Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelete
Paszab Község Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről
Hatályos: 2025. 02. 19Paszab Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelete
Paszab Község Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről
[1] A 2025. évi önkormányzati gazdálkodás szabályainak meghatározása érdekében, a stabil, takarékos és átlátható gazdálkodás célkitűzésekre figyelemmel,
[2] az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Paszab Község Önkormányzata a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya Paszab Község Önkormányzat Képviselő-testületére, bizottságára, az Önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.
2. A költségvetés bevételei és kiadásai
2. § (1) Az Önkormányzat megállapítja, hogy 2025. évi költségvetésének
a) költségvetési bevételi főösszege: 1 000 217 643.- Ft,
b) költségvetési kiadások főösszege: 1 035 813 290.-Ft,
c) finanszírozási bevételek: 49 880 215.- Ft,
d) finanszírozási kiadások: 14 284 568.-Ft,
e) bevételi főösszege: 1 050 097 858 - Ft,
f) kiadási főösszege: 1 050 097 858 - Ft.
(2) Az Önkormányzat a 2025. évi költségvetésének költségvetési egyenlegét 31.841.647.- Forint működési hiánnyal, és 3.754.000.- Forint felhalmozási hiánnyal, a finanszírozási egyenleg összegét 37.876.772.- Forint működési többlettel és 2.251.125.- Forint felhalmozási többlettel állapítja meg.
3. § (1) A 2. § (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat, a költségvetési és finanszírozási egyenleget a rendelet 1. melléklete határozza meg.
(2) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1. melléklet szerint került megállapításra.
(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten az 5. melléklet és a 6. melléklet részletezi.
(4) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében az önkormányzat az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.
(5) A felhalmozási hiány finanszírozása a költségvetési maradvány igénybevételével történik.
4. § A 2. § (1) bekezdésben megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves tervezett létszám előirányzatot, a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 2. melléklet, 3. melléklet, 4. melléklet szerint határozza meg.
5. § (1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 8. melléklet mutatja be.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 7. melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat 2025. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 9. melléklet részletezi.
6. § (1) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházási kiadási előirányzat feladatonkénti részletezését a 10. melléklet tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő felújítási kiadási előirányzat feladatonkénti részletezését a 10. melléklet tartalmazza.
(3) Az európai uniós forrásból finanszírozott, támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit, kiadásait elkülönítetten a 10. melléklet tartalmazza.
7. § Az Önkormányzat a költségvetési kiadási főösszegen belül
a) 0 Ft általános tartalékot és
b) 24 811 804- Ft céltartalékot állapít meg.
8. § Az Önkormányzat a költségvetési szervek éves létszám-előirányzatát intézményenként a 2. melléklet, 3. melléklet 4. melléklet szerinti részletező táblájában állapítja meg.
9. § Az önkormányzat 15 000 000 -Ft szociális segélykeretet hoz létre.
3. A költségvetés végrehajtásának szabályai
10. § (1) Az önkormányzat pénzügyi egyensúlyának megteremtése érdekében elrendeli, hogy a Jegyző készítse elő a helyi önkormányzatok rendkívüli támogatásának igénybejelentését.
(2) Az (1) bekezdés szerinti intézkedés megtételéről és a támogatási igény kimunkálásáról, valamint annak határidőben történő benyújtásáról a Polgármester köteles gondoskodni.
11. § (1) Az önkormányzat és költségvetési szervei bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a (3) bekezdésben foglalt kivétellel a Képviselő-testület dönt.
(2) Az önkormányzat esetében a polgármester, a költségvetési szerv esetében a költségvetési szerv vezetője a kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(3) A Képviselő-testület az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 5.000 eFt értékhatárig, mely esetenként az 1.000 eFt értékhatárt nem haladhatja meg, a polgármesterre átruházza.
(4) A (1)–(2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester, illetve a költségvetési szerv vezetője a költségvetési rendelet soron következő módosításánál a testületi ülésen köteles beszámolni a képviselő-testület felé.
12. § (1) A költségvetési szerv szellemi tevékenység szolgáltatási szerződéssel, vagy számla ellenében történő igénybevételére – dologi kiadások között tervezett és elszámolt kiadásra – szerződést külső személlyel, szervezettel csak jogszabályban előírt esetekben, vagy a polgármester és a jegyző együttes írásbeli engedélye alapján köthet.
(2) Költségvetési szerv nyugdíjast csak abban az esetben alkalmazhat, ha a munkakört munkaképes korú szakemberrel nem tudja betölteni. A foglalkoztatáshoz ebben az esetben is a polgármester és a jegyző együttes írásbeli engedélye szükséges.
