Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete 4/2015.(II.27.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről

Hatályos: 2015. 12. 07- 2016. 05. 09

Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján és a 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1.§ (1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, az önkormányzatra, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre), az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladataira terjed ki.

A költségvetés bevételei és kiadásai

2.§ (1)[1].,[2]; [3],[4]  A képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését

1.605.946 E Ft

Költségvetési bevétellel

1.605.946 E Ft

Költségvetési kiadással

0 E Ft

1.390.121 E Ft

215.825 E Ft

Költségvetési egyenleggel

ebből működési kiadással        felhalmozási kiadással


            állapítja meg.




A költségvetési egyenleg 140.000 e Ft előző évi pénzmaradvány igénybevételével és   80.855 e Ft fejezeti tartalék / helyi önkormányzati támogatás betervezésével volt megteremthető, e nélkül a költségvetés kiadási oldala ilyen összegű hiányt mutat.


(2)  Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetés összevont mérlegét.

(3)  A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.

(4)  A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.

(5)   A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év(ek) költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.

  1. A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében a 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges. A 10 millió forintot meg nem haladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet esetében a hiány külső finanszírozása 12.326 e Ft fejlesztési hitelből és az előző év 63.552, e Ft összegű költségvetési maradványának igénybevételével történik.

Az önkormányzat a fejlesztési feladatok fedezetének biztosítása érdekében az önkormányzati tulajdonú vízmű vagyon használati díjából származó bevételt és előző évi maradványt fejlesztési célra csoportosítja át, és használja fel. Megállapodás alapján átadja az ÉRV Zrt.-nek az önkormányzati tulajdonú vízmű vagyon szükséges felújítására és vagyonértékelésére.

  1. A képviselő-testület a vis-maior károk elhárításához igénybe veszi a 12.326 e Ft fejlesztési hitelt.
  2. A hiány állami ellentételezéséig a képviselő-testület 17.211 e Ft összegű zárolást rendel el a 4/a melléklet szerinti részletezésben. A finanszírozás és a zárolás időszaka alatt zárolt előirányzat mértékéig teljesíthető.
  3. A fedezet rendelkezésre állása után indítható a Strand fejlesztése 10.000 e Ft, az EU projektek előkészítése 10.000 e Ft összegű kiadás.

A költségvetés részletezése

3.§ A Képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését részletesen az alábbiak szerint állapítja meg:

(1)   Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.

(2)   Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.

(3)   Az Önkormányzat 2015. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.    

(4)   Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

(5)   Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a
7. melléklet szerint részletezi.

(6)   Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

  1. A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9.1-9.3.8, mellékletek szerint határozza meg az alábbiak szerint:
  • 9.1.Önkormányzat összesen feladatok (kötelező feladatok, önként vállalt feladatok államigazgatási feladatok: bontásban)
  • 9.2.Polgármesteri Hivatal összesen feladatok (kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok bontásban)
  • 9.3 .1IPESZ étkezés összesen feladatok (kötelező feladatok, önként vállalt feladatok államigazgatási feladatok, bontásban)
  • 9.3.2.   IPESZ összesen feladatok (kötelező feladatok, önként vállalt feladatok,  államigazgatási feladatok bontásban)
  • 9.3.3.   IPESZ háziorvosi feladatok (kötelező feladatok, önként vállalt feladatok államigazgatási feladatok bontásban)
  • 9.3.4.   IPESZ védőnő feladatok (kötelező feladatok, önként vállalt feladatok államigazgatási feladatok bontásban)
  • 9.3.5.   Óvoda összesen feladatok (kötelező feladatok, önként vállalt feladatok államigazgatási feladatok bontásban)
  • 9.3.6.   Teleki László Városi Könyvtár és Művelődési Központ összesen feladatok, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok bontásban)
  • 9.3.7.   Múzeum összesen feladatok (kötelező feladatok, önként vállalt feladatok államigazgatási feladatok bontásban)
  • 9.3.8.   Pásztói Gondozási Központ feladatok (kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok bontásban)


(8)  A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát az IPESZ és a Pásztói Gondozási Központ vonatkozásában 2015. március 1-től az alábbiak szerint határozza meg:

  • 9.3.2./A IPESZ összesen feladatok (kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok, Pásztói Gondozási Központ gazdálkodási feladataival bővítve)
  • 9.3.8./A Pásztói Gondozási Központ feladatok (kötelező eladatok, önként vállalt feladatok gazdasági szervezet nélkül)

A költségvetés végrehajtásának szabályai

4.§     (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.


5.§       (1) Az önkormányzat felhatalmazza a Polgármestert a 2015. évi költségvetésben kimutatott hiány - melynek fedezetére más információ hiányában fejezeti tartalék igénybevétele szerepel- összegét, valamint a költségvetésben kimutatott és fedezethiány miatt el nem ismert kiadási előirányzat együttes összegét a pályázat megjelenése után igényelje.

A fejezeti tartalék igénylésére vonatkozó pályázatot készíttesse el és nyújtsa be képviselő-testületi jóváhagyás után az illetékes minisztériumhoz.


(2) A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét, hogy a 2014. évi C. tv.76.§ szerinti pályázat elkészítésére és benyújtására.


