Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 46/2017. (XII.20.) önkormányzati rendelete

Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 05. 04- 2018. 07. 18

Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. A költségvetés bevételeinek és kiadásainak fő összege, a hiány és többlet mértéke

    1. § (1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre és annak szerveire (polgármester, képviselő-testület bizottságai, polgármesteri hivatal, jegyző), az önkormányzat költségvetési szerveire és gazdasági társaságaira terjed ki.

(2) E rendelet alkalmazásában:

  1. költségvetési szerv: a Polgármesteri Hivatal, az önkormányzat által alapított és irányított költségvetési szerv,
  2. gazdasági társaság: az önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződés alapján közfeladatot lát el és önkormányzati tulajdonban áll,
  3. kisösszegű szolgáltatás és eszközbeszerzés: az a szolgáltatás, készletbeszerzés, amelynek értékhatára 100 e Ft.

    2. § (1)[1] A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetésének


    költségvetési bevételei főösszegét                   22.819.632 ezer Ft-ra,

    költségvetési kiadásai főösszegét                    31.307.369 ezer Ft-ra,

    finanszírozási műveletek egyenlegét                 8.487.737 ezer Ft-ra

    módosítja.


    (2)[2] az (1) bekezdésben meghatározott bevételi és kiadási főösszegeken belül a működési költségvetés


    bevételi főösszegét                                          17.344.788 ezer Ft-ra

    kiadási főösszegét                                            19.687.189 ezer Ft-ra

    finanszírozási műveletek egyenlegét                 5.775.547 ezer Ft-ra

    módosítja.


    (3)[3] az (1) bekezdésben meghatározott bevételi és kiadási főösszegeken belül a felhalmozási költségvetés


    bevételi főösszegét                                            5.474.844 ezer Ft-ban,

    kiadási főösszegét                                            11.620.180 ezer Ft-ban,

    finanszírozási műveletek egyenlegét                 2.712.190 ezer Ft-ban


    állapítja meg.

(4) A költségvetés nem tartalmaz olyan fejlesztési célokat, melyek megvalósításához adósságot keletkeztető ügylet megkötése válhat szükségessé, ezért ezen adósságot keletkeztető ügyletek várható együttes összege 0 Ft.

  1. § A költségvetés címrendjét az 1. melléklet tartalmazza.

2. Az önkormányzat bevételei és kiadásai

  1. § (1) A 2. §-ban meghatározott bevételi és kiadási előirányzatok megbontását címrend szerint, közgazdasági jelleg szerinti tagolásban a 2. melléklet tartalmazza.
  1. A 2. §-ban meghatározott bevételi és kiadási előirányzatok megbontását kötelező, önként vállalt, állami (államigazgatási) feladatokra a 3. melléklet tartalmazza.
  2. A 4. melléklet mutatja be a 2. §-ban meghatározott bevételi és kiadási előirányzatokon belül a működési és felhalmozási célú kiadási és bevételi előirányzatokat mérlegszerűen, egymástól elkülönítetten, valamint a költségvetési egyenleg összegét működési bevételek és működési kiadások egyenlege (működési egyenleg), felhalmozási bevételek és felhalmozási kiadások egyenlege (felhalmozási egyenleg) szerinti bontásban.
  3. Az előző évi költségvetési maradvány előirányzatát feladatonként az 5. melléklet tartalmazza.
  4. A működési cél és általános tartalékok, a felhalmozási céltartalékok előirányzatát kötelező és önként vállalt feladatok szerinti bontásban, és a tartalékok előirányzatának átcsoportosítására vonatkozó hatásköröket a 6. melléklet tartalmazza.
  5. Az önkormányzat beruházási előirányzatait feladatonként, a felújítási előirányzatait célonként, a felhalmozási célú támogatások kiadási előirányzatait címrend szerint a 7. melléklet tartalmazza.
  6. Az önkormányzati törzsvagyon karbantartási, fejlesztési feladatainak bevételi és kiadási előirányzatait kötelező, önként vállalt, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 8. melléklet tartalmazza.
  7. Az üzleti vagyonnal kapcsolatos feladatok bevételi és kiadási előirányzatainak részletezését kötelező és önként vállalt feladatok szerinti bontásban a 9. melléklet tartalmazza.
  8. A projektek bevételi és kiadási előirányzatait kötelező és önként vállalt feladatok szerinti bontásban a 10-12. melléklet tartalmazza.
  9. A költségvetési szervek engedélyezett létszámát, foglalkoztatási jogviszonyuk, kötelező, önként vállalt, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban és az önkormányzati közfoglalkoztatás létszámkeretét a 13. melléklet tartalmazza.
  10. A költségvetési szervek céljellegű kiadási előirányzatait címrend szerint a 14. melléklet tartalmazza.
  11. Az európai uniós támogatással megvalósuló programok, projektek tervezett bevételi és kiadási előirányzatát a 15. melléklet tartalmazza

