Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2019/(XII.13.) önkormányzati rendelete

A 2020. ÉVI ÁTMENETI GAZDÁLKODÁSRÓL

Hatályos: 2020. 01. 01- 2020. 01. 26




BELVÁROS-LIPÓTVÁROS BUDAPEST FŐVÁROS V. KERÜLET ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK

21/2019. (XII.13.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE AZ ÖNKORMÁNYZAT

A 2020. ÉVI ÁTMENETI GAZDÁLKODÁSRÓL




Belváros-Lipótváros, Budapest Főváros V. kerület Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25.§-ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése a) pontjában  meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat 2020. évi átmeneti gazdálkodásáról a következőket rendeli el:



1.§


A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert és az intézmények vezetőit, hogy az önkormányzat bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedjék.



2. §


Az önkormányzat, továbbá az önkormányzat felügyelete alá tartozó valamennyi intézmény folyamatos működésének biztosítása érdekében a Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert és a gazdasági szervezettel rendelkező intézmények vezetőit a működési kiadások alábbiak szerinti teljesítésére:


  1. Az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézmények működési feladatainak 2020. évi finanszírozása az átmeneti gazdálkodás időtartama alatt a 2019.évi tartós kötelezettségekkel módosított előző évi eredeti kiadási előirányzatokon belül, időarányosan történhet a kötelezően ellátandó és az önként vállalt feladatok tekintetében egyaránt.


  1. Nem rendszeres személyi juttatásként kizárólag jogszabályban, önkormányzati rendeletben, önkormányzati határozatban megállapított juttatások fizethetők ki.


  1. Az önkormányzat intézményeiben létszámnövekedés nem történhet.


  1. A dologi kiadásokon belül kizárólag a fenntartáshoz, üzemeltetéshez, a folyamatos működéshez szükséges kiadások a 2019.évi tartós kötelezettséggel módosított előző évi előirányzatának időarányos összege használható fel, kivéve a központi költségvetés javára történő elvonásokat és az adóhatóságnak történő befizetési kötelezettségeket, melyek feltétel nélkül teljesíthetők.





  1. Támogatások, pénzeszközátadások kiadási jogcímen kizárólag jogszabályon, Képviselő-testületi határozaton, szerződésen és megállapodáson alapuló kifizetések előző évi előirányzatának időarányos összege fizethető ki.


  1. A lakosság részére történő juttatások a hatályos törvények és önkormányzati rendeletek szerint folyósíthatók.




3.§



Az átmeneti gazdálkodás időszakában:


  1. Az önkormányzat 2019. évi költségvetésében szereplő beruházási, felújítási és egyéb felhalmozási célú feladatokra kifizetések a 2019. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül teljesíthetők, a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően.


  1. A folyamatban lévő, többéves pénzügyi kihatással járó feladatok a vállalt kötelezettségeknek megfelelően teljesíthetők.


  1. A folyamatos működéshez szükséges tárgyi eszközök pótlására fordítható keretösszeget az önkormányzat felügyelete alá tartozó valamennyi intézményére vonatkozóan maximum 15 millió Ft-ban állapítja meg.



4. §



A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert arra, hogy


  1. az átmenetileg szabad pénzeszközöket a legkedvezőbb kamatfeltételekkel lekösse, illetve állampapírt vásároljon.


  1. a képviselő testület által elfogadott, egyes kiemelt feladatok esetében, az átmeneti gazdálkodás időszaka alatt összességében maximum 400 millió Ft értékhatárig kötelezettséget vállaljon különösen az alábbiakra: beruházások terület-előkészítése, terveztetése, valamint a működtetési és beruházási feladatok érdekében közbeszerzési eljárás kiírása.


  1. az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében a szükséges intézkedést megtegye és 50 millió Ft erejéig kötelezettséget vállaljon.






                                                             

                                                                  5.§


Az átmeneti gazdálkodásról, - melynek adatait a 2020. évi költségvetésbe be kell építeni - a polgármester a Képviselő-testület számára köteles tájékoztatást adni.

                                                           


    6. §



         Ezen rendelet 2020.január 1. napján lép hatályba, és az Önkormányzat 2020. évi költségvetési rendelete kihirdetésének napján hatályát veszti.





        dr. Sélley Zoltán                                                                  Szentgyörgyvölgyi Péter

               jegyző                                                                                     polgármester










      A rendelet kihirdetése a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel

 2019 . december 13-n megtörtént.





                                                                                                                dr. Sélley Zoltán

                                                                                                                       jegyző



INDOKOLÁS



Az Önkormányzat 2020.évi átmeneti gazdálkodásáról szóló rendelethez



Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdése úgy rendelkezik, ha a költségvetési rendeletet a képviselő-testület a költségvetési évben legkésőbb március 15-ig nem fogadta el, az átmeneti gazdálkodásról rendeletet alkot.

A helyi sajátosságok figyelembe vételével, a beruházások folyamatos, zökkenőmentes lebonyolítása érdekében a Képviselő-testület a 2020. évi költségvetés elfogadásáig rendeletet alkot az átmeneti gazdálkodásról

Az átmeneti gazdálkodásról szóló rendeletben a Képviselő-testület felhatalmazást ad arra, hogy az önkormányzat és költségvetési szervei a bevételeiket folytatólagosan beszedhessék, kiadásaikat teljesítsék.