13. § A költségvetési szerv állományába tartozó személy részére megbízási díj, vagy más szerződés alapján díjazás, munkakörébe tartozó, munkaköri leírása szerint számára előírt feladatra nem fizethető. Más esetben díjfizetésre a költségvetési szerv által a feladatra vonatkozó előzetesen írásban kötött szerződés igazolt teljesítése után kerülhet sor. A szerződésben ki kell kötni, hogy a díj kizárólag abban az esetben illeti meg a költségvetési szerv állományába tartozó személyt, ha a szerződésben rögzített feladat mellett a munkakörébe tartozó feladatainak is maradéktalanul eleget tett. Erről a szerződés megküldése mellett a jegyzőt írásban kell tájékoztatni.
14. § Az önkormányzat – az önkormányzati bevételek növelése érdekében – felhatalmazza a polgármestert és a jegyzőt, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközöket betétként elhelyezze, vagy tőkegarantált értékpapírt vásároljon.
15. § (1) Az intézményi költségvetési előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság tekintetében a költségvetési szervek vezetői a jegyzővel történt egyeztetést követően rendelkezhetnek.
(2) Az önkormányzati előirányzatok felett kizárólag a polgármester és a jegyző együttesen rendelkezik teljes jogkörrel.
16. § A feladat elmaradásból származó – kiemelt – kiadási előirányzat megtakarítások felhasználására csak a Képviselő-testület engedélyével kerülhet sor.
17. § (1) A költségvetési szerv pénzellátásáról, szállítói tartozásainak kiegyenlítéséről a havi likviditási számítás figyelembevételével az intézményvezető köteles gondoskodni.
(2) Az intézményvezető kötelezettségvállalás előtt köteles meggyőződni a pénzügyi fedezet időbeni rendelkezésre állásáról.
(3) Az intézményvezető felelősséggel tartozik azért, hogy az intézmény az engedélyezett éves finanszírozási előirányzatán belül gazdálkodjon.
4. Kiadások készpénzben történő teljesítése
18. § (1) Az Önkormányzat és a költségvetési szervek bevételeinek beszedésekor, kiadásainak teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni.
(2) Az Önkormányzatnál, valamint az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél az alábbi jogcímeken teljesíthetők készpénzben kifizetések:
a) kivételes és indokolt esetben a közfoglalkoztatásban résztvevők bére,
b) az egységes rovatrend K48. ellátottak pénzbeli juttatásai rovaton elszámolandó kiadások,
c) az egységes rovatrend K31. Készletbeszerzés és K34. Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások rovatain elszámolandó kiadások,
d) az egységes rovatrend K61. Immateriális javak beszerzése, létesítése, K63. Informatikai eszközök beszerzése, létesítése és K64. Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése rovatain elszámolandó, kis értékű immateriális javak, tárgyi eszközök beszerzésére irányuló kiadások,
e) az egységes rovatrend K33. Szolgáltatási kiadások és K123. Egyéb külső személyi juttatások rovatain elszámolandó kiadások,
f) a c)–e) pont szerinti kiadásokhoz kapcsolódóan az egységes rovatrend K351. Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó és a K67. Beruházási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó rovatain elszámolandó kiadások,
g) az a)–f) pont szerinti kiadásokra a foglalkoztatottaknak elszámolási kötelezettséggel adott előlegek.
5. Államháztartáson kívülre történő forrás átadásra vonatkozó rendelkezések
19. § (1) Az államháztartáson kívüli forrás vagy támogatás átadására csak abban az esetben kerülhet sor, ha a támogatott szervezettel, személlyel elszámolási kötelezettség mellett megállapodás megkötésére kerül sor.
(2) A megállapodást az önkormányzat nevében a polgármester köti meg. A megállapodásokat jogilag a jegyző, pénzügyileg a Gazdálkodási Szabályzatban kijelölt pénzügyi ügyintéző ellenjegyzi.
(3) A megállapodás megkötésének feltétele:
a) a támogatást kérelmező szervezetnek, személynek ne legyen az Önkormányzat, valamint költségvetési szervei felé semmiféle tartozása, továbbá
b) a kérelmező szervezet megfeleljen a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt feltételeknek, melyről a kérelmező írásban köteles nyilatkozni.
20. § (1) A támogatott jogosult részben vagy egészben lemondani a támogatásról, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból, nem vagy csak részben valósítható meg.
(2) Amennyiben a támogatott az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a kérelmében megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatás igényléséhez valótlan adatot szolgáltatott, a támogatást az Önkormányzat fizetési számlájára köteles egyösszegben visszafizetni.
