Sényő Község Önkormányzata Képviselő-Testülete 7/2011 (III.31.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2019. 04. 08


Sényő Község Önkormányzat Képviselőtestületének

7/2011.(III.31.) rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

[1]A Képviselő-testület az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbiakat rendeli el:


  1. Fejezet


Az önkormányzat elnevezése, székhelye, jelképei, ünnepei, kitüntető címei

  1. §    (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Sényő Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)

(2) Az önkormányzat székhelye: Sényő, Kossuth u. 69. szám 4533.

  1. §   Az önkormányzat jelképei a címer és a zászló. Az önkormányzat jelképeiről, valamint azok használatáról szóló szabályokat a 8/1997.(VIII.08.) önkormányzati rendelet szabályozza.
  2. §    Az önkormányzat ünnepei:
    1. Nyugdíjasok napja minden év december 1.
    2. Falunap minden év augusztus 20.
    3. [2]Köztisztviselők Napja: minden év 07.01. A képviselő-Testület hivatala köztisztviselői számára a Köztisztviselők Napja, július 1-e, munkaszüneti nap.


  1. §   (1) Az önkormányzat által alapított kitüntető címek:
    1. Díszpolgári cím,
    2. „Sényőért kitüntető díj" cím,

 (2) A kitüntető címek adományozásának szabályait a 11/1999.(IX.10.) önkormányzati rendelet szabályozza.


II. FEJEZET Az önkormányzat feladata, hatásköre

  1. §    Az önkormányzat önként vállalt feladatai:
    1. művészeti csoportok, civil szervezetek támogatása,
    2. nemzetközi kapcsolatok kiépítése,
    3. hitéleti tevékenység támogatása,
    4. közhasznú munkavégzés biztosítása,
    5. mezei őrszolgálat működtetése,
    6. sportegyesület támogatása
  2. §    A képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását az állandó bizottságára a melléklet szerint átruházza.
  3. §    (1) A polgármester a képviselő-testület által átruházott hatáskörében dönt:

a)[3] az önkormányzati segély odaítéléséről, a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló önkormányzati rendelet szerint,

b) [4]

c) az önkormányzati tulajdonú vagyontárgyak értékesítéséről, hasznosításáról az önkormányzati vagyonról szóló önkormányzati rendelet szerint.

  1. §    Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről beszámol a döntés meghozatalát követő legközelebbi rendes ülésen.

III. FEJEZET A képviselőtestület működése

  1. §    A képviselő-testület évente legalább 6 ülést tart. A képviselőtestület alakuló ülést, rendes ülést, és rendkívüli ülést tart.
  2. § (1) A képviselő-testület a választást követő 15 napon belül alakuló ülést tart, melyet a helyi választási bizottság elnöke hív össze.
  1. [5]
  2. Az alakuló ülés napirendje:
    1. a Helyi Választási Bizottság beszámolója a választások eredményéről,
    2. a képviselők eskütétele,
    3. a polgármester eskütétele,
    4. a polgármester programjának ismertetése,
    5. a polgármester illetményének megállapítása,
    6. az alpolgármester megválasztása,
    7. az alpolgármester eskütétele,
    8. az alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása
    9. az állandó bizottságok létrehozása.
      1. §          (1) A képviselő-testület az ülések számát, idejét éves munkatervben állapítja meg, melyet a naptári év munkaterve szerinti utolsó ülésen fogad el. A munkaterv szerint megtartott ülés rendes ülés.
        1. A munkaterv előkészítése a polgármester feladata. A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni:
          1. a képviselő-testület tagjaitól,
          2. az önkormányzati intézmények vezetőitől,
          3. a helyben működő gazdasági társaságok, és civil szervezetek vezetőitől.
        2. A munkaterv tartalmazza:
          1. az ülések tervezett időpontját, napirendjét, a napirendi pontok előadóit,
          2. az előterjesztés elkészítési határidejét, az elkészítésért felelős személy nevét,
          3. a bizottságok megnevezését, ha az előterjesztést előzetesen a bizottságnak kell megvitatnia,
          4. egyéb szervezési feladatot.
            1. §  (1) A munkatervtől eltérő időpontra összehívott ülés rendkívüli ülés.
              1. A polgármester a képviselő-testület ülését a munkatervtől eltérő időpontra is összehívhatja, ha az adott ügy halaszthatatlan tárgyalást igényel.
              2. A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó indítványt a polgármesterhez kell benyújtani az ülés tervezett időpontja előtt legalább 8 nappal. Az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés javasolt időpontját, és a napirendjére vonatkozó javaslatot.
              3. Rendkívüli ülésen kizárólag az előre meghirdetett és a meghívón feltüntetett napirend tárgyalható.
              4. A rendkívüli ülés szabályai mellőzhetők, ha az ülés összehívására nyitva álló időn belül a képviselő-testület rendes ülést tart. Ebben az esetben a rendkívüli ülésre javasolt napirendet a rendes ülés napirendjére kell felvenni.

