Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 17/2017. (V.2.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló 9/2017.(II.15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2017. 05. 03- 2017. 05. 02Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 17/2017. (V.2.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló 9/2017.(II.15.) önkormányzati rendelet módosításáról
2017-05-03-tól 2017-05-03-ig
Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. §-ban, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24. §-ban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Az Önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló 9/2017. (II.15.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Vhr.) 2. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„2. § (2) Az önkormányzati gazdálkodási körébe tartozó kiemelt kiadási előirányzatok közötti, Területi és Településfejlesztési Operatív Programokhoz kapcsolódó, továbbá határon átnyúló együttműködési programokhoz kapcsolódó – Beruházások, pályázatok előkészítése, Pályázati céltartalék új fejlesztésekhez, Közlekedéstervezés, valamint Közbeszerzések és műszaki többletköltségek tartaléka előirányzatok terhére történő – átcsoportosításokra, valamint a kiemelt kiadási előirányzatokon belüli rovatok közti átcsoportosításokra a Közgazdasági Iroda javaslatára a polgármester – az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) 43/A. § alapján – jogosult. Az átcsoportosításról a Közgazdasági Iroda Költségvetési Csoportja költségvetési tájékoztatót vezet naprakészen.
Jelen bekezdés szerinti előirányzat módosítást a Közgyűlés utólagos tájékoztatásával egyidejűleg a költségvetési rendeleten át kell vezetni.”
2. §
A Vhr. 2. § (14) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„2. § (14) Önerős pályázaton való indulásról, valamint az önkormányzat gazdálkodási körébe tartozó működési, felhalmozási, felújítási kiadások előirányzataiból biztosítandó pályázati önerő biztosításáról pályázatonként két Közgyűlés közötti időszakban:
a) 10 millió Ft várható önerő értékhatárig a polgármester,
b) 10 millió Ft fölött 250 millió Ft várható önerő értékhatárig a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Bizottság
dönt, azzal, hogy az illetékes szakiroda a Közgyűlést a döntésről a soron következő ülésen tájékoztatja.”
3. §
A Vhr. 7. § (7) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„7. § (7) A választókörzeti keret terhére az adott területen működő közösségek, alapítványok, közalapítványok, egyéb szervezetek, valamint rendezvények – kizárólag közösségi célokat szolgáló feladatok finanszírozása érdekében, figyelembe véve a 4. § (1) bekezdésében foglaltakat is – az eredeti előirányzat legfeljebb 30%-ának megfelelő összeghatárig támogathatók. A keret terhére természetes személy részére támogatás nem folyósítható. Alapítványok, közalapítványok, önkormányzati társulások, Szegedi Tankerületi Központ, önkormányzati fenntartású költségvetési szervek, nemzetiségi önkormányzatok és az önkormányzati gazdasági társaságok csak a Közgyűlés jóváhagyásával támogathatók. Ilyen esetekben a támogatási szerződést a támogatás célja szerinti illetékes szakiroda készíti elő.”
4. §
A Vhr. 9. § (9) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„9. § (9) Az Út és járda rekonstrukciós keret és a TOP-os beruházásokhoz kapcsolódó lakótelepi út és járda rekonstrukciós keret felhasználásáról a Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság dönt. Amennyiben a Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság által már jóváhagyott felújítás esetén pótmunka megrendelése válik szükségessé, úgy 10 millió Ft értékhatárig a pótmunka fedezetéül szolgáló pénzösszeg biztosításáról a polgármester dönt, azzal, hogy a soron következő ülésen tájékoztatja a Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottságot. 10 millió Ft értékhatár feletti pótmunka fedezetéül szolgáló pénzösszeg biztosításáról a Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság dönt.”
5. §
A Vhr. 9. §-a az alábbi (25) bekezdéssel egészül ki:
„9. § (25) Az Önkormányzati ASP modul bevezetése előirányzatból az önkormányzat által a Polgármesteri Hivatal számára beszerzett és kifizetett, aktiválásra kerülő eszközök, beruházások, egyéb kiadások befejezetlen állományként kerülnek átadásra a Polgármesteri Hivatal részére aktiválás céljából, a beszerzést követően haladéktalanul, de legkésőbb a beszerzés tárgynegyedévét követő 10 napon belül.”
6. §
A Vhr. 17. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„17. § (3) A közalkalmazottak 2 %-os kereset-kiegészítése a teljesítménykövetelmény-rendszer alkalmazásának megfelelően a nem pedagógus munkakörben foglalkoztatott közalkalmazottak kereset-kiegészítésére, továbbá a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 65. § (9a) bekezdés a) pontja szerint a közoktatási ágazatban foglalkoztatott pedagógusok kereset-kiegészítésére használható fel.”
7. §
A Vhr. 21. § (4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„21. § (4) Az irányítószervi támogatás havi kereten felüli megelőlegezésére (előfinanszírozásra) a Közgyűlés által jóváhagyott, önkormányzati többlettámogatásra vonatkozó határozat alapján, érvényes kötelezettségvállalás (pályázat) mellett, a határozatban szereplő önerő összegéig kerülhet sor. Az előfinanszírozásra akkor van lehetőség, ha az önerővel kapcsolatos kiadást az elnyert pályázat alapján a költségvetési szervnek az önkormányzati többlettámogatási előirányzat átvezetését megelőzően kell viselnie.
Az irányítószervi támogatás havi kereten felüli megelőlegezésére (előfinanszírozásra) egyéb okból – így különösen a Választókörzeti keretből a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Bizottság által jóváhagyott támogatás esetén, a vonatkozó költségvetés-módosítás előtt – akkor is lehetőség van, ha a támogatott tevékenység vagy program a vonatkozó költségvetés-módosítás előtt a költségvetési szervnek kiadással jár és a költségvetési szerv által benyújtott likviditási tervből kitűnik, hogy a várható költségvetés módosítás időpontjáig a megelőlegezés likviditási gondot nem fog okozni, továbbá a költségvetési szerv módosítás nélküli tárgyévben még rendelkezésre álló szabad kerete magasabb, mint a megelőlegezendő összeg, továbbá ezen felül elegendő fedezetet nyújt a tárgyévi napi működéshez. Ilyen esetekben a Közgazdasági Iroda javaslatára a polgármester engedélyezheti a kifizetést, az intézmény pedig viseli annak kockázatát, hogy a Közgyűlés a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Bizottság által jóváhagyott összeg rendeleti átvezetését nem fogadja el.
A vonatkozó előirányzat jóváhagyását követően az előfinanszírozott támogatással a költségvetési szerv finanszírozási keretét kötelező korrigálni.”
8. §
A Vhr. 24. § (16) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„24. § (16) Az Áht. 10.§-a adta felhatalmazás alapján a Polgármesteri Hivatalra, mint költségvetési szervre vonatkozó részletes szabályok belső szabályzatban kerülnek meghatározásra, ezért jelen rendelet szerinti szabályok – a 9.§ (21) és (25) bekezdések kivételével – rá nem vonatkoznak.”
9. §
Jelen rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.