(3)A likviditási problémák elkerülése érdekében a 70 millió Ft összegű folyószámla hitel keret szerződés megkötésére intézkedjen a stabilitási törvény és a közbeszerzési törvény szabályainak betartásával. A hitel határideje 2015.december 31.


6.§       Az 5. §-ban szereplő pályázattal elnyert pénz a város költségvetési bevételét képezi, felhasználásáról a képviselő-testület a döntésnek megfelelően intézkedik.


7.§       Arra az esetre, ha az önkormányzati vagyonértékesítésből, vagy a fejlesztési célú bevételeiből származó bevételek nem realizálódnak a tervezett mértékben és időben, az önkormányzat fejlesztési célú kiadásait csökkenti vagy elhagyja a szükséges mértékig.


Az önkormányzat fejlesztési és felújítási előirányzataira kötelezettségvállalás csak külön testületi határozat alapján történhet és csak abban az esetben, ha az ezekre fedezetet jelentő előirányzatok ténylegesen teljesültek és rendelkezésre állnak (kivétel ez alól a folyamatban lévő vis-maior pályázatokkal kapcsolatos feladatok). Ugyanez vonatkozik a költségvetésben szereplő azon vállalt feladatokra is, amelyek kötelezettségvállalással még nem terheltek.”


8.§       (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi tartalékát 5.000 e Ft-ban határozza meg.

(2) Az (1) bekezdésben megjelölt tartalékból 2.000 e Ft felhalmozási tartalék, 3.000 e Ft működési célú tartalék.

(3) Az önkormányzat költségvetésében szereplő 3 millió Ft rendkívüli kiadásokra biztosított előirányzat szükség szerinti felhasználásáról, az élet-és balesetveszély elhárítása érdekében és rendkívüli esetekben a polgármester dönt.

(4) Pásztó Városi Önkormányzat képviselő-testülete felhatalmazza polgármesterét, hogy a költségvetési rendelet bevételeinek és a kiadásainak előirányzatait a költségvetési rendelet módosítások közötti időszakban, halaszthatatlan ügyben legfeljebb egy alkalommal  ( a testület hatásköréből át nem ruházható ügyek kivételével) 5.000 e Ft-ot meg nem haladó mértékig módosítsa, az előirányzatok között átcsoportosítást hajtson végre.

(5) Az átcsoportosításról a képviselő-testületet megfelelő indokolással a soron következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatni kell.

(6) A /2/ bekezdésben szereplő 3 millió Ft működési tartalékból további intézkedésig
1 millió Ft-ot a Roma Nemzetiségi Önkormányzat kérése szerint a rászoruló nagy családosok üdültetésére, jól tanulók támogatására, sport tevékenységek támogatására tartalékol.


9.§       A képviselő-testület kötelezettséget vállal arra, hogy a felvett hitelek   visszafizetésének időtartama alatt a törlesztendő összegeket (tőke-és kamattartozás) a törvényi előírások betartása mellett, a többi kiadást megelőzően a költségvetések összeállításánál és fejlesztésénél elsődlegesen veszi figyelembe.


10.§     (1) Az önkormányzat az államháztartási törvény és végrehajtási rendelete szerint, amennyiben indokolt, negyedévenként, de legkésőbb 2016. január 16-ig, az adatszolgáltatási kötelezettséget megelőzően, december 31-i hatállyal a költségvetési beszámolót megelőzően dönt az önkormányzat költségvetésének módosításáról.


(2) Az önkormányzat költségvetési szervei a jogszabályi kereteken belül saját hatáskörükben tervezett előirányzat változási javaslatokról a jegyzőt 5 munkanapon belül, de legkésőbb a tárgyévet követő év január 16-ig kötelesek tájékoztatni. A képviselő-testület a költségvetési rendeletmódosításról legkésőbb a költségvetési beszámolót, illetve az adatszolgáltatási kötelezettséget megelőzően december 31-i hatállyal dönt.


11.§     (1) A költségvetési intézmények vezetői a közalkalmazottainak alapilletményét, illetménykiegészítését és illetménypótlékát a jelenleg érvényes besorolás kivételével csak a közalkalmazotti törvény szerinti kötelező szintnek megfelelően állapíthatják meg.


(2) Megbízási díj az intézmények közalkalmazotti jogviszonyban álló dolgozói részére nem fizethető az alaptevékenység körében, valamint a munkakörbe tartozó feladatok ellátásáért.


(3) Az intézmények /a törvény szerint járó jubileumi jutalmon felül/ jutalmat általában nem fizethetnek. Bérmegtakarítás terhére az alacsony keresetű (minimálbéren foglalkoztatott) dolgozók részére adható jutalom az alacsony adótartalmú juttatás előnyben részesítésével.  A jutalom mértéke összesen a személyi kiadási előirányzat 1 %-át  nem haladhatja meg


(4) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX törvény 132. § szerinti illetményalap 2015. évben változatlanul 38.650 Ft


(5) Köztisztviselők részére 2015. évben a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvény szerinti mértékben, valamint helyi rendeletben meghatározott mértékben alapilletmény, valamint illetménykiegészítés, vezetői és egyéb kötelező pótlék, és egyéb juttatás fizethető a személyi kiadási előirányzat terhére. Az illetménykiegészítés mértéke a középiskolát végzett köztisztviselőknél az alapilletmény 20%-a, a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselőknél az alapilletmény 30%-a, továbbá a teljesítmény értékelés alapján a jelenlegi eltérítésnek megfelelő összeg, illetve célfeladat meghatározás alapján.


