Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2018/(X.18.) önkormányzati rendelete
a 2018. évi téli igazgatási szünet elrendeléséről
Hatályos: 2018. 10. 19- 2019. 01. 01Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2018/(X.18.) önkormányzati rendelete
a 2018. évi téli igazgatási szünet elrendeléséről
2018-10-19-tól 2019-01-02-ig
Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzata Képviselő-testületének
19/2018. (X. 18.) önkormányzati rendelete
a 2018. évi téli igazgatási szünet elrendeléséről
Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzata Képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. tv. 232.§ (3). bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel a közszolgálati tisztviselők munka - és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunka végzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Kormányrendelet 13. § (1). bekezdésben foglaltakra, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §.
Jelen rendelet hatálya kiterjed a Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzatának Polgármesteri Hivatalában (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre, ügykezelőre és munkavállalóra.
2. §.
(1) A Hivatal 2018. évi munkarendjében, a téli időszakban az igazgatási szünet: 2018. december 20., 21., 27., 28. (4 munkanap)
(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal ügyeletet tart.
Az (1) bekezdésben meghatározottak alól kivétel az ügyfélszolgálati, valamint az anyakönyvi és hatósági ügyintézés, ahol pénteken 8-11.30 óráig tartanak ügyeletet.
Záró rendelkezések
3. §.
A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és 2019. január 02-án hatályát veszti.
Dr. Sélley Zoltán Szentgyörgyvölgyi Péter
jegyző polgármester
A rendelet kihirdetése a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével 2018. október 18-án megtörtént.
dr. Sélley Zoltán
jegyző
I N D O K O L Á S
Általános indokolás
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése alapján a Képviselő-testület – a Kormány ajánlásának figyelembevételével – a rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az így kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg az érintettek részére megállapított alapszabadság 3/5-ét.
A Kormány ajánlását a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunka-végzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 13-15. §-ai tartalmazzák.
Részletes indokolás
az 1. §-hoz
Meghatározza azon személyek körét (személyi hatály), amelyekre a rendeletet alkalmazni kell.
a 2. §-hoz
A Kormány ajánlására figyelemmel került meghatározásra a nyári igazgatási szünet időtartama.
a 3. §-hoz
Hatályba léptető rendelkezést, valamint hatályon kívül helyező rendelkezést tartalmaz.
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzata Képviselő-testületének önkormányzati rendelete
a 2018. évi téli igazgatási szünet elrendeléséről
Tájékoztatás az előzetes hatásvizsgálat eredményéről
- A jogszabály-tervezet hatásai
1.1. Társadalmi hatások: Ilyen hatásokkal a rendelet-tervezet nem rendelkezik.
1.2. Gazdasági, költségvetési hatás: Az igazgatási szünet alatt a Hivatal dologi kiadásai csökkennek, ezáltal költségtakarékosság érhető el.
1.3. Környezeti, egészségi következmények: A hivatali alkalmazottak számára biztosított az évközi pihenőidő.
1.4. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások: Ilyen hatásokkal a rendelet-tervezet nem rendelkezik.
2. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: Nem, vagy kevesebb szabadság következő évre történő átvitelére kerül sor.
3. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: A rendelet-tervezet nem jár a feltételek módosításával, a meglévő szervezetrendszer és tárgyi, pénzügyi feltételek biztosítása elegendő.
Budapest, 2018. szeptember 28.
Dr. Sélley Zoltán
jegyző