Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2019. (XI. 21.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2023. 12. 01- 2024. 01. 31

Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2019. (XI. 21.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

2023.12.01.

Nézsa Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében megállapított feladatkörében eljárva a szervezeti és működési szabályzatról a következő rendeletet alkotja.

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Az önkormányzat elnevezése

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Nézsa Községi Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat).

(2) Az Önkormányzat székhelye: 2618 Nézsa Park u. 1.

(3) Az Önkormányzat képviselő-testületének hivatalos megnevezése: Nézsa Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület)

(4) A képviselő-testület hivatalának neve: Nézsai Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal).

(5) A képviselő- testület szervei:

a.) polgármester
b.) képviselő- testület bizottsága
c.) közös önkormányzati hivatal
d.) jegyző
e.) társulás

Jelképek

2. § (1) Az Önkormányzat jelképe: bélyegző, címer és zászló.

(2) Az Önkormányzat címere: álló, csücskös talpú tárcsapajzsban, kék mezejében zöld dombokon balra vágtató, fekete takarós, ezüst lovon szembe fordulva, arany glóriával, Szent Jakab ezüstben megjelenő alakja, köpenye hátra libben, baljával a kantárt tartja, elemelt jobbjában átlós helyzetű kard, lábán saru.

(3) Az önkormányzat zászlaja: 1:2 arányú téglalap. A zászlórúd felől nézve első harmadában kék, a második harmadában fehér alapon álló helyzetben a község címere- a mező mértani középpontjában- a harmadik harmadában zöld.

(4) Az Önkormányzat körbélyegzője: középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzat elnevezést.

(5) A Hivatal bélyegzői a Hivatal szervezeti és működési szabályzatában kerülnek meghatározásra.

3. § Az Önkormányzat, a képviselő-testület, a polgármester, és a Hivatal bélyegzőjén a Magyarország címerét kell használni. A Magyarország címerét ábrázoló bélyegző használatát kifejezetten előíró jogszabály hiányában a község címerét ábrázoló bélyegző is használható. Az Önkormányzat bélyegzőinek lenyomatait az 1. számú függelék tartalmazza.

Feladat- és hatáskörök

4. § (1) A képviselő-testület a törvényben meghatározott feladat- és hatáskörök mellett saját elhatározása alapján önként is vállalhat önkormányzati feladatokat, amennyiben a kötelezően ellátandó feladatok ellátását ez nem veszélyezteti, a feladat ellátásához szükséges anyagi, személyi és technikai feltételek biztosítottak, és a feladatot jogszabály nem utalja más szerv kizárólagos feladat- és hatáskörébe. Az önként vállalt feladatokat az 2. számú függelék tartalmazza.

(2)1 Az önkormányzat alaptevékenységére vonatkozó kormányzati funkciókat a 4. melléklet tartalmazza.

5. § (1) A képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartoznak Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 42. §-ban meghatározottak, amelyekben kizárólag a képviselő-testület dönthet.

(2) A képviselő-testület az átruházható feladat- és hatásköreit önkormányzati rendeletben a polgármesterre vagy a jegyzőre átruházhatja.

(3) A képviselő-testület a polgármesterre átruházott hatásköreit a 1. számú melléklet tartalmazza.

(4) A képviselő - testület a polgármesterre átruházott hatásköreit visszavonhatja:

a.) a polgármester kérésére
b.) a képviselők egynegyedének indítványára.

6. § (1)2 A képviselő-testület a Mötv. 13. § (1) bekezdésében meghatározott ellátandó feladatok közül az óvodai nevelésről, gyermekjóléti szolgáltatással valamint a gyermekjóléti szolgálattal kapcsolatos feladat- és hatáskörökről a családsegítéssel kapcsolatos feladat- és hatáskörökről társulás útján gondoskodik.

(2) Az egészségügyi alapellátás körébe tartozó háziorvosi szolgálat, az ügyeleti ellátás megállapodás és feladat ellátási szerződés alapján kerül ellátásra.

II. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET

A képviselő - testület összetétele és a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok

7. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt: 7 fő. A tagok névsorát a 4. számú függelék tartalmazza.

(2) A polgármester a Mötv. 66. §-a alapján tagja a képviselő-testületnek, a képviselő-testület határozatképessége, döntéshozatala, működése szempontjából önkormányzati képviselőnek tekintendő.

(3) A képviselő írásban, vagy szóban köteles előre a polgármesternek vagy a bizottság elnökének bejelenteni, hogy a képviselő-testület, vagy valamely bizottság ülésén való részvételben, illetőleg egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van.

(4) Igazolt távollétnek kell tekinteni annak a képviselőnek a távollétét, aki

a) a távollétét előzetesen bejelentette, vagy

b) utólag igazolja.

(5) A képviselő-testületi tagok a törvényben meghatározott kötelezettségeiken túl kötelesek:

1. kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, tájékoztatni őket a képviselő-testület közérdekű döntéseiről,

2. olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi őket a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,

3. lehetőségük szerint legalább a képviselő-testületi ülést megelőző napon bejelenteni a polgármesternek, ha a képviselő-testületi ülésen nem tudnak részt venni,

4. döntéshozatal előtt bejelenteni személyes érintettségüket, kivéve ha az saját tagjainak választására, kinevezésére, megbízására, vagy delegálásra irányul.

5. a tudomásukra jutott állami, szolgálati, üzleti és magántitkot megőrizni.

Az alakuló ülés

8. § (1) A Képviselő- testület alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását követő tizenöt napon belül tartja meg.

(2) Az alakuló ülést a polgármester hívja össze és vezeti.

9. § (1) A polgármester felkérésére a Helyi Választási Bizottság elnöke tájékoztatást ad a helyi önkormányzati képviselők választásáról és annak eredményéről.