(6) Az IPESZ alkalmazottai részére munkáltatói jogkörben 30%-os illetmény eltérítéshez fedezetet biztosít a képviselő-testület.


(7) A képviselő-testület a köztisztviselők és a vonatkozó szabályzat szerint a velük azonos megítélés alá tartozó alkalmazottak, valamint a polgármester és alpolgármester részére a Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló rendelkezés értelmében, évi bruttó 200.000 Ft összeget biztosít Cafetéria juttatásként, mely a vonatkozó adózási szabályok szerinti adótartalmat magában foglalja.


(8) Az egy foglalkoztatott havi bankszámla hozzájárulásának mértéke 1.000 Ft, melyet 2015. III. 31-ig, illetve 2015. IX. 30-ig kell az alkalmazottak bankszámlájára utalni két egyenlő részletben.



12.§     (1) Az önkormányzatot a központi költségvetési törvény alapján év közben megillető központi költségvetési hozzájárulások automatikusan megilletik az érintett intézményeket és a polgármesteri hivatalt eredeti rendeltetésük szerint.


  1. Az önkormányzat által igényelt központosított előirányzat eredeti célra külön döntés nélkül felhasználható.


13.§     (1) Az intézmények a költségvetési rendeletben jóváhagyott, illetve rendelet alapján módosított kiadási és bevételi előirányzat különbözeteként költségvetési támogatásban részesülnek.


(2)Az önkormányzat intézményei részére a pénzellátást előirányzat felhasználási ütemterv keretén belül gazdasági eseményekhez igazodóan az intézményi bevételek (beleértve az átvett pénzeszközöket is) beszámításával teljesít kifizetéseket a polgármester utalványozására.


(3) Az önkormányzat költségvetési szervei pénzellátását önálló fizetési számlák nyitási lehetősége mellett bonyolítja.


(4) Az intézmények készkiadásaik fedezésére készpénz ellátmányban részesülnek. Az intézmény által beszedett összeget a befizetést követő napon kötelesek az önkormányzat fizetési számlájára befizetni.


(5) Az intézmény által ténylegesen beszedett nem céljellegű saját bevétel az intézményt illeti meg, előirányzat módosításáról és felhasználásáról saját hatáskörben dönt. Az intézmény többletbevételéből eredő saját hatáskörű előirányzat módosítása többlet költségvetési támogatási igénnyel nem járhat.


(6) Az intézményi saját bevételek nem teljesítése esetén az intézmények kötelesek kiadási előirányzataikat csökkenteni. Ezen bevételek elmaradása költségvetési támogatás növelésével nem járhat.


14.§     Az intézmények költségvetésében jóváhagyott közüzemi költségek és az élelmezési kiadások kötött előirányzatok, év végi maradványát a képviselő-testület elvonja.


15.§     Az önkormányzati költségvetésből finanszírozott intézmények pénzmaradványukat kötelesek a kötelezettséggel terhelt dologi kiadásaikra felhasználni. Az önkormányzat a kötelezettséggel nem terhelt pénzmaradványt az intézményektől zárszámadás alkalmával elvonja.


16.§     (1) Az önkormányzat felhatalmazza a polgármestert a bevételek beszedésére és a kiadások teljesítésére.


(2) Az intézmények bevételeik és kiadásaik teljesítését saját hatáskörben végzik.

A gyermekétkeztetés térítési díját az óvoda kivételével az IPESZ szedi be.


(3) A költségvetési szerv vezetője felelős a feladatai ellátásához használatába kezelésbe adott önkormányzati vagyon rendeltetésszerű használatáért, az alapító okiratban előírt tevékenységek jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő ellátásáért, a gazdálkodásban a szakmai hatékonyság és a gazdaságosság követelményeinek érvényesítéséért, az intézményi számviteli rendért, a belső ellenőrzés megszervezéséért és működéséért.


(4) Az intézmények vezetői fokozott felelősséggel tartoznak a költségvetés, ezen belül a kiemelt előirányzatok betartásáért. Az intézményvezetők a képviselő-testület jóváhagyása nélkül semmiféle hosszú távú kötelezettséget nem vállalhatnak, más településen állandó lakost ellátottként csak a polgármester írásos engedélyével vehetnek fel.


(5) A költségvetési szerv alapfeladatába tartozó szellemi tevékenységeknek dologi kiadások terhére, vállalkozóval, számla ellenében történő igénybevételére csak jogszabály, vagy a felügyeleti szerv (a Képviselő testület) szabályzata adhat engedélyt.


17.§     (1) Az önkormányzat tényleges feladatmutatók elszámolása során 2014. évre vonatkozó normatív és támogatási feladatfinanszírozás eltérést a zárszámadás alkalmával állapítja meg.


(2) Az (1) bekezdésben szereplő összeg jogszabály szerinti határidőben történő visszautalására felhatalmazza a polgármestert.


