Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete 29/2009.(IX.30.) önkormányzati rendelete

Pásztó Város Önkormányzata Képviselő-testületének 29/2009. (IX.30.) önkormányzati rendelete az önkormányzati lakások és helyiségek bérletére és elidegenítésükre vonatkozó szabályokról

Hatályos: 2017. 12. 27- 2020. 12. 07

A Képviselő-testület a lakások és helyiségek bérletéről, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény  3.§. /1/, 21.§. /6/, 27.§. /2/, 31.§. /2/, 33.§. /3/, 34.§. /1/, 34.§. /3/, 36.§. /2/, 42.§. /2/, 54.§., 62/B § /2/, 84.§. /2/, a 2005. évi CXXXII. tv. 3.§. (2), 5.§., 24.§., 31.§., és a 2007. évi LV. tv. 1.§-ában (továbbiakban: Lt.), valamint a Belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelvben kapott felhatalmazás alapján az önkormányzati lakások és helyiségek bérletére, valamint elidegenítésükre vonatkozóan az alábbi rendeletet alkotja.


Rendelet célja és hatálya


1. §;


A rendelet célja az önkormányzati lakások és helyiségek bérlet útján történő hasznosítása, az önálló lakás megszerzésére képtelen családok bérlakáshoz jutása, az önkormányzat és intézményei (továbbiakban együtt: költségvetési szervek) szakember ellátásának biztosítása. Ezen túlmenően az önkormányzati lakások és helyiségek bérlete és elidegenítése tekintetében érvényesüljenek a piaci viszonyok.


2. §


/1/  A rendelet hatálya kiterjed Pásztó város területén lévő, a rendelet hatályba lépésekor Önkormányzati tulajdonban lévő lakásokra és egyéb helyiségekre, továbbá a rendelet hatályba lépését követően bármely címen az Önkormányzat tulajdonába került lakásokra és egyéb helyiségekre.


/2/ A Lt. 84.§ /2/ bekezdésében foglaltakra tekintettel az önkormányzati lakások bérletével, illetőleg elidegenítésével kapcsolatban az érintett állampolgároknak a személyes adataikra vonatkozóan adatszolgáltatási kötelezettségük van.


A lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek

bérlet útján történő hasznosítása


3. §


/1/ A lakások bérbeadásának jogcímei:

a.    szociális rászorultság

b.   bérlőkijelölési és bérlő kiválasztási jog érvényesítése,

c.    szakember ellátás biztosítása

d.   törvényben előírt elhelyezési és bérbeadási kötelezettségek teljesítése,

e.    lakáscserék lebonyolítása

f.    közérdekű feladatok megvalósítása

g.   pályáztatás




/2 a/ A lakások bérbeadására, lakásbérleti jogviszony folytatására, valamint lakáscserére irányuló kérelmet lakásigénylési kérelem nyomtatványon (1. melléklet) lehet benyújtani.

/2 b/ A szociális célú lakásigénylés kivételével a kérelem benyújtását követő 60 napon belül a kérelmező kérelme és a csatolt iratok alapján a Képviselő-testület dönt a bérbeadásról, amennyiben a kérelmező megfelel a bérbeadás feltételeinek.


/3/  A kérelmek befogadásának feltételeként ellenérték megfizetése nem kérhető.


/4/ E rendelet 3. számú mellékletének

a) 1. pontja tartalmazza a kizárólag szakemberellátás címen, valamint költség alapon kiutalható önkormányzati bérlakások megnevezését,

b) 2. pontjában szerepelő lakás a krízishelyzetben lévő családok részére utalható ki maximum egy éves határozott időtartamra.


Szociális célú bérbeadás


4. §


/1/ Önkormányzati bérlakás juttatásban szociális címen az a nagykorú személy részesülhet:

a)   aki a város területén legalább 5 éves állandó lakóhellyel, vagy 3 éves helyi munkaviszonnyal rendelkezik,

b)   saját, illetve házastársa jogcímén lakhatásra alkalmas bérlakása vagy lakástulajdona nincs,

c)   családjában az egy főre eső nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedülálló esetében 200 %-át.


/2/  Nem adható szociális helyzet alapján önkormányzati bérlakás annak:

a)  aki, vagy a vele közös háztartásban élő családtagja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20-szorosánál értékesebb  – a szokásos személyes használati tárgyak, lakberendezési tárgyak körét meghaladó – forgalomképes vagyonnal rendelkezik,

b)   aki szociális, jövedelmi, vagyoni viszonyaira vonatkozóan olyan valótlan adatokat közöl, ami számára jogtalan előnyt jelentene.


