Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 39/2020 (XI.23.) önkormányzati rendelete

a települési támogatások helyi szabályairól szóló 6/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 01. 01- 2021. 01. 02

Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 39/2020 (XI.23.) önkormányzati rendelete

a települési támogatások helyi szabályairól szóló 6/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

2021.01.01.

Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése feladat- és hatáskörében eljárva, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése és a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020. (XI. 3.) Korm. rendelet alapján Debrecen Megyei Jogú Város Polgármestere a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1) és (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében és 48. § (4) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A települési támogatások helyi szabályairól szóló 6/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) 3. § (3) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Rendkívüli települési támogatás:

a) pénzbeli

aa) időszaki támogatás,

ab) eseti támogatás,

ac) temetési támogatás,

ad) kelengyetámogatás,

ae) iskolakezdési támogatás”

2. § (1) A R. 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A jegyző kérelemre lakásfenntartási támogatást állapít meg a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadások viseléséhez, feltéve, hogy

a) a háztartásban élők egy főre számított havi jövedelme nem haladja meg a 77.200,- Ft-ot és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona,

b) az egyedülélő vagy egyedülálló havi jövedelme nem haladja meg a 87.100,-Ft-ot és vagyona nincs.”

(2) A R. 7. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A lakásfenntartási támogatás összege:

a) az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott jogosult esetében 5.500,- Ft/hó,

b) az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott jogosult esetében 6.000,- Ft/hó.”

(3) A R. 7. § (5) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(5) Amennyiben a lakásfenntartási támogatás]

„b) természetbeni támogatás formájában (20 q tűzifa) kerül megállapításra, a Szociális Osztály a támogatásról tájékoztatja a DEKERT Nonprofit Kft.-t, amely a tájékoztatást követő 15 napon belül - a telephelyén lévő tűzifából - 1 év időtartam alatt kétszer (legalább 3 hónap különbséggel) 10q-10q tűzifát kiszállít a jogosult lakcímére.”

(4) A R. 7. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) A lakásfenntartási támogatást

a) egy közüzemi díj megfizetéséhez, vagy

b) bérleti díjhoz, vagy

c) hagyományos tüzelőanyag beszerzéséhez, vagy

d) közös költséghez

lehet igényelni.”

3. § A R. 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Amennyiben a támogatásban részesülő személy meghal, vagy lakcíme a támogatásra való jogosultság időtartama alatt megváltozik, vagy kéri a támogatás megszüntetését, a változás, vagy a haláleset, vagy a kérelem benyújtását követő hónap első napjával a támogatásra való jogosultság megszüntetésre kerül.”

4. § A R. 17. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Rászorultsági alapon pénzbeli időszaki támogatás adható annak a személynek, aki időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzd, feltéve, hogy

a) a kérelmező családjában az egy főre számított havi jövedelem nem haladja meg a 52.000,- Ft-ot,

b) egyedülélő vagy egyedülálló esetén a havi jövedelme nem haladja meg a 69.800,- Ft-ot.”

5. § (1) A R. 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Pénzbeli eseti támogatás hivatalból vagy kérelemre állapítható meg annak a személynek, aki létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, feltéve, hogy

a) a kérelmező családjában az egy főre számított havi jövedelem nem haladja meg a 48.800.- Ft-ot,

b) egyedülélő, vagy egyedülálló esetén a havi jövedelem nem haladja meg a 64.600.- Ft-ot.”

(2) A R. 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A pénzbeli eseti támogatás összege minimum 5.000,- Ft, maximum 120.000,- Ft, a 6. § 6. e) pontjában szabályozott esetben maximum 300.000,- Ft.”

6. § (1) A R. 20. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) 50.000,- Ft temetési támogatásban részesíthető továbbá az a szülő, gondviselő, aki 14. életévét be nem töltött elhunyt gyermek eltemettetéséről gondoskodott, és a családban az egy főre számított jövedelem nem haladja meg a 87.150,- Ft-ot.”

