Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2016. (XI.14..) önkormányzati rendelete

egyes önkormányzati rendeletek módosításáról

Hatályos: 2016. 11. 15- 2016. 11. 15

Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testülete

az 1-10. § tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva

a 11-12. § tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 62. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva

a 13. § tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján

a következőket rendeli el:


1. A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló
36/2014. (XI.06.) önkormányzati rendelet módosítása


1. § (1) A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló
36/2014. (XI.06.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SZMSZ Rendelet) 12. § (1) bekezdése a következő o) ponttal egészül ki:


[A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:]

 

„o) önszerveződő közösségek képviselői, a tevékenységi körükbe tartozó témakör tárgyalása során.”


(2) Az SZMSZ Rendelet 12. § (2) bekezdése a következő i) ponttal egészül ki:


[A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg:]

 

„i) önszerveződő közösségek képviselőit.”

 

2. § (1) Az SZMSZ Rendelet 31. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(3) A Képviselő-testületnek az állandó bizottságokra átruházott hatásköreit e rendelet 7. melléklete, a Képviselő-testület ideiglenes bizottságainak hatásköreit e rendelet 7/A. melléklete tartalmazza.”

3. § Az SZMSZ Rendelet 34. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki: 


,,(1a) Az önkormányzati képviselő az összeférhetetlenség feloldása érdekében tett, a jogviszony megszüntetéséről szóló nyilatkozatát a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság részére köteles átadni.”


4. § (1) Az SZMSZ Rendelet 35. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A Képviselő-testület állandó, ideiglenes bizottságai (együttesen: bizottság) és azok tagjainak száma:

  1. állandó bizottság és tagjainak száma:

aa) a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság, 15 fő

ab) az Emberi Erőforrás Bizottság, 15 fő

  1. ideiglenes bizottság és tagjainak száma:

ba) a Társasházi Pályázatokat Elbíráló Ideiglenes Bizottság, 5 fő

 bb) a Smart City Ideiglenes Bizottság, 6 fő.”


(2) Az SZMSZ Rendelet 35. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:


„(1a) A Képviselő-testület ideiglenes bizottságának tagja önkormányzati képviselő lehet.”


5. § Az SZMSZ Rendelet a következő 39/A §-sal egészül ki:


„39/A § A Képviselő-testület ideiglenes bizottsági tagjainak a névsorát, összetételét e rendelet 3. függeléke tartalmazza.”


6. § Az SZMSZ Rendelet 47. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület és a bizottságok bármely ülésén e rendelet 4. függelékében meghatározott önszerveződő közösségeket a tevékenységi körükbe tartozó témakör tárgyalása során tanácskozási joggal ruházhatják fel az adott napirendi pont tekintetében.”

7. § Az SZMSZ Rendelet 4. melléklet 7.2.-7.3. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:


„7.2. A Rév8 Zrt. közszolgáltatási szerződés keretében végzett, a városrehabilitációt és városfejlesztést – különösen a program előkészítési és tanácsadási feladatok, program tervezési feladatok, programmenedzsment feladatok, a teljesítésbe ment projektek követése, és az ezekhez kapcsolódó általános gazdálkodási és ügyvitel feladatok – érintő feladatok támogatása.


7.3. A Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Zrt. közszolgáltatási szerződés keretében végzett, következő feladatainak támogatása:


7.3.1. Üdültetés szervezés a Magyarkúton található erdei iskola tekintetében – különösen oktatási-nevelési intézmények tanulóinak Erdei Iskola jellegű turnusokban történő táboroztatása, a hétvégi csoportos kirándulások fogadása, a józsefvárosi intézmények köztisztviselőinek és közalkalmazottainak üdültetése, a káptalanfüredi gyermektáborban idény jelleggel, a józsefvárosi köznevelési intézményekben tanuló gyermekek csoportos és turnusos üdültetésének szervezése, a józsefvárosi szociális intézmények ellátottjainak üdültetése, a józsefvárosi közalkalmazottak és köztisztviselők családi és felnőtt üdültetésének szervezése.


7.3.2. Józsefvárosi oktatási-nevelési intézmények tanulói részére nyári szabadidő foglalkozás szervezése étkezés biztosításával.


7.3.3. Szociális gondoskodás körében a következők tekintetében: 

a)  adományok gyűjtése, fogadása, osztása,

b)  foglalkoztatás elősegítésével kapcsolatos feladatok ellátása,

c) iskolai felkészítés, tanfolyamok.


7.3.4. Kulturális, közművelődési és turizmussal kapcsolatos feladatok ellátása körében a következők tekintetében:

a)  szabadidő foglalkozás, készségfejlesztés,

b)  közösségi színtér,

c)  zászlógyűjtemény működtetése,

d) Józsefvárosi Galéria működtetése,

e)  rendezvények szervezése.


7.3.5. Kerületi közéleti lap, önkormányzati honlap működtetése tekintetében:

a)  kerületi közéleti lap működtetése,

b)  PR tevékenység, kommunikáció.


7.3.6. Helyi vállalkozásfejlesztés segítésével kapcsolatos feladatok.


7.3.7. Sporttal és szabadidős rendezvényekkel kapcsolatos feladatok ellátása körében a  helyszín biztosítása.


7.3.8. Nemzetiségi ügyekkel kapcsolatos feladatok ellátása körében a nemzetiségi rendezvények, ünnepek részére helyszín biztosítása.”


8. § (1) Az SZMSZ Rendelet 7. melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.


(2) Az  SZMSZ Rendelet 7/A. mellékletét e rendelet 2. melléklete tartalmazza.


9. § Az SZMSZ Rendelet 8. melléklete helyébe e rendelet 3. melléklete lép.


10. § Az SZMSZ Rendelet e rendelet 1. függeléke szerinti 3. függelékkel és e rendelet 2. függeléke szerinti 4. függelékkel egészül ki.

  1. A Társasházaknak adható önkormányzati támogatásokról szóló 23/2015. (V.21.) önkormányzati rendelet módosítása


11. § A Társasházaknak adható önkormányzati támogatásokról szóló 23/2015. (V.21.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Társasházi Rendelet) 1. § e. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


[E rendelet alkalmazásában]


„e. Ideiglenes Bizottság: Társasházi Pályázatokat Elbíráló Ideiglenes Bizottság”


12. § A Társasházi Rendelet 6. § (5) bekezdése, a 8. § (2) bekezdése, a 11. § (1) bekezdése, a 11. § (4)–(7) bekezdése, a 11. § (10) bekezdése, a 13. § (3) bekezdése, a 15. § (6) bekezdése „Munkacsoport” szövegrész helyébe „Ideiglenes Bizottság” szöveg lép.


3. Az önkormányzati képviselők, a bizottsági elnökök, a bizottság tagjainak díjazásáról szóló 35/2014. (X.22.) önkormányzati rendelet módosítása


13. § (1) Az önkormányzati képviselők, a bizottsági elnökök, a bizottság tagjainak díjazásáról szóló 35/2014. (X.22.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Tiszteletdíj Rendelet) 2. § (2)-(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(2) A képviselőt, ha a képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságának (együttesen: bizottság) a tagja vagy elnöke, az (1) bekezdésben foglalt tiszteletdíj helyett a (3)-(6) bekezdés szerinti tiszteletdíj illeti meg.

(3) Az önkormányzati képviselő, ha a képviselő-testület egy vagy több állandó bizottságának a tagja, a havi tiszteletdíja a bruttó átlagkereset 100%-ának megfelelő összeg.


(4) Az önkormányzati képviselő, ha a képviselő-testület állandó bizottságának elnöke, a havi tiszteletdíja – több tisztség, bizottsági tagság esetén is – a bruttó átlagkereset 120%-ának megfelelő összeg.