/3/ A lakásigénylési kérelemhez mellékelni kell:

a)   az igénylő, valamint házastársa, élettársa és a velük együtt költöző családtagok kereseti-, jövedelmi igazolását, valamint a lakásigénylési kérelemben lenyilatkozottak igazolását,

b)   az igénylő és a vele együtt költöző személy lakásigény mértéket befolyásoló, rendkívüli szociális vagy egészségügyi körülményeire vonatkozó igazolást,

  • anyagi és büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozatot a jövedelmi és vagyoni viszonyokról.


/4/ Az /1/ b) pontban szereplő jogosultsági feltétel teljesülését, műszaki szempontból az építésügyi hatóság állapíthatja meg.


4./A §


/1/ A szociális helyzetük miatt rászorulók részére lakás bérbeadása éves lakásigénylési névjegyzék alapján történik. A névjegyzékre kerülés érdekében az igénylés benyújtásakor az 1. számú mellékletben foglalt adatokat kell közölni, és megfelelő okmányokkal igazolni.

/2/ A névjegyzékre a 2. számú mellékletben felsorolt körülmények értékelésével szerzett pontszámokkal lehet felkerülni. A névjegyzéken az igénylők pontszámuk alapján kerülnek rangsorolásra. A névjegyzéket minden év márciusában a Képviselő-testület hagyja jóvá az előző 12 hónapban beérkezett lakásigénylési kérelmek alapján.

/3/ Az igénylőnek nyilatkoznia kell, hogy ezeket az adatokat az igénylés elbírálásáig, illetve kedvező elbírálás esetén a lakásbérleti szerződés megszűnéséig az önkormányzat jogosult kezelni.

/4/ Az igénylőnek a lakásigénylési kérelem nyomtatványon közölt adatai, körülményei megváltozását be kell jelenteni a változást követő 15 napon belül. Szintén be kell jelenteni, ha lakásigénylési kérelmét visszavonja.


/5/ Amennyiben az igénylő a bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, vagy valótlan adatokat közöl, viseli azok jogkövetkezményeit, valamint a lakásigénylési névjegyzékben a visszasorolást.


/6/ A lakásigénylési névjegyzékben vezetett adatokról más személynek, szervnek adatot szolgáltatni nem lehet, az kizárólag a rendeletben szabályozott – a kérelem elbírálásához szükséges – szociális-, jövedelmi- és vagyoni viszonyok vizsgálatához használható fel.


/7/ A lakásigénylési névjegyzékben szereplő személyes adatok kezelése során gondoskodni kell arról, hogy illetéktelen személy birtokába ne jusson személyes adat, a személyes adat védelme biztosított legyen.


/8/ Szükség esetén, környezettanulmányban állapítható meg az igénylő

a) szociális helyzete,

b) jövedelmi-, vagyoni- és személyi viszonyai.


/9/ Szociális címen bérbe adható önkormányzati lakás megüresedése esetén, a Képviselő- testület soron következő ülésén dönt a bérbeadásról a névjegyzékben szereplő kérelmek elbírálásával.



Lakásigény mértéke


5. §


/1/  A szociális bérlakásra jogosult számára olyan lakás adható bérbe, amely a lakásigény mértékét nem haladja meg.




/2/  A lakásigény mértéke az együttlakó és költöző személyek számától függően a következő:

  • két személyig1-2 szoba
  • három személy1 ½- 2 ½ szoba
  • négy és ennél több személy esetén3 lakószoba.



Szakember elhelyezés címen történő bérbeadás


6. §


/1/     A költségvetési szervek szakember ellátása érdekében önkormányzati lakás biztosítható annak a szakembernek, akinek alkalmazása a költségvetési szervek feladatellátásához feltétlenül indokolt.


/2/     Az /1/ bekezdésben megjelölt szakember, akinek Pásztó városban –építésügyi hatóság megállapítása szerint- lakhatásra alkalmas lakástulajdona van  – beleértve a vele közös háztartásban élőket is – önkormányzati bérlakásra nem tarthat igényt.


/3/     Szakember elhelyezés céljára lakás a költségvetési szervvel fennálló szolgálati viszony tartalmára, legfeljebb öt évre adható. Amennyiben a bérleti jogviszony 5 év eltelte után is fennáll, az kérelemre további 5 évre meghosszabbítható.


Bérleti jogviszony létrejötte


7. §


/1/     Önkormányzati szolgálati bérlakások bérlőjét a polgármester jelöli ki, a Képviselő-testület felhatalmazása alapján.


/2/ A Képviselő-testület megtagadhatja a bérlő kijelölését, ha a kijelölt bérlő az adott költségvetési szervvel nem áll szolgálati viszonyban.


