Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete 14/2016.(XII.16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2017. évi átmeneti gazdálkodásról

Hatályos: 2016. 12. 16- 2017. 02. 27

                                 

                                         

Az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a következőket rendeli el:


1.§.      Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármesterét, hogy az Önkormányzat bevételeit folytatólagosan beszedje, és a szükséges kiadásokat fedezze az előző évi működési, kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére.


2.§       A Képviselő-testület felhatalmazza Polgármesterét, hogy a 2016. évi többször módosított költségvetési rendeletben szereplő előirányzattal bíró működési feladatok és abból eredő kötelezettségvállalások áthúzódó kiadásait a hivatkozott rendeletben biztosított mértékig teljesítse.

A 2016. évi költségvetésben nevesítetten szereplő előirányzattal biztosított fejlesztési, felújítási feladatra a kötelezettségvállalás mértékéig utalványozzon.


3.§.      A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét, hogy (a gyermekek védelméről szóló törvény értelmében) a Pásztó közigazgatási területén lévő oktatási intézményekhez tartozó gyermekek étkeztetését folytatólagosan 2017. január 1-től szervezze meg, gondoskodjon a szolgáltatás biztosításáról, és az étkezési térítési díj beszedéséről.


4. §      /1/ A Pásztó Város Önkormányzatnál, az önkormányzat intézményeinél, a Polgármesteri Hivatalnál az alkalmazottak részére a 2017. január 1-től a központi bérintézkedéseknek megfelelő fedezetet az érintettek részére biztosítsa, a törvény szerinti átsorolásokat hajtsa, illetve hajtassa végre.


/2/ Köztisztviselők részére 2017. évben a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvény szerinti, illetve a helyi rendeletben meghatározott mértékben alapilletmény, valamint illetménykiegészítés, vezetői és egyéb kötelező pótlék, és egyéb juttatás fizethető a személyi kiadási előirányzat terhére.


/3/ A képviselő-testület a köztisztviselők és a vonatkozó szabályzat szerint a velük azonos megítélés alá tartozó alkalmazottak, valamint a polgármester és alpolgármester részére a Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló rendelkezés értelmében, a költségvetési rendelet elfogadásáig évi bruttó 200.000 Ft összeg időarányos részét biztosítja cafetéria juttatásként, mely a vonatkozó adózási szabályok szerinti adótartalmat magában foglalja.


5.§.      A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét és a jegyzőt, hogy a polgármesteri hivatal épületében elhelyezett Járási Kormányhivatal épületfenntartási költségeit fizesse meg, majd a megkötött megállapodásban az arányos részt érvényesítse, illetve a megállapodás alapján számlázza és szedje be azt.


6.§.      A képviselő-testület a BURSA ösztöndíj pályázatra 540.000 Ft-ot biztosít, melynek felhasználására a képviselő-testületi döntésnek megfelelően felhatalmazza a polgármesterét.


7.§.      A képviselő-testület a 2017. évi csúszásmentesítési feladatokra 1.000 e Ft-ot biztosít, az időjárás függvényében e keretből szükség szerint felhasználható.


8.§       /1/A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét és a jegyzőt, hogy a szociális rendeletében meghatározott rendszeres és eseti pénzbeli és természetbeni segélyezés folyamatos működtetéséhez szükséges önrészt biztosítsa és a feladatmegosztás szerint a szükséges segélyeket kifizesse.


           /2/A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert és a jegyzőt, hogy a megváltozott szociális segélyezési szabályok szerint a hatáskörébe tartozó szociális segélyezést gyakorolja, az önkormányzat az ehhez szükséges előirányzatot biztosítja.


9.§       A képviselő-testület felhatalmazza a polgármesterét, hogy minden – az önkormányzat és intézményei, valamint a Városgazdálkodási Közhasznú Nonprofit Kft. kiegyensúlyozott működését biztosító kiadást teljesítsen, a folyamatos üzemeltetéshez szükséges forrást biztosítson.


10.§     (1) E rendelet 2017. január 1-jén lép hatályba.


(2) Az 1-10 §-ban szereplő felhatalmazás legkésőbb 2017. február 28-ig tart, azonban ezt megelőzően is az új költségvetési rendelet hatályba lépésének napján megszűnik, rendelkezései beépülnek az elfogadott 2017. évi költségvetési rendeletbe.



Pásztó, 2016. december 16.



                                     

         

                  Dömsödi Gábor                                                                   Dr. Gajdics Gábor

                   polgármester                                                                              jegyző