(2) A R. 20. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A temetési támogatás összege:

a) 55.000 Ft, amennyiben

aa) a család egy főre számított havi jövedelme nem haladja meg a 48.200,- Ft-ot,

ab) egyedülélő, vagy egyedülálló esetében a havi jövedelem nem haladja meg a 45.400,- Ft-ot;

b) 45.000 Ft, amennyiben

ba) a család egy főre számított havi jövedelme 48.201,- Ft és 55.000,- Ft,

bb) egyedülélő, vagy egyedülálló esetében a havi jövedelem 45.001,- Ft és 64.600,- Ft

között van,

c) 30.000 Ft, amennyiben

ca) a család egy főre számított havi jövedelme 55.001,- Ft és 59.900,- Ft,

cb) egyedülélő, vagy egyedülálló esetében a havi jövedelem 64.601,- Ft és 77.200,- Ft

között van.”

(3) A R. 20. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A temetési támogatás iránti kérelmet a 4. melléklet szerinti nyomtatványon legkésőbb a kérelmező nevére szóló temetési számla kiállításának napjától számított 60 napon belül kell benyújtani.”

7. § A R. 20/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Kelengyetámogatás állapítható meg a Debrecenben élő szülőnek gyermeke születésekor, amennyiben a család egy főre számított havi jövedelme nem haladja meg a 69.800,- Ft-ot.”

8. § A R. 20/B. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A 18. § (1) bekezdésében foglalt feltételeknek megfelelő jogosultnak iskolakezdési támogatás állapítható meg, feltéve, hogy a család legalább egy nappali oktatás rendje szerint tanulmányokat folytató gyermeket nevel. Az iskolakezdési támogatás összege

a) minden, a nappali oktatás rendje szerint tanulmányokat folytató gyermek után 6.000.- Ft,

b) három vagy több, a nappali oktatás rendje szerint tanulmányokat folytató gyermek esetén összesen 15.000.- Ft.”

9. § (1) A R. 21. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Gyógyszertámogatás biztosítható annak

a) a személynek, akinek családjában az egy főre számított havi jövedelem nem haladja meg a 69.800.- Ft-ot,

b) az egyedülélő, vagy egyedülálló személynek, akinek a havi jövedelme nem haladja meg a 77.200.- Ft-ot.

A támogatás iránti kérelmet az 5. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.”

(2) A R. 21. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A gyógyszertámogatás mértéke a gyógyszer igazolt költsége, de legfeljebb 28.500 Ft.”

10. § A R. 24. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A jegyző a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megfizetéséhez támogatást állapít meg annak a kérelmezőnek, aki egyedül, vagy kizárólag házastársával, élettársával, bejegyzett élettársával, szülőjével, testvérével, 70. életévét betöltött gyermekével, kiskorú gyermekével, fogyatékossági támogatásban vagy emelt összegű családi pótlékban részesülő egyenesági hozzátartozójával él közös háztartásban és a lakást kizárólag az előzőekben felsorolt személyek használják, valamint közszolgáltatási díj tartozásuk a közszolgáltatónál nincs, feltéve, hogy a kérelmező

a) a 70. életévét betöltötte és a háztartásban élők egy főre számított havi jövedelme nem haladja meg a 94.500.- Ft-ot,

b) a 70. életévét betöltötte, egyedülélő, vagy egyedülálló és a havi jövedelme nem haladja meg 125.500.- Ft-ot,

c) a 75. életévét betöltötte.”

11. § A R. 24. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:

„(11) A jogosult lakcím változása esetén, amennyiben a jogosult a lakcímváltozást követő 30 napon belül nyújtja be a kérelmet a Szociális Osztályra, az (1) bekezdés a) és b) pontjában foglalt feltételek vizsgálata nélkül, folytatólagosan kell megállapítani a jogosultságot.”