18.§     (1) Az önkormányzat intézményei az önkormányzati tulajdonú és az intézmény használatában lévő eszközöket saját hatáskörben a hosszabb távú feladatellátás sérelme nélkül 50 e Ft bruttó egyedi érték alatt értékesíthetik. Az ezt meghaladó értékesítés csak a Képviselő-testület engedélyével történhet.


(2) Az önkormányzat intézménye az alapfeladatok alól átmenetileg felszabaduló önkormányzati tulajdonú és az intézmény használatában lévő ingatlanaikat az alapfeladatok sérelme nélkül vállalkozási tevékenység céljából vagy bérbeadás útján hasznosíthatják.


19. § Az önkormányzat 2015. évi adósságszolgálati kiadásait 9.000 e Ft tőke + 928 e Ft kamat összegben határozza meg.


20.§     (1) Az önkormányzat megállapítja, hogy kötelező önkormányzati feladatai ellátására a működési hiányként mutatkozó összeg fejezeti tartalékból való teljes körű ellentételezése nélkül önhibáján kívül képtelen.

A képviselő-testület a korábbi létszám csökkentéssel kapcsolatos költséget is hiányt növelő tételként tudta teljesíteni, ezért annak fedezetét is igényli a központi költségvetésből.


(2) Az önkormányzat a szükséges feladat ellátási költség fedezet hiányának megszüntetése érdekében az 5. §-ban szereplő pályázatokat nyújtja be.


21.§     (1) A képviselő-testület a sport támogatására 3.000 e Ft, civil szervezetek és alapítványok támogatására 2.000 e Ft támogatást biztosít az önkormányzat által kiírt pályázati kiírásra beérkezett pályázatok alapján egyedi döntéssel. A sport célú ingatlanok használatát az eddigi gyakorlat szerint a sportszervezetek részére biztosítja.


(2) A sportcélú ingatlanok használata és hasznosítása kapcsán a 16. § (3) bekezdésének rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell és ezért felelősséggel tartoznak a használók.


(3) Az (1) bekezdésben szereplő támogatások felosztásáról a képviselő-testület által elfogadott pályázati felhívásra benyújtott pályázatok alapján egyedi döntéssel határoz.


22.§     (1) A képviselő-testület a városi ünnepségekre elkülönített keretet 1.000 e Ft-ot célelőirányzatként a Teleki László Városi Könyvtár és Művelődési Központ és költségvetésében tervezi. Ezen túlmenően az elfogadott rendezvény tervnek megfelelően a városi önkormányzat költségvetésében 5.000 e Ft előirányzatot biztosít, amelyet a feladat teljesítés arányában biztosít a Teleki László Városi Könyvtár és Művelődési Központ részére.

  1. A képviselő-testület a városi ünnepségek megrendezéséhez a lehetséges pályázati lehetőséggel élni kíván. A pályázat benyújtására felhatalmazza a polgármestert.


23.§     (1) A képviselő testület Költségvetési törvényben előírt adatszolgáltatási kötelezettsége valódiságáért az intézmény vezetője a felelős. Az éves költségvetési beszámolóban történő elszámolásnál, illetve annak ellenőrzése során feltárt visszafizetési kötelezettségek az intézményt terhelik.


(2) Az (1) bekezdésben rögzített szabály a feladatmutatókhoz kapcsolódó feladat finanszírozás és normatíva elszámolására is vonatkozik.


(3) A képviselő-testület felhatalmazza az IPESZ vezetőjét, hogy a gyermekétkeztetésben érintett intézményekkel a gyermekétkeztetéssel kapcsolatos feladatok (étkezői igény felmérés, szolgáltatói igény meghatározás, térítési díj beszedés, étkezők nyilvántartásának vezetése) vonatkozásában megállapodjon.


24.§     A Képviselő-testület felhatalmazza Polgármesterét, hogy az önkormányzat pénzellátási körébe tartozó intézmények részére a pénzellátást akként biztosítsa, hogy az nyújtson fedezetet a munkabérek és kereset kiegészítés, valamint a dologi és egyéb kiadások kifizetésére legkésőbb a vonatkozó törvényekben meghatározott határidőig.


25.§     (1) A Képviselő-testület - amennyiben a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. tv. 4. § -a szerinti adósságrendezési eljárást az önkormányzat hitelezői nem kezdeményezték - önkormányzati biztost rendel ki a felügyelete alá tartozó költségvetési szervhez, ha annak 30 napon túli elismert tartozásállománya eléri a 20 napot és az éves kiadási előirányzatának 10%- át, de legfeljebb 1 millió Ft-ot.


(2) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerv a 20 napot elérő elismert esedékessé váló tartozásról minden hónap 10.-ig köteles jelentést adni az önkormányzat jegyzőjének.


(3) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 17. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.


(4) A képviselő-testület a Pásztói Városgazdálkodási Közhasznú Nonprofit Kft. gazdálkodását fokozott figyelemmel kíséri, ezért minden képviselő-testületi ülésre pénzügyi helyzetjelentést kér, melyet a lejárt határidejű határozatokról szóló tájékoztatót követően tárgyal.


