Diósjenő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2020. (I. 28.) önkormányzati rendelete
a házasságkötések szolgáltatási díjairól
Hatályos: 2020. 02. 01Diósjenő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2020. (I. 28.) önkormányzati rendelete
a házasságkötések szolgáltatási díjairól
Diósjenő Község Képviselő- testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya Diósjenő község közigazgatási területén megkötendő házasságkötésekre terjed ki.
Értelmező rendelkezések
2. § E rendelet alkalmazásában:
1. hivatali helyiség: a Diósjenői Községi Önkormányzat székhelyén, a Diósjenő Szabadság út 3l. szám alatt található házasságkötő teremként is funkcionáló Nagyterem.
2. hivatali munkaidő: hétfőtől csütörtökig 7.30-16.00, pénteken 7.30-13.30 óra.
3. munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény: Diósjenő Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott, az Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában dolgozókra irányadó munkarenden kívüli időben történő anyakönyvi esemény.
4. többletszolgáltatás:
4.1. A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény.
4.2. A munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény.
Hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályai
3. § (1) Hivatali helyiségben házasságkötést hivatali munkaidőn túl az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 27. § (2) bekezdésében meghatározott munkaszüneti napok kivételével hétfőn, kedden, szerdán és csütörtökön 16.00-19 óra között, pénteken 14 és 17 óra között, szombaton 10 és 17 óra között lehet lebonyolítani az anyakönyvvezetővel egyeztetett időpontban.
(2) A hivatali munkaidőn túl, valamint a hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés engedélyezése iránti kérelmet a Polgármesteri Hivatalban az anyakönyvvezetőnél lehet előterjeszteni a rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.
(3) A kérelem illetékköteles melynek mértéke - az illetéktörvény alapján- az általános tételű közigazgatási hatósági eljárási illeték összege.
(4) Az engedélyezésről a jegyző az anyakönyvvezetővel történő egyeztetést követően 8 napon belül dönt.
(5) Hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőn túl történő házasságkötés engedélyezhető, amennyiben az esemény helyszíne megfelelően méltóságteljes és biztonságos, ahol biztosítottak a szükséges technikai eszközök. A helyszín és az eszközök biztosítása a házasulók feladata. A házasulóknak biztosítania kell az esemény alatt az anyakönyv és az anyakönyvvezető fölé sátor felhúzását vagy fedett részben való biztonságos tartózkodását.
(6) Hivatali helyiségen kívüli esemény helyszíne lehet különösen: étterem, szálloda díszterme, lakóház kertje, tópart stb., ha biztosítják az ünnepélyes rendezvény lebonyolításához szűkséges feltételeket. Az engedélyezést megelőzően a helyszínt az anyakönyvvezető előre megtekinti és javaslatot tesz a jegyző felé az engedélyezésre. A jegyző az anyakönyvvezető javaslatára a közreműködést megtagadhatja, ha a házasulók a ceremónia ünnepélyes megtartásának feltételeit nem tudják biztosítani.
(7) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötésnek engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményeke, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti. A hivatali helyiségen kívül megrendezésre kerülő eseményt csak a hivatali helyiségben lezajlott utolsó anyakönyvi szertartás utáni időpontra lehet felvenni.
Díjfizetési kötelezettség
4. § (1) A házasságkötésnek hivatalos helyiségen kívül történő, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő szolgáltatásáért a megrendelők az e rendeletben meghatározott díjat kötelesek fizetni, kivéve, ha a hivatalos helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik házasuló orvosi igazolással alátámasztott súlyos egészségi állapota, mozgásképtelensége miatt különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatalos helyiségében való megjelenés.
A szolgáltatás díjai
5. § (1) Hivatali munkaidőben és a hivatali helyiségeben történő házasságkötés lebonyolításáért 10.000.-Ft szolgáltatási díjat kell fizetni. A diósjenői állandó lakosok -amennyiben a házasulók legalább egyike diósjenői állandó lakhellyel rendelkezik - a díj megfizetése alól 100%-os kedvezményben részesülnek.
(2) A hivatali munkaidőben és hivatali helyiségen kívül lebonyolított házasságkötés lebonyolításáért 30.000.-Ft esküvői szolgáltatási díjat kell fizetni.
(3) Hivatali munkaidőn kívül és a hivatali helyiségben lebonyolított házasságkötés lebonyolításáért 20.000.-ft esküvői szolgáltatási díjat kell fizetni.
(4) Hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés lebonyolításáért 40.000.-Ft esküvői szolgáltatási díjat kell fizetni.
(5) A házasságkötés díját a házipénztárba vagy a költségvetési elszámolási számlára kell befizetni. A befizetési bizonylatot - legalább az eseményt megelőző öt nappal - az anyakönyvvezetőnek be kell mutatni. Szolgáltatási díj megfizetésének hiányában a rendezvény nem tartható meg.
(6) A házasságkötésért befizetett díj visszajár, amennyiben a díjat befizették és az anyakönyvi eseményt legkésőbb annak megtartása előtt egy nappal az anyakönyvvezetőnél személyesen lemondták. A visszafizetésről ez esetben az anyakönyvvezető 15 napon belül gondoskodik.
(7) A házasságkötésért befizetett díj nem jár vissza, ha a házasságkötésen a házasulók előzetes bejelentés nélkül nem jelentek meg. Ebben az esetben a megjelenő anyakönyvvezetőt a 6. § (2) bekezdése szerinti díj illeti meg.
Az eseményeken közreműködő anyakönyvvezető és közreműködő díja
6. § (1) Az eljáró anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn túl, a hivatali helyiségben történő rendezvények lebonyolításáért bruttó 15.000 Ft külön díjazás illeti meg. Az anyakönyvvezető minden hónap 10. napjáig a közreműködés tényleges rendje alapján nyilvántartást készít.
(2) Az eljáró anyakönyvvezetőt a hivatalos helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolítása esetén, rendezvényenként bruttó 20.000 Ft összegű díjazás, míg a közreműködőket bruttó 5.000 Ft összegű díjazás illeti meg.
Záró rendelkezés
7. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett házasság iránti szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.
(2) Ezen rendeletben nem szabályozott kérdésekben az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvényben foglaltak az irányadók.
(3) Ez a rendelet 2020. február 01. napján lép hatályba. Ezzel egyidejűleg hatályát veszti a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés szabályairól és díjairól szóló 7/2017 (VIII.9.) számú önkormányzati rendelet.
(4) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.