Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 32/2003. (VIII.29.) közgyűlési rendelete
A Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselőket megillető juttatásokról
Hatályos: 2017. 09. 29- 2024. 02. 19Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 32/2003. (VIII.29.) közgyűlési rendelete
A Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselőket megillető juttatásokról
Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlése a köztisztviselők jogállásáról szóló többször módosított 1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.) 4. §, 39. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, a munkaidőről, a szociális, jóléti, kulturális, egészségügyi juttatások, a szociális és kegyeleti támogatások biztosításáról - az alábbi rendeletet (továbbiakban: Rendelet) alkotja:
I. FEJEZET Általános rendelkezések
A rendelet hatálya
1. § (1) A Rendelet Szeged Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal (továbbiakban Hivatal) köztisztviselőire, ügykezelőire és ügykezelőnek nem minősülő munkavállalóira (továbbiakban köztisztviselő) terjed ki.
(2)[1] A Rendelet 4. és 5. § -át, valamint a 10. § felhatalmazása alapján elfogadásra kerülő egységes közszolgálati szabályzatnak a Kttv. 151. §-a végrehajtására vonatkozó rendelkezéseit – a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló, 1994. évi LXIV. tv. 10. §-a és a 13. § (1) bekezdése alapján - a polgármesterre és az alpolgármesterekre is alkalmazni kell.
(4)[2]
Munkaidő
2. § (1) A Hivatal teljes munkaidőben foglalkoztatott köztisztviselőinek heti munkaideje 40 óra.
(2) A Hivatalban a munkaidő:
hétfő, kedd, csütörtök: 7.30 - 15.30 óráig,
szerda: 7.30 - 17.30 óráig
péntek: 7.30 – 13.30 óráig tart.
(3) [3] A munkáltatói jogkör gyakorlója a munkaidőkeret és annak beosztását az (1)-(2) bekezdésben foglaltaktól eltérően is meghatározhatja úgy, hogy a munkaidő heti időtartamának figyelembevételével a munkaidőt több heti, havi keretben is beoszthatja. A munkáltatói jogkör gyakorlója állapíthatja meg a munkaidő kereten belül a munkaidő beosztását is.
Vezetői szintek
3. § (1) A Hivatal vezetője – egyben a munkáltatói jogok gyakorlója – a jegyző, helyettesítését az aljegyző látja el. A jegyző és az aljegyző együttes akadályoztatása esetén helyettesítésüket a Jegyzői Iroda vezetője látja el.
(2)[4] Az irodavezető megjelölésű vezetői szint megfelel a Kttv.-ben meghatározott főosztályvezetői, az irodavezető-helyettes a főosztályvezető-helyettesi, az osztályvezető megjelölés pedig az osztályvezetői kinevezésnek.
Szociális, jóléti, kulturális, egészségügyi és egyéb juttatások
4. § (1)[5]
(2)[6]
(3)[7]
(4) A köztisztviselő, a lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001. (I. 31.) Korm. rendelet 3. § szerint méltányolható lakásigénye kielégítésére, kamatmentes munkáltatói kölcsönt kaphat. A kölcsön felső határa: a tárgy évi illetményalap tizenegyszerese.
(5)[8] A köztisztviselővel szolgálati lakásban történő elhelyezésére – az önkormányzat tulajdonában álló önkormányzati lakások bérletéről, a lakbérek mértékéről és lakbértámogatásról szóló 45/2006.(XII.13.) Kgy. rendeletben foglaltak szerint – bérleti szerződés köthető.
5. § (1) Tanulmányi ösztöndíj, képzési, továbbképzési, nyelvtanulási támogatás:
A munkáltató a köztisztviselő részére, a munkaköri feladatai eredményesebb ellátása érdekében folytatott tanulmányok végzéséhez, továbbá állami nyelvvizsga bizonyítvány megszerzéséhez:
a) tanulmányi ösztöndíj
b) továbbképzési-, illetve
c) nyelvtanulási támogatást
biztosíthat. A támogatás összege nem haladhatja meg (tankönyvek, jegyzetek kivételével) az igazolt költségek 5o %-át.
(2) [9] A köztisztviselő - írásbeli kérelmére, rendkívüli élethelyzetére tekintettel, - részére a munkáltató rendkívüli juttatást állapíthat meg. A rendkívüli juttatás mértéke: a tárgyévi illetményalap 100 %-a lehet.
(3) A köztisztviselő eseti kérelmére a munkáltató – 6 havi visszafizetésre – illetményelőleg kifizetését engedélyezheti. Az illetményelőleg mértéke: a köztisztviselő havi nettó illetménye.
(4) [10]
(5) [11]
(6) [12] Az illetményalaphoz kötődő juttatások tekintetében az Önkormányzat tárgyévi költségvetésében megállapított illetményalap az irányadó.
6. § (1)[13]
(2)[14] A munkáltató a köztisztviselő részére foglalkozás-egészségügyi ellátást biztosít, valamint rendszeres szűrővizsgálatot szervez.
(3)[15]
(4)[16]
Kegyeleti támogatás
7. § (1) A köztisztviselő halála esetén az eltemettető részére temetési segély kifizetése engedélyezhető. A temetési segély összegének alsó határa 50.000 Ft, felső határa nem haladhatja meg az elhunyt köztisztviselő nettó havi illetményének összegét.
(2) Amennyiben a Hivatal az elhunyt köztisztviselőt „saját halott”-jának tekinti, és részben, vagy egészben a temetési költséget átvállalta, ez esetben temetési segély nem fizethető.
(3) Közeli hozzátartozójának elhalálozása okán a köztisztviselő részére temetési segély állapítható meg. A temetési segély összegének alsó határa 30.000 Ft, felső határa 60.000 Ft.
II. FEJEZET A nyugállományú köztisztviselők támogatásával kapcsolatos szabályok
8. § [17]
9. § [18]
Közszolgálati elismerés
10. § [19] A rendeletben a fentiek szerint meghatározott juttatások, támogatások, továbbá a Kttv. 151. §-a szerinti cafetéria és egyéb juttatások részletes feltételeit, az elbírálás és az elszámolás rendjét, visszatérítendő juttatások esetében a visszatérítés szabályait a jegyző – a polgármesterrel egyetértésben, a költségvetési rendelet figyelembe vételével - egységes közszolgálati szabályzatban állapítja meg.
11. § [20]
Záró rendelkezések
12. § (1) E rendelet 2003. szeptember 01-jén lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselőket megillető szociális, jóléti és egészségügyi juttatásokról, valamint szociális és kegyeleti támogatásokról szóló 43/2001. (XI.14.) Kgy. sz. rendelet és az azt módosító 27/2002. (VI.14.) Kgy. sz. rendelet hatályát veszti.