(2) Az alakuló ülésen a polgármester és az önkormányzati képviselők esküt tesznek, és aláírják az esküokmányt. Az eskü szövegét e rendelet 5. számú függeléke tartalmazza. Az eskü szövegét a jegyző olvassa elő. Az eskütételt követően- amennyiben a megbízólevelek átadására az alakuló ülést megelőzően nem került sor - a Helyi Választási Bizottság elnöke átadja a megbízóleveleket a képviselők valamint a polgármester részére.

10. § A képviselő-testület az alakuló ülésen, de legkésőbb az azt követő ülésen, a polgármester előterjesztése alapján, minősített többséggel alpolgármestert és bizottsági tagokat választ, és meghatározza tiszteletdíjukat.

A képviselő-testület működése

11. § (1) A képviselő-testület éves munkaterve alapján, szükség szerint, de évente legalább hat ülést tart. Előre nem tervezhető, azonnali döntést igénylő kivételes és rendkívüli esetben rendkívüli ülés összehívására is sor kerülhet.

(2) A képviselő- testület az üléseit – általában- a Hivatal hivatalos helységében tarja (2618 Nézsa Park u.1. )

(3) A munkaterv javaslat összeállításához javaslatot kell kérni:

a) a képviselő-testület bizottságától,

b) a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületétől,

c) a jegyzőtől,

d) az önkormányzat intézményeinek vezetőitől.

(4) A polgármester a munkaterv javaslat az előterjesztésében a beérkezett, figyelembe nem vett javaslatokról is tájékoztatja a képviselő-testületet.

12. § (1) A munkaterv tervezetét a polgármester legkésőbb a tárgyévet megelőző év december 31-ig a képviselő-testület elé terjeszti.

(2) A munkaterv tartalmazza:

a) a képviselő-testület üléseinek tervezett időpontját, napirendjét,

b) az előterjesztő, közreműködő megjelölését.

13. § A képviselő-testület ülését az ülés helyének, kezdési időpontjának, az egyes napirendek tárgyának és előterjesztőjének megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni. A meghívó papír alapon vagy elektronikus úton is megküldhető. A képviselő-testület üléseinek pontos időpontjáról, helyéről és napirendjéről a meghívó hirdetőtáblán történő kifüggesztésével tájékoztatni kell a lakosságot.

14. § A települési képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének indítványára a képviselő-testület ülését 15 napon belüli időpontra össze kell hívni.

15. § (1) A képviselők és meghívottak legalább 3 nappal az ülés időpontja előtt megkapják az ülés meghívóját és írásos előterjesztéseit.

(2) Rendkívüli esetben a képviselő-testület rövid úton (pl. szóban, telefon, szöveges üzenetben) is összehívható. Szóbeli vagy telefonon történt összehívás esetén a testületi ülést megelőző nap 24 órájáig kell a polgármesternek az ülés összehívni

(3) A képviselő-testület elé kerülő napirendi pontok írásban és szóban is előterjeszthetők. A minősített többségű döntést igénylő napirendi pontot írásban kell előterjeszteni.

16. § (1) Az ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét és kezdési időpontját, a javasolt napirendeket, valamint a napirendek előterjesztőit.

(2) A képviselő-testület ülésére – a képviselő-testület tagjain kívül – meg kell hívni:

a) a települési nemzetiségi önkormányzat elnökét,

b) a napirendi pont tárgya szerint illetékes szerv vezetőjét,

c) a jegyzőt,

d) akinek a jelenléte a napirend alapos és körültekintő tárgyalásához elengedhetetlenül szükséges.

17. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, illetve felkérésre, vagy akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti.

(2) a képviselő-testület üléseit a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, akadályoztatása illetőleg tartós akadályoztatása esetén bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(3) A (2) bekezdés alkalmazásában tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével 30 nap időtartamot meghaladó távollét.

(4) A képviselő-testület ülését vezető személy:

a) megállapítja az ülés határozatképességét,

b) előterjeszti az ülés napirendi javaslatát,

c) napirend előtt tájékoztatást ad az átruházott hatáskörben hozott döntésekről, a képviselő-testület döntések végrehajtásáról, valamint a két ülés közötti időszak fontosabb eseményeiről.

(5) A képviselő-testület üléseiről jelenléti ívet kell vezetni, melyet minden jelenlévő tag aláír.

(6) a.) Az ülés akkor határozatképes, ha az ülésen legalább 4 képviselő jelen van.

b) Az egyszerű többséget igénylő javaslat esetén az ülésen jelenlévő képviselők több mint felének egybehangzó „igen” szavazata szükséges.

c.) A minősített többséget igénylő javaslat esetén a megválasztott képviselők több mint felének „ igen” szavazata szükséges (azaz legalább 4 szavazat)
d) A határozatképesség biztosítása érdekében a polgármester 20 percet meg nem haladó várakozási időt rendelhet el.
(7) A képviselő-testület határozatképtelensége vagy az ülés megszakadása esetén a képviselő-testület ülését ugyanazon napirendek tekintetében 8 napon belüli időpontra újból össze kell hívni. A megismételt testületei ülés napirendjeibe új pontok is felvihetők. Amennyiben a megismételt testületi ülés is határozatképtelen a napirendi pontokat a következő soros testületi ülésen annak napirendi pontjaival együtt kell megtárgyalni.
(8) Határozatképesség esetén a polgármester, a képviselő vagy a jegyző javaslatára a képviselő-testület számozás nélküli ügyrendi határozattal dönt valamely napirend elnapolásáról, több napirend összevontan történő tárgyalásáról, a meghívóban nem szereplő napirendi téma napirendre tűzéséről, napirendek tárgyalási sorrendjének módosításáról.
(9) A képviselő-testület a napirendről, a napirend előtti felszólalásról, és a napirend előtti tájékoztató tudomásul vételéről vita nélkül, számozás nélküli határozattal dönt.

