Nézsa Község Önkormányzata
Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2013. (XII.13.) önkormányzati rendelete a szociális ellátásokról
Hatályos: 2014. 01. 01- 2015. 02. 27Nézsa Község Önkormányzata
Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2013. (XII.13.) önkormányzati rendelete a szociális ellátásokról
2014-01-01-tól 2015-02-28-ig
Nézsa Község Önkormányzata
Képviselőtestületének
18/2013. (XII.13.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátásokról
A Nézsa Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A rendelet célja
1. §
A rendelet célja, hogy az Szt. helyi végrehajtásaként, valamint a helyi sajátosságoknak megfelelően, az önkormányzat költségvetésének és teherbíró képességének figyelembevételével meghatározza az önkormányzat által biztosított egyes szociális ellátások formáit, szervezeti kereteit, jogosultsági feltételeit, azok érvényesítésének garanciáját a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében.
A rendelet hatálya
2. §
A rendelet hatálya kiterjed
a) Nézsa község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező magyar állampolgárokra, bevándoroltakra és letelepedettekre, hontalanokra, a magyar hatóságok által menekültként elismert személyekre – az Szt. 3. § (2)-(4) bekezdésében foglalt eltérésekkel
b) Az Szt. 6. §-a alapján az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybevételekor nyilatkozatában Nézsa község közigazgatási területét tartózkodási helyként megjelölte
c) Az Szt. 7. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében a fentiekben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak Nézsa község közigazgatási területén tartózkodó állampolgáraira
d) A szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi I. törvény (továbbiakban: Szmtv.) szerinti a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában az Szmtv-ben meghatározottak szerint a szabad mozgás és a 3 hónapot meghaladó tartózkodási jogát a Magyar Köztársaság területén gyakorolja, és Nézsa községben bejelentett lakóhellyel rendelkezik.
Eljárási szabályok
3. §
- A szociális ellátásra való jogosultság, a jogosultságot érintő jog és kötelezettség megállapítására a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
- Az e rendeletben meghatározott szociális ellátásra való jogosultság megállapítására irányuló eljárás az igénylő, vagy annak törvényes képviselője kérelmére, illetőleg hivatalból indulhat.
- A szociális ellátásra való jogosultság megállapítására irányuló kérelmet az önkormányzat hivatalában lehet szóban, vagy írásban előterjeszteni. Ezen ügytípusok esetén esetében az elektronikus ügyintézés nem alkalmazható.
4. §
- A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához kérelmező köteles a saját, valamint családja vagyoni és jövedelmi viszonyairól nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó igazolásokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni.
- A jövedelem számításánál irányadó időszak és az igazolások módja:
- havi rendszerességgel járó – nem vállalkozásból származó – jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelméről szóló munkáltatói igazolás,
- álláskeresési támogatásban részesülő esetén a munkaügyi központ igazolása vagy határozata a megállapított ellátás összegéről,
- nyugdíj, egyéb járadék esetében a folyósító szerv igazolása a teljes havi összegről,
- vállalkozó esetében a NAV igazolása az előző évi személyi jövedelemadó bevallás alapján a havi nettó átlagjövedelemről,
- tartásdíj esetében a felek közötti egyezség jóváhagyásáról, illetve a tartásdíj megállapításáról szóló jogerős bírósági ítélet, vagy mindkét szülő által aláírt magánokirat bemutatása mellett a kérelem benyújtását megelőző hónapban ténylegesen megfizetett tartásdíj átvételi elismervénye vagy postai feladóvevénye,
- egyéb, nem rendszeres jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap egy havi átlaga,
- ösztöndíj esetében a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap alatt kapott ösztöndíj 1/12-ed része.
- Amennyiben az ellátást igénylő személy vagy nagykorú – oktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat nem folytató – családtagja munkanélküli, a kérelemhez csatolni kell az illetékes munkaügyi kirendeltség igazolását, miszerint a kérelmező vagy nagykorú családtagja álláskereső és álláskeresési támogatásban nem részesül.
- A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.
- Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, amelyek a Hivatal nyilvántartásában fellelhetők, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 36. § (2)-(3) bekezdésében foglaltak szerint az adat, illetve az igazolás beszerezhető.
- Az e rendeletben szabályozott támogatásokat igénylők szociális, vagyoni körülményei megismerése érdekében szükség szerint környezettanulmányt kell készíteni. A környezettanulmány szükségességéről a hatáskör gyakorlója dönt.