3. A 2018. évi költségvetés végrehajtási szabályai

  1. § (1) Az önkormányzat költségvetésének végrehajtásáért a polgármester, a költségvetési szerv költségvetésének végrehajtásáért a szerv vezetője, az önkormányzat könyvvezetésével kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző, a költségvetési szerv könyvvezetésével kapcsolatos feladatok ellátásáért a szerv vezetője a felelős.
  1. Az önkormányzat és a költségvetési szervek az elemi költségvetésüket az e rendelet mellékleteiben meghatározott összegekkel kötelesek összeállítani, melyet a polgármester hagy jóvá.
  2. Az önkormányzat és a költségvetési szervek a költségvetésükben jóváhagyott előirányzattal e rendeletben foglalt előírások figyelembevételével önállóan rendelkeznek.
  1. § (1) A költségvetési szervek, a gazdasági társaságok kötelesek az előírt bevételek, és a költségvetésben tervezett költségvetési bevételek beszedésére, jogosultak a finanszírozási bevételek teljesítésére, továbbá jogosultak a jóváhagyott kiadási előirányzatok terhére a kiadások teljesítésére az e rendeletben, a jogszabályokban és a képviselő-testületi, vagy bizottsági határozatokban foglaltak szerint.
  1. A költségvetési szerv az alapító okiratában meghatározott közfeladat ellátására és a szakmai alaptevékenységére használhatja fel az e rendeletben megállapított irányító szervi támogatásként folyósított támogatást és a tevékenységhez kapcsolódó bevételi előirányzatokat.
  2. A költségvetési szerv, a gazdasági társaság a költségvetési év kiadási előirányzatainak terhére kötelezettséget csak úgy vállalhat, ha annak pénzügyi teljesítése 2018. december 31-ig, de legkésőbb következő év június 30-ig, a projektek esetén legkésőbb a projekt megvalósításának napjáig megtörténik. Kötelezettség kizárólag a jóváhagyott előirányzat szabad maradványának terhére vállalható.
  3. A kiadásokat a bevételek teljesülési ütemére figyelemmel kell teljesíteni, a kötelezettségvállalásokban a kifizetés ütemét a bevételek teljesítési üteméhez kell igazítani. A jóváhagyott kiadási előirányzatok, amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, nem teljesíthetők. A tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után az önkormányzati támogatás növekedését.
  4. A bevételi előirányzatok a (6)-(7) bekezdésben foglaltak kivételével kizárólag azok túlteljesítése esetén növelhetők és a költségvetési bevételek tervezettől történő elmaradása esetén azokat csökkenteni kell.
  1. A bevételi előirányzatot a költségvetés módosítására vonatkozó hatáskörök figyelembevételével módosítani kell, ha az adott költségvetési bevételre vonatkozó jogszabályi előírások év közben változnak, vagy jogszabály, vagy az irányító szerv további feladatot határoz meg.
  2. Az egységes rovatrend B1. Működési célú támogatások államháztartáson belülről, B2. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, B6. Működési célú átvett pénzeszközök és B7. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök rovatokon megtervezett bevételi előirányzatok a költségvetési évben meghatározott céllal rendelkezésre bocsátott költségvetési bevételekkel abban az esetben is megnövelhetők, ha a bevételi előirányzatok még nem teljesültek túl, és ha az adott cél a költségvetési év bevételi előirányzatainak tervezésekor nem volt figyelembe vehető.
  3. Az önkormányzat, a költségvetési szervek, a gazdasági társaságok feladatellátásuk, tevékenységük során kötelesek a gazdaságosság, a hatékonyság, az eredményesség és a szabályszerűség követelményeit érvényesíteni a költségvetésben jóváhagyott bevételi és kiadási, ezen belül a kiemelt előirányzatok betartásával. A költségvetési szerv saját hatáskörében jogszabály alapján végrehajtott költségvetési előirányzat módosítása és átcsoportosítása csak abban az esetben hajtható végre, ha az a kötelező feladatellátást, működést, valamint az éves fizetési kötelezettségeket nem veszélyezteti.
  4. Az önkormányzat, a költségvetési szervek, a gazdasági társaságok a jóváhagyott bevételek beérkezésének és a kiadások teljesítésének ütemezésére havi bontásban éves likviditási tervet kötelesek készíteni, melyet havonta felül kell vizsgálni és azokat a polgármester hagyja jóvá.
  1. § A Polgármesteri Hivatalnál ellátott hatósági (államigazgatási) feladatokkal, valamint a közterület-felügyeleti tevékenységgel, kerékbilincseléssel kapcsolatos bevételek a Polgármesteri Hivatal bevételét képezik.
  2. § (1) A költségvetési szervek – a Józsefvárosi Szent Kozma Egészségügyi Központ és a Polgármesteri Hivatal kivételével - az áfa visszaigényléséből befolyt bevételeiket nem használhatják fel, azok a 2018. évi költségvetési maradvány elszámolásánál, vagy a képviselő-testület év közbeni döntésével elvonásra kerülnek.
  1. A költségvetési szervek a jóváhagyott kiadási előirányzataik terhére elsődlegesen a jogszabályokban meghatározott kötelező illetmények kifizetését követően a közüzemi díjakat, valamint az ellátottak étkeztetési költségeit, az ellátottak juttatásait egyenlítik ki.
  2. A költségvetési szervek az egységes rovatrend K1101. Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának és annak járulékainak megtakarítása terhére a polgármester engedélye nélkül:
  1. üres álláshely, valamint tartós betegállomány miatti többletfeladatra helyettesítési díjat, túlórát,
  2. munkaviszony megszüntetése miatt keletkező munkából felmentett időszakra járó kötelező illetményt, szabadságmegváltást, végkielégítést,
  3. az évközben felmerülő és az eredeti költségvetésben nem tervezett GYES-ről, GYED-ről visszatérő alkalmazott szabadságának kivétele miatt a helyettesítő alkalmazott illetményét,
  4. az évközben felmerülő és az eredeti költségvetésben nem tervezett jubileumi és hűségjutalmat,
  5. az alkalmazott betegsége idejére az őt megillető juttatást – betegszabadság és táppénz-hozzájárulás -,
  6. a munkavállaló kötelező munkaidején felüli rendkívüli munkavégzésre elrendelt túlórát,
  7. az alapító okirat szerinti közfeladat ellátásának teljesítése érdekében feltétlenül szükséges, kizárólag külső személy részére megbízási díjat

fizethetnek ki.