26.§     (1) Pásztó Városi Önkormányzat, mint a megszűnt Pásztói Kistérségi Társulás székhely települése költségvetésében tervezi a volt társulás alapító önkormányzatainak elmaradt befizetéseit és ennek terhére azok, illetve a számlaegyenleg mértékéig az önkormányzatok részére járó kifizetéseket e rendelet T/10. melléklete szerint.


  1. A Pásztói Gondozási Központ az általa működtetett Idősek Otthonában ellátott, nem pásztói lakhellyel rendelkező gondozottal és a lakóhely szerinti önkormányzatával szolgáltatási szerződést köt. A szerződést új felvételesnél a felvételkor kell megkötni. A szerződésben biztosítani kell, hogy a gondozottra jutó bevétel és kiadás közötti különbözet az állami támogatás, a gondozott által fizetett térítési díj és a lakóhely szerinti önkormányzat által fizetett támogatás által az intézmény számára megtérüljön.


27.§   (1) A költségvetési szervek minden pénzmozgásról kötelesek elszámolni.
A költségvetési szervek minden költségvetési bevétele és költségvetési kiadása költségvetésük részét képezi. Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatán felüli többletbevételét a Képviselő-testület által végrehajtott előirányzat módosítás után használhatja fel, kivéve a működési célú pénzeszköz átvételt, valamint az Országos Egészségbiztosítási Pénztárhoz (továbbiakban: OEP) kapcsolódó bevételeket, amelyeket intézményvezetői hatáskörben használhat fel.


(2) A költségvetési gazdálkodás a bevételi előirányzatok teljesítésének kötelezettségét és a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultságát foglalja magában, azaz a kiadási előirányzat nem jár felhasználási kötöttséggel.


(3) A költségvetés végrehajtása során a tárgyévi fizetési kötelezettség a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig vállalható és a kifizetések is ezen összeghatárig rendelhetők el, kivéve a jogszabályon, bírósági vagy államigazgatási jogerős határozatokon alapuló kötelezettségeket és járandóságokat. Erről soron kívül tájékoztatni kell a képviselő-testületet.


28.§  (1) A képviselő-testület 2015. évre a közbeszerzés értékhatárát a közbeszerzési törvénnyel egyezően állapítja meg.


(2)[5] Az önkormányzat költségvetéséből gazdálkodó szervezetek, valamint az önkormányzat többségi tulajdonában lévő gazdasági egység az egy szerződés keretében 100 e Ft-ot meghaladó, de a közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzés esetén köteles legalább 3 ajánlatot írásban kérni és beszerezni és annak alapján a legkedvezőbb ajánlatot kiválasztani. A kiválasztás alapvető szempontjai a megvalósítási költség, a kivitelezésnél alkalmazott anyagok minősége, a garancia vállalás időtartama, valamint a határidő.”

29.§  A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét, hogy az 2014. évi többször módosított költségvetési rendeletben nevesítetten szereplő, előirányzattal biztosított működési feladatok, és abból eredő kötelezettségvállalások áthúzódó kiadásait a hivatkozott rendeletben biztosított mértékig teljesítse. 2014. évi költségvetésben nevesítetten szereplő előirányzattal biztosított fejlesztési feladatra a kötelezettségvállalás mértékéig utalványozzon.


30.§  Pásztó Városi Önkormányzat különös figyelemmel arra, hogy minden folyószámla, és hitelkapcsolata a jelenlegi számlavezetőjéhez kapcsolódik, az önkormányzati alkalmazottak döntő többségének lakossági folyószámláját a jelenlegi számlavezető vezeti és a számlavezető váltás jelentős többletköltséget okozna, 2015-ben nem tervez bankváltást. Az intézmények önálló fizetési számláit, a Polgármesteri Hivatal önálló fizetési számláját az OTP Bank NYRT-nél vezeti.


31.§ A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét, hogy az önkormányzat fizetőképességének biztosítása érdekében a lakáseladási alap számlán lévő pénzt EU források felhasználásához szükséges önrész biztosítására átmenetileg igénybe vegye.

32.§ (1) A képviselő-testület a 100%-os tulajdonában lévő Pásztói Városgazdálkodási Közhasznú Nonprofit Kft., (továbbiakban: KFT) 3060. Pásztó, Kossuth út 116. – nál 9.000 e Ft törzstőke emelést hajt végre a KFT kötelezettségeinek teljesíthetősége érdekében.

        (2) A képviselő-testület elrendeli, hogy a KFT a törzstőkével a vonatkozó jogszabályok szerint gazdálkodjon.

        (3) A képviselő-testület elvárja a Pásztói Városgazdálkodási Közhasznú Nonprofit Kft.-től, hogy a 2014-ben, valamint 2015-ben biztosított kölcsönt visszafizesse.

        (4) A képviselő-testület a hulladékszállítás veszteségének rendezésére biztosított 9 millió Ft kölcsönt, - amennyiben  más állami forrásból nem ellentételezik-azt a PVKNKFT részére végleges támogatásként biztosítja.

        (5) A hulladékszállítás 2015. évi veszteségének átmeneti finanszírozása érdekében a képviselő-testület a VG KN Kft. részére 15.000 e Ft kölcsönt biztosít külön megállapodás alapján.