IV. FEJEZET

Az előterjesztések

  1. §  (1) Előterjesztésnek minősül:
  1. a munkatervbe felvett döntést igénylő javaslatok,
  2. egyéb, a munkatervben nem szereplő, de döntést igénylő ügyre vonatkozó javaslatok,
  3. beszámolók,
  4. tájékoztatók.
    1. Előterjesztés benyújtására jogosultak:
      1. a települési képviselő,
      2. a polgármester,
      3. az alpolgármester,
      4. képviselő-testület bizottsága,
      5. a jegyző,
      6. a napirend előterjesztője.
    2. A képviselő-testület elé kerülő előterjesztés helyzetelemzésből, döntési javaslat indokolásából, és határozati javaslatból áll.
    3. A helyzetelemzés és döntési javaslat tartalmazza:
      1. az előterjesztő megnevezését, az előterjesztés tárgyát, a testületi ülés időpontját,
      2. szükség szerint a hatáskört biztosító jogszabályt, jogszabályi hátteret,
      3. tájékoztatást a korábban hozott testületi döntésekről, azok végrehajtásáról
      4. az előkészítésben közreműködő szervek, személyek állásfoglalását,
      5. az elérendő célokat,

f) több döntési változat lehetősége esetén az egyes változatok várható hatását, a mellette és ellene szóló érveket,

g) mindazon információkat, adatokat , amelyek a döntés meghozatalához szükségesek.

(5) A döntési javaslat tartalmazza:

a) a bevezető részt, általános értékelő megállapítást, szükség szerint a hatáskört biztosító      jogszabályi hivatkozást,

  1. a rendelkező részt, konkrét feladat-meghatározást jogszabályszerű tömörséggel,
  2. a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.
    1. § (1) Az előterjesztéseket általában írásban kell a képviselő-testület elé terjeszteni. Azokat az előterjesztéseket, amelyek a 15.§ (2) bekezdésében említett határidőn belül nem készíthetők el, lehetőség szerint ugyancsak írásban kell rögzíteni, és azokat legkésőbb az ülés kezdetéig a képviselők rendelkezésére kell bocsátani (kiosztásos anyag). Szóbeli előterjesztésre csak kivételesen kerülhet sor.

(2) Kizárólag írásban nyújthatók be az alábbi előterjesztések:

  1. rendeletalkotás,
  2. helyi népszavazás kiírása,
  3. kitüntetések adományozása,
  4. 5.000.000,-Ft feletti hitelfelvétel,
  5. önkormányzati társulás létrehozása, társuláshoz való csatlakozás,
  6. intézmény alapítása.

V. FEJEZET Az ülés összehívása


  1. (1)[6] A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, ill. a polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a képviselőtestület összehívásával és vezetésével kapcsolatos feladatokat a legidősebb képviselő (korelnök) látja el.
  1.  A jegyzői tisztég betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a költségvetési előadó látja el.
  2.  Tartós akadályozatásnak minősül a szabadság kivételével: a 30. napot meghaladó betegség, egyéb távollét, büntető vagy egyéb eljárás miatti tisztségből való felfüggesztés, 30 napot meghaladó fizetés nélküli szabadság.
  1. [7]A rendes ülésre szóló meghívót és az előterjesztéseket az ülés előtt legalább 3 nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót pedig az ülés előtt legalább 1 nappal kell megkapniuk elektronikus úton a képviselőknek, és a meghívottaknak az általuk megadott email-címre.