  1. A Polgármesteri Hivatal vezetője:
    1. rendkívüli, célhoz kötött feladatot állapíthat meg a foglalkoztatottak részére (célfeladat) – különösen anyakönyvezetők, éjszakai ellenőrzés, projektek végrehajtása, katasztrófa miatti ügyelet, hátralékbehajtás, egyéb -, melynek eredményes végrehajtásáért céljuttatást határozhat meg, melynek előirányzatát a Polgármesteri Hivatal jóváhagyott költségvetése tartalmazza,
  1. előre meghatározott feltételek szerint közszolgálati feladatát kiemelkedően teljesítő köztisztviselőt – teljesítményértékelés alapján – teljesítményösztönző juttatásban részesítheti a személyi juttatások előirányzata évközi megtakarításának terhére.
  1. Az e rendeletben meghatározottakon kívül a költségvetési szervek normatív jutalom és céljuttatás kifizetéséről a polgármester dönt, amennyiben a költségvetési szerv bérmegtakarításából a költségvetési fedezet biztosított és a szükséges előirányzat módosítás megtörtént.
  1. A költségvetési szervek bérmegtakarításából nem fedezett normatív jutalom és céljuttatás kifizetéséről a polgármester javaslatára a Képviselő-testület dönt.
  2. A bérmegtakarításból nem fedezett és a költségvetési szerv költségvetésében nem tervezett, de jogszabály szerinti jubileumi jutalom és a külön helyi szabályzat alapján fizetendő hűségjutalom kifizetésének költségvetési fedezetéről költségvetés módosítással egyidejűleg az általános tartalék terhére átruházott hatáskörben a polgármester dönt, figyelemmel e rendelet 22. § (1) bekezdés d) pontjában foglaltakra.
  3. A költségvetési szerveknél kifizethető normatív jutalom és céljuttatás éves összege nem lehet több az egységes rovatrend K1101. Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat éves eredeti előirányzatának 15%-ánál.
  4. A költségvetési szervek, a gazdasági társaságok a személyi juttatások előirányzatának átmeneti megtakarítása terhére tartós kötelezettséget nem vállalhatnak.

9. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szervek szabad és feladattal terhelt maradványát a képviselő-testület hagyja jóvá. A szabad költségvetési maradvány felhasználásáról a képviselő-testület dönt.

(2) Az önkormányzat és a költségvetési szervek a 2017. évi költségvetési maradványt a maradvány jóváhagyása előtt kizárólag a 2017. évben vállalt kötelezettségekből áthúzódó kifizetésekre, feladatokra fordíthatják, kivéve a projekteket, melyek esetében a projektre jóváhagyott előirányzatok erejéig használhatják fel. Ettől eltérően a képviselő-testület külön dönt.

  1. § A költségvetési szerv engedélyezett létszáma nem léphető túl, annak módosításáról kizárólag a képviselő-testület dönt.
  2. § A költségvetési szervek a céljellegű előirányzatokat kizárólag a jóváhagyott célra használhatják fel, a céltól eltérő felhasználásról a képviselő-testület dönt. A költségvetési szerv köteles a céljellegű előirányzatokról és azok felhasználásáról számvitelileg olyan elkülönített nyilvántartást vezetni, amely biztosítja az elszámolást és az ellenőrzést.
  3. § A zárolt előirányzatok a polgármester döntéséig nem használhatók fel. A polgármester döntését megelőzően a Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője nyilatkozik arról, hogy a zárolt előirányzatok felhasználása az önkormányzat, valamint a költségvetési szervek feladatellátását és költségvetését nem veszélyezteti. A polgármester év közben az Önkormányzat költségvetési egyensúlyának megtartása érdekében a jóváhagyott kiadási előirányzatok közül zárolhat.
  4. § (1) Az önkormányzat nevében a polgármester, a költségvetési szerv nevében a költségvetési szerv vezetője, a közszolgáltatási szerződés keretében ellátandó feladatokra vonatkozóan a gazdasági társaság vezetője képviselő-testületi döntés nélkül kizárólag olyan pályázatot nyújthat be, mely a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben, az alapító okiratban, a közszolgáltatási szerződésben meghatározott közfeladat és szakmai alaptevékenység ellátásra irányul, és költségvetési éven túli tartós kötelezettségvállalással nem jár, és nem igényel önrészt, és nem utófinanszírozott.
  1. A képviselő-testületi döntést nem igénylő pályázat esetében a költségvetési szervek vezetői, a gazdasági társaságok vezetői – közszolgáltatási szerződés keretében ellátandó feladatok esetében - a polgármester előzetes jóváhagyásával pályázhatnak.
  2. Az (1) bekezdés szerinti pályázati támogatás kizárólag a pályázat megvalósítására fordítható.

14. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szervek kiadási előirányzatai előirányzat-módosítás nélkül csak olyan esetben léphetők túl, melyeket jogerős bírósági ítéletek, ellenőrző szervek határozatai szerinti kötelezettségek teljesítése, vagy jogszabályban megállapított támogatásra, ellátásra vonatkozó jogosultság, vagy pályázati támogatások felhasználása eredményezett.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt kifizetéseket követően a polgármester, a költségvetési szerv vezetője köteles intézkedni a költségvetési előirányzat módosítása, átcsoportosítása tárgyában, vagy kezdeményezni a költségvetési előirányzat azonnali módosítását, átcsoportosítását.

(3) Az (1) bekezdésben foglalt kifizetéseket követően a gazdasági társaság vezetője köteles kezdeményezni a költségvetési előirányzat/kompenzáció/költségtérítés azonnali módosítását, átcsoportosítását.

