Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 31/2019. (XII.23.) önkormányzati rendelete

az átmeneti gazdálkodásról

Hatályos: 2020. 01. 01- 2020. 02. 24

Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjában, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. §-ban meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat átmeneti gazdálkodásának szabályait 2020. január 1-től az alábbiak szerint állapítja meg:


1.§


A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert, hogy 2020. január 1-től az önkormányzatot megillető bevételeket szedje be, és az esedékes kiadásokat a jelen rendeletben foglaltak szerint teljesítse.


Intézmény – finanszírozás, Nemzetiségek, Szegedi Kistérség Többcélú Társulása


2. §


(1) Az önkormányzati finanszírozású költségvetési szervek – a Nevelési-Oktatási Intézmények Gazdasági Szolgálata (a továbbiakban: NGSZ) és a Móra Ferenc Múzeum kivételével – dologi kiadásainak havi támogatása januárban a 2019. évi eredeti előirányzat 2/13-ad, február hónaptól 1/13-ad része. Amennyiben a fenti összeg a jogszabály által előírt kötelező feladatok/többletfeladatok ellátását nem biztosítja, úgy a támogatást meghaladó mértékben az intézmények jogosultak kiegészítő támogatásra.

A Móra Ferenc Múzeum saját bevételének terhére és annak mértékéig teljesítheti kifizetéseit.

Az NGSZ dologi kiadásainak havi támogatási kerete a 2019. évi eredeti előirányzat 50%-ának január hóban 2/13-ad, február hóban 1/13-ad része.


(2) Az önkormányzat a támogatást az intézmény által kért ütemezésben, az (1) bekezdésben foglalt korlát figyelembe vételével folyósítja.


(3) Az intézmény a feladatellátáshoz szükséges határidős felhalmozási (beruházási) és felújítási munkákra, felújítási munka esetén a 2019. évi eredeti felújítási előirányzat erejéig, beruházási munka esetén a 2019. évi eredeti felhalmozási (beruházási) előirányzat 50%-áig vállalhat kötelezettséget, teljesíthet kifizetést.


(4) A költségvetési szervek az elszámolási kötelezettséggel bíró, 2019. december 31-éig vállalt kötelezettséggel terhelt összegekre – így különösen a központosított előirányzatok, kötött felhasználású előirányzatok, érdekeltség növelő előirányzat és az előadó művészeti intézmények támogatás terhére – az (1) bekezdésben meghatározott támogatáson felüli igényüket a polgármesternek kötelesek bejelenteni. A többlettámogatás folyósításáról a polgármester dönt.


(5) A nemzetiségi önkormányzatok részére önkormányzatonként 100 eFt önkormányzati támogatást tárgyhó 10-ig kell az érintett bankszámlájára utalni. A Szegedi Nemzetiségi Önkormányzatok Társulása részére 800 eFt támogatás utalandó havonta tárgyhó 10-ig napjáig.


(6) A Szegedi Kistérség Többcélú Társulása által ellátott szociális feladatok zavartalan működésének biztosítása érdekében a támogatottal egyeztetett időpontban és összegben havonta támogatási előleg folyósítható.



Önkormányzat gazdálkodási körébe tartozó működési kiadások


3. §


(1) A korábbi években vállalt kötelezettségek teljesítése a kötelezettségvállalás dokumentumaiban – megrendelőben, szerződésben, megállapodásban, (köz)beszerzési eljárást megindító dokumentumban, közgyűlési, bizottsági határozatban – foglaltak szerint történik.


(2) A Szegedi Önkormányzat központi gazdálkodás körébe tartozó működési feladatok 2020. évi kiadási előirányzata terhére a 2019. évi költségvetésben meghatározott jogcímekhez tartozó eredeti előirányzatok időarányos összegének legfeljebb 50%-áig vállalható új kötelezettség – a (3) - (13) bekezdések kivételével –, abban az esetben, ha az önkormányzati kötelezettségvállalás tervezett kifizetési időpontjában az önkormányzat likviditási tervei szerinti bevételek fedezetet nyújtanak a kiadások teljesítésére.


(3) A segélyezési feladatokra és az antiszegregációs terv végrehajtásával kapcsolatos feladatokra a 2019. évi eredeti előirányzat időarányos összegének 150%-áig vállalható kötelezettség.