(5) Az önkormányzati képviselő, ha a képviselő-testület egy vagy több állandó bizottságának a tagja, és egy vagy több ideiglenes bizottságának a tagja, a havi tiszteletdíja a bruttó átlagkereset 160%-ának megfelelő összeg.”


(2) A Tiszteletdíj Rendelet 2. §-a a következő (6)-(7) bekezdéssel egészül ki:


„(6) Az önkormányzati képviselő, ha a képviselő-testület egy vagy több állandó bizottságának a tagja, és egy vagy több ideiglenes bizottságának elnöke, a havi tiszteletdíja a bruttó átlagkereset 180%-ának megfelelő összeg.


(7) A képviselő-testület bizottsága nem képviselő tagjának havi tiszteletdíja a bruttó átlagkereset 25%-ának megfelelő összeg.”


4. Záró rendelkezések


14. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdés kivételével - 2016. november 15-én lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.


(2) E rendelet 2. § (2) bekezdése 2017. január 1-jén lép hatályba.


15. § Hatályát veszti az SZMSZ Rendelet 4. melléklet 7.1. és 7.4. alpontja.


Budapest, 2016. november …





                Danada-Rimán Edina

                                jegyző


                     dr. Kocsis Máté

                      polgármester

28/2016. (XI.14.) önkormányzati rendelet 1. melléklete


A KÉPVISELŐ-TESTÜLETNEK AZ ÁLLANDÓ BIZOTTSÁGOKRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖREI


  1. A Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság feladat- és hatásköre különösen:                                             1.1 dönt
    1. Társasházi Pályázatokat Elbíráló Ideiglenes Bizottság javaslata alapján a társasházi kamerarendszer fejlesztése tárgyában kiírt pályázatokra benyújtott kérelmek tárgyában.
    2. az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének feltételeiről szóló 32/2013. (VII.15.) Budapest Józsefváros Önkormányzati rendeletben, az Önkormányzat tulajdonában álló lakások elidegenítéséről szóló 33/2013. (VII.15.) Budapest Józsefváros Önkormányzati rendeletben, az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 35/2013. (VI.20.) Budapest Józsefváros Önkormányzati rendeletben, Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének a Budapest Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásának feltételeiről, valamint a lakbér mértékéről szóló 16/2010. (III.08.) önkormányzati rendeletben, valamint a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének Budapest Józsefvárosi Önkormányzat vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 66/2012. (XII.13.) önkormányzati rendeletében meghatározott tulajdonosi hatáskörökben.
    3. pályázati eljárás alkalmazásával a közterület-használati hozzájárulás tárgyában, amennyiben egy adott területre több egymást térben és időben kizáró kérelem érkezett vagy ennek bekövetkezése valószínűsíthető;
    4. a társasházak kérelme alapján a közterület-használati díj egy részének visszafizetéséről a Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és használatának rendjéről szóló 18/2013. (IV.24.) önkormányzati rendelet szerint;
    5. tartós (legalább 6 hónapot meghaladó) közterület-használat esetén a jogosult kérelmére méltányosságból havonta, negyedévente vagy félévente esedékes, egyenlő összegű díjfizetés megállapításáról;
    6. fontos közérdekből a közterület használatának szünetelésének elrendeléséről;
    7. a közterület használati hozzájárulás iránti kérelemről első fokon, a Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és használatának rendjéről szóló 18/2013. (IV.24.) önkormányzati rendelet 12. § (2)-(3) bekezdésben foglaltak kivételével, valamint vendéglátó teraszok esetében és a rendelet 2. melléklete alapján megállapított közterület-használati díjak csökkentéséről vagy elengedéséről;
    8. a Józsefváros Kártyával összefüggő, önkormányzati döntést igénylő ügyekben, az átruházható képviselő-testületi hatáskörökben;
    9. a testvérvárosi, partnervárosi kapcsolattartással összefüggésben a polgármester külföldi utazásáról, a napidíjáról;
    10. közbeszerzési ügyekben az eljárás megindításáról, eredmény megállapításáról, beszerzési ügyekben az eredmény megállapításáról, bármely önkormányzati szerződés megkötéséről, módosításáról, megszüntetéséről, ide nem értve a polgármesteri és a kizárólagos képviselő-testületi hatáskört, kivéve továbbá a 7/2016. (III.03.) önkormányzati rendeletben meghatározott Józsefvárosban működő önszerveződő közösségek, művészek és sportolók pályázati támogatásához kapcsolódó szerződések módosítását;
    11. saját döntésével megindított vizsgálatával ellenőrizheti az Önkormányzat gazdálkodásának törvényességét;
    12. a polgári és közigazgatási, biztosítási-kártérítési ügyekben az Önkormányzat, mint fél bíróság, hatóság stb. előtti eljárásjogi részvételével összefüggésben az eljárás indítása, befejezése, vitele, a jogorvoslat, az egyezség tekintetében;

1.2         véleményezi

  1. a helyi adókra vonatkozó önkormányzati rendelet-tervezeteket, kialakítja az adópolitikai irányelveket a kizárólagos képviselő-testületi hatáskörök kivételével;
  2. az önkormányzati érdekeltségű gazdasági szervezetek működését, pénzügyi helyzetét, különös tekintettel éves beszámolójukra, üzleti tervükre; az önkormányzati tulajdonnal vagy tárgyi és vagyoni érdekeltséggel, az önkormányzati vagyongazdálkodással kapcsolatban;
  3. a műszaki, kommunális és tömegközlekedés fejlesztésével összefüggő elképzeléseket;
  4. a szervezeti és hatásköri kérdéseket, a bizottságok közötti esetleges hatásköri vitákat;
  5. közrendet, közbiztonságot érintő kérdéseket;
  6. az önkormányzatnál, az intézményeinél az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló éves beszámoló tervezeteit;
  7. a piacokra vonatkozó javaslatokat;
  8. környezet- és természetvédelmi szempontból a kiemelt beruházásokat;
  9. előzetesen véleményezi a Képviselő-testület munkáltatói (személyi) döntéseivel összefüggő előterjesztéseket;
  10. előzetesen véleményezi a rendőrkapitányság és a helyi rendőrőrs létesítését, illetve megszüntetését;
  11. előzetesen véleményezi a rendőrkapitányság és a rendőrőrs vezetőjének kinevezését;
  12. véleményt nyilváníthat az Önkormányzat tulajdonát érintő bármilyen ügyben;
  13. állást foglal a Képviselő-testület ülésén felmerülő ügyrendi kérdésekben és a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzata értelmezésében;
  14. a kerületrendezési tervek kialakítását és ellenőrzi azok végrehajtását.

1.3. javaslatot tesz, vagy kezdeményezi

1.3.1.     az Önkormányzat tulajdonában lévő értékpapírok és más gazdasági érdekeltségek kezelésére;

1.3.2      az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaságok vagyongazdálkodási, szervezeti-működési, módszertani és informatikai feltételeinek javítására, fejlesztésére;

1.3.3.     a meghatározott célon felüli bevételi többlet felhasználására;

1.3.4.     a polgármester és az alpolgármesterek jutalmazására és annak mértékére;

1.3.5.     környezetvédelmi szempontból védett területek kijelölésére;

1.3.6.     a környezeti ártalmak megszüntetésére, illetve csökkentésére;

1.3.7.     részt vesz lakásépítési programok megvalósítására vonatkozó javaslatok kidolgozásában és figyelemmel kíséri végrehajtásukat;

1.3.8.     évközben figyelemmel kíséri a gazdálkodás menetét, szükség szerint javaslatot tesz a költségvetés módosítására, illetve költségvetési gazdálkodásra vonatkozó intézkedéseket kezdeményez;

1.3.9.     javaslatot tesz hitelek felvételére, egyéb banki ügyletekre, véleményezi az ezzel kapcsolatos kezdeményezéseket;