(3) A támogatott a kapott támogatással a kérelmében, illetve a támogatási megállapodásban megfogalmazott cél, illetve tevékenység megvalósítását követően 30 napon belül, de legkésőbb a támogatás folyósítását követő év január 31-ig köteles elszámolni.
(4) A támogatott szervezet, személy – szöveges beszámolóból és a felhasználást igazoló számlamásolatokból álló – elszámolását a (3) bekezdésben foglalt határidőre nyújtja be, melyet a támogatást biztosító ellenőriz.
(5) Újabb támogatási igény benyújtásának feltétele, hogy a támogatott szervezet, személy hiánytalanul eleget tett – korábbi támogatással kapcsolatos – elszámolási (számadási) kötelezettségének és az elszámolás ellenőrzésével megbízott nem állapított meg szabálytalanságot.
21. § A nyújtott – nem normatív – céljellegű működési vagy fejlesztési támogatások kedvezményezettjeinek nevét, a támogatás célját, összegét az Önkormányzat honlapján közzé kell tenni.
6. Államháztartáson kívüli forrás átvételére átadására vonatkozó rendelkezések
22. § (1) Az államháztartáson kívüli forrás átvételére mind az Önkormányzatnál, mind a költségvetési szerveknél csak abban az esetben kerülhet sor, ha
a) az átvétel nem jár semmiféle kötelezettséggel,
b) az átvétel miatt nem keletkezik az átvevőnél többletkiadás (többletköltség),
c) az átvett forrást az átvevő az átadótól függetlenül, önállóan használhatja fel,
d) az átvett forrás felhasználása az átvevő feladatainak ellátását szolgálja.
(2) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről 1.000 eFt-ig a polgármester, illetve az átvétellel érintett költségvetési szerv vezetője, 1.000 eFt összeg felett minden esetben a Képviselő-testület dönt.
(3) A (1) bekezdés szerinti feltételeknek megfelelő államháztartáson kívüli forrás átvételéről a polgármester, illetve az átvétellel érintett költségvetési szerv vezetője feljegyzést készít, míg a (2) bekezdésben megjelölt összeg felett a Képviselő-testület határozattal dönt. A Képviselő-testületi határozatnak, valamint a feljegyzésnek legalább a következőket kell tartalmaznia:
a) átadó neve, címe,
b) átadott-átvett forrás tárgyiasult formája, mennyisége, értéke,
c) az államháztartáson kívüli forrás átadásának-átvételének célja,
d) az átvevő nyilatkozata, hogy az átvétel megfelel az (1) bekezdés a)–d) pontjában leírt feltételeknek,
e) az átvevő aláírását.
7. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
23. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzésről a jegyző által belső ellenőrrel kötött szerződés útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. Egyéb rendelkezések
24. § A helyben elismert legolcsóbb temetés összege nettó 125.985.- Ft.
25. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott, az Önkormányzat Képviselő-testülete részére a zárszámadáshoz csatolandó vagyonkimutatást az államháztartás számviteléről szóló 4/2013.(I.11.) Korm. rendelet 30. §-ban meghatározott szerkezetben kell összeállítani és azt tovább nem kell részletezni.
9. Záró rendelkezések
26. § Az önkormányzat 2025. évi költségvetéséről szóló rendelet rendelkezéseit 2025. január elsejétől kell alkalmazni.
27. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez
1. Bevételek
|
A |
B |
C |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Rovat megnevezése |
Rovat-szám |
eredeti |
Feladat |
|
2 |
Működési célú támogatások államháztartáson belülről |
B1 |
588 587 210 |
kötelező |
|
3 |
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről |
B2 |
374 634 181 |
kötelező |
|
4 |
Közhatalmi bevételek |
B3 |
11 120 000 |
kötelező |
|
5 |
Működési bevételek |
B4 |
19 076 252 |
kötelező |
|
6 |
Felhalmozási bevételek |
B5 |
6 800 000 |