  1. A meghívó tartalmazza:
    1. az ülés helyét, időpontját,
    2. a javasolt napirendeket,
    3. a napirendek előterjesztőit,
    4. a tervezett napirend tárgyalásához tanácskozási joggal meghívottak megjelölését. A   meghívót, az ülést összehívó írja alá.
  2. A lakosság tájékoztatása érdekében a meghívót a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján (2) bekezdésben foglaltaknak megfelelően ki kell függeszteni, és a település honlapján közzé kell tenni.
  3. A meghívóhoz mellékelni kell az írásbeli előterjesztéseket. Amennyiben a meghívás meghatározott napirendi ponthoz kapcsolódik, úgy a meghívott részére csak az erre vonatkozó írásbeli előterjesztéseket kell mellékelni.
  4. Az ülésre meg kell hívni:
    1. a képviselőket,
    2. a jegyzőt valamennyi napirendi ponthoz állandó tanácskozási joggal,
    3. napirendi pontok előadóit az őket érintő napirendi pontokhoz tanácskozási joggal,


VI. FEJEZET Az ülés vezetése, a tanácskozás rendje

  1. §  A képviselő-testület ülésein:
    1. a képviselők tanácskozási és szavazati joggal rendelkeznek,
    2. a jegyző állandó tanácskozási joggal rendelkezik,
    3. a napirendhez meghívott az adott napirendre vonatkozóan tanácskozási joggal rendelkezik,
    4. a hallgatóság sem tanácskozási, sem szavazati joggal nem rendelkezik.
  2. §  Az ülés vezetője:
    1. jelenléti ív alapján számszerűen megállapítja az ülés határozatképességét,
    2. megnyitja az ülést, ha az határozatképes,
    3. javaslatot tesz az ülésen jelenlévő képviselők közül 2 fő jegyzőkönyv-hitelesítőre,
    4. javaslatot tesz az ülés napirendi pontjaira,
    5. ismerteti az írásban benyújtott interpellációkat,

f) beszámol a két ülés között tett fontosabb intézkedésekről és közéleti eseményekről, valamint a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, biztosítja, hogy a polgármester és a bizottságok elnökei tájékoztatást adjanak az átruházott hatáskörben hozott önkormányzati hatósági döntésekről,

  1. tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,
  2. lezárja a vitát,
  3. szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

j) megállapítja a szavazás eredményét, és kihirdeti a döntést,

            k) biztosítja az ülés rendjét,

            l) szünetet rendelhet el,

m) a napirendek megtárgyalásának végén bezárja az ülést.

  1. §  (1) A napirendi pontok tárgyalási sorrendje:
    1. beszámoló a két ülés között tett fontosabb intézkedésekről és közéleti eseményekről, valamint a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,
    2. interpellációk,
    3. kérdések,
    4. rendeletalkotást igénylő javaslatok,
    5. határozati javaslatok,
    6. egyéb beszámolók,
    7. tájékoztatók,
    8. egyéb közérdekű bejelentések.

(2) A képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést nem kell határozatba foglalni.

(3) A képviselők bármelyike javasolhatja a napirendi pont megtárgyalását, elhagyását, elnapolását, melyről a képviselőtestület vita nélkül határoz. Az erre irányuló javaslatot a napirendek meghatározásáról szóló képviselőtestületi döntés előtt kell előterjeszteni.

  1. § (1) A napirendi pont tárgyalása során az ülés vezetője:
    1. biztosítja, hogy a napirendi pontok előadói az írásbeli előterjesztéseket kiegészíthessék,
    2. biztosítja, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismertesse véleményét,
    3. biztosítja, hogy a képviselők, illetve a tárgyalt napirendhez tanácskozási joggal meghívottak kérdést tehessenek fel,
    4. vitára bocsátja az előterjesztést,
    5. biztosítja a módosító javaslatok megtételét,
    6. lehetőséget biztosít arra, hogy a napirendi pont előadója válaszoljon a feltett kérdésekre, és a vitában elhangzottakra észrevételt tegyen,
    7. lezárja a napirend vitáját,
    8. összefoglalja a vitában elhangzottakat, ismerteti a módosító javaslatokat
    9. szavazás előtt szót ad a jegyzőnek, amennyiben bármely javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni,

j) szavazást rendel el a módosító javaslatokról,

k) szavazást rendel el a döntési javaslat egészéről,

l) ismerteti a szavazás eredményét, és kihirdeti a döntést.