1.3.10.   meghatározott időszakban végzett munkájának értékelése alapján figyelemmel kíséri az Önkormányzat közigazgatási területén az ipari, mezőgazdasági, kereskedelmi, értékesítési és szolgáltatási tevékenységet, szükség esetén javaslatot dolgoz ki e tevékenységek befolyásolására;

1.3.11.   a közbiztonsággal kapcsolatos panaszlevelek alapján tény- és helyzetértékelést végez és megoldási javaslatot dolgoz ki;

1.4.        egyéb

1.4.1.     közreműködik az Önkormányzat éves költségvetésének tervezésében, a hitelfelvételek és kötvénykibocsátás feltételeinek előkészítésében;

1.4.2.     közreműködik a kerületfejlesztési koncepció kidolgozásában, azzal kapcsolatban gazdaságossági elemzéseket készíttet;

1.4.3.     kapcsolatot tart a kerületfejlesztési egyesületek, társaságok, egyéb szervezetek képviselőivel;

1.4.4.     közreműködik az Önkormányzat fejlesztési elképzeléseinek kidolgozásában;

1.4.5.     hozzájárul a közművek közterületek alatti elhelyezéséhez, megállapítja, és módosítja az egyszeri kártalanítás mértékét,

1.4.6.     önkormányzati érdekből, rendkívüli sürgősség esetén gyakorolhatja a Képviselő-testület összes nem kizárólagos – átruházható – hatáskörét,

1.4.7.     ellátja az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatainak nyilvántartásával, kezelésével és őrzésével, a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásával összefüggő feladatokat;

1.4.8.     kivizsgálja a képviselői összeférhetetlenségi ügyeket és eredményéről jelentést tesz a Képviselő-testületnek;

1.4.9.     figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés-, csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;

1.4.10.   vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését;

1.4.11.   ellátja a pénzügyi bizottság számára előírt egyéb feladatokat;

1.4.12.   koordináló, kapcsolattartó szerepet tölt be a kerület érdekében, a közbiztonság érdekében tevékenykedő civil és nem civil szervezetekkel;

1.4.13.   figyelemmel kíséri a kerület környezet- és természetvédelmi helyzetét, a környezetvédelmi előírások érvényesítését;

1.4.14.   a hagyományos területrészek értékeinek megőrzése érdekében figyelemmel kíséri a műemlékek és a városképi jelentőségű épületek, terek, utak, utcák védelmét;

1.4.15.   kapcsolatot tart a város-, illetve kerületvédő egyesületek, szervezetek képviselőivel.


  1. Az Emberi Erőforrás Bizottság feladat- és hatásköre különösen:
    1. 1. dönt
      1. a köznevelési, a közművelődési, az egészségügyi, a szociális feladatokat ellátó intézmények működtetésével kapcsolatos feladatokat ellátó ágazatra jutó közalkalmazotti támogatási keret felosztásáról;
      2. jóváhagyja az önkormányzati közművelődési és sport intézmények éves munkatervét, illetőleg beszámolóját;
      3. jóváhagyja a szociális és gyermekvédelmi intézmények házirendjét és szakmai programját;
      4. jóváhagyja a köznevelési és közművelődési intézmények továbbképzési programját;
      5. az óvoda heti és éves nyitvatartási idejének meghatározásáról;
      6. a fenntartásában működő köznevelési intézmények éves munkatervéről;
      7. Önkormányzat köznevelési, közművelődési, kulturális, sport, egészségügyi, szociális, gyermekvédelmi feladatok ellátása tárgykörbe tartozó szerződéses partner tevékenységéről szóló beszámolójának elfogadásáról;
      8. azonnali intézkedést igénylő rendkívüli élethelyzet esetén, méltányosságból, egyedi mérlegelés alapján a szociális, jövedelmi és vagyoni feltételek, valamint a bérlet létesítését kizáró ok vizsgálata nélkül – pályázaton kívül, évente legfeljebb 12 lakás mértékéig - szociális alapú lakbér megállapítása mellett bérleti jogviszony létesítéséről.
      9. a lakásigény felső határának mértékére vonatkozó szabályoktól méltányosságból történő eltérésről, az együttlakó személyek egészségi állapotára, életkorára, valamint foglalkozására tekintettel.
      10. az emberi erőforrás tárgyú – nem kizárólagos képviselő-testületi hatáskörbe tartozó -, önkormányzati feladatellátást szolgáló pályázatok kiírásáról és a pályázatok elbírálásáról, a pályázati összegek pályázók közötti meghatározásáról.
      11. az idegenforgalmi adó differenciált kiegészítésének felhasználási tervéről.
      12. a Józsefvárosban működő önszerveződő közösségek, továbbá művészek és sportolók pályázati támogatásához kapcsolódó szerződések módosításáról.
      13. a kerületi kábítószer-ellenes programok költségvetésben biztosított előirányzatának felhasználásáról;