|
|
7 |
Működési célú átvett pénzeszközök |
B6 |
||
|
8 |
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök |
B7 |
||
|
9 |
Költségvetési bevételek |
B1-B7 |
1 000 217 643 |
kötelező |
|
10 |
Finanszírozási bevételek |
B8 |
49 880 215 |
kötelező |
|
11 |
Összes bevétel |
B1-B8 |
1 050 097 858 |
kötelező |
2. Kiadások
|
A. |
B. |
C. |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Rovat megnevezése |
Rovat-szám |
eredeti |
Feladat |
|
11 |
Személyi juttatások összesen |
K1 |
400 390 229 |
kötelező |
|
12 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
K2 |
40 176 799 |
kötelező |
|
13 |
Dologi kiadások |
K3 |
151 452 828 |
kötelező |
|
14 |
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
K4 |
15 000 000 |
kötelező |
|
15 |
Egyéb működési célú kiadások |
K5 |
43 605 253 |
kötelező |
|
16 |
Beruházások |
K6 |
355 188 181 |
kötelező |
|
17 |
Felújítások |
K7 |
30 000 000 |
kötelező |
|
18 |
Egyéb felhalmozási célú kiadások |
K8 |
kötelező |
|
|
19 |
Költségvetési kiadások |
K1-K8 |
1 035 813 290 |
kötelező |
|
20 |
Hitel-, kölcsöntörlesztés államháztartáson kívülre |
K911 |
||
|
21 |
Belföldi értékpapírok kiadásai |
K912 |
||
|
22 |
Belföldi finanszírozás kiadásai |
K91 |
14 284 568 |
kötelező |
|
23 |
Külföldi finanszírozás kiadásai |
K92 |
||
|
24 |
Finanszírozási kiadások |
K9 |
14 284 568 |
kötelező |
|
25 |
Összes Kiadás |
K1-K9 |
1 050 097 858 |
kötelező |
3. Létszám
|
A |
B |
C |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Megnevezés |
Rovat |
eredeti |
feladat |
|
2 |
Átlagos statisztikai létszám |
K1 |
133 |
kötelező |
|
3 |
-ebből közfoglalkoztatottak létszáma |
K1 |
101 |
kötelező |
4. Egyenleg
|
A |
B |
C |
|
|---|---|---|---|
|
1 |
Megnevezés |
eredeti |
feladat |
|
2 |
Költségvetési egyenleg működési hiánya |
31 841 647 |
kötelező |
|
3 |
Költségvetési egyenleg felhalmozási hiánya |
3 754 000 |
kötelező |
|
4 |
Finanszírozási egyenleg működési többlete |
37 846 772 |
kötelező |
|
5 |
Finanszírozási egyenleg felhalmozási többlete |
-2 251 125 |
kötelező |
2. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez
1. Bevételek
|
A. |
B. |
C. |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Rovat megnevezése |
Rovat-szám |
eredeti |
Feladat |
|
2 |
Működési célú támogatások államháztartáson belülről |
B1 |
588 587 210 |
kötelező |
|
3 |
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről |
B2 |
374 634 181 |
kötelező |
|
4 |
Közhatalmi bevételek |
B3 |
11 120 000 |
kötelező |
|
5 |
Működési bevételek |
B4 |
7 029 364 |
kötelező |
|
6 |
Felhalmozási bevételek |
B5 |
6 800 000 |
|
|
7 |
Működési célú átvett pénzeszközök |
B6 |
||
|
8 |
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök |
B7 |
||
|
9 |
Költségvetési bevételek |
B1-B7 |
988 170 755 |
kötelező |
|
10 |
Finanszírozási bevételek |
B8 |
49 254 302 |
kötelező |
|
11 |
Összes bevétel |
B1-B8 |
1 037 425 057 |
kötelező |
2. Kiadások
|
A. |
B. |
C. |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Rovat megnevezése |
Rovat-szám |
eredeti |
Feladat |
|
2 |
Személyi juttatások összesen |
K1 |
219 183 031 |
kötelező |
|
3 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
K2 |
16 697 866 |
kötelező |
|
4 |
Dologi kiadások |
K3 |
97 493 369 |
kötelező |
|
5 |
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
K4 |
15 000 000 |
kötelező |
|
6 |
Egyéb működési célú kiadások |
K5 |
43 605 253 |
kötelező |
|
7 |
Beruházások |
K6 |
358 188 181 |
kötelező |
|
8 |
Felújítások |
K7 |
30 000 000 |
kötelező |
|
9 |
Egyéb felhalmozási célú kiadások |
K8 |
||
|
10 |
Költségvetési kiadások |
K1-K8 |
776 167 700 |
kötelező |
|
11 |
Hitel-, kölcsöntörlesztés államháztartáson kívülre |