  1. § Tárgyéven túli fizetési kötelezettséget kizárólag a képviselő-testület - kivéve a jogszabályon, bírósági, államigazgatási jogerős döntésen alapuló kötelezettségeket - vállalhat, és csak oly mértékben, ha az az esedékességkor a közfeladat ellátásának finanszírozását és a vállalt kötelezettségek teljesítését nem veszélyezteti.
  2. § (1) A bevételi előirányzatok teljesítésének elmaradásáról és annak okairól a költségvetési szervek vezetői, a jegyző, a gazdasági társaságok vezetői kötelesek negyedévenként a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottságot tájékoztatni. A bizottság szükség esetén javaslatot tehet a képviselő-testületnek a költségvetés csökkentésre, vagy az előirányzatok összegének mérséklésére, vagy törlésére, vagy zárolására.
  1. A költségvetési szervek vezetői, a jegyző, a gazdasági társaságok vezetői kötelesek negyedévente a 30 napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállomány mértékéről, annak okáról, alakulásáról a Városgazdálkodási és a Pénzügyi Bizottságot tájékoztatni. A bizottság szükség esetén a képviselő-testületnek javaslatot tesz a tartozás rendezésére.
  2. A költségvetési szervek vezetői, a jegyző, a gazdasági társaságok vezetői kötelesek félévente a 60 napon túli, lejárt esedékességű követelésállományról, annak okáról, alakulásáról a Városgazdálkodási és a Pénzügyi Bizottságot tájékoztatni. A bizottság szükség esetén a képviselő-testületnek javaslatot tesz a behajtás érdekében.
  3. A költségvetés I. féléves teljesítéséről a polgármester szeptember 30. napjáig írásban tájékoztatja a képviselő-testületet.
  1. § (1) A tisztségviselők keretének havi bruttó összege:
    1. polgármester                                2.000 e Ft,
    2. alpolgármester                                 800 e Ft/fő.
  1. Az (1) bekezdés szerinti keret elsősorban a tisztség ellátásához, a döntéshozatal elősegítéséhez szükséges tanácsadói és egyéb tevékenységek díjazására, továbbá önkormányzati érdekek figyelembevételével a jogszabályi előírások betartásával szabadon felhasználható.
  1. § (1) A költségvetési szervek engedélyezett létszámán belül foglalkoztatottak 2018. évi cafetéria-juttatásának éves összege, mely magában foglalja a juttatást terhelő közterheket:
  1. a Polgármesteri Hivatal munkavállalói esetén 200 e Ft/év/fő,
  2. a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény hatálya alá és a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi. I. törvény hatálya alá tartozó költségvetési szerveknél foglalkoztatottak esetén 175 e Ft/év/fő.
  1. A Józsefvárosi Szent Kozma Egészségügyi Központ által foglalkoztatottak 2018. évi cafetéria-juttatásának éves összegét a jogszabályban meghatározott keretek között a költségvetési szerv vezetője állapítja meg a saját működési és NEAK támogatási bevételeinek terhére.

18/A § (1)[4] A Polgármesteri Hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapja
2018-ban június 30-ig 47.500 Ft, 2018. július 1. napjától 52.000,- Ft.

(2) A Polgármesteri Hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők illetménykiegészítésre jogosultak, melynek mértéke 2018-ban felsőfokú iskolai végzettség esetén az alapilletményük 35%-a, középiskolai végzettség esetén az alapilletményük 20%-a.

  1. § A kiadások készpénzben történő teljesítésére a következő esetekben kerülhet sor, figyelemmel az önkormányzat, a költségvetési szervek pénzkezelési szabályzatában meghatározott összeghatárra, és a készpénzkímélő fizetési módok előnyben részesítésének követelményére:
    1. egységes rovatrend K31. Készletbeszerzés rovaton elszámolandó kisösszegű kiadások,
    2. egységes rovatrend K61. Immateriális javak beszerzése, létesítése, K63. Informatikai eszközök beszerzése, létesítése és a K64. Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése rovatain elszámolandó kis értékű immateriális javak, tárgyi eszköz beszerzésére irányuló kiadások,
    3. egységes rovatrend K33. Szolgáltatási kiadások rovaton elszámolandó kisösszegű szolgáltatási kiadások,
    4. az alkalmazottak egységes rovatrend K1101. Törvény szerinti illetmények munkabérek rovaton elszámolandó kiadásokon kívüli személyi juttatásai, hó közi kifizetések és a K12. Külső személyi juttatások rovaton elszámolandó kiadások, amennyiben az érintett munkavállaló kérése alapján a költségvetési szerv pénzkezelési szabályzatában erre felhatalmazott személy a kifizetést engedélyezi,
    5. belföldi, külföldi kiküldetésekhez kapcsolódó napidíjak, egyéb kifizetések,
    6. pályázatok végrehajtása során felmerülő, átutalással nem teljesíthető kiadások,
    7. reprezentációs kiadások,
    8. az illetékbélyeg-beszerzés kiadásai,
    9. az 1.-7. pont szerinti kiadásokhoz kapcsolódóan az egységes rovatrend K351. Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó és a K67. Beruházási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó rovatain elszámolandó kiadások,
    10. az 1.-8. pont szerinti kiadásokra az alkalmazottaknak elszámolási kötelezettséggel adott előlegek,
    11. fizetési előleg,
    12. ellátottak pénzbeli juttatásai,
    13. térítési díj visszafizetések,
    14. közfoglalkoztatásban résztvevők bére,
    15. Mt. hatálya alá tartozók részére bér kifizetés kérelem alapján.
  1. Adósságot keletkeztető ügyletekkel és finanszírozási célú műveletekkel kapcsolatos szabályok és hatáskörök
  1. § (1) Az önkormányzat könyvvizsgálójának előzetesen kikért írásos véleményének ismeretében és a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. év CXCIV. törvényben meghatározott engedélyezési eljárás szabályainak betartása mellett a képviselő-testület dönt – külön jogszabályban meghatározottak figyelembe vételével - az önkormányzat és az önkormányzat 100%-os vagy többségi tulajdonában álló gazdasági társaságok adósságot keletkeztető jogügyletének elfogadásáról, annak futamidejéről, visszafizetésének és kamatának, költségének fedezetéről.
  1. A képviselő-testület dönt – a közbeszerzési eljárás lefolytatását követően - a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság javaslata alapján a hitelező hitelintézetről.
  2. A képviselő-testület dönt az önkormányzatnál bankgarancia igénybevételéről, kezesség és garanciavállalásról, váltó vagy kötvény kibocsátásáról, azok feltételeiről, céljáról, mértékéről és fedezetéről.
  3. A képviselő-testület csak olyan mértékben vehet fel hitelt, bocsáthat ki váltót vagy kötvényt, vehet igénybe bankgaranciát, vállalhat kezességet, garanciát, amely a kötelezettségvállalás időpontjában ismert feltételek mellett, az esedékességkor a közfeladat ellátását és a felvállalt kötelezettségek teljesítését nem veszélyezteti.
    5[5]Az átmenetileg szabad pénzeszközök - a központi költségvetésből származó működési hozzájárulások és támogatások kivételével - bármely belföldi hitelintézetnél államilag garantált értékpapír vásárlására fordíthatók, vagy betétként leköthetők.
  4. A képviselő-testület az (5) bekezdés szerinti befektetés vagy lekötés maximális időtartamát 12 hónapban határozza meg.
  5. A költségvetési szerv hitelt nem vehet fel, kötvényt, váltót nem bocsáthat ki, váltót nem fogadhat el, bankgaranciát nem vehet igénybe, és kezességet, garanciát nem vállalhat.
  6. A költségvetési szervek, a gazdasági társaságok (a közszolgáltatási szerződés keretében juttatott kompenzációt/költségtérítés esetében) likviditásuk fenntartása mellett a fizetési számlájukon lévő átmenetileg szabad pénzeszközeiket kizárólag betétként és kizárólag a fizetési számlához kapcsolódó alszámlán köthetik le.