  1. 2. véleményezi
    1. a közösségi színtér vagy közművelődési intézmény működtetésére irányuló közművelődési megállapodás-tervezetet;
    2. a társadalmi (civil) szervezetek, az egyesületek, az alapítványok, az egyházi szervezetek támogatásával összefüggő pályázatokat;
    3. a társadalmi (civil) szervezeteket érintő döntéseket;
    4. a kerület egészségügyének valamennyi szakterületét érintő kérdését;
    5. az önkormányzati tulajdonú közművelődési és sport feladatot ellátó gazdasági társaságok éves munkatervét, illetőleg beszámolóját;
    6. a köznevelési intézmények SZMSZ-ének, házirendjének, valamint pedagógiai programjának azon rendelkezéseit, amelyek a költségvetést érintik (hatályba lépéséhez a Képviselő-testület egyetértése szükséges, tekintettel az önkormányzati többletkötelezettségre).
  2. 3. javaslatot tesz, vagy kezdeményezi
    1. előkészíti a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó közszolgáltatások ellátása céljából önkormányzati intézmény alapítását, gazdálkodó jogkörének megállapítását, átszervezését, megszüntetését, nevének megállapítását, megváltoztatását, valamint a köznevelési intézmények vonatkozásában azon előterjesztéseket, melyekhez a működtető egyetértése szükséges;
    2. az egyes ágazatokhoz tartozó intézményhálózat beruházási, felújítási, illetve karbantartási munkáira, a feladatkörét érintő intézményfenntartói fejlesztési célkitűzésekre;
    3. figyelemmel kíséri a kerületi sportlétesítményekkel kapcsolatos vagyonhasznosítási kérdéseket és javaslatot tesz e kérdésekben;
    4. az általános és középiskolai tanulók tankönyv és tanszerellátásának támogatására, a köznevelési intézmények étkezési térítési díjkedvezményeire;
    5. a Képviselő-testület szobor-, emlékmű-, emléktábla állításával kapcsolatos feladataira;
    6. előkészíti és értékeli az ifjúságpolitikai koncepciót, előkészíti és felülvizsgálja a köznevelési, a közművelődési és sport koncepciókat, javaslatot tesz a szükséges fenntartói intézkedésekre;
    7. a helyi szociálpolitikai tervek kidolgozására, figyelemmel kíséri végrehajtásukat;
    8. figyelemmel kíséri a család- és gyermekvédelmi törekvéseket, ajánlásokat dolgoz ki a hátrányos helyzetűek és veszélyeztetettek védelmére;
    9. a nemzetiségi önkormányzatok támogatására;
    10. kezdeményezi, szervezi és koordinálja a kerületben lévő valamennyi szociális és gyermekvédelmi tevékenységgel foglalkozó intézmény, társadalmi szervezet, vállalkozás, családsegítő és egészségügyi szolgáltatások együttműködését;
    11. szociális és gyermekvédelmi területen szolgáltatások (ellátási szerződések) megkötésére;
    12. különös méltányosságból javaslatot tesz a felmondási eljárás felfüggesztésére a szociális lakbérrel rendelkező együttműködő adós rendkívüli élethelyzetre tekintettel.
    13. kezdeményezheti az Önkormányzat fenntartásában működő egészségügyi szolgáltató kapacitásának az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló 2006. évi CXXXII. törvény végrehajtására kiadott kormányrendeletben meghatározott, más ellátási formába történő átcsoportosítását.
    14. kezdeményezheti – az ellátási forma megváltoztatása nélkül - az Önkormányzat fenntartásában működő egészségügyi szolgáltató kapacitásainak más, a szolgáltató finanszírozási szerződésében szereplő, illetve abban nem szereplő szakmákba – külön jogszabály szerinti mértékben – történő átcsoportosítását, azzal, hogy az egészségügyi szolgáltató rendelkezésére bocsátott kapacitásainak száma összességében nem változhat.
    15. kezdeményezheti az Önkormányzat fenntartásában működő egészségügyi szolgáltatói közötti kapacitásátcsoportosítást, azzal, hogy az átcsoportosítás a szolgáltatók összkapacitásának mennyiségét nem változtathatja meg.
  3. 4. egyéb
    1. ellátja az előkészítő bizottsági feladatokat az Önkormányzat által irányított köznevelési, közművelődési, egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek vezetésére kiírt pályázatok esetében;
    2. segíti a köznevelési feladatokról való gondoskodást, a közművelődési tudományos, művészeti tevékenység, sport támogatását;
    3. közreműködik a tanév, nevelési év előkészítésével kapcsolatos feladatok megoldásában;
    4. segíti a kerületi fenntartású közművelődési, művészeti, nevelési-oktatási, sport és egyéb intézmények fenntartásával és működtetésével kapcsolatos munkát;
    5. támogatja a helyi oktatási, nevelési intézményekben létrehozott diáksportkörök és diáksport egyesületek tevékenységét;
    6. segíti a sportlétesítmények fenntartása érdekében azok célszerűbb kihasználását;
    7. támogatja és segíti a köznevelési intézmények gyermek- és ifjúságvédelmi munkáját;
    8. munkája során együttműködik a gyermekvédelemmel foglalkozó szervekkel;
    9. támogatja a művészet, a kultúra és sport önszerveződő helyi közösségeit;
    10. segíti a köznevelési és közművelődési ágazatban dolgozók továbbképzését;
    11. támogatja és elősegíti az informatika, valamint az élő idegen nyelvek oktatását és széleskörű alkalmazását a kerületi köznevelési és közművelődési intézményekben;
    12. az ágazatban működő érdekképviseleti szervekkel kapcsolatot tart, illetve fontosabb döntések előtt kikéri a véleményüket;
    13. folyamatosan kapcsolatot tart a Józsefvárosban működő társadalmi szervezetekkel, civil szervezetekkel, egyesületekkel, alapítványokkal, egyházakkal, azok vezetőivel;
    14. figyelemmel kíséri a társadalmi szervezetek, civil szervezetek, egyesületek, alapítványok, egyházak támogatásával összefüggő feladatok ellátását;
    15. figyelemmel kíséri a fogyatékosok, hátrányos helyzetűek jogvédelmével kapcsolatos feladatok ellátását;
    16. folyamatosan kapcsolatot tart a nemzetiségi önkormányzatokkal, azok vezetőivel; segíti jogaiknak érvényesülését,
    17. közreműködik a szociális ellátórendszer hatékony megszervezésében, a rendszer fejlesztésében;
    18. összehangolja a kerületi szociálpolitikai elképzeléseket a fővárosi koncepcióval és igényekkel;
    19. közreműködik a hajléktalanok ellátása érdekében a fővárosi és kerületi feladatok összehangolásában;
    20. ellenőrzi és felügyeli az Önkormányzat által irányított szociális és gyermekvédelmi költségvetési szervek tevékenységét;
    21. közreműködik a szociális ellátásra vonatkozó igényfeltárásokban;
    22. előmozdítja a tartós munkanélküliek ellátását, foglalkoztatását, valamint a megváltozott munka képességűek foglalkoztatását
    23. összehangolja a kerületi önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó valamennyi egészségügyi ellátási forma, illetve szolgáltatás tevékenységét, azok tárgyi és személyi feltételeit, ezek ügyében véleményt nyilvánít, illetve ajánlásokat tesz, valamint figyelemmel kíséri és elősegíti az ellátást végző orvosok, szakdolgozók szakmai továbbképzését;
    24. rendszeres kapcsolatot tart a főváros egészségügyi vezetésével, az egészségügyi ellátás kórházi hátterét biztosító intézményekkel, a Magyar Orvosi Kamara kerületi vezetőivel, illetve észrevételeiről tájékoztatja a kórházak vezetőit;
    25. segíti az alkoholizmus, a drogfogyasztás és a dohányzás elleni küzdelmet.
    26. az Önkormányzat és szervei által megjelentetett, a kerület életével foglalkozó kiadványokon, meghívókon, emléktárgyakon kívül engedélyezi más természetes és jogi személy számára az általuk készített Józsefvárossal, Józsefváros lakosságának életével kapcsolatban hozott kiadványokon, tárgyakon, termékeken, eszközökön, az általuk szervezett programokon Józsefváros címerének, zászlajának és lobogójának használatát (reklám célú felhasználás esetén is).

28/2016. (XI.14.) önkormányzati rendelet 2. melléklete

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET IDEIGLENES BIZOTTSÁGAINAK HATÁSKÖREI


  1. A Társasházi Pályázatokat Elbíráló Ideiglenes Bizottság feladat- és hatásköre különösen:
    1. társasházak, illetve lakásszövetkezetek felújítással kapcsolatos problémáit számba veszi, információt gyűjt, melyek szerint általános érvényű problémákat fogalmaz meg, melyekről tájékoztatja a Képviselő-testületet szükség szerint,
    2. igény esetén közgyűléseken személyes részt vesz, ahol tájékoztatják a lakóközösségeket a helyi pályázati lehetőségekről,
    3.  folyamatosan tájékozódik a társasházak, lakásszövetkezetek helyzetéről, műszaki állapotáról, rendszeres helyzetértékelést végez,
    4. a társasházak, lakásszövetkezetek felújítási igényeit felméri,
    5. pályázatok kidolgozásában segítséget nyújt, a benyújtott pályázatok alapján prioritást állít fel,
    6. önkormányzati támogatásból megvalósult felújítási munkákat megtekint, ellenőriz, fotódokumentációt készít,
    7. javaslatot tesz a polgármester felé a támogatásban részesítendő társasházakra és az önkormányzati támogatás összegére.


  1. Smart City Ideiglenes Bizottság feladat- és hatásköre különösen:
    1. Józsefváros helyzetét vizsgálja az intelligens városok szemszögéből,
    2. a felmerülő pályázati, együttműködési, fejlődési lehetőségek felkutatja, azokat megvizsgálja és megvitatja az intelligens várossá fejlődés érdekében,
    3. javaslatokat fogalmaz meg a polgármester és a Képviselő-testület számára,
    4. a Digitális Munkacsoport feladatait ellátja.

28/2016. (XI.14.) önkormányzati rendelet 3. melléklete


A KÉPVISELŐ-TESTÜLETNEK A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRE

1.       A helyi támogatásokkal kapcsolatos hatásköre:

1.1.    A polgármester a helyi támogatás visszafizetésének feltételeit legfeljebb 3 évenként a család változó jövedelmi helyzetét figyelembe véve megállapítja (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat 8/1994. (II.1.) önkormányzati rendelete a helyi támogatás visszafizetésének rendjéről).

2.       Az önkormányzati jelképekkel kapcsolatos hatásköre:

2.1.    A polgármester az önkormányzati jelkép használatára vonatkozó engedélytől eltérő használat esetén a már megadott engedélyt visszavonhatja (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat 13/1996. (III.8.) önkormányzati rendelete a Józsefváros önkormányzati jelképeinek (címer, zászló, lobogó) alapításáról, és a jelképek használati rendjéről).