/3/     A bérlő kijelölésének megtagadása esetén a költségvetési szerv vezetője 15 napon belül újabb bérlőt javasolhat kijelölni. A határidő elmulasztása esetén a bérlőt meghatározott időre (legfeljebb öt évre) a polgármester a költségvetési szerv vezetőjének újabb megkérdezése nélkül kijelölheti.

A határidő elmulasztásának ezen következményeire a költségvetési szerv vezetőjének figyelmét fel kell hívni.


/4/     Hk.


/5/  A bérbeadás feltételei:

a/   A lakásbérleti szerződés fennállása alatt a bérlő köteles életvitelszerűen a lakásban lakni. E feltételt a szerződésnek tartalmaznia kell azzal a kikötéssel, hogy a bérlő a lakásból történő két hónapot meghaladó távollétét és annak időtartamát köteles írásban a bérbeadó részére bejelenteni.

b/   A bérlő által bejelentett – különösen: egészségügyi ok, munkahely megváltozása, tanulmányok folytatása miatt történő – távolléte alatt, erre hivatkozással felmondani nem lehet. Nem lehet felmondani a szerződést abban az esetben sem, ha a bérlő a bejelentést menthető okból mulasztotta el, és erről a bérbeadót – felhívásra – írásban tájékoztatja.


8. §


/1/     Az önkormányzati bérlakások kezelője – megállapodás alapján – a Pásztói Városgazdálkodási Közhasznú Nonprofit KFT. A kijelölt bérlő a kijelölést követő 8 napon belül a Pásztói Városgazdálkodási Közhasznú Nonprofit KFT-vel, a polgármester bérlő kijelölési jogának figyelembevételével szerződést köteles kötni. A lakás bérbeadásának érvényességéhez a szerződés írásba foglalása szükséges.


/2/  A bérlőkijelölés hatályát veszti, ha a kijelölt bérlő a saját hibájából a megadott határidőre nem köti meg a bérleti szerződést.


/3/  A Pásztói Városgazdálkodási Közhasznú Nonprofit KFT a kijelölés tartalmával ellentétes szerződést nem köthet.




A felek jogai és kötelezettségei


8/A. §


 /1/ A felek jogai és kötelezettségei vonatkozásában az Lt. II. fejezetének rendelkezései az irányadók.


/2/ A társasház által megállapított közös költség a bérlőt terheli.


/3/ A szociális helyzet alapján történő bérbeadás kivételével a bérbeadás feltétele, hogy a kérelmező szerződésben vállalja a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelő óvadék kikötését és feltételeit.”


Bérleti díj összege


9. §


/1/        a/ összkomfortos lakás esetén                                             400,- Ft/m2/hó

b/ komfortos lakás esetén                                                   300,- Ft/m2/hó

c/   félkomfortos lakás esetén                                                           160,- Ft/m2/hó

d/   komfort nélküli lakás esetén                                           100,- Ft/m2/hó

            e/; .) költségalapon meghatározott lakbérű lakások

               és szakember ellátás címén kiutalt lakások bérleti díja:    800,-Ft/m2/hó

      A díjak a társasház által megállapított közös költséget nem tartalmazzák.

            A díjak a társasház által megállapított közös költséget nem tartalmazzák.


/2/; 20% lakbérkedvezményben részesülnek azok a bérlők akik:

  • foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülnek,
  • a rendszeres szociális segélyben részesülők,
  • a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülők,
  • 70 éven felüli egyedülálló bérlők,
  • a normatív közgyógyellátásban részesülők.


Méltányossági alapon 50% lakbérkedvezményben részesülnek azok a bérlők, akik krízishelyzetükre való tekintettel kapnak bérbe önkormányzati ingatlant Képviselő-testületi döntés alapján, valamint azok a bérlők, akik polgármesteri javaslatra, a Képviselő-testület egyedi döntése alapján erre jogosultak.”


/3/  A lakbér mértékét a képviselő-testület minden év december 31-ig felülvizsgálja, és az üzemeltetési, karbantartási költségek figyelembevételével jogosult azt módosítani.


/4/  A bérlő a /2/ bekezdésben szereplő lakbérkedvezményre jogosító ellátások megszűnését a megszűnést követő 30 napon belül írásban köteles bejelenteni a bérbeadónak.


Befogadás az önkormányzati lakásba


10. §


/1/  Az önkormányzati bérlakásba – a polgármester hozzájárulásával – a bérlő befogadhatja élettársát, testvérét, annak házastársát és gyermekét.


/2/  Meg kell tagadni a hozzájárulást, ha a befogadással kialakulandó család létszámához viszonyítva a lakás nem felel meg a R. 5. §. /2/ bek. szerinti lakásigény mértékének.


