Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2015/(III.23.) önkormányzati rendelete
A 2015. évi nyári igazgatási szünet elrendeléséről
Hatályos: 2015. 03. 24- 2015. 07. 31Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2015/(III.23.) önkormányzati rendelete
A 2015. évi nyári igazgatási szünet elrendeléséről
2015-03-24-tól 2015-08-01-ig
Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzata Képviselő-testületének
11/ 2015 (III.23.) önkormányzati rendelete
a 2015. évi nyári igazgatási szünet elrendeléséről
Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzata Képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. tv. 232.§ (3).bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel a közszolgálati tisztviselők munka - és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Kormányrendelet 13. § (1).bekezdésben foglaltakra, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §.
Jelen rendelet hatálya kiterjed a Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzatának Polgármesteri Hivatalában (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre, ügykezelőre és munkavállalóra.
2. §.
(1) A Hivatal 2015. évi munkarendjében, a nyári időszakban az igazgatási szünet 2015. július 13 - 2015. július 24-ig.
(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal ügyeletet tart.
Az (1) bekezdésben meghatározottak alól kivétel az ügyfélszolgálati, valamint az anyakönyvi és hatósági ügyintézés, ahol hétfői napon 13 óra 30 perctől 18 óráig, szerdán 8-16.30 óráig tartanak ügyeletet.
Záró rendelkezések
3. §.
A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és 2015. augusztus 1-én hatályát veszti.
Dr. Sélley Zoltán Szentgyörgyvölgyi Péter
Jegyző polgármester
A rendelet kihirdetése a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével 2015. március 23.-én megtörtént.
dr. Sélley Zoltán
jegyző
I N D O K O L Á S
Általános indokolás
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése alapján a Képviselő-testület – a Kormány ajánlásának figyelembevételével – a rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az így kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg az érintettek részére megállapított alapszabadság 3/5-ét.
A Kormány ajánlását a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunka-végzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 13-15. §-ai tartalmazzák.
Részletes indokolás
az 1. §-hoz
Meghatározza azon személyek körét (személyi hatály), amelyekre a rendeletet alkalmazni kell.
a 2. §-hoz
AKormány ajánlására figyelemmel került meghatározásra a nyári igazgatási szünet időtartama.
a 3. §-hoz
Hatályba léptető rendelkezést, valamint hatályon kívül helyező rendelkezést tartalmaz.
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzata Képviselő-testületének önkormányzati rendelete
a 2015. évi nyári igazgatási szünet elrendeléséről
Tájékoztatás az előzetes hatásvizsgálat eredményéről
- A jogszabály-tervezet hatásai
1.1. Társadalmi hatások: Ilyen hatásokkal a rendelet-tervezet nem rendelkezik.
1.2. Gazdasági, költségvetési hatás: Az igazgatási szünet alatt a Hivatal dologi kiadásai csökkennek, ezáltal költségtakarékosság érhető el, valamint a tervezett műszaki beruházás is akadálymentesen megvalósítható.
1.3. Környezeti, egészségi következmények: A hivatali alkalmazottak számára biztosított az évközi pihenőidő.
1.4. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások: Ilyen hatásokkal a rendelet-tervezet nem rendelkezik.
2. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: Nem, vagy kevesebb szabadság következő évre történő átvitelére kerül sor. A műszaki beruházás nem megvalósítható, illetőleg a nyári nagy meleg aránytalan terhet róna a munkavállalókra.
3. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: A rendelet-tervezet nem jár a feltételek módosításával, a meglévő szervezetrendszer és tárgyi, pénzügyi feltételek biztosítása elegendő.
Budapest, 2015. március 2.
Dr. Sélley Zoltán
jegyző