Érsekvadkert Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2017(VI.28.)rendelete

Érsekvadkert Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2017.(VI.28.) rendelete az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályozásáról

Hatályos: 2019. 05. 29

Érsekvadkert Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2017(VI.28.)rendelete

Érsekvadkert Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2017.(VI.28.) rendelete az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályozásáról

2019.05.29.

az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályozásáról

(Egységes szerkezetben a 9/2019.(V.28) Önkormányzati rendelettel)
Érsekvadkert Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ban kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § A rendelet hatálya Érsekvadkert Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötések létesítésére terjed ki.

2. § E rendelet alkalmazásában:

1. hivatali helyiség: az Önkormányzat által térítésmentesen biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására kijelölt helyiség (Érsekvadkert, Rákóczi út 91. szám alatt lévő Polgármesteri Hivatal Tanácskozóterme, mint Házasságkötő Terem).

2. hivatali munkaidő: az Önkormányzat Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje.

3. § (1) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötést, hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, hétközben a (2) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn kívül, valamint pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.

(2) Az Önkormányzat Érsekvadkert Község területén három esküvői helyszínt jelöl ki:

1. Közösségi Ház

2. Ifjúsági Ház

3. Kolping Erdei Ház

(3) 1A település közigazgatási területén belül egyéb helyszínen, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvényben (a továbbiakban: At.) foglalt feltételek teljesülése esetén akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény ünnepélyessége, méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá az anyakönyvezés lebonyolítása során, az anyakönyvi eseményhez kapcsolódó adatok, dokumentumok megfelelő védelme biztosított.”

(4) ) 2Hivatali munkaidőn kívül házasságkötéseket az At. 27. § (2) bekezdésében felsorolt ünnepnapok kivételével az alábbiak szerint lehet lebonyolítani:
a) kedden és szerdán 16.00 - 18.00 óra,
b) csütörtökön 17.00 - 18.00 óra,
c) pénteken 12.30 - 18.00 óra
d) szombaton 10.00 és 18.00 óra között.”
5) 3Hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés engedélyezésére az At. 18. § (2) és (5) bekezdésében foglalt rendelkezések az irányadók.”
Az engedélyezés szabályai
Az engedélyezés szabályai

4. § (1) Nem engedélyezhető hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés lebonyolítása különleges körülmények között (pl.: a résztvevők testi épségét veszélyeztető egyéb körülmények között).

(2) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezése e rendelet 2. sz. melléklete szerinti kérelemre indul. Az engedélyezés során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett házasságkötésekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés nem veszélyeztetheti.

Díjfizetési kötelezettség

5. § (1) Érsekvadkert Község Önkormányzatának Polgármesteri Hivatalán kívül, valamint munkaidőn kívül történő házasságkötés esetén az 1. sz. mellékletben meghatározott térítési díjakat kell megfizetni. A térítési díjakat évente felül kell vizsgálni.

(2) Az anyakönyvvezetőt hivatali időn kívül történő anyakönyvvezetői szolgáltatásért díjazás illeti meg, amely beépül az 1. mellékletben meghatározott házasságkötési szolgáltatási díjba.

(3) Az önkormányzat a hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja a házasságkötés lebonyolítására alkalmas hivatali helyiséget.

(4) A házasulni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az érintettek valamelyikének lakásán lebonyolított házasságkötés térítésmentes.

6. § (1) A díjfizetési kötelezettség az önkormányzat költségvetési számlájára történő átutalási megbízással, vagy a Polgármesteri Hivatal házipénztárába az esemény lebonyolítását megelőző 10. munkanapig kell teljesíteni. Amennyiben valamelyik fél külföldi állampolgár, az iratoknak a felettes szervtől történő visszaérkezését követően, a szertartás időpontjának egyeztetésekor kell megfizetnie az 5. §-ban foglalt díjakat.

(2) A díjnak átutalási megbízással való teljesítését az erről szóló bizonylat másolati példányával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni.

(3) Kétség esetén a díjfizetést igazoló bizonylat eredeti példányának bemutatására kötelezhető az ügyfél.

(4) A befizetett díjat vissza kell utalni az ügyfél részére, ha a családi esemény lebonyolítása az önkormányzat hibájából meghiúsul.

(5) Az 1. sz. mellékletben foglalt szolgáltatások igénybevételéről a házasulni kívánók a 3. sz. melléklet szerinti szolgáltatási megállapodást kötnek a Polgármesteri Hivatallal, mint Szolgáltatóval.

Záró rendelkezések

7. § (1) E rendelet kihirdetése napját követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő házasságkötések létesítése iránti eljárásokban is alkalmazni kell.

(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Érsekvadkert Község Önkormányzata Képviselő-testületének a házasságkötések engedélyezésének szabályairól, és az eseményhez kapcsolódó díjak mértékéről szóló 5/2013.(V.2.) rendelete, valamint az azt módosító 8/2014.(IV.30) rendelete.

1. melléklet

2. melléklet