Érsekvadkert Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2020(III.13.)rendelete
A pénzbeli és természetbeni, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól
Hatályos: 2020. 03. 16- 2023. 03. 06Érsekvadkert Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2020(III.13.)rendelete
A pénzbeli és természetbeni, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól
Érsekvadkert Község Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (1) bekezdés a) pontjában, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 147. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. év CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8 a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános szabályok
1. § (1) A rendelet célja, hogy Érsekvadkert Község lakóinak szociális biztonsága érdekében a képviselő-testület meghatározza a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) 45. §-ában foglalt települési támogatás és a rendkívüli települési támogatás jogszabályi felhatalmazáson alapuló további részletszabályait.
(2) Az (1) bekezdés tekintetében alkalmazni kell az Szoctv. 3. § (1)-(3) bekezdéseit, a 4. § (1) bekezdés b) pontját és a 7. § (1) bekezdését.
2. A rendelet hatálya
2. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Érsekvadkert Községi Önkormányzat illetékességi területén lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező személyekre.
(2) E rendelet területi hatálya Érsekvadkert község közigazgatási területére terjed ki.
(3) E rendelet előírásai nem alkalmazhatóak arra a természetes személyre, illetve ingatlan tulajdonosra, akinek az Önkormányzattal szemben köztartozása van és annak megfizetésében, illetve megfizetésének ütemezésében nem állapodott meg az Önkormányzati Adóhatóság vezetőjével.
(4) Az e rendeletben meghatározott hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja, melyet – eltérő rendelkezés hiányában – a Szociális-, Oktatási-, Ifjúsági és Sportbizottságra és a (a továbbiakban: Bizottság) polgármesterre ruházza át.
(5) Az e rendeletben szabályozott méltányosság gyakorlására a Bizottság és a polgármester jogosult.
3. Eljárás rendje
3. § (1) E rendeletben szabályozott valamennyi szociális ellátásra érvényes értelmező rendelkezéseket és az általános eljárási szabályokat az Szoctv. határozza meg. Az adott ellátásnál alkalmazandó sajátos eljárási szabályok az adott ellátáshoz kapcsolódva kerülnek meghatározásra.
(2) A szociális igazgatási eljárásra vonatkozó eljárási szabályokat az Szoctv. 5. § (1) bekezdése szerint kell alkalmazni.
(3) Az eljárást:
a) az önkormányzati hivatalnál szóban vagy írásban előterjesztett kérelemre kell, vagy
b) hivatalból lehet
megindítani.
(4) A kérelmet a jogszabályokban, illetve az e rendeletben meghatározott dokumentumokkal - igazolásokkal, nyilatkozatokkal - együtt kell benyújtani.
(5) E rendeletben meghatározott vagyoni helyzetre vonatkozó feltétel meglétét a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti vagyonnyilatkozat benyújtásával kell igazolni. A vagyonnyilatkozat II. részét - a nyomtatványon szereplő tájékoztatószövegtől eltekintve - az adott ellátásnál meghatározott személyi körre vonatkozóan kell kitölteni.
(6) A hiányosan előterjesztett kérelmek ügyében a hiánypótlási felhívást a kérelem beérkezésétől számított 8 munkanapon belül meg kell tenni.
(7) Ha a szociális ellátás iránti igényt nem a jogosult terjeszti elő, indokolt esetben az eljárást hivatalból kell megindítani.
4. § A kérelmezőnek a kérelmet, illetve annak mellékleteként feltüntetett jövedelem- és vagyonnyilatkozatot az Szoctv. 10. §-ában meghatározottak szerint kell benyújtania.
5. § (1) Aki a települési támogatást jogosulatlanul és rosszhiszeműen veszi igényben, köteles azt felszólításra, az elrendelés napján érvényes jegybanki alapkamattal növelt összegben visszafizetni.
(2) A jogosulatlanul igénybe vett támogatás megtérítésével kapcsolatban a Szoctv. 17. §-ának rendelkezéseit kell alkalmazni.
(3) A jogosulatlanul igénybe vett támogatás visszafizetésére kötelező határozatot a kötelezett kérelmére a képviselő-testület egy ízben, méltányosságból módosíthatja.
(4) A Képviselő-testület a hatáskörébe tartozó települési támogatás összegének megtérítését méltányosságból
a) elengedheti;
b) csökkentheti;
c) részletfizetést engedélyezhet.
(5) Méltányosságnak tekinthető, ha az összeg megtérítése a kötelezett és családja létfenntartását súlyosan veszélyeztetné.
(6) A részletfizetés időtartama nem lehet hosszabb 12 hónapnál.
6. § (1) Amennyiben adat merül fel arra, hogy a támogatásban részesített ügyfél téves adatot közölt, a szociális ügyintéző a kérelmezőt adategyeztetésre idézi.
(2) A szociális hatáskör gyakorlója a téves igénybevételről való tudomásszerzéstől számított három hónapon belül rendelheti el a jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett települési támogatás visszafizetését.
7. § Nem állapítható meg további települési támogatás annak a kérelmezőnek:
8. § (1) A települési önkormányzat képviselő-testülete által nyújtott szociális rászorultságtól függő szociális támogatás a települési támogatás.
(2) A települési támogatás lehet:
a) pénzbeli
aa) rendkívüli,
ab) rendszeres,
b) természetbeni,
c) személyes gondoskodást nyújtó ellátás.
9. § (1) A Bizottság elnöke, valamint a polgármester a hatáskörébe utalt települési támogatásokról és egyéb szociális ellátásokról a soron következő képviselő-testületi ülésén beszámol.
(2) A beszámoló főbb tartalmi elemeit a képviselő-testület határozatban állapítja meg.