K911 |
||
|
12 |
Belföldi értékpapírok kiadásai |
K912 |
||
|
13 |
Belföldi finanszírozás kiadásai |
K91 |
261 257 357 |
kötelező |
|
14 |
Külföldi finanszírozás kiadásai |
K92 |
||
|
15 |
Finanszírozási kiadások |
K9 |
261 257 357 |
kötelező |
|
16 |
Összes Kiadás |
K1-K9 |
1 037 425 057 |
kötelező |
3. Létszám
|
A |
B |
C |
||
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Megnevezés |
Rovat |
eredeti |
feladat |
|
2 |
Átlagos statisztikai létszám (fő) |
K1 |
105 |
kötelező |
|
3 |
-ebből közfoglalkoztatottak létszáma |
K1 |
101 |
kötelező |
3. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez
1. Bevételek
|
A. |
B. |
C. |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Rovat megnevezése |
Rovat-szám |
eredeti |
Feladat |
|
2 |
Működési célú támogatások államháztartáson belülről |
B1 |
||
|
3 |
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről |
B2 |
||
|
4 |
Közhatalmi bevételek |
B3 |
||
|
5 |
Működési bevételek |
B4 |
12 046 888 |
kötelező |
|
6 |
Felhalmozási bevételek |
B5 |
||
|
7 |
Működési célú átvett pénzeszközök |
B6 |
||
|
8 |
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök |
B7 |
||
|
9 |
Költségvetési bevételek |
B1-B7 |
12 046 888 |
|
|
10 |
Finanszírozási bevételek |
B8 |
171 377 702 |
kötelező |
|
11 |
Összes bevétel |
B1-B8 |
183 424 590 |
kötelező |
2. Kiadások
|
A. |
B. |
C. |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Rovat megnevezése |
Rovat-szám |
eredeti |
Feladat |
|
2 |
Személyi juttatások összesen |
K1 |
118 931 498 |
kötelező |
|
3 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
K2 |
15 383 092 |
kötelező |
|
4 |
Dologi kiadások |
K3 |
48 610 000 |
kötelező |
|
5 |
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
K4 |
||
|
6 |
Egyéb működési célú kiadások |
K5 |
||
|
7 |
Beruházások |
K6 |
500 000 |
kötelező |
|
8 |
Felújítások |
K7 |
||
|
9 |
Egyéb felhalmozási célú kiadások |
K8 |
||
|
10 |
Költségvetési kiadások |
K1-K8 |
183 424 590 |
kötelező |
|
11 |
Hitel-, kölcsöntörlesztés államháztartáson kívülre |
K911 |
||
|
12 |
Belföldi értékpapírok kiadásai |
K912 |
||
|
13 |
Belföldi finanszírozás kiadásai |
K91 |
||
|
14 |
Külföldi finanszírozás kiadásai |
K92 |
||
|
15 |
Finanszírozási kiadások |
K9 |
||
|
16 |
Összes Kiadás |
K1-K9 |
183 424 590 |
kötelező |
3. Létszám
|
A |
B |
C |
||
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Megnevezés |
Rovat |
eredeti |
feladat |
|
2 |
Átlagos statisztikai létszám (fő) |
K1 |
18 |
kötelező |
|
3 |
-ebből közfoglalkoztatottak létszáma |
K1 |
0 |
4. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez
1. Bevételek
|
A |
B |
C |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Rovat megnevezése |
Rovat-szám |
eredeti |
Feladat |
|
2 |
Működési célú támogatások államháztartáson belülről |
B1 |
||
|
3 |
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről |
B2 |
||
|
4 |
Közhatalmi bevételek |
B3 |
||
|
5 |
Működési bevételek |
B4 |
||
|
6 |
Felhalmozási bevételek |
B5 |
||
|
7 |
Működési célú átvett pénzeszközök |
B6 |
||
|
8 |
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök |
B7 |
||
|
9 |
Költségvetési bevételek |
B1-B7 |
||
|
10 |
Finanszírozási bevételek |
B8 |
76 221 000 |
kötelező |
|
11 |
Összes bevétel |
B1-B8 |
76 221 000 |
kötelező |
2. Kiadások
|
A. |
B. |
C. |
D. |
|
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Rovat megnevezése |
Rovat-szám |
eredeti |
Feladat |
|
2 |
Személyi juttatások összesen |
K1 |
62 275 700 |
kötelező |
|
3 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
K2 |
8 095 841 |
kötelező |
|
4 |
Dologi kiadások |
K3 |
5 349 459 |
kötelező |
|
5 |