/3/ A Lt. 31.§ /2/ bekezdésében foglaltakra tekintettel az önkormányzat úgy rendelkezik, hogy a bérleti szerződés megszűnése után a lakásban visszamaradó személy – a törvény alapján bérleti jog folytatására jogosultak kivételével – másik lakásra akkor tarthat igényt, ha a bérbeadó erre a bérleti szerződésben kötelezettséget vállalt.


/4/     A Lt. 33.§ /3/ bekezdésében leírtakra tekintettel az önkormányzat úgy dönt, hogy a bérbeadó írásban hozzájárulhat ahhoz, hogy a bérlő a lakás egy részét albérletbe adhatja, amennyiben az írásba foglalt albérleti szerződésben szereplő meghatározott idő lejár a bérleti szerződés megszűnését, illetve megszüntetését megelőző egy hónappal. Ebben az esetben a bérbeadó az albérleti szerződést jóváhagyó záradékkal láthatja el, amely az albérleti szerződés érvényességi feltétele.


Bérleti jogviszony megszüntetése


11. §


/1/  Amennyiben önkormányzati bérlakásra határozatlan időre fennálló bérleti jogviszony közös megegyezéssel megszűnik, a lakás beköltözhető állapotban a bérbeadó részére átadásra kerül és a bérlő másik önkormányzati bérlakásra nem tart igényt pénzbeli térítést kap.


/2/  A térítés összege:

            Összkomfortos:

            1 szobás lakás esetén              30 eFt

            2 szobás lakás esetén              48 eFt

            3 szobás lakás esetén              66 eFt

Komfortos

            1 szobás lakás esetén              24 eFt

            2 szobás lakás esetén              38 eFt

            3 szobás lakás esetén              52 eFt


            Félkomfortos

            1 szobás lakás esetén              12 eFt

            2 szobás lakás esetén              19 eFt

            3 szobás lakás esetén              26 eFt


            Komfort nélküli

            1 szobás lakás esetén                9 eFt

            2 szobás lakás esetén              14 eFt

            3 szobás lakás esetén              19 eFt


/3/  Félszoba esetén az érintett díjtételek közötti különbség felét kell figyelembe venni.



12. §


/1/  A jogcím nélküli lakáshasználó a jogcím nélküli használat hatodik hónapjának elteltével felemelt lakáshasználati díjat köteles fizetni.


/2/  A jogcím nélküli lakáshasználat díja az eredeti lakbérnek 7. hónaptól 50%-kal emelt összege.


/3/  Ez a rendelkezés nem vonatkozik azokra az önkormányzati lakásokra, amelyen más szerv bérlő kijelölési joggal rendelkezik.




Lakásbérleti jogviszony folytatása


13. §


Önkormányzati bérlakásra a lakásbérleti jogviszony folytatására nem jogosultak azok a személyek, akiket a bérlő a polgármester hozzájárulásával fogadott be, függetlenül attól, hogy a bérlő halálakor a lakásban laktak.



A nem lakás céljára szolgáló helyiségekre vonatkozó

külön rendelkezések


14. §


/1/ Az önkormányzati tulajdonban lévő üresen álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérleti joga pályázat vagy egyedi kérelem útján nyerhető el.


/2/  A bérleti jogot szerzett bérlő a bérleti jogviszony megszűnése esetén elhelyezésre nem tarthat igényt.





15. §


/1/  Mind a pályázati, mind pedig az egyedi kérelemre történő bérbeadást megelőzően, a pályázatnak illetve a kérelemnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

-  a pályázó (kérelmező) adatait (név, cím)

-  a bérelni kívánt helyiség tervezett funkcióját

-  nyilatkozatot a bérleti díj összegére vonatkozóan.


/2/  Pályázat útján történő bérlőkijelölés esetén a bérleti jogot az szerzi meg, aki a legmagasabb bérleti díj megfizetését vállalja, illetve a fizetési feltételekre a legkedvezőbb ajánlatot teszi.


/3/  A bérleti jog elnyerésétől számított 30 napon belül szerződést kell kötni. Ha bérleti jog jogosultja önhibájából a fenti határidőn belül a szerződést nem köti meg, a bérbeadó a szerződéstől elállhat.


/4/  A 300.000 Ft nettó éves bérleti díjú helyiség bérleti jogának eldöntése kérdésében a polgármester, míg az ezt meghaladó összegű éves bérleti díjú helyiség vonatkozásában a Településfejlesztési Bizottság dönt.