10. § (1) A természetbeni települési támogatások biztosításának szabályait, határidejét, formáját a vonatkozó határozat rendezi.
(2) A rendszeres települési támogatás a támogatásról rendelkező határozatban megjelölt időponttól illeti meg az érintettet azzal, hogy a jogosultság kezdő hónapjában a havi támogatás teljes összegét kell folyósítani.
11. § A települési önkormányzat képviselő-testülete a személyes gondoskodás körében a következő szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:
a) étkeztetés,
b) családsegítés,
c) házi segítségnyújtás,
d) nappali ellátás.
Pénzbeli ellátások kifizetésének, ellenőrzésének és
megszüntetésének szabályai
12. § (1) A pénzbeli ellátások közül az alkalmankénti ellátások a döntésről szóló határozat jogerőre emelkedésétől számított 5 napon belül, a havi rendszerességgel adott települési támogatás a határozat jogerőre emelkedését követően a tárgyhót követő hó 5. napjáig elsődlegesen folyószámlára történő átutalással, folyószámla hiányában házipénztárból készpénzben történő kifizetéssel, kivéve a települési lakásfenntartási támogatás, mely a szolgáltató részére kerül elutalásra.
(2) Létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy esetében a kifizetés a döntést követően azonnal megtörténhet.
(3) A polgármester joga, hogy az általa rendkívül indokolt esetnek minősülő helyzetekben utasítást adjon a rendkívüli pénzbeli ellátások - elsődlegesen - postai utalására, illetve házipénztárból készpénzben történő kifizetésére.
2. Ellátásra való jogosultság ellenőrzése
13. § A szociális ellátásban részesülő, köteles a jogosultság feltételét érintő lényeges tények körülmények megváltozásáról 8 napon belül értesíteni a Hivatalt.
3. Pénzbeli és természetbeni ellátás megszüntetése
14. § (1) A havi rendszerességgel adott pénzbeli települési támogatásra való jogosultságot
a) a megszűnésre okot adó körülmény bekövetkezését megelőző nappal kell megszüntetni;
b) a jogosult halála esetén a halotti anyakönyvi kivonatban a „halálesetének ideje” rovatban feltüntetett dátummal megegyező nappal kell megszüntetni.
(2) A természetbeni ellátás esetében a támogatásra való jogosultságot a megszűnésre okot adó körülmény bekövetkezését megelőző nappal kell megszüntetni.
(3) A települési támogatás, illetve a szociális ellátás időarányos része fizethető ki, amennyiben a települési támogatásra való jogosultság nem a hónap utolsó napján szűnik meg.
15. § (1) Átruházott hatáskörben hozott érdemi határozatok ellen, a kézhezvételtől számított l5 napon belül Érsekvadkert Község Önkormányzata Képviselő-testületéhez címzett, a polgármesterhez benyújtott fellebbezéssel lehet élni.
(2) A Képviselő-testület által hozott határozat ellen 30 napon belül bírósági keresettel lehet élni a Salgótarjáni Munkaügyi és Közigazgatási Bíróságnál.
Pénzbeli szociális ellátások
16. § Az önkormányzat képviselő-testülete e rendelet alapján a jogosult részére települési támogatást nyújt.
17. § (1) A pénzbeli települési támogatás formái:
a) rendkívüli települési támogatás (1. számú melléklet szerint):
aa) települési létfenntartási támogatás,
ab) eseti jellegű gyógyszertámogatás,
ac) települési támogatás elemi kár elhárításához,
ad) települési temetési támogatás,
ae) települési gyermeknevelési támogatás,
af) krízishelyzetbe került személyek támogatása,
b) rendszeres települési támogatás (2. számú melléklet szerint):
ba) települési gyógyszertámogatás,
bb) települési lakásfenntartási támogatás.
(2) A rendkívüli települési támogatás természetbeni támogatás formájában is nyújtható.
18. § (1) Rendkívüli települési létfenntartási támogatásra jogosult az a személy, aki önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások, vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorul, és akinek családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedül álló esetén a 250%-át nem haladja meg, feltéve, hogy vagyonnal nem rendelkezik.
(2) Rendkívüli helyzet különösen:
a) a kérelmezővel együtt élő közeli hozzátartozó 12 hónapon belül bekövetkezett halála, vagy 6 hónap belül történt házasság felbontása miatt a kérelmező családjában az egy főre jutó jövedelem legalább 50%-kal csökkent, vagy
b) a kérelmező tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevel, gondoz, vagy
c) 12 hónapon belül a kérelmező vagy házastársa, élettársa, bejegyzett élettársa álláskeresővé vált és nem részesül aktív korúak ellátására, vagy
d) a kérelmező vagy vele együtt élő házastársának, gyermekének betegsége, balesete miatt végzett ápolás, gondozás okán kérelmező 30 egymást követő napot meghaladóan táppénzt vesz igénybe, vagy
e) kérelmezőt és családját elemi kár, katasztrófa, vis maior helyzet sújtotta és az eset összes körülményét mérlegelve az ellátás hiánya a kérelmező vagy családja létfenntartását veszélyeztetné.
(3) Különösen indokolt esetben évente egy alkalommal - jövedelem határra tekintet nélkül - állapítható meg települési létfenntartási támogatás
a) betegség,
b) hosszabb idejű orvosi kezelés,
c) kórházi ápolás,
d) rendkívüli élethelyzet
megállapítása esetén.
(4) A kérelmezőnek a kérelmében indokolnia kell a települési létfenntartási támogatásra való rászorultságát.
19. § (1) A rendkívüli települési létfenntartási támogatás összege a 15 000,- Ft-ot nem haladhatja meg, legkisebb összege pedig 3 000,- Ft-nál nem lehet kevesebb.