2.2.    A polgármester őrzi a címer eredeti rajzolatát ábrázoló színes etalont. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat 13/1996. (III.8.) önkormányzati rendelete a Józsefváros önkormányzati jelképeinek (címer, zászló, lobogó) alapításáról, és a jelképek használati rendjéről).

3.       A szociális ellátásokkal kapcsolatos hatásköre:

3.1.    A polgármester dönt az Szt.-ben és a Gyvt.-ben a települési önkormányzatok részére meghatározott szociális tárgyú feladat- és hatáskörök tekintetében amennyiben e rendelet másként nem rendelkezik a pénzbeli és természetbeni, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet alapján.

4.       Az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésével kapcsolatos hatásköre:

4.1.    Amennyiben az Önkormányzat által kötött megbízási szerződés másként nem rendelkezik, a polgármester, illetve meghatalmazottja az Önkormányzattal szembeni tartozás kiegyenlítése esetén hozzájárulhat a jelzálogjog, valamint az elidegenítési és terhelési tilalom törléséhez, az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének feltételeiről szóló önkormányzati rendelet alapján.

4.2.    A polgármester bírálja el a vételi szándék bejelentője által előterjesztett igazolási kérelmet az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének feltételeiről szóló önkormányzati rendelet alapján.

4.3. A polgármester az ajánlati kötöttség határidejét – 30 napot nem meghaladóan –meghosszabbíthatja. az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének feltételeiről szóló önkormányzati rendelet alapján.

5.       Az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásával kapcsolatos hatásköre:

5.1.    A helyiség rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételére, átalakítására, korszerűsítésére vonatkozó munkálatok megkezdése előtt a bérbeadó nevében a polgármester adja ki a tulajdonosi hozzájárulást a hatósági és a társasházi engedélyek beszerzésére vonatkozóan, az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló önkormányzati rendelet alapján.

5.2.    A polgármester felhatalmazza a bérbeadói szervezetet a bérleti szerződés aláírására az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló önkormányzati rendelet alapján.

5.3. A polgármester gondoskodik az Önkormányzat képviseletének ellátásáról az olyan jogvitákban, amelyekben a döntés a Képviselő-testületre, a hatáskörrel rendelkező bizottságra tartozik az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló önkormányzati rendelet alapján.

6.       A Józsefvárosban adományozható kitüntetésekkel kapcsolatos hatásköre:

6.1. A polgármester kezdeményezheti a Képviselő-testület által alapított kitüntető díj adományozását. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat 11/2006. (III.10.) önkormányzati rendelete a Józsefvárosban adományozható kitüntetésekről).

6.2.    „A polgármester dönt „a Józsefváros Rendjéért” díj odaítéléséről (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat 11/2006. (III.10.) önkormányzati rendelete a Józsefvárosban adományozható kitüntetésekről).

6.3.    A polgármester dönt „az Év Józsefváros Rendvédelmi Munkatársa” cím odaítéléséről. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat 11/2006. (III.10.) önkormányzati rendelete a Józsefvárosban adományozható kitüntetésekről).

6.4.    A polgármester átadja a vonatkozó önkormányzati rendeletben meghatározott kitüntetéseket és díjakat. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat 11/2006. (III.10.) önkormányzati rendelete a Józsefvárosban adományozható kitüntetésekről).

6.5.    A polgármester dönt az oktatási, egészségügyi, szociális, bölcsődei munka, valamint közigazgatási szakterületen végzett kiváló munkáért, magánszemély részére „a Polgármesteri Dicséret díj” odaítéléséről (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat 11/2006. (III.10.) önkormányzati rendelete a Józsefvárosban adományozható kitüntetésekről).

7.       A „Józsefváros” név felvételével és használatával kapcsolatos hatásköre:

7.1.    A polgármester engedélyezi a gazdasági, társadalmi, tudományos szervezetek, intézmények, jogi személyek és jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok részére elnevezésükhöz, tevékenységük gyakorlásához, általuk előállított termékek, kiadványok elnevezéséhez vagy működésük folytatásához a „Józsefváros”, vonatkozó önkormányzati rendeletben meghatározott megjelölését, valamint a név használatát (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat 43/2007. (VII.16.) önkormányzati rendelete a „Józsefváros” név felvételéről és használatáról).

7.2.    A polgármester gondoskodik a közigazgatási megjelölés vagy név engedélyezett használatának ellenőrzéséről (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat 43/2007. (VII.16.) önkormányzati rendelete a „Józsefváros” név felvételéről és használatáról).

8.       A társasházak osztatlan közös tulajdonában lévő épületrészek részleges-, teljes felújításához és gáz alap- és felszállóvezeték felújításához nyújtandó önkormányzati támogatásokkal kapcsolatos hatásköre:

8.1.    A polgármester dönt a Társasházi Pályázatokat Elbíráló Ideiglenes Bizottság javaslata alapján a támogatások összegéről (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 23/2015. (V.21.) önkormányzati rendelete a Társasházaknak adható önkormányzati támogatásokról).

9.       A Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és használatának rendjével kapcsolatos hatásköre:

9.1. A polgármester dönt első fokon a közterület-használati kérelmekről:

  1. amennyiben a hatáskörrel rendelkező bizottság 16 naptári napon át nem ülésezik, vagy összehívott ülése nem volt határozatképes;
  2. amennyiben a kérelmezett használat időtartama az egy hetet (7 napot) nem haladja meg és a kérelmező nem kér díjcsökkentést vagy díjelengedést, vagy díjfizetés alóli mentességben részesül;
  3. önkormányzati választásokat követő 30 naptári napig;
  4. a Filmtv.-ben szabályozott filmalkotás forgatása céljából történő igénybevétel esetén,
  5. valamint a vonatkozó önkormányzati rendeletben meghatározott egyéb esetben.

(Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2013. (IV.24.) önkormányzati rendelete a Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és használatának rendjéről).

9.2.    A polgármester a közterületek filmforgatási célú használatának díját csökkentheti vagy elengedheti, amennyiben az igénybeveendő terület a 20 m2-t nem haladja meg, vagy időtartama a kérelmezett időponttól számított 30 naptári napon belül összességében nem haladja meg a 2 naptári napot (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2013. (IV.24.) önkormányzati rendelete a Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és használatának rendjéről).

9.3.    A polgármester az építési, szerelési tevékenység végzésére kért közterület-használati hozzájárulásban meghatározott díj 30%-át a használó kérelmére utólag visszatéríti, amennyiben a használó a hozzájárulásban meghatározott idő elteltét követő 5 munkanapon belül a közterületet az átvételekor fennálló eredeti állapotában bocsátja az Önkormányzat rendelkezésére (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2013. (IV.24.) önkormányzati rendelete a Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és használatának rendjéről).

9.4.    A Képviselő-testület döntése alapján bevont harmadik személy részére a közterület-használati engedélyre vonatkozó hozzájárulás megadásáról a polgármester dönt. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2013. (IV.24.) önkormányzati rendelete a Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és használatának rendjéről).

9.5.    A polgármester állapítja meg a jogellenes közterület-használatot, továbbá dönt az attól való eltiltástól és a jogellenes használat miatt a rendelet szerint fizetendő díj összegéről (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2013. (IV.24.) önkormányzati rendelete a Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és használatának rendjéről).