18. § (1) A napirendi pontok és előterjesztések tárgyalásának sorrendje általában: rendeleti javaslatok, határozati javaslatok, beszámolók, tájékoztatók, önálló képviselői indítvány, felvilágosítás kérés, kérdés.

(2) Indokolt esetben az (1) bekezdésben foglalt sorrendtől – a képviselő-testület döntése alapján - el lehet térni.

19. § (1) A képviselő-testület napirendi pontjának előterjesztője lehet:

a) polgármester

b) jegyző

c) képviselő-testület tagja

d) képviselő-testület bizottsága

e) települési nemzetiségi önkormányzat elnöke

f) a képviselő-testület által felkért szervezet vezetője.

(2) Amennyiben a benyújtott előterjesztés véleményezése a bizottság ügykörébe tartozik, az előterjesztés csak a bizottság véleményével ellátva terjeszthető a képviselő-testület elé. A bizottság véleményéről a bizottság elnöke a napirend tárgyalásakor szóbeli tájékoztatást ad.

20. § Az előterjesztés két részből áll:

A) Első rész:
a) a téma meghatározása,
b) előzmények, a döntés szempontjából meghatározó tények, ismertek ismertetése, a témakör ismételt napirendre tűzése esetén a korábbi döntés, annak eredménye, a döntés szempontjából meghatározó új körülmények, információk ismertetése,
c) az előkészítés során felmerült vélemények, alternatívák,
d) az előterjesztést készítő megnevezése, aláírása.
A) Második rész:
a) határozati javaslat,
b) a végrehajtásért felelős személy megnevezése,
c) a határidő megjelölése.

21. § (1) Az első napirend tárgyalását megelőzően a polgármester beszámol a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról, és tájékoztatást ad az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, eseményekről.

(2) Minden előterjesztés és a vele összefüggő döntési javaslatról külön-külön kell tárgyalást nyitni. A képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal rendelkező meghívottak a napirendhez való hozzászólási szándékukat, kérdésüket az ülés vezetőjének jelzik. A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor, miután az ülés vezetője a felszólalás lehetőségét megadta.

(3) Egy napirendi ponthoz tartozó felszólalás legfeljebb 5 perc lehet, az ismételt hozzászólás legfeljebb 2 perc időtartamban történhet.

(4) Az a felszólalót, aki napirendtől eltér, az ülés vezetője figyelmezteti, hogy térjen a napirend tárgyára, majd ismételt felszólítás után megvonhatja a szót. Az a felszólaló, akitől a napirendtől való eltérés miatt az ülés vezetője a szót megvonta, ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.

22. § (1) A tárgyalás lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a képviselő-testület tagja javaslatot tehet, melyről a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) Az előterjesztő a javaslatot, figyelembe véve a napirend tárgyalása során elhangzott véleményeket,javaslatokat, kiegészítéseket, a napirend tárgyalásának lezárásáig megváltoztathatja, visszavonhatja.

(4) A jegyző jelzi a képviselő-testületnek, ha a döntési javaslat tekintetében jogszabálysértést észlel. A jegyző észrevételét:

a) jegyzőkönyvhöz csatolja, vagy

b) a képviselő-testület ülésen a jegyzőkönyvbe mondhatja, vagy

c) írásban tájékoztatást küld a polgármesternek, bizottság, társulás elnökének.

23. § (1) Amennyiben a napirendhez több felszólalás nincs, a polgármester a napirend tárgyalását lezárja, a tárgyalás során elhangzottakat összefoglalja, a javaslatokat logikai sorrendben szavazásra bocsátja, majd megállapítja a szavazás eredményét és ismerteti a döntést.

(2) Az ülés vezetője először a módosító indítványokat, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot bocsátja szavazásra.

(3) Amennyiben a szavazásra bocsátott kérdésben a szavazástól tartózkodók magas száma miatt illetve egyetértés hiánya miatt érvényes döntés nem született, a szavazás megismételhető, vagy az adott téma tovább tárgyalható.

(4) Ugyanazon ügyben a téma ismételt tárgyalására és szavazására a Mötv. 68. § (1) bekezdésben foglalt szabályok vonatkoznak.

24. § (1) A képviselő-testület ülésein jelenlévő választópolgároknak tanácskozási joguk nincs. kivéve, ha a hozzászólási szándékot az ülés megkezdésekor jelzik a képviselő-testület felé. A tanácskozási jog megadásáról az ülés vezetője dönt. A hozzászólás időtartama legfeljebb 2 perc lehet.

(2) Az ülés vezetője lehetőséget adhat arra, hogy a napirendben érintett személy – személyes érintettségre való tekintettel – 2 perc időtartamban hozzászólást tehessenek.

25. § A polgármester a napirend tárgyalása során minden felvilágosítást köteles megadni. Véleményét a tárgyalás során önálló hozzászólásban nyilváníthatja ki.

26. § A polgármester, illetve az ülés vezetője az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, úgy, hogy előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő javaslatról kell dönteni.

27. § Az önkormányzati képviselő a napirendre felvett ügyekkel össze nem függő önálló képviselői indítványt terjeszthet elő. Az önálló képviselői indítványt a polgármesternél írásban kell beterjeszteni.

28. § Ügyrendi döntés a képviselő-testület ülésének vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirend témáját érdemben nem érintő, döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozik. A képviselő-testület a polgármester vagy képviselő ügyrendi kérdéskörre vonatkozó javaslatáról vita nélkül dönt.

29. § (1) A polgármester, illetve az ülés vezetője gondoskodik a tanácskozás rendjének fenntartásáról, mely során:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendi témától, valamint a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használva nyilatkozik;

b) rendre utasítja azt a személyt, aki az ülés rendjéhez méltatlan magatartást tanúsít; valamint aki e rendeletnek a tanácskozás rendjére vagy a szavazásra vonatkozó rendelkezéseit megszegi;

c) ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi a rendbontót;

d) ismételt és súlyos rendbontás esetén a rendbontó eltávolításához hatóság segítségét veheti igénybe;

(2) A c) d) pontban felsorolt intézkedés a képviselő-testület tagjával és az ülésen tanácskozási joggal részt vevő nemzetiségi önkormányzat elnökével szemben nem alkalmazható.