/5/ A Lt. 42.§ /2/ bekezdésében foglaltakra tekintettel a bérlő a helyiség bérleti jogát a bérbeadó hozzájárulásával másra átruházhatja, vagy elcserélheti abban az esetben, amennyiben a bérlő az összes bérleti díjat előre megfizeti. A szerződés érvényességi feltétele a bérbeadó jóváhagyó záradéka.


16. §


A pályázatban vagy kérelemben elnyert bérleti jog alapján a bérleti szerződést meghatározott időre legfeljebb 10 évre lehet megkötni, a pályázat tartalmának és az elbírálás eredményének megfelelő tartalommal.

A szerződésben kikötött határidő elteltével a bérleti jogviszony megszűnik és a bérlő elhelyezési igény nélkül köteles a helyiséget a bérbeadónak visszaadni.


Megszűnik a bérleti jogviszony a kikötött határidő bekövetkezte előtt is, ha a bérlemény használhatatlanná válik.


Lakások eladása


17. §


/1/  Pásztó Város Önkormányzatának tulajdonában lévő /2/ bekezdésben szereplő lakások forgalomképesek.


/2/     Az alábbi lakások az e rendeletben rögzített feltételekkel nem értékesíthetőek:


Cserhát ln. I/2. lph. I/2., Cserhát ln. 6. I/4., Cserhát ln. 14. III/3., Hunyadi út 6/A. fsz.2., Hunyadi út 12. I/1., II/2., II/3., II/4., Hunyadi út 18. IV/10., Nagymező út 14. II/6., valamint Kölcsey F.u. 18. II/8., Múzeum tér 3., Nagymező út 8. II/4.


/3/     Hk.


A lakások vételára


18. §


/1/  Ha a lakást a bentlakó jogosult, vagy egyenesági rokona vásárolja meg, a vételár a bérlő által a lakásra fordított és meg nem térített értéknövelő beruházás összegével csökkentett helyi forgalmi érték 70%-a.


/2/    


/3/Az üres (beköltözhető) lakás – 10 millió forint nettó vételár felett- nyilvános pályázat útján értékesíthető, az önkormányzati vagyonrendeletben szereplő vonatkozó rendelkezések figyelembevételével. A pályázati felhívásban szereplő legalacsonyabb vételárnak azonosnak kell lennie a lakás helyi forgalmi értékével.

Az ajánlattevők közül az adás-vételi szerződést azzal kell megkötni, aki a legkedvezőbb vételi ajánlatot tette.


/4/; Nem kell újabb nyilvános pályázatot kiírni, amennyiben korábban eredménytelen volt a pályáztatás és az ezt követő egy éven belül, a korábbi pályázati felhívásban szereplő, vagy annál kedvezőbb ajánlat érkezett. Ezen az értéken a lakás értékesíthető, amennyiben a vevő a vételárat a szerződés aláírásakor egy összegben megfizeti.



A lakás vételárának megfizetése és az arra vonatkozó kedvezmények


19. §


/1/; Ha a lakást az elővásárlási jog jogosultja vásárolja meg, a vételárat egy összegben, vagy legfeljebb 15 évi részletfizetési kedvezménnyel fizetheti meg.


/2/     Ha a jogosult az egyösszegű teljesítést vállalja és a teljes vételárat a szerződéskötéssel egyidejűleg kifizeti, a vételár 20 %-ának megfelelő összegű árengedményt kell megállapítani.


/3/     Ha a jogosult a vételárat részletfizetéssel kívánja megfizetni, a szerződés megkötésekor a megállapított vételár 20%-át egy összegben kell kifizetni.


/4/  Részletfizetés esetén kamatot kell fizetni, amelynek mértéke évi az előző naptári évre december 31-én számított 12 havi BUBOR +2%.


/5/    


/6/    Ha a vevő a szerződésben foglalt fizetési feltételektől eltérően előbb teljesít,

        kedvezmény illeti meg. A kedvezmény összege egyenlő a többletfizetés 40%-ával.


/7/  Az elővásárlási joggal nem érintett lakások eladásánál nem alkalmazhatók az e rendelet szerinti elővásárlási jog jogosultjainak járó kedvezmények.



Nem lakás céljára szolgáló helyiségek


20. §


Pásztó Városi Önkormányzat tulajdonában lévő, nem lakás céljára szolgáló helyiségek az önkormányzat vagyonrendeletében foglalt kivételekkel értékesíthetők.



A nem lakás céljára szolgáló helyiségek vételára


21. §


/1/     Az üresen álló, nem lakás céljára szolgáló helyiség – 10 millió forint nettó vételár felett- nyilvános pályázat útján értékesíthető, az önkormányzati vagyonrendeletben szereplő vonatkozó rendelkezések figyelembevételével.