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
K4 |
||
|
6 |
Egyéb működési célú kiadások |
K5 |
||
|
7 |
Beruházások |
K6 |
500 000 |
kötelező |
|
8 |
Felújítások |
K7 |
||
|
9 |
Egyéb felhalmozási célú kiadások |
K8 |
||
|
10 |
Költségvetési kiadások |
K1-K8 |
76 221 000 |
kötelező |
|
11 |
Hitel-, kölcsöntörlesztés államháztartáson kívülre |
K911 |
||
|
12 |
Belföldi értékpapírok kiadásai |
K912 |
||
|
13 |
Belföldi finanszírozás kiadásai |
K91 |
||
|
14 |
Külföldi finanszírozás kiadásai |
K92 |
||
|
15 |
Finanszírozási kiadások |
K9 |
||
|
16 |
Összes Kiadás |
K1-K9 |
76 221 000 |
kötelező |
3. Létszám
|
A |
B |
C |
||
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Megnevezés |
Rovat |
eredeti |
feladat |
|
2 |
Átlagos statisztikai létszám (fő) |
K1 |
10 |
kötelező |
|
3 |
-ebből közfoglalkoztatottak létszáma |
K1 |
0 |
kötelező |
5. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez
|
A |
B |
C |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Bevételek Megnevezése |
Eredeti |
Kiadások Megnevezése |
Eredeti |
|
2 |
Működési célú támogatások államháztartáson belülről |
588 587 210 |
Személyi juttatások |
400 390 229 |
|
3 |
2.-ból EU-s támogatás |
49 517 460 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
40 176 799 |
|
4 |
Közhatalmi bevételek |
11 120 000 |
Dologi kiadások |
151 452 828 |
|
5 |
Működési célú átvett pénzeszközök |
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
15 000 000 |
|
|
6 |
4.-ből EU-s támogatás |
Egyéb működési célú kiadások |
18 793 449 |
|
|
7 |
Egyéb működési bevételek |
19 076 252 |
Tartalékok |
24 811 804 |
|
8 |
Költségvetési bevételek összesen (2.+4.+5.+7.) |
618 783 462 |
Költségvetési kiadások összesen (1.+…+7.) |
650 625 109 |
|
9 |
Hiány belső finanszírozásának bevételei (10.+…+13. ) |
46 880 215 |
Értékpapír vásárlása, visszavásárlása |
|
|
10 |
Költségvetési maradvány igénybevétele |
46 880 215 |
Likviditási célú hitelek törlesztése |
|
|
11 |
Vállalkozási maradvány igénybevétele |
Rövid lejáratú hitelek törlesztése |
||
|
12 |
Betét visszavonásából származó bevétel |
Hosszú lejáratú hitelek törlesztése |
||
|
13 |
Egyéb belső finanszírozási bevételek |
pénzügyi lízing (tőke) |
||
|
14 |
Hiány külső finanszírozásának bevételei (15.+…+16.) |
Forgatási célú belföldi, külföldi értékpapírok vásárlása |
||
|
15 |
Likviditási célú hitelek, kölcsönök felvétele |
Előző évi megelőlegezés visszafizetése |
9 033 443 |
|
|
16 |
Értékpapírok bevételei |
|||
|
17 |
Működési célú finanszírozási bevételek összesen (9.+14.) |
46 880 215 |
Működési célú finanszírozási kiadások összesen (9.+...+16.) |
9 033 443 |
|
18 |
BEVÉTEL ÖSSZESEN (8.+17.) |
665 663 677 |
KIADÁSOK ÖSSZESEN (8.+17.) |
659 658 552 |
6. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez
|
A |
B |
C |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
1 |
Bevételek Megnevezése |
Eredeti |
Kiadások Megnevezése |
Eredeti |
|
2 |
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről |
374 634 181 |
Beruházások |
355 188 181 |
|
3 |
1.-ből EU-s támogatás |
347 613 498 |
1.-ből EU-s forrásból megvalósuló beruházás |
347 613 498 |
|
4 |
Felhalmozási bevételek |
6 800 000 |
Felújítások |
30 000 000 |
|
5 |
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök átvétele |
3.-ból EU-s forrásból megvalósuló felújítás |
||
|
6 |
4.-ből EU-s támogatás (közvetlen) |
Egyéb felhalmozási kiadások |
||
|
7 |
Egyéb felhalmozási célú bevételek (önkorm műk tám-ból B1) |
|||
|
8 |
Tartalékok |
|||
|
9 |
Költségvetési bevételek összesen: (2.+4.+5.+7.) |
381 434 181 |
Költségvetési kiadások összesen: (2.+4.+6.+8.) |
385 188 181 |
|
10 |
Hiány belső finanszírozás bevételei ( 11+…+15) |