33.§ A Képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét és a jegyzőt, hogy a 2014. évi költségvetési rendeletben nevesítetten szereplő pályázati támogatással megvalósuló több éves fizetési kötelezettséggel járó feladatok bevételeit beszedje és a kiadásokat teljesítse a pályázati feltételek szerint.

34.§(1) A Pásztó város önkormányzata intézményeinél, a Polgármesteri Hivatalnál alkalmazottak részére a 2015. január 1-től a központi bérintézkedéseknek megfelelő fedezetet az érintettek részére biztosítja, a jogállásukra vonatkozó jogszabályok szerinti átsorolásokat végre kell hajtani.


(2) A képviselő-testület az önkormányzati intézmények közalkalmazottai részére 2015. I. félévben az intézmény jóváhagyott költségvetése terhére 15000 Ft+járulék kifizetését engedélyezi, második félévben az önkormányzat kiegészítő támogatás nyertességétől függően további 15.000 Ft +járulék összegű Erzsébet utalványt biztosít.


35.§ Az önkormányzat költségvetése mellékleteként elfogadja

1.1. melléklet[6],[7][8]       Költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlása

1.2. melléklet            Bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és

1.3. melléklet            kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási)

1.4. melléklet            feladatok szerinti bontásban.

2.1. melléklet[9]            ,[10],[11]    A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai

2.2. melléklet[12],[13],[14]   mérlegszerű bemutatása önkormányzati szinten.

3. melléklet                Adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségei.

4. melléklet                Az önkormányzat saját bevételeinek részletezése, az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapítása.

4./A melléklet            Pásztó Városi Önkormányzat által fenntartott, működtetett intézmények, feladatok bevételei és költség struktúrája a zárolás feltüntetésével.

5. melléklet                Az önkormányzat 2015. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljai.

6. melléklet[15],[16]         Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezése.

7. melléklet[17],[18]          Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásai felújításonként.

8. melléklet                EU-s támogatással megvalósuló programok és projektek, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulás.

9.1.-9.3.8. mell.[19], [20],[21]         Bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlása, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként.

9.3.2.1.[22],[23]                 Általános Iskola költségvetése

9.3.2.2.[24],[25]                 Líceum költségvetése

9.3.2.3.[26],[27]                 Zeneiskola költségvetése

10. melléklet[28],[29]              Likviditási terv


11. melléklet              Intézkedési terv a 2015. évi költségvetés végrehajtásához

12. melléklet              Szociális ellátások 2015. évi költségvetés (képviselő-testületi hatáskör)

13. melléklet              Szociális ellátások 2015. évi költségvetés (jegyzői hatáskör)

14. melléklet[30]                       A városfenntartás feladatainak részletezése

15. melléklet              2015. évi mutatószámok és állami támogatás

16. melléklet[31],[32]              Pásztó Városi Önkormányzat egyéb kiadásai


T/1. Melléklet            A 2015. évi közfoglalkoztatás forrás-felhasználás összetétele.

T/2. melléklet            Kimutatás adókedvezmények, adómentességek, közvetett támogatások 2015. szöveges indokolással

T/3. melléklet            Szöveges indokolás a hosszú távú elkötelezettségekhez, a 2015. évi költségvetés

T/4. melléklet            Pásztó Városi Önkormányzat által fenntartott, működtetett intézmények, feladatok bevételei és költség struktúrája, az intézményi egyeztető tárgyalások jegyzőkönyvei

T/ 5. melléklet            Idegenforgalmi alap mérlege

T/6 melléklet             2016-2017-2018. évek gördülő terve

T/7. melléklet             Intézményi létszámadatok


T/8. melléklet            Önkormányzati lakáseladási alap bevételei és kiadásai

T/9. melléklet            Pásztó Város Önkormányzata Környezetvédelmi Alap mérlege

T/10. melléklet          A volt Többcélú Kistérségi Társulás tag önkormányzataitól átveendő és átadandó pénzeszköz.


36.§     (1) A képviselő-testület 2015 évben kimutatott hiánya miatt a vis-maior feladatok saját erő fedezetéhez szükséges hitel kormány engedélyének módosítását kéri 2015-2017,2018 évekre vonatkozó visszafizetéssel.

            (2) A képviselő-testület felkéri polgármesterét a kormány engedély módosítás előkészítésére és benyújtására.


37.§     A képviselő-testület a jogszabályoknak való megfelelés a hatékonyabb létszám és pénzgazdálkodás érdekében, a Pásztói Gondozási Központ gazdálkodását és gazdálkodói létszámát 2015. március 1-től az IPESZ gazdálkodási körébe integrálja. Ennek létszám és költségvetési hatásait e rendelet mellékletei tartalmazzák. A két intézmény vezetői és gazdasági ügyintézői kötelesek a költségvetési tervezés és gazdálkodás, valamint a beszámolási tevékenység során együttműködni.


38.§     A képviselő-testület a BURSA ösztöndíj pályázatra 580.000 Ft-ot biztosít, melynek felhasználására a képviselő-testületi döntésnek megfelelően felhatalmazza az Intézményirányítási és Szociális Bizottságot.


39.§     (1) A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét és a jegyzőt, hogy a 2014. évben megkötött közfoglalkoztatási programok keretében a támogatást igényelje és a támogatási szerződés szerinti kiadásokat teljesítse, az ehhez szükséges önrészt biztosítja. A 2015. évi közfoglalkoztatási programokra vonatkozóan az önkormányzat érdekében eljárjon és a szerződést megkösse.