- Ha az önkormányzat hivatalos tudomása vagy a környezettanulmány alapján a kérelmező életkörülményeire tekintettel a kérelmező jövedelemnyilatkozatában foglaltakat vitatja, felhívhatja a kérelmezőt az általa lakott lakás, illetve saját és a családja tulajdonában álló vagyon fenntartási költségeit igazoló dokumentumok benyújtására. Abban az esetben, ha a fenntartási költségek meghaladják a jövedelemnyilatkozatban szereplő jövedelem 50 %-át, a jövedelem a fenntartási költségek figyelembevételével vélelmezhető.
5. §
- Az e rendelet alapján nyújtott rendszeres ellátásokat a kérelem benyújtásának napjától kell megállapítani. A nem teljes hónapra járó támogatást az ellátás havi összegének harmincad részének és az ellátási napok szorzatának alapján kell megállapítani.
- A rendszeres ellátások folyósítása utólag történik, a tárgyhót követő hó 5. napjáig az önkormányzat házipénztárából, külön kérelemre folyószámlára utalással.
6. §
- A e rendelet alapján határozatlan időre megállapított rendszeres ellátásra való jogosultságot az ellátás megállapítását követően évente legalább egy alkalommal felül kell vizsgálni.
- A kérelem elutasítását követően ugyanabban a tárgyban a jövedelmi viszonyokban igazolhatóan bekövetkezett változás esetén lehet ismételten kérelmet benyújtani.
- A pénzbeli vagy természetbeni ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell
- a pénzbeli ellátás visszafizetésére
- természetben nyújtott szociális ellátás esetén a dolog visszaszolgáltatására vagy a szolgáltatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére.
- A képviselőtestület a pénzbeli ellátás visszafizetésére részletfizetést engedélyezhet.
- A képviselőtestület a pénzbeli ellátás visszafizetését méltányosságból csökkentheti, illetve elengedheti.
II. FEJEZET
SZOCIÁLIS RÁSZORULTSÁGTÓL FÜGGŐ PÉNZBELI ELLÁTÁSOK
Rendszeres szociális segély
7. §
- A rendszeres szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátására jogosult személy- az egészségkárosodott személyek kivételével – a rendszeres szociális segély folyósításának feltételeként köteles együttműködni az „Együtt a Gyermekekért” Nonprofit Közhasznú Gyermekjóléti Szolgálat Betéti Társaság (Együttműködésre kijelölt szerv).
- Az együttműködésre kijelölt szerv az általa szervezett beilleszkedést segítő programokról, a programok helyéről és időpontjáról a megjelenésre kötelezettet a program megkezdése előtt legalább 8 munkanappal írásban értesíti.
- Az együttműködésre kijelölt szerv által szervezett programok:
- csoportos készségfejlesztő tréningek
- önsegítő, problémafeltáró csoportfoglalkozások
- álláskereső klubfoglalkozások
- egyéni tanácsadások (életvezetési, munkavállalási, mentálhigiénes, pszichológiai, jogi)
- együttműködés az általános iskolai végzettség és az első szakképesítés megszerzése érdekében a családgondozóval
- együttműködés a családgondozóval a 14 év alatti gyermek napközbeni ellátásának megszervezése érdekében.
- A rendszeres szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátására jogosult személy együttműködési kötelezettségét megszegi, ha
- az együttműködésre kijelölt szerv által a részére előírt programokon nem vesz részt
- a felülvizsgálaton nem jelenik meg, és távolmaradásának okát nem indokolja
- munkaviszonyt létesít és azt az elhelyezkedéstől számított 15 napon belül nem jelenti be.
- Rendszeres szociális segély állapítható meg annak, aki
- legalább 40 %-os mértékű egészségkárosodást szenvedett, vagy munkaképességét legalább 50 %-ban elvesztette, vagy
- az aktív korúak ellátása alatt, a foglalkoztatást megelőző munkaköri alkalmassági vizsgálat során, vagy pszichiátriai, vagy szenvedélybetegsége, vagy epilepszia miatt átmenetileg vagy véglegesen munkavégzésre alkalmatlannak minősült, vagy
- a terhesgondozó által kiadott szakvéleménnyel igazolja, hogy gyermeket vár.