(2) Jövedelmi és vagyoni helyzet vizsgálata nélkül minden 70. életévét már betöltött személy december hónapban egyszeri rendkívüli pénzbeli támogatásban részesül, melynek maximális összege 10 000,- Ft.
20. § (1) A rendkívüli települési létfenntartási támogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a Bizottság dönt.
(2) Rendkívüli települési létfenntartási támogatás egy családon belül csak egy személynek állapítható meg.
(3) Rendkívüli települési létfenntartási támogatásban ugyanazon személy vagy család évente két alkalommal részesíthető.
21. § A rendkívüli települési létfenntartási támogatás felhasználását a jogosult nevére szóló számlával a megállapítást követő 30 napon belül igazolni kell a hivatal szociális ügyintézőjénél.
2. Eseti jellegű gyógyszertámogatás
22. § (1) Gyógyszerkiadásokra tekintettel eseti jellegű gyógyszertámogatásra jogosult az a személy, aki a gyógyszerkiadások, illetve betegséghez kapcsolódó kiadások miatt időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.
(2) Az eseti jellegű gyógyszertámogatás iránti kérelmet évente egyszer lehet benyújtani, melyet haladéktalanul, a kérelem beérkezését követő 5 napon belül kell elbírálni.
23. § (1) Eseti jellegű gyógyszertámogatásra a kérelmező akkor jogosult, ha családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedül élő esetén a 250%-át nem haladja meg.
(2) A betegséghez kapcsolódó eseti költséget a gyógyszertár által igazoltatni kell.
(3) Az egy alkalommal megállapított eseti jellegű gyógyszertámogatás maximális összege 6 500,-Ft.
(4) Az eseti jellegű gyógyszertámogatás felhasználását a jogosult nevére szóló számlával a megállapítást követő 5 napon belül igazolni kell a hivatal szociális ügyintézőjénél.
24. § A rendkívüli települési gyógyszertámogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselőtestületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester dönt.
3. Települési támogatás elemi kár elhárításához
25. § (1) Elemi kárra tekintettel települési támogatás adható annak a személynek, aki a bekövetkezett elemi kár miatt létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került.
(2) Elemi kárnak minősül a tűz, robbanás, vihar, viharon kívüli egyéb elemi kár, földcsuszamlás, földrengés, árvíz és belvíz miatt bekövetkezett kár.
(3) A támogatás összege kérelmenként, maximum 100 000,- Ft lehet. Egy ingatlanra egy évben csak egyszer lehet támogatást adni.
(4) Az (1) bekezdés szerint a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet akkor áll fenn, ha
a) kérelmező lakhatását biztosító ingatlan elemi kárt szenvedett, és
b) a kérelmezőnek nincs saját, vagy a családtagjai tulajdonában lévő, és haszonélvezeti jogával bíró más, a lakhatását lehetővé tevő ingatlana, és
c) a kérelmezőnek és családjának - rendszeresen használt egy személygépkocsi kivételével - nincs jelentős, 1 000 000,-Ft-ot elérő egyéb ingó és ingatlan vagyona, és
d) a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250% -át nem haladja meg.
(5) A Polgármesteri Hivatal jegyzője, vagy a jegyző által kijelölt dolgozója a kérelem beérkezésétől számított 8 napon belül a kérelemmel érintett ingatlanon helyszíni szemlét tart. A kérelmező köteles a helyszíni szemlén közreműködni. Az együttműködés hiánya a kérelem elutasítását vonja maga után.
(6) A kérelmezőnek a kérelméhez csatolnia kell a (4) bekezdés b-d) pontokra vonatkozó igazolásokat és nyilatkozatokat.
(7) El kell utasítani azt a kérelmet, mely esetében a kérelmező, illetve családjában élő személy
a) az elemi kárt szándékosan idézte elő,
b) az elemi kár elhárításában, csökkentésében a körülményekhez, lehetőségeihez képest nem, vagy nem megfelelő mértékben vett részt.
(8) Az elemi kárra tekintettel kérelmezett települési támogatás megítéléséről átruházott hatáskörben a Bizottság a kérelem beérkezésétől számított 20 napon belül dönt.
(9) A támogatást megítélő határozatban - legfeljebb 3 hónapos határidő megadásával - a jogosultat kötelezni kell arra, hogy támogatási összeg cél szerinti felhasználásáról - a nevére szóló számlával - elszámoljon.
(10) Amennyiben a jogosult a támogatást részben, vagy egészben nem a támogatási cél szerint használta fel, vagy az elszámolási kötelezettségének határidőig nem tesz eleget, határozatban kell kötelezni a támogatás megtérítésére.
4. Települési temetési támogatás
26. § (1) A temetési költségekre tekintettel települési temetési támogatás adható annak a személynek, akinek a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti, függetlenül attól, hogy az elhunyt személy eltemettetésére köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt-e vagy sem.
(2) A települési temetési támogatást kérelmezni lehet
a) a temetési költségek megelőlegezésére, vagy
b) a temetési költségek utólagos megtérítésére.
(3) A temetési költségek megelőlegezését annak a személynek a részére kell teljesíteni, aki az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonatát eredeti példányban bemutatja.
(4) A pénzügyi vezető a halotti anyakönyvi kivonat hátoldalára felvezeti a temetési támogatás összegét, és aláírásával igazolja annak kifizetését.
(5) A támogatás összegét kérelmenként 20 000,-Ft-ban kell megállapítani.
(6) A kérelmezőnek a kérelméhez a (2) bekezdés a) pont esetében csatolnia kell a temetési kiadásokra vonatkozó hivatalos árajánlatot, valamint a halotti anyakönyvi kivonatot.