5. Támogatások, adományok szabályai

21. § (1) Jogszabályban nem szabályozott támogatás - kivéve a szociális ellátás körében adott támogatás – kizárólag meghatározott célra, elszámolási kötelezettséggel adható.

(2)   Az önkormányzat és a költségvetési szervek:

  1. kötelesek ellenőrizni a juttatott összeg felhasználását és a számadási kötelezettség teljesítését,
  2. a számadási kötelezettség elmulasztása esetén kötelesek a támogatást felfüggeszteni.
  1. A támogatások jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű felhasználása esetén a felhasználót visszafizetési kötelezettség terheli, amelynek érdekében a támogató köteles eljárni.

6. Átruházott hatáskörök

  1. § (1) A polgármester dönt:
  1. a központi költségvetésből származó támogatások, pótelőirányzatok lebontásáról és ezzel összefüggő költségvetés módosításáról értékhatár nélkül, mely kiterjedhet az önkormányzat és a költségvetési szervek bevételi és kiadásai előirányzatainak módosítására, mely érintheti a költségvetési szerv finanszírozási bevételi előirányzatát, az önkormányzat finanszírozási kiadásai előirányzatát is,
  2. a helyi önkormányzatok általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások, kiegészítő költségvetési támogatások igényléséről, lemondásáról értékhatár nélkül és az ezzel összefüggő költségvetés módosításáról, mely kiterjedhet az önkormányzat és a költségvetési szervek bevételi és kiadásai előirányzatainak módosítására, mely érintheti a költségvetési szerv finanszírozási bevételi előirányzatát és az önkormányzat finanszírozási kiadásai előirányzatát is az irányító szervi támogatás tekintetében,
  3. az önkormányzat költségvetésében az egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről, az egyéb felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, az egyéb működési célú átvett pénzeszközök és az egyéb felhalmozási célú átvett pénzeszközök – az alapítványi támogatás kivételével - rovatokon elszámolt többletbevételek miatti költségvetési módosításról, és a támogatás céljának megfelelő kiadási előirányzatok módosításáról döntésenként 5.000,0 e Ft értékhatárig, mely kiterjedhet a finanszírozási bevételek és kiadások előirányzatára is az irányító szervi támogatás tekintetében,
  4. a működési általános tartalék előirányzatról történő előirányzat átcsoportosításról egyedi 10.000,0 e Ft összeghatárig, azzal a feltétellel, hogy az általános tartalék módosított előirányzata 20.000,0 e Ft összeg alá nem csökkenhet, a módosítás, átcsoportosítás érintheti a finanszírozási bevételi, kiadási előirányzatokat az irányító szervi támogatás tekintetében és a költségvetési szerv költségvetésének módosítását is, azzal a feltétellel, hogy a módosítás a következő évekre előzetes kötelezettségvállalást nem jelenthet,
  5. az önkormányzat finanszírozási kiadásain belüli előirányzat átcsoportosításról, ha a költségvetési szerv saját hatáskörben módosítja a jóváhagyott irányítószervi támogatásként folyósított támogatások előirányzatát,
  6. az i) pontban foglaltak figyelembevételével az önkormányzat költségvetésében a feladattal nem terhelt szabad kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról értékhatár nélkül, mely lehet címek közötti, és a címen belül kiemelt előirányzatok közötti, és a kiemelt előirányzaton belül rovatok közötti előirányzat átcsoportosítás, azzal, hogy a kötelező feladatellátást az átcsoportosítás nem veszélyezteti,
  7. [6]a h) pontban meghatározottak figyelembe vételével e rendelet 6. mellékletében meghatározott céltartalékok előirányzatának a jóváhagyott célnak megfelelő átcsoportosításáról értékhatár nélkül, a módosítás, átcsoportosítás érintheti a finanszírozási bevételi, kiadási előirányzatokat az irányító szervi támogatás tekintetében és a költségvetési szerv költségvetésének módosítását is, valamint az államháztartáson belüli és az államháztartáson kívüli forrás átadásával kapcsolatos előirányzat módosítást - az alapítvány forrás átadásának kivételével – értékhatár nélkül,
  8. a d) és f) pontokban foglalt előirányzat átcsoportosítás érintheti az államháztartáson belülre vagy kívülre működési vagy felhalmozási célú támogatások előirányzatát is egyedi 5.000,0 e Ft-ig, a gazdasági társaságok közszolgáltatási szerződésének módosítása esetében egyedi 10.000,0 e Ft-ig,
  9. az e rendeletben szereplő felújítási, beruházási feladatokon kívül további beruházási, felújítási feladatok beemeléséről a költségvetésbe az általános tartalék terhére, vagy a fejlesztési céltartalék azzal a feltétellel, hogy a fejlesztési céltartalék módosított előirányzata 20.000,0 e Ft összeg alá nem csökkenhet, vagy a meglévő feladatok közötti előirányzat átcsoportosításról egyedi 10.000 e Ft értékhatárig.
  1. A polgármester az (1) és (4) bekezdésben meghatározott előirányzat módosításokat, átcsoportosításokat - az első negyedév kivételével – negyedévenként a negyedévet követő hónap utolsó napjáig, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig a költségvetési rendelet módosítása céljából a képviselő-testület elé terjeszti, és ezzel az átruházott hatáskörben hozott döntésekről történő beszámolási kötelezettségnek is eleget tesz.