12. § (1) A R. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A R. 7. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A R. 9. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

13. § Ez a rendelet 2021. január 1. napján lép hatályba.

Dr. Szekeres Antal sk.
címzetes főjegyző

Dr. Papp László sk.
polgármester

1. melléklet a 39/2020. (XI. 23.) önkormányzati rendelethez

DEBRECEN
Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Szociális Osztály
4026 Debrecen, Kálvin tér 11. (52) 517-750
LAKÁSFENNTARTÁSI TÁMOGATÁST IGÉNYLŐ ADATLAP
1./ Kérelmező neve /születési név is/ ________________________________________________
/Nyomtatott betűkkel kérjük kitölteni!/
Társadalombiztosítási Azonosító jel /TAJ szám/: □□□ □□□ □□□
Születési helye: _________________________ Anyja neve:_________________________
Születési idő: 19_____év ________________hónap _______ nap
Nyugdíjas esetén nyugdíjas igazolvány törzsszáma: □□□ □□□□□ □
2./ * Állampolgársága: magyar
bevándorlási, letelepedési engedéllyel rendelkező
hontalan, menekültként, oltalmazottként elismert
Státuszt elismerő határozat száma: _____________/20_______
3./ Háztartás:
□ egyszemélyes háztartásban lakik
□ többszemélyes háztartásban lakik
4./ Lakcímkártyán szereplő
Lakóhelye: □□□□ __________________________________________________ helység
________________________________utca________sz.________em.________ajtó
Tartózkodási helye: □□□□ ___________________________________________ helység
________________________________utca________sz.________em.________ajtó
*Értesítést lakóhelyemre tartózkodási helyemre kérem.
*A megfelelő rész aláhúzandó
Telefonszám:_____________________________
5./ * A lakásban tartózkodás jogcíme: tulajdonos - haszonélvező - főbérlő - bérlő - családtag - szívességi lakáshasználó - jogcím nélküli lakáshasználó
* A megfelelő rész aláhúzandó
KÉRELMEZŐ CSALÁDJÁBAN LAKÓK ADATAI
Név, születési név is Családi állapota
Rokoni kapcsolat Születési idő
TAJ szám Anyja neve
a. ....év..........hó.....nap



b. ....év..........hó.....nap



c. ....év..........hó.....nap



d. ....év..........hó.....nap



e. ....év..........hó.....nap





Háztartás: Az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége.


Kérelem indokolása:
















Jogosultság esetén, a támogatást az alábbi szolgáltatóhoz kérem megállapítani:





A jövedelem típusai Kérelmező jövedelme A háztartás tagjainak jövedelme

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási
jogviszonyból származó jövedelem
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői,
illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem
3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások
4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű
rendszeres szociális ellátások
5. Önkormányzat, járási hivatal és az állami
foglalkoztatási szervek által folyósított
ellátások
6. Egyéb jövedelem
7. Összes jövedelem


A háztartásban az egy főre számított havi jövedelem: ................................Ft/hó.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőr
Vagyonnyilatkozat
(Kitöltése kötelező!)

I. A kérelmező személyes adatai

Neve: ............................................................................................................................
Születési neve: ..............................................................................................................
Anyja neve: ..................................................................................................................
Születési hely, év, hó, nap: ...........................................................................................
Lakóhely: .....................................................................................................................
Tartózkodási hely: ........................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .........................................................................

