Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2017 (VI.30.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az anyakönyvi eseményekért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2021. 06. 26- 2022. 11. 30Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2017 (VI.30.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az anyakönyvi eseményekért fizetendő díjak mértékéről
Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § E rendelet alkalmazásában:
- a) anyakönyvi esemény: a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése;
- b) hivatali helyiség:
- ba) hivatali munkaidőben a Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) részéről térítésmentesen biztosított, az Önkormányzat jegyzője által az Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában (Budapest XII. kerület, Böszörményi út 23-25.) kijelölt, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség;
- bb) hivatali munkaidőn kívül az Önkormányzat tulajdonában álló Barabás Villa (Budapest XII. kerület, Városmajor u. 44.) Rendezvényterme, Villaszalonja, Vincellérháza;
- c)[1] hivatali munkaidő: az Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának a Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 39/2018. (IX. 26.) Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendelete 7. melléklet 2. pontjában meghatározott munkarendje;
- d) többletszolgáltatás: hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés, illetve bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése, kivéve, ha a házasulók, valamint a bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének állapota közeli halállal fenyeget, és ez indokolja a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli szertartást.
2. § (1)[2] Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívül pénteki napon 13.30 órától 19.00 óráig, szombati napon 12.00 órától 19.00 óráig terjedő időszakban tartható, az anyakönyvi eljárásról szóló törvényben meghatározott munkaszüneti napok kivételével.
(2) A hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény, a jegyzőkönyvben előjegyzésbe vett anyakönyvi események lebonyolítását nem veszélyeztetheti.
3. § (1) Az anyakönyvi eseménynek hivatali időn kívüli lebonyolításáért a Barabás Villa
- a)[3] Rendezvénytermében pénteki napon 40.000 Ft + ÁFA, szombati napon 50.000 Ft + ÁFA többletszolgáltatási díjat,
- b)[4] Villaszalonjában pénteki napon 25.000 Ft + ÁFA, szombati napon 40.000 Ft + ÁFA többletszolgáltatási díjat,
- c)[5] Vincellérházában 12.000 Ft + ÁFA többletszolgáltatási díjat
kell fizetni az Önkormányzat részére.
(2)[6] Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségén kívüli lebonyolításáért – a (3) bekezdésben foglaltak kivételével – 60.000 Ft díjat kell fizetni az Önkormányzat részére.
(3) A házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetén az egészségügyi, a szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.
(4) Az (1)-(2) bekezdésben meghatározott díjat az Önkormányzat részére az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben vagy hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításának jegyzői engedélyezését követő 8 napon belül kell megfizetni.
4. § (1) Az anyakönyvi esemény lebonyolításáért befizetett díjat a házasulók, illetve a bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítő felek akkor igényelhetik vissza, ha:
- a) az anyakönyvi eseményt annak megtartása előtt legalább 15 nappal írásban lemondják;
- b) az anyakönyvi esemény megtartását a feleknek fel nem róható okból az azt igazoló okirat csatolásával írásban mondják le.
(2) Amennyiben az anyakönyvi esemény 15 napon belül kerül lemondásra, a házasulók, illetve a bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók a befizetett összeg 50 %-ának visszaigénylésére jogosultak.
5. § (1)[7] Hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 6.000 Ft díjazás illeti meg.
(2)[8] Az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 15.000 Ft díjazás illeti meg.
6. § (1) Ez a rendelet 2017. július 1. napján lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az anyakönyvi eseményekért fizetendő díjak mértékéről szóló 1/2011. (II. 22.) önkormányzati rendelete.