(7) A kérelmezőnek a kérelméhez a (2) bekezdés b) pont esetében csatolnia kell kérelmező nevére kiállított számla eredeti példányát, valamint a halotti anyakönyvi kivonatot.
(8) A temetési költségek megelőlegezése jogcímen megítélt települési támogatásról szóló határozatban meg kell jelölni a temetési előleggel - számlával - való elszámolás határidejét, amely a határozat kiadásától számított 30 napnál több nem lehet.
(9) A (2) bekezdés a) pontja szerinti települési temetési támogatás megítéléséről az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester dönt. A temetkezési költségek megelőlegezése iránti kérelem esetén a kérelem beérkezésétől számított 3 munkanapon belül kell döntést hozni.
(10) A települési temetési támogatás iránti kérelem a halotti anyakönyvi kivonat halálesetének ideje rovatában feltüntetett dátumtól számított 6 hónapon belül nyújtható be.
(11) A települési temetési támogatásra nem jogosult az a személy, aki más nemzetiségi önkormányzattól már részesült temetési támogatásban.
5. Települési gyermeknevelési támogatás
27. § (1) Települési gyermeknevelési támogatás adható annak a személynek, gyermekét egyedül nevelő szülőnek, aki létfenntartását veszélyeztető élethelyzetbe került, a gyermekneveléshez kapcsolódó, alkalmanként jelentkező többletkiadások miatt anyagi segítségre szorul.
(2) Az (1) bekezdés szerint támogatást kérelmezni lehet különösen
a) a gyermek iskoláztatásához, óvodáztatásához, vagy
b) válsághelyzetben lévő várandós anya által, a gyermekének megtartásához, vagy
c) a gyermek fogadásának előkészítéséhez, vagy
d) a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez szükséges anyagi támogatásra.
(3) Az (1) bekezdés szerinti támogatást kérelmező akkor van létfenntartást veszélyeztető élethelyzetben, ha a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedül élő esetén a 250%-át nem haladja meg, feltéve, ha vagyonnal nem rendelkezik.
(4) A (2) bekezdés a) pontja szerinti kérelemhez be kell csatolni a gyermek iskolalátogatási igazolását, vagy az iskolai felvételről szóló igazolást.
(5) A (2) bekezdés b), vagy c) pontja szerinti kérelemhez a kérelmezőnek be kell nyújtani a várandóságot igazoló szakorvosi igazolást, illetve a (2) bekezdés c) pont szerinti esetben a már megszületett gyermek születési anyakönyvi kivonatát.
(6) A (2) bekezdés d) pontja szerinti kérelemhez csatolni kell a nevelésbe vétellel kapcsolatos határozatokat.
(7) A települési gyermeknevelési támogatást eseti jelleggel kell nyújtani, felhasználását a jogosult nevére szóló számlával a megállapítást követő 30 napon belül igazolni kell a hivatal szociális ügyintézőjénél.
(8) Az egy alkalommal megállapított rendkívüli települési gyermeknevelési támogatás maximális összege legfeljebb 10 000,-Ft.
(9) A kérelemről átruházott hatáskörben a Bizottság dönt.
6. Krízishelyzetbe került személyek támogatása
28. § (1) Krízishelyzetbe került az a személy vagy család, - jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül - aki egészségi vagy családi állapota miatt olyan élethelyzetbe került, hogy azt sürgős anyagi támogatás nélkül megoldani nem tudja.
(2) Krízishelyzet különösen családi bántalmazás miatti távozási kényszer, hirtelen fellépő súlyos betegség és ehhez kapcsolódó ellátáshoz való hozzáférés miatti nehezítettség, távollévő családtag súlyos betegsége, halála miatti utazási problémák megoldása, minden olyan élethelyzet, aminek megoldását a család önállóan ellátni nem tudja, ennek megoldásához anyagi segítségre van szüksége.
(3) Krízishelyzetbe került személynek adható támogatás maximális összege 50 000,-Ft.
(4) A fennálló krízishelyzetet az 1. számú melléklet szerint benyújtott igénybejelentőn, a krízishelyzetet alátámasztó dokumentumok csatolásával együtt kell kérelmezni és igazolni.
(5) A krízishelyzetbe került személy vagy család támogatására való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester és a Bizottság elnöke dönt.
29. § (1) Rendszeres települési gyógyszertámogatást havi rendszerességgel, legalább 3 és maximum 12 hónapra lehet megállapítani.
(2) Rendszeres települési gyógyszertámogatás a kérelmezőnek akkor lehet megállapítani, ha
a) családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedül élő esetén a 250%-át nem haladja meg, és
b) a gyógyszerkiadásai, illetve betegséghez kapcsolódó számlával igazolt kiadásai meghaladják a havi 15 000,-Ft-ot, és
c) szakorvos igazolja a gyógyszerkiadások, vagy a betegséghez kapcsolódó egyéb kiadások szükségességét.
(3) A (2) bekezdés b) pontja szerinti kiadásokat számlákkal kell igazolni.
(4) Az egy hónapra megállapítható rendszeres települési gyógyszertámogatás a számlákkal igazolt gyógyszerkiadás 30%-a, legfeljebb 10 000,-Ft.
2. Települési lakásfenntartási támogatás
30. § (1) Települési lakásfenntartási támogatásra jogosult az a szociálisan rászoruló háztartás, melynek jelentős havi lakásfenntartási kiadásai vannak és teljesülnek az e rendeletben meghatározott egyéb feltételek.
(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában szociálisan rászorult az a háztartás, ahol a háztartásban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.
(3) A kérelmezőnek a kérelemhez számlával igazolnia kell a havi lakásfenntartási kiadásait.