II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának vagyona

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat):

- címe: ........................................ város/község ........................... út/utca .......... hsz.,
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat):

- címe: ........................................ város/község ........................... út/utca ............. hsz.,
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület- vagy épületrész-tulajdon (vagy állandó használat):

- megnevezése .................................... (pl. zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs),
- címe: ........................................... város/község ......................... út/utca ............. hsz.,
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat):

- megnevezése: ......................................................................................................................
- címe: ........................................... város/község ....................... út/utca ............ hsz., (pontos cím hiányában: ...................... helyrajzi szám),
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
B. Egyéb vagyontárgyak
Gépjármű adatai:
a) személygépkocsi: ................................................................ típus .................. rendszám
a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ...............................................................................
Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft
Gépjárműre bejegyzett terhek, gépjárművet terhelő vagyoni értékű jogok:
................................................................................. (pl. elidegenítési és terhelési tilalom, bejegyzett üzemben tartói jog). A gépjárművet mozgáskorlátozottságra tekintettel tartják fenn:
igen nem
(a megfelelő aláhúzandó).
b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű:
................................................................................................. típus .................. rendszám
a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ..............................................................................
Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft
Gépjárműre bejegyzett terhek, gépjárművet terhelő vagyoni értékű jogok:
................................................................................. (pl. elidegenítési és terhelési tilalom, bejegyzett üzemben tartói jog).

III. Nyilatkozatok

1. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó és a b) pont szerinti esetben kitöltendő], hogy

a) fizetési számlával nem rendelkezem vagy

b) az alábbi fizetési számlával rendelkezem (valamennyi megjelölendő):

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: .................................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg .....................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: .................................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg .....................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: .................................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg .....................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: .................................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg .....................................................................................................

2. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó és a b) pont szerinti esetben kitöltendő], hogy a velem együttélő közeli hozzátartozóm

a) fizetési számlával nem rendelkezik vagy

b) az alábbi fizetési számlával rendelkezik (valamennyi megjelölendő):

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................

3. Tudomásul veszem, hogy az ellátásra való jogosultság feltételeinek megállapítása érdekében a hatóság a fentiekben megjelölt pénzforgalmi szolgáltató felé megkereséssel élhet a fizetési számlán kezelt összeg tekintetében.

4. Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap
___________________________
Aláírás
Megjegyzés:
Ha a kérelmező vagy vele együttélő közeli hozzátartozója bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Ha a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.
* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.
** Becsült forgalmi értékként a gépjármű kora és állapota szerinti értéket kell feltüntetni.”

2. melléklet a 39/2020. (XI. 23.) önkormányzati rendelethez

„7. melléklet a 6/2015 (II.26.) önkormányzati rendelethez
DEBRECEN
Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Szociális Osztály
4026 Debrecen, Kálvin tér 11. (52) 517-750
HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJTÁMOGATÁST IGÉNYLŐ/FELÜLVIZSGÁLATI ADATLAP
1./ Kérelmező neve (születési név is) ________________________________________________
/Nyomtatott betűkkel kérjük kitölteni!/
Társadalombiztosítási Azonosító jel /TAJ szám/: □□□ □□□ □□□
Születési helye: _________________________ Anyja neve:_________________________
Születési idő: 19_____év ________________hónap _______ nap
Nyugdíj havi összege: ___________________________Ft
2./ * Állampolgársága: magyar
bevándorlási, letelepedési engedéllyel rendelkező
hontalan, menekültként, oltalmazottként elismert
Státuszt elismerő határozat száma: _____________/20_______
Lakóhelye: □□□□ _______________________________________________________ helység
________________________________utca________sz.________em.________ajtó
Tartózkodási helye: □□□□ ________________________________________________ helység
________________________________utca________sz.________em.________ajtó

4. Házastárs/élettárs/bejegyzett élettárs neve (születési név is)

__________________________
/Nyomtatott betűkkel kérjük kitölteni!/
Társadalombiztosítási Azonosító jel /TAJ szám/: □□□ □□□□□□
Születési helye: _________________________ Anyja neve:_________________________
Születési idő: 19_____év ________________hónap _______ nap
Nyugdíj havi összege: ___________________________Ft
Lakóhelye: □□□□ _______________________________________________________ helység
________________________________utca________sz.________em.________ajtó
Tartózkodási helye: □□□□ ________________________________________________ helység
________________________________utca________sz.________em.________ajtó
Telefonszám:____________________
* A megfelelő rész aláhúzandó
Kérelmem benyújtása előtt korábban, más lakcímen hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjtámogatásban
* - részesültem Debrecen,_____________________________________lakcímen
- nem részesültem.
* megfelelő rész aláhúzandó
KÉRELMEZŐVEL KÖZÖS HÁZTARTÁSBAN LAKÓK ADATAI
Név, születési név is Családi állapota
Rokoni kapcsolat Születési idő
TAJ szám Anyja neve
1. ....év..........hó.....nap