(3) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el.

(4) Amennyiben a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakíthatja. Amennyiben a rend nem áll helyre, a polgármester elhagyhatja az üléstermet, mellyel az ülés félbeszakad. A képviselő-testület ülése a polgármester, illetve a 17. § (1)-(2) bekezdésben foglalt esetben az ülés vezetőjének összehívására folytatódik.

(5) Az ülés vezetőjének a rend fenntartása érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vitába szállni nem lehet.

30. § A képviselő-testület ülésein a nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

31. § (1) A javaslat elfogadásához „igen” szavazat szükséges. A tartózkodás „nem” szavazatot jelent.

(2) Szavazategyenlőség esetén elutasító döntés születik.

32. § A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt:

a) a napirend meghatározásáról,

b) az ügyrendi kérdésekről,

c) képviselői felvilágosítás kérésre, valamint kérdésre adott válasz elfogadásáról,

d) napirend tárgyalásának lezárásáról, a hozzászólások időtartamának korlátozásáról.

33. § (1) Titkos szavazás az Mötv. 48. § (4) bekezdésben meghatározott ügyekben tartható. A titkos szavazásról –önkormányzati képviselői indítványra - a képviselő-testület dönt.

(2) A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság bonyolítja le.

(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik.

(4) A szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv mellékletét képezi. A jegyzőkönyv tartalmazza:

a) a szavazás helyét és napját, a szavazás kezdetét és végét,

b) a Bizottság jelen lévő tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket,

d) a szavazás eredményét,

e) a Bizottság jelen lévő tagjainak aláírását.

(5) Az Ügyrendi Bizottság elnöke a szavazás eredményét ismerteti a képviselő-testülettel.

34. § (1) A képviselő-testület a képviselők egynegyedének indítványára név szerinti szavazás tart. Nem lehet névszerinti szavazást tartani a Mötv. 48. § (3) bekezdésében írt esetekben és ügyrendi kérdésben.

(2) A név szerinti szavazásnál a jegyző betűrendben felolvassa a képviselő-testület tagjainak névsorát, a jelenlévő önkormányzati képviselők nevük felolvasásakor „egyetértek”, „ellenzem”, kijelentéssel szavaznak. A leadott szavazatok a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvben név szerint rögzítésre kerülnek.

35. § (1) A felvilágosítás kérés valamely probléma felvetése és kifejtése a képviselő-testület ülésén, vagy ezzel kapcsolatos kérdés megfogalmazása a képviselő-testület vagy szervei hatáskörébe tartozó önkormányzati, közérdekű ügyben. A kérdés önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés vagy tudakozódás.

(2) A képviselő a képviselő-testület ülésén felvilágosítást kérhet, kérdést intézhet a képviselő-testület bizottságához, a bizottság elnökéhez, a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, és a jegyzőhöz.

(3) A felvilágosítás kérést és kérdést szóban és írásban lehet előterjeszteni. A szóban előterjesztett felvilágosítás kérés vagy kérdés legfeljebb 2 percben történhet.

(4) Amennyiben a felvilágosítás kérés a benyújtására a képviselő-testület ülését megelőzően legalább öt nappal sor kerül, úgy arra az ülésen érdemben válaszolni kell. A válasz elfogadásáról a felvilágosítást kérő legfeljebb 2 percben kifejtett véleménye vagy nyilatkozata után a képviselő-testület dönt. Ha a választ a képviselő-testület nem fogadja el, dönt a további teendőkről.

(5) A képviselő-testület ülésén előterjesztett felvilágosítás kérésre és kérdésre lehetőleg a képviselő-testület ülésén szóban, vagy legkésőbb harminc napon belül írásban választ kell adni. A választ valamennyi képviselőnek meg kell küldeni.

36. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) képviselő-testület tagja;

b) képviselő-testület bizottsága;

c) jegyző;

d) települési nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete.

(2) A kezdeményezést a polgármesternek kell benyújtani. A rendelet alkotás szükségességéről a képviselő- testület a soron következő ülésen dönt.

37. § (1) A rendelet-tervezet előterjesztésében az előkészítés során tett javaslatokat szerepeltetni kell.

(2) A rendelet-tervezet szövegét a jegyző szerkeszti.

38. § (1) Társadalmi egyeztetésre kell bocsátani az önkormányzati rendelet tervezetét és indokolását (továbbiakban együtt: rendelet tervezet).

(2) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani

a) a fizetési kötelezettségekről

b) a költségvetésről, a költségvetés módosításáról, a költségvetés végrehajtásáról

c) szervezet és intézmény alapításáról

d) helyi adókról szóló rendelet tervezetet.

(3) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani a rendelet tervezetet:

a) ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik,

b) ha azt magasabb rendű jogszabály vagy a kormányhivatal által előírt kötelező jogalkotási határidő betartása indokolja,

c) ha az egyeztetés Nézsa Község Önkormányzat különösen fontos pénzügyi, környezetvédelmi, örökségvédelmi érdekeinek védelmét veszélyeztetné.

39. § (1) A társadalmi egyeztetés formái:

a) a rendelet tervezet képviselő-testület által történő tárgyalását megelőzően legalább 3 nappal Nézsa Község Önkormányzat hivatalos honlapján, hirdetőtábláján való közzététel és a honlapon megadott elérhetőségeken keresztül biztosított véleményezés,

b) a polgármester által belátása szerint a véleményezésbe bevont személyek, intézmények és szervezetek által történő közvetlen véleménykérés.