/2/     Nem kell újabb nyilvános pályázatot kiírni, amennyiben korábbi nyilvános értékesítési pályázat eredménytelen maradt és az ezt követő két éven belül, a korábbi pályázati felhívásban szereplő, vagy annál kedvezőbb vételi ajánlat érkezett. Ezen az értéken a helyiség értékesíthető, amennyiben a vevő a vételárat a szerződés aláírásakor egy összegben megfizeti.


/3/  Pályázati hirdetés nélkül is értékesíthető az ingatlan, ha bérlője legalább az ingatlanforgalmi értékbecslésben szereplő vagy annál kedvezőbb árat a szerződés aláírásakor egy összegben megfizeti.



Kedvezményesen vásárolt lakások

és egyéb nem lakás céljára szolgáló helyiségek

tovább adásának és cseréjének feltételei.


22. §


/1/  Lakások részletfizetéssel történő értékesítése esetén – a tartozás fennállásáig – jelzálogot és elidegenítési tilalmat kell a szerződésben kikötni és az ingatlan-nyilvántartásba bejegyeztetni.


/2/A 19.§ (2) bekezdésében meghatározott kedvezmény igénybevétele esetén a szerződéskötéstől számított 3 évre szóló elidegenítési tilalmat kell a szerződésben kikötni és az ingatlan-nyilvántartásba bejegyeztetni.


/3/  Ha a vevő az általa kedvezménnyel megvásárolt lakás tulajdonjogát – az elidegenítési és terhelési tilalom fennállása alatt – átruházza vagy elcseréli, akkor és csak akkor adható meg a hozzájárulás, ha a vevő a kapott kedvezményt visszatéríti, illetve a fennálló vételárhátralékot a kedvezmény levonása nélkül teljes összegben megfizeti.




A lakások elidegenítéséből származó bevételek felhasználása


23.§


A lakások elidegenítéséből származó bevételek felhasználásának vonatkozásában az Lt. VII. fejezetének rendelkezései az irányadók.


24. §


E rendelet megfelel a 2006/123/EK irányelvben foglalt rendelkezéseknek.


25. §


/1/  Ez a rendelet 2009. október 1-én lép hatályba.

                                                                                   



/2/ E rendelet hatálybalépésével egyidőben hatályát veszti az önkormányzati lakások és helyiségek bérletére és elidegenítésükre vonatkozó szabályokról szóló 19/2007. (IX.28.), a 2/2009. (I.30.) és a 29/2008. (XII.31.) rendelet.



Pásztó, 2009. szeptember 03.




            Sisák Imre sk.                                                Dr. Tasi Borbála sk.

            polgármester                                                  címzetes főjegyző

           



            Dömsödi Gábor                                             Dr.  Gajdics Gábor

            polgármester                                                            jegyző

                                                                                                      



Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete

az önkormányzati lakások és helyiségek bérletére és elidegenítésükre vonatkozó szabályokról szóló, 29/2009.( IX.30.) számú rendelet


 1. melléklet


KÉRELEM

önkormányzati lakás bérbevételére


Kérelmező neve: ..........................................................................................................................

személyi ig. száma: ......................................................................................................................

Anyja neve: ..................................................................................................................................

Születési hely: ................................................................ idő: ......................................................

Családi állapota: ...........................................................................................................................

Állandó bejelentett lakcíme: ........................................................................................................

Tartózkodási helye, ha ez nem azonos az előző címmel. .............................................................

.......................................................................................................................................................

A lakásba vele együtt költöző személyek (a születési év és a rokonsági fok megjelölésével):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Munkahely neve, címe: ................................................................................................................

Foglalkozása, beosztása: ..............................................................................................................

Jelen munkáltatónál a munkaviszony kezdete: ............................................................................

Nettó havi átlagjövedelme: ..........................................................................................................

A vele közös háztartásban élők nettó havi átlagjövedelme. .........................................................




Az önkormányzati lakást (aláhúzással jelölje):

a)         szociális rászorultság alapján, vagy

b)        szakember ellátás címén, vagy

c)         egyéb címen

igénylem.

Szociális célú lakásigénylés esetén nyilatkozom az alábbiakról (*aláhúzással jelölje):

  • A város területén legalább 5 éves állandó lakóhellyel vagy 3 éves helyi munkaviszonnyal rendelkezem. IGEN/NEM*


  • ……………………………..éve van bejelentett lakóhelyem a város területén.