            (2) A képviselő-testület a közfoglalkoztatás adminisztrációs feladatainak lebonyolítására (munkaviszony megszüntetések, új munkaszerződések)  két főt Pásztó Városi Önkormányzat alkalmazásában a megnövekedett feladatok ellátása érdekében, adminisztrátorként munkaszerződéssel alkalmazza 2015. február 28-ig, létszám előirányzatát és bér előirányzatát az önkormányzat költségvetésében tervezi.


            (3) A képviselő-testület 2015. április 1-től a közfoglalkoztatás lebonyolítását, külön megállapodással a Pásztói Városgazdálkodási Közhasznú Nonprofit Kft.-re bízza.

Az előirányzatok módosítása

40.§ (1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.

       (2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát a 8.§-ban rögzítettek kivételével minden esetben fenntartja magának.

        (3) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

        (4) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

        (5) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(6) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

(7) A közfoglalkoztatási tevékenység lebonyolításához végleges 268.207  e Ft, a pályázati saját erőhöz 22.751 e Ft támogatást biztosít a VG KN KFT részére.

(8) A közfoglalkoztatás keretében megvalósuló szolgáltatás, termék előállítás, a termék értékesítés összbevétele az önkormányzatot illeti meg.

  1. A közfoglalkoztatás keretében előállított mezőgazdasági terméket az önkormányzat intézményeiben kell felhasználni.


A gazdálkodás szabályai

41.§ (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

        (2)A költségvetési szervek az alapfeladataik ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkeznek.

        (3) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(4) A polgármesteri hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

42.§ (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott függetlenített belső ellenőr útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

Az átmeneti gazdálkodási rendeletből eredő szabályok

43.§   (1)  A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét és a jegyzőt, hogy a 2014. évben megkötött téli közfoglalkoztatási programok keretében a támogatást igényelje és a támogatási szerződés szerinti kiadásokat teljesítse, az ehhez szükséges önrészt biztosítja.


Képzéssel párosult közfoglalkoztatás:

17 fő 2014.12.02. - 2015.03.31. Betanított parkgondozó akkreditált/engedélyezett

      5.901.193 Ft (100%-ban támogatott) 

15 fő 2014.12.08. - 2015.03.31. Programfejlesztési és programmegvalósítási   menedzser akkreditált/engedélyezett

      4.978.065 Ft (100%-ban támogatott)

14 fő 2015.01.06. - 2015.03.31. Társadalombiztosítási ügyintéző OKJ 51 344 02

      3.573.248 Ft (100%-ban támogatott) 

Képzés nélküli közfoglalkoztatás:

77 fő téli közfoglalkoztatás hosszabb időtartamú 2014.12.31. - 2015.03.31.

       21.328.237 Ft (100%-ban támogatott) 

87 fő hosszabb időtartamú 2015.01.06 – 2015.02.28.

       14.879.124 Ft Saját erő: 1.483.361 Ft (90%-ban támogatott) 


(2) A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét, hogy a közfoglalkoztatás adminisztrációs feladatainak lebonyolítására (munkaviszony megszüntetések, új munkaszerződések) két főt Pásztó Városi Önkormányzat alkalmazásában a megnövekedett feladatok ellátása érdekében, adminisztrátorként egyelőre, 2015. február 28-ig, 668.200,- Ft erejéig, (munkaadó összes havi költsége, két főre, két hónapra) munkaszerződéssel alkalmazza, illetve jelenlegi 2014. 12. 31-ig fennálló, határozott idejű munkaszerződésüket fenti időpontig hosszabbítsa meg.

(3) A Képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét és a jegyzőt, hogy a közcélú iroda működési költségeinek finanszírozására, mely a Pásztói Városgazdálkodási Közhasznú Nonprofit Kft. telephelyén működik 2015. február 28-ig, havi 373.185 Ft-ot, azaz összesen 746.370 Ft-ot biztosítja.


(4) A Képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét és a jegyzőt, hogy a közfoglalkoztatás során felmerülő közvetlen költségek (kis értékű tárgyi eszközök, munka- és védőruházat, egyéni védőeszköz, üzemanyag, egyéb költségek) finanszírozására 2015. február 28-ig legfeljebb 300.000 Ft-ot biztosítja.”


44.§ (1) A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét és a jegyzőt, hogy a szociális rendeletében meghatározott rendszeres és eseti pénzbeli és természetbeni segélyezés folyamatos működtetéséhez szükséges önrészt biztosítsa és a feladat megosztás szerint a szükséges segélyeket kifizesse.

(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert és a jegyzőt, hogy a megváltozott szociális segélyezési szabályok szerint a hatáskörébe tartozó szociális segélyezést gyakorolja, és az önkormányzat az ehhez szükséges előirányzatot biztosítja.


45.§  A Képviselő-testület a Városgazdálkodási Kft. által a piac fejlesztéséhez felvett 39 millió Ft-nak a január és február hónapban esedékes törlesztő részletét és kamatait (2,5 millió Ft összegben) biztosítja a Kft. részére tőketartalékként. A tőketartalékba helyezés részletes feltételeinek megállapodásban rögzítésére felhatalmazza polgármesterét. Az év hátralévő részében esedékes kifizetésekről a végleges költségvetési rendeletben intézkedik.


