Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2017/(XII.18.) önkormányzati rendelete

Belváros – Lipótváros, Budapest Főváros V. Kerület Önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásának feltételeiről szóló 38/2007. (X.19.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2017. 12. 19- 2017. 12. 31

Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzat Képviselő-testület 24/2017. (XII. 18.) önkormányzati rendelete

A Belváros – Lipótváros, Budapest Főváros V. Kerület Önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásának feltételeiről szóló 38/2007. (X.19.) önkormányzati rendelet módosításáról


BELVÁROS-LIPÓTVÁROS, BUDAPEST, FŐVÁROS V. KERÜLET ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE A LAKÁSOK ÉS HELYISÉGEK BÉRLETÉRE, VALAMINT AZ ELIDEGENÍTÉSÜKRE VONATKOZÓ EGYES SZABÁLYOKRÓL SZÓLÓ 1993. ÉVI LXXVIII. TÖRVÉNY 3 §-ÁBAN KAPOTT FELHATALMAZÁS ALAPJÁN AZ ALAPTÖRVÉNY 32. CIKK (1) BEKEZDÉSÉNEK A) PONTJÁBAN A  MAGYARORSZÁG HELYI ÖNKORMÁNYZATAIRÓL SZÓLÓ 2011. ÉVI CLXXXIX. TÖRVÉNY 13. § (1) BEKEZDÉS 9. PONTJÁBAN MEGHATÁROZOTT FELADATKÖRBEN ELJÁRVA A KÖVETKEZŐKET RENDELI EL:


1.§


A Belváros – Lipótváros, Budapest Főváros V. Kerület Önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásának feltételeiről szóló 38/2007. (X.19.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 33. § (4) bekezdés b) pontjának helyébe a következő rendelkezés lép:


b) vállalja az önkormányzat tulajdonában álló lakások lakbérének mértékéről és a lakbértámogatásról szóló önkormányzati rendeletben foglalt jövedelmi és vagyoni viszonyokhoz igazodó lakbér megfizetését, és

2.§


A Rendelet 46. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

46. § (5) Amennyiben bérbeadó tudomást szerez arról, hogy bérlő bérbeadói hozzájárulás hiányában adta a lakást vagy a lakás egy részét albérletbe, illetve fizető vendéglátás céljára hasznosítja, a polgármester bérlő részére megállapított lakbér tízszeresét írja elő.


3.§


A Rendelet 66. § helyébe a következő rendelkezés lép:

66.§ (1) Az a személy, aki a lakást jogcím nélkül használja, a jogcím nélküli használat kezdetétől számított 6 hónapig a lakásra megállapított lakbérrel azonos összegű használati díjat köteles fizetni a bérbeadónak.

(2) A lakáshasználati díj a jogcím nélküli lakáshasználat kezdetétől számított

a) 7-12 hónap között a lakbérnek megfelelő összeg kétszerese,

b) 13-24 hónap között a lakbérnek megfelelő összeg háromszorosa,

c) 25 hónap között a lakbérnek megfelelő összeg ötszöröse.

 (3) A (2) bekezdés rendelkezései nem alkalmazhatóak, ha a jogcímnélküli lakáshasználó elhelyezéséről az Ltv. vagy e rendelet alapján az önkormányzatnak kell gondoskodnia.


4.§


A Rendelet 67/A. § helyébe a következő rendelkezés lép:

67/A. § A bérleti jogviszonyban a bérlő kérelmére a jognyilatkozatokat postai szolgáltató útján kell kézbesíteni. A kézbesítés a hivatalos iratok kézbesítésére vonatkozó külön jogszabályok szerint történik. A postai úton megküldött jognyilatkozatokat a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni, ha a címzett az átvételt megtagadta. Ha a kézbesítés azért volt eredménytelen, mert a címzett az iratot nem vette át (az a feladóhoz „nem kereste”, „elköltözött”, vagy „a címzett ismeretlen” jelzéssel érkezett vissza), az iratot postai kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni. A címzett amennyiben kéri a neki szóló iratot - személyazonosságának és az átvétel tényének igazolása mellett - a feladónál is átveheti.


Záró rendelkezések


5. §


(1)A rendelet 1-3. §-a kihirdetését követő nap lép hatályba. Rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyeknél is alkalmazni kell.

(2) A rendelet 4. §-a 2018. január 1. napján lép hatályba.



 Szentgyörgyvölgyi Péter                                                      Dr. Sélley Zoltán       polgármester                                                                         jegyző



Kihirdetési záradék:

A rendelet a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2017. december 18. napján kihirdetésre került. A kihirdetés időtartalma 30 nap.


Dr. Sélley Zoltán

jegyző




I N D O K O L Á S


1. § A jelenlegi rendelet nem szabályozza a közszolgálati lakások lakbérének mértékét, ezért szükséges a közszolgálati bérlakások lakbérének mértékére vonatkozó egységes szabályozás. A szolgálati lakások bérbeadásakor nem volt rendeletileg szabályozva, hogy milyen lakbért kell fizetni ezen bérlőknek, ezt a hiányosságot hivatott kiküszöbölni az a módosító rendelkezés, mely szerint a közszolgálati bérlők lakbére is vagyoni és jövedelmi viszonyaik alapján legyen megállapítva és besorolva.


2. § Rendeletünkben nincs szankcionálva, ha a bérlő bérbeadói hozzájárulás hiányában adja albérletbe a bérleményét, ezért a rendeletben szabályozásra kerülne, hogy az engedély nélküli fizető vendéglátás mellett az engedély nélküli albérletbe adás esetén is tízszeresre emelkedne a lakbér összege.


3. § A lakáshasználati díj mértékére vonatkozó szabályok változásának indoka, hogy az eddig alkalmazott használati díj mértéke túlzottan magas volt, ezért ezt nem tudták a használók megfizetni, és a tartozás behajtása is általában akadályba ütközött az adósok fizetésképtelensége miatt.

4. § Az elektronikus ügyintézésről szóló 2015. évi CCXXII. évi törvény előírása alapján B-L. Önkormányzatának valamint a Polgármesteri Hivatalnak 2018. január 1. napjától ügyintézését elektronikusan kell végeznie.

A törvény vonatkozó szakaszai értelmében a polgárok hivatalos ügyeik intézése során eldönthetik, hogy személyesen, papír alapú formában vagy elektronikus úton kívánják a kapcsolatot tartani.

A kézbesítési vélelem szabályozása, a jognyilatkozatokról történő tudomásszerzés időpontjának ismerete miatt nagyon fontos. Ezért a 24/A § előírása annyiban került módosításra, hogy ha a kérelmező az ügyintézést papír formátumban kéri, hogy kézbesítési vélelem mikor áll be.


5. § hatályba léptető rendelkezés