10.     Az iparosított technológiával épült lakóépületek széndioxid-kibocsátás-csökkentést és energia-megtakarítást eredményező korszerűsítésének, felújításának támogatására kiírt „Zöld Beruházási Rendszer Klímabarát Otthon Panel Alprogram” támogatásával kapcsolatos hatásköre:

10.1.  Az iparosított technológiával épült lakóépületek széndioxid-kibocsátás-csökkentést és energia-megtakarítást eredményező korszerűsítésének, felújításának támogatására kiírt „Zöld Beruházási Rendszer Klímabarát Otthon Panel Alprogram” támogatásáról a polgármester támogatási szerződést köt, melyben rögzíti a támogatás módját, szakaszait, a megvalósítás határidejét, a támogatással való elszámolás szabályait, a felhasználás ellenőrzését, valamint a szerződés-szegés jogkövetkezményeit, egyben kitölti, aláírja és továbbítja a pályázónak az önkormányzat által kötelezően csatolandó dokumentumokat az értesítés megküldésével együtt. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2009. (IX.18.) önkormányzati rendelete az iparosított technológiával épült lakóépületek széndioxid-kibocsátás-csökkentést és energia megtakarítást eredményező korszerűsítésének, felújításának támogatására kiírt „Zöld Beruházási Rendszer Klímabarát Otthon Panel Alprogram” támogatásáról).

10.2. A polgármester a nyilvános pályázati felhívás kivonatát a helyi újságban és az önkormányzat honlapján, teljes terjedelemben pedig a vonatkozó önkormányzati rendeletben meghatározott hirdetményhelyeken teszi közzé. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2009. (IX.18.) önkormányzati rendelete az iparosított technológiával épült lakóépületek széndioxid-kibocsátás-csökkentést és energia megtakarítást eredményező korszerűsítésének, felújításának támogatására kiírt „Zöld Beruházási Rendszer Klímabarát Otthon Panel Alprogram” támogatásáról).

11.     Józsefváros közigazgatási területén a járművel történő várakozás kiegészítő, helyi szabályozásával kapcsolatos hatásköre:

11.1. Sétáló övezetbe történő behajtás esetén az igazoltan közszolgáltatási feladatot ellátó szervek, szervezetek és azok működését elősegítő szolgáltatók által használt gépjárművekkel és az egyedi forgalmi rendszámhoz rendelt behajtásra jogosító igazolásokat a közszolgáltatási feladatot ellátó szerv, szervezet kérelmére a polgármester állítja ki. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 26/2010. (VI.18.) önkormányzati rendelete a Józsefváros közigazgatási területén a járművel történő várakozás kiegészítő, helyi szabályozásáról).

11.2. A lakossági várakozási hozzájárulás, a gazdálkodói várakozási hozzájárulás, az egészségügyi várakozási hozzájárulás, a városrendészeti behajtási-várakozási hozzájárulás és a külön jogszabályban meghatározott egyéb hozzájárulások kiadásáról a polgármester dönt. Amennyiben a kérelem nem felel meg a vonatkozó önkormányzati rendelet előírásainak, az elutasításról a polgármester dönt (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 26/2010. (VI.18.) önkormányzati rendelete a Józsefváros közigazgatási területén a járművel történő várakozás kiegészítő, helyi szabályozásáról).

11.3. A polgármester dönt az önkormányzati várakozási hozzájárulás kivételével a vonatkozó önkormányzati rendeletben meghatározott hozzájárulások kiadása iránti kérelmekről (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 26/2010. (VI.18.) önkormányzati rendelete a Józsefváros közigazgatási területén a járművel történő várakozás kiegészítő, helyi szabályozásáról).

12.     A hátralékkezelési szolgáltatásra való jogosultsággal kapcsolatos hatásköre:

12.1.  A polgármester dönt a hátralékkezelési szolgáltatásra való jogosultságról (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2015. (III.01.) önkormányzati rendelete a pénzbeli és természetbeni, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátások helyi szabályairól).

13.     Egyes anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékével kapcsolatos hatásköre:

13.1.  Az egyes anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó befizetett többletszolgáltatási díj visszafizetését a vonatkozó önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek mellett a polgármester engedélyezheti. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2011. (II.21.) önkormányzati rendelete egyes anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről).

14.     Az Önkormányzat tulajdonában álló üres telkek, felépítményes ingatlanok, gépkocsi-beállók és dologbérlet bérbeadásával kapcsolatos hatásköre:

14.1.  A polgármester felhatalmazza a bérbeadói szervezetet a bérleti szerződés aláírására (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 59/2011. (XI.07.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat tulajdonában álló üres telkek, felépítményes ingatlanok, gépkocsi-beállók és dologbérlet bérbeadásának feltételeiről).           

14.2.  A helyiség rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételére, átalakítására, korszerűsítésére vonatkozó munkálatok megkezdése előtt a bérbeadó nevében polgármester adja ki a tulajdonosi hozzájárulást a hatósági engedélyek beszerzésére vonatkozóan. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 59/2011. (XI.07.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat tulajdonában álló üres telkek, felépítményes ingatlanok, gépkocsi-beállók és dologbérlet bérbeadásának feltételeiről).

15.     Az Önkormányzat költségvetésével kapcsolatos hatásköre:

15.1.  A polgármester jóváhagyja az önkormányzat és a költségvetési szerveknek a költségvetési rendeletben meghatározott összegekkel elkészített elemi költségvetését (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016. (II. 04.) önkormányzati rendelete a 2016. évi költségvetésről).

15.2.  A polgármester hagyja jóvá az önkormányzat, a költségvetési szervek, a gazdasági társaságok a jóváhagyott bevételi és kiadási előirányzatuk teljesítésére és felhasználására éves likviditási tervet (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016. (II. 04.) önkormányzati rendelete a 2016. évi költségvetésről).

15.3. A polgármester dönt:

  1. a központi költségvetésből származó támogatások, pótelőirányzatok lebontásáról és ezzel összefüggő költségvetés módosításáról értékhatár nélkül, mely kiterjed a költségvetési szerv finanszírozási bevételeire, az önkormányzat finanszírozási kiadásaira is,
  2. a helyi önkormányzatok általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások, kiegészítő költségvetési támogatások igényléséről, lemondásáról értékhatár nélkül és az ezzel összefüggő költségvetés módosításáról, mely kiterjed a költségvetési szerv finanszírozási bevételeire, az önkormányzat finanszírozási kiadásaira is,
  3. az önkormányzat esetében az egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről, az egyéb felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, az egyéb működési célú átvett pénzeszközök és az egyéb felhalmozási célú átvett pénzeszközök – az alapítványi támogatás kivételével - rovatokon elszámolt többletbevételek miatti költségvetési módosításról, és a támogatás céljának megfelelő kiadási előirányzatok módosításáról, melynek felső határa döntésenként 5.000,0 e Ft, mely kiterjed a finanszírozási bevételekre és kiadásokra,
  4. a működési általános tartalék előirányzatról történő előirányzat átcsoportosításról egyedi 10.000,0 e Ft összeghatárig, azzal a feltétellel, hogy az általános tartalék módosított előirányzata 20.000,0 e Ft összeg alá nem csökkenhet, a módosítás, átcsoportosítás érintheti a finanszírozási bevételeket, kiadásokat és a költségvetési szerv költségvetésének módosítását is, azzal a feltétellel, hogy a módosítás a következő évekre előzetes kötelezettségvállalást nem jelenthet,
  5. az önkormányzat finanszírozási kiadásain belüli előirányzat átcsoportosításról, ha a költségvetési szerv saját hatáskörben módosítja a jóváhagyott irányítószervi támogatásként folyósított támogatások előirányzatát,
  6. az önkormányzat költségvetésében a feladattal nem terhelt szabad kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról értékhatár nélkül, mely lehet címek közötti, és a címen belül kiemelt előirányzatok közötti, és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok közötti előirányzat átcsoportosítás, azzal, hogy a kötelező feladatellátást nem veszélyeztetheti,
  7. a h) pontban meghatározottak figyelembe vételével e rendelet 5. mellékletében meghatározott céltartalékok előirányzatának a jóváhagyott célnak megfelelő átcsoportosításáról, értékhatár nélkül, ami kiterjed az államháztartáson belüli és az államháztartáson kívüli forrás átadásával kapcsolatos előirányzat módosításra - az alapítvány forrás átadásának kivételével – értékhatár nélkül:
  8. a d) és f) pontokban foglalt előirányzat átcsoportosítás érintheti az államháztartáson belülre vagy kívülre működési vagy felhalmozási célból átadott eszközök előirányzatát is egyedi 5.000,0 e Ft-ig, a gazdasági társaságok közszolgáltatási szerződésének módosítása esetében egyedi 10.000,0 e Ft-ig.
    1. polgármesteri saját keret,
    2. alpolgármesteri saját keretek,
    3. Józsefvárosi Nemzetiségi Önkormányzat programjaihoz támogatás,
    4. Civil szervezetek, alapítványok támogatása,
    5. Egyházak, egyház közösségek támogatása,
    6. Sportolók, sportszervezetek támogatása,
    7. Idegen forgalmi adó differenciált kiegészítés támogatás,
    8. Városmarketing.
  9. a költségvetési rendeletben meghatározottakon kívüli normatív jutalom, céljuttatás, jubileumi jutalom, hűség jutalom kifizetéséről a polgármester dönt, amennyiben a költségvetési szerv bérmegtakarításából a költségvetési fedezet biztosított és a szükséges előirányzat-módosítás megtörtént.