- Az (5) bekezdés a)-c) pontja szerinti személy a rendszeres szociális segély folyósításának
feltételeként köteles együttműködni az Együtt a Gyermekekért Családsegítő Szolgálattal.
Ápolási díj
8. §
Az ápolási díj megállapítására az Szt. 41. §, 42. §, 43/A. §, 43/B. §, valamint 44. §-ait kell megfelelően alkalmazni.
9. §
- Az Szt. 41. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl a háziorvos javaslatára ápolási díj állapítható meg annak a hozzátartozónak is, aki 18. életévét betöltött, tartósan beteg személy ápolását, gondozását végzi, feltéve, hogy a kérelmező családjában az egy főre jutó havi átlagos nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedülálló esetén annak 150 %-át, és lakóhelye Nézsa község közigazgatási területén van.
- Az ápolási díj havi összege az éves központi költségvetési törvényben meghatározott alapösszeg 80 %-a.
- Az ápolást végző személy ápolási díjra való jogosultságát az Szt. alapján meg kell szüntetni akkor, ha az ápolást végző személy a kötelezettségét nem teljesíti.
- Akkor nem teljesíti az ápolást végző személy az ápolási kötelezettségét, ha két egymást követő napon nem gondoskodik
- az ápolt személy alapvető gondozási, ápolási igényének kielégítéséről, különösen
- a megfelelő, ennek keretében – legalább napi egyszeri meleg étel – biztosításáról
- gyógyszerhez való hozzájutásáról
- egyéb, alap ápolási feladatok ellátásáról
b) az ellátott és lakókörnyezete megfelelő higiéniás körülményeinek biztosításáról, különösen
- a fürdetésről, mosdatásról
- lakás takarításáról és tisztántartásáról
c) az esetleges veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzéséről.
- Az ápolást végző személy ápolási kötelezettségének teljesítését évente ellenőrizni kell.
- Ápolási díj csak egy fő után állapítható meg, függetlenül a gondozottak számától.
- Az ápolási díj megállapítása és megszüntetése a polgármester hatáskörébe tartozik.
Önkormányzati segély
10. §
- Nézsa Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére önkormányzati segélyt nyújt.
- Az önkormányzati segély adható eseti jelleggel vagy meghatározott időszakra havi rendszerességgel.
- Önkormányzati segélyben elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások – így különösen betegségez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartáshoz, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások – vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.
Önkormányzati segélyben lehet részesíteni kérelemre vagy hivatalból – különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság, továbbá más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére – azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedülálló esetén 200 %-át nem haladja meg.
11. §
- Az önkormányzati segély egyszeri összege – rászorultsághoz igazodva – minimum 5.000.-Ft, maximum 50.000.-Ft.
- Sürgős szükség esetén, - ha a kérelmező életkörülményei indokolják az azonnali segítséget – a segély bizonyítási eljárás nélkül, a kérelmező nyilatkozata alapján is megállapítható és kifizethető.
12. §
- Nézsa Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként önkormányzati segélyt állapít meg annak, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 600 %-át nem haladja meg. A temetési költségekhez való hozzájárulásként megállapítható önkormányzati segély összege nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10 %-ánál.
- Az (1) bekezdés értelmében a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség 2014. évben 100.000.-Ft.
- A temetési költségek finanszírozása érdekében önkormányzati segély nem állapítható meg annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.
- Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként az önkormányzati segély iránti kérelmet a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül lehet benyújtani. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
- A kérelemhez – a kérelem benyújtásával egyidejűleg – csatolni kell e rendelet 4. §-ában meghatározottakon kívül
- a halotti anyakönyvi kivonatot.
- A temetési költségek finanszírozására az önkormányzati segély megállapításának tényét a halotti anyakönyvi kivonaton rögzíteni kell.
13. §
A megállapított önkormányzati segélyt a megállapításra vonatkozó határozat meghozatalától számított 8 napon belül kell kifizetni.
14. §
Az önkormányzati segély megállapítására vonatkozó kérelmek elbírálása a temetési költségek finanszírozása esetében a polgármester, egyéb esetekben a képviselő-testület hatáskörébe tartozik.
15. §
Nézsa Községi Önkormányzat Képviselő-testülete – az éves költségvetésében meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában önkormányzati segélyben (továbbiakban: kölcsön) részesítheti - évente egy alkalommal, legfeljebb 100.000.-Ft erejéig - azt a rászoruló személyt, akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át meghaladja, de annak 250%-át nem éri el és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garancia a kölcsön visszafizetésére.