(4) A kérelem elbírálásakor figyelembe vehető lakásfenntartási kiadások:
a) villanyáram,
b) víz- és csatornahasználat díja
c) gázfogyasztás díja
d) a szemétszállítási díj,
(5) Az (1) bekezdés alkalmazásban jelentős a havi lakásfenntartás akkor, ha a havi lakásfenntartási kiadások elérik az egy főre jutó jövedelem 25%-át.
31. § (1) A települési lakásfenntartási támogatást rendszeres települési támogatás formájában lehet nyújtani. A támogatást havi rendszerességgel, legalább 6 és maximum 12 hónapra lehet megállapítani, és lakóingatlanonként csak egy jogosultnak állapítható meg.
(2) Az egy hónapra megállapított rendszeres települési lakásfenntartási támogatás maximális összege 2 500,-Ft, melyet közvetlenül a szolgáltatónak utal át az önkormányzat, minden hónap 10. napjáig. Az összeg fogyasztási helyenként kerül jóváírásra.
(3) A települési lakásfenntartási támogatás lejárat előtti megszüntetése az aktuális hónap utolsó napjával történjen.
(4) A szolgáltató túlfizetésről szóló értesítése esetén a különbözeti összeg a szociális feladatok ellátására kapott támogatási sorra kerül visszautalásra.
32. § A Képviselő-testület a települési támogatásra való jogosultság egyéb feltételeként a kérelem benyújtója, illetve az ellátás jogosultja számára a lakókörnyezete rendezettségének biztosítására vonatkozóan az alábbi együttes feltételeket határozza meg:
a) tiszta legyen
aa) a kérelemmel, illetve az ellátással érintett lakás vagy a ház (a továbbiakban: ház),
ab) a ház udvara, kertje,
ac) a ház kerítéssel - kívül - határos területe, a járda,
b) a ház olyan állagú legyen, amely biztosítja a rendeltetésszerű használhatóságot, állagmegőrzése biztosítva legyen,
c) a ház vonatkozásában biztosítva legyen a higiénikus állapot.
33. § (1) A 32. § a) pont aa) alpontjában meghatározott feltétel akkor teljesül, ha
a) a ház valamennyi helyiségének padlózata tiszta,
b) a ház berendezéseinek, felszereléseinek felülete portalan,
c) a nyílászárók tiszták,
d) ház belső összképe rendezettséget mutat.
(2) A 32. § a) pont ab) alpontjában meghatározott feltétel akkor teljesül, ha
a) az udvarban, kertben szilárd kommunális hulladék csak az arra rendszeresített tárolóban található,
b) az udvar, kert zöldfelülete karbantartott, mely alatt évente legalább 2 alkalommal történő kaszálást kell érteni az alábbi időpontokban
ba) az első kaszálás ideje június 1-je és június 30-a között, míg
bb) a második kaszálás ideje szeptember 1-je és szeptember 30-a között,
c) csak fedett melléképületben találhatóak olyan eszközök, berendezések vagy egyéb holmik, melyek eredeti rendeltetésüknek megfelelően fedett helyen történő tárolást igényelnek,
d) az udvarban, kertben nincs veszélyesnek minősülő hulladék, építési törmelék,
e) az udvarban, kertben az udvar és kert összterületének maximum 10%-át kitevő alapterületén van használaton kívüli fémtárgy, tüzelőanyag, építési anyag,
f) a kerti hulladék csak komposztáló helyen kerül tárolásra,
g) az udvarban és kertben nincsenek lábon álló, elszáradt fás szárú növények,
h) az udvar összképe rendezettséget mutat.
(3) A 32. § a) pont ac) alpontjában meghatározott feltétel akkor teljesül, ha
a) szilárd kommunális hulladéktól mentes a házzal érintett ingatlan (a továbbiakban: ingatlan) kerítéssel - kívül - határos területe és a járda,
b) a kerítés és a járda közötti terület, járda hiányában a közútig tartó terület karbantartott, mely alatt évente legalább 2 alkalommal történő kaszálást kell érteni (2) bekezdés ba) és bb) pontokban meghatározott időpontokban,
c) a téli hónapokban megtörténik a járda síkosság-mentesítése és a hó eltakarítása,
d) az érintett területen az őszi lomb eltakarítása legkésőbb november 30-ig megtörténik,
(4) A 32. § b) pontjában meghatározott feltétel akkor teljesül, ha
a) a ház megfelel az építésügyi jogszabályok szerinti lakásfennmaradási engedély kiadási feltételeinek,
b) az ingatlanon a csapadékvíz elvezetés megoldott,
c) a házon, a melléképületeken, az udvaron tárolt eszközökön, kerítéseken nem lehet észlelni - anyagi jellegű kiadást nem igénylő - karbantartási, javítási munkák elvégzésének hiányát, valamint balesetveszélyes állapotot.
(5) A 32. § c) pontjában meghatározott feltétel akkor teljesül, ha
a) a ház tulajdonosa elvégzi a fertőző betegségek és a járványok megelőzése érdekében szükséges járványügyi intézkedésekről szóló 18/1998. (VI.03.) NM rendelet 36. § (4) bekezdése szerinti egészségügyi kártevők elleni védekezést,
b) a ház lakhatásra használt helyiségei, valamint élelmiszer tárolására használt helyiségei higiénikusak.
34. § (1) A 33. § (1)-(5) bekezdésekben előírt feltételeknek együttesen kell teljesülnie.
(2) A 33. §-ban meghatározott feltételeket a kérelmező vagy a jogosult által életvitelszerűen lakott lakókörnyezetére kell vonatkoztatni.
