitelviszonyt megtestesítő értékpapír

15

Adott váltó

16

Pénzügyi lízing

151 747

151 747

17

Pénzügyi lízing kamata

1 685

1 685

18

Szerződéskötési díj

19

Kezességvállalásból eredő fizetési kötelezettség

2022

Tárgyévben keletkezett, illetve keletkező, tárgyévet terhelő fizetési kötelezettség (21+…..+28)

1 097 693

1 266 456

1 266 456

1 266 456

1 266 456

1 266 456

1 266 456

211 076

8 907 505

21

Felvett, átvállalt hitel és annak tőketartozása

22

Felvett, átvállalt kölcsön és annak tőketartozása

23

Hitelviszonyt megtestesítő értékpapír

24

Adott váltó

2523

Pénzügyi lízing

665 178

850 926

912 349

978 205

1 048 814

1 124 523

1 205 695

209 220

6 994 910

26

Pénzügyi lízing kamata

425 515

415 530

354 107

288 251

217 642

141 933

60 761

1 856

1 905 595

27

Pénzügyi lízing Szerződéskötési díj

7 000

7 000

28

Kezességvállalásból eredő fizetési kötelezettség

2924

Fizetési kötelezettség összesen (11+20)

1 251 125

1 266 456

1 266 456

1 266 456

1 266 456

1 266 456

1 266 456

211 076

9 060 937

3025

Fizetési kötelezettséggel csökkentett saját bevétel (10-29)

7 708 875

4 033 544

4 073 544

4 113 544

4 143 544

4 143 544

4 143 544

10 608 924

42 969 063

9. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez

Paszab Község Önkormányzata 2025. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljai

A

B

1

Fejlesztési cél leírása

Fejlesztés várható kiadása
forintban

2

Pénzügyi lízing (2020. évi kötelezettségvállalás 2025. évet terhelő része)

151 747

3

Pénzügyi lízing kamata (2020. évi kötelezettségvállalás 2025. évet terhelő része)

1 685

4

Pénzügyi lízing (2025. évi kötelezettségvállalás 2025. évet terhelő része)

665 17826

5

Pénzügyi lízing kamata (2025. évi kötelezettségvállalás 2025. évet terhelő része)

425 515

6

Pénzügyi lízing szerződéskötés díja (2025. évi kötelezettségvállalás 2025. évet terhelő része)

7 000

7

ADÓSSÁGOT KELETKEZTETŐ ÜGYLETEK VÁRHATÓ EGYÜTTES ÖSSZEGE

1 251 12527

10. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez

Beruházások és felújítások kiadásai, valamint EU-s projektek 2024. évet terhelő előirányzata

1. Beruházások

A

B

C

D

E

F

1

Beruházás megnevezése

Teljes költség

Kivitelezés kezdési és befejezési éve

Felhasználás
2024. XII.31-ig

2025. évi előirányzat


2025. év utáni
szükséglet

2

Település rendezési terv

3 000 000

2025

3 000 000

3

Nappali ellátó építése

341 559 498

2025

341 559 498

4

Top plus 3.1 eszköz

6 054 000

2025

6 054 000

5

Start pályázat

3 074 683

2025

3 074 683

6

Eszközbeszerzés önkormányzat

500 000

2025

500 000

7

Eszközbeszerzés óvoda

500 000

2025

500 000

8

Eszközbeszerzés bölcsőde

500 000

2025

500 000

9

ÖSSZESEN:

355 188 181

355 188 181

2. Felújítások

A

B

C

D

E

F

1

Felújítás megnevezése

Teljes költség

Kivitelezés kezdési és befejezési éve

Felhasználás
2024. XII.31-ig

2025. évi előirányzat


2025. év utáni szükséglet

2

Raktárépületek felújítása MFP

30 000 000

2 025

30 000 000

3

ÖSSZESEN:

30 000 000

30 000 000

3. Beruházási és Felújítási Kiadásokból az EU-s projektek 2024. évet terhelő előirányzata

A

B

C

D

E

F

1

Megnevezés

Teljes költség

Kivitelezés kezdési és befejezési éve

Felhasználás
2024. XII.31-ig

2025. évi előirányzat


2025. év utáni szükséglet

2

Nappali ellátó építése

341 559 498

2025

341 559 498

3

Top plus 3.1 eszköz

6 054 000

2025

6 054 000

4

ÖSSZESEN:

347 613 498

347 613 498

4. Önkormányzaton kívüli EU-s projektekhez történő hozzájárulás

A

B

1

Támogatott neve

Hozzájárulás (Ft)

2

-

0

3

4

Összesen:

0

1

A 2. § (1) bekezdés a) pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja szerint módosított szöveg.

2

A 2. § (1) bekezdés b) pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.

3

A 2. § (1) bekezdés e) pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.

4

A 2. § (1) bekezdés f) pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 2. § d) pontja szerint módosított szöveg.

5

A 2. § (2) bekezdése a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 2. § e) pontja szerint módosított szöveg.

6

Az 1. melléklet 1. pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

7

Az 1. melléklet 2. pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

8

Az 1. melléklet 3. pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

9

Az 1. melléklet 4. pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

10

A 2. melléklet 1. pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

11

A 2. melléklet 2. pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

12

A 2. melléklet 3. pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

13

A 3. melléklet 1. pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

14

A 3. melléklet 2. pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 3. melléklet 3. pontja a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

16

Az 5. melléklet a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

17

A 8. melléklet címe a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

18

A 8. mellékletben foglalt táblázat 2. sora a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

19

A 8. mellékletben foglalt táblázat 4. sora a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

20

A 8. mellékletben foglalt táblázat 9. sora a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

21

A 8. mellékletben foglalt táblázat 10. sora a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

22

A 8. mellékletben foglalt táblázat 20. sora a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

23

A 8. mellékletben foglalt táblázat 25. sora a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

24

A 8. mellékletben foglalt táblázat 29. sora a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

25

A 8. mellékletben foglalt táblázat 30. sora a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

26

A 9. mellékletben foglalt táblázat B:4 mezője a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja szerint módosított szöveg.

27

A 9. mellékletben foglalt táblázat B:7 mezője a Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.