(2) A polgármester az (1) bekezdésben meghatározott egyeztetési formákon kívül más – különösen indokolt esetben, szükség esetén - formákat is igénybe vehet az egyeztetés, véleményeztetés céljára.

(3) A honlapon közzétett elektronikus levélcímen vagy írásban bárki véleményt nyilváníthat a társadalmi egyeztetésre bocsátás céljából közzétett rendelet tervezetről. A névtelenül érkezett véleményeket nem kell figyelembe venni. A véleményező adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást a személyes adatok védelméről és a közérdek adatok nyilvánosságáról szóló törvényben foglalt vélelem szerint a véleményezéssel járó adatkezelés tekintetében megadottnak kell tekinteni. A véleménynyilvánításra nyitva álló határidő nem lehet kevesebb 8 napnál.

(4) A polgármester mérlegeli a beérkezett véleményeket és azokról a rendelet tervezet tárgyalásakor tájékoztatja a képviselő-testületet.

(5) A képviselő- testület rendeletének megjelölése Nézsa Község Önkormányzat Képviselő- testületének __/__(__hó.___nap) önkormányzati rendelete _______(ról, ről) (a rendelet címe)

(6) Az Önkormányzat rendeleteit évenként folyamatos növekvő arab számmal és évszámmal, a kihirdetés hónapjának és napjának feltüntetésével kell jelölni, továbbá meg kell határozni a rendelet címét.

(7) Az önkormányzati rendeletek a döntés követően 5 munkanapon belül –kivételes esetben 1. munkanapon belül –elkészítésre és kihirdetésre kerülnek.

40. § A kihirdetett és hatályos önkormányzati rendelettel kapcsolatosan véleményt, észrevételt, a jogszabály módosítására vonatkozó javaslatot bárki tehet, és a beérkező véleményeket az önkormányzati rendelet utólagos hatásvizsgálata során figyelembe kell venni, melyről a képviselő-testületet tájékoztatni kell.

41. § (1) A rendeletet a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A rendelet kihirdetésének napja a hirdetőtáblán történő kifüggesztés napja. A rendeletet tizenöt napra kell kifüggeszteni, és azon fel kell tüntetni a kifüggesztés és a levétel napját.

(2) A rendelet az önkormányzat hivatalos honlapján is közzétételre kerül.

42. § (1) A képviselő-testület határozatának megjelölése magában foglalja a képviselő-testület megnevezését, a határozat számát és a határozat évét arab számmal, zárójelben meghozatalának hónapját és napját római számmal, továbbá a „önk. határozata” kifejezést.

(2) A határozatot naptári évenként eggyel kezdődően folyamatosan kell számozni.

(3) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követően 8 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek, érintetteknek.

43. § A Képviselő-testület a szavazati arányok rögzítésével, számozott határozat nélkül dönt:

a) napirend elfogadása,

b) lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadásáról, amennyiben újabb határidő vagy feladat nem kerül megállapításra,

c) a polgármester és az alpolgármester előző testületi ülés óta tett fontosabb intézkedéseiről, eseményeiről szóló tájékoztató elfogadása,

d) a polgármester és a bizottságok átruházott hatáskörben hozott döntéseiről szóló tájékoztató,

e) interpellációra adott válasz elfogadásáról, tudomásul vételéről,

f) tájékoztatók elfogadásáról, tudomásul vételéről.

44. § (1) A képviselő-testület zárt ülést tart, illetve tarthat a Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott kérdésekben. A Mötv. 46. § (2) c) pontban foglalt témák tekintetében zárt ülés elrendeléséről a képviselő-testület a polgármester, a képviselő, vagy a jegyző indítványozására dönt.

(2) A Mötv. 46. § (2) b) pontban foglalt esetben, ha az érintett a kéri a zárt ülés tartását ezt írásban és szóban is a testületi ülésen megteheti. Az írásban foglalt kérés a jegyzőkönyv mellékletét képzi. A szóbeli kérés a jegyzőkönyvben kerül rögzítésre.

(3) A zárt ülésen elhangzottakról a polgármester adhat tájékoztatást, mely során nem sértheti azokat az érdekeket, illetve jogszabályi rendelkezéseket, amelyek a zárt ülés elrendelésének alapjául szolgáltak.

45. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A jegyzőkönyvben rögzítésre kerül a távol maradt képviselő neve, és az hogy távolmaradását igazolta illetve nem igazolta A jegyzőkönyvben a felszólalások lényege kerül rögzítésre. A felszólaló előzetes kérésére a felszólalása a jegyzőkönyvbe szó szerint kerül rögzítésre.

(3) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell az ülés meghívóját, az előterjesztéseket, a jelenléti ívet, valamint az elfogadott, a polgármester és a jegyző saját kezű aláírásával ellátott rendeletet, és az egyéb írásos indítványokat.

(4) A jegyzőkönyvet a mellékletekkel együtt a Hivatal kezeli. A Hivatal gondoskodik az adott évi jegyzőkönyvek és mellékleteik beköttetéséről, valamint őrzéséről.

(5) Az állampolgárok a zárt ülésről készült jegyzőkönyv kivételével a jegyzőkönyvbe és mellékleteikbe a Hivatalban, előzetesen egyeztetett időpontban tekinthetnek bele.

(6) A jegyző 15 napon belül elektronikusan megküldi a Nógrád Megyei Kormányhivatalnak az erre kialakított elektronikus portálon.

III. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGA

46. § (1) A képviselő-testület állandó bizottsága az Ügyrendi Bizottság.

(2) A bizottság főbb feladatait és hatáskörét az 2. számú melléklet tartalmazza.

(3) A bizottság tagjainak száma 3 fő. A bizottsági tagok névsorát a 6. számú függelék tartalmazza.