  1. A napirend tárgyalása során a hozzászólás a jelentkezések sorrendje szerint történik.
  2. Egy napirendi pont esetén legfeljebb 2 alkalommal lehet hozzászólni. A hozzászólás időtartama az első hozzászólásnál legfeljebb 4 perc, a második hozzászólásnál legfeljebb 1 perc lehet.
  3. A képviselő személyes érintettség okán legfeljebb 2 perces időtartamban felszólalhat. A felszólalást az ülés vezetője engedélyezi, viszontválaszra, további vitára nincs lehetőség.
    1. § (1) Az ülés vezetője biztosítja az ülés rendjét, melynek keretében:

figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendtől, túllépi a hozzászólásra rendelkezésre álló időkeretet, a tanácskozáshoz nem illő, méltatlan magatartást tanúsít, vagy az ülés rendjét egyéb módon zavarja,

ismétlődő rendzavarás esetén megvonhatja a szót a hozzászólótól,

c) a képviselő kivételével kizárja az ülésről a rendbontót, ha az a)-b) pontokban foglalt intézkedései eredménytelenek.

(2) Az ülés vezetőjének a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani vagy azokkal vitába szállni nem lehet.

VII. FEJEZET Interpelláció, kérdés

  1. §(1) Interpellációnak az a kérdés vagy problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, vagy valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.

(2) Interpellációt a települési képviselő a polgármesterhez, alpolgármesterhez, bizottsághoz és jegyzőhöz (a továbbiakban: interpellált) intézhet, melyet írásban a polgármesternél kell benyújtani az ülést megelőzően legalább 3 nappal. Az interpellációt legkésőbb annak képviselőtestületi ülésen történő ismertetéséig vissza lehet vonni.

  1. Az interpellált a benyújtott interpellációra a benyújtást követő rendes ülésen szóban köteles érdemi választ adni.
  2. Ha a válaszadás olyan előzetes vizsgálatot igényel, amely a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül nem folytatható le, az interpellált az ülést követő 15 napon belül írásban köteles válaszolni. Ebben az esetben a választ minden települési képviselőnek meg kell küldeni.
  3. Az interpelláló képviselő a válasz elfogadásáról a (3) bekezdésben foglalt esetben az ülésen, a (4) bekezdésben foglalt esetben a soron következő rendes ülésen nyilatkozik.
  4. Ha az interpelláló képviselő a válaszadáskori ülésen nincs jelen, az interpellációt a soron következő rendes ülésig elnapoltnak kell tekinteni.
    1. § (1) Az interpelláló képviselő a 21.§ (5) bekezdésben tett nyilatkozatát követően az interpellációra adott válasz elfogadásáról a képviselőtestület a 25.§ (2) bekezdés c) pontjára figyelemmel dönt.
      1. Ha a képviselőtestület az interpellációra adott választ nem fogadja el, elrendeli az interpelláció tárgyának bizottság általi részletes kivizsgálását, melyben az interpelláló képviselő is részt vehet.
      2. A képviselő-testület a (2) bekezdésben foglalt esetben, az interpelláció tárgyában a bizottsági jelentés alapján a jelentést követő rendes ülésen dönt.
      3. Ha az interpelláció tárgya nem tartozik egyik bizottság hatáskörébe sem, továbbá ha az interpellált a bizottság, és az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, akkor az interpellációra adott válaszról a képviselőtestület dönt.
    2. § (1) A képviselő a testületi ülésen a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottsághoz és a jegyzőhöz kérdést intézhet akár írásban, akár szóban.
      1. Kérdésnek kell tekinteni minden olyan képviselőtestületi hatáskörbe tartozó szervezetre, működésre, előkészítésre vonatkozó tudakozódást, amely tartalma szerint nem sorolható az interpelláció fogalomkörébe.
      2. A kérdezés joga a képviselőket a napirend tárgyalásának befejezését követően illeti meg.
      3. A kérdésre az ülésen kell érdemi választ adni. Ha a válaszadás olyan előzetes vizsgálatot igényel, amely miatt az ülésen nem adható válasz, akkor a kérdezett az ülést követő 15 napon belül írásban köteles válaszolni. Ebben az esetben a választ minden települési képviselőnek meg kell küldeni.
      4. A            kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselőtestület nem hoz döntést.