35. § (1) A jegyző a 33. §-ban meghatározott feltételek teljesítésére az érintettet
a) 5 napos határidő kitűzésével szólítja fel
aa) a 33. § (1) bekezdésében,
ab) a 33. § (2) bekezdés a) pontjában,
ac) a 33. § (3) bekezdés a) és c) pontjában,
b) 15 napos határidő kitűzésével szólítja fel
ba) a 33. § (2) bekezdés c)-g) pontjában,
bb) a 33. § (4) bekezdésében
bc) a 33. § (5) bekezdésében,
c) legalább 5 napos határidővel, de a kötelezettség jellegét figyelembe véve szólítja fel
ca) a 33. § (2) bekezdés b) pontjában,
cb) a 33. § (3) bekezdés b) és d) pontjában meghatározott kötelezettség nem teljesülésekor.
(2) Amennyiben a támogatott személy, a jegyzői felszólítás ellenére sem teljesíti a fent meghatározott feltételeket, a támogatás folyósítása a felszólítást követő hónap első napjától felfüggeszthető, mindaddig, amíg az ügyfél kötelezettségét nem teljesíti.
Természetben nyújtott települési támogatások
35. § (1) A természetben nyújtott települési támogatások körében az önkormányzat a következő ellátásokat nyújtja:
36. § (1) A települési támogatást megállapító határozatnak rögzítenie kell a természetben nyújtott ellátás konkrét formáját.
(2) Természetbeni ellátás formái:
37. § (1) A köztemetés költségét nem lehet a helyben szokásos legolcsóbb temetési költségnél magasabb összegben megállapítani.
(2) A települési önkormányzat képviselő-testülete különös méltányosságból a Szoctv. 48. § (3) bekezdés b) pontjában meghatározott megtérítési kötelezettség alól:
a) részben mentesítheti az eltemettetésre köteles személyt, amennyiben az érintett személy családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj 200%-át, egyedül élő esetén a 250%-át,
b) egészben mentesítheti az eltemettetésre köteles személyt, amennyiben az érintett személy családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj 100%-át, egyedül élő esetén a 150%-át, és az érintett személy vagyonnal nem rendelkezik.
Személyes gondoskodást nyújtó ellátások
38. § (1) A települési önkormányzat a személyes gondoskodás körében
a) az étkeztetés,
aa) szociális étkeztetés,
ab) gyermekétkeztetés,
b) a házi segítségnyújtás,
c) idősek nappali ellátása,
d) családsegítés,
f) gyermekek napközbeni ellátása
g) gyermekjóléti szolgáltatás biztosítása,
h) közösségi ellátás
szociális alapszolgáltatási formák igénybevételi lehetőségét biztosítja.
(2) A szolgáltatást nyújtó intézményvezető külön eljárás nélkül köteles ellátást nyújtani
a) ha azzal meg lehet előzni az érintett személy életveszélyes állapotba kerülését, vagy
b) az ellátást az (1) bekezdés b), c) és d) pontja esetében rendkívüli időjárási helyzet indokolja.
(3) Külön eljárás keretében akkor lehet ellátást nyújtani, ha az ellátást az érintettnek megállapították, de annak igénybevételével felhagyott, majd az ellátás megállapítását követő 2 hónapon belül ismét kéri az ellátást és közben az ellátás nyújtásának feltételei továbbra is fennállnak.
(4) A személyes gondoskodás keretében nyújtott ellátás megszűnik:
a) a jogosulatlan igénybevétel esetén, vagy
b) amennyiben az ellátásról az érintett írásban lemond.
(5) A Szoctv.-ben, illetve e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy a Szoctv. és e rendelet megsértésével nyújtott szociális alapszolgáltatást a (4) bekezdés a) pontja szerint meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vevőt kötelezni kell az intézményi térítési díj teljes összegének megfizetésére. Az ellátás megszüntetését és az esetleges megtérítési kötelezettséget határozatba kell foglalni.
39. § A személyes gondoskodásért fizetendő térítési díjak mértékét az önkormányzat az Szoctv. 92. § (2) bekezdés f) pontja alapján külön rendeletben állapítja meg.
40. § (1) Étkeztetésre kora miatt rászorulónak a 65. életévét betöltött személyt kell tekinteni.
(2) Étkeztetésre egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki mozgásában korlátozott, krónikus, vagy akut megbetegedése miatt önmaga ellátásáról - részben vagy teljesen - gondoskodni nem tud.
(3) Étkeztetésre fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló törvény alapján fogyatékossági támogatásban részesül.
(4) Pszichiátriai betegsége, illetve szenvedélybetegsége miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaga ellátására részben képes.
(5) Hajléktalansága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki bejelentett lakóhellyel nem rendelkezik, kivéve azt, akinek bejelentett lakóhelye a hajléktalan szállás.
(6) Az étkeztetés megállapítható határozott és határozatlan időre.
(7) A (2)-(4) bekezdés esetén az étkeztetés iránti kérelemhez csatolni kell a kérelmező háziorvosának, szakorvosának véleményét.
41. § (1) A gyermekétkeztetés megszervezéséről az önkormányzat az általános iskolában és napközi otthonos óvodában az önkormányzat tulajdonában működtetett konyhai kapacitás felhasználásával gondoskodik.
(2) A gyermekétkeztetésért a szülő (gyám, gondviselő) külön önkormányzati rendeletben meghatározott térítési díjat köteles az intézménynek (iskola, óvoda) havonta előre megfizetni.
(3) A térítési díj megállapításához és a kedvezmények igénybevételéhez csatolni kell a szükséges igazolásokat.