2. ....év..........hó.....nap



3. ....év..........hó.....nap



4. ....év..........hó.....nap



5. ....év..........hó.....nap






Közös háztartás: az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége.

Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.


Debrecen, 20_____év_______hó_______nap


____________________________________
kérelmező házastársa/élettársa
bejegyzett élettársa aláírása ____________________________________
kérelmező aláírása


A kérelemhez csatolni kell:
- Amennyiben fogyatékkal élő egyenes ági hozzátartozó is él a háztartásban, fogyatékossági támogatásra vagy emelt összegű családi pótlékra való jogosultságról szóló igazolást.
- Közös képviselő igazolása a gyűjtőedényt közösen használók esetében az adott ingatlanra eső közszolgáltatási díj összegéről.
- Egyéni gyűjtőedényt használó kérelmezők esetében a közszolgáltató által, a kérelem benyújtását megelőző utolsó negyedévben kibocsátott számla, valamint a számla kiegyenlítését igazoló bizonylat (csekk, folyószámla kivonat) másolatát.
Az ügyfelet - amennyiben kéri - tájékoztatni kell az eljárás megindításáról.

Az igénylő adatlap ügyfélszolgálatnál történő benyújtása esetén az ügyintézés elősegítése érdekében a kérelmező személyi igazolványa, lakcímnyilvántartó- kártya és TAJ-kártya bemutatása szükség
IGAZOLÁS
(közös képviselő tölti ki)
Hivatalosan igazolom, hogy kérelmezőt/házastársát a ____________________________________
társasház/lakásszövetkezet döntése alapján 20___________ évben, havonta az alábbi mértékű hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjfizetés terheli:

1.

GYÜJTŐEDÉNY MÉRETE

GYÜJTŐEDÉNY MENNYISÉGE (darab)

120 liter

240 liter

770 liter

1100 liter

4300 liter

2. Heti ürítési gyakoriság: heti egyszeri

heti kétszeri
(A megfelelő rész aláhúzandó)

3. A társasház teljes: m2: _____

lakásszáma: _________
lakók száma: ________
(Kizárólag az a kategória töltendő ki, amely a társasház/szövetkezet döntésének megfelelően a közös költség fizetésének alapja.)

4. Kérelmező lakására eső m2 aránya: _____

(Akkor szükséges kitölteni, ha a társasház/szövetkezet tulajdoni hányad arányosan határozta meg a közös költség fizetésének módját.)

5. Kérelmező lakására eső hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj összege:

20____évben: .................... Ft.
20____évben, havonta: ................... Ft

6. Nevezettnek hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj tartozása

van nincs
(A megfelelő rész aláhúzandó)
Debrecen, 20_____év___________hó_____nap.
_____________________________
Aláírás
KÉRELMEZŐVEL KÖZÖS HÁZTARTÁSBAN LAKÓK JÖVEDELMÉRE VONATKOZÓ ADATLAP

A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme

A háztartás tagjainak jövedelme

1.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem

2.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3.

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4.

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres ellátások

5.

Önkormányzat, járási hivatal és az állami foglalkoztatási szervek által folyósított ellátások

6.

Egyéb jövedelem

7.

Összes jövedelem

A háztartásban az egy főre számított havi jövedelem: ................................................Ft/hó.*

* Ügyintéző tölti ki!