VIII. FEJEZET Határozatképesség

  1. § (1) A határozatképességet az ülésvezető az ülés egész időtartama alatt köteles és jogosult vizsgálni. Erre bármely képviselő felhívhatja az ülésvezető figyelmét az ülés ideje alatt.
    1. A határozatképtelen ülést megnyitni nem lehet, helyette az ülést 8 napon belül ugyanazon napirendi pontokkal össze kell hívni.
    2. Ha az ülés a megnyitását követően válik határozatképtelenné, az ülés vezetője legfeljebb 15 perces szünetet rendel el. Ennek eredménytelen eltelte után az ülést be kell rekeszteni és a még hátralévő napirendeket a (2) bekezdésben foglalt szabályok szerint összehívott ülésen kell megtárgyalni.

IX. FEJEZET Döntéshozatal

  1. §            (1) A képviselőtestület rendeletet alkot, vagy határozatot hoz.
    1. A képviselőtestület határozathozatal nélkül a szavazati arányok rögzítésével dönt:
      1. az ügyrendi kérdésekről,
      2. tájékoztatók tudomásulvételéről,
      3. az interpellációra adott válasz elfogadásáról.
    2. A (2) bekezdés a) pontjának alkalmazásában ügyrendi kérdés minden, az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő, döntést igénylő

eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.

  1. Az előterjesztésben szereplő, valamint a vitában elhangzott valamennyi javaslatot egyenként kell szavazásra bocsátani úgy, hogy először a vitában elhangzott módosító javaslatokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról kell dönteni. A szavazás során ellenpróbát kell tartani.
  2. § (1) Minősített többség szükséges:
  1. az 5 millió forint feletti hitelfelvételhez,
  2. az önkormányzati tulajdon elidegenítéséhez.
    1. Amennyiben a döntéshozatal során a szavazásra bocsátott javaslat bármilyen ok miatt nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt, akkor az ülés vezetője legfeljebb 15 perces szünetet rendelhet el, majd a szünet után újra szavazásra bocsátja a javaslatot.
    2. Ha a javaslat a (2) bekezdésben szabályozott ismételt szavazáson sem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt, akkor a javaslatot a képviselőtestület elutasította.
      1. § (1) A képviselőtestület határozatainak számozását évente újra kezdi. A határozatok számozása folyamatos.

(2) A képviselőtestület által hozott határozat megjelölése tartalmazza:

  1. a képviselőtestület megnevezését,
  2. a határozat számát arab számmal,
  3. meghozatalának idejét évét, hónapját és napját,
  4. a "határozat" kifejezést,
  5. a képviselőtestület nevének rövidítését,
  6. a határozat megnevezését és címét

az alábbiak szerint:


SÉNYŐ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATÁNAK

...... /..... év (....... hónap... nap) KT.

h a t á r o z a t a    -ról/ről

  1. A képviselőtestület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti meg­fogalmazásban, valamint szükség szerint a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy, szerv megnevezését.
  2. [8]
  3. A jegyző a határozatokról nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:
    1. a határozat számát, tárgyát,
    2. a végrehajtásért felelős megnevezését és a végrehajtás határidejét.
      1. §  (1) A polgármesternél rendelet alkotását kezdeményezheti:
        1. a képviselő,
        2. a polgármester,
        3. az alpolgármesterek,
        4. a képviselőtestület bizottsága,
        5. a jegyző,
        6. erre irányuló népi kezdeményezés.
          1. A kezdeményező feladata, hogy a kezdeményezés tartalmazza a szabályozás indokát, a szabályozásra vonatkozó érdemi javaslatot. Rendeletalkotásra vonatkozó javaslat csak olyan ügyre irányulhat, amelyben a képviselőtestületnek van rendeletalkotási joga.
          2. A kezdeményezést írásban a polgármesterhez kell benyújtani. A polgármester a jegyző és a tárgy szerint illetékes bizottság bevonásával a kezdeményezést megvizsgálja, majd azt a képviselőtestület elé terjeszti.
          3. A képviselőtestület állást foglalhat a rendelet tervezetének előkészítéséről, főbb elveiről, meghatározhatja az előkészítés menetét, az egyeztetések és a vitafórumok rendjét, a tervezet előkészítéséhez szakértőket kérhet fel.
          4. A rendelet-tervezet normaszövegének elkészítése a jegyző feladata.