42. § (1) A szociális étkezésre, ebédszállításra jogosult személy térítési díját az ellátott jövedelmétől függően a szolgáltatást nyújtó által megállapított vendégétkeztetés térítési díjának %-ában kell az alábbiak szerint megállapítani, úgy, hogy az nem haladhatja meg az igénybe vevő havi jövedelmének 30%-át:
a) mindenkori öregségi nyugdíj minimumtól 2 000,-Ft-tal alacsonyabb havi jövedelemig az intézményi térítési díj, illetve étkezésnél vendégétkezési térítési díj egyedül élő esetében 30%, családban élő esetében 40%.
b) mindenkori öregségi nyugdíj minimumtól 1 000,-Ft-tal alacsonyabb havi jövedelemig az intézményi térítési díj, illetve étkezésnél vendégétkezési térítési díj egyedül élő esetében 40%, családban élő esetében 50%.
c) mindenkori öregségi nyugdíj minimummal egyező havi jövedelemig az intézményi térítési díj, illetve étkezésnél vendégétkezési térítési díj egyedül élő esetében 60%, családban élő esetében 70%.
d) mindenkori öregségi nyugdíj minimumtól 1 000,-Ft-tal magasabb havi jövedelemig az intézményi térítési díj, illetve étkezésnél vendégétkezési térítési díj egyedül élő esetben 80%, családban élő esetében 90%.
e) mindenkori öregségi nyugdíj minimumtól 2 000,-Ft-tal magasabb havi jövedelemig az intézményi térítési díj, illetve étkezésnél vendégétkezési térítési díj egyedül élő és családban élő esetében 100%.
(2) Az étkeztetés ebédszállítás és házi segítségnyújtás személyi térítési díját a szociális körülmények alapján az (1) bekezdésben meghatározottól alacsonyabb mértékben is megállapíthatja a Bizottság.
(4) A személyi térítési díj összege a megállapítás időpontjától függetlenül évente két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg, kivéve, ha az ellátott jövedelme
43. § (1) Házi segítségnyújtás célja, hogy az ellátást igénybe vevő fizikai, mentális, szociális szükségleteinek kielégítése saját környezetében, életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelően, képességeinek fenntartásával, felhasználásával, fejlesztésével biztosított legyen.
(2) A házi segítségnyújtás igénybevételéért térítési díjat kell fizetni, melynek összegét a Balassagyarmat Kistérség Szociális Szolgáltató Központ (cím: 2660 Balassagyarmat Rákóczi fejedelem út 18/C), mint ellátásért felelős szolgáltató határozza meg.
3. Idősek nappali ellátása
44. § (1) Az Önkormányzat által fenntartott Öregek Egyesített Szociális Intézményébe Érsekvadkerten bejelentett lakóhellyel rendelkező, a saját otthonukban élő, tizennyolcadik életévüket betöltött, egészségi állapotuk vagy idős koruk miatt szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátására részben képes személyek vehetők fel.
(2) A gondozottak kötelesek az étkezésért a Képviselő-testület által külön rendeletben meghatározott térítési díjat fizetni.
(3) Az Öregek Egyesített Szociális Intézményébe való felvételt az intézmény vezetőjének intézkedése alapozza meg.
(4) Az Öregek Egyesített Szociális Intézménye működésével kapcsolatos jelen rendeletben nem szabályozottak tekintetében az Szoctv. vonatkozó szakaszai és a végrehajtására kiadott Kormányrendelet vonatkozó szakaszai az irányadók.
4. Családsegítés
45. § Az önkormányzat a Nyugat-Nógrád Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat (2645 Nagyoroszi, Ady E. út 17.) családsegítőin keresztül családsegítést nyújt a szociális vagy mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzet miatt segítséget igénylő személyek, családok számára az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából.
5. Gyermekek napközbeni ellátása
46. § (1) Az Önkormányzat a Gyvt. 41. §. (1) bekezdésben szabályozott ellátást az állami fenntartású Érsekvadkerti Petőfi Sándor Általános Iskolában, illetve a saját fenntartású Érsekvadkerti Ary Erzsébet Óvoda és az Érsekvadkerti Családi Bölcsőde intézményben biztosítja
a) napközi otthonos óvoda,
b) iskolai napközi otthon,
c) menza,
d) napi háromszori étkezés (tízórai, ebéd, uzsonna)
e) családi bölcsőde
keretében.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt ellátások igénybevételére irányuló kérelmet az intézmény vezetőjénél kell kezdeményezni.
(3) Az (1) bekezdésben foglalt ellátások igénybevételéért fizetendő térítési díjak mértékét az Élelmezési norma és térítési díj megállapításáról szóló 1/2003. (I.28.) önkormányzati rendelet tartalmazza.
6. Gyermekjóléti szolgáltatást biztosítása
47. § A gyermekjóléti szolgáltatás 1997. évi XXXI. törvény 39-40. §-ában meghatározott feladatainak ellátását, a családsegítés az 1993. évi III. törvény 64. §-ban rögzített szolgáltatást Önkormányzatunk a Nyugat-Nógrád Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálattal kötött megállapodásban foglaltak szerint biztosítja.
Egyéb rendelkezések
48. § A rendeletben nem szabályozott kérdésekben a Szoctv., valamint a végrehajtására kiadott kormányrendeletek és más felsőbb szintű jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.
49. § (1) Az önkormányzat helyi szociálpolitikai kerek asztalt hoz létre, különösen a szolgáltatás tervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérésére.
(2) A kerek asztal szükség szerint, de évente legalább egyszer - legkésőbb november 30-ig - ülésezik.
(3) A szociálpolitikai kerekasztal üléseit a polgármester hívja össze, az ülések nyilvánosak.
(4) A kerek asztal tagjai:
a) polgármester,
b) jegyző,
c) Szociális-, Oktatási-, Ifjúsági és Sportbizottság elnöke,
d) Polgármesteri Hivatal szociális ügyintézője,
e) háziorvosok, fogorvos, gyógyszerész, gyermekorvos, védőnő,
f) Nyugat-Nógrád Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat helyi munkatársai,
g) Érsekvadkert Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnöke,
h) közintézmények vezetői.