  2. A polgármester az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek befektetéséről (államilag garantált értékpapír vásárlása, beváltása), vagy lekötéséről (pénzeszközök betétként való elhelyezése és visszavonása) dönt maximum egyedi 500 millió Ft értékben a 20. § (5)-(6) bekezdésében foglalt szabályok betartásával. A pénzeszközök betétként történő lekötése esetén a fizetési számlát vezető hitelintézeten kívül még további, legalább négy hitelintézet ajánlata alapján dönt. Az ajánlatokat a befektetés értéknapjának és futamidejének megjelölésével kell bekérni. A befektetések és betétként történő lekötések jogszerűségét a jegyző és az átmenetileg szabad pénzeszköz befektetését vagy leköthetőségét a gazdasági vezető jogosult vizsgálni.
  3. A polgármester dönt az átmenetileg szabad pénzeszközök befektetéséhez kapcsolódó finanszírozási kiadási és bevételi előirányzatok módosításáról értékhatár nélkül.
  4. A polgármester azon köznevelési, közművelődési, szociális, gyermekvédelmi szakmai feladatellátásra vonatkozó pályázatok esetében, amelyek önrészt és előfinanszírozást nem igényelnek, több éves, vagy tartós kötelezettségvállalással nem járnak, és a pályázat benyújtására az önkormányzat, vagy a költségvetési szerv jogosult, a pályázat benyújtásához szükséges fenntartói nyilatkozat, kapcsolódó együttműködési megállapodás aláírására képviselő-testületi döntés nélkül is jogosult.
  1. § A Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek befektetéséről (államilag garantált értékpapír vásárlása, beváltása), vagy lekötéséről (pénzeszközök betétként való elhelyezése és visszavonása) dönt 500 millió Ft feletti értékben a 20. § (5)-(6) bekezdésében foglalt szabályok betartásával. A pénzeszközök betétként történő lekötése esetén a fizetési számlát vezető hitelintézeten kívül még további, legalább négy hitelintézet ajánlata alapján dönt. Az ajánlatokat a befektetés értéknapjának és futamidejének megjelölésével kell bekérni. A befektetések és betétként történő lekötések jogszerűségét a jegyző és az átmenetileg szabad pénzeszköz befektetését vagy leköthetőségét a gazdasági vezető jogosult vizsgálni.
  2. § (1) A költségvetési szerv vezetője a (2)-(3) bekezdésben, a 6. § (9) bekezdésében, a 9. § és a 11. §-ban foglaltak figyelembe vételével saját hatáskörben a 368/2011. (XII.31.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint:
    1.  a 22. § (1) bekezdés a), b), d) és g) pontjaiban foglalt polgármesteri hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítások, átcsoportosítások esetében módosíthatja az intézmény költségvetését,
    2. a meghatározott célra átvett pénzeszközökkel módosíthatja a jóváhagyott bevételi és kiadási előirányzatokat,
    3. a feladattal nem terhelt szabad kiadási előirányzatok között átcsoportosíthat címek között, a címeken belül kiemelt előirányzatok között, a kiemelt előirányzaton belül rovatok között úgy, hogy az a kötelező feladatellátást nem veszélyeztetheti.
  1. A költségvetési szerv vezetője a felhalmozási költségvetési előirányzat csoportba tartozó kiemelt előirányzatait és a finanszírozási felhalmozási bevételeken belül az irányítószervi támogatásként folyósított támogatás fizetési számlán történő jóváírása előirányzatát nem csökkentheti.
  1. A költségvetési szerv vezetője a működési költségvetési előirányzat csoportba tartozó kiemelt előirányzatait átcsoportosíthatja a felhalmozási költségvetési előirányzat csoportba tartozó kiemelt előirányzataira és a finanszírozási működési bevételeken belül az irányítószervi támogatásként folyósított támogatás fizetési számlán történő jóváírása előirányzatát átcsoportosíthatja a finanszírozási felhalmozási bevételeken belül az irányítószervi támogatásként folyósított támogatás fizetési számlán történő jóváírása előirányzatára.
  2. A költségvetési szerv vezetője köteles 30 napon belül tájékoztatni a polgármestert a saját hatáskörében végrehajtott előirányzat módosításokról és átcsoportosításokról. A költségvetési szerv vezetője által saját hatáskörében végrehajtott előirányzat módosításokat, átcsoportosításokat a költségvetési rendelet módosításának céljából a polgármester - az első negyedév kivételével – negyedévenként a negyedévet követő hónap utolsó napjáig, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig 2018. december 31-i hatállyal a képviselő-testület elé terjeszti.

7. A szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésre külső személlyel, szervezettel történő szerződéskötés szabályai

25. § (1) A költségvetési szerveknél szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésére a munkaviszonyra irányuló egyéb jogviszonyban nem saját alkalmazottnak fizetendő egyéb juttatás előirányzata, illetve a dologi kiadások terhére – a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel – szerződéssel, számla ellenében külső személy vagy szervezet igénybe vehető a közbeszerzési jogszabályok figyelembevételével.