(4) A képviselő-testület és a bizottság, vagy a bizottságok egymás közötti zavartalan kapcsolatát a polgármester biztosítja.

47. § A képviselő-testület eseti feladatai ellátására, meghatározott időre, vagy a feladat ellátására ideiglenes bizottságot alakíthat. Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

48. § (1) Egy képviselő egyidejűleg egy állandó és egy ideiglenes bizottságnak lehet tagja. A bizottság elnöke más bizottság elnöke nem lehet.

(2) A bizottság nem képviselő tagjai a képviselő-testület előtt esküt tesznek. Az eskü szövegét a 5. számú függelék tartalmazza.

(3) A bizottság képviselő és nem képviselő tagjainak a bizottság működésével összefüggő jogai és kötelezettségei azonosak.

49. § (1) A bizottság üléseit a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az általa meghatalmazott bizottsági tag hívja össze és vezeti az ülést, képviseli a bizottságot.

(2) A bizottság ülésein bármely képviselő tanácskozási joggal részt vehet.

(3) A bizottság üléseire a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályok vonatkoznak.

50. § A bizottsági tag köteles a tudomására jutott titkot megőrizni. Titoktartási kötelezettsége bizottsági tagságának megszűnése után is fennáll.

51. § (1) A bizottság működésére, határozatképességére, a határozathozatalra, a döntések végrehajtására, a bizottság tagjainak kizárásra, a jegyzőkönyv tartalmára és a zárt ülés tartására a képviselő-testületre vonatkozó szabályok az irányadók.

(2) A bizottság üléseiről készült jegyzőkönyvet az elnök mellett a jelen lévő tagok közül a bizottság által az adott ülésre vonatkozóan választott egy tag ír alá.

52. § (1) A bizottság ülését az elnök hívja össze. A bizottsági ülés előterjesztéseit az ülés előtt legalább öt nappal meg kell küldeni a bizottsági tagok részére.

(2) A bizottságot 15 napon belüli időpontra össze kell hívni a polgármester, vagy a bizottsági tag napirendi javaslatot is tartalmazó indítványára.

(3) A bizottsági ülésekre a napirendekről való tájékoztatással meg kell hívni a polgármestert és a jegyzőt.

(4) A bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet a Mötv. 60. §-ában foglaltak szerint a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.

53. § A bizottság működésének szakmai, technikai, ügyviteli, adminisztrációs feladatait, a döntések végrehajtását a Hivatal látja el.

54. § A helyi önkormányzati képviselők és a polgármester összeférhetetlenségével, méltatlanságával, a vagyonnyilatkozataik kezelésével és ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat, valamint az egyéb, jogszabály által előírt kötelező bizottsági feladat- és hatásköröket az Ügyrendi Bizottság látja el.

IV. Fejezet

A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZAT

55. § A települési nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete saját hatáskörében határozza meg szervezeti és működési rendjét.

56. § (1) Amennyiben a települési nemzetiségi önkormányzat jogainak gyakorlásához a képviselő-testület döntése szükséges, a nemzetiségi önkormányzat erre irányuló kezdeményezését a képviselő-testület köteles a következő ülésén napirendre tűzni.

(2) A képviselő-testület a nemzetiségek jogairól szóló 2011 évi CLXXIX törvény (továbbiakban: Nek.tv) 81. §-ában meghatározott tárgykörökben önkormányzati döntést csak a nemzetiségi önkormányzat egyetértésével hozhat.

(3) A nemzetiségi intézmények vezetőinek kinevezéséhez, illetőleg a nemzetiséghez tartozók képzésére is kiterjedő képviselő-testületi döntéshez az Nek.tv 81. § (2) bekezdésében foglaltak szerint a nemzetiségi önkormányzat egyetértése szükséges.

(4) A nemzetiségi önkormányzat a (2) – (3) bekezdésben meghatározott jogát az Nek.tv 83. § (4) bekezdésében meghatározottak szerint gyakorolhatja.

(5) Az Nek.tv 80. §-ban foglalt kérdések tekintetében az önkormányzat és a települési nemzetiségi önkormányzat között létrejött együttműködési megállapodást tartalmazza.

57. § (1) A képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében e célra biztosított összeg erejéig a nemzetiségi önkormányzat működéséhez önkormányzati támogatást nyújthat.

(2) A nemzetiségi önkormányzat feladat- és hatásköre ellátáshoz szükséges, a települési önkormányzat tulajdonában lévő vagyon tekintetében a vagyon használatára vonatkozó együttműködési megállapodásban foglaltak vagyontárgyak tekintetében, az együttműködési megállapodásban foglaltak szerint biztosítani kell nemzetiségi önkormányzat használati jogát, azonban ez nem akadályozhatja a települési önkormányzat feladat- és hatáskörének ellátását.

(3) A nemzetiségi önkormányzat saját hatáskörében határozza meg:

a) az önkormányzat vagyonán belül a részére elkülönített vagyon használatát,

b) költségvetését, zárszámadását, a képviselő-testület által rendelkezésre bocsátott források felhasználását.

58. § A képviselő-testület ülésein a nemzetiségi önkormányzat képviselő tagja anyanyelvét is használhatja. Ha a felszólalás valamely nemzetiség nyelvén hangzott el, a felszólalás magyar nyelvű szövegét vagy annak tartalmi kivonatát az ülés jegyzőkönyvéhez csatolni kell.

V. Fejezet

A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER, A JEGYZŐ

59. § (1) A polgármester a képviselő-testület elnöke, aki felelős az önkormányzat egészének működéséért.

(2) A polgármester biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát.