Záró rendelkezések
50. § (1) E rendelet 2020. év március hó 16. napján lép hatályba.
(2) A rendelet kihirdetéséről a helyben szokásos módon a jegyző gondoskodik.
(3) A rendelet szabályait - hatályba lépését követően - a folyamatban levő ügyekre is alkalmazni kell.
(4) Jelen rendelet által nem szabályozott kérdésekben az Szoctv. rendelkezései az irányadók.
(5) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a szociális gondoskodás helyi szabályairól szóló 2/2015.(II.25.) rendelet.
1. melléklet a 3/2020. (III. 13.) önkormányzati rendelethez
KÉRELEM
Rendkívüli települési támogatás megállapítására
I.1. A települési támogatás jogcíme
1.1 Pénzbeli ellátás
1.2 Természetbeni ellátás
2. Kérelmező adatai:
A kérelmezővel közös háztartásban élők száma:…………… fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő (egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező), az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai:
|
|
|
|
|
|
|---|---|---|---|---|---|
II.1. A kérelmező és családjának jövedelmi adatai:
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen |
||
|---|---|---|---|---|---|---|
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balettművésze-ti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások |
||||||
6. Egyéb (pl. ösztöndíj, tartásdíj, vagyontárgy értékesítéséből származó jövedelem) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme |
||||||
II.2. Jövedelemnyilatkozat
nem rendelkezem.
1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat) címe:
2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat) címe:
3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat) megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): .............................................., címe: ..................................... város/község ......................................................... út/utca ........ hsz., alapterülete: ............... m2, tulajdoni hányad: ............., a szerzés ideje: .............. év. Becsült forgalmi érték: ....... ..................... Ft.
4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat) megnevezése: ................................................., címe: ........................................... város/község ............................................................. út/utca .......... hsz., alapterülete: ......... m2, tulajdoni hányad: ............., a szerzés ideje: ............. év. Becsült forgalmi érték: ............................. Ft.
5. Gépjármű
a) személygépkocsi: ..................................., típus: ..............., rendszám: .................., a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ................. év. Becsült forgalmi érték: .................................. Ft.
b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: ......................., típus: ..................., rendszám (rendszám nélküli gépek esetén a gyártási vagy azonosító számot kell feltüntetni): ................., a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ...................... év. Becsült forgalmi érték: ................................. Ft.
6. A gondozó család összes vagyonának becsült forgalmi értéke (1.+2.+3.+4.+5.): ................ Ft. Egy főre jutó forgalmi érték: ............ Ft.
IV.1. Rendkívüli települési támogatást az alábbi okból igénylem:
2. Haláleset miatti rendkívüli települési támogatás esetén kitöltendő:
Elhunyt személyes adatai
3. A települési támogatás kifizetésének formája: kézpénzes fizetés.
4. Egyéb nyilatkozatok:
Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
1. A jövedelemigazolást minden esetben csatolni kell a kérelemhez, amely kiterjed a kérelmező családjában élőkre is.
1. 1. munkáltató által kiállított jövedelemigazolás
1. 2. nyugellátásról és egyéb nyugdíjszerű szociális ellátásokról szóló igazolás
1. 3. hatóság által hozott határozat, vagy kiállított hatósági bizonyítvány
1. 4. bankszámlakivonat
2. A rendkívüli települési támogatás megállapítás iránti kérelem esetén, annak felhasználási jogcímétől függően
2. melléklet a 3/2020. (III. 13.) önkormányzati rendelethez
KÉRELEM
Rendszeres Települési támogatás megállapítására
1. Személyi adatok |
|---|
1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok: |
1.1.1. Neve:.................................................................................................................................... |
1.1.2. Születési neve:................................................................................................................................ |
1.1.3. Anyja neve:.................................................................................................................................... |
1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap):............................................................................................... |
1.1.5. Lakóhelye: irányítószám ................................................................................. település |
1.1.6. Tartózkodási helye: irányítószám .................................................................................. település ...........................................................utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház ............... emelet, ajtó |
1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ……………………………………………………… |
1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni):.................................................................................... |
1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ......................................................................................... |
|
|
1.4. A kérelmező családi állapota: egyedülálló (hajadon, özvegy, elvált vagy házastársától külön él, kivéve, ha élettársa van )
1.5. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő (egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező), az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai:
|
|
|
|
|
|
|---|---|---|---|---|---|
2. A kérelmező és családjának jövedelmi adatai:
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen |
||
|---|---|---|---|---|---|---|
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balettművésze-ti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások |
||||||
6. Egyéb (pl. ösztöndíj, tartásdíj, vagyontárgy értékesítéséből származó jövedelem) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme |
||||||
2.1 Jövedelemnyilatkozat
nem rendelkezem.
3. Lakásviszonyok
3.1 A lakásban tartózkodás jogcíme: ……………………………………………………….. |
|
4.2 A kiválasztott közszolgáltatást biztosító szolgáltató megnevezése: …………………………….. ……………………………… |
4.4. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy |
a) életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó), |
b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. |
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdés e alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti. |
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához. |
.......................................................................... |
.......................................................................... |
* Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik. |
|
VAGYONNYILATKOZAT
I. A kérelmező személyi adatai
II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának vagyona
A. Ingatlanok
1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év
2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év
3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év
4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község .............................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év
B. Egyéb vagyontárgyak
a) személygépkocsi: ......................................... típus .................. rendszám
b) tehergépjármű, autóbusz: .............................. típus .................. rendszám
c) Egyéb jármű (pl. mezőgazdasági jármű )
* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni. |
** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni. |