  1. A szerződést írásban kell megkötni.
  2. Akkor köthető szerződés, ha
    1. azt jogszabály nem zárja ki,
    2. a szerződés megkötése a közfeladatok ellátásához feltétlenül szükséges, és
    3. a költségvetési szerv az adott feladat ellátásához megfelelő szakértelemmel, szakképzettséggel és gyakorlattal, vagy egyéb megfelelő sajátos szakmai adottságokkal, képességekkel rendelkező személyt a megrendelő nem foglalkoztat, vagy a szerződés tárgyát képező szolgáltatás egyedi, időszakos, vagy időben rendszertelenül ellátandó feladat.
  3. Jogszabályban vagy a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában meghatározott vezetői feladat ellátására szerződés külső személlyel nem köthető.
  4. A külső személlyel, szervezettel ellátandó feladat részletes feltételeit, az ellátható feladatokat a költségvetési szerv vonatkozó szabályzatai alapján a szerződésben határozzák meg.
  5. A szerződésnek tartalmaznia kell:
    1. az ellátandó feladatot,
    2. a díjazás mértékét,
    3. részletes utalást arra, hogy a (3) bekezdés c) pontjában meghatározott feltételek közül melyek állnak fenn,
    4. a szerződés időtartamát,
    5. a szervezettel kötendő szerződés esetén azt, hogy a szervezet részéről személy szerint ki(k) köteles(ek) a feladat ellátására, továbbá
    6. a teljesítés igazolására felhatalmazott személy megnevezését,
    7. a szerződés jellegétől függően a szerződés megerősítését biztosító kötelezettség kikötését.

8. Költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

  1. § Az önkormányzat szerződés alapján könyvvizsgálót alkalmaz, aki a költségvetési rendelet szabályszerűségéről, megalapozottságáról, egyensúlyáról véleményt alkot.
  2. § A költségvetési szervek vezetői, az önkormányzatnál és a Polgármesteri Hivatalnál a jegyző köteles biztosítani a belső kontrollrendszer keretében kialakított kontrolltevékenység részeként minden tevékenységre vonatkozóan a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzést, különösen a pénzügyi döntések dokumentumainak előkészítése, a célszerűségi, gazdaságossági, hatékonysági és eredményességi szempontú megalapozottsága, a szabályszerűségi szempontból történő jóváhagyása és ellenjegyzése tekintetében.


  1. A pénzellátás rendje
  1. § (1) Az önkormányzat, a költségvetési szervek, a gazdasági társaságok kötelesek valamennyi kötelezettségvállalásban a kifizetés módját, összegét és határidejét úgy rögzíteni, hogy a kifizetés időpontjában szükséges fedezet rendelkezésre álljon és az a likviditási/felhasználási ütemtervvel összhangban legyen.
  1. Az önkormányzat és a költségvetési szervek kötelesek a kifizetéseknél a készpénzt kímélő fizetési módot előnyben részesíteni és a minél hosszabb időtartamú kiegyenlítési határidőt érvényesíteni. Fizetési határidő előtti teljesítésre kizárólag indokolt esetben kerülhet sor.
  2. A Polgármesteri Hivatal a költségvetési szervek fizetési számlájára az önkormányzati támogatást a költségvetési szerv vezetőjének előzetes írásos kérelme alapján a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Gazdálkodási szabályzatában foglaltak alapján utalja át.
  3. A nemzetiségi önkormányzatok fizetési számlájára az önkormányzat az önkormányzati támogatást az együttműködési megállapodásokban, támogatási szerződésben foglaltak szerint utalja.
  4. A gazdasági társaságok esetében a közszolgáltatási szerződés szerinti kompenzáció/költségtérítés összegének utalása a közszolgáltatási szerződésben szabályozottak szerint történik.

10. A zárszámadással kapcsolatos tájékoztatási kötelezettség

  1. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szervek a költségvetési beszámolóikat a magasabb szintű jogszabályi előírásokon felül a költségvetéssel összehasonlítható módon és szerkezetben kötelesek elkészíteni.

(2) A zárszámadás előterjesztésekor az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvényben foglalt mérlegeket és kimutatásokat kell bemutatni.

  1. A képviselő-testületet tájékoztatni kell szöveges indokolással együtt a több éves kötelezettségvállalásokról, a közvetett támogatásokról, melyet költségvetés elfogadásakor a becsült értékben, zárszámadáskor a tényleges összegben kell kimutatni.
  2. A képviselő-testületet tájékoztatni kell szöveges indokolással együtt a költségvetési beszámoló részeként az önkormányzat adósságállományáról, az önkormányzat és a költségvetési szervek, a gazdálkodó szervezetek működéséből származó kötelezettségekről, a részesedések alakulásáról, a követelések állományáról, azok előző évhez viszonyított változásáról, a megtett intézkedésekről.

11. Egyéb jogszabályokban nem szabályozott térítés ellenében nyújtott szolgáltatások díjának meghatározása


  1. § (1) A Józsefvárosi Kártyáról szóló 64/2011. (XI.07.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése alapján a kártyadíj térítésének 2018. évi összege 78 Ft+áfa.
    1. A józsefvárosi természeti környezet védelméről szóló 28/2014. (VII.01.) önkormányzati rendelet 18. § (3) bekezdése alapján a 2018. évben a fapótlási egységár, mint kompenzációs intézkedés mértéke 92.710 Ft.

12. Záró rendelkezések


  1. § (1) Ez a rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a 2018. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.
    1. Hatályát veszti a 2017. évi költségvetésről szóló 36/2016. (XII.21.) önkormányzati rendelet.


Budapest, 2017. december 19.



  Danada-Rimán Edina                                                            Dr. Kocsis Máté

              jegyző                                                                          polgármester

ÁLTALÁNOS INDOKLÁS


Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 2018. évi költségvetéséről szóló rendelet tervezete a Magyarország Alaptörvénye, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet, továbbá a 4/2013.(I.11). Korm. rendelet előírásain alapul.

A rendelettervezet szerkezete a jogszabályi előírásokat követi. Tartalmazza a címrendet, címrend szerint az önkormányzat bevételeit és kiadásait előirányzat csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban, a finanszírozási bevételeket és kiadásokat, továbbá mindezeket kötelező, önként vállalt feladatok és állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban is. Ezen felül a működési és a felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatait mérlegszerűen is bemutatja.