29.§


  1. a képviselőtestület megnevezését,
  2. a rendelet számát arab számmal,
  3. meghozatalának idejét évét, hónapját és napját,
  4. a „rendelet" kifejezést,

f) a megnevezését és címét

az alábbiak szerint:


SÉNYŐ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐTESTÜLETÉNEK

/..... év (..... hónap   nap) önkormányzati rendelete

            -ról/-ről

  1. Az elfogadott rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
  2. A rendelet kihirdetése a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével történik.
  3. A kihirdetett rendeletekről nyilvántartást kell vezetni, mely tartalmazza:
    1. a rendelet számát, tárgyát,
    2. a megalkotás időpontját,
    3. a hatálybalépés időpontját,
    4. a módosító vagy hatályon kívül helyező rendelet számát, hatálybalépésének időpontját.

X.FEJEZET Szavazás rendje, módja

  1. §  (1) Szavazni csak személyesen lehet.

(2) A szavazás nyílt vagy titkos.

  1. §  (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel vagy névszerinti szavazással történik.
    1. Névszerinti szavazás elrendelésére javaslatot tehet a polgármester, az alpolgármester és bármely képviselő. A javaslatról a képviselőtestület vita nélkül dönt.
    2. Névszerinti szavazás esetén a jegyző egyenként felolvassa a képviselők nevét, akik „igen", „nem", „tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét a névsorral együtt átadja a polgármesternek, aki a szavazás eredményét kihirdeti. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
  2. § (1)[9] A titkos szavazás lebonyolításáról a Vagyonnyilatkozatokat nyilvántartó .bizottság gondoskodik. A bizottság feladata a szavazólapok elkészítése, a titkosság feltételeinek biztosítása, a szavazatok összeszámlálása.
    1. [10]Amennyiben az ülésen Vagyonnyilatkozatokat nyilvántartó bizottság tagjai határozatképes létszámban nincsenek jelen, akkor a szavazással járó feladatok ellátásra 3 fős eseti bizottságot kell választani az ülésen jelenlévő képviselőkből. Ennek tagjaira az ülésvezető tesz javaslatot, mely javaslatról a képviselőtestület vita nélkül dönt.
    2. A titkos szavazás eredményét a bizottság külön jegyzőkönyvbe foglalja, melyet a képviselőtestületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
      1. FEJEZET Jegyzőkönyv


  1. §  [11]


  1. § (1) A jegyző a jegyzőkönyv eredeti példányát mellékleteivel együtt évente bekötteti. A jegyzőkönyvek kezeléséről a polgármesteri hivatal gondoskodik. A zárt ülések jegyzőkönyveit elkülönítve kell tárolni és őrizni.

(2) A jegyzőkönyvekbe történő betekintést a jegyzőnél kell előzetesen kezdeményezni. A jegyzőkönyv a polgármesteri hivatalban, munkaidőben tekinthető meg a jegyző jelenlétében.

  1. FEJEZET

A lakossággal való kapcsolattartás

  1. § (1) A közmeghallgatáson a képviselőtestület és szervei hatáskörébe tartozó közérdekű kérdést lehet feltenni, valamint javaslatot tenni.
  1. A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal válaszolni kell. Amennyiben a közérdekű kérdés, javaslat az ülésen nem válaszolható meg, azt az illetékes bizottságnak, ennek hiányában a polgármesternek meg kell vizsgálnia, és 15 napon belül írásban válaszolnia kell a kérdezőnek. A válaszról a képviselőtestületet a soron következő rendes ülésen tájékoztatni kell.
  2. A közmeghallgatással érintett ülés összehívására az V. fejezet, az ülés vezetésére, a tanácskozás rendjére a VI. fejezet, a döntéshozatalra a IX. Fejezet, a szavazás rendjére, módjára a X. fejezet szabályait kell alkalmazni.
    1. §            A lakosság tájékoztatására, a fontosabb döntések előkészítésébe történő bevonás érdekében lakossági fórum tartható. A fórum megszervezése a polgármester feladata.
      1. FEJEZET Települési képviselők

37. §  [12](1) A vagyonnyilatkozatot a képviselő két példányban, dátummal ellátva, aláírva készíti el, melynek egy példányát átadja a Vagyonnyilatkozatokat nyilvántartó bizottság elnökének, egy példányát pedig magánál tart. A bizottság elnöke a vagyonnyilatkozat átvételét igazolja.