  • Munkaviszonyban ledolgozott éveim száma:…………………..év

Házastársam/élettársam munkaviszonyban ledolgozott éveinek száma:    …………………..év


-nyugdíj, vagy nyugdíjszerű ellátásban részesülő személyek száma:………………..fő

-óvodás, tanuló, nappali tagozatos hallgató száma: …………………….fő

-álláskereső, aki együttműködik a Munkaügyi Központtal……………………..fő

-egyéb, szolgálati jogviszonynak minősülő - ellátásban részesülő:……………….fő

-szolgálati jogviszonynak nem minősülő ellátásban részesülő:……………….fő


  • saját, illetve házastársam jogcímén önálló lakhatásra alkalmas bérlakásom, vagy lakástulajdonomVAN/ NINCS*


  • én, illetve a velem közös háztartásban élő családtagom az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20-szorosánál értékesebb – a szokásos személyes használati tárgyak, lakberendezési tárgyak körét meghaladó – forgalomképes vagyonnal rendelkezem/zik.IGEN/NEM*


  • A pályázó vagy az együttköltöző közül tartósan beteg, mozgáskorlátozott/fő …………


  • A pályázó vagy házastársa, élettársa állami gondozott, állami nevelt volt/család

IGEN/ NEM*


Szakember ellátás címen történő lakásigénylés esetén nyilatkozom az alábbiakról(*aláhúzással jelölje):


Költségvetési szerv megnevezése, melynél alkalmazásban állok:


……………………………………………………………………………………………..


Nekem, illetve a velem közös háztartásban élőknek Pásztó városban lakhatásra alkalmas lakástulajdonom/lakástulajdona         NINCS/          VAN*.


Nyilatkozom, hogy szociális, jövedelmi, vagyoni viszonyaimra vonatkozóan valótlan adatokat (melyek számomra jogtalan előnyt jelentenek) nem közlök.


Egyéb megjegyzés:


……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Dátum: .......................................................

.................................................

                                                                                                  kérelmező

A kérelemhez csatolni kell:

A lakás szociális helyzet alapján történő bérbeadása esetén:

1. A havi átlagjövedelemre, illetve egyéb, rendszeres jövedelemre vonatkozó igazolást, a kérelemben lenyilatkozottak igazolását.

2. A rendelet 4/A. § (3) pontjára vonatkozó nyilatkozatot. (személyes adat kezeléshez való hozzájáruló nyilatkozat)

3. Jelenlegi lakáskörülményeinek leírását (milyen lakásban, milyen minőségben, hányadmagával lakik stb.)

A lakás szolgálati jelleggel történő bérbeadása esetén:

1. Kinevezésre, alkalmazásra vonatkozó okirat másolatát.

2. A munkáltató javaslatát, véleményét.












Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete

az önkormányzati lakások és helyiségek bérletére és elidegenítésükre vonatkozó szabályokról szóló, 29/2009.( IX.30.) számú rendelet


 2. melléklet



A szociálisan rászorultak elhelyezésével kapcsolatos kérelmek értékelésének szempontjai:




Szociális célú lakásigénylés esetén figyelembe vehető körülmény:

pontszám:

1.

Az igénylővel közös háztartásban élő kiskorú, vagy nappali tagozaton tanuló/ hallgató nagykorú gyermekek száma:



a) 1 gyerek

40


b) 2 gyerek

60


c) 3 gyerek

70


d) 4 gyerek

80

2.

Bejelentett lakóhely

10


5 év felett minden további év

1

3.

Házassági életközösségben él

20

4.

Gyermekét egyedül nevelő

30

5.

a) munkaviszony minden ledolgozott év után

1


b) nyugdíj, vagy nyugdíjszerű ellátásban részesülő

40


c) óvodás, tanuló, nappali tagozatos hallgató

5


d) álláskereső, aki együttműködik a Munkaügyi Központtal

5


e) egyéb, szolgálati jogviszonynak minősülő - ellátásban részesülő

30


f) szolgálati jogviszonynak nem minősülő ellátásban részesülő

3

6.

 Egy főre eső jövedelem:



a) nyugdíjminimum 50 %-a

50


b) nyugdíjminimum 2 x-ese

1


Az a),b) pont közötti jövedelmekhez kapcsolódó pontokat arányosítva kell megállapítani.


7.

A pályázó vagy az együttköltöző közül tartósan beteg, mozgáskorlátozott/fő

20

8.

A pályázó vagy házastársa, élettársa állami gondozott, állami nevelt volt/család

10


A házastársak és élettársak közösen benyújtott kérelme értékelésénél a 2.), 5.) pontok esetében egy személyre a meghatározott maximum pontszámok felét lehet figyelembe venni.






Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete

az önkormányzati lakások és helyiségek bérletére és elidegenítésükre vonatkozó szabályokról szóló, 29/2009.( IX.30.) számú rendelet


3. melléklet




1.)        Kizárólag szakemberellátás címen, valamint költség alapon kiutalható önkormányzati      bérlakások:



Hrsz.:

Cím:

Alapterület (m2):

1826/8/A/3

Hunyadi út 12 I/1

47

1826/8/A/4

Hunyadi út 12 I/2

44

1826/8/A/5

Hunyadi u.12 II/3

44

1826/12/A/2

Hunyadi u. 6/A fsz. 2.

62

1826/12/A/6

Hunyadi u.12.II/4

44

2388/10/A/10

Hunyadi u.18.IV/10

51

63

28/A Múzeum tér 3.

65



2.)        Krízishelyzetben lévő családok részére kiutalható lakás:



Hrsz.:

Cím:

Alapterület (m2):

841/2

Mátra u.11.

66




















              Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos 2013. november 30-tól.

              Módosította a 24/2017. (XII. 15.) önk. rend. 1. §-a Hatályos 2017. XII. 16-tól

              Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 1.§ (1) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

              Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 1.§ (1) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

              Megállapította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 1.§ (2) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től. E bekezdésben foglaltakat a hatálybalépést követően indult bérlőkijelölési eljárásban kell alkalmazni.

              Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 2.§ (1) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

              Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 2.§ (2) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

              Megállapította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 2.§ (3) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

              Megállapította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 2.§ (4) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Megállapította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos 2013. november 30-tól.

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) bekezdése. Hatályos 2013. november 30-tól.

             Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 4.§-a. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 3.§ (2) bekezdése. Hatályos 2013. november 30-tól.

             Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 5.§ (1) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 5.§ (2) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 4.§ (2) bekezdése. Hatályos 2013. november 30-tól.

             Hatályon kívül helyezte a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati  rendelet 4.§ (3) bekezdése. Hatálytalan 2013. november 30-tól.

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 5.§-a. Hatályos 2013. november 30-tól.

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 6.§-a. Hatályos 2013. november 30-tól.

            Módosította a 24/2017. (XII.15.) önk. rend. 3.§ 1. pontja  Hatályos 2017. XII. 16-tól.   

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 7.§ (1) bekezdése. Hatályos 2014. január 1-jétől.

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 7.§ (2) bekezdése. Hatályos 2014. január 1-jétől.

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 7.§ (3) bekezdése. Hatályos 2013. november 30-tól.

            Módosította a 24/2017. (XII.15.) önk. rend. 2. §-a Hatályos 2017. XII. 16-tól. 

             Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 6.§-a. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Módosította a 24/2017. (XII.15.) önk. rend. 3. § 2. pontja  Hatályos 2017. XII. 16-tól.

             Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 7.§-a. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 8.§ (1) bekezdése. Hatályos 2013. november 30-tól.

             Hatályon kívül helyezte a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 8.§ (2) bekezdése. Hatálytalan 2013. november 30-tól.

           Hatályon kívül helyezte a 24/2017. (XII.15.) önk. rend. 4. § 1. pontja

             Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 8.§ (1) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 8.§ (2) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

          Módosította a 24/2017. (XII.1 4.) önk. rendelet 3.§ 3. pontja  Hatályos 2017. XII. 16-tól

             Módosította 25/2013. (XI.29.) önk.  rendelet 9.§ (1) bekezdése. Hatályos 2013. november 30-tól.

             Módosította 25/2013. (XI.29.) önk.  rendelet 9.§ (2) bekezdése. Hatályos 2013. november 30-tól.

            Módosította a 24/2017. (XII.1 4.) önk. rendelet 3.§ 4. pontja  Hatályos 2017. XII. 16-tól                           

             Módosította a 24/2017. (XII.1 4.) önk. rendelet 3.§ 5. pontja  Hatályos 2017. XII. 16-tól

            Módosította a 24/2017. (XII.1 4.) önk. rendelet 3.§ 6. pontja  Hatályos 2017. XII. 16-tól

            Módosította a 24/2017. (XII.1 4.) önk. rendelet 3.§ 7. pontja  Hatályos 2017. XII. 16-tól

           Hatályon kívül helyezte a 24/2017. (XII.15.) önk. rend. 4. §  2. pontja

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 10.§-a. Hatályos 2013. november 30-tól.

             Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önk. rendelet 8.§ (1) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Módosította a 18/2015. (IX. 4.) önk.  rendelet 8.§ (2) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 11.§-a. Hatályos 2013. november 30-tól.

             Módosította a 25/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet 12.§-a. Hatályos 2013. november 30-tól.

             Megállapította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 9.§ (1) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Megállapította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 9.§ (2) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.

             Megállapította a 18/2015. (IX. 4.) önkormányzati rendelet 9.§ (3) bekezdése. Hatályos 2015. szeptember 5-től.