Tevékenységével hozzájárul a település fejlődéséhez, elsődleges feladata a település fejlesztése, a közszolgáltatások szervezése, a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel együttműködve.
(3) A polgármester az önkormányzati, valamint az államigazgatási feladatait, hatásköreit a Hivatal közreműködésével látja el.
(4) A polgármester főbb feladatai:
a) a település fejlődésének elősegítése,
b) a helyi közszolgáltatásokról való gondoskodás,
c) az önkormányzat vagyonának megőrzése és gyarapítása,
d) az önkormányzat gazdálkodási feltételeinek megteremtése,
e) a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülésének a biztosítása,
f) a nyilvánosság megteremtése, a helyi fórumok szervezése,
g) a lakosság önszerveződő közösségeinek a támogatása, a szükséges együttműködés kialakítása, kapcsolattartás,
h) az önkormányzati intézmények működésének ellenőrzése, segítése,
i) a jogszabályok szerinti munkáltatói jogkörök gyakorlása,
j) maga, vagy az általa megbízott személy útján ellátja a képviselő-testület tulajdonosi képviseletét az önkormányzat vállalkozásaiban, a külön rendeletben meghatározottak szerint,
k) a képviselő-testület működési feltételeinek megteremtése, munkájának megszervezése,
l) a képviselő-testület tagjai és bizottságai munkájának segítése,
m) a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtásának megszervezése és ellenőrzése,
n) a képviselő-testület munkatervének előkészítése, benyújtása, végrehajtása.
o) a Nézsai Közös Önkormányzati Hivatal irányítása
(5) A polgármester részletes feladat- és hatáskörét a jogszabályok és a képviselő-testület döntései határozzák meg.
(6) A polgármester a tisztségét főállásban látja el.
(7) A polgármester ügyfélfogadási idejét e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
(8) A polgármester szabadságának kiadására a Képviselő-testület jogosult. A képviselő - testület a szabadságolási ütemterv jóváhagyásáról határozattal dönt.

60. § (1) Az alpolgármester a tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

(2) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatát.

61. § (1) A jegyző főbb feladatai:

a) vezeti a Hivatalt, elkészíti a Hivatal szervezeti és működési szabályzatának, valamint mellékleteinek javaslatát, gondoskodik azok folyamatos aktualizálásáról, szükség szerinti módosításáról,

b) elkészíti a köztisztviselők munkaköri leírását, a köztisztviselői teljesítménykövetelményeket és teljesítményértékelést, valamint a köztisztviselők minősítését,

c) saját hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás, az utalványozás és az ellenjegyzés rendjét,

d) tájékoztatást ad a polgármesternek, a képviselő-testületnek, a bizottságoknak az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról, jogszabály-változásokról,

e) a képviselő-testület ülésein gondoskodik a jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátásáról,

f) tájékoztatja a képviselő-testületet a Hivatal munkájáról, az ügyintézésről,

g) gondoskodik az önkormányzati rendeletek kihirdetéséről és végrehajtásáról,

h) gondoskodik a Hivatal dolgozóinak rendszeres képzéséről, továbbképzéséről,

(2) A jegyző részletes feladat- és hatáskörét a jogszabályok és a képviselő-testület döntései határozzák meg.

(3) A jegyzőt megilleti a jog, hogy a képviselő-testület ülésén a tárgyalt témákhoz hozzászóljon, felszólalásában elmondja a témával kapcsolatos véleményét, meglátását, kérdést tehet fel, és javaslatot tehet.

62. § A jegyzői feladat- és hatásköröket a jegyző tartós távolléte vagy akadályoztatása esetén a Hivatal szervezeti és működési szabályzatában jegyző helyettesként megjelölt köztisztviselő látja el, és helyettesíti a jegyzőt.

V. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET HIVATALA

63. § (1) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 84. § (1) bekezdésben meghatározott feladatkört Alsópetény Község Önkormányzatával és Legénd Község Önkormányzatával kötött megállapodás alapján a Nézsai Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal) látja el.

(2) A Hivatal belső szervezeti tagozódását, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét a képviselő-testület külön döntésében határozza meg.

(3) A Hivatal szervezeti és működési szabályzatáról külön szabályzat rendelkezik.

VI. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZATI GAZDÁLKODÁS ALAPJAI

64. § (1) Az Önkormányzat a Mötv, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, és a végrehajtási rendelet rendelkezései szerint, költségvetési rendelet alapján gazdálkodik.

(2) A költségvetési rendelet tervezetét a jegyző készíti elő és polgármester terjeszti a képviselő- testület elé.

(3) A zárszámadási rendelet elkészítésére és előterjesztésére a (2) bekezdésben leírt szabályok az irányadók.

(4) Az Önkormányzati vagyongazdálkodás szabályait külön önkormányzati rendelet állapítja meg.

(5) A képviselő-testület az Önkormányzat gazdálkodásának belső ellenőrzéséről külsős (megbízásos, vállalkozási szerződéses) belső ellenőr útján gondoskodik. A teljes belsőellenőrzési feladatellátást 370/2011 (XII.11) Korm. rendelet alapján a belső ellenőr látja el. A feladat részletezését a belső ellenőrzési kézikönyv tartalmazza.

VII. Fejezet

LAKOSSÁGI FÓRUMOK, KAPCSOLATTARTÁS

65. § A képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével lehetőséget teremt az állampolgárok és közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre, a tájékoztatásra, vélemény-nyilvánításra:

a) a képviselő-testület a Mötv. 54. §-a szerint közmeghallgatást tart. A közmeghallgatást előre meg kell hirdetni. A közmeghallgatást a polgármester vezeti. A közmeghallgatáson felmerült kérdésekre szóban, vagy szükség esetén 15 napon belül írásban válaszolni kell.

b) a képviselő-testület a lakosság, a különböző társadalmi szervezetek, egyesületek, önszerveződő közösségek közvetlen tájékoztatása, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása érdekében – a közmeghallgatásra vonatkozó szabályok alapján – falugyűlést is összehívhat.