Tartalmazza továbbá az Önkormányzat felújítási előirányzatait célonként, a beruházási kiadásokat feladatonként, a céljellegű támogatásokat, az EU-s forrásból megvalósuló beruházásokat, a projektek kiadásait és bevételeit, a törzsvagyon működtetésével kapcsolatos előirányzatokat, a gazdasági társaságok által végzett feladatok bevételi és kiadási előirányzatait, a költségvetési szervek engedélyezett létszámát, a zárolt előirányzatokat, a költségvetés végrehajtásának szabályait, valamint a hatáskörökre vonatkozóan tartalmaz rendelkezéseket.


RÉSZLETES INDOKOLÁS


  1. § (1) A személyi hatályra vonatkozó rendelkezések.
  1. § (2) Értelmező rendelkezések.

2. § Az önkormányzat költségvetési bevételi és kiadási összegének, a működési bevételi, kiadási, finanszírozási előirányzatainak, a működési bevételi többletének, a felhalmozási bevételi, kiadási, finanszírozási előirányzatainak, a felhalmozási hiányának összegszerű meghatározása.

3. § A költségvetés címrendjét tartalmazza.

4. § Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatainak bemutatása címrend szerinti bontásban, kötelező, önként vállalt, állami (államigazgatási) feladatok szerint tagolva, mérlegszerűen összeállítva, valamint költségvetési részletezése mellékletek szerinti bontásban. A 15. melléklet az európai uniós támogatással megvalósuló programok, projektek tervezett bevételi és kiadási előirányzatát tartalmazza.

5. § - 19. § A 2018. évi költségvetés végrehajtásának részletes szabályait rögzítik. Tartalmazzák:

-      a felelősségi köröket, a gazdálkodás általános szabályait, a szabad kapacitás hasznosításának feltételeit, a vállalkozási tevékenység kereteit, a személyi juttatások előirányzat felhasználásának szabályait, a költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható keretösszeget, a költségvetési maradvány felhasználásának szabályait,

-      a céljellegű, a zárolt és a létszám előirányzatok felhasználásra vonatkozó előírásokat,

-      a pályázatok benyújtásával kapcsolatos előírásokat,

-      a tárgyéven túli kötelezettségvállalás feltételeit,

-      a költségvetési szervek tájékoztatási kötelezettségeit a tartozás állományról, a bevételi előirányzatok teljesítésének elmaradásáról, a kintlévőségekről,

-      a tisztségviselők kereteit, azok felhasználásának szabályait,

-      a cafetéria-juttatás összegét,

-      a házipénztárból teljesíthető kifizetések eseteit,

-      az önkormányzat, a polgármester, a bizottságok, a Polgármesteri Hivatal, a költségvetési szerveinek a költségvetésben előírt bevételek beszedésével és jóváhagyott kiadások teljesítésével kapcsolatos hatásköreit, feladatait, a gazdálkodásánál betartandó szabályokat.

20. § (1)-(4) bekezdés: A hitelfelvétel, a váltó, a kötvénykibocsátás, a bankgarancia, a kezességvállalásra vonatkozó eljárási szabályokat, azokat mértékét és az azokkal kapcsolatos hatásköröket rögzíti.

20. § (5)-(6) bekezdés: Az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötésének és befektetésének feltételeit szabályozza.

20. § (7)-(8) bekezdés: A költségvetési szervre vonatkozó előírások a hitelfelvétel, a váltó, a kötvénykibocsátás, a bankgarancia, a kezességvállalás, az átmenetileg szabad pénzeszköz lekötése tekintetében.

21. § Az önkormányzat és a költségvetési szervek által juttatott támogatások felhasználására vonatkozó kötelezettségeit, feladatait szabályozza.

22. § (1), (3)-(4) A polgármesterre átruházott hatáskörök, melyek az előirányzat-módosítási és előirányzat átcsoportosítási, az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötésével kapcsolatosak.

22. § (2) A polgármester költségvetési rendelet módosítására vonatkozó hatásköre és annak határideje.

23. § A Városgazdálkodás és Pénzügyi Bizottságra átruházott hatáskör az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötésével kapcsolatosan.

24. § A költségvetési szervek vezetőinek a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosítási és előirányzat átcsoportosítási hatáskörei, illetve az ezekkel kapcsolatos tájékoztatási kötelezettsége.

25.§. A szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésre külső személlyel, szervezettel történő szerződéskötés szabályait tartalmazza.

26. § - 27. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzésére, a belső kontrollrendszer működtetésére, a költségvetési szervek költségvetési maradvány felhasználására vonatkozó előírások.

28. § A pénzellátás rendjének meghatározása az önkormányzat, a költségvetési szervek, a gazdasági társaságokra vonatkozóan.

29. § A költségvetési beszámoló elkészítésének módjára és a zárszámadás képviselő-testületi előterjesztésével kapcsolatos követelmények meghatározása.

30. § Egyéb, térítés ellenében nyújtott szolgáltatások 2018. évi díjának meghatározása.

31. § Hatályba léptető és hatályát vesztő rendelkezéseket tartalmaz.

[1]

Módosította az 1/2018. (II.22.) ör. 1. §, hatályos 2018. február 22-én 15.00 órától. Majd módosította a 7/2018. (V.03.) ör. 1. §, hatályos 2018. május 4-től.

[2]

Módosította az 1/2018. (II.22.) ör. 1. §, hatályos 2018. február 22-én 15.00 órától. Majd módosította a 7/2018. (V.03.) ör. 1. §, hatályos 2018. május 4-től.

[3]

Módosította az 1/2018. (II.22.) ör. 1. §, hatályos 2018. február 22-én 15.00 órától. Majd módosította a 7/2018. (V.03.) ör. 1. §, hatályos 2018. május 4-től.

[4]

Módosította a 7/2018. (V.03.) ör. 2. §, hatályos 2018. május 4-től.

[5]

Módosította az 1/2018. (II.22.) ör. 2. §, hatályos 2018. február 22-én 15.00 órától.

[6]

Módosította az 1/2018. (II.22.) ör. 3. §, hatályos 2018. február 22-én 15.00 órától.