16. §
Nem részesíthető kölcsönben a 15. §-ban rögzített feltételeknek megfelelő személy, ha önhibájából került nehéz anyagi helyzetbe, vagy rendelkezik olyan jövedelemmel vagy vagyonnal, amellyel válsághelyzetét megoldja.
17. §
A kamatmentes kölcsön törlesztési ideje a 12 hónapot nem haladhatja meg. A kamatmentes kölcsönt a folyósítást követő hónap első napjától a kölcsönszerződésben megállapított részletekben és befizetési határidővel kell visszafizetni.
18. §
A kamatmentes kölcsönben részesülőkkel a szerződést - a képviselőtestület felhatalmazása alapján – a polgármester köti meg.
Babakelengye támogatás
19. §
- A polgármester babakelengye támogatásként önkormányzati segélyt állapít meg a szülő (törvényes képviselő) kérelmére – anyagi helyzetüktől függetlenül – ha a gyermek lakóhelye születésének időpontjában Nézsa községben található.
- A segély megállapítása iránti kérelmet a gyermek születésétől számított hat hónapon belül lehet előterjeszteni.
- A segély összege 10.000.-Ft, melyet a kérelmező részére házipénztár útján kell folyósítani.
Élelmiszer utalvány
20.§
- Élelmiszer utalvány adható azon állampolgár részére, aki az Önkormányzat segítségét mindennapi szükségletei kielégítéséhez kéri, a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíjminimum 150%-át.
- Az utalvány értéke 2.000 -Ft.
- Egy évben legfeljebb nyolc alkalommal adható.
III. FEJEZET
Természetben nyújtott szociális ellátások
Közgyógyellátás
21. §
Az Szt. 50. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott személyeken túlmenően közgyógyellátásra jogosult az a személy, akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150 %-át, egyedül álló esetén a nyugdíjminimum 250 %-át, feltéve, ha a részére feltétlen szükséges havi rendszeres gyógyító ellátás költségének összege meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-át.
A közgyógyellátásra való jogosultságról a polgármester dönt.
Szociális célú tűzifára való jogosultság
22. §
- A helyi önkormányzatok szociális célú tűzifa vásárlásához kapcsolódó kiegészítő támogatásról szóló 59/2012.(XI.28.) BM rendelet alapján juttatott szociális célú tűzifára jogosult az aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, adósságkezelési támogatáshoz kapcsolódó adósságcsökkentési támogatásban, lakásfenntartási támogatásban részesülő, vagy rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult. A jogosultak között előnyt élvez, a lakásfenntartási támogatásban részesülő, legalább 3.000.-Ft támogatásra jogosult személy, vagy háztartásában három vagy több kiskorú gyermek neveléséről gondoskodik, aki egyedülállóként neveli gyermekét (gyermekeit), aki egyedül élő, valamint aki a tűzifa vásárlásáról anyagi okok miatt önmaga nem tud gondoskodni és a tűzifa hiánya veszélyeztetné a téli otthoni melegedés lehetőségét, és lakásában tűzifával történő fűtés van.
(2) A szociális célú tűzifára jogosultak közül a támogatottak köréről és a támogatás mértékéről a képviselőtestület határozattal dönt, úgy, hogy háztartásonként legfeljebb 2 m3 tűzifa biztosítására kerülhet sor.”
Szociális szolgáltatások
23. §
- Az alapszolgáltatás megszervezésével az önkormányzat segítséget nyújt a szociálisan rászorulók részére saját otthonukban és lakókörnyezetükben önálló életvitelük fenntartásában, valamint egészségi állapotukból, mentális állapotukból vagy más okból származó problémák megoldásában.
- Nézsa Község Önkormányzata az alábbi személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatásokat biztosítja:
- étkeztetés
- házi segítségnyújtás
- családsegítés.
Étkeztetés
24. §
- Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguknak és eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.
- A képviselő-testület az Szt. 62. §-ában meghatározott étkeztetést a törvényi szabályok szerint az alábbi feltételekre is figyelemmel biztosítja:
Szociálisan rászorult az, aki
- 65 év feletti,
- akut vagy krónikus megbetegedésben szenved,
- fogyatékos,
- szenvedély- vagy pszichiátriai beteg,
- hajléktalan.