(4) Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságoknak a zavartalan működés biztosítása érdekében a 2020. évi költségvetés elfogadásáig működési támogatási előleg folyósítható legfeljebb az alábbiak szerint:

adatok eFt-ban

Megnevezés

2020. január

 2020. február

Szegedi Közlekedési Kft.

149.233

149.233

Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft.

140.000

140.000

Szegedi Sport és Fürdők Kft.

63.359

68.359

RITEK Zrt.

11.500

10.000

IKV Zrt. (takarítási üzletág)

7.223

7.179

Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft.

31.690

31.690

Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft.

5.000

5.000

Szegedi Szabadtéri Nonprofit Kft.

24.166

24.166

Szeged Pólus Nonprofit Kft.

4.000

4.000

Szegedi Vadaspark Nonprofit Kft.

28.000

28.000


(5) A (4) bekezdés szerinti működési támogatási előlegen felül a Ritek Zrt. szolgáltatási szerződésére, valamint a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. közvetített szolgáltatására a 2019. évi eredeti előirányzat időarányos részéig teljesíthető kifizetés.


(6) A Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. által ellátott önkormányzati feladatok előre nem tervezhető rendkívüli időjárási körülmények okozta költségnövekedésének finanszírozására, a havi támogatási ütemtervben biztosított támogatás 50%-áig adható többlettámogatás.


(7) A Volánbusz Zrt.-vel kötött személyszállítási (tömegközlekedési) közszolgáltatási szerződésben vállalt elszámolási különbözet fizetési kötelezettséget szerződésben foglaltak szerint kell teljesíteni.


(8) A Magyar Államkincstár felé esedékes pénzügyi kötelezettségeket teljesíteni kell.


(9) A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj a 79/2019. (IX.11.) KOIIB sz. határozat alapján a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat 2020. évi fordulójának Általános szerződési feltétteleiről szóló dokumentumban meghatározott határidőig folyósítható.


(10) A Választókörzeti keret 2019. évi fel nem használt részére kötelezettség vállalható a 2020. évi költségvetés elfogadásáig. A Választókörzeti keret terhére – a 2019. évi fel nem használt összegen felül – a képviselők körzetenként 500 eFt-ig vállalhatnak kötelezettséget a 2020. évi költségvetési rendelet elfogadásáig a 99/2019. (II.27.) PVB. sz. határozattal elfogadott felhasználási szabályzat rendelkezéseit figyelembe véve.


(11) A városrendezési tervek, tanulmánytervek készítése; a közlekedéstervezés, forgalomszámlálás; beruházások, pályázatok előkészítése; a SASMob projekt, a Rediscover projekt, a Kiadványok és turisztikai feladatok, valamint a Beruházások előkészítése, közbesz. bevont szakértők díja előirányzatok terhére a 2019. évi módosított előirányzat mértékéig kötelezettség vállalható.


(12) Az átmenetileg szabad pénzeszközök számlavezető banknál történő betétlekötésre, magyar állampapír vásárlására fordíthatók.


(13)  Vagyonbiztosításra vonatkozó szerződésben vállalt fizetési kötelezettséget szerződésben foglaltak szerint kell teljesíteni.


Önkormányzat gazdálkodási körébe tartozó felhalmozási (beruházási) és felújítási kiadások


4. §


(1) A kötelezettségvállalással rendelkező felhalmozási (beruházási) és felújítási munkák költségei a kötelezettségvállalás dokumentumaiban – megrendelőben, szerződésben, megállapodásban, (köz)beszerzési eljárást megindító dokumentumban, közgyűlési, bizottsági határozatban, beruházási engedélyokiratban, beszerzési összesítőben – foglaltak szerint fizethetők ki. A közgyűlési határozatokban 2020. évre vállalt és kedvező elbírálásban részesült pályázatok önkormányzati saját ereje teljes mértékben kifizethető, elszámolható, az engedélyeztetési eljárások hatósági díjai kifizethetők. A fejlesztési programokhoz szükséges közgyűlési-,bizottsági határozatban eldöntött, kisajátítási eljárásban megvásárolni kívánt ingatlanok az adásvételi szerződésben/kisajátítási határozatban foglaltak szerint fizethetők ki.


(2) Beruházási engedélyokirattal vagy beszerzési összesítővel rendelkező felhalmozási (beruházási) és felújítási feladatok a megkötött szerződés szerinti fizetési ütem figyelembevételével fizethetők. Az engedélyokiratban vagy összesítőben foglalt szabad beruházási költség-előirányzatból a támogatással megvalósuló programok elszámolható költségeire vállalható új kötelezettség.