  1. (2) A képviselői vagyonnyilatkozatot nyitott borítékban, a hozzátartozói vagyonnyilatkozatot lezárt és a Vagyonnyilatkozatokat nyilvántartó bizottság elnöke által az átvételkor lepecsételt borítékban kell leadni.”
  1. FEJEZET

A képviselő-testület bizottságai

  1. §           (1) A képviselőtestület az állandó bizottságok elnevezését, személyi összetételét, feladat-, és hatáskörét a melléklet szerint határozza meg, mely tartalmazza azokat az előterjesztéseket, amelyeket a bizottság nyújt be a képviselőtestület elé, továbbá amelyeket bizottságnak kell véleményeznie, valamint amelyek bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselőtestületnek.
    1. A képviselőtestület meghatározott időre vagy meghatározott feladatok ellátására ideiglenesen bizottságot hozhat létre, melynek feladat- és hatáskörét, személyi összetételét a képviselőtestület a létrehozással egyidejűleg határozza meg.
    2. Az ideiglenes bizottság megbízatása a feladat elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
  2. § (1) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti. A bizottság elnökének távolléte, akadályoztatása esetén az ülés vezetésére a bizottság által választott olyan tag jogosult, aki egyben települési képviselő is.
    1. A meghívót a 15.§ (2) bekezdés szerint kell megkapniuk a bizottsági tagoknak, és a meghívottaknak.
    2. Az elnök köteles a bizottságot összehívni:
      1. a képviselőtestület határozatára,
      2. a bizottsági tagok kétharmadának indítványára,
    3. A bizottsági ülések jegyzőkönyveit az elnök írja alá.
  1. FEJEZET

A polgármester, az alpolgármesterek, a jegyző

  1. § (1) A polgármester hétfői és szerdai napokon 10oo -11oo óráig fogadóórát tart.
    1. A képviselő-testület 1 társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
    2. [13]A jegyző hétfői és csütörtöki napokon 9oo -11oo óráig fogadóórát tart.


  1. FEJEZET Polgármesteri Hivatal
    1. §  A hivatal ügyfélfogadási rendje: hétfő

a) az ügyfélfogadási idő: 8oo--15oo óráig, a hét többi napján 8oo-12oo óráig tart,

  1. a hivatal munkaidőn kívül anyakönyvi ügyeletet tart,
  2. a hivatal az a)-b) pontokban meghatározott ügyfélfogadási időn kívül köteles fogadni az ügyfeleket minden olyan ügyben, melyben az azonnali intézkedés elmaradása elháríthatatlan kárral vagy veszéllyel járna.

XVII. FEJEZET Társulások

42.§ A társulási megállapodás előkészítése a polgármester és a jegyző feladata, melyről a képviselőtestület határoz.

XVIII. FEJEZET

Az önkormányzat gazdálkodása

43.§[14]


44.§[15]


45.§[16]


XIX. FEJEZET Záró rendelkezések


46.§     (1) Ez a rendelet 2011. április 1. napján lép hatályba.


(2) Hatályát veszti az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2004. (XII. 21.) önkormányzati rendelet és az azt módosító 7/2005.(IX.28.), 15/2006.(XII.01.), 10/2007.(X.10.) önkormányzatirendeletek.





  1. számú melléklet[17]


Bizottságok elnevezése, személyi összetétele, feladat-, és hatásköre


  1. Vagyonnyilatkozatokat nyilvántartó bizottság.


Létszáma: 3 fő.

Feladata:

  1. véleményezi a közüzemi és kommunális szolgáltatásokkal kapcsolatos javaslatokat,
  2. véleményezi a Szervezeti és Működési Szabályzatra vonatkozó javaslatot, és folyamatosan vizsgálja annak hatályosulását, szükség esetén javaslatot tesz a módosításra,
  3. véleményezi a Polgármesteri Hivatal tevékenységéről szóló beszámolót,
  4. ellátja a képviselő-testület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos feladatokat,
  5. nyilvántartja és ellenőrzi a vagyonnyilatkozatokat, továbbá elvégzi a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát.


  1. Összeférhetetlenségi ügyeket vizsgáló bizottság


Létszáma: 3 fő


Feladata: a törvényben meghatározott összeférhetetlenségi ügyek vizsgálata, és az azzal kapcsolatos eljárás leolytatása.