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdés e alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

A kérelemhez csatolni kell a háztartás valamennyi tagjára vonatkozóan:

- a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított nyugdíj havi összegéről szóló igazolást (nyugdíjszelvényt vagy folyószámla kivonat másolatát) valamint a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által kiküldött nyugdíjas összesítő másolatát.
- a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelméről szóló munkáltatói igazolást,
- a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagáról szóló igazolást, a NAV által kiadott jövedelemigazolást,

Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.

Debrecen, 20___ év_________________hó _____nap

__________________________________
kérelmező házastársa/élettársa/
bejegyzett élettársa aláírása

__________________________________
kérelmező aláírása

3. melléklet 39/2020. (XI. 23.) önkormányzati rendelethez

„9. melléklet a 6/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelethez
DEBRECEN
Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Szociális Osztály
4026 Debrecen, Kálvin tér 11. (52) 517-750
ISKOLAKEZDÉSI TÁMOGATÁST IGÉNYLŐ ADATLAP
(A kérelem előterjeszthető július 1. napjától október 31. napjáig!)
1./ Kérelmező neve /születési név is/ ________________________________________________
/Nyomtatott betűkkel kérjük kitölteni!/
Társadalombiztosítási Azonosító jel /TAJ szám/: □□□ □□□ □□□
Születési helye: _________________________ Anyja neve:_________________________
Születési idő: 19_____év ________________hónap _______ nap
Nyugdíjas esetén nyugdíjas igazolvány törzsszáma: □□□ □□□□□ □
2./ * Állampolgársága: magyar
bevándorlási, letelepedési engedéllyel rendelkező
hontalan, menekültként, oltalmazottként elismert
Státuszt elismerő határozat száma: _____________/20_______
3./ Családi állapota:
□ egyedülálló
□ házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt
4./ Lakcímkártyán szereplő
Lakóhelye: □□□□ __________________________________________________ helység
________________________________utca________sz.________em.________ajtó
Tartózkodási helye: □□□□ ___________________________________________ helység
________________________________utca________sz.________em.________ajtó
*Értesítést lakóhelyemre tartózkodási helyemre kérem.
*A megfelelő rész aláhúzandó
Telefonszám:_____________________________
5./ Oktatási intézmény neve, címe, ahol a gyermek tanul (több gyermek esetén valamennyit fel kell tüntetni).
...................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
KÉRELMEZŐ CSALÁDJÁBAN LAKÓK ADATAI
Név, születési név is Családi állapota
Rokoni kapcsolat Születési idő
TAJ szám Anyja neve
a. ....év..........hó.....nap



b. ....év..........hó.....nap



c. ....év..........hó.....nap



d. ....év..........hó.....nap



e. ....év..........hó.....nap





Család: egy lakásban, vagy személyes gondoskodást nyújtó bentlakásos szociális, gyermekvédelmi intézményben együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közössége.


TÁMOGATÁS IGÉNYLÉSÉNEK OKA KÜLÖNÖSEN:











A jövedelem típusai Kérelmező jövedelme A háztartás tagjainak jövedelme
a. b. c. d. e. f. g.
1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem
3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások
4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások
5. Önkormányzat, járási hivatal és az állami foglalkoztatási szervek által folyósított ellátások
6. Egyéb jövedelem
7. Összes jövedelem


Egy főre számított havi családi jövedelem: ................................Ft/hó.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

A kérelemhez csatolni kell 16. életévét betöltött gyermek/ek esetén nappali tagozatos tanulói jogviszonyról szóló igazolást.

A kérelemhez csatolni kell:
- a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelméről szóló munkáltatói igazolást,
- a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagáról szóló igazolást, a NAV által kiadott jövedelemigazolást,
- ösztöndíjra vonatkozóan a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett ösztöndíjról szóló igazolást.

Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.

Debrecen, 20___ év_________________hó _____nap



_________________________________
kérelmező házastársa/élettársa/
bejegyzett élettársa aláírása _________________________________
kérelmező aláírása