46.§ A képviselő-testület a Teleki László Városi Könyvtár és Művelődési központ részére a 100%-os támogatású „ Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” című TÁMOP pályázathoz április 30-ig 4 fő foglalkoztatását és 2.200 e Ft-ot biztosít.


47.§ A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a polgármesteri hivatal épületének villamos energia felújítására, a villanyhálózat elavultsága és a feladatnövekedésből túlterhelés miatt a polgármesteri hivatal és a kormányhivatal működését veszélyeztető helyzet elhárítására intézkedjen. Ennek érdekében a polgármesteri hivatal épületének villanyhálózat felújítására legfeljebb 5 millió Ft erejéig kötelezettséget vállaljon.


48.§ A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét és a gazdasági vezetőt, hogy az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból erdei közjóléti létesítmények megvalósításához elnyert nettó kiadásra jutó 2.479.392- Ft támogatási összegig az erdei pihenőhely kialakítására kötelezettséget vállaljon.


49.§ A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét és a gazdasági vezetőt, hogy – amennyiben az 2014-ben nem valósul meg- a vis-maior támogatáshoz szükséges saját erő fedezetére a hitelszerződést a kormány engedély alapján megkösse.


Záró és vegyes rendelkezések

50.§ (1) Ez a rendelet a (2) bekezdésben foglaltak  kivételével 2015. február 28-án lép hatályba, de rendelkezéseit 2015. január 1-től kell alkalmazni.

(2) A rendelet 3.§ (8) bekezdése és az ahhoz tartozó mellékletek  2015. március 1-jén lépnek hatályba, ezzel egyidejűleg a (7) bekezdés 9.3.2 és 9.3.8. mellékletek hatályukat vesztik.

51.§ Hatályát veszíti az átmeneti gazdálkodásról szóló 31/2014./XII. 19./ számú önkormányzati rendelet.


Pásztó, 2015. február 27.




                        Dömsödi Gábor                                                         Dr. Sándor Balázs

                          polgármester                                                                   jegyző



 

[1]

Módosította a 13/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos: 2015. május 30-tól

[2]

Módosította a 15/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos: 2015. június 27-től

[3]

Módosította a 17/2015. /IX. 3./ önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[4]

Módosította a 25/2015. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2015. november 28-tól

[5]

Módosította a 15/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos: 2015. június 27-től

[6]

Módosította a 15/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelet 3.§. /1/ bek. Hatályos: 2015. június 27-től

[7]

Módosította a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /1/  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[8]

Módosította a 25/2015. /XI. 27./ önkorm. rendelet 2. § /1/ bek. Hatályos 2015. november 28-tól

[9]

Módosította a 15/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelet 3.§ /2/ bek. Hatályos: 2015. június 27-től

[10]

Módosította a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /2/  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[11]

Módosította a 25/2015. /XI. 27./ önkorm. rendelet 2. § /2/ bek. Hatályos 2015. november 28-tól

[12]

Módosította a 15/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelet 3.§ /3/ bek.  Hatályos: 2015. június 27-től

[13]

Módosította a 25/2015. /XI. 27./ önkorm. rendelet 2. § /3/ bek. Hatályos 2015. november 28-tól

[14]

Módosította a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /3/  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[15]

Módosította a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /4/  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[16]

Módosította a 25/2015. /XI. 27./ önkorm. rendelet 2. § /4/ bek. Hatályos 2015. november 28-tól

[17]

Módosította a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /5/  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[18]

Módosította a 25/2015. /XI. 27./ önkorm. rendelet 2. § /5/ bek. Hatályos 2015. november 28-tól

[19]

Módosította a 15/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelet 3.§ /4/-/5/-/6/ bek. Hatályos: 2015. június 27-től

[20]

Módosította a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /6/, /7/ és /8/ bek.  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[21]

Módosította a 25/2015. /XI. 27./ önkorm. rendelet 2. § /6/,/7/ és /8/ bek. Hatályos 2015. november 28-tól

[22]

Megállapította a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /9/  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[23]

Módosította a 25/2015. /XI. 27./ önkorm. rendelet 2. § /9/ bek. Hatályos 2015. november 28-tól

[24]

Megállapította a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /9/  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[25]

Módosította a 25/2015. /XI. 27./ önkorm. rendelet 2. § /9/ bek. Hatályos 2015. november 28-tól

[26]

Megállapította a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /9/  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[27]

Módosította a 25/2015. /XI. 27./ önkorm. rendelet 2. § /9/ bek. Hatályos 2015. november 28-tól

[28]

Módosította a 15/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelet 3.§ /7/ bek. Hatályos: 2015. június 27-től

[29]

Módosította  a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /10/  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[30]

Módosította  a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /11/  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től

[31]

Módosította a 15/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelet 3.§ /8/ bek.  Hatályos: 2015. június 27-től

[32]

Módosította  a 17/2015. /IX. 3./ önkorm. rendelet 2. § /12/  bek. Hatályos 2015. szeptember 5-től