3.[18] Szociális Bizottság


Létszáma 5 fő


Feladatai:

  • A Képviselő-Testület szociális tárgyú döntéseinek előzetes véleményezése
  • Az önkormányzat szociális rendeletében meghatározott lakbér hozzájárulási szolgáltatás, helyi adósságkezelési szolgáltatás, letelepedési támogatás megállapításával kapcsolatos döntések meghozatala
  • A község szociális helyzetének folyamatos figyelemmel kísérése
  • A községben felmerülő szociális problémák megoldására javaslatok kidolgozása



  1. számú függelék[19]


Vagyonnyilatkozatokat nyilvántartó bizottság


1. Elnök: Vass Istvánné                                            képviselő


2. Tag: Gulyásné Kiss Judit                                      képviselő


3. Tag: Sárosi Zoltánné                                             nem képviselő tag



Összeférhetetlenségi ügyeket vizsgáló bizottság


1. Elnök: Bunász Jánosné                                          képviselő


2. Tag: Leffelholcz Attila                                          képviselő


3. Tag: Horeczky Zoltán                                           képviselő




Szociális Bizottság[20]


1. Elnök: Bunász Jánosné

2: Vass Istvánné

3: Gulyásné Kiss Judit

4: Kelemen-Tarsoly Alexandra

5. Kocsis Dóra


2.számú függelék[21]


  1. Az önkormányzat alaptevékenységi szakágazata:
  • 841105 helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége


  1. A Sényő Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:




















081045                       Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása






082044                       Könyvtári szolgáltatások

072112                         Háziorvosi ügyeleti ellátás

096015                         Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025                         Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

104035                         Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

104036                         Munkahelyi étkeztetés bölcsődében

104037                         Intézményen kívüli gyermekétkeztetés


104030 Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján

104044 Biztos Kezdet Gyerekház







           Pehely Zoltán sk.                                            Dr. Kardos Csaba sk.

           polgármester                                                              jegyző




A kiadmány hiteléül:

Sényő, 2011.november 09.       Csobán Tamara

                                                           leíró




[1]

Módosította:12/2014.(X.27.) rendelet. Hatályos: 2014.10.27-től.

[2]

Beiktatta: 3/2017. (III.03) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017.03.03-tól.

[3]

Módosította:12/2014.(X.27.) rendelet. Hatályos: 2014.10.27-től.

[4]

Hatályon kívül helyezte:12/2014.(X.27.) rendelet. Hatálytalan: 2014.10.27-től.

[5]

Hatályon kívül helyezte:12/2014.(X.27.) rendelet. Hatálytalan: 2014.10.27-től.

[6]

Módosította: 12/2014.(X.27.) Hatályos 2014.10.27-től.

[7]

Módosította: 12/2014.(X.27.) Hatályos 2014.10.27-től.

[8]

Hatályon kívül helyezte: 12/2014.(X.27.) Hatálytalan 2014.10.27-től.

[9]

Módosította: 12/2014.(X.27.) Hatályos:2014.10.27-től

[10]

Módosította: 12/2014.(X.27.) Hatályos:2014.10.27-től

[11]

Hatályon kívül helyezte: 12/2014.(X.27.) Hatálytalan:2014.10.27-től

[12]

Hatályon kívül helyezte: 12/2014.(X.27.) Hatálytalan:2014.10.27-től

[13]

Módosította: 12/2014.(X.27.) Hatályos2014.10.27-től.

[14]

Hatályon kívül helyezte: 12/2014.(X.27.) Hatálytalan 2014.10.27-től.

[15]

Hatályon kívül helyezte: 12/2014.(X.27.) Hatálytalan 2014.10.27-től.

[16]

Hatályon kívül helyezte: 12/2014.(X.27.) Hatálytalan 2014.10.27-től.

[17]

Módosította: 4/2013. (IV.29.) Hatályos 2013.04.29-től.

[18]

Módosította: 10/2017. (X.24.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018.01.01-től.

[19]

Beiktatta: 4/2013. (IV.29.) Hatályos 2013.04.29-től

[20]

Módosította: 10/2017. (X.24.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018.01.01-től.

[21]

Módosította: 7/2018. VI.01.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018.06.04-től