Pásztó Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (II. 20.) önkormányzati rendelete
a Pásztói Polgármesteri Hivatalban az igazgatási szünet 2025-ös évre történő elrendeléséről
Hatályos: 2025. 02. 21Pásztó Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (II. 20.) önkormányzati rendelete
a Pásztói Polgármesteri Hivatalban az igazgatási szünet 2025-ös évre történő elrendeléséről
[1] A Pásztói Polgármesteri Hivatal köztisztviselői részére járó szabadságok kiadása folyamatosan fennálló probléma, amely az igazgatási szünet elrendelésével kiküszöbölhető. Az igazgatási szünet alatt, hosszabb és egybefüggő szabadságok kiadására van lehetőség, előzetes munkaszervezéssel és beosztással.
[2] Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazása, valamint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése alapján az alábbi rendeletet alkotja:
1. § A rendelet hatálya kiterjed a Pásztói Polgármesteri Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre, közszolgálati ügykezelőre és munkavállalóra.
2. § (1) A Hivatalban 2025-ös évben igazgatási szünet kerül elrendelésre
a) a nyári időszakban: 2025. július 14.- 2025. augusztus 8. napjáig,
b) téli időszakban: 2025. december 18.- 2025. december 31. napjáig.
(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a jegyző, mint munkáltató az igazgatási szünet időszakára figyelemmel határozza meg a szabadságolási ütemterv alapján kiadásra kerülő szabadságot. A kiadott szabadságra a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése az irányadó.
(3) Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal a (4) bekezdésben foglaltak szerinti ügyeleti rendben fogad ügyfeleket az (5) bekezdésben foglaltak kivételével.
(4) Az ügyelet rend a 2025. évi igazgatási szünet időtartama alatt:
a) Hétfő: 8.00-12.00 óráig
b) Kedd: ügyfélfogadás nincs
c) Szerda: 8.00-12.00 óráig
d) Csütörtök: ügyfélfogadás nincs
e) Péntek: ügyfélfogadás nincs
(5) Az (1) bekezdésben foglalt időszakból 2025. július 14-18. és augusztus 4-8. és 2025. december 18-31. között a Hivatal zárva tart, az ügyfélfogadás szünetel.
3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2026. január 1-jén hatályát veszti.