Budapest Főváros VIII. Kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2021. (IV. 1.) önkormányzati rendeletének indokolása

Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének<br><br>9/2021. (IV.1.) önkormányzati rendelete<br><br>a személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjairól szóló 56/2017. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosításáról<br>

Hatályos: 2021. 04. 02

Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2021. (IV.1.) önkormányzati rendelete a személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjairól szóló 56/2017. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosításáról

Általános indokolás

INDOKOLÁS

a személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjairól szóló 56/2017. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosításához

Általános indokolás

A személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjairól szóló 56/2017. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosítását az egyes szociális szolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások önköltségeinek változása indokolja.

Részletes indokolás

az 1-2. §-hoz

Az egyes szolgáltatások vonatkozásában meghatározásra kerülnek a 2021. évi önköltségek. Az intézményi térítési díjak emelésére az egyes szolgáltatási önköltségek emelkedése ellenére 2021. december 31-ig nem kerülhet sor a koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges gazdasági intézkedésről szóló 603/2020. (XII.18.) Korm. rendeletalapján.

a 3. §-hoz

Hatályba léptető rendelkezést tartalmaz.

Állásfoglalás az indokolás közzétételéről

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (1) bekezdése alapján a jogalkotó álláspontja az, hogy az indokolás közzétehető.

HATÁSVIZSGÁLATI LAP

a személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjairól szóló 56/2017. (XII.20.) önkormányzati rendelet módosításához

A rendelettervezet esetében figyelembe kell venni, hogy a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § (1) bekezdése előírja az előzetes hatásvizsgálatot: „A jogszabály előkészítője – a jogszabály feltételezett hatásaihoz igazodó részletességű – előzetes hatásvizsgálat elvégzésével felméri a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat eredményéről a Kormány által előterjesztendő törvényjavaslat, illetve kormányrendelet esetén a Kormányt, önkormányzati rendelet esetén a helyi önkormányzat képviselő-testületét tájékoztatni kell. Miniszteri rendelet rendelkezhet úgy, hogy az általa meghatározott esetben a közjogi szervezetszabályozó eszköz elkészítője előzetes hatásvizsgálatot végez.”

A hatásvizsgálat során a (2) bekezdésben meghatározottakat kell különösen vizsgálni.

1. Társadalmi hatások

A jelenlegi szociális szolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások további biztosítása.

2. Gazdasági, költségvetési hatások

A rendeletben meghatározott térítési díjak a korábbiakhoz képest nem emelkednek. Az étkeztetés, a népkonyha, a házi segítségnyújtás, a szenvedélybetegek és fogyatékosok nappali ellátásának, valamint az idősek nappali ellátásának intézményi térítési díja csökken, mivel a szolgáltatási önköltségük a 2020. évhez képest csökkent.

3. Környezeti és egészségügyi következmények

A rendeletben foglaltak végrehajtásának környezetre gyakorolt hatása, illetve egészségügyi következménye nincs.

4. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások

A rendelet megalkotásával az adminisztrációs terhek növekedése nem várható.

5. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei

A rendelet módosítás indoka a jogszabályi kötelezettségnek történő megfelelés.

6. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek

A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek nem változnak, a pénzügyi feltételek az önkormányzat adott évi költségvetésében biztosítottak.