3 000 000 |
Értékpapír vásárlása, visszavásárlása |
|
|
11 |
Költségvetési maradvány igénybevétele |
3 000 000 |
Hitelek törlesztése |
|
|
12 |
Vállalkozási maradvány igénybevétele |
Rövid lejáratú hitelek törlesztése |
||
|
13 |
Betét visszavonásából származó bevétel |
Hosszú lejáratú hitelek törlesztése |
||
|
14 |
Értékpapír értékesítése |
Kölcsön törlesztése |
||
|
15 |
Egyéb belső finanszírozási bevételek |
Befektetési célú belföldi, külföldi értékpapírok vásárlása |
||
|
16 |
Hiány külső finanszírozásának bevételei (17+…+21 ) |
Betét elhelyezése |
||
|
17 |
Hosszú lejáratú hitelek, kölcsönök felvétele |
Pénzügyi lízing kiadásai |
5 251 125 |
|
|
18 |
Likviditási célú hitelek, kölcsönök felvétele |
|||
|
19 |
Rövid lejáratú hitelek, kölcsönök felvétele |
|||
|
20 |
Értékpapírok kibocsátása |
|||
|
21 |
Egyéb külső finanszírozási bevételek |
|||
|
22 |
Felhalmozási célú finanszírozási bevételek összesen (10.+16.) |
3 000 000 |
Felhalmozási célú finanszírozási kiadások összesen |
5 251 125 |
|
23 |
BEVÉTEL ÖSSZESEN (9+22) |
384 434 181 |
KIADÁSOK ÖSSZESEN (9+22) |
390 439 306 |
7. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez
|
A. |
B. |
|
|---|---|---|
|
1 |
Bevételi jogcímek |
2025. évi előirányzat |
|
2 |
Helyi adók |
10 620 000 |
|
3 |
Az önkormányzati vagyon és az önkormányzatot megillető vagyoni értékű jog értékesítéséből és hasznosításából származó bevétel |
|
|
4 |
Osztalék, a koncessziós díj és a hozambevétel |
|
|
5 |
Tárgyi eszköz és az immateriális jószág, részvény, részesedés, vállalat értékesítéséből vagy privatizációból származó bevétel |
6 800 000 |
|
6 |
Bírság-, pótlék- és díjbevétel |
500 000 |
|
7 |
Kezességvállalással kapcsolatos megtérülés |
|
|
8 |
SAJÁT BEVÉTELEK ÖSSZESEN |
17 920 000 |
8. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez
|
A. |
B. |
C. |
D. |
E. |
F. |
G. |
H. |
I. |
J. |
|
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
MEGNEVEZÉS |
2025. |
2026. |
2027. |
2028. |
2029. |
2030. |
2031. |
2032. |
ÖSSZESEN (J=B…I.) |
|
2 |
Helyi adók |
10 620 000 |
10 400 000 |
10 500 000 |
10 550 000 |
10 600 000 |
10 600 000 |
10 600 000 |
10 600 000 |
84 470 000 |
|
3 |
Osztalék, koncessziós díjak |
|||||||||
|
4 |
Díjak, pótlékok, bírságok |
500 000 |
200 000 |
180 000 |
210 000 |
220 000 |
220 000 |
220 000 |
220 000 |
1 970 000 |
|
5 |
Tárgyi eszközök, immateriális javak, vagyoni értékű jog értékesítése, vagyonhasznosításból származó bevétel |
6 800 000 |
6 800 000 |
|||||||
|
6 |
Részvények, részesedések értékesítése |
|||||||||
|
7 |
Vállalatértékesítésből, privatizációból származó bevételek |
|||||||||
|
8 |
Kezességvállalással kapcsolatos megtérülés |
|||||||||
|
9 |
Saját bevételek (01+… .+07) |
17 920 000 |
10 600 000 |
10 680 000 |
10 760 000 |
10 820 000 |
10 820 000 |
10 820 000 |
10 820 000 |
93 240 000 |
|
10 |
Saját bevételek (08. sor) 50%-a |
8 960 000 |
5 300 000 |
5 340 000 |
5 380 000 |
5 410 000 |
5 410 000 |
5 410 000 |
5 410 000 |
46 620 000 |
|
11 |
Előző év(ek)ben keletkezett tárgyévi fizetési kötelezettség (12+…..+19) |
153 432 |
153 432 |
|||||||
|
12 |
Felvett, átvállalt hitel és annak tőketartozása |
|||||||||
|
13 |
Felvett, átvállalt kölcsön és annak tőketartozása |
|||||||||
|
14 |
Hitelviszonyt megtestesítő értékpapír |
|||||||||
|
15 |
Adott váltó |
|||||||||
|
16 |
Pénzügyi lízing |
151 747 |
151 747 |
|||||||
|
17 |
Pénzügyi lízing kamata |
1 685 |
1 685 |
|||||||
|
18 |
Szerződéskötési díj |
|||||||||
|
19 |
Kezességvállalásból eredő fizetési kötelezettség |
|||||||||
|
20 |
Tárgyévben keletkezett, illetve keletkező, tárgyévet terhelő fizetési kötelezettség (21+…..+28) |