15.4. A polgármester az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek befektetéséről, vagy lekötéséről – a fizetési számláját vezető hitelintézeten kívül még további, legalább négy hitelintézet ajánlata alapján - dönt maximum egyedi 500 millió Ft értékben a 20. § (5)-(7) bekezdésében foglalt szabályok betartásával. Az ajánlatokat a befektetés értéknapjának és futamidejének megjelölésével kell bekérni. A lekötések jogszerűségét a jegyző és az átmenetileg szabad pénzeszköz leköthetőségét a gazdasági vezető jogosult vizsgálni. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016. (II. 04.) önkormányzati rendelete a 2016. évi költségvetésről).

15.5.  A polgármester azon köznevelési, közművelődési, szociális, gyermekvédelmi szakmai feladatellátásra vonatkozó pályázatok esetében, amelyek önrészt és előfinanszírozást nem igényelnek, több éves, vagy tartós kötelezettségvállalással nem járnak, és a pályázat benyújtására az önkormányzat, vagy a költségvetési szerv jogosult, a pályázat benyújtásához szükséges fenntartói nyilatkozat, kapcsolódó együttműködési megállapodás aláírására képviselő-testületi döntés nélkül is jogosult. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016. (II. 04.) önkormányzati rendelete a 2016. évi költségvetésről).

15.6.  A polgármester dönt a polgármesteri keret erejéig a döntéshozatalhoz szükséges tanácsadói és egyéb tevékenységek díjazásáról, továbbá önkormányzati érdekek figyelembevételével a jogszabályi előírások betartásával egyéb esetekben. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016. (II. 04.) önkormányzati rendelete a 2016. évi költségvetésről).

15.7.  A zárolt előirányzatok a polgármester döntéséig nem használhatók fel. A zárolt előirányzatok a polgármester döntéséig nem használhatók fel. A polgármester döntését megelőzően a Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője nyilatkozik arról, hogy a zárolt előirányzatok felhasználása az önkormányzat, valamint a költségvetési szervek feladatellátását és költségvetését nem veszélyezteti. A polgármester év közben a költségvetési egyensúly megtartása érdekében a jóváhagyott kiadási előirányzatok közül zárolhat, mely nem veszélyeztetheti a kötelező feladatellátást. 

15.8.  Amennyiben az Önkormányzat költségvetési rendelete forrást biztosít a polgármester számára, az magában foglalja a forrás felhasználásával kapcsolatos szerződések megkötésének, módosításának, megszüntetésének jogát is.

15.9. A polgármester dönt az Önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságokkal kötött közszolgáltatási szerződések módosításáról, amennyiben a fedezet biztosított.

16.     Az átmeneti gazdálkodással kapcsolatos hatásköre:

16.1. A polgármester gyakorolja mindazon hatásköröket, amelyeket az Önkormányzat átmeneti gazdálkodását szabályozó önkormányzati rendelet a hatáskörébe utal.

17.     Az Önkormányzat vagyonával és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásával kapcsolatos hatásköre:

17.1. A polgármester a joggyakorló, amikor olyan tulajdonosi döntést kell hozni, melyre vonatkozóan a Képviselő-testület nem tartotta fenn a tulajdonosi jogkörének gyakorlását és a tulajdonosi jog gyakorlását nem ruházta át a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottságra (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 66/2012. (XII.13.) önkormányzati rendelete Budapest Józsefvárosi Önkormányzat vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról).

17.2. A házastársi vagyonközösség megszüntetése esetén értékhatártól függetlenül a polgármester engedélyezi az Önkormányzat felé jelzálogjoggal biztosított tartozás átvállalását és a jelzálogjog átjegyzését, ha a megosztásról már született jogerős bírósági határozat, vagy ha a megosztás feltétele az engedélyezés. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 66/2012. (XII.13.) önkormányzati rendelete Budapest Józsefvárosi Önkormányzat vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról).

17.3. Az Önkormányzat vagyonát vagy az Önkormányzat vagyoni és pénzügyi kötelezettségét érintő eljárásban a polgármester dönt a Képviselő-testület és átruházott hatáskörben eljáró bizottság határozatában szereplő kiírási, ajánlatkérési, versenyeztetési feltételek hirdetések formai helyesbítéséről és a helyreigazításokról, továbbá a jogszabályi előírások miatt szükséges korrekciók átvezetéséről azzal, hogy ezen döntés a képviselő-testület vagy átruházott hatáskörben eljáró bizottság döntésével – a helyreigazítási kérdéseken túlmenően – nem lehet ellentétes, azt lényegi – helyreigazítási kérdésnek nem minősülő – kérdésekben nem módosíthatja. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 66/2012. (XII.13.) önkormányzati rendelete Budapest Józsefvárosi Önkormányzat vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról).

17.4. A polgármester dönt az Önkormányzat öröklése vagy a vagyon javára történő lemondás esetén az öröklés és a lemondással érintett vagyon elfogadásáról, elfogadás esetén intézkedik annak átvételéről, a LÉLEK-Programmal kapcsolatos pénzbeli adományok elfogadásáról és felhasználásáról (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 66/2012. (XII.13.) önkormányzati rendelete Budapest Józsefvárosi Önkormányzat vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról).

17.5. A polgármester dönt az Önkormányzat tulajdonosi részvételével működő többszemélyes társaságoknál a társaság legfőbb szervének határozat hozatalát megelőzően a képviselendő tulajdonosi álláspont tekintetében, valamint az Önkormányzat tulajdonában lévő egyszemélyes társaság alapítójának hatáskörében a következő kérdésekben:

  1. az igazgatóság és a felügyelőbizottság tagjainak, az ügyvezető, a könyvvizsgáló megválasztása, visszahívása, megbízása, megbízásának visszavonása és díjazása;
  2. a társaság vezérigazgatójának, ügyvezető igazgatójának megbízása, megbízásának visszavonása és díjazásának megállapítása, a vezérigazgató, ügyvezető igazgató személyét érintő egyéb kérdésekben (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 66/2012. (XII.13.) önkormányzati rendelete Budapest Józsefvárosi Önkormányzat vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról).

17.6. A polgármester az Önkormányzat törvényes képviseletének ellátására vonatkozó jogkörében korlátozás nélkül adhat megbízást és meghatalmazást a nevében történő jognyilatkozat megtételére. (Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 66/2012. (XII.13.) önkormányzati rendelete Budapest Józsefvárosi Önkormányzat vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról).”