- Az étkeztetésért térítési díjat kell fizetni, amelyet külön rendelt szabályoz.
- Az szociális étkeztetés megállapítása és megszüntetése a polgármester hatáskörébe tartozik.
- Az önkormányzat étkeztetési feladatát a Gyermeki Csodakert Óvoda – 2618 Nézsa, Szondi út 48. – látja el.
- Az ellátás módja lehet:
- étel elvitele saját erőből,
- étkeztetés házhoz szállítással.
- Az étkeztetés házhoz szállítással történő biztosítása esetén a szállítás szolgáltatásáért szállítási díjat nem kell fizetni.
25. §
- Az intézményvezető azonnali hatállyal megtagadhatja, ismételt esetben pedig kérheti a megszüntetését az étkeztetés biztosításának, ha az ellátásra jogosult
- az étkeztetési hely házirendjét megsérti, vagy a közösségre nézve agresszív, fenyegető magatartást tanúsít,
- a közegészségügyi, járványügyi szabályokat nem tartja be.
- Az (1) bekezdésben foglaltakról az intézményvezető jegyzőkönyvet köteles készíteni.
Házi segítségnyújtás
26. §
- Nézsa Község Önkormányzata a házi segítségnyújtást – átruházott hatáskörben - a Nagyoroszi Közös Szociális Szolgáltató Társuláshoz (2645 Nagyoroszi, Felszabadulás út 1.) útján biztosítja.
- Házi segítségnyújtás keretében gondoskodik az önkormányzat azokról, akik
- idősek és otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek és róluk nem gondoskodnak;
- pszichiátriai betegek, fogyatékosok, szenvedélybetegek és állapotukból adódóan az önálló életvitellel kapcsolatos feladatok ellátásában segítséget igényelnek, de egyébként önmaguk ellátására képesek;
- egészségi állapotuk miatt rászorulnak és az ellátást igénylik;
- a rehabilitációt követően a saját lakókörnyezetükbe történő visszailleszkedés céljából támogatást igényelnek önálló életvitelük fenntartásához.
- A házi segítségnyújtás iránti kérelmet – a gondozón keresztül – a Nagyoroszi Közös Szociális Szolgáltató Társuláshoz (2645 Nagyoroszi, Felszabadulás út 1.) kell benyújtani.
Családsegítés
27. §
- A családsegítést az „Együtt a Gyermekekért” Nonprofit Közhasznú Gyermekjóléti Szolgálat Betéti Társaság (Szolgálat) által látja el. A családsegítés szolgáltatás jellegű, igénybevétele önkéntes.
- A Szolgálat
- közreműködik az igénylő családi gondjainak megoldásában, életvitelét hátrányosan befolyásoló okok feltárásában, illetve megszüntetésében, mentális problémák megoldásában,
- az igénylő kérelmére, problémáinak rendezése érdekében életvezetési és egyéb tanácsokat ad, konkrét segítséget nyújt,
- az igénylő felhatalmazásával ellátja érdekeinek képviseletét, ügyeiben eljár,
- pénzbeli és természetbeni adományokat fogad el és gondoskodik a rászorulókhoz való eljuttatásáról,
- folyamatosan figyelemmel kíséri a működési területén élő lakosság szociális helyzetét.
- Az ellátások igénybevételének feltétele, hogy az igénylő vállalja az esetfelelőssel közösen kialakított célok megvalósításában való aktív és folyamatos együttműködést.
28. §
Az önkormányzat természetbeni szociális ellátásként szociális földprogramot működtet.
A programban való részvétel feltételeit, az együttműködési megállapodás, és a szociális földprogram helyi végrehajtására vonatkozó szervezeti és működési szabályzat állapítja meg.
IV. FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
29. §
- E rendelet 2014. január 01. napján lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit a 2014. január 1. napját követőn indult eljárásokban kell alkalmazni.
- Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az 1993. évi III. törvény rendelkezéseit, valamint a végrehajtására kiadott kormányrendeletek és más felsőbb szintű jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.
- E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Nézsa Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2009. (01.28.) számú rendelete.
Nézsa, 2013. december 12.
Kovácsné Varga Andrea Styevó Gábor
jegyző polgármester
Kihirdetési záradék:
A rendelet 2013. december 13-án kihirdetésre került.
Kovácsné Varga Andrea
jegyző