5 097 693 |
1 266 456 |
1 266 456 |
1 266 456 |
1 266 456 |
1 266 456 |
1 266 456 |
211 076 |
12 907 505 |
|
21 |
Felvett, átvállalt hitel és annak tőketartozása |
|||||||||
|
22 |
Felvett, átvállalt kölcsön és annak tőketartozása |
|||||||||
|
23 |
Hitelviszonyt megtestesítő értékpapír |
|||||||||
|
24 |
Adott váltó |
|||||||||
|
25 |
Pénzügyi lízing |
4 665 178 |
850 926 |
912 349 |
978 205 |
1 048 814 |
1 124 523 |
1 205 695 |
209 220 |
10 994 910 |
|
26 |
Pénzügyi lízing kamata |
425 515 |
415 530 |
354 107 |
288 251 |
217 642 |
141 933 |
60 761 |
1 856 |
1 905 595 |
|
27 |
Pénzügyi lízing Szerződéskötési díj |
7 000 |
7 000 |
|||||||
|
28 |
Kezességvállalásból eredő fizetési kötelezettség |
|||||||||
|
29 |
Fizetési kötelezettség összesen (11+20) |
5 251 125 |
1 266 456 |
1 266 456 |
1 266 456 |
1 266 456 |
1 266 456 |
1 266 456 |
211 076 |
13 060 937 |
|
30 |
Fizetési kötelezettséggel csökkentett saját bevétel (10-29) |
3 708 875 |
4 033 544 |
4 073 544 |
4 113 544 |
4 143 544 |
4 143 544 |
4 143 544 |
5 198 924 |
33 559 063 |
9. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez
|
A |
B |
|
|---|---|---|
|
1 |
Fejlesztési cél leírása |
Fejlesztés várható kiadása |
|
2 |
Pénzügyi lízing (2020. évi kötelezettségvállalás 2025. évet terhelő része) |
151 747 |
|
3 |
Pénzügyi lízing kamata (2020. évi kötelezettségvállalás 2025. évet terhelő része) |
1 685 |
|
4 |
Pénzügyi lízing (2025. évi kötelezettségvállalás 2025. évet terhelő része) |
4 665 178 |
|
5 |
Pénzügyi lízing kamata (2025. évi kötelezettségvállalás 2025. évet terhelő része) |
425 515 |
|
6 |
Pénzügyi lízing szerződéskötés díja (2025. évi kötelezettségvállalás 2025. évet terhelő része) |
7 000 |
|
7 |
ADÓSSÁGOT KELETKEZTETŐ ÜGYLETEK VÁRHATÓ EGYÜTTES ÖSSZEGE |
5 251 125 |
10. melléklet a 2/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelethez
1. Beruházások
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
|
|---|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
Beruházás megnevezése |
Teljes költség |
Kivitelezés kezdési és befejezési éve |
Felhasználás |
2025. évi előirányzat |
|
|
2 |
Település rendezési terv |
3 000 000 |
2025 |
3 000 000 |
||
|
3 |
Nappali ellátó építése |
341 559 498 |
2025 |
341 559 498 |
||
|
4 |
Top plus 3.1 eszköz |
6 054 000 |
2025 |
6 054 000 |
||
|
5 |
Start pályázat |
3 074 683 |
2025 |
3 074 683 |
||
|
6 |
Eszközbeszerzés önkormányzat |
500 000 |
2025 |
500 000 |
||
|
7 |
Eszközbeszerzés óvoda |
500 000 |
2025 |
500 000 |
||
|
8 |
Eszközbeszerzés bölcsőde |
500 000 |
2025 |
500 000 |
||
|
9 |
ÖSSZESEN: |
355 188 181 |
355 188 181 |
2. Felújítások
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
|
|---|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
Felújítás megnevezése |
Teljes költség |
Kivitelezés kezdési és befejezési éve |
Felhasználás |
2025. évi előirányzat |
|
|
2 |
Raktárépületek felújítása MFP |
30 000 000 |
2 025 |
30 000 000 |
||
|
3 |
ÖSSZESEN: |
30 000 000 |
30 000 000 |
3. Beruházási és Felújítási Kiadásokból az EU-s projektek 2024. évet terhelő előirányzata
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
|
|---|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
Megnevezés |
Teljes költség |
Kivitelezés kezdési és befejezési éve |
Felhasználás |
2025. évi előirányzat |
|
|
2 |
Nappali ellátó építése |
341 559 498 |
2025 |
341 559 498 |
||
|
3 |
Top plus 3.1 eszköz |
6 054 000 |
2025 |
6 054 000 |
||
|
4 |
ÖSSZESEN: |
347 613 498 |
347 613 498 |
4. Önkormányzaton kívüli EU-s projektekhez történő hozzájárulás
|
A |
B |
|
|---|---|---|
|
1 |
Támogatott neve |
Hozzájárulás (Ft) |
|
2 |
- |
0 |
|
3 |
||
|
4 |
Összesen: |
0 |