Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 38/2014/(XII.18.) önkormányzati rendelete

a 2015. évi átmeneti gazdálkodásról

Hatályos: 2015. 01. 01- 2015. 01. 15

Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 38/2014/(XII.18.) önkormányzati rendelete

a 2015. évi átmeneti gazdálkodásról

2015.01.01.

Belváros-Lipótváros, Budapest Főváros V. kerület Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. §‑ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése f. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat 2015. évi átmeneti gazdálkodásáról a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert és intézmények vezetőit, hogy az önkormányzat bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedjék.

2. § Az önkormányzat, továbbá az önkormányzat felügyelete alá tartozó valamennyi intézmény folyamatos működésének biztosítása érdekében a Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert és az önállóan működő és gazdálkodó intézmények vezetőit a működési kiadások alábbiak szerinti teljesítésére:

(1) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézmények működési feladatainak 2015. évi finanszírozása az átmeneti gazdálkodás időtartama alatt a 2014.évi tartós kötelezettségekkel módosított előző évi eredeti kiadási előirányzatokon belül, időarányosan történhet a kötelezően ellátandó és az önként vállalt feladatok tekintetében egyaránt.

(2) Nem rendszeres személyi juttatásként kizárólag jogszabályban, önkormányzati rendeletben, önkormányzati határozatban megállapított juttatások fizethetők ki.

(3) Az önkormányzat intézményeiben létszámnövekedés nem történhet.

(4) A dologi kiadásokon belül kizárólag a fenntartáshoz, üzemeltetéshez, a folyamatos működéshez szükséges kiadások a 2014.évi tartós kötelezettséggel módosított előző évi előirányzatának időarányos összege használható fel, kivéve a központi költségvetés javára történő elvonásokat és az adóhatóságnak történő befizetési kötelezettségeket.

(5) Támogatások, pénzeszközátadások kiadási jogcímen kizárólag jogszabályon, Képviselő-testületi határozaton, szerződésen és megállapodáson alapuló kifizetések előző évi előirányzatának időarányos összege fizethető ki.

(6) A lakosság részére történő juttatások a hatályos törvények és önkormányzati rendeletek szerint folyósíthatók.

3. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában:

(1) Az önkormányzat 2014. évi költségvetésében szereplő beruházási, felújítási és egyéb felhalmozási célú feladatokra kifizetések a 2014. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül teljesíthetők, a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően.

(2) A folyamatban lévő, többéves pénzügyi kihatással járó feladatok a vállalt kötelezettségeknek megfelelően teljesíthetők.

(3) A folyamatos működéshez szükséges tárgyi eszközök pótlására fordítható keretösszeget az önkormányzat felügyelete alá tartozó valamennyi intézményére vonatkozóan maximum 15 millió Ft-ban állapítja meg.

Ezen kiadásokat kizárólag felhalmozási célú bevételből kell fedezni.

4. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert arra, hogy

(1) az átmenetileg szabad pénzeszközöket a legkedvezőbb kamatfeltételekkel lekösse.

(2) szükség esetén a számlavezető pénzintézettől munkabérhitelt vegyen fel.

(3) szükség esetén az esetleges likviditási problémák áthidalására a számlavezető pénzintézettől folyószámlahitelt vegyen fel, az érvényes hitelszerződés szerint.

(4) a képviselő testület által elfogadott, egyes kiemelt feladatok esetében, az átmeneti gazdálkodás időszaka alatt összességében maximum 400 millió Ft értékhatárig kötelezettséget vállaljon különösen az alábbiakra: beruházások terület előkészítése, terveztetése és keretjellegű közbeszerzési ajánlattételi felhívás közzététele, valamint a folyamatos működtetési és beruházási feladatok érdekében közbeszerzési eljárás kiírásának feltételeként.

(5) az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében a szükséges intézkedést megtegye és 50 millió Ft erejéig kötelezettséget vállaljon.

5. § Az átmeneti gazdálkodásról, – melynek adatait a 2015. évi költségvetésbe be kell építeni – a polgármester a költségvetési rendelet elfogadását követő Képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatást adni.

6. § Ezen rendelet 2015.január 1. napján lép hatályba, és az Önkormányzat 2015. évi költségvetési rendelete kihirdetésének napján hatályát veszti.