66. § A Képviselő-testület az éves költségvetésben meghatározott összeg erejéig anyagilag is támogatja a lakosság önszerveződő közösségeinek, így különösen a helyi egyesületek, klubok, települési érdekeket szolgáló alapítványok működését, a településnek hírnevet szerző, vagy azt öregbítő személyek, szervezetek tevékenységét,és velük együttműködik.

VIII. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT EGYÜTTMŰKÖDÉSEI

67. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb ellátása érdekében társulásban vesz részt, a társulások megnevezését a 7. számú függelék tartalmazza.

(2) A képviselő-testület feladatai ellátása érdekében megállapodáson alapuló együttműködések létrehozására törekszik. Együttműködési megállapodás kötésére a képviselő-testület jogosult. A megállapodást a képviselő testület döntése alapján a polgármester írja alá.

IX. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉS

68. § (1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

(2) A hatályba lépéssel egyidejűleg hatályát veszti Nézsa Község Önkormányzat képviselő-testületének a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet3

A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatáskörei

1. Önkormányzati segély (temetési)

2. Szociális temetés

3. Szociális étkezés

4. Babakelengye támogatás

5. Államháztartáson kívüli források átvétele 2.000.000.- Ft összegig

6. Filmforgatás célú közterület-használattal összefüggő hatáskörök

7. Fiatalok első lakáshoz jutó támogatása

8. Településképi bejelentési eljárás lefolytatása

2. melléklet

Ügyrendi Bizottság feladat –és hatásköre
- állást foglal ügyrendi kérdésekben
- ellátja a szavazás lebonyolításával kapcsolatos feladatokat, amennyiben titkos szavazásra kerül sor
- a képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése,
- a vagyonnyilatkozatok nyilvántartása,
- a vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását,
- a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtételéhez információ és nyomtatvány biztosítása a képviselő-testület hivatalán keresztül,
- a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása, ennek keretében:
- a képviselő felszólítása (a saját és hozzátartozóinak) az ellenőrzéshez szükséges azonosító adatok írásbeli bejelentésére,
- a felszólításra szolgáltatott azonosító adatok megfelelő őrzése és az ellenőrzést követő 8 napon belüli törlése,
- a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás
- ellátja a méltatlansági eljárással kapcsolatos teendőket
A bizottság saját maga határozza meg működésének részletes szabályait, külön részletezve a vagyonnyilatkozatok nyilvántartási rendjét, a nyilvánosság biztosítását, a nem nyilvános adatok védelmét, valamint a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának részletes rendjét.

3. melléklet

A polgármester ügyfélfogadási ideje:
Hétfői napokon délelőtt 9-12
délután 14-16

1. függelék

Az önkormányzat által használt bélyegzők lenyomatai
Nézsa Községi Önkormányzat (körbélyegző) 2 db
Nézsa Községi Önkormányzat (fejbélyegző)
2618 Nézsa Park utca 1.
Tel..35/380-101, Fax:35/530-041
Adószám: 15735519-2-12

2. függelék

1. Önként vállalt feladatok

- Helyi civil szervezetek, egyesületek támogatása

(kiemelten a Sportegyesület, Önkéntes Tűzoltó és Polgárőr Egyesület)

- Helyi egyházközösségek támogatása

- A községben lakó fiatal házasok első lakáshoz jutó támogatása a 20/2013. (XII.13.) önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek szerint.

3. függelék4

4. függelék5

A képviselők névjegyzéke

1. - Styevó Gábor polgármester 2618 Nézsa Szondy út 113.

2.6 - Kovácsné Bóbis Klaudia alpolgármester 2618 Nézsa Petőfi út 19.

3. - Zachar Zénó Kázmér 2618 Nézsa Ady út 2.

4. - Bíró Attila 2618 Nézsa Ady út 2/B

5.7 - Korándi Viktorné 2618 Nézsa Dózsa út 18.

6.8 - Zsíros Csaba 2618 Nézsa Széchenyi út 4.

7.9 - Lényiné Berceli Judit 2618 Nézsa Alkotmány út 6.

5. függelék

A polgármester, a képviselők és a külsős bizottsági tag eskü szövege
„Én, ........................................... becsületemre és lelkiismeretemre fogadom, hogy Magyarországhoz és annak Alaptörvényéhez hű leszek; jogszabályait megtartom és másokkal is megtartatom; (a tisztség megnevezése) tisztségemből eredő feladataimat Nézsa fejlődésének előmozdítása érdekében lelkiismeretesen teljesítem, tisztségemet a magyar nemzet javára gyakorlom.
(Az eskütevő meggyőződése szerint)
Isten engem úgy segéljen!”

6. függelék10

A bizottsági tagok névsora

1. - Zsíros Csaba (elnök) 2618 Nézsa Széchenyi 4.

2. - Bíró Attila 2618 Nézsa Ady út 2/B.

3. Kovácsné Bóbis Klaudia 2618 Nézsa Petőfi út 19.

7. függelék

Társulások megnevezése

1. Nézsa- Alsópetény- Legénd Óvoda Intézményfenntartó Társulás

2. Nagyoroszi Szociális Szolgáltató Központ Társulás

3. Nyugat Nógrád Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgáltatási Társulás

4. Észak-Kelet Pest és Nógrád Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Önkormányzati Társulás

1

A 4. § (2) bekezdése a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 6. § (1) bekezdése a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

Módosította Nézsa Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (IX.29.) számú önkormányzati rendelete Az 1. melléklet a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2022. (V. 26.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

4

A 3. melléklet 3. függeléket a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.

5

A 3. melléklet 4. függelék a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

6

A 3. melléklet 4. függelék 2. pontja a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 3. melléklet 4. függelék 5. pontja a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

8

A 3. melléklet 4. függelék 6. pontja a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 3. melléklet 4. függelék 7. pontja a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

10

A 3. melléklet 6. függelék a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

11

A 4. mellékletet a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be. A 4. melléklet a Nézsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.