17.7. A polgármester dönt az Önkormányzat által alapított közalapítványok tekintetében alapítói hatáskörében a kuratórium tagjainak, elnökének és a felügyelőbizottság tagjainak kijelölése, visszahívása, a közalapítvány alapító okiratának módosítása tárgyában.

18.     Egyéb hatásköre:

18.1.  A Képviselő-testület elé terjeszti a tárgyévre vonatkozó összefoglaló éves ellenőrzési jelentést, amely az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek éves ellenőrzési jelentései alapján készül.

18.2. Dönt a testvérvárosi, partnervárosi kapcsolattartással összefüggő önkormányzati delegáció külföldi utazásáról, tagjairól és a napidíjról.

18.3.  Dönt az Önkormányzat szakmai, gazdasági, kulturális vagy politikai fórumokba, szervezetekbe delegált képviselőinek személyéről, a delegálás feltételeiről és a delegálás során képviselendő önkormányzati álláspontról.

18.4.  Saját hatáskörben dönt a munkacsoportok, tanácsadó testületek, intézményi tanács, érdekképviseleti fórum, egyéb egyeztető fórumok létrehozásáról, összetételéről, tagjairól, feladatairól és működéséről. Ezt a szabályt kell alkalmazni a Képviselő-testület által korábban létrehozott, munkacsoportok, tanácsadó testületek, intézményi tanács, érdekképviseleti fórum, egyéb egyeztető fórumok tekintetében is.

18.5.  A polgármester jogosult a sajtó-helyreigazításokkal kapcsolatos, illetve a polgármester személyét érintő ügyekben a szükséges eljárások megindítására.

18.6.  A polgármester dönt az Önkormányzat által megbízott ügyvédeket érintő, költségvetési forrás felhasználásának nem minősülő kérdésekben, különös tekintettel a titoktartási kötelezettség alóli felmentéssel kapcsolatos ügyekre. Ez a rendelkezés nem érinti a polgármesternek a számára biztosított költségvetési forrással kapcsolatos jogait.

18.7.  A jegyző javaslata alapján dönt a közbeszerzési eljárásokban eljáró bírálóbizottság tagjainak személyéről.

18.8. A polgármester dönt a szabadalmi eljárások kezdeményezéséről és az azokkal kapcsolatos intézkedések megtételéről.

18.9. A polgármester dönt a „Józsefvárosi Kamattámogatási Program” keretében a köztartozásmentes, józsefvárosi székhellyel rendelkező mikrovállalkozások fejlődésének elősegítésére a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány által nyújtott hitel kamattámogatásáról.

28/2016. (XI.14.) önkormányzati rendelet 1. függeléke

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET IDEIGLENES BIZOTTSÁGAI


1.  tÁRSASHÁZI PÁLYÁZATOKAT ELBÍRÁLÓ IDEIGLENES BIZOTTSÁG tagjai:

Elnök: Gondos Judit

TAGOK: Dudás Istvánné

                Guzs Gyula

                Pintér Attila

                Dr. Erőss Gábor


2.  SMART CITY IDEGLENES BIZoTTSÁG tagjai:

ELNÖK: Dr. Ferencz Orsolya

TAGOK: Vörös Tamás

                Balogh István

                 Simon György

                 Komássy Ákos

                 Jakabfy Tamás

28/2016. (XI.14.) önkormányzati rendelet 2. függeléke


TANÁCSKOZÁSI JOGGAL RENDELKEZŐ ÖNSZERVEZŐDŐ KÖZÖSSÉGEK


  1. Józsefvárosi Közbiztonsági Polgárőrség és Katasztrófavédelmi Önkéntes Tűzoltó Egyesület (1082 Budapest, Baross u. 63-67.)
  2. Civilek a Palotanegyedért Egyesület (1088 Budapest, Lőrinc pap tér 3.)
  3. Erkel Ferenc Vegyeskar Alapítvány (1088 Budapest, Szentkirályi u. 26.)
  4. Moravcsik Alapítvány (1083 Budapest, Balassa u. 6.)
  5. Népszínház Kör a Polgári Értékekért (1087 Budapest, Berzsenyi u. 4. I/18.)
  6. Társak a Teleki Térért Egyesület (1086 Budapest, Teleki tér 24. I/10.)
  7. Magyar Emberi Jogvédő Központ Alapítvány (1085 Budapest, Baross u. 28.)
  8. Tisztviselőtelepi Önkormányzati Egyesület (1089 Budapest, Bláthy Ottó utca 15.)

Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének

egyes önkormányzati rendeletek módosításáról  szóló

28/2016. (XI.14.) önkormányzati rendelet

indokolása


1. Általános indokolás


Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 36/2014.(XI.06.) önkormányzati rendelet, továbbá ezzel összefüggésben a Társasházaknak adható önkormányzati támogatásokról szóló 23/2015. (V.21.) önkormányzati rendelet és az önkormányzati képviselők, a bizottsági elnökök, a bizottság tagjainak díjazásáról szóló 35/2014. (X.22.) önkormányzati rendelet módosítását a Képviselő-testület által létrehozott ideiglenes bizottságokra vonatkozó rendelkezések ezen rendeletekben történő szabályozása indokolja.


2. Részletes indokolás


1.§-hoz és a 6.§ -hoz


Az Mötv. 53. § (3) bekezdése szerint a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott önszerveződő közösségek képviselőit tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület és bizottságai ülésein. Tekintettel erre, az SZMSZ szerinti meghívottak és tanácskozási joggal rendelkezők listáját ki kell egészíteni az önszerveződő közösségek képviselőivel.


2.§-hoz

A Képviselő-testület ideiglenes bizottságai hatásköreinek az SZMSZ-ben irányadó szerkezeti egység meghatározásával történő rögzítése szükséges az SZMSZ-ben. Tartalmazza továbbá a 2017. január 1-jén hatályba lépő rendelkezéseket a belső ellenőrzési terv egyetértésére vonatkozóan, melyet áruház a jegyző hatáskörébe.

3.§-hoz

Az Mötv. 37. § (1) bekezdése szerint az SZMSZ-ben meg kell határozni, hogy az önkormányzati képviselő összeférhetetlensége esetén, mely bizottsághoz nyújthatja be lemondó nyilatkozatát.


4.-5.§-hoz

Az állandó és ideiglenes bizottságok tagjainak számát rögzíti, valamint az idegenes bizottság tagjainak névsorára és összetételére vonatkozóan tartalmaz rendelkezéseket.

7. §-hoz

Az önként vállalt feladatok módosítása az önkormányzati gazdasági társaságok feladatainak változása miatt.

8.-10. §-hoz

Az állandó és az ideiglenes bizottságok, valamint a polgármesterre átruházott  hatáskörök módosítására és az idegenes bizottságok tagjainak névsorára, az önszerveződő közösségek felsorolására tartalmaz rendelkezéseket (SZMSZ 7., 7/A., 8. melléklet, 3.-4. függelék).

11.-12.§-hoz

A Társasházi Pályázatokat Elbíráló Ideiglenes Bizottság létrehozása okán szükséges a Társasházaknak adható önkormányzati támogatásokról szóló 23/2015. (V.21.) önkormányzati rendelet Munkacsoport elnevezés módosítása a Társasházi Pályázatokat Elbíráló Ideiglenes Bizottságra.

13.§-hoz

A Képviselő-testület ideiglenes bizottságainak a létrehozása okán szükséges az önkormányzati képviselők, a bizottsági elnökök, a bizottság tagjainak díjazásáról szóló 35/2014. (X.22.) önkormányzati rendelet kiegészítése, melyek alapján indokolt az önkormányzati képviselők tiszteletdíjára vonatkozó rendelkezések teljes körű újraszabályozása.

14.-15. §-hoz

Hatályba léptető és hatályát vesztő rendelkezést tartalmaz.