(3) Beruházási engedélyokiratban vagy beszerzési összesítőben meghatározott tartalékkeret mértékéig vállalható kötelezettség pótmunka megrendelésére.


(4) Az önkormányzat 2019. évi módosított költségvetésében szereplő felhalmozási (beruházási) és felújítási feladatokra előirányzott összegek kötelezettségvállalással nem terhelt maradványára - (5) és (6) bekezdés kivételével - új szerződés, megállapodás nem köthető.


(5) A 2019. évi eredeti előirányzat erejéig vállalható új kötelezettség és ez alapján teljesíthető kifizetés a felhalmozási (beruházási) feladatok közül a Fejlesztési feladatok cím alatti valamennyi előirányzat, a Terület-előkészítés, telekvásárlás; Út és járda rekonstrukciós keret; a Felújítási feladatok közül a Városrészi központok felújítása, az Egyéb feladatok jogcím alatti valamennyi előirányzat, továbbá a Közterületek rekonstrukciója előirányzat terhére a (6) bekezdés figyelembe vételével.


(6) A projektekhez kapcsolódó beszerzési, és közbeszerzési eljárások eredményessége érdekében legfeljebb a 2019. évi Pályázati céltartalék új fejlesztésekhez és a Közbeszerzések és műszaki többletköltségek tartaléka módosított előirányzat erejéig vállalható többlet kötelezettség, amennyiben az adott feladat (5) bekezdés szerinti előirányzata nem nyújtana elegendő fedezetet.


(7) Terület- és Településfejlesztési Operatív Program vagy Modern Városok Program keretében megvalósuló projektek esetén a hatályos és aláírt támogatási okirat/szerződés szerinti bevétel és a közgyűlési határozattal biztosított önerő összegéig lehet kötelezettséget vállalni.


Alapok felhasználása

5.§


(1) Az alapok terhére az engedélyokirattal/beszerzési összesítővel, közgyűlési vagy bizottsági döntéssel rendelkező felhalmozási (beruházási) és felújítási munkák az engedélyokirat/beszerzési összesítő szerinti fizetési ütem figyelembevételével végezhetők. Az alapokat terhelő minden egyéb költség a vonatkozó szerződés szerint teljesíthető. Az alapok terhére új kötelezettségvállalás a (2) bekezdésben foglalt kivétellel nem tehető.


(2) A Lakásalap terhére intervenciós feladatokra, lakásmobilitásra, valamint társasházi tulajdonrészekhez kapcsolódóan új kötelezettségvállalás a 2019. évi eredeti előirányzat mértékéig tehető. Környezetvédelmi alap előirányzatainak terhére a 2019. évi eredeti előirányzat mértékéig bizottsági döntés alapján vállalható új kötelezettség.


1.Egyéb rendelkezések


6. §


A jelen rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló 3/2019. (II.20.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Vhr.) előírásai szerint kell eljárni.


7. §


A Vhr. 4. § (10) bekezdése helyébe az következő szöveg lép:


„(10) A támogatott – a művészeti alkotói és a művészeti pályakezdői támogatásban részesítettek, a beruházási/felújítási jellegű munkákra vonatkozó támogatások, a (12) bekezdésben, az 5. § (8) bekezdésben, valamint a 9. § (20) bekezdésben foglaltak kivételével – legkésőbb a tárgyévet követő év január 31-ig köteles elszámolni a támogatás felhasználásáról. A művészeti alkotói és a művészeti pályakezdői támogatásban részesítettek a támogatott tevékenységről szakmai beszámolót nyújtanak be január 31-ig, amelyet az ágazatilag illetékes szakiroda köteles ellenőrizni. Az ellenőrzés eredményéről az ágazatilag illetékes szakiroda szükség szerint tájékoztatja a támogatást megállapító szervet, vagy személyt. A beruházási/felújítási jellegű munkákra vonatkozó támogatás felhasználásáról a támogatott legkésőbb a tárgyévet követő év december 31. napjáig köteles elszámolni.”


8. §


A Vhr. 3. § (3) bekezdés c) pontjában a „nettó 20 millió Ft-ot” szövegrész helyébe „nettó 35 millió Ft-ot” szöveg lép.



A rendelet hatálybalépése


9. §


Jelen rendelet 2020. január 1-jén lép hatályba.